BUSPAS NA PUŁAWSKIEJ

Pisz tutaj o nurtujących problemach mieszkańców gminy Piaseczno, ich pomysłach oraz propozycjach rozwiązania.

Moderator: GTW

Re: BUSPAS NA PUŁAWSKIEJ

Postautor: argrabi » pt lip 25, 2014 6:33 am

Przykład zza miedzy...

Raszyn walczy o dostęp do autostrady
koz 25-07-2014, ostatnia aktualizacja 25-07-2014 06:33

Mieszkańcy i przedsiębiorcy chcą, aby na wysokości projektowanej ulicy Kinetycznej powstały zjazd z południowej obwodnicy Warszawy i wjazd na nią.


Władze gminy Raszyn zaapelowały o to do wiceministra infrastruktury i rozwoju Zbigniewa Rynasiewicza. Pod apelem o zgodę na lokalizację węzła autostradowego podpisało się już ok. 150 osób – wśród nich są mieszkańcy, ale także przedsiębiorcy, którzy w tym rejonie mają firmy.

Stosowne decyzje muszą podjąć zarówno resort infrastruktury, jak i Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Chodzi o obiekty, które miałyby powstać pomiędzy węzłem Lotnisko (Warszawa Południe) a węzłem Raszyn (Aleja Krakowska), co połączyłoby planowane ulice: Kinetyczną (droga powiatowa) z Warszawską, Długą i projektowaną ul. Grudzi. Z szacunków władz Raszyna wynika, że z dostępu do autostrady w tym miejscu korzystałoby kilkanaście tysięcy kierowców na dobę.

Władze gminy podkreślają, że sprawa ma dla nich charakter priorytetowy „ze względów społecznych i strategicznych". Zależy im na poprawie dojazdu do terenów, które znajdują się blisko lotniska. Zlokalizowane są tam m.in. magazyny, składy, zakłady usługowe.

– Nie ma innej możliwości skomunikowania i wykorzystania tych terenów, bo prowadzą do nich wąskie, zakorkowane ulice – opisuje Mirosław Chmielewski, zastępca wójta Raszyna.

Jak podkreśla, samorządowcy zabiegali o przyjęcie takiego rozwiązania już na etapie projektowania budowy obwodnicy Warszawy, ale GDDKiA nie wzięła ich propozycji pod uwagę. Przy tym nie zabiegają o to, aby ministerstwo albo GDDKiA sfinansowały inwestycję, tylko o zgodę na lokalizację.

Samorządowcy z Raszyna przekonują, że zlokalizowanie u nich nowego zjazdu z autostrady pozwoliłoby utworzyć nawet 5 tys. miejsc pracy. – Nie ukrywam, że zależy nam na tym, aby teren się rozwijał, a do budżetu gminy trafiało więcej pieniędzy z podatków – mówi Mirosław Chmielewski. Dodaje, że w przypadku powstania nowych dróg położone w pobliżu nich posesje zostałyby osłonięte przed hałasem ekranami.

Ministerstwo Infrastruktury zwróciło się do GDDKiA z prośbą o przekazanie stanowiska na temat możliwości usytuowania węzła w zaproponowanej lokalizacji.

Jednak, jak poinformowała „Rz" Agnieszka Stefańska z warszawskiego oddziału GDDKiA, budowa tego węzła „nie jest ani zasadna, ani możliwa". Przepisy nie pozwalają na to, aby węzły były ulokowane bliżej niż 3 km od siebie, a tak by się stało, gdyby spełnić żądania samorządowców z Raszyna. Ponadto budowa obwodnicy została już w tym miejscu zakończona. GDDKiA kwestionuje też sens budowy ul. Kinetycznej.


źródło: http://www.zw.com.pl/artykul/2,666016-R ... trady.html
Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą
Awatar użytkownika
argrabi
 
Posty: 920
Rejestracja: wt paź 25, 2011 7:28 am
Lokalizacja: Piachowo

ZTM jeszcze nie podjął ostatecznej decyzji o buspasie

Postautor: Majkel » pn wrz 15, 2014 12:18 pm

ZTM jeszcze nie podjął ostatecznej decyzji o buspasie

Spytaliśmy ZTM co dalej z planami wytyczenia buspasa na Puławskiej i wypowiedzią dyrektora ZTM udzieloną portalowi TVN Warszawa.

ZDM wytyczy bus pas na Puławskiej (Styczeń 15, 2014)

Wypowiedź dyrektora Zarządu Dróg Miejskich Wiesława Witka dla TVN Warszawa :

‘Dyrektor zdradził , że w tym roku zwykły buspas ma zostać wytyczony na ulicy Puławskiej aż do Piaseczna.

- Jesteśmy zdeterminowani, żeby poddać ten projekt technicznym, szczegółowym analizom. Naszym zamierzeniem jest, nie uszczuplając przestrzeni dla samochodów, wygospodarować wspólnie z Zarządem Dróg Miejskich przestrzeń, modyfikując szerokość pasów i w 2014 roku ten buspas wdrożyć – tłumaczył Witek. ‘

Odpowiedź z 3 września 2014 dla Jozefoslaw24.pl – „Nie zapadła jeszcze ostateczna decyzja co do tego czy będziemy realizować te inwestycje czy tez nie.” - Igor Krajnow dział prasowy ZTM

http://jozefoslaw24.pl/2014/09/ztm-jesz ... -buspasie/
Awatar użytkownika
Majkel
 
Posty: 1378
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 8:52 pm
Lokalizacja: okolice

Re: BUSPAS NA PUŁAWSKIEJ

Postautor: argrabi » pn wrz 15, 2014 4:27 pm

W czerwcu, gdy wyszło, że to poważna przebudowa i nieprędko nastąpi (o ile w ogóle), to:
Rzecznik ZTM Igor Krajnow na razie nie chce powiedzieć, co dalej z pomysłem wytyczenia tego buspasa. Nie komentuje też wyników zamówionych analiz.


A przed wyborami samobója nie strzeli.. Trzeba dać wyborcom nadzieję...
Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą
Awatar użytkownika
argrabi
 
Posty: 920
Rejestracja: wt paź 25, 2011 7:28 am
Lokalizacja: Piachowo

Re: BUSPAS NA PUŁAWSKIEJ

Postautor: ulica Puławska » czw sty 15, 2015 11:50 am

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... kiej_.html
Obrazek
Kto w ratuszu zrezygnował z buspasa na Puławskiej?
Michał Wojtczuk 14.01.2015 , aktualizacja: 13.01.2015 21:02

Obrazek

W Warszawie niewiele jest miejsc, w których buspas jest bardziej potrzebny niż na ul. Puławskiej. Jeżeli ratusz z tej inwestycji się wycofuje - a na to wygląda - to znaczy, że nasi urzędnicy nie potrafią myśleć o komunikacji w skali metropolitalnej i nie znają najbardziej podstawowych priorytetów strategii komunikacyjnej miasta.

We wtorek opisaliśmy plany wytyczenia kolejnych buspasów w Warszawie. Cytowaliśmy szefa Zarządu Transportu Miejskiego Wiesława Witka, który zapowiadał, że stołeczny samorząd "jest absolutnie zdeterminowany", by stworzyć buspas w al. Wilanowskiej. Rok temu Witek użył dokładnie tych samych słów, zapowiadając budowę buspasa wzdłuż ul. Puławskiej. Ten 11-kilometrowy pas dla autobusów miał się ciągnąć na poboczu od Piaseczna do stacji metra Wilanowska. Jego wytyczanie miało się zacząć latem. Nie tylko się nie zaczęło, teraz nawet nie ma go w katalogu planowanych pasów autobusowych, które ratusz chce objąć analizami. To wygląda na wycofywanie się rakiem z obietnicy złożonej rok temu.

Błąd! Nie przyjmuję do wiadomości argumentacji przedstawianej przez miejskich urzędników, że buspas wzdłuż Puławskiej okazał się za drogi, bo trzeba wydać 18 mln zł na przesunięcie latarni i sygnalizatorów świetlnych. Czy to żart? Mówimy przecież o aż 11-kilometrowej, dwukierunkowej busostradzie. Jej budowa nie miała ograniczać liczby pasów dla aut, bo planowano urządzić ją na poboczach. Stworzenie tak potężnego zestawu pasów autobusowych za ledwie 18 mln zł nie wydaje się drogie.

Czy naprawdę ratusz nie ma skąd wziąć tych pieniędzy? Budżet miasta na inwestycje drogowe liczony jest w setkach milionów złotych. W ubiegłym roku tylko na tunelu w Międzylesiu ratusz zaoszczędził grubo ponad 100 mln zł, bo oferty wykonawców okazały się tańsze niż zakładano. A na roboty dodatkowe na II linii metra lekką ręką dorzucił ćwierć miliarda złotych, nie kłopocząc się tym, czy jest skąd te pieniądze wziąć.

Pytanie brzmi: czy z punktu widzenia miasta buspas na Puławskiej jest potrzebny? I jest to pytanie retoryczne. Piaseczno jest gigantyczną sypialnią Warszawy. Codziennie tysiące osób jeździ stamtąd do pracy i szkół w stolicy. Obsługujące ten region linie autobusowe 709, 727 i 739 już teraz należą do najbardziej zatłoczonych linii podmiejskich. A ponieważ grzęzną w korkach na Puławskiej, ludzie zniechęcają się i wolą jechać samochodami, powiększając potem korki w samej Warszawie.

Być może sytuacja poprawi się, gdy powstanie "Puławska-bis". Ale ona będzie gotowa najwcześniej pod koniec dekady. Czy naprawdę są w Warszawie urzędnicy, którzy gotowi są powiedzieć, że autobusy muszą stać na Puławskiej w korkach przez pięć lat, bo szkoda nam głupich 18 mln zł? Chciałbym tego urzędnika przedstawić z imienia i nazwiska czytelnikom "Gazety Stołecznej".

Doprawdy, niewiele jest w stolicy miejsc, w których konieczność uprzywilejowania transportu publicznego jest bardziej oczywista niż na Puławskiej. Tym bardziej że buspas kończyłby się przy węźle przesiadkowym przy stacji metra Wilanowska, a metro jest zwornikiem całego systemu komunikacyjnego stolicy.

Rezygnacja z budowy tego buspasa oznaczałaby, że rządząca w ratuszu ekipa nie jest w stanie trzymać się najbardziej podstawowych priorytetów strategii komunikacyjnej miasta i nie potrafi myśleć o komunikacji w skali metropolitalnej
Ostatnio zmieniony czw sty 15, 2015 1:04 pm przez ulica Puławska, łącznie zmieniany 1 raz
ulica Puławska
 
Posty: 438
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 7:41 pm
Lokalizacja: ulica Puławska

Re: BUSPAS NA PUŁAWSKIEJ

Postautor: ulica Puławska » czw sty 15, 2015 1:03 pm

Bardzo trafny opis sytuacji. Nic dodać nic ująć.
ulica Puławska
 
Posty: 438
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 7:41 pm
Lokalizacja: ulica Puławska

Re: BUSPAS NA PUŁAWSKIEJ

Postautor: ulica Puławska » śr sty 28, 2015 1:04 pm

już można zwątpić czy będzie czy nie będzie- teraz podobno ma być... poczekamy zobaczymy:

http://www.haloursynow.pl/artykuly/ztm- ... j,3241.htm

ZTM: "Nie rezygnujemy z buspasa na Puławskiej!"

Obrazek


Spore poruszenie na Ursynowie wywołała informacja jednej z ogólnopolskich gazet o rzekomej rezygnacji z projektowania buspasa na ul. Puławskiej. Na szybszy dojazd do miejsca zamieszkania liczą od dawna m.in. mieszkańcy Zielonego Ursynowa, którzy wiecznie stoją w korkach. ZTM prostuje: pracujemy nad wyznaczeniem pasa dla autobusów!

O tym, że władze ZTM wycofały się z zapowiadanego wytyczenia buspasa na Puławskiej miał świadczyć brak tej ulicy w wykazie planowanych pasów. Wśród 19 lokalizacji rozważanych przez Zarząd Transportu Miejskiego są m.in. Dolina Służewiecka, al. Wilanowska, al. Krakowska czy Al. Jerozolimskie - a nie ma wylotówki na Piaseczno.

Urzędnicy wielokrotnie mówili też o problemach jakie pojawiają się w analizach dotyczących Puławskiej. Wytyczenie buspasa na odcinku od Wilanowskiej do ul. Energetycznej w Piasecznie, bez zabierania pasów dla aut (obustronnie 3+1), wiązałoby się z przebudową ulicy.

- Na odcinku bliżej Piaseczna zwykłą organizacją ruchu niewiele da się zrobić. Właściwie od Pileckiego do granic miasta należałoby poszerzyć pobocza. Przebudować należałoby 12 z 17 sygnalizacji, przestawienia wymaga też 110 słupów oświetleniowych - mówił w połowie ubiegłego roku Łukasz Puchalski, wicedyrektor ZTM. Szacunkowy koszt - 18 mln złotych.

Takie wyniki analizy postawiły inwestycję pod dużym znakiem zapytania - nikt nie spodziewał się, że wytyczenie buspasa na Puławskiej będzie takie kosztowne i skomplikowane. Z drugiej strony 18 mln złotych na poprawienie płynności ruchu komunikacji miejskiej na 10 km odcinku wiecznie zapchanej ulicy, przy dziesięć razy wyższych wydatkach na nowe trasy i budowy wiaduktów w innych rejonach stolicy, to niewiele.

Dlatego Wiesław Witek, dyrektor ZTM zapowiada, że buspas będzie. - Obecnie przygotowujemy dokumentację do zlecenia analizy ruchu, czyli badania, które da odpowiedź na pytanie, jak wytyczenie buspasa wpłynie na funkcjonowanie komunikacji na obszarze z nim sąsiadującym - mówi dyrektor Witek.

ZTM wystąpił także do miasta o uwzględnienie wydatków na wytyczenie buspasa w Wieloletnim Planie Finansowym stolicy. Niewykluczone, że pieniadze te zostaną wpisane do budżetu na marcowej sesji budżetowej Rady Miasta St. Warszawy.

- Tu siedzi człowiek, który musi doprowadzić to tego, że będzie czwarty pas na Puławskiej! To jest moją ambicją. Zrobiliśmy projekt, określiliśmy koszty, przygotowaliśmy wniosek, żeby ta inwestycja znalazła się w planowaniu na 2015 rok - mówi Wiesław Witek w rozmowie z Haloursynow.pl. Czas pokaże, czy ZTM wywiąże się z tej obietnicy. Mieszkańcy Zielonego Ursynowa czekają.
ulica Puławska
 
Posty: 438
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 7:41 pm
Lokalizacja: ulica Puławska

Re: BUSPAS NA PUŁAWSKIEJ

Postautor: Majkel » śr sty 28, 2015 2:24 pm

Okres przedwyborczy, więc na razie powstrzymują się od podejmowania pochopnych decyzji, które mogą zadecydować o poparciu PO w wyborach parlamentarnych.
Awatar użytkownika
Majkel
 
Posty: 1378
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 8:52 pm
Lokalizacja: okolice

Re: BUSPAS NA PUŁAWSKIEJ

Postautor: ulica Puławska » śr sty 28, 2015 11:10 pm

Majkel pisze:Okres przedwyborczy, więc na razie powstrzymują się od podejmowania pochopnych decyzji, które mogą zadecydować o poparciu PO w wyborach parlamentarnych.


Majkel bardzo dobrze zauważył, że aby nie tracić potencjalnego elektoratu PO to zostawiają temat buspasa w zawieszeniu.

A tak a propos polityki naszej trochę lokalnej i nie tylko to się bardzo zdziwiłem jak zobaczyłem, że poseł Artur Dębski (dawniej partia Palikota), a teraz jest w PSL :shock: i wychwalał w TVP INFO Piechocińskiego z PSL aka Janusza Wielkiego Infrastrukuralnego (to określenie mi się podoba, kto go użył?) :lol:
Tak wychwalał, że wszyscy goście aż bardzo byli zdziwieni, bo mówił, że jaki PSL jest cudowny :shock: (a jeszcze kilka m-cy wcześniej) był przeciw PSL :shock:
Przypomniało mi to Arłukowicza, który wieszał psy na minister Kopacz, a jak dostał posadę w rządzie to z dnia na dzień zrezygnował z bycia w SLD i został członkiem PO i zaczął chwalić jaka to świetna jest Kopacz :shock:
Można wiele przytoczyć przykładów i ja mam wrażenie, że w 99% politycy są bezideowi i aby istnieć w polityce (w tym pobierać niezłe wynagrodzenia) zapisaliby się do dowolnej partii, czy zdradzili dowolną partię. Pamiętam tak zrobiła Kluzik, Michał Kamiński - coś się dzieje i będzie działo złego z politykami dopóki będą szli tam po władzę i pieniądze...trochę to przykra konstatacja...
ulica Puławska
 
Posty: 438
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 7:41 pm
Lokalizacja: ulica Puławska

Re: BUSPAS NA PUŁAWSKIEJ

Postautor: ulica Puławska » pt lut 06, 2015 3:52 pm

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 57129.html

Dyrekor ZTM rozwiał wątpliwości: buspas na Puławskiej musi powstać

Obrazek

Jeszcze niedawno lokalne media pisały, że buspas na ul. Puławskiej jest zagrożony. Wątpliwości podsycił sam Zarząd Transportu Miejskiego, bo na przedstawionej w ubiegłym roku liście analizowanych lokalizacji tej ulicy nie było. W czwartek dyrektor ZTM rozwiał wątpliwości - buspas na Puławskiej powstanie.

- Musi powstać - stwierdził podczas czwartkowego spotkania z burmistrzami Wiesław Witek, na pytanie czy buspas na ul. Puławskiej zostanie wytyczony. Kiedy? Na razie nie wiadomo, bo ZTM nie podaje żadnych szczegółów. Natomiast pewne jest, że powstają już projekty pasa tylko dla autobusów.
To dobra wiadomość dla pasażerów z Ursynowa i Piaseczna, pewnie sceptycznie przyjmą, to ci, którzy wybierają samochód.

18 mln złotych?

O pomyśle stworzenia buspasa na ul. Puławskiej pisaliśmy w styczniu ubiegłego roku. Wtedy Witek zapewnił, że pas powstanie jeszcze w 2014. Tak się jednak nie stało.

W czerwcu ZTM poinformował, że wytyczenie pasa dla autobusów wzdłuż Puławskiej, od Dworca Południowego do Piaseczna może kosztować nawet 18 mln złotych. ZTM miał rozważyć jego powstanie.
ulica Puławska
 
Posty: 438
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 7:41 pm
Lokalizacja: ulica Puławska

Re: BUSPAS NA PUŁAWSKIEJ

Postautor: argrabi » pt lut 06, 2015 5:52 pm

Tematu by nie było, gdyby nie wyborczy serial...
Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą
Awatar użytkownika
argrabi
 
Posty: 920
Rejestracja: wt paź 25, 2011 7:28 am
Lokalizacja: Piachowo

Re: BUSPAS NA PUŁAWSKIEJ

Postautor: ulica Puławska » pt lut 06, 2015 11:05 pm

To prawda Ursynów i Piaseczno/Mysiadło to głównie elektorat PO i dlatego temat się pojawia tylko ciekawe z jakim skutkiem, bo pamiętam, że HGW obiecała kilka lat temu, że będzie jeździł tramwaj do Piaseczna zrealizowanego w ramach partnerstwa-publiczno-prywatnego...
ulica Puławska
 
Posty: 438
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 7:41 pm
Lokalizacja: ulica Puławska

BUSPAS NA PUŁAWSKIEJ

Postautor: ulica Puławska » pt lut 13, 2015 1:05 am

Obrazek

Z Piaseczna tylko jednym torem. Co z buspasem na Puławskiej?
Krzysztof Śmietana 10.02.2015 , aktualizacja: 09.02.2015 22:28

Obrazek

Obrazek

Przebudowa kolejowej linii radomskiej ma się zacząć na wiosnę. Z gigantycznymi utrudnieniami przy dojeździe do stolicy muszą się liczyć m.in. mieszkańcy Piaseczna. Wiele pomógłby buspas na Puławskiej, ale prędko nie powstanie.

Przebudowę torów z Warszawy przez Piaseczno i Warkę do Radomia kolejarze planują od wielu lat, ale jak dotąd udało im się wyremontować tylko krótki odcinek od Dworca Zachodniego do stacji Służewiec i zbudować łącznik na Lotnisko Chopina. Dalszy odcinek torów jest w kiepskim stanie. Przejazd blisko 100-kilometrowym odcinkiem z Warszawy do Radomia zajmuje od 2 godz. 15 min do 2 godz. 45 min. Dodatkowo między Warką a Radomiem istnieje tylko jeden tor, co ogranicza przepustowość i potęguje opóźnienia.

Na wiosnę wreszcie ma się zacząć przebudowa tej trasy kolejowej. Na razie roboty wystartują na prawie 30-kilometrowym odcinku bliżej stolicy - od położonej niedaleko lotniska stacji Warszawa Okęcie do Czachówka. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe przed końcem lutego podpisze umowę z wykonawcą remontu.

W czasie prac pasażerowie muszą się liczyć z ogromnymi utrudnieniami. Dotyczy to dojeżdżających pociągami do stolicy np. z Piaseczna, Zalesia Górnego czy z Góry Kalwarii. Dotarliśmy do wstępnego harmonogramu robót na tej linii. Prace na dobre mają zacząć się w maju. Wtedy pierwszych, na razie niedużych utrudnień można się spodziewać w rejonie stacji Warszawa Okęcie. Ogromne kłopoty zaczną się zaś na przełomie sierpnia i września. Wtedy wyłączony z ruchu zostanie jeden tor z Piaseczna do stacji Okęcie. Liczba kursujących tędy składów Kolei Mazowieckich znacznie się zmniejszy.

Będzie analiza ruchu

- Już teraz w pociągach jest ścisk. Nie wyobrażam sobie, jak to będzie po tych cięciach. Może znowu przerzucę się na autobus podmiejski. Tyle że w korku jedzie się nim przynajmniej 20 minut dłużej - mówi Adam Linowski z Piaseczna. W czasie remontu linii kolejowej bardzo przydałby się planowany buspas na Puławskiej. Miał on ciągnąć się od granic Warszawy do stacji metra Wilanowska. Zarząd Transportu Miejskiego nie chciał jednak utrudniać życia kierowcom samochodów osobowych, dlatego buspas miał być wyznaczony na przebudowanym poboczu. Autorzy przygotowanej w zeszłym roku koncepcji szacowali, że będzie on kosztować aż 18 mln zł. Na razie w budżecie miasta nie ma na to pieniędzy. ZTM twierdzi jednak, że nie rezygnuje z tego pomysłu. - Wkrótce dla tego buspasa zamówimy analizę ruchu, która powie m.in., jakie przyniesie korzyści - mówi Igor Krajnow, rzecznik ZTM. Nie ma jednak szans, by buspas powstał przed rozpoczęciem remontu torów.

Zakończenie remontu w 2020 r.

Prace na linii z Czachówka przez Piaseczno do stacji Warszawa Okęcie mają potrwać 20 miesięcy. Powinny zatem skończyć się jesienią przyszłego roku. Co się zmieni na tej trasie? Po pierwsze zostanie ona dostosowana do prędkości 160 km na godz. W Piasecznie powstaną tory do zawracania, dzięki którym będzie tam można skierować Szybką Kolej Miejską. Znikną także kolejki samochodów przed przejazdem przy stacji Warszawa Jeziorki. W ciągu ul. Karczunkowskiej prowadzącej od Puławskiej w stronę Lesznowoli kolejarze zbudują wiadukt nad torami.

Niestety znacznie dłużej poczekamy na zakończenie przebudowy pozostałej części trasy - z Czachówka do Radomia. Spółka PKP PLK w zeszłym roku z powodu opóźnień zerwała umowę z wykonawcą projektu. Teraz kolejarze będą szukać firmy, która przygotuje dokumentację i przebuduje odcinek do Radomia. Jesienią przedstawiciele PKP PLK nie wykluczali, że na zakończenie gruntownego remontu odcinka z Czachówka do Radomia trzeba będzie poczekać aż do 2020 r.

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... 83301.html
ulica Puławska
 
Posty: 438
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 7:41 pm
Lokalizacja: ulica Puławska

Buspas na Puławskiej powstanie w 2016 r.

Postautor: Filip » sob mar 14, 2015 10:20 am

Obrazek

W końcu ratusz znalazł pieniądze na budowę buspasa na Puławskiej do Piaseczna. Ma być ukończony pod koniec przyszłego roku. To będzie najdłuższy buspas w Warszawie. Ma mieć prawie 9 km i będzie się ciągnął od stacji metra Wilanowska do granic stolicy. Dzięki temu powstanie szybki korytarz dla autobusów kursujących z Warszawy do Piaseczna. Wiesław Witek, szef Zarządu Transportu Miejskiego o konieczności wytyczenia tego buspasa mówił już ponad rok temu. Dopiero w wczoraj Rada Warszawa zarezerwowała pieniądze na ten cel. - W tym roku 2,8 mln zł wydamy na projekt buspasa. Powstanie on w przyszłym roku za 18 mln zł - mówi Bartosz Milczarczyk, rzecznik ratusza.

Dlaczego pas dla autobusów na Puławskiej ma kosztować aż tyle? Zwykle takie pasy powstawały niskim kosztem - po wydzieleniu z jezdni części dla autobusów. Wystarczyło trochę farby i nowe znaki pionowe. W przypadku buspasa na Puławskiej będzie to jednak znacznie większa inwestycja. Urzędnicy nie chcieli tam zabierać żadnego pasa kierowcom samochodów osobowych. Buspas ma być wytyczony na poboczu. Wymaga ono jednak kompleksowej przebudowy. By mogły tam bezpiecznie poruszać się przegubowce, które z pasażerami ważą ponad 20 ton, tę skrajną część ulicy trzeba zbudować praktycznie od zera, układając kolejno wszystkie warstwy podbudowy, a potem asfaltu.

Zbudują też ścieżkę rowerową

Dodatkowo konieczna jest także przebudowa oświetlenia wzdłuż ulicy, bo 80 latarni stoi zbyt blisko jezdni. To słupy, które do lat 90. podtrzymywały także sieć zasilającą trolejbusy. Dodatkowo trzeba przebudować niektóre sygnalizacje świetlne. Stąd tak wysokie koszty, które łącznie z projektem mają wynieść ok. 21 mln zł. Warto jednak je ponieść. Po zakończeniu tej inwestycji autobusy z Piaseczna przestaną tkwić w gigantycznych korkach. Przejazd powinien się skrócić o kilkanaście minut. Zyskają także mieszkańcy tzw. Zielonego Ursynowa, np. Grabowa czy Pyr.

Warszawa znalazła pieniądze na buspas na Puławskiej, gdy okazało się, że zaoszczędzi na innych inwestycjach. Po przetargu tańsza niż zakładano okazała się budowa Trasy Świętokrzyskiej, opóźnia się Czerniakowskiej-bis i przebudowa ul. Marsa i Żołnierskiej.

W 2016 roku wzdłuż Puławskiej od Piaseczna do stacji Wilanowskiej ratusz planuje także budowę ścieżki rowerowej. Ma powstać po obu stronach arterii. http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... szcie.html
Awatar użytkownika
Filip
 
Posty: 1752
Rejestracja: pt kwie 06, 2012 3:18 pm
Lokalizacja: okolice

Re: BUSPAS NA PUŁAWSKIEJ

Postautor: ulica Puławska » ndz mar 15, 2015 4:14 pm

jak zobaczę to uwierzę - tyle razy obiecywali, że nie wiadomo czy to nie jest kiełbasa wyborcza...
ulica Puławska
 
Posty: 438
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 7:41 pm
Lokalizacja: ulica Puławska

Re: BUSPAS NA PUŁAWSKIEJ

Postautor: Tulipano_0602 » czw mar 26, 2015 8:19 am

Wieści z Puławskiej:

http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 52&page=99

1) zielona fala

"Selgros sfinansuje "zieloną falę" na ul. Puławskiej. Wg założeń kierowcy pojadą szybciej i płynniej na odcinku od południowej obwodnicy do granic miasta. Latem ma też ruszyć przebudowa skrzyżowania z Baletową.

W ubiegłym roku ZDM kosztami koordynacji świateł próbował obciążyć dzielnicę. Był to warunek udzielenia zgody na bardzo potrzebną przebudowę skrzyżowania z Baletową. Dzielnica odmówiła, bo koszt koordynacji wynosi ok. 6 mln złotych a dzielnica nie odpowiada przecież za Puławską. Teraz okazuje się, że miasto pozyskało sponsora na światła.

Pieniądze wyłoży sieć hali hurtowych Selgros. Jedna z takich hal powstanie w Mysiadle, po dawnych zakładach Eko-Mysiadło. Gigantowi handlowemu zależy na sprawnym dojeździe do nowo powstającego obiektu, więc razem z miastem zainwestuje w budowę i skoordynowanie sygnalizacji świetlnej.

- Selgros przygotował już koncepcję drogową, która jest w uzgodnieniu u inżyniera ruchu. W tym roku powstanie sygnalizacja przy Kuropatwy i Katarynki - mówi Adam Sobieraj, rzecznik Zarząd Dróg Miejskich.

Pół roku temu ZDM skoordynował sygnalizacje świetlne na Puławskiej od ul. Poleczki do południowej obwodnicy. Na dwóch skrzyżowaniach: Puławska-Poleczki i Puławska-Mysikrólika, zamontowany został pełny system akomodacji. Piesi wywyołują sygnał zielony za pomocą przycisku, a światła dla samochodów zmieniają się w zależności od potrzeb. Panuje nad tym pętla indukcyjna, która informuje sygnalizację o potrzebie zmiany światła.

Zwolnienie dzielnicy ze sfinansowania zielonej fali daje zielone światło dla przebudowy skrzyżowania Puławskiej z Baletową. Wczoraj burmistrz Robert Kempa na posiedzeniu komisji ds. Zielonego Ursynowa zapowiedział szybką realizację tej inwestycji.

- Burmistrz poinformował radnych, że prace mają ruszyć już w czerwcu - relacjonuje szef komisji Zielonego Ursynowa, radny Paweł Lenarczyk. Budowa ma potrwać ok. 4 miesięcy. Dzielnica zwróciła się do miasta z prośbą o przekazanie dodatkowych 500.000 złotych na przebudowę skrzyżowania, a kolejne pół miliona przesunie w ramach własnego budżetu. Gotowy jest projekt przebudowy, zapewnione tereny na poszerzenie ulicy, dzielnica ma też zgodę na odstępstwo od norm dotyczących oddalenia budynków od drogi.

A co z buspasem na Puławskiej? Dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Wiesław Witek poinformował dzielnicę, że zlecono przygotowanie koncepcji buspasa, która będzie gotowa na przełomie II i III kwartału tego roku. Pytanie czy uda się skoordynować wszystkie zapowiadane prace na Puławskiej tak, aby nowej "zielonej fali" nie trzeba było w przyszłości dostosowywać do buspasa. Zobaczymy czy urzędnicy sprostają temu zadaniu. "


2) Motocykle na buspasie?
http://www.haloursynow.pl/artykuly/radn ... p,3511.htm
Wolny tor do bicia rekordów prędkości czy rzeczywiste przyśpieszenie ruchu?


Ciekawa informacja że Selgros chce własną kasę wyłożyć w zieloną falę. Tymczasem w Piasecznie Auchan nie ma ochoty inwestować miejscową infrastrukturę. A może nasi włodarze nieumiejętnie Auchan zachęcają do tego? Selgros ma się budować w Mysiadle, czyli w gmienie Lesznowola. I proszę, wyłoży kasę. Za to ten kto buduje się w gminie Piaseczno - nie musi nic.
Tulipano_0602
 
Posty: 724
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 8:29 pm

PoprzedniaNastępna

Wróć do Sprawy mieszkańców gminy Piaseczno

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość

cron