Budowa II linii metra w Warszawie

Pisz tutaj o wszystkim co działo się przez ostatnich parę tygodni w Warszawie, oraz o tym co wydarzyć się może. Warto wiedzieć, co dzieje się w pobliskiej Warszawie. Kulturalna Stolica! Rozrywka w Warszawie. Sprawy mieszkańców Warszawy.

Moderator: GTW

Zamkną metro w centrum na… blisko pięć miesięcy?

Postautor: Majkel » śr kwie 24, 2013 9:51 pm

Zamkną metro w centrum na… blisko pięć miesięcy?

Budowa centralnego odcinka II linii metra powoduje spore utrudnienia na mieście. Harmonogram wykonawcy zakłada wyłączenie ruchu na I linii metra w Centrum na okres łącznie… blisko pięć miesięcy.

Utrudnienia związane są z budową części łącznika przesiadkowego na stacji świętokrzyska pod tunelem szlakowym I linii w kierunku Młocin, realizacją płyty antresoli nad tunelami, a także przebudową układu torowego na stacji Centrum na I linii. Harmonogram wykonawcy zakłada, że prace przy stacji świętokrzyska wymuszą wstrzymanie ruchu metra na okres 61 dni – zamknięcie miałoby ramowo rozpocząć się 15 czerwca br. i potrwać do 14 sierpnia br. Z ruchu będzie wtedy wyłączona stacja świętokrzyska, a pociągi nie będą kursować pomiędzy Centrum a Ratuszem.

Przełożenie rozjazdu między torami szlakowymi oraz podłączenie toru łącznikowego z II linią na stacji Centrum oznacza z kolei, zgodnie z harmonogramem wykonawcy, 57 dni przerwy w ruchu. Ramowe daty zamknięcia to 3 września br. – 29 października br. Wykonawca zakłada, że uzyskanie pozwolenia na użytkowanie zajmie kolejne 29 dni, co oznacza przedłużenie utrudnień do 27 listopada br. Te prace wymuszają wyłączenie z ruchu stacji Centrum.

Jeśli podliczyć terminy, przerwa w ruchu zgodnie z zaproponowanym harmonogramem przez wykonawcę, firmę AGP Metro, wyniesie aż 147 dni, czyli blisko pięć miesięcy. Co na to Metro? – Harmonogram pokazuje, jak wygląda liniowy przebieg inwestycji. Do nas i do wykonawców należy dołożenie starań w zakresie koordynacji pracy, by zapewnić jak najkrótszy okres utrudnień – mówi Krzysztof Malawko, rzecznik prasowy spółki. http://www.rynek-kolejowy.pl/44795/_War ... siecy_.htm
Awatar użytkownika
Majkel
 
Posty: 1378
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 8:52 pm
Lokalizacja: okolice

Ratusz przyznaje: budowa metra opóźniona o 337 dni

Postautor: Justi » śr maja 08, 2013 12:35 pm

Warszawski ratusz przyznał, że budowa II linii metra jest prawie o rok późniona. Według najnowszych informacji prace zakończą się dopiero we wrześniu 2014 roku. We wtorek urząd miasta zawarł w tej sprawie ugodę z konsorcjum AGP Metro Polska budującym podziemną kolejkę.

O tym, trwających negocjacjach portal tvnwarszawa.pl informował na początku lutego. 7 maja rozmowy dobiegły końca. Miasto z AGP metro podpisało ugodę. - Dokument zakłada, że nowy termin zakończenia budowy przypada na dzień 30 września 2014 roku – czytamy w oświadczeniu ratusza. To oznacza, że budowa będzie opóźniona o 11 miesięcy. Do niedawna władze miasta utrzymywały, że dochowany zostanie pierwotny termin, czyli koniec października tego roku.

Winne niewybuchy, instalacje i pogoda

Władze miasta przekonują, że opóźnienie wynika m.in. z warunków pogodowych, odnajdowanych na terenie budowy niewybuchów i przedmiotów o znaczeniu archeologicznym. - To były na przykład niewybuchy i niewypały z budowy stacji świętokrzyska oraz Centrum Nauki Kopernik. £ącznie było ich około 450. Także obiekty historyczne znajdujące się pod ziemią miały wpływ na trwającą budowę metra. Największym nieoznaczonym obiektem były fundamenty fabryki z 1913 roku, w rejonie Ronda Daszyńskiego, które zatrzymały prace ziemne na 22 dni – przekonują urzędnicy.

Jak źródło opóźnienia ratusz wymienia także nieoznaczone instalacje i przeciągające się przekazywanie terenu. - Problemem, który w największym stopniu przyczynił się do przesunięcia terminu były niezinwentaryzowane instalacje podziemne. Brak umieszenia ich na mapach, spowodował konieczność przeprowadzenia dodatkowych, nieplanowanych prac projektowo-inwentaryzacyjnych oraz dokonanie uzgodnień z zarządcami sieci. Największe przestoje miały miejsce przy przebudowie infrastruktury w rejonie stacji świętokrzyska (ponad 60 dni) oraz przebudowy sieci gazowej w rejonie stacji Rondo Daszyńskiego (70 dni) - argumentuje miasto.

Zalanie tunelu bez znaczenia?

Co ciekawe, wśród przyczyn opóźnienia urzędnicy ani razu nie wspominaja o zalaniu tunelu Wisłostrady, który na 9 miesięcy wstrzymał prace na stacji Centrum Nauki Kopernik. W nocy z 13 na 14 sierpnia 2012 r. na budowie stacji II linii metra Centrum Nauki Kopernik budowniczy natrafili na ciek wodny. Stacja została zalana, woda wymyła m.in. grunt pod tunelem Wisłostrady. Ruch w tunelu został zamknięty.

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 86408.html
Awatar użytkownika
Justi
 
Posty: 588
Rejestracja: wt sty 01, 2013 3:42 pm

Przejażdżka tunelem metra

Postautor: Justi » wt lip 23, 2013 12:22 pm

<object width="900" height="506"><param name="allowfullscreen" value="true"><param name="allowscriptaccess" value="always"><param name="movie" value="http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=70793718&amp;force_embed=1&amp;server=vimeo.com&amp;show_title=1&amp;show_byline=1&amp;show_portrait=1&amp;color=00adef&amp;fullscreen=1&amp;autoplay=0&amp;loop=0"><embed src="http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=70793718&amp;force_embed=1&amp;server=vimeo.com&amp;show_title=1&amp;show_byline=1&amp;show_portrait=1&amp;color=00adef&amp;fullscreen=1&amp;autoplay=0&amp;loop=0" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowscriptaccess="always" width="900" height="506"></embed></object>

Budowniczowie drugiej linii metra umieścili w sieci film z przejazdu specjalnego pojazdu, którym poruszają się w budowanych tunelach. Trasa wiedzie pod praskimi kamienicami, a kończy się z momentem dojazdu do TBM-u, który obecnie znajduje się pod Wisłą! http://vimeo.com/70793718
Awatar użytkownika
Justi
 
Posty: 588
Rejestracja: wt sty 01, 2013 3:42 pm

Warszawa dostanie dodatkowe pół miliarda na budowę metra

Postautor: Majkel » pt wrz 20, 2013 1:54 pm

Dodatkowe 400-500 mln zł z UE dostanie Warszawa na budowę centralnego odcinka II linii metra - ogłosiła minister rozwoju regionalnego Elżbieta Bieńkowska. Ministerstwo zarezerwuje też pieniądze z Unii na dalsze odcinki podziemnej kolejki.
- Komisja Europejska zgodziła się na zwiększenie dofinansowania dla budowy centralnego odcinka drugiej linii metra w Warszawie - powiedziała Elżbieta Bieńkowska na dzisiejszej konferencji w Warszawie. Dotychczas dofinansowanie unijne wynosiło 2,7 mld zł. Cała inwestycja (wraz z zakupem taboru) to koszt ok. 5,9 mld zł.

- To duża ulga dla budżetu Warszawy - skomentowała decyzję ministerstwa Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy. Przypomniała, że od początku kryzysu miasto musiało zrezygnować z inwestycji na łączną kwotę ok. 3 mld zł. O tym, czy i jakie projekty wrócą na listę priorytetów Warszawy, zadecydują radni. - Musimy jednak racjonalnie gospodarować tymi pieniędzmi; tak by wystarczyło na wkład własny dla inwestycji współfinansowanych przez Unię Europejską z budżetu na lata 2014-20 - przyznała Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Minister Bieńkowska poinformowała również, że ministerstwo zamierza dofinansować środkami unijnymi dalsze odcinki II linii metra. Koszt ich budowy może sięgnąć 11 mld zł. Inwestycja zostanie wpisana do programu operacyjnego Infrastruktura i środowisko na lata 2014-2020. Metro znalazło się w gronie 120 inwestycji transportowych uwzględnionych w projekcie programu. Jego ostateczną wersję poznamy w ciągu kilku miesięcy.

Wiemy jednak, że metro będzie miało w tym programie osobną pulę pieniędzy. Nie będzie więc konkurowało z projektami dotyczącymi "czystego transportu miejskiego": to m.in. nowe linie tramwajowe wraz z taborem i zakup ekologicznych autobusów.

- To taki sektor, na który będzie wystarczająco dużo pieniędzy. Miasta nie będą musiały o nie ostro konkurować - tłumaczyła Elżbieta Bieńkowska. Przypomniała, że polski rząd lobbował w Unii na rzecz dofinansowania polityki miejskiej.

"Gazeta" spytała też, jakie projekty dotyczące transportu publicznego będą priorytetem Warszawy w tej perspektywie unijnej. Hanna Gronkiewicz-Waltz: - I metro i tramwaje to komunikacja szynowa, czyli najbardziej przyjazna środowisku. Dla nas najważniejsze jest metro, bo tego oczekują mieszkańcy. Pokazują to wyniki badań społecznych "Barometr Warszawski"

Kiedy metro?

Decyzja o wysokości dofinansowania dla dalszej rozbudowy metra jeszcze nie zapadła. Miasto na razie szykuje dokumentację dla tego odcinka. W pierwszej kolejności metro będzie przedłużane w układzie "3+3", czyli trzy stacje na daleką Wolę i trzy stacje na Targówek. Projektowanie sześciu stacji trwa od roku i dobiega już końca. Cała dokumentacja będzie gotowa w styczniu 2014 r.

Kiedy możemy się spodziewać budowy? Najpewniej nie uda się zrealizować niedawnych planów ratusza, by po zakończeniu budowy centralnego odcinka płynnie przejść do drążenia dalszych odcinków. Główną przeszkodą jest brak decyzji środowiskowej. Ekologom kilka miesięcy temu udało się doprowadzić do uchylenia tego wadliwego dokumentu. Wykazali m.in., że owa decyzja była niezgodna z planami zagospodarowania na dalekim Bemowie. Apelowali też, by zastosować tańsze rozwiązania techniczne, dzięki którym inwestycja miałaby kosztować mniej nawet o 5 mld zł. Teraz Metro stara się o nową decyzję, obejmującą tylko sześć stacji na Woli i Targówku.

W efekcie na rozpoczęcie budowy obu odcinków poczekamy przynajmniej dwa lata. Wszystkie sześć kolejnych stacji będzie gotowych nie w 2017 roku, jak planował jeszcze niedawno ratusz, ale najwcześniej w 2018 lub 2019 roku. Na rozliczenie unijnej dotacji ratusz ma czas do końca 2022 roku.

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... udowe.html
Awatar użytkownika
Majkel
 
Posty: 1378
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 8:52 pm
Lokalizacja: okolice

bramki drugiej linii metra

Postautor: Beata » sob wrz 21, 2013 5:52 pm

Obrazek

Pierwsi warszawiacy mogli przetestować w sobotę bramki przeznaczone dla II linii metra. Będą miały rozsuwane szklane drzwiczki, które uniemożliwią przeskakiwanie. Nowe bramki pokazano w czasie Dni Transportu Publicznego zorganizowanych w zajezdniach na ul. Woronicza. Wejścia będą zupełnie inne niż te, które widzimy na stacjach I linii. Będą przypominały bramki, które działają np. w metrze paryskim czy londyńskim. Zamiast kołowrotków zobaczymy rozsuwające się szklane drzwiczki. Podobnie będzie za to wyglądać kasowanie biletów czy zbliżanie kart. http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... erami.html
My kobiety jesteśmy aniołami, a gdy się nam podetnie skrzydła, lecimy dalej - na miotle:)
Awatar użytkownika
Beata
 
Posty: 1755
Rejestracja: śr lut 10, 2010 4:15 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Wirtualny spacer po budowie stacji metra

Postautor: Filip » pn wrz 23, 2013 8:12 pm

Obrazek

Wirtualny spacer po budowie stacji metra http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/12,8 ... metra.html
Awatar użytkownika
Filip
 
Posty: 1752
Rejestracja: pt kwie 06, 2012 3:18 pm
Lokalizacja: okolice

Postautor: judytta_j » wt wrz 24, 2013 9:14 am

Ciekawe, kiedy jest przewidywany termin zakończenia inwestycji...
judytta_j
 
Posty: 6
Rejestracja: wt wrz 24, 2013 9:09 am

Nie skończą II linii metra do 2020 roku?

Postautor: Justi » śr paź 16, 2013 2:54 pm

Za pieniądze UE z budżetu przewidzianego na lata 2014-2020 uda się zbudować jedynie trzy stacje na Targówek i trzy na daleką Wolę - dowiedzieli się radni z miejskiej komisji infrastruktury. Do niedawna ratusz zakładał, że pieniędzy wystarczy na całą II linię metra - od Woli po Targówek. Jak powiedział stołecznym radnym Jerzy Kulik, dyrektor miejskiego Biura Rozwoju Miasta, za pieniądze z nowego budżetu unijnego na lata 2014-2020 prawdopodobnie uda się rozbudować II linię metra jedynie o sześć stacji - trzy na Targówku i trzy na dalekiej Woli. Więcej http://wawalove.pl/Nie-skoncza-II-linii ... oku-a11452
Awatar użytkownika
Justi
 
Posty: 588
Rejestracja: wt sty 01, 2013 3:42 pm

Postautor: bialowieska » czw paź 17, 2013 4:07 pm

2 linie to i tak malutko w porównaniu do londynu :o
bialowieska
 
Posty: 4
Rejestracja: czw paź 17, 2013 4:03 pm

Postautor: iwona.k » czw paź 24, 2013 4:53 pm

nie ma co mierzyć Warszawy do Londynu... ale pomału pomału idziemy do przodu
iwona.k
 
Posty: 5
Rejestracja: czw paź 24, 2013 4:47 pm

Tak powstaje metro!

Postautor: Justi » pt gru 06, 2013 10:45 am

Tak powstaje metro! EPB Shield TBM. Maszyna drąży II nitkę metra pod Warszawą

<object width="640" height="360"><param name="movie" value="//www.youtube.com/v/wJwK1wVjx_o?version=3&amp;hl=pl_PL"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="//www.youtube.com/v/wJwK1wVjx_o?version=3&amp;hl=pl_PL" type="application/x-shockwave-flash" width="640" height="360" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object>
Awatar użytkownika
Justi
 
Posty: 588
Rejestracja: wt sty 01, 2013 3:42 pm

postępy prac na budowie II linii metra

Postautor: Beata » czw lut 20, 2014 3:00 pm

Postępy prac na budowie II linii metra http://budowametra.pl/swietokrzyska-w-pelnej-krasie/
My kobiety jesteśmy aniołami, a gdy się nam podetnie skrzydła, lecimy dalej - na miotle:)
Awatar użytkownika
Beata
 
Posty: 1755
Rejestracja: śr lut 10, 2010 4:15 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Postautor: jurekrakoczy » pn lut 24, 2014 3:42 pm

Zakończenie na jesieni 2014? Chyba nie możliwe...
jurekrakoczy
 
Posty: 3
Rejestracja: pn lut 24, 2014 3:23 pm

Postautor: robertmro9 » śr lut 26, 2014 2:24 pm

Jakoś w Gdańsku wszystko idzie bez problemu tylko w Warszaiwe jak zwykle problemy.
robertmro9
 
Posty: 3
Rejestracja: śr lut 26, 2014 1:26 pm

Postautor: argrabi » śr lut 26, 2014 4:02 pm

Tam też budują metro?? Nie wiedziałem....
Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą
Awatar użytkownika
argrabi
 
Posty: 920
Rejestracja: wt paź 25, 2011 7:28 am
Lokalizacja: Piachowo

PoprzedniaNastępna

Wróć do Warszawa: wydarzenia, informacje i rozrywka

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

cron