Konferencja o perspektywach rozwoju turystyki

W tej części forum umieszczajcie informacje dotyczące ogólnych spraw całego powiatu piaseczyńskiego. Jeżeli temat jest zbyt ogólny, aby opisać go na podforach poszczególnych gmin, to umieść go tutaj.

Moderator: GTW

Konferencja o perspektywach rozwoju turystyki

Postautor: Redakcja » pn lis 11, 2013 10:56 pm

Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Perspektywy rozwoju turystyki weekendowej na południe

Postautor: Redakcja » pn lis 18, 2013 9:51 pm

Obrazek

Galeria fotografii z Konferencji pt. "Perspektywy rozwoju turystyki weekendowej na południe od Warszawy", 14.11.2013r., Piaseczno, fot. £. Wyleziński
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.175573352639928.1073741834.114857312044866&type=1
Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Region z potencjałem. Potrzebny lider

Postautor: Redakcja » śr lis 20, 2013 8:35 pm

Blisko 70 uczestników, liderów z branży turystycznej i promocyjnej, zgromadziła odbywająca się 14 listopada w Piasecznie Konferencja pt. „Perspektywy rozwoju turystyki weekendowej na południe od Warszawy” organizowana przez Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Zlewni Rzeki Jeziorki.

Przybyli wójtowie, burmistrzowie, radni, liderzy organizacji, społecznicy, pracownicy samorządowi na co dzień zajmujący się promocją gmin i powiatów, a także przedsiębiorcy. Wszystkich wymienionych łączą przede wszystkim działania w zakresie promocji i turystyki regionu. Celem spotkania była nie tylko prezentacja działalności Stowarzyszenia, ale także zainspirowanie do podjęcia dialogu i dyskusji na temat współpracy, koordynacji i działań zmierzających do rozwoju turystyki weekendowej na obszarze na południe od stolicy.

Konferencję otworzył gospodarz, burmistrz Piaseczna Zdzisław Lis, który zwrócił uwagę na ważny aspekt naszej samorządowej działalności jaką są działania w zakresie promocji regionu i rozwijanie turystyki weekendowej. Witając gości, głos zabrał także prezes Stowarzyszenia Pan Ryszard Machałek.

Po uroczystym otwarciu Arkadiusz Strzyżewski (członek zarządu Stowarzyszenia) zaprezentował działania realizowane w ramach projektu Kraina Jeziorki. Raj dla Rowerzystów. Zaprezentowano też film promujący Krainę, który wielu przekonał, że region nasz ma mnóstwo walorów i ogromny potencjał. Kilkuminutowy film był doskonałym elementem wprowadzającym w to o czym mówili prelegenci.

Spotkanie było też doskonałą okazją do prezentacji inicjatyw rowerowych, które mają miejsce na obszarze Krainy. Zaprezentowali je: Agnieszka Jarzębska inicjatorka piaseczyńskiej akcji Chodź na rower oraz Sławomir Jóźwiak ze Stowarzyszenia WGRiKS z Grójca, gdzie rowerowe inicjatywy organizowane są z powodzeniem od blisko 6 lat.

Jacek Andrzejak przedstawił działania jakie mają miejsce nad Jeziorką. Była okazja posłuchać nie tylko o kajakach, które wróciły nad Jeziorkę po kilkudziesięciu latach, ale też i ecospływach, jak i też innych działaniach promujących walory urokliwej Jeziorki. Jacek Borowiecki z firmy Aktywne Chwile przedstawił swoją działalność związaną z Jeziorką, nad którą chętnie zaprasza gości i turystów, promując region i jego uroki.
W drugiej części spotkania zaprezentowano cztery główne atrakcje turystyczne Krainy Jeziorki. Termy Mszczonów zaprezentował Michał Szymański dyrektor obiektu. Zamek w Czersku i działania z nim związane zaprezentowała Dyrektor Ośrodka Kultury w Górze Kalwarii Beata Polaczyńska. Park zdrojowy z tężnią solankową zaprezentowała Joanna Muszyńska – Dziurny, a Piaseczyńsko-Grójecką Kolejkę Wąskotorową Marta Osińska.

Po przerwie zaprezentowano ciekawe i nowatorskie narzędzia służące promocji miast i regionów tj. geocaching, które skutecznie na obszarze powiatu piaseczyńskiego próbuje popularyzować Jan Raczyński ze stowarzyszenia Geocaching Polska. Warecki Questing zaprezentował Andrzej Zaręba z Dworku na Długiej w Warce. Propozycję uruchomienia paszportu turystycznego omówił Michał Doliński z PTTK w Piasecznie.
Na koniec goście z Węgrowa zaprezentowali dobrą praktykę. Projekt wdrożony w na ziemi węgrowsko-siedleckiej pod nazwą Kraina Mistrza Twardowskiego zaprezentowali: Jadwiga Snopkiewicz, wiceburmistrz Węgrowa oraz Barbara Kuligowska Roman, lider projektu. Projekt ten wart jest szczególnej uwagi, ze względu na zaangażowanie wielu sektorów w jego realizację. Współpraca samorządu, przedsiębiorców i organizacji pozarządowych z okolic Węgrowa to doskonały przykład do naśladowania podkreślali uczestnicy czwartkowej Konferencji.

Spotkanie zakończyła owocna dyskusja, w które szczególną uwagę poświęcono konieczności opracowania spójnej, kompleksowej informacji turystycznej oraz działaniom związanym z oznakowaniem obiektów turystycznych regionu. Wśród uczestników Konferencji przeprowadzono ankietę, której wyniki dostępne są na stronie www.krainajeziorki.pl Wynika z niej, że jest w regionie potencjał, który jeszcze dziś uśpiony należy zacząć umiejętnie pieścić, by promować region. Powinien przewodzić temu lider, który podejmie wieloletnie działania na rzecz rozwoju i promocji regionu w dziedzinie turystycznej i będzie ściśle współpracował nie tylko ze wszystkimi zainteresowanymi, ale też postara się doświadczenie i wiedzę ekspertów z branży.

Warto nadmienić, że wnioski z Konferencji mają posłużyć wójtom i burmistrzom tworzącym Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Zlewni Rzeki Jeziorki do podjęcia decyzji o realizowanych działaniach w roku 2014 i latach następnych. Jednym z punktów w ankiecie, którą otrzymali uczestnicy spotkania było pytanie o to kto powinien być liderem w regionie w zakresie promocji i turystyki weekendowej. Aż 60 %wskazań padło na Stowarzyszenie. Czy tak się stanie, decyzję w nowym roku podejmą włodarze gmin z obszaru Krainy Jeziorki.
Ostatnio zmieniony śr lis 20, 2013 9:41 pm przez Redakcja, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Poczuj swoją naturę! - Kraina Jeziorki

Postautor: Redakcja » śr lis 20, 2013 8:37 pm

Poczuj swoją naturę! - Kraina Jeziorki http://www.youtube.com/watch?v=o35DuFViNlI

<object width="853" height="480"><param name="movie" value="//www.youtube.com/v/o35DuFViNlI?hl=pl_PL&amp;version=3"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="//www.youtube.com/v/o35DuFViNlI?hl=pl_PL&amp;version=3" type="application/x-shockwave-flash" width="853" height="480" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object>
Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Perspektywy rozwoju turystyki weekendowej na południe

Postautor: Redakcja » śr lis 20, 2013 9:47 pm

Obrazek

Wyniki ankiety„Instytucjonalne podstawy działań promocyjnych regionu
na południe od Warszawy” przeprowadzonej wśród uczestników Konferencji„Perspektywy rozwoju turystyki weekendowej na południe od Warszawy”


Ankietę wypełniło 35 uczestników (spośród 67 wszystkich obecnych) Konferencji pt.”Perspektywy rozwoju turystyki weekendowej na południe od Warszawy” w dniu 14 listopada 2013 roku w Piasecznie. Uczestnikami tego spotkania byli samorządowcy (wójtowie, burmistrzowie, radni), pracownicy (wydziałów) promocji w poszczególnych urzędach z obszaru Krainy Jeziorki, przedstawiciele ośrodków kultury, ośrodków sportu i rekreacji, przedstawiciele organizacji takich jak: Lasy Państwowe, Chojnowski Park Krajobrazowy, PTTK Piaseczno, towarzystwa przyjaciół miast i miejscowości, inicjatorzy działań społecznych, miłośnicy turystyki rowerowej, wodnej, pasjonaci kultury i odkrywania historii regionu oraz przedsiębiorcy.

Pytanie 1. dotyczyło wskazania podmiotów właściwych, które powinny włączyć się w promocję turystyki regionu na południe od Warszawy i brzmiało ono:
”Które z niżej wymienionych podmiotów powinny zajmować się promocją i rozwojem turystyki regionu na południe od Warszawy?”


Najwięcej wskazań otrzymały następujące propozycje:
Gminy (31 wskazań), Powiaty (29), PTTK Piaseczno (28 ), Lasy Państwowe (Nadleśnictwo Chojnów, Sierzchów, Bogatki, …) (27), Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Zlewni Rzeki Jeziorki (26),PTTK Warka (26), Ośrodki Kultury poszczególnych gmin (26), Parki Krajobrazowe (Chojnowski Park Krajobrazowy) (26), Wydziały, referaty ds. promocji gmin i powiatów (razem) (26), Ośrodki Sportu i Rekreacji poszczególnych gmin (24), Lokalna Grupa Działania „Perły Mazowsza” (24), Gminne Centrum Informacji w Mszczonowie (23), Towarzystwo Miłośników Góry Kalwarii i Czerska (23), Towarzystwo Miłośników Piękna i Zabytków Konstancina (23), Towarzystwo Przyjaciół Zalesia Górnego (22), Towarzystwo Przyjaciół Zalesia Dolnego (22), Lokalna Grupa Działania „Kraina Kwitnących Sadów” (22), Towarzystwo Przyjaciół Piaseczna (21), Towarzystwo Miłośników Tarczyna (21), Towarzystwo Opieki nad Zabytkami, Oddział w Czersku (21), Indywidualnie przedsiębiorcy branżowi (19),

Ankietowani mniej chętnie w działaniach promocyjnych widzieliby: Związek Sadowników RP (14 wskazań) oraz Związek Pracodawców Gminy Lesznowola (13), choć należy zwrócić uwagę, że zyskały one ponad 1/3 głosów ankietowanych.

Wniosek: Do promocji regionu należy zaangażować wiele podmiotów, których działania dotyczą promocji i turystyki. Na pewno wszystkie szczeble samorządów oraz podmioty i organizacje, które już dziś prowadzą taką działalność.

W drugiej części tego pytania należało zaproponować podmiot/organizację, która mogłaby pełnić rolę lidera w regionie w zakresie promocji turystycznej. Blisko 60 % ankietowanych (21 wskazań) zaproponowało Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Zlewni Rzeki Jeziorki, jako organizację, która powinna taką rolę pełnić. Zdecydowanie mniejsze poparcie zyskała propozycja stworzenia zupełnie nowej organizacji (np. Lokalnej Organizacji Turystycznej). Tę propozycję wskazało 7 ankietowanych tj. 20% respondentów. Po 11 % głosów otrzymały odpowiedzi wskazujące samorządy gminne (4 wskazania) i powiatowe (4), jako liderów.

Wniosek: Rolę lidera w zakresie promocji i rozwoju turystyki na południe od Warszawy należy powierzyć Stowarzyszeniu Gmin i Powiatów Zlewni Rzeki Jeziorki.

Pytanie 2. brzmiało: „Jaka będzie właściwa strategia dla regionu w zakresie promocji turystyki (wybierz jedną ewentualnie dwie odpowiedzi)”

Ankietowani za najlepszą strategię dla regionu w zakresie promocji turystyki wybrali tę, która proponuje, aby promocją zajmowała się jedna organizacja (Lider), który powinien koordynować działania w zakresie turystycznej promocji regionu i umacniać współpracę angażując poszczególne samorządy i organizacje. Taką propozycję wskazało 80% ankietowanych (28 wskazań). Drugim wskazaniem, które zaznaczyło znacznie mniej, bo 25%, respondentów była propozycja wynajęcia podmiotu komercyjnego, który ma doświadczenie w promocji i marketingu miejsc. Kosztami powinny podzielić się samorządy oraz przedsiębiorcy czerpiący z tego zyski. Natomiast propozycję, aby to gminy promowały się indywidualnie poparło 14% ankietowanych, tyle samo, co propozycję, w której powiaty biorą na siebie funkcję promocyjną na swoim obszarze.

Wniosek: Promocją powinna zajmować się jedna organizacja (Lider), który powinien koordynować działania w zakresie turystycznej promocji regionu i umacniać współpracę angażując poszczególne samorządy i organizacje działające w tym zakresie. W działania te należy angażować (lub wynająć) właściwe podmioty komercyjne, które mogłyby pokierować takimi działaniami.

Pytanie 3. dotyczyło wskazania na czym przede wszystkim powinna koncentrować się promocja regionu:

Najwięcej zwolenników zyskała propozycja tworzeniu sieciowych produktów turystycznych regionu – 22 (62%). Drugą było kreowaniu produktów turystycznych zgodnych z walorami regionu i poszukiwaniu tego, co może być wyróżnikiem – 17 (48%)

Wniosek: Działania w zakresie promocji i turystyki powinny być bardziej zintegrowane i należy tworzyć produkty sieciowe, które będą zgodne z charakterystyką, walorami regionu, co mogłoby wyróżnić obszar zainteresowania. Turysta dzisiejszy jest wymagający. Oczekuje kompletnej oferty. Liczy na wybór miejsc, które może zwiedzić i wybór tego, co może robić.

Pytanie 4. dotyczyło wskazania właściwego regionu / obszaru promocji.

Ankietowani uznali, że obszar ten powinien być dynamiczny w zależności od wykreowanego produktu turystycznego i zainteresowania danych samorządów oraz podmiotów gospodarczych, byle obejmował region na południe od Warszawy. Taką odpowiedź zaznaczyło 51 % ankietowanych. Obszar Krainy Jeziorki (10 gmin) jako najbardziej właściwy i służący celom promocji zaznaczyło 31% respondentów. Trzecią propozycją był obszar leżący w dolinie rzeki Jeziorki oraz dolinie rzeki Pilicy – 23% ankietowanych. Pozostałe propozycje zyskały znacznie mniejsze zainteresowanie.

Wniosek: Obszar promocji należy traktować bardzo szeroko i powinien on obejmować znacznie większe terytorium niż kilka czy kilkanaście gmin na południe od Warszawy. Należy go uzależniać od tworzonych turystycznych produktów i celów promocji. W związku z tym należy poważnie rozważyć poszerzenie obszaru promocji w kierunku doliny rzeki Pilicy.

Pytanie 5. Zapytani o przedmiot wspólnej promocji respondenci najchętniej wskazali:

Turystyka weekendowa (33), Turystyka rowerowa (29), Atrakcje turystyczne
(28 ), Walory krajobrazowe (28 ), Zabytki (27), Turystyka aktywna (26), Turystyka wodna (26), Ciekawe wydarzenia i imprez plenerowe (26), Organizacja imprez markowych regionu (24), Agroturystyka (23), Kreowanie nowych produktów np. Czerskiej gruszki (23), Produkt regionalny„Jabłko grójeckie” (22), Kreowanie nowych atrakcji (22), Odkrywanie śladów przeszłości (22), Poszukiwanie tożsamości (22), Lokalni wytwórcy (21), Podmiot komercyjny (punkty gastronomiczne) (21), Angażowanie w promocję liderów, celebrytów (21), Organizacja warsztatów i konferencji tematycznych (20), Lokalni artyści (20), Turystyka konna (20).

Pytanie 6. Najczęściej za wspólny mianownik, który mógłby służące promocji regionu, i na którym należy oprzeć obecne i przyszłe działania, ankietowani wskazali:

Natura i środowisko (piękne lasy, liczne rezerwaty…) – 23 wskazania
Szlaki wodne zlokalizowane na Wiśle, Pilicy, Jeziorce, Rz. Czarnej, … - 20
Szlaki rowerowe i turystyka rowerowa – 19
Historia i zabytki (zamki, dwory, pałace, ratusze, muzea) - 19
Najlepsze gospody i restauracje (turystyka kulinarna) - 18
Atrakcje turystyczne (parki linowe, paintball, tory gokartowe, …) - 17
Najbardziej markowe imprezy naszego regionu - 14
Znalezienie wspólnego mianownika nie jest takie proste - 13
Nowy produkt lokalny np. Lesznowolska Dynia, Czerska Gruszka - 11
Pasieki, smaczne lokalne miody i pszczele przetwory - 11
Ziemia Czerska, którą dawniej był obszar na południe od ziemi warszawskiej obejmujący obecnie powiat piaseczyński, grójecki, białobrzeski, kozienicki, garwoliński, miński i otwocki - 11
produkt Geograficznie Chroniony tj. Grójeckie Jabłko - 8
stadniny, stajnie, ośrodki jeździeckie oraz szlaki konne - 7

Na pytanie 7. „Czy tego rodzaju Konferencje jak dzisiejsza uważasz za potrzebne?”

Zdecydowanie tak, powinny odbywać się znacznie częściej; odpowiedziało - 46 % ankietowanych.
Zdecydowanie tak, powinny odbywać się znacznie częściej, ale powinny dotyczyć węższego zagadnienia / konkretnego tematu - 43 %
Raczej tak. W ciągu roku powinny odbywać się 2 lub 3. To w zupełności wystarczy – 11 %
Zdecydowanie nie są potrzebne, niewiele wnoszą – 0 wskazań

Wniosek: Konferencja zorganizowana 14 listopada zyskała akceptację jej uczestników. Widzą oni potrzebę kolejnych tego typu spotkań, choć znaczna część uważa, że powinny one dotyczyć węższego zagadnienia.

Pytanie 8. dotyczyło wskazania najlepszej formy organizacyjnej dla spotkań branżowych (w zakresie promocji i turystyki), która powinna służyć promocji regionu / rozwoju turystyki. Tak respondenci wskazali odpowiedzi:

Warsztaty tematyczne dotyczące bardziej szczegółowych zagadnień- 18 wskazań
Konferencje tematyczne - 18
Debaty / Dyskusje - 14
Szkolenia dla pracowników samorządów oraz branżowych liderów i wolontariuszy - 10
Najlepszą formą byłoby powołanie swego rodzaju grupy eksperckiej / rady mistrzów (lokalni liderzy oraz eksperci) - 7
Wykłady naukowe / seminaria – 1 wskazań

Wniosek: Najlepszą formą spotkań służących rozwojowi w zakresie promocji regionu i turystyki są warsztaty tematyczne dotyczące konkretnych zagadnień oraz konferencje tematyczne. Warte rozważenia są także debaty i dyskusje oraz szkolenia.

Pytanie 9. dotyczyło źródeł finansować działań w zakresie promocji regionu i rozwoju turystyki?

Najwięcej wskazań dotyczyło propozycji, w której zasadniczo działania te powinny finansować gminy, a wspierać podmioty gospodarcze (np. restauratorzy). Powinno się też szukać zewnętrznych źródeł finansowania – 31 wskazań (88 %)
Pozostałe propozycje odpowiedzi:
Samorządy (gminne, powiatowe) – 13
Niech płacą Ci co czerpią z tego korzyści – 1
Wydatki w tym zakresie nie powinny pochodzić z publicznych pieniędzy – 1
W uwagach wielu respondentów wskazało środki unijne jako źródło finansowanie działań w zakresie promocji i turystyki.

Wniosek: środki na promocję powinny pochodzić przede wszystkim ze środków publicznych (gminy, powiaty). Należy angażować także podmioty gospodarcze mogące czerpać z promocji i rozwoju turystyki oraz starać się o unijne środki zewnętrzne.

Na pytanie 10. otwarte dotyczące priorytetowych decyzji/działań, służących wypromowaniu regionu wśród mieszkańców stolicy ankietowani zaproponowali (wybrane propozycje):

- Należy stwarzać dogodne warunki do tworzenia nowych atrakcji regionu.
- Należy tworzyć produkty turystyczne i szlaki tematyczne zgodne z walorami regionu i odpowiednio je promować
- Proponuję zorganizować turystyczny autobus z W-wy
- Potrzebna jest sieć wypożyczalni rowerów
- Ważne jest stworzenie sieci punktów informacji turystycznej wyposażonych w publikacje i questy
- Właściwe oznakowanie i promocja szlaków turystycznych to priorytet na dziś
- Należy przeprowadzić profesjonalną kampanię promocyjną regionu w telewizji i internecie
- Powinno się stworzyć właściwą bazę informacyjną, aby odwiedzając jedną z atrakcji można było dowiedzieć się o kolejnej (też naszej)
- Należy zaangażować środki w podmiot komercyjny, który poprowadzi działania promocyjne regionu. Należy zaangażować i zatrudnić fachowców z zakresu marketingu miejsc
- Należy poprawić niektóre trasy rowerowe i stworzyć kolejne. Sieć istniejących szlaków należy rozwijać
- Należy postawić na nowoczesne formy promocji, multimedia, aplikacje etc.
- Należy stworzyć lokalny program lojalnościowy dla odbiorców atrakcji turystycznych
- Należy wykreować lokalne produkty turystyczne, mogą to zrobić jedynie eksperci z dziedziny promocji
- „Weekend na Mazowszu” – należy przygotować ok. 50 propozycji spędzania wolnego czasu (spływ + zwiedzanie pałacu w Oborach, kolejka + rower, …). W gminach brakuje dobrych lokalnych przewodników turystycznych. Chwała za przewodnik Krainy Jeziorki – to na początek.
- Po pierwsze należy tworzyć sieciowe produkty turystyczne. Angażujemy w ich promocję ambasadorów. Dbamy o relację i stały rozwój produktów poprzez: organizowanie wyjazdów studialnych, integracyjnych oraz konferencji tematycznych. Organizujemy dużą imprezę na terenie produktu sieciowego z wyróżniającym „trendi” tematem np. zlot wytwórców sera koziego.
-Przede wszystkim należy zmienić charakter Stowarzyszenia Gmin i Powiatów Zlewni Rzeki Jeziorki na biuro koordynacji działań turystycznych na terenie Krainy Jeziorki. Oddolne działania podmiotów mogą skończyć się niepowodzeniem. Piaseczno jako miasto książęce powinno zostać stolicą ruchu turystycznego regionu. Dziękuję za zaproszenie na wspaniałą konferencję!
- Należy stworzyć program kulinarny śladami smaków regionu (np. w formie zmagań drużyn kulinarnych)
- Należy tworzyć i promować ciekawe przedsięwzięcia dla turystyki weekendowej w przedszkolach i szkołach
- Należy wypracować zintegrowany, różnorodny, spójny produkt turystyczny wyróżniający nasz region na tle województwa mazowieckiego. Należy czerpać wzorce z już wdrożonych takich działań.
- Z Warszawy (spod Pałacu Kultury) powinien wyjeżdżać, autokar na najlepsze markowe imprezy regionu
- Należy opracować gotowe produkty turystyczne, pakiety ofertowe (jeden kupon zniżkowy na kilka atrakcji)
- Należy zagospodarować teren ośrodka „Wisła” w Zalesiu Górnym. To będzie serce i magnes regionu przyciągający turystów i mieszkańców.

Opracowanie Ankiety: Arkadiusz Strzyżewski
Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Perspektywy rozwoju turystyki weekendowej na południe

Postautor: Redakcja » śr lis 20, 2013 9:50 pm

Wybrane wypowiedzi uczestników Konferencji w panelu dyskusyjnym:

Stanisław Hofman – należy utworzyć Punkt Informacji Turystycznej, gdzie do tej pory rozproszona informacja byłaby zgromadzona w jednym miejscu. W tym Punkcie, i w innych miejscach mogłyby powstać tablice z małymi karteczkami do wzięcia. Na tych kartach znajdowałyby się oferty poszczególnych atrakcji turystycznych, restauracji, hoteli itp. Renowacji wymagają też tablice na szlaku spacerowym w Piasecznie.
Maciej Ciechomski – turystyka rowerowa już od 2003 r. na terenie Piaseczna rozwijana była przez Klub pod nazwą „Pędziwiatr”, któremu przewodniczył Stanisław Hofman. W tamtym okresie zostały wykonane ścieżki rowerowe przez Gminę Piaseczno, Gminę Konstancin-Jeziorna i Gminę Góra Kalwaria. W 2001 r. odbyła się I Masa Krytyczna w Piasecznie, organizowane były też Dni Bez Samochodu w Piasecznie. Natomiast zakończony klika lat temu Program gospodarki wodno-ściekowej w Piasecznie i rozbudowana oczyszczalnia miejska umożliwiły znaczną poprawę jakości wody w Jeziorce, dzięki czemu dziś cieszyć się możemy spływami kajakowymi bez zatykania nosa. W ramach rozwoju turystyki rowerowej należy wydłużyć istniejące trasy rowerowe.
Krzysztof Mogilski – proponuję dopisać w przewodniku rowerowym jako ciekawostkę: relikwie Jana Pawła II w kościele w Baniosze. Rozważyć można też zlokalizowanie kamer w lasach w miejscach gdzie najczęściej lądują śmieci. Wtedy będzie można nałożyć mandaty na zaśmiecających.
Zofia Matusik - promocja regionu powinna być połączona z promocją przedsiębiorstw oferujących usługi dla turystów, jedno zazębia się z drugim i jedno nakręca drugie.
Agnieszka Jarzębska – turystyka powinna opierać się na współpracy ze stowarzyszeniami, które potrafią organizować różnorodne ciekawe wydarzenia. Warto by było, aby przedsiębiorcy zaangażowani w promocję turystyki utworzyli fundusz grantowy dla organizacji pozarządowych. środki te można przeznaczyć na realizację ciekawych projektów.
Jadwiga Snopkiewicz – nawiązując do wypowiedzi Pani Zofii Matusik też chciałabym potwierdzić, że biznesmeni powinni zarabiać i nakręcać promocję regionu. Jeśli przedsiębiorca będzie miał np. dobrą reklamę to z większą chęcią włączy się w projekt sieciowy, promocyjny.
Jacek Andrzejak – proponuję zorganizowanie zawodów kajakowych między mieszkańcami Piaseczna a Konstancina-Jeziorny.
Beata Polaczyńska – zapewniam, że na stronie Zamku w Czersku pojawi się informacja również o innych ciekawych miejscach, w myśl idei aby wspólnie promować region i jego atrakcje.
Jadwiga Snopkiewicz – jako wiceburmistrz Węgrowa poświęcam projektowi turystycznemu „Kraina Mistrza Twardowskiego” jeden cały dzień, zazwyczaj jest to piątek. Proszę sobie wyobrazić jak by rozwinęła się turystyka gdyby każdy z burmistrzów lub wiceburmistrzów danej gminy mógł poświęcić jeden dzień tej dziedzinie i osobiście zaangażować się w projekty turystyczne.

Opracowanie: Małgorzata Idaczek

Plik: wyniki-ankiety-instytucjonalne-podstawy-dzialan-promocyjnych-regionu-na-poludnie-od-warszawy.pdf
Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński


Wróć do Sprawy ogólne powiatu piaseczyńskiego

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości