Komunikacja w Gminie Lesznowola

Pisz tutaj o nurtujących problemach mieszkańców gminy Lesznowola, ich pomysłach oraz propozycjach rozwiązania.

Moderator: GTW

Postautor: Kamil M » czw kwie 11, 2013 5:53 pm

Od 21 stycznia 2013 podjęliśmy walkę o zmianę sytuacji na linii lokalnej L-3 podjeżdżającej do Os. Walendia. Wszystko w związku z bardzo dużym obłożeniem autobusu przez najmłodszych mieszkańców sołectwa £azy zmierzających do Zespołu Szkół w £azach i Liceum Ogólnokształcącego w Piasecznie. W sumie wystosowaliśmy w tym czasie 4 pisma, skierowaliśmy e-maile z opisem dokładnej sytuacji na linii lokalnej L-3 do dyrektorów ZTM-u Warszawa, zebraliśmy 76 podpisów mieszkańców, zgromadziliśmy dokładne dane dotyczące potoków pasażerskich i w końcu jest mały sukces!. Z dniem 15 kwietnia na ulicę £ączności i Brzozową wjeżdża linia lokalna L-1!. Czy będzie to przełom jakiego oczekiwaliśmy?.

Z pierwszych informacji jakie otrzymałem od ZTM-u Warszawa wynikało, że pojawienie się linii lokalnej L-1 na ulicy £ączności i Brzozowej będzie wiązało się z uruchomieniem dodatkowego autobusu. Tymczasem okazuje się, że zostanie na nowy podjazd do Os. Walendia skierowany aktualnie kursujący autobus. Wiele wskazuje na to, że będzie to autobus odjeżdżający o godz. 06:43 z Falent. Na kluczowych przystankach: Rolna, £azy, Spokojna, Konwaliowa, Os. Walendia powinien pojawić się około godz. 07:00. Na rolnej powinien być o godz. 07:03, £azy 04 07:05 (linia L-3 jest na tym przystanku o godz. 07:08), Spokojna 02 07:06 (linia L-3 jest na tym przystanku o godz. 07:09), Konwaliowa 02 07:07 (linia L-3 jest na tym przystanku o godz. 07:10), Os. Walendia 07:09 (linia L-3 jest na tym przystanku o godz. 07:10). Jak widać po tej symulacji różnica między kursowaniem linii L-1 i L-3 będzie wynosiła tylko 3 minuty. Mimo tego te rozwiązanie może wypalić!. Młodzież zmierzająca do Zespołu Szkół w £azach przy uruchomieniu linii L-1 przez ulicę £ączności i Brzozową powinni przesiąść się do nowego autobusu. Wszystko przez to, że linia L-1 będzie podjeżdżać do samej szkoły w £azach!. Nowy autobus powinien podjeżdżać do przystanku £azy-Szkoła o godz. 07:18!. Jest to bardzo dobra informacja dla rodziców, bo dzieci nie będą musiał już wędrować od przystanku Kaczeńców znajdującego się w Magdalence do Zespołu Szkół w £azach. Bardzo dobrze zdajemy sobie sprawę jak niebezpieczna jest ul. Ks. Słojewskiego. Przez brak chodnika na odcinku od przystanku Kaczeńców do ronda znajdującego się wzdłuż ul. Ks. Słojewskiego, dzieci musiały wędrować poboczem jezdni. Teraz dzięki uruchomieniu podjazdu linii L-1 do Os. Walendia zyskały bezpośredni dojazd do szkoły!. To jest największy sukces tych zmian w rozkładzie jazdy!.

Pismo zamieszczone na stronie ZTM Warszawa:
Wprowadzenie kursów wariantowych na linii L-1

od 15.04.2013 (poniedziałek)

Na wniosek Urzędu Gminy Lesznowola od dnia 15.04.2013 r. wybrane kursy linii L-1 w dni powszednie zostaną skierowane trasą wariantową:

URZĄD GMINY (Lesznowola) – … – £azy: ks. H. Słojewskiego – £ączności – Brzozowa (zawrotka na przystanku Os. Walendia) – £ączności – ks. H. Słojewskiego – PKP PIASECZNO.

Pisma jakie otrzymałem od ZTM Warszawa w tej sprawie:

„W dniu. 20.03 br. przesłaliśmy do UG Lesznowola projekt nowego rozkładu jazdy linii L-1, w którym został uruchomiony dodatkowy kurs tej linii w godzinach porannego szczytu komunikacyjnego. Realizuje on również podjazd do Os. Walendia, zapewniając dojazd dla dzieci do szkoły w £azach. W przypadku akceptacji Gminy dla nowego rozkłady jazdy i zwiększonych kosztów funkcjonowania linii L-1, planujemy w możliwie szybkim terminie wdrożyć przedmiotową zmianę”.

„Szanowny Panie

W ubiegłym tygodniu przesłaliśmy do UG Lesznowola pismo z propozycją nowego rozkładu jazdy linii L-1 dnia powszedniego, mającego na celu zwiększenie podaży miejsc w godzinach porannego szczytu komunikacyjnego. Autobus linii L-1 z Lesznowoli do Piaseczna w dodatkowym kursie wykonywałby podjazd do Os. Walendia, zapewniając dojazd dzieciom do szkoły w £azach. Obecnie władze Gminy Lesznowola analizują zaproponowaną zmianę”.

Jestem naprawdę szczęśliwy, że nasza praca nie poszła na marne!. Dziękuję Urzędowi Gminy Lesznowola za zrozumienie problemów komunikacyjnych jakie dotknęły mieszkańców sołectwa £azy. Wprowadzone zmiany od 15 kwietnia 2013 roku powinny nie tylko polepszyć sytuację pasażerów podróżujących z £az, ale także innych sołectw na trasie linii L-3. Wiele wskazuje na to, że większość dzieci podróżująca dotychczas linią lokalną L-3 przesiądzie się do linii L-1, która podjedzie pod Zespół Szkół w £azach!. Tym samym linia L-3 odjeżdżająca o godz. 06:55 z Jastrzębca w kierunku Piaseczna powinna się odciążyć!.

Nie wierzę, że udało się nam załatwić kolejną ważną sprawę dla sołectwa £azy!. Chciałem wszystkim mieszkańcom sołectwa £azy podziękować za ciężką pracę przy tym wniosku. W szczególności Michałowi Zawiszy, który nie tylko zaalarmował mnie o sytuacji na linii lokalnej L-3 w styczniu br. roku, ale także podjął szereg działań na rzecz pozytywnych zmian. Dzięki Michał za pomoc!. Cieszę się, że mam tak wartościowego sąsiada!.

Symulacja kursowania linii L-1 w porannym szczycie przez ulicę £ączności i Brzozową w kierunku Os. Walendia:

Kurs linii L-1 do Os. Walendia odjeżdżającej o godz. 06:43 z Falent w kierunku Piaseczna

Przystanek £azy 04 godz.07:05, Przystanek Spokojna 02 godz.07:06, Przystanek Konwaliowa 02 godz.07:07, Przystanek Os. Walednia godz. 07:09, Przystanek Konwaliowa 01 godz.07:11, Przystanek Spokojna 01 godz.07:12, Przystanek £azy 03 godz.07:15, Przystanek Rolna 01 godz.07:16, Przystanek £azy-Szkoła godz.07:18

Źródło: ZTM Warszawa

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Zatłoczone elki

Postautor: Paulina » pt kwie 12, 2013 2:41 pm

Obrazek

Od stycznia zmienił się operator jeżdżących po gminie Lesznowola linii L1, L3 i L4. Wraz ze zmianą przewoźnika,znacznie obniżył się komfort podróży. Mimo protestów mieszkańców, wszystko wskazuje na to, że do końca 2014 roku sytuacja niewiele się poprawi.

W 2012 roku operatorem linii L1, L3 i L4 była firma PKS Grójec. Przewozy były realizowane punktualnie, wygodnymi autobusami lub busami z otwierającymi się pneumatycznie drzwiami. Od stycznia trasy linii „L” obsługuje nowy przewoźnik, firma Sekar-Trans, który wygrał przetarg ogłoszony przez ZTM. Niestety, od stycznia jakość usług transportowych realizowanych w ramach elek znacznie się pogorszyła.

Małe, ciasne busy

W tej chwili linie L1 i L3 obsługują po dwa samochody, a linię L4 – jeden. Na przystanki podjeżdżają małe, stare busy z niewystarczającą liczbą miejsc siedzących i zacinającymi się drzwiami, które najwięcej problemów sprawiają osobom starszym. Największy ścisk panuje w nich rano, gdy dorośli próbują dostać się do pracy, a dzieci do szkoły oraz po południu, gdy wszyscy wracają do domu. Bywa, że w busach dochodzi do dantejskich scen. Pasażerowie są niemiłosiernie stłoczeni, w środku panuje zaduch. Jako, że w busach są tylko jedne drzwi, trudno przepchnąć się do wyjścia. Raz doszło do sytuacji, że do pojazdu linii L1 nie zmieścili się wszyscy czekający na przystanku pasażerowie. Gmina, która nie miała wpływu na wybór firmy przewozowej (była to decyzja ZTM) tłumaczy, że w każdej komunikacji publicznej poranne kursy cieszą się największym zainteresowaniem. To prawda, tyle tylko, że jak w Warszawie nie wsiądzie się do jednego autobusu, to następny podjedzie za pięć minut, tymczasem linie „L” jeżdżą średnio co 1,5 godziny.

Każdy ma swoje racje

- Komuś zależało, aby obsługiwać tę linię po jak najmniejszych kosztach – uważa Jerzy Dobrzyński, prezes firmy PKS Grójec.
- Ja nie jestem zwolennikiem najtańszych rozwiązań, co było widać w ubiegłym roku, kiedy to my obsługiwaliśmy lesznowolskie elki.
Po ogłoszeniu wyników przetargu PKS Grójec zwrócił się z prośbą o wyjaśnienia do ZTM. Wątpliwości wzbudziła rozbieżność między faktycznymi możliwościami obsługujących linie „L” pojazdów, a określoną w warunkach przetargu specyfikacją. Na przykład w busach obsługujących linię L1 powinno być ogółem 40 miejsc (w tym 20 siedzących). Liczba miejsc siedzących się zgadza. Jednak w wąskim przejściu drugie tyle pasażerów po prostu się nie zmieści. - 20 osób stojących zmieści się bez problemu – uważa, odmawiając podania nazwiska, właściciel firmy Sekar-Trans. Wygląda na to, że ZTM jest podobnego zdania.

Czy będzie wygodniej?

Tylko w tym roku na funkcjonowanie linii uzupełniających gmina planuje wydać 800 tys. zł. Dlatego urzędników martwią głosy niezadowolonych mieszkańców i już planują kilka usprawnień.
- Wraz z Zarządem Transportu Miejskiego w Warszawie wykonywane są analizy wykorzystania linii – mówi Agnieszka Adamus z gminnego wydziału promocji. - W najbliższych dniach, do końca roku szkolnego, zostanie uruchomiony nowy kurs linii L1 w godzinach porannych. Dodatkowo trasa zostanie uzupełniona o pojazd w kierunku Walendowa, by obsłużyć młodzież szkolną.
Właściciel firmy Sekar-Trans uczciwie przyznaje, że na razie nie planuje zastąpienia obsługujących trzy trasy samochodów większymi. Dołożenie dodatkowych kursów też nie wchodzi w grę, bo wiąże się to z zakupem nowych samochodów, zatrudnieniem kierowców i – krótko mówiąc - ogromnymi kosztami. - Od 15 kwietnia L1 pojedzie nieco inną trasą, to powinno pomóc – dodaje.

Tomasz Wojciuk http://kurierpoludniowy.pl/wiadomosci.php?art=10965
Awatar użytkownika
Paulina
 
Posty: 604
Rejestracja: pn wrz 05, 2011 12:12 pm
Lokalizacja: okolice

Postautor: Kamil M » pt kwie 12, 2013 4:54 pm

Jest już potwierdzenie na stronie ZTM Warszawa odnośnie podjazdów linii lokalnej L-1 do Os. Walendia przez ulicę £ączności i Brzozową w £azach i Walendowie. Będzie to tylko jeden dodatkowy kurs w kierunku Piaseczna. Nie będzie kursu powrotnego z Piaseczna do Os. Walendia. Tak wygląda już dokładna rozpiska zmienionego kursu na linii L-1:

L-1 - linia strefowa uzupełniająca
kierunek » Szkolna


Lesznowola
Urząd Gminy 01 6:54
Lesznowola 01 6:55
Lesznowola-Pole 01 6:56
Magdalenka
Lipowa 02 6:58
Jesionowa 02 7:00
£azy
ks.Słojewskiego 02 7:02
Rolna 02 7:04
£azy 04 7:07
Spokojna 02 7:08
Walendów
Konwaliowa 02 7:09
Os.Walendia 01 7:11
Konwaliowa 01 7:12
£azy
Spokojna 01 7:13
£azy 03 7:16
Rolna 01 7:17
£azy-Szkoła 02 7:19
Lokalna 02 7:21
Kuleszówka
Kuleszówka 01 7:23
Władysławów
Władysławów 01 7:25
Polna 01 7:26
Zielona 01 7:27
Wilcza Góra
Wilcza Góra 01 7:29
Bobrowiec
żwirowa 01 7:30
Kolonia Lesznowola
Kolonia Lesznowola 03 7:31
Piaseczno
£oziska 01 7:33
Orężna 01 7:34
Waniliowa 01 7:35
Dworcowa 01 7:40
PKP Piaseczno 03 7:41

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » pt kwie 12, 2013 5:49 pm

Od 15 kwietnia 2013 roku czeka nas nie tylko zmiana rozkładu jazdy na linii lokalnej L-1, ale także na linii L-3. W przypadku linii L-3 rozkład jazdy został bardziej dopasowany do odjeżdżających pociągów Kolei Mazowieckich ze stacji PKP Piaseczno.

Zmiany w rozkładzie jazdy linii L-3 będą tylko dotyczyć dwóch porannych kursów z Jastrzębca. Zmiany są naprawdę kosmetyczne:

1. Bus, który odjeżdżał o godz. 05:15 z Jastrzębca w kierunku PKP Piaseczno, odjedzie od poniedziałku 15 kwietnia 2013 roku o godz. 05:10. Dzięki tej małej zmianie pasażerowie zdążą spokojnie na pociąg Kolei Mazowieckich relacji Góra Kalwaria – Dęblin, który odjeżdża z PKP Piaseczno o godz. 05:57. Dotychczas autobus linii L-3 przyjeżdżał do PKP Piaseczno o godz. 05:53. W związku z tym pasażerowie mieli problem ze zdążeniem na w/w pociąg. Aktualnie po zmienionym rozkładzie bus linii L-3 dojdzie do dworca PKP o godz. 05:48. Co przełoży się na spokój pasażerów i codzienne bezproblemowe docieranie do Piaseczna na pociąg odjeżdżający o godz. 05:57. Ostatecznie pasażerowie dojadą do Warszawy śródmieście o godz. 06:39 i spokojnie zdążą do pracy na godz. 07:00.

2. Bus, który odjeżdżał o godz. 06:05 z Jastrzębca w kierunku PKP Piaseczno, odjedzie od poniedziałku 15 kwietnia 2013 roku o godz. 06:00. Dzięki tej małej zmianie pasażerowie zdążą spokojnie na przyśpieszony pociąg Kolei Mazowieckich „Radomiak” relacji Radom – Warszawa, który odjeżdża z PKP Piaseczno o godz. 06:57. Dotychczas autobus linii L-3 przyjeżdżał do PKP Piaseczno o godz. 06:54. W związku z tym pasażerowie mieli problem ze zdążeniem na w/w pociąg. W ostatni wtorek ledwo zdążyliśmy na pociąg. Kiedy już wchodziliśmy na peron z busa linii L-3 pociąg hamował na stacji. Aktualnie po zmienionym rozkładzie bus linii L-3 dojdzie do dworca PKP o godz. 06:49. Co przełoży się na spokój pasażerów i codzienne bezproblemowe docieranie do Piaseczna na pociąg odjeżdżający o godz. 06:57. Ostatecznie pasażerowie dojadą do Warszawy Centralnej o godz. 07:30 i spokojnie zdążą do pracy na godz. 08:00.

Warto dodać, że kursy linii L-3 realizowane z dworca PKP Piaseczno do Jastrzębca nie ulegają zmianie z dniem 15 kwietnia 2013 roku!.

Wprowadzone zmiany przez Urząd Gminy Lesznowola bardzo cieszą, bo problem rzeczywiście ze skorelowaniem kursów linii L-3 z pociągami Kolei Mazowieckich istniał. Cieszę się, że Pani wójt Maria Jolanta Batycka-Wąsik nie zapomniała o naszej wspólnej styczniowej rozmowie właśnie na temat podjazdów linii L-3 do dworca PKP Piaseczno. Te zmiany jak i wprowadzenie porannego kursu linii L-1 na ulicę £ączności i Brzozową w znaczący sposób poprawią sytuację pasażerów podróżujących z gminy Lesznowola do Piaseczna.

Obrazek

Autobus linii L-3 na ulicy £ączności w £azach. Nasza ulubiona Pani za kierownicą Mercedesa. Trzeba przyznać, że jest to bardzo miła i kulturalna osoba.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » pn kwie 15, 2013 11:05 pm

Trzeba oddać Zarządowi Transportu Miejskiego i Urzędowi Gminy Lesznowola, że trafili z wprowadzeniem nowego podjazdu do Os. Walendia na linii lokalnej L-1 . W dniu 15 kwietnia 2013 roku nastąpiła inauguracja nowego połączenia autobusowego dla mieszkańców ulicy £ączności i Brzozowej w £azach i Walendowie. Trzeba przyznać, że wszystko wypadło po prostu świetnie!.

Kiedy usłyszałem o zaproponowanych zmianach na linii lokalnej L-1. Obawiałem się, że porannym kursem podróżuje sporo pasażerów i dla dzieciaków zabraknie po prostu miejsca do siedzenia w autobusie. Rzeczywistość okazała się zgoła odmienna. Do sołectwa £azy przyjechał tylko jeden pasażer. W związku z tym okazało się, że kurs odjeżdżający do 15 kwietnia 2013 z Falent jeździł po prostu pusty. Podczas dalszej naszej podróży pasażerowie dopiero wsiedli na przystanku Lokalna zlokalizowany w sołectwie £azy II. Małe wypełnienie busa linii lokalnej L-1 bardzo mnie ucieszyło, bo dzieci z Zespołu Szkół w £azach wreszcie mają do dyspozycji bezpieczny transport. Jeśli chodzi o zainteresowanie nowym autobusem to trzeba przyznać, że już pierwszego dnia funkcjonowania okazał się bardzo popularnym kursem. Na przystanku £azy 04 wsiadło 2 pasażerów, na przystanku Spokojna 02 kolejnych 5 pasażerów, Konwaliowa 01 3 pasażerów (3 zrezygnowało, bo nie wiedziało gdzie jedzie linia L-1), Spokojna 01 3 pasażerów. Już tylko po tych liczbach widać sukces linii lokalnej L-1 w sołectwie £azy. Zgodnie z oczekiwaniami Zarządu Transportu Miejskiego i Urzędu Gminy Lesznowola wszystkie dzieci zmierzające do Zespołu Szkół w £azach przesiadły się z linii L-3 na nowe połączenie L-1. Dzięki temu dzieci zyskały bezpieczny dojazd do szkoły, a dorośli kolejne dogodny dojazd do pracy. Warto dodać, że nowy kurs linii L-1 podjeżdża do PKP Piaseczno o godz. 07:41. Dokładnie o tej godzinie hamuje pociąg Kolei Mazowieckich relacji Radom-Warszawa Wschodnia. W dniu 15 kwietnia 2013 roku bez problemu zdążyliśmy na w/w połączenie kolejowe.

Dzisiejszy dzień pokazał, że wprowadzenie dodatkowego połączenia linii lokalnej L-1 rozwiązał wszystkie problemy mieszkańców sołectwa £azy. Miejmy nadzieję, że zaproponowane rozwiązania komunikacyjne od dnia 15 kwietnia 2013 roku utrzymają się na stałe!.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » pn cze 17, 2013 10:21 pm

Od lipca 2013 roku nadal będzie funkcjonował „Wspólny Bilet” na terenie powiatu piaseczyńskiego. Jest to bardzo dobra wiadomość dla podróżujących z Nowej Iwicznej, Piaseczna i Zalesia Górnego. Wiele wskazuje na to, że umowa między gminą Lesznowola i Piaseczno będzie obowiązywała do końca I kwartału 2014 roku.

Większość samorządów podwarszawskich przystało na nowe warunki Zarządu Transportu Miejskiego. Polegają one na współfinansowaniu przez gminy podwarszawskie blisko 40% kosztów ponoszonych przez ZTM Warszawa na rzecz Kolei Mazowieckich. Stawka jednego pociągokilometra wynosi 22,90 zł i będzie obowiązywała do końca I kwartału 2014 roku. Aktualnie trwają negocjacje między ZTM-em Warszawa, a Kolejami Mazowieckimi odnośnie nowej stawki za jeden pociągokilometr w latach 2014-2015. Od tego będzie uzależniona suma dopłaty od samorządów lokalnych. Miejmy nadzieję, że porozumienie zostanie osiągnięte, bo „Wspólny Bilet” jest bardzo ważnym uzupełnieniem oferty transportu publicznego Warszawy i okolic.

Źródło: Zarząd Transportu Miejskiego m.st Warszawy

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » sob sie 31, 2013 4:24 pm

Bardzo duże ułatwienia będą dla dzieci podróżujących do Zespołu Szkół w £azach, a także do Liceum Ogólnokształcącego w Piasecznie. Wszystko przez uruchomienie od 1 września 2013 r. przystanku Cmentarz w £azach w kierunku Jastrzębca, a także powrót porannego kursu linii L-1.

Już w dniu 1 września 2013 r. startuje długo wyczekiwany przez dzieci i rodziców przystanek Cmentarz, który będzie bardzo dużym udogodnieniem dla młodzieży wracającej z zajęć w Zespole Szkół w £azach. Dotychczas młodzież, która chciała wrócić do domu autobusem linii L-3 musiała udać się na przystanek Ks Słojewskiego lub Rolną. Obywa znajdowały się w znacznych odległościach od Zespołu Szkół w £azach!. Dzięki uruchomieniu przystanku Cmentarz w £azach ta droga w znaczący sposób się zmniejszy!. Brawa dla Urzędu Gminy Lesznowola za realizację tego tak potrzebnego wniosku!.

W dniu 2 września 2013 r. wraca na trasę specjalny kurs linii L-1, który dowozi dzieci do Zespołu Szkół w £azach i Liceum Ogólnokształcącego w Piasecznie. Na okres wakacji kursowanie tego autobusu było zawieszone. Wszystko przez to, że głównie podróżują nim dzieci i młodzież. Także dobrze, że od nowego roku szkolnego L-1 wraca na specjalny kurs z Urzędu Gminy Lesznowola przez Os. Walendia do PKP Piaseczno. Warto przypomnieć dokładnego godziny kursowania tego autobusu przez £azy:

Przystanki w £azach dla specjalnego porannego kursu linii L-1:

KS. Słojewskiego 02 godz. 07:02

Cmentarz 02 godz. 07:03

Rolna 02 godz. 07:04

£azy 04 godz. 07:07

Spokojna 02 godz. 07:08

Konwaliowa o2 godz. 07:09

Os. Walendia 01 godz. 07:11

Konwaliowa 01 godz. 07:12

Spokojna 01 godz. 07:13

£azy 03 godz. 07:16

Rolna 01 godz. 07:17

£azy-Szkoła 02 godz. 07:18

Lokalna 02 godz. 07:21

Obrazek

Przystanek Cmentarz 02 w £azach startuje z dniem 1 września 2013 r. Od tego dnia dzieci uczące się w Zespole Szkół w £azach będą miał powrotny przystanek do domu.

Źródło: www.ztm.waw.pl

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Stowarzyszenie Dom Wszystkich Polska
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » pt wrz 06, 2013 5:54 pm

Niestety dzisiaj miałem okazję podróżować składem Kolei Mazowieckich KM803 z Warszawy do Piaseczna. Podróż była naprawdę wyjątkowa!. Nie sądziłem, że do jednego wagonu wejdzie tylko pasażerów, a jednak ku mojemu zdziwieniu wszyscy się zmieścili :)

Witam serdecznie,

Niestety dzisiaj miałem przyjemność podróżować składem KM803 z Warszawy Rakowca do Piaseczna. Nie była to przyjemna podróż, dlatego postanowiłem do Państwa w tej sprawie napisać. Skład pojawił się na stacji Warszawa Rakowiec o godz 15:30. Ku wielkiemu zdziwieniu wielu pasażerów był tylko jeden wagon, który już był wypełniony pasażerami ze bardzo popularnych stacji na tej trasie: Warszawa śródmieście, Warszawa Zachodnia i Warszawa Aleje Jerozolimskie. Do tego na stacji Warszawa Rakowiec czekała kolejna potężna grupa pasażerów. Po ruszeniu ze stacji Warszawa Rakowiec było bardzo mało miejsca, ale najgorsze tradycyjnie miało nadejść!. Oczywiście po drodze mamy przystanek Warszawa Służewiec. Na tej stacji wsiada zawsze bardzo dużo pasażerów. Nie inaczej było w dniu 6 września 2013 r. Po tej stacji skład był już całkowicie pełny!. Choć ku zdziwieniu wszystkich jeszcze wsiadło kilkunastu pasażerów na stacji Warszawa Okęcie. W tak zapełnionym składzie nie ma mowy o powietrzu. Zwłaszcza, że pociąg pamięta jeszcze czasy słusznie minione. Na kolejnych stacjach nie było lepiej, bo zaczęły się wysiadki. Tradycyjnie duża grupa pasażerów wysiada na stacji Warszawa Jeziorki, Nowa Iwiczna i Piaseczno. Dla mnie podróż w Piasecznie dobiegła końca. Jakimś cudem udało mi się wyjść z pociągu. Co gorsza po stacji Piaseczno sytuacja nie uległa znacznej poprawie, bo tam czekali kolejny pasażerowie. Na stacjach Nowa Iwiczna i Piaseczno pociąg łapał opóźnienie, bo jest bardzo duża rotacja pasażerów. Współczuję pasażerom, którzy podróżowali do Radomia, bo naprawdę podróż do Piaseczna była wyjątkowo uciążliwa.

Mam nadzieję, że Państwo zdają sobie sprawę, że do Piaseczna w szczycie popołudniowy podróżuje bardzo duża grupa pasażerów. Niestety Koleje Mazowieckie nie są przygotowane na przyjęcie tak dużego potoku pasażerskiego. Wszyscy płacimy spore sumy za bilety, a dostajemy produkt niskiej jakości. Skład KM803 powinien mieć dwa wagony, bo popyt na Państwa usługi jest bardzo duży. Puszczanie jednego składu spowoduje odpływ pasażerów, bo naprawdę jechanie w maksymalnym ścisku jest wyjątkowo uciążliwe!. Nie wiem czemu Państwo na trasę radomską puszczają tak krótkie składy i tak stare. Na innych trasach choćby do Siedlec, żyrardowa i Skierniewic można spotkać nowoczesna składy pociągowe. Do Radomia oprócz składów Bombardier jeżdżą stare wysłużone składy pociągowe. Do tego pojawiają się pociągi jedno wagonowe na tak popularnej trasie kolejowej!. Przykładowo do Sochaczewa jedzie pociąg, aż trzy składowy w godzinach szczytu. U nas pociągów jest nie wiele, a do tego mamy takie kwiatki jak ze składem KM803!.

Proszę Państwa o zajęcie się problemem i wydłużenie składów na trasie do Nowej Iwicznej, Piaseczna, Zalesia Górnego, Góry Kalwarii, Warki i Radomia. Do tych miejscowości jeździ bardzo dużo pasażerów. Mimo tego składy puszczane przez Państwa spółkę kolejową nie spełniają oczekiwań!. Nie może być tak, że pasażerowie płacą olbrzymie kwoty, a jadą w maksymalnie przepełnionym składzie!. Liczymy na Państwa pomoc w poprawie komfortu podróżowania na linii radomskiej z Warszawy i do Warszawy. Dla nas kolej jest najszybszym transportem do szkoły czy też pracy w Warszawie. Dlatego prosimy o wydłużenie składów pociągów Kolei Mazowieckich.

Mam nadzieję, że sytuacja ulegnie poprawie, bo inaczej będzie bardzo ciężko podróżować Kolejami Mazowieckimi do Piaseczna!.

Obrazek

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Stowarzyszenie Dom Wszystkich Polska
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » pn wrz 16, 2013 6:30 pm

Niestety dzisiaj bardzo mocno przekonałem się, że w busie marki Mercedes Sprinter o numerze rejestracyjnym WPR35446 na linii lokalnej L-3 brakuje poręczy do trzymania się podczas jazdy. Sytuacja jest wyjątkowo zła dla stojących pasażerów, bo brakuje górnej poręczy!. Podróżujący mogą tylko trzymać się foteli lub małych plastikowych poręczy pośrodku tylnego oparcia fotela. To zdecydowanie za mało, aby pasażerom podróżującym linią L-3 zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa. W związku z tym skierowałem do firmy SEKAR-TRANS i Urzędu Gminy Lesznowola prośbę o montaż choćby jednej poręczy w autobusie kursującym na linii lokalnej L-3.

Zwracam się do Państwa z uprzejmą prośbą dotyczącą Mercedesa Sprinter WPR35446 obsługującego linię lokalną L-3. Sprawa dotyczy braku poręczy dla pasażerów stojących podczas jazdy. Niestety jedyne poręcze są przy siedziskach i nie zapewniają odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa. Co gorsza część z nich jest słabo zamocowana. Dlatego wzorem drugiego Mercedesa Sprintera obsługującego tą samą linię powinny być zamontowane poręcze górne dla pasażerów stojących w autobusie. W przypadku Mercedesa Sprintera o numerze rejestracyjnym WPR25446 wystarczy zamontować jedną poręcz górną z prawej strony autobusu. Dzięki temu pasażerowie stojący będą mieli o wiele większy komfort i zapewniony odpowiedni poziom bezpieczeństwa. Nie chcę już wspominać, że autobusu obsługujący linię lokalną L-3 są za małe. Podniosłem tą kwestię kilka miesięcy temu i nic w tym względzie się nie zmieniło. Bardzo przepełniony jest poranny kurs wyruszający z Jastrzębca do Piaseczna o godz. 08:05. W stronę powrotną trudno wcisnąć się do kursu o godz. 15:10 z PKP Piaseczno do Jastrzębca. Wiem, że trudno cokolwiek w tej sprawie zrobić, ale przy okazji następnego przetargu na obsługę linii lokalnych „L” w gminie Lesznowola trzeba mieć to na uwadze.

Liczę na Państwa pomoc w sprawie poręczy. Wystarczy tak naprawdę montaż jednej poręczy, aby zapewnić większy poziom bezpieczeństwa w busie marki Mercedes Sprinter o numerze rejestracyjnym WPR35446.

Mam nadzieję, że się wszystko uda pozytywnie załatwić. Wszystko po to, aby poprawić bezpieczeństwo w tym autobusie marki Mercedes Sprinter.

[img]Niestety dzisiaj bardzo mocno przekonałem się, że w busie marki Mercedes Sprinter o numerze rejestracyjnym WPR35446 na linii lokalnej L-3 brakuje poręczy do trzymania się podczas jazdy. Sytuacja jest wyjątkowo zła dla stojących pasażerów, bo brakuje górnej poręczy!. Podróżujący mogą tylko trzymać się foteli lub małych plastikowych poręczy pośrodku tylnego oparcia fotela. To zdecydowanie za mało, aby pasażerom podróżującym linią L-3 zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa. W związku z tym skierowałem do firmy SEKAR-TRANS i Urzędu Gminy Lesznowola prośbę o montaż choćby jednej poręczy w autobusie kursującym na linii lokalnej L-3.

Zwracam się do Państwa z uprzejmą prośbą dotyczącą Mercedesa Sprinter WPR35446 obsługującego linię lokalną L-3. Sprawa dotyczy braku poręczy dla pasażerów stojących podczas jazdy. Niestety jedyne poręcze są przy siedziskach i nie zapewniają odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa. Co gorsza część z nich jest słabo zamocowana. Dlatego wzorem drugiego Mercedesa Sprintera obsługującego tą samą linię powinny być zamontowane poręcze górne dla pasażerów stojących w autobusie. W przypadku Mercedesa Sprintera o numerze rejestracyjnym WPR25446 wystarczy zamontować jedną poręcz górną z prawej strony autobusu. Dzięki temu pasażerowie stojący będą mieli o wiele większy komfort i zapewniony odpowiedni poziom bezpieczeństwa. Nie chcę już wspominać, że autobusu obsługujący linię lokalną L-3 są za małe. Podniosłem tą kwestię kilka miesięcy temu i nic w tym względzie się nie zmieniło. Bardzo przepełniony jest poranny kurs wyruszający z Jastrzębca do Piaseczna o godz. 08:05. W stronę powrotną trudno wcisnąć się do kursu o godz. 15:10 z PKP Piaseczno do Jastrzębca. Wiem, że trudno cokolwiek w tej sprawie zrobić, ale przy okazji następnego przetargu na obsługę linii lokalnych „L” w gminie Lesznowola trzeba mieć to na uwadze.

Liczę na Państwa pomoc w sprawie poręczy. Wystarczy tak naprawdę montaż jednej poręczy, aby zapewnić większy poziom bezpieczeństwa w busie marki Mercedes Sprinter o numerze rejestracyjnym WPR35446.

Mam nadzieję, że się wszystko uda pozytywnie załatwić. Wszystko po to, aby poprawić bezpieczeństwo w tym autobusie marki Mercedes Sprinter.


Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Stowarzyszenie Dom Wszystkich Polska
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » śr wrz 18, 2013 12:13 am

W dniu 17 września 2013 r. otrzymałem następująca odpowiedź na moje pismo od firmy SEKAR-TRANS:

„Przeanalizujemy Pana sugestie i postaramy się coś z tym zrobić”.

Liczę na to, że poręcz zostanie zamontowana, aby zapewnić pełne bezpieczeństwo podróżującym busem marki Mercedes Sprinter o numerze rejestracyjnym WPR35446 na trasie linii lokalnej L-3.
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola


Postautor: Kamil M » sob wrz 28, 2013 9:18 am

W tym tygodniu otrzymałem odpowiedź Kolei Mazowieckich na zbyt krótki skład jadący z Warszawy do Radomia w dniu 6 września 2013 r.

Przedmiotowe pismo:

„W odpowiedzi na Pana skargę z dnia 06 września 2013 r. dotyczącą niewystarczającego zestawienia pociągu nr 12241 relacji Warszawa Wschodnia (15:07) – Radom (17:41) w ww. dniu, przedstawiamy poniższe wyjaśnienia.

Z przykrością stwierdzamy, iż w dniu 06 września 2013 r. przedmiotowy pociąg kursował w zmniejszonym zestawieniu z uwagi na brak sprawnego taboru.

Wyjaśniamy, że z uwagi na czynniki o charakterze obiektywnym, Spółka „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. zmuszana jest niekiedy zmniejszać zestawienie kursujących pociągów. Sytuacje te determinowane są różnymi czynnikami, m.in brakiem taboru lub względami technicznymi. Pomimo tych trudności zapewniamy, że opisane powyżej problemy maja charakter przejściowy. Warto również nadmienić, że w przypadku wystąpienia zdarzeń losowych dyspozytor na ogół podejmuje decyzję o odwołaniu pociągu. Wydaje się jednak, iż z uwagi na okoliczności (godziny szczytu przewozowego), decyzja o zmniejszeniu składu pociągu jest lepszym rozwiązaniem, niż odwołanie przedmiotowego pociągu w całej relacji.

Za wszelkie uciążliwości i dyskomfort uprzejmie Pana przepraszamy. Zapewniamy, że podejmujemy wszelkie działania, aby poprawić poziom świadczonych przez nas usług i spełnić oczekiwania naszych pasażerów”.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Stowarzyszenie Dom Wszystkich Polska
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Czy będą bilety tylko na drugą strefę?

Postautor: Redakcja » pt paź 04, 2013 8:58 pm

Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Remont ul. Wojska Polskiego we Władysławowie - zmiany tras l

Postautor: Redakcja » ndz lis 10, 2013 11:52 pm

Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Postautor: Kamil M » wt lis 19, 2013 6:45 pm

Zdarzył się kolejny cud przy ul. £ączności w £azach. Zostały zamontowane nowe stojaki rowerowe dla mieszkańców. Inwestycja bardzo cieszy, bo warto przypomnieć, że pod inicjatywą budowy stojaków zebraliśmy w sumie 92 podpisy. Choć w odpowiedzi było napisane, że jest to inicjatywa Pani Przewodniczącej Rady Gminy Lesznowola. Mimo tego inwestycja cieszy i to bardzo!. Szkoda tylko, że zostały zamontowane na zimę, ale już wiosną będą cieszyły oko i pomogą nam w szybszych dojazdach do autobusu.

Obrazek
Stojaki rowerowe zamontowane zostały przy ul. £ączności obok budowanej świetlicy środowiskowej.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Stowarzyszenie Dom Wszystkich Polska
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

PoprzedniaNastępna

Wróć do Sprawy mieszkańców gminy Lesznowola

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości