O trasie NS PU£AWSKA BIS

W tej części forum umieszczajcie informacje dotyczące ogólnych spraw całego powiatu piaseczyńskiego. Jeżeli temat jest zbyt ogólny, aby opisać go na podforach poszczególnych gmin, to umieść go tutaj.

Moderator: GTW

O trasie NS PU£AWSKA BIS

Postautor: piechocinski » pt lut 08, 2008 10:37 pm

(Nie)chciana droga Relacja Kuriera Południowego ze spotkania w Pamiątce

W ubiegły poniedziałek w Zespole Szkół w Pamiątce, odbyło się spotkanie poświęcone kontrowersjom, które wśród ludzi wzbudza planowana budowa odcinka trasy S-7. Grupa mieszkańców niezgadzająca się z proponowanym przebiegiem trasy protestuje przeciwko zmianie lokalizacji inwestycji, która od lat była ustalona w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego gminy Tarczyn.

Trzydziestokilometrowy odcinek, który prawdopodobnie będzie kosztował ok. 1,5 mld złotych stanie się częścią jednego z największych szlaków komunikacyjnych w kraju i połączy północną oraz południową część Polski. Trasa, która w powiecie piaseczyńskim będzie przebiegać przez gminy Tarczyn, Piaseczno, Lesznowola oraz przez Ursynów, nie tylko rozładuje ogromne korki i znacznie usprawni mieszkańcom dotarcie do Warszawy, lecz także umożliwi dynamiczny rozwój dla całego regionu. Spośród trzech wariantów zaproponowanych przez projektanta Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała ten, który uznała za najkorzystniejszy. Mieszkańcy kilku miejscowości w gminie Tarczyn nie zgadzają się z tą opinią i otwarcie krytykują wybór, który nie jest zgodny z zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. W spotkaniu, które zorganizowało stowarzyszenie „Krajowa7” uczestniczyli nie tylko mieszkańcy, radni, przedstawiciele urzędu, lecz także burmistrz Barbara Galicz oraz poseł Janusz Piechociński.

£ączyć, a nie dzielić
- Gorąco popieramy budowę, ponieważ ta trasa jest niezbędna, ale chcemy, żeby przebiegała zgodnie z ustaleniami planu, który został uchwalony kilka lat temu - mówią protestujący mieszkańcy.- Tutaj zamieszkało wielu młodych ludzi, którzy niedawno uciekli od miejskiego hałasu, kupili te działki i wybudowali domy, biorąc ogromne kredyty, a teraz dorobek ich życia będzie zaprzepaszczony - dodają.
- Od wielu lat było wiadomo, którędy będzie poprowadzona ta trasa, dlatego właściciele gruntów nie inwestowali w swoje nieruchomości tylko cierpliwie czekali na wykupy - twierdzi jedna z kobiet.
- Jeśli można coś zrobić, łatwiej, taniej i szybciej, a przede wszystkim nie krzywdząc aż tylu ludzi, dlaczego nie wybiera się takiego rozwiązania - zastanawia się mieszkaniec gminy Tarczyn. Najbardziej narażone są miejscowości Ruda, Komorniki, Kopana, Rembertów, a także Pamiątka. Mieszkańcy zgromadzili kilkaset podpisów pod protestem i powołali stowarzyszenie, które w ubiegłym tygodniu zorganizowało spotkanie w sprawie inwestycji.
Podczas dyskusji szybko okazało się, że proponowany przebieg trasy ma nie tylko przeciwników, którzy czują się pokrzywdzeni, lecz także zwolenników popierających planowany kształt inwestycji. - To nie prawda, że te tereny są puste, ponieważ my tam mieszkamy i nie zgodzimy się na zmianę lokalizacji. Jeśli będzie trzeba również powołamy stowarzyszenie i będziemy walczyć o swoje - oburzali się mieszkańcy popierający wybrany wariant.
- Dlaczego chcecie zablokować rozwój naszej gminy? - wykrzykiwali uczestnicy spotkania.
- Prosiłbym, żebyśmy w ten sposób nie rozmawiali bo dojdziemy do sytuacji, w której każdy chce mieć studnie, ale nikt nie chce szamba - uspokajał Janusz Piechociński. - Droga powinna łączyć, a nie dzielić - dodał poseł.

Pretensje do urzędu
- Nasze działania zmierzają do stworzenia czwartego wariantu, który będzie przebiegał przez tereny zarezerwowane pod tą inwestycję w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego gminy - mówiła Aleksandra Potakiewicz wiceprzewodnicząca stowarzyszenia „Krajowa7”.
- Mimo wielokrotnych pism i protestów do różnych instytucji, do tej pory nikt nie potrafił nam wyjaśnić dlaczego został zmieniony przebieg tej trasy - mówił Jakub Zagórowicz. Członkowie stowarzyszenia "Krajowa7" zarzucają władzom gminy oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad brak informacji na temat budowy oraz konsultacji społecznych, które powinny poprzedzać tak duże przedsięwzięcie.
- Stowarzyszenie podaje nierzetelne informacje. Zapewniam z pełną stanowczością, że samorząd podjął wszelkie działania i dopełnił wszystkich swoich obowiązków i sugestie, że ktoś chciał coś ukryć, są bezpodstawne - mówiła Barbara Galicz. Burmistrz podkreśliła, że wszystkie protesty wraz z wnioskiem stowarzyszenia o rozpatrzenie czwartego wariantu zostały zgłoszone do GDDKiA, która realizuje inwestycje i podejmuje wszystkie decyzje niezależnie od stanowiska gminy. Protestujący mieszkańcy twierdzą ponadto, że powodem zmiany przebiegu trasy mogła być sprzedaż nieruchomości deweloperowi, który na tym terenie prawdopodobnie planuje budowę osiedla mieszkaniowego. - Jeżeli chodzi o sprzedaż tej działki procedura przetargowa została rozpoczęta w grudniu 2006 roku na długo przed rozpoczęciem projektowania trasy, a inwestor kupił działkę wiedząc, że jej część leży na terenie zarezerwowanym pod budowę drogi. Nikt z nas jeszcze nie wiedział, że będą propozycje trasy ekspresowej przebiegającej według tego wariantu - dementowała Barbara Galicz.

Decyzje ponad głowami
Poseł Janusz Piechociński, który jest wiceprzewodniczącym sejmowej komisji infrastruktury, podczas spotkania przeczytał mieszkańcom pismo GDDKiA dotyczące spornych kwestii poruszanych przez protestujących. Zgodnie z cytowanym dokumentem korytarz zarezerwowany w planach zagospodarowania przestrzennego gminy Tarczyn jest rozbieżny z planem województwa mazowieckiego i nie może być wykorzystany, ponieważ nie ma kontynuacji na terenie sąsiedniej gminy. GDDKiA stwierdziła również, że wspomniany zapis jest pozostałością po planowanej ponad 20 lat temu autostradzie A1, co jest niezgodne z teraźniejszymi zamierzeniami. Urzędnicy z GDDKiA uważają, że ewentualny powrót na stary ślad po terenie gminy Grójec powodowałby znaczne i nieefektywne wydłużenie trasy. Dodają również, że budowa trasy na terenie sprzed lat mogłaby wywołać kolejne protesty, ponieważ inwestycja przebiegałaby w pobliżu terenów objętych ochroną przyrodniczą. Ustawa pozwala GDDKiA przyjęcie przebiegu trasy bez ograniczeń wynikających z ustaleń miejscowego planu i samorząd nie ma zbyt dużego wpływu na taką decyzję. - Jesteśmy na etapie wstępnych spraw związanych z przygotowaniem materiałów do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Wszystkie materiały, które do tej pory opracowano wraz z państwa wnioskami, staną się przedmiotem obrad Komisji Opiniowania Projektów Inwestycyjnych przy GDDKiA. Projekt będzie zweryfikowany przez komisję podczas obrad, które odbędą się na przełomie lutego i marca - mówił poseł Piechociński.

Poseł na ratunek
Janusz Piechociński zobowiązał się do pomocy w rozwiązaniu konfliktu. - Gwarantuję państwu, że jeszcze przed obradami komisji doprowadzę do spotkania z przedstawicielami projektanta, samorządu, stowarzyszenia oraz GDDKiA i proponuję żebyśmy jeszcze raz spokojnie i cierpliwie przedyskutowali wszystkie sporne kwestie - mówił Piechociński. - W tej chwili nie mogę państwa zapewnić, że którykolwiek z tych wariantów przejdzie, bo może się okazać, że w wyniku tych wniosków komisja zwróci materiały do dalszych analiz. Proszę się również nie obawiać, że decyzja zapadnie natychmiast, ponieważ wstępny termin realizacji inwestycji to lata 2012 -2015 ale już dziś wiadomo, że trudno go będzie dotrzymać - dodał poseł.

Burzliwe spotkanie w Pamiątce podgrzało atmosferę wokół inwestycji, która wśród mieszkańców wzbudza wiele emocji. Trudno oczekiwać, by podczas spotkań, które odbędą się jeszcze w lutym obie strony wypracowały jakiś kompromis, ale z pewnością zostaną rozwiane wszelkie wątpliwości. Mieszkańcy będą mogli jeszcze raz przedstawić inwestorowi swoje problemy, licząc, że ich wnioski będą uwzględnione. Ostateczny przebieg trasy na pewno nie usatysfakcjonuje wszystkich, ale po wnikliwych konsultacjach wzrośnie prawdopodobieństwo, że GDDKiA wybierze najkorzystniejsze rozwiązanie.
lubię naszą okolicę
Awatar użytkownika
piechocinski
 
Posty: 203
Rejestracja: sob mar 03, 2007 8:31 pm
Lokalizacja: iwiczna

Puławska Bis Trasa S-7

Postautor: justynka » pn lut 11, 2008 10:32 am

Już jest o tym wątek: Południowa Obwodnica Warszawy - Puławska Bis Trasa S-7
piechocinski pisze:wstępny termin realizacji inwestycji to lata 2012 -2015 ale już dziś wiadomo, że trudno go będzie dotrzymać - dodał poseł

Termin realizacji 2012 -2015??? A czy ta trasa nie miała być jedną z dróg na EURO2012? A może już nie przygotowujemy się do Euro, albo ta droga nie wchodzi w zakres budowy dróg i autostrad na Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej?
Justyna
justynka
 
Posty: 1096
Rejestracja: pt sty 18, 2008 11:04 am
Lokalizacja: Piaseczno

Postautor: piechocinski » pn lut 11, 2008 5:28 pm

nie jest na liście zadań euro 2012 podawałem to juz parę razy dyrektor Dąbrowski pytany czy zdąrzy do euro odpowiedzaił jak będą pieniądze to jest to mozliwe na liści eeuro zprzydzieloną kwota jest obwodnica Raszyna POW i Puławska pozdrawiam jp
lubię naszą okolicę
Awatar użytkownika
piechocinski
 
Posty: 203
Rejestracja: sob mar 03, 2007 8:31 pm
Lokalizacja: iwiczna

Postautor: iwonuchaw » czw mar 06, 2008 10:29 am

GDDKiA podaje na swoich stronach, że S7 ujęte jest w zadaniach na EURO2012, termin realizacji inwestycji w odcinku Warszawa -obwodnica Grójca do 2011.
Iwona
iwonuchaw
 
Posty: 15
Rejestracja: czw mar 06, 2008 9:37 am

Postautor: ruphert » czw mar 06, 2008 10:34 am

piechocinski pisze:... na liści eeuro zprzydzieloną kwota jest obwodnica Raszyna POW i Puławska pozdrawiam jp


Czyli Puławska BIS jest na liście Euro (na odcinku lotnisko-piaseczno)? Czy Puławska BIS będzie płatna?
ruphert
 
Posty: 120
Rejestracja: pt sty 18, 2008 3:56 pm

Postautor: iwonuchaw » czw mar 06, 2008 11:02 am

piechocinski pisze:Janusz Piechociński zobowiązał się do pomocy w rozwiązaniu konfliktu. - Gwarantuję państwu, że jeszcze przed obradami komisji doprowadzę do spotkania z przedstawicielami projektanta, samorządu, stowarzyszenia oraz GDDKiA


jak dobrze pamiętam termin tego spotkania ustalony był wstępnie na tydz. 7 tj. do 15 lutego
wg moich informacji do spotkania nie doszło,
gdzie zobowiązania i gwarancje?
gdzie informacja o ewentualnej zmianie terminu spotkania?

Iwona
iwonuchaw
 
Posty: 15
Rejestracja: czw mar 06, 2008 9:37 am

Postautor: iwonuchaw » czw mar 06, 2008 11:04 am

ruphert pisze:zyli Puławska BIS jest na liście Euro (na odcinku lotnisko-piaseczno)? Czy Puławska BIS będzie płatna?



wg p. Piechocińskiego S7 (Puławska Bis) nie jest ujęta na liście Euro, wg GDDKiA jest.
Nie będzie płatna- nie będzie autostradą tylko drogą ekspresową.
iwonuchaw
 
Posty: 15
Rejestracja: czw mar 06, 2008 9:37 am

Postautor: ruphert » czw mar 06, 2008 11:28 am

iwonuchaw pisze:
ruphert pisze:zyli Puławska BIS jest na liście Euro (na odcinku lotnisko-piaseczno)? Czy Puławska BIS będzie płatna?



wg p. Piechocińskiego S7 (Puławska Bis) nie jest ujęta na liście Euro, wg GDDKiA jest.
Nie będzie płatna- nie będzie autostradą tylko drogą ekspresową.


Hmm, pan Piechociński pisze również że "na liści eeuro z przydzieloną kwotą jest obwodnica Raszyna POW i Puławska". Stąd moje pytanie, bo może cała trasa nie jest w planie, ale te odcinki są...
ruphert
 
Posty: 120
Rejestracja: pt sty 18, 2008 3:56 pm

Postautor: ruphert » czw mar 06, 2008 11:28 am

iwonuchaw pisze:
ruphert pisze:zyli Puławska BIS jest na liście Euro (na odcinku lotnisko-piaseczno)? Czy Puławska BIS będzie płatna?



wg p. Piechocińskiego S7 (Puławska Bis) nie jest ujęta na liście Euro, wg GDDKiA jest.
Nie będzie płatna- nie będzie autostradą tylko drogą ekspresową.


Hmm, pan Piechociński pisze również że "na liści eeuro z przydzieloną kwotą jest obwodnica Raszyna POW i Puławska". Stąd moje pytanie, bo może cała trasa nie jest w planie, ale te odcinki są...
ruphert
 
Posty: 120
Rejestracja: pt sty 18, 2008 3:56 pm

Droga krajowa nr 79 Piaseczno Energetyczna do Góra Kalwaria

Postautor: piechocinski » czw mar 06, 2008 7:52 pm

Droga krajowa nr 79 odcinek: ul. Energetyczna w Piasecznie – Góra Kalwaria wraz z obwodnicą Góry Kalwarii w ciągu dróg nr 50 i 79 (stan przygotowań na 1 luty )


Opis zadania
Przedsięwzięcie polega na rozbudowie istniejącej jednojezdniowej drogi krajowej nr 79 do dwujezdniowej drogi klasy GP na odcinku od skrzyżowania z ul. Energetyczną w Piasecznie do Góry Kalwarii oraz budowie dwujezdniowej obwodnicy Góry Kalwarii w ciągu dróg krajowych nr 79 i 50. Wzdłuż drogi nr 79, stosownie do potrzeb wynikających z istniejącego zagospodarowania, projektowana jest dodatkowo droga dla obsługi ruchu lokalnego.

Powiązania z drogami publicznymi:
na odcinku do przebudowy:

• węzeł z drogą wojewódzką nr 721(ul. Okulickiego)
• węzeł z drogą powiatową nr 01316 (ul. Chyliczkowska)
• jednopoziomowe skrzyżowanie z ul. żeromskiego (niepełne relacje)
• węzeł z drogą wojewódzką nr 722 (ul. Sportowa)
• jednopoziomowe skrzyżowania z drogami wojewódzkimi nr 873 i nr 734
• jednopoziomowe skrzyżowania z drogami powiatowymi nr 01325 i 01315, nr 01318, oraz 01313 i 01317
• przejazd nad drogą krajową nr 79 w ciągu ul. Sportowej w m. Baniocha na nowobudowanym odcinku obwodnicy:
• 2 węzły z istniejącą drogą krajową nr 79 Warszawa-Góra Kalwaria
• węzeł z istniejącą drogą krajową nr 50 Płońsk- Grójec- Mińsk Mazowiecki

Pozostałe drogi przecinające obwodnicę zaprojektowane są jako dwupoziomowe skrzyżowania bez możliwości zjazdu na projektowaną drogę. W ten sposób w ciągu obwodnicy zrealizowanych będzie 7 skrzyżowań (przejazdów).

Główne parametry techniczne drogi
Długość odcinka: 22,4 km
Klasa drogi – GP,
Przekrój dwujezdniowy – 2 x 2 pasy ruchu.
Harmonogram prac przygotowawczych i realizacji
W dniu 09.11.2007r. wydana została decyzja środowiskowa.
Decyzje o ustaleniu lokalizacji drogi (z rygorem) uzyskano w dniu 03.03.2006 r. (decyzja stała się ostateczna z dniem 29.09.2006 r.)
Przewidywany termin uzyskania prawa do dysponowania terenem - 31.12.2008 r.
W trakcie opracowania jest projekt budowlany. Zakończenie prac projektowych – czerwiec 2008 r.
Uzyskanie pozwolenia na budowę - 02.2009 r.
Realizacja - 03.2009r. – 06.2011r.

Informacja o możliwych zagrożeniach
• nie uzyskanie decyzji administracyjnych w terminach przewidzianych
w harmonogramie (decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, decyzje dające prawo do terenu na cele budowlane, decyzja o pozwoleniu na budowę),
• możliwe odwołania od decyzji administracyjnych na każdym etapie postępowania oraz konieczność rozpatrzenia odwołania przez organ odwoławczy, nie ujawnione w pełni problemy z pozyskiwaniem gruntu (nieruchomości zabudowane, nieruchomości będące zakładami pracy).
• Brak zabezpieczenia finansowego na wykup terenu
Szacunkowy koszt realizacji
Szacunkowy koszt realizacji trasy – ok. 544,0 mln zł, łącznie z pracami przygotowawczymi.


Wiceprzewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury
Janusz Piechocinski


WWW.piechocinski.pl janusz@piechocinski.pl
lubię naszą okolicę
Awatar użytkownika
piechocinski
 
Posty: 203
Rejestracja: sob mar 03, 2007 8:31 pm
Lokalizacja: iwiczna


Wróć do Sprawy ogólne powiatu piaseczyńskiego

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości