Policja robi łapankę na pieszych chodzący bez odblasku

Pisz tutaj o nurtujących problemach mieszkańców gminy Piaseczno, ich pomysłach oraz propozycjach rozwiązania.

Moderator: GTW

Policja robi łapankę na pieszych chodzący bez odblasku

Postautor: Obserwator2 » ndz paź 15, 2017 3:09 am

Proszę administratora o danie linka na FanPage

Uwaga: Policja robi łapankę na pieszych chodzący bez odblasku

Od nie dawna ulica Okulickiego stała się się ulicą w terenie niezabudowanym, trochę to dziwne bo jednej stronie znajdują się bloki, z drugiej strony Orlen, Lidl, AAA Auto, Salon Fiata, Macdonalds czy KFC. Pamiętam jak rok temu był to teren zabudowany, pamiętam że był tam znak D-42.

definicja terenu zabudowanego mówiła tak:

"Obszar zabudowany – pojęcie z dziedziny prawa o ruchu drogowym, oznaczające w ogólności obszar wzdłuż drogi, gdzie znajduje się zabudowa miejska, wiejska lub przemysłowa, w związku z czym panować może tu wzmożony ruch pieszych i pojazdów.

Na drogach przebiegających przez teren zabudowany obowiązują pewne ograniczenia ruchu pojazdów, na ogół podobne (choć nieznacznie odmienne) w różnych krajach. Np. w Polsce na terenie zabudowanym zakazane jest przekraczanie prędkości 50 km/h w godzinach 500-2259, 60 km/h w godzinach 2300-459.

Zgodnie z polską definicją kodeksową początek odcinka drogi przebiegającej przez obszar zabudowany oznaczony być musi znakiem informacyjnym D-42, a koniec takiego odcinka – znakiem D-43. Dawniej obowiązywały przepisy, zgodnie z którymi teren zabudowany zaczynał się w miejscu, gdzie ustawiona była tablica informacyjna z nazwą miejscowości, a kończył tam, gdzie ustawiony był znak końca miejscowości[1]. Jeszcze starsze ustalenia (do końca 1983 roku) definiowały obszar zabudowany jako teren, na którym znajdowały się co najmniej trzy zabudowania w odległości nie większej, niż 15 metrów od drogi[2][3]"

źródło Wikipedia:

teraz w kodeksie drogowym jest takie pojęcie:

obszar zabudowany - obszar oznaczony odpowiednimi znakami drogowymi,

Niestety nasza Piaseczyńska Policja postanowiła na tym zarobić. Wracam ze sklepu idę lewą stroną pobocza/chodnika do najbliższego skrzyżowania gdzie jest przejście dla pieszych. A z stojącego radiowozu, który spisywał Ukrainkę pyta się Policjant
- czym mam odblaski. Odpowiadam może mam na butach?
- a on że jest to teren niezabudowany i po zmierzchu trzeba mieć odblask. Jest droga, są pobocza nie ma chodników to jest teren niezabudowany, ale że latarnie świecą nie ma znaczenia.

Nie chciało mi się z nim gadać bo byłem przeziębiony, zignorowałem go, bo co z "idiotą" będę gadał. Mało nie wyleciał z samochodu, odzywając że "traktuje go jak śmiecia" . Wróciłem pod radiowóz, bo pomyślę że może będzie do mnie strzelał.

Powiedziałem że może by się zajęli samochodami stojący na poboczu, bo stoi wcześniej tam znak zakazu zatrzymywania i postoju.
A on do mnie "dowód osobisty"

Powiedziałem że nie mam.

To Imię nazwisko, adres, PESEL. Sprawdzili dane przez radio, wystawili mandat na 20 zł i czy przyjmuję. Powiedziałem że tak., bo nie chce się zwami użerać. Ale i tak sprawę nagłośnie, żeby poprawić "bezpieczeństwo w tym miejscu" .

Więc uważajcie, nie chodźcie w tym miejscu bez odblasku wieczorem, bo Policja tam łapie, zamiast zając się tymi samochodami/Tirami co stoją tam i niszczą pobocze. A czasami nie którzy z Was może chcą pójść do Macdonalda, KFC czy Lidla. Co ta po..bany kraj się robi.

Może góra ciśnie aby były pieniądze na 500+, lekarzy i itd..

Obrazek

Widok od ul Nowej w stronę Piaseczno, Pamiętam że był tu znak teren zabudowany.

Obrazek

Widok od ul. Powstańców Warszawy w kierunku Mleczarskiej, znak stoi od niedawna.

Obrazek

Znak zatrzymywania i postoju stoi za skrzyżowaniem Okulickiego/Mleczarska - Powstańców Warszawy.

Obrazek

Tir 1 stojący za zakazem postoju.

Obrazek

Tir 2 stojący za znakiem zakazu postoju.

Obrazek

Tir 3 stojący za zakazem postoju.

Obrazek

Mandat, który otrzymałem. A gdzie mandaty dla kierowców Tirów? Dlaczego Policja nie założyła tam blokad na te Tiry.? Czyżby byli równi i równiejsi?

Może ten pajac starosta Wojciech Ołdakowski powinien porozmawiać z naszym Komendantem Policji aby od normalnych obywateli zostawić w spokoju. Bo teraz ta akcja, a wcześniej była inna: A jak nie to Ołdakowskiemu trzeba będzie przy najbliższych wyborach podziękować, bo to co zaczyna wyrabiać Policja Piaseczyńska to zaczyna mijać się z celem do czego on tak naprawdę powinna służyć. A powinna służyć obywatelom.

http://forumpiaseczno.info/topic/3159-r ... Bpolskiego
Awatar użytkownika
Obserwator2
 
Posty: 103
Rejestracja: pn paź 22, 2012 8:08 pm

Policja robi łapankę na pieszych chodzący bez odblasku

Postautor: jakubgrabowski » czw lis 30, 2017 1:08 pm

Nie spotkałem się jeszcze z takim przypadkiem. Na pewno jest to problem, żeby zawsze pamiętać zabrać odblask i pewnie będzie jeszcze pare mandatów.
jakubgrabowski
 
Posty: 5
Rejestracja: śr gru 17, 2014 12:35 pm

Policja robi łapankę na pieszych chodzący bez odblasku

Postautor: Obserwator2 » ndz gru 03, 2017 1:27 pm

Po tym zdarzeniu pojawiły się artkuły w lokalnych mediach na:

PiasecznoNews:

http://piasecznonews.pl/policja-wlepia- ... odblaskow/

Kurier Południowy:

http://www.kurierpoludniowy.pl/wiadomosci.php?art=19005

Po tych artykułach przestały parkować Tiry i inne samochody na zakazach zatrzymywania i postoju. Więc coś Policja Piaseczyńska zrobiłam aby tam nie parkowali. Pytanie na jak długo?

A tak na marginesie. Kiedy kierowca Tira powyżej 12 ton stanął na zakazie postoju w terenie zabudowanym mógł dostać mandat 200-300 zł, a teraz w terenie poza zbudowanym 100 zł. Piaseczyńska Policja nic z tym nie robiła w tym miejscu, można powiedzieć "państwo teoretyczne"

Co do noszenia odblasków poza terenem zabudowanym, jest dla mnie zrozumiałe, ale niech będzie to faktycznie teren niezabudowany. (pobocze, brak oświetlenia i itd., jednym słowem wiocha) gdzie trzeba używać świateł drogowych, a nie miasto. Co do skuteczności odblasków, mam mieszane uczucia bo co z tego, że ktoś będzie miał odblask jak go na chwile ustawi ze nie będzie go widać. Lepsze by były latarki migające światłem pomarańczowym pulsacyjnym - większa widoczność.

Np. jechałem na autostradzie w nocy 130 km/h w Niemczech. Był pracownik wykonujący jakieś prace za barierką ochroną, w żaden sposób nie oświetlony. To chyba go zobaczyłem 2 sekundy przed tym jago minąłem. A załóżmy że byłby na jezdni, to musiałbym wykonać ostry skręt, który by zagrażał że mogę stracić kontrolę nad samochodem.
Awatar użytkownika
Obserwator2
 
Posty: 103
Rejestracja: pn paź 22, 2012 8:08 pm

Policja robi łapankę na pieszych chodzący bez odblasku

Postautor: Obserwator2 » wt gru 05, 2017 12:19 am

W miarę obiektywny artykuł o elementach odblaskowych:

Policja apeluje o używanie odblasków. Pytanie po co?

Czy noszenie odblasków poprawia bezpieczeństwo ? Teoretycznie tak. Pieszego z odblaskiem widać lepiej. Kłopot w tym, że po dwóch latach od wprowadzenia przepisu policja nie wie, na ile nowe prawo poprawiło statystyki, a eksperci podkreślają, że to kolejny martwy przepis.
Obowiązek noszenia odblasków przez osoby poruszające się po zmierzchu na drogach w terenie niezabudowanym zaczął obowiązywać 31 sierpnia 2014 roku. Po dwóch latach działania przepisu nie ma twardych danych mówiących o poprawie bezpieczeństwa z powodu ich noszenia. To tak, jak np. w przypadku jazdy na światłach. To oczywiste, że auto na światłach lepiej widać, ale jak to wpływa na bezpieczeństwo? Tego nie wie nikt, bo nikt tego nie policzył, a policyjne statystyki są dziurawe jak szwajcarski ser. Żadnych szczegółowych danych nie można z nich wyciągnąć, o wnioskach nie wspominając.


Według nich najwięcej pieszych zginęło i zostało rannych w grudniu - zabitych było 171 osób (18,5 proc. ogółu), rannych 1 tys. 152 osoby (14,1 proc. ogółu). Tyle wiadomo. Przedstawiciele Komendy Głównej Policji podkreślają, że jedna trzecia ofiar na drogach to właśnie piesi i dlatego ważne jest noszenie elementów odblaskowych.
Ponieważ w danych policyjnych nie pojawiły się dane dotyczące obszarów, na których istnieje ustawowy obowiązek noszenia odblasków – czyli poza terenem zabudowanym w miejscach, gdzie nie ma chodnika ani drogi dla pieszych – portal bvrd24.pl poprosił Komendę Główną Policji o informacje dodatkowe. Chciał sprawdzić, ile wypadków z pieszymi wydarzyło się w tych miejscach w okresie jesienno-zimowym w roku, w którym nowe prawo jeszcze nie obowiązywało (21.09.2013 – 21.03.2014) i ile było ofiar i rannych wśród pieszych. Poprosił też o dane z roku, w którym piesi musieli już nosić odblaski (21.09.2014 – 21.03.2015). Danych nie otrzymał.
Jak się jednak okazuje, takich danych policja nie ma. – Z systemu statystycznego nie ma możliwości wygenerowania danych dotyczących wypadków w miejscach, gdzie nie chodnika lub drogi dla pieszych. Dane są podawane dla konkretnych miejsc określonych w karcie zdarzenia w „Charakterystyce miejsca” – odpowiedziała portalowi brd24.pl Maria Balcerzak z zespołu prasowego KGP.
Po co więc wprowadzano nowy przepis? Jak podkreślają przedstawiciele brd24.pl, jeśli nakłada się prawny obowiązek noszenia odblasków, to trzeba wiedzieć, kiedy i gdzie piesi przede wszystkim powinni je zakładać. I sprawdzać później, czy to ma sens. Poza tym, idąc śladami krajów zdecydowanie bardziej rozwiniętych pod względem bezpieczeństwa ruchu drogowego, w krajach europejskich noszenie odblasków nie jest obowiązkowe. To jedynie zalecenie, więc o mandatach nie ma mowy. A w Polsce, jak wynika z policyjnych statystyk, tylko w tym roku do marca za brak odblasku ukarano 15,5 tys. osób.

Pozostaje nam zatem ogólnodostępna wiedza i przeczucie, że odblaski są potrzebne. Podkreślają to policjanci, którzy namawiają do ich noszenia.
- Wpływ na tak dużą liczbę zdarzeń mają warunki klimatyczne, a zwłaszcza wcześnie zapadający zmrok i gorsza widoczność - mówi mł. asp. Michał Gaweł z Wydziału Prasowo-Informacyjnego Biura Komunikacji Społecznej Komendy Głównej Policji. Jak dodaje, używanie elementów odblaskowych, szczególnie przez pieszych, w okresie, kiedy wcześnie zapada zmrok i widoczność jest zdecydowanie gorsza, jest niezbędne i często może decydować o czyimś życiu.

Pozostaje nam zatem ogólnodostępna wiedza i przeczucie, że odblaski są potrzebne. Podkreślają to policjanci, którzy namawiają do ich noszenia.
- Wpływ na tak dużą liczbę zdarzeń mają warunki klimatyczne, a zwłaszcza wcześnie zapadający zmrok i gorsza widoczność - mówi mł. asp. Michał Gaweł z Wydziału Prasowo-Informacyjnego Biura Komunikacji Społecznej Komendy Głównej Policji. Jak dodaje, używanie elementów odblaskowych, szczególnie przez pieszych, w okresie, kiedy wcześnie zapada zmrok i widoczność jest zdecydowanie gorsza, jest niezbędne i często może decydować o czyimś życiu.

- Zakładając elementy odblaskowe trzeba zastanawiać się, z której strony je umiejscowić. Zgodnie z przepisami w Polsce pieszy, który porusza się jezdnią, ma obowiązek iść lewą stroną. Pojazd nadjeżdża do niego z przodu, więc wtedy taki element odblaskowy zakładamy na prawą rękę lub na prawą nogę, by był bardziej widoczny od strony jezdni. Starajmy się, by dzieci na tornistrach czy też na ubraniu miały zawieszkę lub opaskę odblaskową z przodu, z prawej strony - podkreśla asp. szt. Przestrzelski.
Jedną z propozycji edukacyjnych w dziedzinie dobrego oznakowania na drodze jest akcja "Odblaskowi.pl", organizowana przez Carefleet S.A. Projekt odbywa się już po raz siódmy. Organizatorzy w towarzystwie znanych osób rozdają akcesoria odblaskowe oraz ulotki edukacyjne dotyczące poruszania się w ruchu drogowym. Oprócz tego tzw. "odblaskowy patrol" prowadzi adresowane do najmłodszych interaktywne gry oraz pogadanki. Wydarzenia te odbywają się w miastach całej Polski.
Borys Czyżewski, Juliusz Szalek/Wirtualna Polska
Polub WP Moto
https://moto.wp.pl/policja-apeluje-o-uz ... 955046017a
Awatar użytkownika
Obserwator2
 
Posty: 103
Rejestracja: pn paź 22, 2012 8:08 pm


Wróć do Sprawy mieszkańców gminy Piaseczno

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron