Zmiana cen biletów Kolei Mazowieckich od 1 stycznia 2014

Jeżeli masz niepoukładane myśli, które nie pasują do głównych kategorii forum, to miejsce odpowiednie dla Ciebie. Zamieszczamy tu rozbiegane myśli szalonej głowy. W związku z tym, że to wolna strefa, to ta część forum jest pod ścisłym nadzorem moderatorów.

Moderator: GTW

Zmiana cen biletów Kolei Mazowieckich od 1 stycznia 2014

Postautor: Redakcja » pn gru 16, 2013 6:46 pm

Od 1 stycznia zmiana cen biletów Kolei Mazowieckich

1 stycznia 2014 roku ceny biletów Kolei Mazowieckich ulegną zmianie. Wprowadzenie zmian w opłatach wynika z konieczności uwzględnienia wysokości wskaźnika inflacji od czasu ostatniej podwyżki i dostosowania ich wysokości do obecnych warunków ekonomicznych.


Poprzednia podwyżka cen biletów KM miała miejsce w sierpniu 2011 roku. Dwa i pół roku temu średnioroczny wskaźnik podwyżki cen biletów wyniósł 4%. Od tego czasu do listopada 2013 roku włącznie inflacja wzrosła o 5,42%, co oznacza, że realne wpływy z tytułu sprzedaży biletów obecnie są o ponad 5% niższe niż dwa lata temu. Niemniej jednak, aby zminimalizować wzrost kosztów podróży ponoszonych przez pasażerów, spółka zdecydowała się na ograniczoną podwyżkę: wzrost cen biletów średnio o 5% kształtuje się poniżej poziomu inflacji zanotowanego od sierpnia 2011 roku.

– Podniesienie cen biletów w okresie, kiedy pasażerowie szczególnie dotkliwie odczuwają utrudnienia w kursowaniu pociągów, spowodowane licznymi modernizacjami infrastruktury kolejowej, jest decyzją trudną – przyznaje Dariusz Grajda, członek zarządu i dyrektor handlowy Kolei Mazowieckich. – Występujące odwołania czy opóźnienia pociągów KM spowodowane są jednakże w znacznej większości przez awarie infrastruktury kolejowej czy zamknięcia szlaków.

Są to przyczyny niezależne od Kolei Mazowieckich. Koszty dostępu do infrastruktury kolejowej, mimo fatalnych warunków panujących na remontowanych liniach, nie zostały przewoźnikowi przez zarządcę infrastruktury obniżone – dodaje Dariusz Grajda.

Tymczasem wpływy z biletów są przeznaczane w dużej mierze na opłaty za dostęp do infrastruktury kolejowej, które w przypadku Kolei Mazowieckich są pod względem wielkości drugą pozycją w wydatkach spółki. Ponadto, oprócz finansowania bieżącej działalności spółki, środki pozyskiwane ze sprzedaży biletów służą w dużej mierze pokryciu kosztów amortyzacji środków trwałych. Amortyzacja stanowiąca cash flow jest i będzie przeznaczana jako wkład własny na inwestycje i modernizacje taboru.

– Obecnie w swoim parku taborowym spółka posiada m.in. nowoczesne pociągi EN76 Elf i ER75 Flirt, autobusy szynowe i wagony piętrowe. W tym miesiącu uzupełniliśmy park taborowy Kolei Mazowieckich o kolejny nowoczesny autobus szynowy, modernizujemy 74 elektryczne zespoły trakcyjne, a w trakcie procedury przetargowej jest zamówienie na dostawę 22 nowych wagonów piętrowych typu push&pull. Dziś, dzięki wielomilionowym inwestycjom, Koleje Mazowieckie są najnowocześniejszym przewoźnikiem kolejowym w kraju pod względem posiadanego taboru – podkreśla Dariusz Grajda.


Donata Nowakowska – rzecznik prasowy „Kolei Mazowieckich – KM” sp. z o.o.
Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Wróć do Wolna strefa forum powiatu piaseczyńskiego

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości