Koszyk Wirtualnej Polski. Zaskakująca zmiana cen. W tym roku Wielkanoc będzie tańsza. W porównaniu z 2012 rokiem ceny spadły o 2 proc. Widać, że największe sieci ostro walczą o klienta. Efekt? Mamy nowego lidera w naszym rankingu! Sieć, która do tej pory w cuglach wygrywała Koszyk Wirtualnej Polski, znalazła wreszcie pogromcę.
Zakupy robiliśmy we wtorek, 19 marca. Odwiedziliśmy 18 sklepów najbardziej znanych sieci handlowych, sprawdziliśmy ceny 24 popularnych produktów. Z zestawienia zniknęło niestety Bomi, które ostatecznie po ogłoszeniu upadłości likwidacyjnej zamknęło swoje ostatnie placówki. Możliwe, że wkrótce z naszego zestawienia wypadną kolejne delikatesy - Delima, które zamienią się w supermarkety Stokrotka. Właściciel obu marek grupa Emperia o takich planach informował już wiele miesięcy temu.
Zwycięzcą 12. Koszyka Wirtualnej Polski po raz pierwszy został Kaufland. Tylko częściowo możemy mówić o niespodziance, bo w poprzedniej edycji naszego zestawienia niemiecka sieć przegrała z francuską konkurencją o 43 grosze. Tym razem udało się wyprzedzić Auchan o 47 groszy! Warto zauważyć, że sklepy rywalizują o nawet najdrobniejszy pieniądz. Gdybyśmy zamiast oleju kujawskiego zastosowali najtańszy zamiennik, o włos wygraliby Francuzi.
Daleko za pierwszą dwójką toczy się walka o trzecie miejsce. Ostatecznie na podium znalazła się Biedronka, która o zaledwie kilkadziesiąt groszy wygrała z hipermarketem E.Leclerc i supermarketem Stokrotka. Zresztą sklepowy peleton bardzo nam się rozciągnął. Między pierwszym Kauflandem a trzecią Biedronką mamy blisko 10-złotową różnicę. To niewiele mniej niż różnica między 3. a 16. miejscem.
Więcej informacji
http://finanse.wp.pl/kat,104124,title,Z ... omosc.html