Pomysły na odkorkowanie Piaseczna

Pisz tutaj o nurtujących problemach mieszkańców gminy Piaseczno, ich pomysłach oraz propozycjach rozwiązania.

Moderator: GTW

Pomysły na odkorkowanie Piaseczna

Postautor: Filip » wt sie 23, 2016 6:06 pm

Obrazek

Włodarze gminy Piaseczno i powiatu piaseczyńskiego spróbują nakłonić Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad do przebudowy głównych skrzyżowań na obwodnicy Piaseczna w ciągu najbliższych 2-3 lat. Zmiany miałyby usprawnić ruch.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oraz władze państwa nie dają nadziei na to, że przebudowa szosy krajowej nr 79 (od ul. Energetycznej w Piasecznie do początku obwodnicy Góry Kalwarii) ruszy w najbliższych siedmiu latach. Dokumentacja projektowa i decyzja środowiskowa dawano już straciły ważność. Jak wyjaśnia Łukasz Jóźwiak, kierownik Zespołu Komunikacji w biurze Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie „79” obecnie nie dzieje się kompletnie nic. No modernizację tej drogi nie ma pieniędzy, bo nie znalazła się w rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2015-2023. Jaka będzie sytuacja po roku 2023? Tego na razie nie wie nikt.

Zdaniem Roberta Widza, szefa Komisji Polityki Gospodarczej piaseczyńskiej rady miejskiej (i twórcy portalu odkorkujpiaseczno.pl), wypowiedzi drogowców wskazują, że przebudowa obwodnicy Piaseczna i drogi w kierunku Góry Kalwarii zacznie się najwcześniej około roku… 2030.

Obrazek

Małe inwestycje usprawnią skrzyżowania?

Jednak szef mazowieckiej GDDKiA podczas czerwcowego spotkania w piaseczyńskim ratuszu pozostawił nadzieję na usprawnienie newralgicznych skrzyżowań. Dyrekcja dysponuje bowiem niemałymi funduszami na bieżące utrzymanie dróg krajowych. Obecnie z tej puli pieniędzy przy największym skrzyżowaniu w Piasecznie m.in. budowany jest chodnik.
Władze powiatu piaseczyńskiego i gminy Piaseczno pracują na razie niezależnie nad propozycjami, o których chcą rozmawiać na początku września z GDDKiA.

– To rozwiązania, które mieszczą się w obecnym pasie drogowym, czyli na terenie należącym do Generalnej Dyrekcji – tłumaczy Ksawery Gut z zarządu powiatu piaseczyńskiego. – Formalności mogłyby być skrócone do minimum, a inwestycje przeprowadzone bardzo szybko.

Obrazek

Dwukierunkowa Chyliczkowska?

– Wykorzystując proste sposoby rzeczywiście można rozładować korki panujące na kluczowych skrzyżowaniach w Piasecznie – przekonuje Wojciech Parciński, szef Biura Projektowo-Konsultingowego Eurostrada, które przygotowało koncepcje przebudowy „krzyżówek” dla gminy. – Chodzi przede wszystkim o dodanie lewo i prawoskrętów.

W poprzedni czwartek, podczas posiedzenia Komisji Polityki Gospodarczej rady miejskiej, swoją koncepcję pokazał zarząd powiatu. Zakłada ona utworzenie na środku skrzyżowania Puławskiej i Okulickiego „wyspy centralnej” i rozbudowę sygnalizacji świetlnej.

– Dodanie dodatkowych pasów separujących ruch drogowy zwiększy przepustowość skrzyżowania – argumentuje Ksawery Gut.
Z kolei propozycja przebudowy przecięcia obwodnicy miasta (ul. Armii Krajowej) z ul. Chyliczkowską, oprócz dodania lewo i prawoskrętów w każdą stronę, przewiduje przywrócenie na ul. Chyliczkowskiej ruchu dwukierunkowego.
– Teraz dochodzi tam do wielu kolizji – twierdzi Ksawery Gut. – Kierowcy często wjeżdżają w Chyliczkowską pod prąd.

Gmina: Więcej pasów!

Szczegółów swoich pomysłów na razie nie ujawniła gmina.
– Poddaliśmy je pod ocenę ekspertów związanych z GDDKiA, abyśmy nie dyskutowali o rzeczach niemożliwych do wykonania. Wyniki tej oceny poznamy na początku września – oświadczył wiceburmistrz Daniel Putkiewicz.
Zastępca burmistrza zdradził jednak, że gmina będzie przekonywała drogowców do wybudowania trzeciego pasa ruchu na fragmencie ul. Puławskiej od Okulickiego do Energetycznej.

– Z wyliczeń wynika, że swobodnie zmieści się on pod wiaduktem kolejowym linii siekierowskiej istniejącym nad tym odcinkiem trasy. Pod warunkiem, że dla pieszych zostanie wydrążone przejście w nasypie kolejowym – zastrzegł Putkiewicz.
Jakie będą koszty usprawnienia ruchu na dwóch piaseczyńskich skrzyżowaniach? Ksawery Gut uważa, że samo udrożnienie głównego węzła komunikacyjnego w mieście może pochłonąć „do 10 mln zł”. Kwoty będą znane we wrześniu – policzą je projektanci i GDDKiA.

Sypną groszem?

W trakcie posiedzenia komisji wybuchła dyskusja czy i jaką kwotą gmina Piaseczno powinna wspomóc Dyrekcję, aby zmobilizować ją do pilnego (czyli już w przyszłym roku) zabrania się za przebudowę skrzyżowań. Rajcy ustalili, że decyzję w tej kwestii podejmą, kiedy GDDKiA wypowie się na temat szans realizacji ich propozycji.

– Nie wychodźmy przed szereg, bo jeszcze nie wiadomo, czy ktokolwiek będzie chciał od nas pieniądze – studził zapał kolegów radny Zbigniew Mucha.
- Chcielibyśmy nasze pomysły jak najszybciej uzgodnić, aby znaleźć dla nich finansowanie na lata 2017 i 2018 – zakłada wiceburmistrz Putkiewicz.

W następnej kolejności samorządowcy będą próbowali przekonać GDDKiA do doraźnego udrożnienia drogi nr 79 z ul. 17 stycznia, a także „krzyżówek” w Żabieńcu, Chojnowie oraz Pilawie.

Piotr Chmielewski http://www.kurierpoludniowy.pl/wiadomosci.php?art=17083
Awatar użytkownika
Filip
 
Posty: 1752
Rejestracja: pt kwie 06, 2012 3:18 pm
Lokalizacja: okolice

Pomysły na usprawnienie ruchu w Piasecznie

Postautor: Filip » śr sie 24, 2016 9:55 am

Obrazek

Samorządowcy przygotowują się do kolejnego spotkania z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie przebudowy newralgicznych skrzyżowań z drogą krajową 79. Ujawnili pierwsze koncepcje.

Dyskusja z udziałem przedstawicieli GDDKiA oraz Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich na temat szans na poprawę sytuacji komunikacyjnej na skrzyżowaniach z krajową 79 na terenie gminy Piaseczno odbyła się w połowie czerwca. Wszystkie cztery strony zadeklarowały chęć współpracy. Zarówno urzędnicy powiatu, jak i gminy przygotowują propozycje konkretnych rozwiązań na poszczególne skrzyżowania. W ubiegły czwartek dyskutowano na ich temat na posiedzeniu Komisji Polityki Gospodarczej Rady Gminy Piaseczno. Na spotkanie zaproszeni zostali również wiceburmistrz Piaseczna Daniel Putkiewicz, reprezentujący Zarząd Powiatu Ksawery Gut oraz naczelnik gminnego Wydziału Infrastruktury i Transportu Włodzimierz Rasiński.

Jak dotąd pracują osobno

Szybko okazało się, że na razie oba samorządy opracowują osobne koncepcje, koncentrując się przede wszystkim nad dwóch skrzyżowaniach – przy Laminie oraz z ulicą Chyliczkowską. Na czerwcowym spotkaniu dyrektor warszawskiego oddziału GDDKiA Krzysztof Kondraciuk nie pozostawił złudzeń, że realizacja wcześniejszych koncepcji dla tych węzłów komunikacyjnych to wydatek rzędu 88 milionów, których GDDKiA oczywiście nie ma i prędko mieć nie będzie.

W związku z tym urzędnicy szukają rozwiązań, które mają szanse na szybszą realizację.
– Nasze propozycje mieszczą się w granicach pasa drogowego, na gruntach należących do GDDKiA, co od strony formalnej pozwoliłoby na zaprojektowanie i przebudowę skrzyżowań w ciągu roku – podkreślił Ksawery Gut.
Skrzyżowanie ulic Armii Krajowej i Chyliczkowskiej miałoby zyskać po dodatkowym pasie w przebiegu trasy 79. Koncepcja bowiem opiera się na pomyśle przywrócenia ruchu dwukierunkowego w ulicy Chyliczkowskiej od strony Piaseczna. Przed skrzyżowaniem więc jezdnia obejmowałaby pasy do skrętu w prawo, w lewo i do jazdy prosto.
– Istnieje też możliwość odsunięcia wylotu ulicy Julianowskiej od ul. Okulickiego o około 50 metrów co z pewnością poprawiłoby sytuację na tym skrzyżowaniu – referował Gut.

Rondo przy Laminie?

Jeśli chodzi o skrzyżowanie Puławskiej/Armii Krajowej z ul. Okulickiego powiat zaproponował utworzenie ronda z sygnalizacją świetlną, dodatkowym pasem ruchu od strony Lesznowoli (jeden do jazdy na wprost, drugi do skrętu w prawo i dwa nadal do skrętu w lewo w ul. Puławską) oraz zmiany dopuszczalnych kierunków ruchu na pozostałych pasach dochodzących do ronda. W toku dyskusji pojawił się pomysł poszerzenia odcinka Puławskiej do ul. Energetycznej o trzeci pas ruchu.

– To jest wykonalne, ale pod warunkiem, że nie ma przejścia dla pieszych – poinformował zebranych Bogdan Krawczyk z Wydziału Infrastruktury i Transportu. Rozwiązaniem tego problemu byłoby zbudowanie przejścia tunelowego.
– Nasze rozwiązania przygotowuje biuro projektowe, biorąc pod uwagę wcześniejsze wytyczne GDDKiA – poinformował Daniel Putkiewicz. – Mogą się różnić od powiatowych, ale założenia mamy takie same – żeby dało się je zrealizować trybem remontowym.

Wiceburmistrz zasugerował przewodniczącemu Komisji Polityki Gospodarczej, że dyskusja na temat konkretnych rozwiązań jest przedwczesna i warto by się spotkać tuż przed 7 września, kiedy konkretne dopracowane rozwiązania dla GDDKiA oraz MZDW będą gotowe.
– Zależy nam na burzy mózgów, poznaniu propozycji, zgłoszeniu ewentualnych uwag – bronił celowości spotkania przewodniczący Komisji Polityki Gospodarczej Robert Widz. – Poza tym istotny jest też czas, bo chcemy wiedzieć czy i jakie środki na ten cel ewentualnie zabezpieczyć w przyszłorocznym budżecie.

Od pomysłu do realizacji droga wiedzie przez budżet

Rzeczywiście moment jest newralgiczny ze względu na rozpoczynające się prace nad budżetami poszczególnych jednostek samorządu. Same pomysły, koncepcje czy projekty nie zapewnią bowiem realizacji zadań – do tego niezbędne są pieniądze.
Przykład takiej niemocy pokazał Widz na przykładzie skrzyżowania ulic Julianowskiej i Okulickiego.

– Pozwolenie na realizację tej inwestycji czeka już trzy lata. Termin ważności dokumentów mija w listopadzie, a na razie nic się w tym temacie nie dzieje – nie krył irytacji radny z Józefosławia. Zwrócił się więc z prośbą o wykorzystanie obecności na wrześniowym spotkaniu przedstawicieli MZDW, któremu podlega droga 721 (ul. Okulickiego) i naciskanie na realizację przynajmniej tymczasowych rozwiązań, które poprawią bezpieczeństwo na tym skrzyżowaniu.

Jeśli chodzi o kolejne trudne punkty na drodze krajowej 79 aż do Baniochy, to najbardziej skomplikowane jest skrzyżowanie w Żabieńcu, gdzie wyjątkowo trudno znaleźć rozwiązanie, które uzyska akceptację GDDKiA i policji. W Zalesiu Górnym, Orzeszynie i Baniosze miałyby się pojawić lewoskręty, które powinny nieco upłynnić ruch.

Z kasą poczekajmy

Zgodnie z sugestią Ksawerego Guta, że najbardziej do współpracy zachęca zwykle deklaracja dołożenia kasy przez samorząd, Robert Widz zasugerował konkretne deklaracje ze strony rady gminy, tak, by podczas wrześniowego spotkania przedstawiciele gminy mogli je przedstawić GDDKiA oraz MZDW. Entuzjazm dla tego pomysłu był jednak umiarkowany.

– Zważywszy na kondycję naszego budżetu, ja bym nie wychodził z kasą przed szereg, dopóki nikt się o nią nie upomina – wyraził swoje zdanie radny Zbigniew Mucha. Wstrzymanie się z deklaracjami postulował też przewodniczący gminnej Komisji Finansów Antoni Rosłon.
– Będą gotowe projekty, będą wyceny, będziemy wtedy dyskutować o finansowaniu – podsumował Włodzimierz Rasiński i obiecał radnym spotkanie na początku września i przedstawienie ostatecznych propozycji z którymi samorządowcy udadzą się do GDDKiA.
http://www.przegladpiaseczynski.pl/aktu ... enie-ruchu
Awatar użytkownika
Filip
 
Posty: 1752
Rejestracja: pt kwie 06, 2012 3:18 pm
Lokalizacja: okolice

Pomysły na odkorkowanie Piaseczna

Postautor: Martin » pn wrz 12, 2016 6:48 pm

Marcin Borkowski [Martin]
- Kleks to najlepsze prywatne przedszkole w Piasecznie
- restauracja włoska La Nostra zaprasza
- usługi fotograficzne zapraszam na fotoblog ze zdjęciami
Awatar użytkownika
Martin
Site Admin
 
Posty: 12647
Rejestracja: czw lut 15, 2007 12:28 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Pomysły na odkorkowanie Piaseczna

Postautor: Filip » śr wrz 21, 2016 5:59 pm

Estakad i ronda nie będzie, ale trzy pasy tak

Obrazek

Trzy pasy na Puławskiej, udrożnione skrzyżowanie koło Laminy, remont Okulickiego i skrzyżowania Armii Krajowej z Chyliczkowską. Za 2 lata.

Miały być estakady za 80 milionów złotych, ale w czerwcu GDDKiA przyznała, że na skrzyżowanie koło Laminy ma 2,5 miliona. Była więc mowa o utworzeniu lewoskrętu z Warszawy w kierunku Konstancina. Generalna Dyrekcja wskazywała także, że musi poprawić nawierzchnię, która jest w katastrofalnym stanie. Radni, urzędnicy i przedsiębiorcy z tego rejonu uznali zgodnie, że to nie rozwiąże głównego problemu, jakim jest przepustowość oraz bezpieczeństwo tego skrzyżowania.

GDKKiA ma 5,5 mln, Gmina dorzuci resztę?

13 września odbyło się spotkanie w GDDKiA, na którym obecni byli m.in. wiceburmistrz Daniel Putkiewicz oraz członek Zarządu Powiatu Ksawery Gut.
– Generalna Dyrekcja potwierdziła, że ma jednak 5,5 miliona złotych na to skrzyżowanie – powiedział Daniel Putkiewicz na Komisji Polityki Gospodarczej dzień po spotkaniu w GDDKiA.
Przedstawiciele Gminy przekonali Dyrekcję, aby z remontem nawierzchni i budową lewoskrętu poczekali do przyszłego roku. Do 5,5 miliona złotych chcą dołożyć ok. 4, dzięki czemu koncepcja, przedstawiona niedawno przez UMiG, ma szansę zostać zrealizowana, a prace remontowe mogłyby się rozpocząć w przyszłym roku.

Aktualnie Rada Miejska rozpoczyna prace nad budżetem, trzeba więc uwzględnić opracowanie projektu oraz remont w planowanym budżecie. Ze skrzyżowania ulicy Okulickiego z DK79 korzystają jednak chyba wszyscy mieszkańcy Gminy, a kwota nie jest wygórowana, radni nie powinni mieć więc problemu z przegłosowaniem takiego punktu.

Problemem może okazać się jednak Regionalna Izba Obrachunkowa, która może uznać, że remont tego skrzyżowania nie jest zadaniem Gminy, choć GDDKiA twierdzi, że współpracuje przy takich inwestycjach z samorządami i problemu nie ma. Urząd to rozwiązanie ma konsultować z prawnikami.

Skrzyżowanie Puławskiej z Okulickiego

Koncepcja skrzyżowania ulicy Okulickiego z DK79, która niebawem zamieni się w projekt, zakłada poszerzenie ulicy Puławskiej na odcinku od ulicy Energetycznej do Okulickiego do trzech pasów. Należy do tego celu wykorzystać pas zieleni, ponieważ jak podkreślił podczas Komisji Włodzimierz Rasiński, naczelnik Wydziału Infrastruktury i Transportu Publicznego Gminy, remont należy wykonać w obecnym układzie jezdnym. Oznacza to, m.in. że nie można przesunąć wiaduktu kolejowego. Być może więc zostaną w tym miejscu wąskie chodniki.

Mieszkańcy jednak wskazują na duże utrudnienia w korzystaniu z tych chodników, nie z powodu ich szerokości, tylko ogromnej kałuży, która tworzy się pod wiaduktem. To też ma zostać uwzględnione w trakcie remontu i wykonane ma zostać odwodnienie, choć na razie brakuje dokładnej analizy tych odwodnień. Wiadomo jednak, że można uniknąć konieczności pozwoleń wodno prawnych, które wstrzymałyby tę inwestycję na rok, wpinając się do istniejącej sieci gminnej, a najbliższy kolektor znajduje się w pobliskiej ulicy Syrenki.

Biuro projektowo-konsultingowe Eurostrada Sp. z o.o., będące autorem koncepcji, na której na razie Urząd bazuje, zakłada również zjazd z ulicy Puławskiej w kierunku Okulickiego, mniej więcej w tym miejscu, w którym obecnie znajduje się chodnik od przystanku do przejścia dla pieszych przez Okulickiego przy Wojska Polskiego.

Zaprojektowany ma zostać także wcześniejszy prawoskręt od strony Góry Kalwarii w Okulickiego w stronę Konstancina.
Na jednym z najniebezpieczniejszych przejść dla pieszych w powiecie, między Okulickiego a wiaduktem kolejowym na Puławskiej, na koncepcji widnieje sygnalizacja świetlna. Choć absolutnie konieczna w tym miejscu wydaje się jednak kładka.

Niezależnie firma Kubara Lamina opracowuje wyjazd drogą serwisową z terenu firmy na ulicę Puławską, co GDDKiA w tej chwili uzgadnia.

Skrzyżowanie Chyliczkowskiej z DK79 oraz remont Okulickiego

Na skrzyżowanie DK79 z ulicą Chyliczkowską GDDKiA miała w czerwcu 1,5 miliona złotych. Na spotkaniu 13 września kwota nie padła, ale Dyrekcja zapowiedziała, że niezależne środki na tę inwestycję ma. Powiat chciałby, aby Chyliczkowska na dzisiejszym jednokierunkowym odcinku stała się dwukierunkowa. Ten pomysł na razie jednak nie został potwierdzony, choć na pewno usprawniłby poruszanie się po Piasecznie.

Gmina natomiast chce zmienić układ skrzyżowania Julianowskiej z Chyliczkowską, tak aby odsunąć je od skrzyżowania z Armii Krajowej.

GDDKiA potwierdziła, że ogłoszona jest procedura przetargowa na „Projektuj i Buduj” na to skrzyżowanie.
Gmina na swojej stronie wylicza, że remont istniejących nawierzchni, poszerzenie dróg powiatowych i DK 79, korekta wylotu ul. Julianowskiej, budowa wysp dzielących oraz chodników, a także zmiana sygnalizacji świetlnej to koszt ok. 3,1 mln zł.

Obecny 13 września dyrektor Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich, Zbigniew Ostrowski, powiedział z kolei, że wystąpił z wnioskiem do budżetu województwa na finansowanie w ciągu dwóch lat remontu ulicy Okulickiego od ulicy Julianowskiej do Mleczarskiej, na co MZDW ma pozwolenia, tylko jak się okazało w czerwcu, nie ma pieniędzy. Czy budżet na przyszły rok uwzględni tę inwestycję będzie zapewne wiadomo w połowie listopada.

– Bardzo mnie cieszą ustalenia ze spotkania w GDDKiA. Okazuje się, że można się porozumieć w tak ważnej sprawie i wszystkie strony deklarują konkretne działania, łącznie z MZDW – mówi nam Robert Widz, przewodniczący Komisji Polityki Gospodarczej. – Jest więc szansa, że przez najbliższe 2 lata nasz układ komunikacyjny zmieni się nie do poznania, a oto przecież nam chodzi. My na naszej Komisji będziemy regularnie zajmować się tym tematem i śledzić postępy – dodaje przewodniczący. http://www.przegladpiaseczynski.pl/aktu ... y-pasy-tak
Awatar użytkownika
Filip
 
Posty: 1752
Rejestracja: pt kwie 06, 2012 3:18 pm
Lokalizacja: okolice

Przebudowa skrzyżowania przy Laminie już za rok?

Postautor: Filip » pt wrz 23, 2016 7:28 pm

Obrazek

O konieczności przebudowy skrzyżowań drogi krajowej 79 z ulicami Okulickiego i Chyliczkowską pisaliśmy już wielokrotnie. Półtora tygodnia temu gminni urzędnicy kolejny raz spotkali się z przedstawicielami GDDKiA i zaproponowali im konkretne pomysły mające przyczynić się do rozwiązania problemów komunikacyjnych w Piasecznie.

Podczas czerwcowego spotkania przedstawicieli gminy z dyrekcją oddziału warszawskiego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich i zarządem powiatu piaseczyńskiego, przeanalizowano możliwości przebudowy najbardziej newralgicznych w mieście skrzyżowań. GDDKiA przedstawiła swoje plany poprawy płynności ruchu oraz bezpieczeństwa na skrzyżowaniach drogi krajowej 79 z ul. Okulickiego oraz z Chyliczkowską, a dyrekcja MZDW poinformowała m.in. o przygotowaniach do realizacji przebudowy drogi wojewódzkiej nr 721 na odcinku od ul. Mleczarskiej do Julianowskiej. Niestety inwestycja ta, planowana na lata 2017-2019 nie obejmuje skrzyżowania przy Laminie. To skrzyżowanie, jak przekonywał Krzysztof Kondraciuk, szef warszawskiego oddziału GDDKiA najwcześniej mogłoby zostać przebudowane za 6 lat, a koszt takiej inwestycji mógłby sięgnąć nawet 88 mln zł. Zapowiedział natomiast działania doraźne, w tym wymianę nawierzchni oraz wykonanie lewoskrętu w kierunku Konstancina-Jeziorny, które miałyby zostać zrealizowane jeszcze w tym roku.

Skrzyżowania ważne dla mieszkańców

- Skrzyżowania ul. Puławskiej z Okulickiego oraz Armii Krajowej z Chyliczkowską są dla nas kluczowe – przyznaje burmistrz Zdzisław Lis. – Na spotkaniu w GDDKiA dowiedzieliśmy się, że budowa estakad za kilkadziesiąt milionów złotych jest w najbliższym czasie niemożliwa. Generalna Dyrekcja zabezpieczyła jedynie 4,2 mln zł na drobne korekty, które mają poprawić płynność ruchu na tych skrzyżowaniach. Takie rozwiązanie nas nie zadowala, dlatego zaproponowaliśmy wsparcie finansowe. Podobną deklarację złożył też powiat. Chcemy przekonać GDDKiA, że zgodnie z przygotowaną przez nas koncepcją za ok. 12 mln zł można przebudować skrzyżowania już w przyszłym roku.

Gmina zleciła przeprowadzenie analiz mających określić zakres inwestycji, które przyczyniłyby się do zwiększenia płynności ruchu. Przygotowujące je biuro Eurostrada zaproponowało m.in. poszerzenie ul. Puławskiej od ul. Energetycznej do ul. Okulickiego o trzeci, dodatkowy pas ruchu w obu kierunkach poprzez wykorzystanie pasa zielonego, oddzielającego jezdnie. W obrębie samego skrzyżowania projekt zakłada natomiast wydłużenie istniejącego oraz wykonanie dodatkowego lewoskrętu w kierunku Konstancina-Jeziorny. Takie samo rozwiązanie, czyli dwa pasy do lewoskrętu, przewidziano od strony Góry Kalwarii w kierunku Lesznowoli. W opracowaniu uwzględniono również korektę sygnalizacji świetlnej i wprowadzenie sterowania kierunkowego. Jako, że nie ma możliwości przebudowy nasypu kolejowego, pod którym przebiegałyby dodatkowe pasy ruchu, zaproponowano wykonanie tuneli dla pieszych w istniejącym nasypie.
- Przedstawiliśmy GDDKiA nasze propozycje proponując, aby pieniądze zabezpieczone na remont skrzyżowania przy Laminie dyrekcja przesunęła na przyszły rok – mówi Daniel Putkiewicz, wiceburmistrz Piaseczna. - Uważamy, że przy wsparciu finansowym gminy za te środki uda się zrobić znacznie więcej.

Wkrótce GDDKiA ma przekazać gminie wzór porozumienia, na podstawie którego możliwa byłaby współpraca przy modernizacji skrzyżowania. Obecnie trwa szacowanie kosztów i czasu potrzebnego na przygotowanie dokumentacji. Zapytaliśmy wiceburmistrza Piaseczna czy inwestycja rzeczywiście jest możliwa do zrealizowania już w przyszłym roku. - Jestem optymistą – mówi Daniel Putkiewicz. - Mamy pieniądze. Pozostaje kwestia rozwiązań technicznych i prawnych. Pragnę podkreślić, że remont tego skrzyżowania jest dla nas kwestią priorytetową. Nasze propozycje nie spotkały się ze sprzeciwem GDDKiA, co również dobrze wróży tej inwestycji.

Skrzyżowanie Armii Krajowej z Chyliczkowską

Modernizację drugiego newralgicznego dla Piaseczna skrzyżowania (Chyliczkowska/Armii Krajowej) pilotuje powiat piaseczyński. Powiat chciałby, aby na skrzyżowaniu został utworzony lewoskręt w kierunku Konstancina-Jeziorny. Oprócz tego wylot ulicy Julianowskiej do ul. Chyliczkowskiej miałby zostać odsunięty od głównego skrzyżowania, a z ul. Chyliczkowskiej w kierunku Góry Kalwarii zostałby wykonany prawoskręt. Zmiany miałyby objąć także modyfikację sygnalizacji świetlnej. Koszt przebudowy skrzyżowania oceniono na około 3,1 mln zł. - GDDKiA przyjęła nasze rozwiązania – mówi Ksawery Gut z zarządu powiatu piaseczyńskiego. - Przetarg na realizację tej inwestycji zostanie ogłoszony prawdopodobnie jeszcze w tym roku, a w przyszłym odbędzie się przebudowa skrzyżowania. GDDKiA ma na to środki, ale jak będzie trzeba, to się dołożymy. Podczas spotkania z przedstawicielami GDDKiA złożyliśmy też koncepcje przebudowy kolejnych skrzyżowań na drodze krajowej 79 aż do Baniochy. Te propozycje również mają zostać dogłębnie przeanalizowane. http://kurierpoludniowy.pl/wiadomosci.php?art=17222
Awatar użytkownika
Filip
 
Posty: 1752
Rejestracja: pt kwie 06, 2012 3:18 pm
Lokalizacja: okolice


Wróć do Sprawy mieszkańców gminy Piaseczno

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości