Nabór kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej
Starosta Piaseczyński ogłasza nabór kandydatów do pełnienia funkcji zawodowej niespokrewnionej z dzieckiem rodziny zastępczej o charakterze pogotowia rodzinnego. Rodziny zastępcze pełniące funkcję pogotowia rodzinnego, są formą pomocy o charakterze interwencyjnym i stanowią alternatywę dla instytucji pogotowia opiekuńczego.
W zawodowej niespokrewnionej z dzieckiem rodzinie zastępczej o charakterze pogotowia rodzinnego umieszcza się nie więcej niż 3 dzieci na pobyt okresowy do czasu unormowania sytuacji życiowej dziecka nie dłużej niż na 12 miesięcy. Pogotowie rodzinne pozostaje w stałej, całodobowej gotowości do przyjmowania dzieci pozbawionych całkowicie lub częściowo opieki, zapewnia im całodobową opiekę i wychowanie do czasu powrotu do rodziny lub umieszczenia w rodzinie zastępczej, placówce opiekuńczo – wychowawczej lub adopcji.
Wymagania:
1. Pełnienie funkcji rodziny zastępczej może być powierzone małżonkom lub osobie niepozostającej w związku małżeńskim, jeżeli osoby te spełniają następujące warunki:
1) mają stałe miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
2) korzystają z pełni praw cywilnych i obywatelskich;
3) nie są lub nie były pozbawione władzy rodzicielskiej, nie są ograniczone we władzy rodzicielskiej ani też władza rodzicielska nie została im zawieszona;
4) wywiązują się z obowiązku łożenia na utrzymanie osoby najbliższej lub innej osoby, gdy ciąży na nich taki obowiązek z mocy prawa lub orzeczenia sądu;
5) nie są chore na chorobę uniemożliwiającą właściwą opiekę nad dzieckiem, co zostało stwierdzone zaświadczeniem lekarskim;
6) mają odpowiednie warunki mieszkaniowe oraz stałe źródło utrzymania;
7) uzyskały pozytywną opinię ośrodka pomocy społecznej właściwego ze względu na miejsce zamieszkania.
Wymagane dokumenty:
1) zaświadczenie o ukończeniu szkolenia dla kandydatów zgłaszających gotowość do pełnienia funkcji rodziny zastępczej;
2) zaświadczenie o niekaralności
3) zaświadczenie lekarskie potwierdzające, iż stan zdrowia umożliwia sprawowanie właściwej opieki nad dziećmi;
4) pozytywna opinia Ośrodka Pomocy Społecznej;
5) oświadczenie o pełni praw rodzicielskich.
Wymagane dokumenty należy składać w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Piasecznie, ul. Chyliczkowska 20
--------------------------------------------------------------------------------
Autor dokumentu:
Udostępnił: Marcin Ciechomski (2007-02-07 11:24:01)
Ostatnio zmodyfikował: Marcin Ciechomski (2007-02-07 11:24:51)