[Gazeta Wyborcza Stołeczna] Nowy szef Kolei Mazowieckich

W tej części forum umieszczajcie informacje dotyczące ogólnych spraw całego powiatu piaseczyńskiego. Jeżeli temat jest zbyt ogólny, aby opisać go na podforach poszczególnych gmin, to umieść go tutaj.

Moderator: GTW

[Gazeta Wyborcza Stołeczna] Nowy szef Kolei Mazowieckich

Postautor: Goszczyn » pn cze 29, 2009 11:39 pm

Nowy szef Kolei Mazowieckich

Halinę Sekitę zastąpił Jakub Majewski.

Koleje Mazowieckie mają nowego prezesa. Halinę Sekitę, która szefowała spółce od początku działalności, czyli od stycznia 2005 roku, zastąpił Jakub Majewski. Wybrała go właśnie rada nadzorcza spółki.

Majewski jest szefem Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei, który doradza kolejarzom, m.in. jak układać lepsze rozkłady jazdy i walczyć o pasażerów. Ostatnio był w zarządzie stołecznej Szybkiej Kolei Miejskiej. Stoi przed nim sporo wyzwań. Koleje Mazowieckie to spółka, która dostaje wprawdzie ogromne dotacje od Mazowsza, ale pieniądze nie zawsze są wydawane efektywnie. Pasażerowie często narzekają na złe rozkłady jazdy - zamiast w godzinach szczytu niektóre pociągi jeżdżą np. bardzo wcześnie rano. Nowe władze spółki muszą także szybko przeprowadzić przetargi, by wymienić stary zdezelowany tabor.

Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna

__________
Oby ta zmiana była na lepsze :-)
Goszczyn
 
Posty: 230
Rejestracja: wt lip 24, 2007 12:12 am
Lokalizacja: Warszawa

Nowy Prezes Kolei Mazowieckich: zmienimy rozkłady jazdy

Postautor: Jankes » śr lip 01, 2009 12:37 pm

- Nie wszystko w Kolejach Mazowieckich jest idealnie - przyznaje nowy prezes, Jakub Majewski. I zapowiada zmiany: zmienimy rozkłady jazdy

- Trzeba poprawić informację i traktowanie podróżnych. To da się zrobić z dnia na dzień - mówił w Witaj Warszawo nowy prezes KM, Jakub Majewski. Na tym stanowisku zastąpił urzędującą do poniedziałku Halinę Sekitę.

Zmienią rozkłady? Tłok w pociągach podmiejskich to codzienny koszmar pasażerów. Jest nadzieja, że teraz sytuacja nieco się poprawi. - Do poprawy musi iść rozkład jazdy. Zweryfikować trzeba też długość składów. Często pasażerowie jadą w zatłoczonym pociągu, a w drugą stronę jedzie pusty pociąg - zauważa Majewski. Potrzebne są nowe pociągi, ale na nie jeszcze poczekamy. - Tabor nie jest nowy, z dnia na dzień nie da go się wymienić. Za dwa trzy lata będą efekty dzisiejszych zakupów - zapewnia Majewski.

źródło: www.tvnwarszawa.pl/-1,1607643,0,,,wiadomosc.html
Awatar użytkownika
Jankes
 
Posty: 1647
Rejestracja: czw mar 22, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa


Wróć do Sprawy ogólne powiatu piaseczyńskiego

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

cron