Komunikacja w Gminie Lesznowola

Pisz tutaj o nurtujących problemach mieszkańców gminy Lesznowola, ich pomysłach oraz propozycjach rozwiązania.

Moderator: GTW

Postautor: Marcin KANIA » pt lut 15, 2013 3:00 pm

Kamil M pisze:Chciałem tobie drogi Marcinie przypomnieć, że to ty ze mną zerwałeś wszelką współpracę.


Co współpracy, to nawet jej nie rozpoczęliśmy.

Proponuję byś zajął się sprawami swojego okręgu/mieszkańców w Twoim otoczeniu. W tej chwili zachowujesz się, co najmniej niepoważnie. Coś zobaczysz, coś usłyszysz, wiesz, że „w którymś kościele dzwoni”, ale nie sprawdzisz tego dokładnie, po czym zaczynasz pisać jakieś pisma z księżyca, nie znając tematu od podszewki, nie wiedząc nic o potrzebach mieszkańców danej wsi. No i jeszcze piszesz, że nie będziesz tego sprawdzał, bo nie jesteś radnym.

Jeśli będziesz startował w wyborach to wybiorą Cię z Twojego okręgu, nie z Mysiadła ani z innych miejscowości. Takim zachowaniem psujesz sobie tylko opinie wśród ludzi, z którymi możesz kiedyś współpracować. Może bardziej skoncentrujesz się na swoim terenie i zamiast pisać o wszystkim i o niczym będziesz pisał mniej a rzetelniej, dokładnie i na tematy, które rozumiesz i znasz.

Pozdrawiam
Marcin Kania
Dążę do wyznaczonego celu...

Radny Gminy Lesznowola Powiat Piaseczyński Mysiadło

Obrazek
Awatar użytkownika
Marcin KANIA
 
Posty: 1687
Rejestracja: pt mar 02, 2007 5:30 pm
Lokalizacja: Mysiadło/Gmina Lesznowola

Postautor: Kamil M » pt lut 15, 2013 3:55 pm

Rolą społecznika / radnego jest patrzenie na gminę szerokotorowy, a nie wąskotorowo. Od początku swojej działalności pomagałem różnym sołectwom: Magdalenka, Kolonia Lesznowola, Stara Iwiczna i nawet Piaseczno. Czy nie znam problemu :) oczywiście, że znam, bo zapominasz, że ja zbierając podpisy pod wnioskiem o wyodrębnienie funduszu sołeckiego rozmawiałem z wieloma mieszkańcami. Byłem między innymi w Zgorzale i te kwestie były podnoszone. W twoim sołectwie na ulicy Granicznej jeden ze sklepikarzy zauważył, że podczas remontu ulicy Granicznej poprosił o obniżenie podatku, bo spadła mu liczba klientów i dostawcy mieli problemy z dojazdami. Jednak gmina tych wniosków nie wysłuchała. To nie jedyny tego typu problem w gminie Lesznowola. Reakcje były podobne. Z resztą ostatnio nawet w gminie rozmawiałem z mieszkankom Zgorzały i też powiedziała, że wieś została pozostawiona odłogiem.

Jeśli chodzi o sprawy to tylko w tym roku 2013 załatwiłem dla mieszkańców następujące:

1. nowy rozkład jazdy dla linii L-1 na przystanku Lipowa 02 w Magdalence. Uwierz mi nikt by tego nie zauważył :)
2. nowy rozkład jazdy na linii L-3 od 1 lutego 2013 roku. Wszystko w związku z dublującymi się kursami na linii L-3 i 807. Ten wniosek został zrealizowany dzięki prośbie jednego z mieszkańców podróżujących tymi liniami.
3. będzie dobre oznakowanie kursów linii L-3 na odcinku od Al. Krakowskiej w £azach do Os. Walendia. Nowe tablice będą wyglądały następująco: L-3 Piaseczno, L-3 Jastrzębiec.
4. Podjąłem interwencje w sprawie dziur na ulicy Mleczarskiej w Piasecznie. Sprawą zajął się £ukasz Krawczyński jako radny powiatowy Platformy Obywatelskiej, a także Urząd Miasta i Gminy Piaseczno. Wiem, że już wszystkie dziury zostały załatane.

Sprawy w toku:
1. Stojaki rowerowe dla mieszkańców £az przy przystankach autobusowych. 93 podpisy pod wnioskiem.
2. Prośba o dodatkowy kurs poranny na linii L-3. Brak odpowiedzi gminy, ale już zbieram podpisy i prowadzę własne statystki odnośnie przepływu pasażerów. Będzie bardzo duży wniosek pod koniec lutego lub na początku marca.
3. Sprawa przystanku Kaczeńców 02 na granicy sołectwa £azy i Magdalenka.
4. Sprawa lepszego skomunikowania autobusów linii L-3 z Kolejami Mazowieckimi.

Zeszły rok wnioski dotyczące innych sołectw:
1. Sprawa chodnika wzdłuż ulicy Słonecznej w Starej Iwicznej. Chodnik został oczyszczony.
2. Sprawa zdewastowanych przystanków autobusowych Stara Iwiczna Krótka. Nowe przystanki zostały wmontowane.
3. Sprawa zabrudzonego chodnika ziemią i błotem we wsi Kolonia Lesznowola. Firma Budimex realizująca przebudowę ulicy Słonecznej zapomniała o wyczyszczeniu ścieżki pieszo - rowerowej.
4. Zniszczony kontener firmy Wtórpol w Magdalence przy ulicy Sosnowej. Po mojej interwencji został naprawiony, a dzisiaj stoi już nowy jak i w całej gminie Lesznowola.
5. Zmiana godzin Poczty Polskiej w Jabłonowie. Dzięki 255 podpisom mieszkańców £az, £az II, Marysina, Wygody, Wólki Kosowskiej, Walendowa, Jabłonowa i Stefanowa. Były też pojedyncze podpisy mieszkańców Magdalenki i nawet Złotokłosu.

Dodam, że dla moich £az zrobiłem kilkanaście wniosków, które w znakomitej większości okazały się sukcesem. W dalszym ciągu podejmuje działania, aby mieszkańcom żyło się lepiej. Najbardziej spektakularna to zmiana godzin pracy Poczty Polskiej, włączenie sygnalizatora D- 40 nad przejściem dla pieszych w okolicach przystanku Podleśna, wstawienie wszystkich szyb na przystankach. Znowu ich nie ma, a gmina nie wiem na co czeka, montaż dwóch luster drogowych na skrzyżowaniach w £azach, wyczyszczenie z trawy chodnika przy przystanku " £azy" w kierunku Tarczyna. Na bieżąco informuje mieszkańców o ważnych uchwałach uchwalonych podczas sesji rady gminy, staram się sprzątać śmieci leżące na ulicy £ączności, Spokojnej. Podjąłem wnioski o stojaki rowerowe, o programy pilotażowe: "recykling we własnym zakresie" byłoby to świetne przygotowanie dla mieszkańców do nowelizacji ustawy o porządu i czystości w gminach.

Oczywiście nie musiałem podejmować tych działań. Dodam, że w Piasecznie brałem aktywnym udział w kilkunastu spotkaniach: Razem bezpieczniej, debata na temat piaseczyńskiego sportu, debaty w ramach portalu WspolneRazem. Brałem udział w wielu akcjach społecznych z których jestem dumny, bo poznałem świetny ludzi i to jest największą wartością mojej pracy. Dzięki temu wiele osób życzy mi dobrze, ale związane są z Piasecznem i szeroko powiatem.

Nie wiem czy będziesz miał ze mną problem w radzie gminy. Być może wybiorę inną drogę. Jednak tą decyzję podejmę w odpowiednim czasie.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Ruch Palikota
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Marcin KANIA » pt lut 15, 2013 4:42 pm

"Wspólny Bilet"

Zarząd Transportu Miejskiego przedstawił podwarszawskim samorządom nowe propozycje dotyczące współpracy w zakresie Wspólnego Biletu.

http://www.ztm.waw.pl/informacje.php?i=680&c=98&l=1

Pozdrawiam
Marcin Kania
Dążę do wyznaczonego celu...

Radny Gminy Lesznowola Powiat Piaseczyński Mysiadło

Obrazek
Awatar użytkownika
Marcin KANIA
 
Posty: 1687
Rejestracja: pt mar 02, 2007 5:30 pm
Lokalizacja: Mysiadło/Gmina Lesznowola


Postautor: Kamil M » pt lut 15, 2013 9:38 pm

Trzeba przyznać, że udało się zachować w tych negocjacjach zdrowy rozsądek. Także porozumienie jest realne i to powinno cieszyć pasażerów z Nowej Iwicznej, a także Piaseczno, bo z tych dwóch stacji PKP korzystamy jako mieszkańcy gminy Lesznowola. Jednak ciekawy jestem na ile zostanie podpisane, bo dochodziły do mnie sygnały o jakimś krótkim terminie, bodajże kwartalnym. Z resztą widzę właśnie, że w tej wiadomości ZTM-u jest to poddane na samym końcu, że nowe regulacje obowiązywałbym tylko do czerwca. Szkoda, że nie udało się osiągnąć porozumienia chociaż do końca roku. Gminom zdecydowanie łatwiej byłby dołożyć ewentualną kolejną dopłatę, bo można by bez problemu zabezpieczyć środki finansowe w budżecie na rok 2014. Ewentualne kolejne dopłaty w środku roku budżetowego będę za pewne problemem.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Ruch Palikota
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » czw lut 28, 2013 4:03 pm

Wiele wskazuje na to, że pasażerowie z Lesznowoli i Piaseczna będą mogli korzystać dłużej z możliwości podróżowania na „Wspólnym Bilecie”. Urząd Miasta i Gminy Piaseczno, a także Urząd Gminy Lesznowola potwierdzają przedłużenie „Wspólnego Biletu” do końca czerwca 2013 roku.

Decyzja Zarządu Transportu Miejskiego o wypowiedzeniu umowy na „Wspólny Bilet” wstrząsnęła wszystkimi samorządami podwarszawskimi korzystającymi z tej oferty. Warto przypomnieć, że umowa na „Wspólny Bilet” daje możliwość pasażerom na korzystanie z biletów okresowych (dobowy, 3-dniowy, 30-dniowy miesięczny, 90-dniowy miesięczny i bilet seniora) ZTM-u Warszawa w Kolejach Mazowieckich czy Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Cofnięcie tej oferty spowodowałoby, że podwarszawscy pasażerowie musieliby nabyć dodatkowe bilety, bo oferta nie obejmowałby już Kolei Mazowieckich. Aktualne regulacje po wypowiedzeniu umowy przez ZTM Warszawa obowiązywałby tylko do 31 marca 2013 roku. Pomimo trudnej sytuacji finansowej podwarszawskie samorządy przystąpiły do negocjacji w sprawie wydłużenia oferty „Wspólny Bilet”. Bardzo aktywne w tej mierze były Lesznowola i Piaseczno. Obie gminy zdawały sobie sprawę jak bardzo ważna jest tak oferta dla mieszkańców Gminy Lesznowola i Gminy Piaseczno. Wspólnym biletem objęte są trzy stacje kolejowe: Nowa Iwiczna, Piaseczno i Zalesie Górne. Do każdej z nich dojeżdżają autobusy linii lokalnych „L” czy też strefowe linie 700. Tylko po tym widzimy, że Gmina Lesznowola i Gmina Piaseczno zbudowały dużą część systemu komunikacyjnego do Warszawy w oparciu o kolej. Dlatego tak istotne dla tych samorządów było przedłużenie możliwości korzystania ze „Wspólnego Biletu”.

W trakcie licznych spotkań i negocjacji osiągnięto porozumienie z ZTM-em Warszawa w sprawie kontynuacji oferty „Wspólny Bilet” do końca czerwca 2013 roku. Samorządy powiatu piaseczyńskiego nie będą musiałby robić dużej dopłaty. Wszystko przez to, że już przed wypowiedzeniem umowy przez ZTM Warszawa płaciły blisko 40% całości kosztów utrzymywania linii na swoim terenie. W związku z tym dopłata jakiej oczekiwało ZTM Warszawa od Gminy Lesznowola i Gminy Piaseczno wynosiła tylko 7 tysięcy złoty miesięcznie. Do marca 2013 roku obie gminy na rzecz ZTM-u Warszawa płaciły 160 tysięcy złoty miesięcznie, a od kwietnia 2013 roku będzie to 167 tysięcy złoty. Całość dofinansowania do „Wspólnego Biletu” w drugim kwartale 2013 roku wyniesie 21 tysięcy złoty. Przy czym większość tej kwoty zapłaci Gmina Piaseczno – 14 tysięcy złoty. Resztę pokryje ze swoich środków Gmina Lesznowola.

Pasażerowie z powiatu piaseczyńskiego na pewno mogą się cieszyć z przedłużenia oferty „Wspólny Bilet”. Osiągnięto porozumienie, które do końca czerwca 2013 roku utrzymuje korzystne rozwiązania komunikacyjne dla Gminy Lesznowola i Gminy Piaseczno. Miejmy nadzieję, że także w trzecim i czwartym kwartale 2013 roku uda się osiągnąć kolejne porozumienia w sprawie „Wspólnego Biletu” z ZTM-em Warszawa. Warto na koniec dodać, że Gmina Piaseczno w swoich komunikatach prasowych podnosi, że jej udało się uzyskać porozumienie do końca 2013 roku. Jednak na XXV sesji Rady Gminy Lesznowola wicewójt Marek Ruszkowski powiedział, że Gmina Lesznowola uzyskała nową umowę do końca czerwca 2013 roku.

Obrazek
Grafika ZTM-u Warszawa prezentuję zakres obowiązywania „Wspólnego Biletu” do końca 31 marca 2013 roku. My już wiemy, że powiat piaseczyński zostanie na tej mapie do końca czerwca 2013 roku!.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Ruch Palikota
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » śr mar 20, 2013 8:33 pm

Kolejne wnioski kierowane do Urzędu Gminy Lesznowola w sprawie linii lokalnych L-1 i L-3 padają w próżnię. Niestety sytuacja jest dramatyczna na wielu kursach, ale nikt nie chce się wsłuchać w głos rozsądku płynący do mieszkańców zaniepokojonych tą sytuacją!.

Obrazek

Dzisiaj tak wyglądał kurs autobusu linii L-3 z PKP Piaseczno do Jastrzębca. Wyjazd autobusu był o godzinie 13.30 mimo tego jak widać było bardzo dużo pasażerów!. W sumie na odcinku od przystanku Kusocińskiego do Lesznowoli stojąc jechało, aż 6 osób! (22 pasażerów na pokładzie autobusu). Przy czym warto zauważyć, że kurs był realizowany w godzinach popołudniowych. A przecież zdajemy sobie sprawę, że największy natłok pasażerski występuje w godzinach rannych. Mimo tego nadal Urząd Gminy Lesznowola nie widzi żadnego problemu ... i nie odpowiada na żadne pisma !.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Ruch Palikota
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » pt mar 22, 2013 8:33 pm

Urząd Gminy Lesznowola ma w głębokim poważaniu moje pisma. Ani na pismo skierowane w dniu 21 stycznia 2013 roku nie odpowiedzieli, ani na pismo z dnia 22 lutego 2013 roku. W przypadku pierwszego minęły 2 miesiące, w przypadku drugiego 1 miesiąc.

Takie zachowanie gminy jest nie zgodne z kodeksem postępowania administracyjnego art. 35 i 36. W tych artykułach jest ewidentnie napisane, że gmina ma niezwłocznie odpisać na wniosek. Realny termin to 30 dni od daty wpłynięcia do Urzędu Gminy. Jeżeli w terminie jednego miesiąca gmina nie jest wstanie odpisać i są jakieś poważne problemy to po uprzednim powiadomieniu wnioskodawcy ma czas do 2 miesięcy na odpowiedź. Jak widać terminy dawno minęły. Pod drugim wnioskiem podpisało się 76 mieszkańców sołectwa £azy, Marysina, Wólki Kosowskiej i Szamocina. W związku z tym nie było to pismo skierowane od Pana Kamila Myszyńskiego, ale inicjatywa obywatelska ludności. Tym bardziej martwi mnie takie postępowanie gminy, bo problem jest palący. Mieszkańcy mają dosyć takiej sytuacji. Na przetargu, który obowiązuje od 1 stycznia 2013 roku gmina Lesznowola zaoszczędziła 180 000,00 zł, bo firma SEKAR-TRANS zaproponowała bardzo dobrą cenę jednego wozokilometra - 2,73 zł brutto, zamiast 2,98 w latach 2011-2012. W związku z tym w budżecie gminy Lesznowola na transport lokalnych na liniach uzupełniających "L" przeznaczone było 980 000,00 zł i jak donosił niby Kurier Południowy koszty na liniach lokalnych "L" wzrosły, a poziom usług znacząco spadł!. Jednak kiedy odliczymy od 980 000,00 zł zaplanowanych w budżecie na rok 2013 sumę zaoszczędzoną w przetargu (180 000,00 zł) to wychodzi nam kwota 800 000,00 zł. W porównaniu do poprzedniego przetargu, kiedy to gmina Lesznowola zapłaciła firmę PKS Grójec - 767 000,00 zł. Wychodzi, że aktualny kontrakt jest tylko droższy o 34 000,00 zł. Niestety zaoszczędzone środki finansowe z przetargu nie zostały przeznaczone na poprawę bezpieczeństwa dla podróżujących. Zwracałem uwagę na to w dwóch pismach "Problemy pasażerów linii L-3 w porannym szczycie", "Problemy pasażerów ze zbyt małymi autobusami". Dodatkowo o sytuacji na liniach lokalnych rozmawiałem z Panią wójt Marią Jolantą Batycką - Wąsik na spotkaniu w Urzędzie Gminy Lesznowola, a także wicewójtem Markiem Ruszkowski na XXV sesji Rady Gminy Lesznowola. Mimo wielu rozmów i prób poprawy sytuacji zostałem z niczym. Gmina Lesznowola nie potrafiła nawet odpisać na moje i mieszkańców wnioski. Nie rozumiem takiej sytuacji, bo jak wspominałem wcześniej nie jest to zgodne z kodeksem postępowania administracyjnego, ani z mandatem jakim obecna władza otrzymała od wyborców. Ja osobiście jestem bardzo zatroskany problemami pasażerów na linii L-3, bo sytuacja kiedy w autobusie jedzie 30 osób, a miejsc siedzących jest 16 jest przerażająca!. Wystarczy jedno mocniejsze hamowanie czy drobna stłuczka i może dojść do bardzo dużej tragedii. Wszystko przez to, że stojący pasażerowie nie mają żadnej obrony w razie wypadku. Pomijam, że dzieci szkolne są za niskie, aby skutecznie trzymać się poręczy!.

Przy okazji linii L-3 nie można zapominać o fakcie, że Zarząd Transportu Miejskiego nie do końca napisał prawdę w odpowiedz na pierwsze moje pismo: "(...)Wymagane dokumenty przedłożone osobie kontrolującej z ramienia ZTM, wykazały ich zgodność ze specyfikacją przetargową (SIWZ)(...)". Szukając rozwiązania problemu pasażerów na linii L-3 wróciłem do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dla wykonywania lokalnego transportu w ramach gminy Lesznowola. Warto przyjrzeć się rozdziałowi VII punkt 1b (SIWZ) dotyczącemu opisu technicznego autobusów:

"pojemność - możliwości przewozu: linia L-1 co najmniej 40 pasażerów ( w tym 20 pasażerów na miejscach siedzących), linie L-3 i L-4 co najmniej 15 pasażerów ( w tym 15 pasażerów na miejscach siedzących).

Widać tutaj oczywiście, że ZTM Warszawa mija się z prawdą pisząc w odpowiedzi na moje pismo: "(...)wykazały ich zgodność ze specyfikacją przetargową (SIWZ)(...)". W przypadku linii L-3 nie ma zgodności z przetargiem. W specyfikacji wpisano jedynie, że autobusem będzie podróżować 15 osób na miejscach siedzących. Nie wspominano w ogóle o sytuacji związanej ze stojącymi pasażerami, czyli nie przewidziano takiej możliwości!!!. Mimo tego busami marki Mercedes Sprinter potrafi jechać od 27 do nawet 32 pasażerów!. W związku z tym widać, że ktoś popełni błąd rozpisując nowych przetarg na linie lokalne "L" w gminie Lesznowola. W świetle obowiązującego prawa nie ulega wątpliwości, że to Zamawiający jest „gospodarzem” postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a SIWZ odzwierciedla jego życzenia. Powyższe znajduje potwierdzenie m.in. w przepisie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Z mojej dobrej wiedzy wynika, że gmina napisała specyfikację dotyczącą zamówienia publicznego na podstawie danych ZTMu Warszawa. Problem w tym, że tych danych nikt z Urzędu Gminy Lesznowola nie poddał weryfikacji. Liczba pasażerów na liniach L-1 i L-3 wzrosła w znaczący sposób, a pojemność dostępnych autobusów pozostała na poziomie przetargowym z 2011 roku!. Szczęście, że kontrakt na lata 2011-2012 obsługiwało przedsiębiorstwo komunikacyjne - PKS Grójec. Ta firma nie posiadała małych busów i puszczała na linie lokalne duże autokary Autosan. Dzięki temu pasażerowie otrzymywali prawidłowe autobusy do ich potrzeb. Aktualnie trend jest przeciwny.

Niestety sytuacja jest patowa. Mieszkańcy są niezadowoleni wielkością autobusów obsługujących linie lokalne L-1 i L-3. Mimo tego Urząd Gminy Lesznowola i ZTM Warszawa nie odpowiadają na wnioski przedłożone przez pasażerów jeżdżących na w/w liniach autobusowych!.

Źródło: biuletyn informacji publicznej gminy Lesznowola, Zarząd Transportu Miejskiego m.st Warszawa rozstrzygnięte zamówienia publiczne.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Ruch Palikota
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » wt mar 26, 2013 11:14 pm

Rada Gminy Lesznowola wyraziła zgodę na zawarcie aneksu do międzygminnego porozumienia z miastem stołecznym Warszawą w sprawie gminnego transportu zbiorowego. W tym konkretnym zmiany dotyczyły ceny pociągokilometru i przedłużenia oferty "Wspólny Bilet" dla gminy Lesznowola.

Stawki na mocy porozumienia gminy Lesznowola z Zarządem Transportu Miejskiego uległy zwiększeniu w drugim kwartale roku 2013. W związku z tym stawki pociągokilometrów wzrastają miesięcznie z kwoty 53 099,00 zł do 55 221,00 zł. Co oznacza, że gmina Lesznowola będzie musiała dopłacić w ciągu jednego miesiąca do obowiązujących stawek kwotę 2 122,00 zł (600 000,00 zł zapisane jest w budżecie gminy Lesznowola na finansowanie wspólnego biletu). W przypadku drugiego kwartału roku 2013, finansowanie będzie wyższe o kwotę 6 366,00 zł, co w sumie da łączną sumę 606 366,00 zł przeznaczoną na "Wspólny Bilet" ze strony gminy Lesznowola.

Porozumienia osiągnięte przez Urząd Gminy Lesznowola z Zarządem Transportu Miejskiego jest bardzo dobrą wiadomością dla wszystkich pasażerów Kolei Mazowieckich ze stacji Piaseczno i Nowa Iwiczna. Miejmy nadzieję, że także w trzecim i czwartym kwartale roku uda się osiągnąć kolejne kompromisy w tej sprawie. Warto także wspomnieć, że rusza w tym roku remont torów na linii kolejowej nr. 8. Remontowany ma być odcinek od stacji Warszawa Służewiec do Warki. Dzięki tej inwestycji uda się w Piasecznie wybudować zwrotnicę, która pozwoli na puszczenie do Piasecznie Szybkiej Kolei Miejskiej. Od kilku lat czekamy na te połączenie z Warszawą i miejmy nadzieję, że w końcu uda się je zrealizować!.

Pozytywne wiadomości od Zarządu Transportu Miejskiego dotyczące linii lokalnych gminy Lesznowola w porannym szczycie!.

Od 21 stycznia 2013 roku staram się walczyć o zmiany na linii lokalnej L-3. Skierowałem już do Urzędu Gminy Lesznowola i Zarządu Transportu Miejskiego trzy pisma, które jednoznacznie odnosiły się do naszych problemów na tej linii autobusowej. Pierwsze pismo skierowane zostało tak jak już wspominałem w dniu 21 stycznia 2013 roku "Problemy pasażerów linii L-3 w porannym szczycie", drugie w dniu 22 lutego 2013 "Problemy pasażerów linii L-3 ze zbyt małymi autobusami", a dzisiaj w dniu 26 marca 2013 skierowałem trzecie pismo pt. "Sytuacja z potokami pasażerskimi na linii lokalnej L-3 niezgodna ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia".

Rzeczone pismo:

Sytuacja z potokami pasażerskimi na linii lokalnej L-3 niezgodna ze

Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia



Mieszkańcy mają już dosyć sytuacji z przepełnionymi autobusami na linii lokalnej L-3. Zwracałem już na to uwagę w dwóch pismach:

„Problemy pasażerów linii L-3 w porannym szczycie” przedłożone w dn. 21 stycznia 2013 roku
„Problemy pasażerów ze zbyt małymi autobusami” przedłożone w dn. 22 lutego 2013 roku.

Jedyną odpowiedź jaką otrzymałem była od Zarządu Transportu Miejskiego i dotyczyła pisma pt. "Problemy pasażerów linii L-3 w porannym szczycie". W tym piśmie można było przeczytać następujące zdanie:

„(…)Wymagane dokumenty przedłożone osobie kontrolującej z ramienia ZTM, wykazały ich zgodność ze specyfikacją przetargową (SIWZ)(…)”.

Szukając rozwiązania problemu pasażerów na linii L-3 wróciłem do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia do wykonywania lokalnego transportu w ramach gminy Lesznowola. Warto przyjrzeć się rozdziałowi VII punkt 1b (SIWZ) dotyczącemu opisu technicznego autobusów:

„pojemność – możliwości przewozu: linia L-1 co najmniej 40 pasażerów ( w tym 20 pasażerów na miejscach siedzących), linie L-3 i L-4 co najmniej 15 pasażerów ( w tym 15 pasażerów na miejscach siedzących).

Widać tutaj oczywiście, że ZTM Warszawa mija się z prawdą pisząc w odpowiedzi na moje pismo: „(…)Wymagane dokumenty przedłożone osobie kontrolującej z ramienia ZTM, wykazały ich zgodność ze specyfikacją przetargową (SIWZ)(…)”. W przypadku linii L-3 nie ma zgodności z przetargiem!. W specyfikacji wpisano jedynie, że autobusem będzie podróżować 15 osób na miejscach siedzących. Nie wspominano w ogóle o sytuacji związanej ze stojącymi pasażerami, czyli nie przewidziano takiej możliwości!!!. Mimo tego busami marki Mercedes Sprinter potrafi podróżować od 27 do 32 pasażerów (16 miejsc siedzących, stoi od 11 do 16 pasażerów)!. Taki stan rzeczy jest niezgodny ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia na wykonywanie lokalnego transportu zbiorowego na terenie gminy Lesznowola!.

W poprzednich pismach przedstawiałem Państwu dane dotyczące potoków pasażerskich na linii lokalnej L-3. Mimo tego nie podjęto żadnych kroków do usunięcia problemu z przepełnionymi kursami, a tym samym poprawy sytuacji podróżnych.



Liczę na konkretną odpowiedź z Państwa strony, bo z poprzednimi pismami bywało bardzo różnie. Warto na sam koniec wspomnieć, że zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego art. 35 i 36 gmina Lesznowola i ZTM Warszawa ma niezwłocznie odpisać na przedłożony wniosek. Realny termin odpowiedzi to 30 dni od daty wpłynięcia do Urzędu Gminy Lesznowola czy siedziby Zarządu Transportu Miejskiego.

W związku z brakiem odpowiedzi Urzędu Gminy Lesznowola na dwa wcześniejsze wnioski ze stycznia i lutego w ramach protestu obywatelskiego na XXVI sesji Rady Gminy Lesznowola miałem następująca na sobie koszulkę:

Obrazek

Dość niespodziewanie otrzymałem dzisiaj pismo od Zarządu Transportu Miejskiego, które daje nadzieję na skuteczną zmianę na linii lokalnej L-3. Niestety to pismo jest napisane w tak dziwny sposób, że bez konkretnej znajomości tematyki może bardzo szybko się pomylić. Postaram jednak się wam przedstawić to pismo i napisać krótki komentarz z moją interpretacją tej sytuacji:

Szanowny Panie

W ubiegłym tygodniu przesłaliśmy do UG Lesznowola pismo z propozycją nowego rozkładu jazdy linii L-1 dnia powszedniego, mającego na celu zwiększenie podaży miejsc w godzinach porannego szczytu komunikacyjnego. Autobus linii L-1 z Lesznowoli do Piaseczna w dodatkowym kursie wykonywałby podjazd do Os. Walendia, zapewniając dojazd dzieciom do szkoły w £azach. Obecnie władze Gminy Lesznowola analizują zaproponowaną zmianę.


Te pismo jest bardzo sprzeczne, bo ja w swoich wnioskach kierowanych do Zarządu Transportu Miejskiego odnosiłem się głównie do linii lokalnej L-3. Oczywiście wskazywałem też, że na linii L-1 dzieją się cuda!. Dzisiaj jeden z młodych pasażerów z sołectwa £azy na liniach lokalnych skierował do mnie e-maila następującej treści:

" Jechałem dzisiaj z rana L-3 i stało 13 osób. Lecz to i tak pikuś z tym co dzisiaj działo się w L-1. Niestety nie jechałem lecz mój kolega powiedział mi, że wsiadł na przystanku gdzie ledwo ledwo wcisnął się do busa. Kierowca ostatnie 3 przystanki ominął, gdyż nie było miejsca. Kierowca miał problemy ze zmianami biegów bo kilka osób przy każdym hamowaniu leciało na kierowcę.
Trzeba coś z tym zrobić".


Także ja nie rozumiem czemu Zarząd Transportu Miejskiego w piśmie odnosi się do linii L-1. Być może pomysł jest taki aby dodatkowy kurs tej linii wykonywany był na nowej trasie. Jak dobrze wiemy linia L-1 przejeżdża przez sołectwo £azy ulicą Ks. Słojewskiego i dalej jedzie w kierunku ulicy Lokalnej na terenie £azy II. W związku z tym nie jeździ ulicą £ączności. Chyba, że ZTM wprowadzi casus jednego kursy, który będzie realizował trasę linii L-1 patrząc od strony Urzędu Gminy Lesznowola ul. Słoneczną - ul. Lipową - ul. Ks. Słojewskiego - ul. £ączności - ul. Brzozową (Walendów) - ul. £ączności - ul. Ks. Słojewskiego (Zespół Szkół w £azach) - ul. Lokalną i dalej przez Kuleszówkę, Władysławów, Wilczą Górę w kierunku Piaseczno. Trzeba przyznać, że sam pomysł jest dobry, bo taki dodatkowy kurs skierowany byłby do młodzieży z Zespołu Szkół w £azach i Liceum Ogólnokształcącego w Piasecznie.

Miejmy nadzieję, że w końcu serial pt. "tragedia wisi na włosku" kończy się!. Wprowadzenie dodatkowego autobusu będzie dobrym rozwiązaniem ze strony Urzędu Gminy Lesznowola jak i Zarządu Transportu Miejskiego. Tylko mam nadzieję, że gmina Lesznowola przedstawi mi ostateczną wersję pisma, bo przy tym wniosku narobiłem się po łokcie, a widzę, że radni z komitetu wójt M. J Batyckiej-Wąsik, którzy mają zerowe pojęcie o tej tematyce nagle są OJCAMI SUKCESU, który dopiero jest w fazie konsultacji urzędowych!. Przerażające jak sytuacja na liniach L-1 i L-3.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Ruch Palikota
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » pt mar 29, 2013 12:44 am

Wprowadzenie kursów wariantowych w dni świąteczne dla linii L-3

od 31.03.2013 (niedziela)

Na wniosek Urzędu Gminy Lesznowola od dnia 31.03.2013 r. wybrane kursy linii L-3 w dni świąteczne zostaną skierowane trasą wariantową:

JASTRZęBIEC
– … – Lesznowola: Słoneczna – Postępu – Krasickiego – Kielecka - Słoneczna – Mleczarska – Okulickiego – … – PKP PIASECZNO.

W związku z powyższym zostają uruchomione przystanki:

MA£A 01 i 02 obowiązujące jako warunkowe,
NOWA 04 obowiązujący jako warunkowy.

Obrazek

Źródło: ZTM Warszawa

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Ruch Palikota
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Linia L-3 kursy wariantowe w dni świąteczne

Postautor: Redakcja » pt mar 29, 2013 1:06 am

Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Postautor: Kamil M » czw kwie 04, 2013 10:54 am

​Dzisiaj od Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie otrzymałem pismo, które potwierdza możliwość uruchomienia dodatkowego kursu linii lokalnej L-1 na nowej trasie z podjazdem do Os. Walendia. Także jest informacja o możliwości uruchomienia linii autobusowej przez Zgorzałę, Zamienie i ewentualnym przystanku Kaczeńców 02 na terenie sołectwa £azy.

Rzeczone pismo:

"W odpowiedzi na Pana wystąpienie, Zarząd Transportu Miejskiego uprzejmie informuje, że UG Lesznowola zlecił wykonanie projektu organizacji ruchu dla nowo uruchamianych przystanków na ul. Postępu na odcinku Nowa Wola-Zamienie. Przedłożony projekt uzyskał pozytywną opinię ZTM. W chwili obecnej trwa analiza możliwości finansowych Gminy w zakresie uruchomienia nowego połączenia.

W dniu. 20.03 br. przesłaliśmy do UG Lesznowola projekt nowego rozkładu jazdy linii L-1, w którym został uruchomiony dodatkowy kurs tej linii w godzinach porannego szczytu komunikacyjnego. Realizuje on również podjazd do Os. Walendia, zapewniając dojazd dla dzieci do szkoły w £azach. W przypadku akceptacji Gminy dla nowego rozkłady jazdy i zwiększonych kosztów funkcjonowania linii L-1, planujemy w możliwie szybkim terminie wdrożyć przedmiotową zmianę.

Informujemy również, że uruchomienie przystanku autobusowego wymaga sporządzenia projektu stałej organizacji ruchu. Projekt taki podlega zaopiniowaniu przez Zarządcę Drogi i Zarząd Transportu Miejskiego. Informujemy, że dopiero po sporządzeniu i zatwierdzeniu projektu organizacji ruchu zakładającego uruchomienie przystanku można rozpocząć prace budowlane z nim związane, tj. ustawienie znaku D-15, zmiana oznakowania poziomego itd. Nadmieniamy, że wykonanie tych prac leży w kompetencjach Zarządcy Drogi".


Bardzo dobrze widzimy, że w tym piśmie są dla mieszkańców gminy Lesznowola same dobre wieści. W pierwszej części pisma jest opisana możliwość puszczenia autobusu przez Zgorzałę ulicą Postępu. Z tego co wiem prace są dość zaawansowane i potwierdzenie tego uzyskałem od radnego Marcina Kani, ale także sołtysa Zamienia. Miejmy nadzieję, że linia zostanie uruchomiona, bo mieszkańcy nie mają jak dojechać do Urzędu Gminy w Lesznowoli aby załatwić swoje sprawy urzędowe. Także nie mają możliwości bezpiecznego dotarcia do stacji kolejowej. Aktualnie muszą na piechotę przemierzać drogę do stacji Warszawa - Jeziorki. Niestety z braku chodnika idą poboczem jezdni, co jest bardzo niebezpieczne!.

W przypadku dodatkowego kursu na linii L-1 to już wcześniej pisałem o przedmiotowej sprawie. Kurs miałby być realizowana z Lesznowoli przez £azy z podjazdem do Os. Walendia i z powrotem na trasę przez Kuleszówkę, Władysławów, Wilczą Górę, Bobrowiec, Jazgarzewszczyznę i £oziska do Piaseczna. Ten wyjątkowy kurs na linii L-1 zapewniłby dzieciom z Magdalenki i £az dogodny dojazd do Zespołu Szkół w £azach i do Liceum Ogólnokształcącego do Piaseczna. Bez tego dodatkowego autobusu nadal na linii L-1 i L-3 będzie dochodziło do dantejskich scen. Autobusu obydwu linii są wyjątkowe przepełnione w porannym szczycie. Dochodzi już do sytuacji, że kierowcy autobusów nie są wstanie zabrać wszystkich pasażerów i omijają przystanki autobusowe. Ten jeden kurs linii L-1 może zmienić tą sytuacją tylko na lepsze. Zwłaszcza, że duża część dzieci będzie miała już do wyboru dwie linie. W przypadku pasażerów jeżdżących z £az od Walendowa będzie to nie tylko linia L-3, ale także L-1. Dzięki tej ostatniej dzieci wsiadające na przystankach £azy, Spokojna, Konwaliowa i Walendia zyskają dogodny dojazd do samej szkoły, bo linia L-1 w specjalnym kursie zatrzyma się na przystanku £azy-Szkoła. Dzieciaki nie będą musiałby już wysiadać z linii L-3 na przystanku Kaczeńców 01 i wędrować wzdłuż ruchliwej ulicy Ks. Słojewskiego do szkoły. Wszystko oczywiście dzięki dodatkowemu kursowi na linii L-1, który zatrzyma się na przystanku £azy-Szkoła. Zyskają także dorośli pasażerowie na linii L-3, bo dzięki zmianom spora część pasażerów przesiądzie się do linii L-1. Mam ogromną nadzieję, że opisane powyżej zmiany wejdą w życie. Na tym wnioskiem pracuje już ponad 2,5 miesiąca o dodatkowy autobus dla sołectwa £azy. Nie chciałbym, aby tak ciężka praca poszła na marne!.

W ostatnim akapicie jest poruszona kwestia uruchomienia przystanku Kaczeńców 02. Do dzisiaj dla mnie niezrozumiała jest sytuacja czemu ten przystanek nadal nie funkcjonuje?. Miał być on zlokalizowany przy parkingu samochodowy obok cmentarza w £azach. Na ulicy £ączności zostały już nawet wymalowane pasy świadczące o tym, że w tym miejscu jest przystanek autobusowy. Niestety przystanek nadal jest wirtualny, a dla mieszkańców jest bardzo potrzebny. Zwłaszcza dla dzieci z Zespołu Szkół w £azach, bo dzisiaj muszą wędrować po 0,5 km w kierunku przystanku Rolna lub Ks. Słojewskiego. Wszystko przez to, że w okolicy szkoły nie funkcjonuje żaden inny przystanek. Rozwiązaniem tej sytuacji jest uruchomienia przystanku Kaczeńców 02 na co bardzo liczę!.

Mam nadzieję, że wszystkie sprawy wspomniane w piśmie skierowanym do mnie od Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie zostaną pozytywnie załatwione przez Urząd Gminy Lesznowola!.

Obrazek

Czy koszmar pasażerów na linii L-1 i L-3 zostanie zakończony?. Jest na to szansa poprzez uruchomienie dodatkowego kursu linii L-1!.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Ruch Palikota
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Linia L-1 14:30 03.04.12 Nowy Przewoźnik i jego "busy&q

Postautor: Kamil M » czw kwie 04, 2013 8:54 pm

Młodzież z gminy Lesznowola nie przestaje mnie zadziwiać :)

Dzisiaj otrzymałem filmik nagrany z sytuacją na linii lokalnej L-1 w popołudniowym szczycie

<object width="640" height="360"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/dci0ywQxE8A?hl=pl_PL&amp;version=3"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/dci0ywQxE8A?hl=pl_PL&amp;version=3" type="application/x-shockwave-flash" width="640" height="360" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object>

http://www.youtube.com/watch?v=dci0ywQxE8A&feature=player_embedded

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » wt kwie 09, 2013 6:05 pm

Dzisiaj rano byłem w bardzo dużym szoku jak zobaczyłem busa marki Volkswagen Crafter na linii lokalnej L-3 w porannym szczycie. Bardzo dobrze zdajemy sobie sprawę jak bardzo zatłoczony jest kurs autobusu linii L-3 odjeżdżający o godz. 06:55 z Jastrzębca w kierunku Piaseczna z podjazdem do Os. Walendia. Dlatego wprowadzenie większego bus na linię L-3 trzeba odnotować za bardzo dobry krok w kierunku poprawy komfortu i bezpieczeństwa pasażerów!. Jednak nie wiem czy ta zmiana jest na stałe?. Dlatego wystosowałem interpelację do firmy SEKAR-TRANS w przedmiotowej sprawie:

Zapytanie o pojawienie się Volkswagena Craftera na linii L-3


Zwracam się do Państwa z uprzejmą zapytaniem odnośnie pojawienia się Volkswagena Craftera na linii lokalnej L-3 odjeżdżającego o godz. 06:55 z Jastrzębca w kierunku Piaseczno z podjazdem do Os. Walendia.

W dniu 9 kwietnia 2013 roku na linii lokalnej L-3 zauważyłem pozytywną zmianę taboru. Dotychczas kurs o godz. 06:55 obsługiwał wysłużony już bus marki Mercedes Sprinter, który zabierał tylko 16 pasażerów na miejscach siedzących. Jednak bardzo dobrze zdajemy sobie sprawę, że wspomiany bus był zbyt mały do występujących na tej linii potoków pasażerskich. Dlatego bardzo ucieszył mnie fakt, że w dniu dzisiejszym pojawił się na linii lokalnej L-3 bus marki Volkswagen Crafter, który może zabrać więcej pasażerów. Wszystko przez to, że jest większy i może pomieścić 20 pasażerów na miejscach siedzących. Zamiast 16 w przypadku busa marki Mercedes Sprinter. Niestety nie wiem czy przedmiotowa zmiana jest wprowadzona na stałe, czy też jest to jednorazowy przypadek?. Dobrze by było jakby bus marki Volkswagen Craftera na stałe obsługiwał kursy na linii lokalnej L-3, zwłaszcza w porannym szczycie.

Dotychczas z tego co kojarzę to bus marki Volkswagen Crafter obsługiwał linię lokalną L-4. Jednak ta linia jest mniej popularna od zatłoczonych w porannym szczycie L-1 i L-3. W przypadku linii L-1 i L-3 potrzebne są nawet nie wielkie zmiany, które polepszą komfort podróżowania pasażerów. Dlatego cieszę się, że wspomniany przeze mnie bus marki Volkswagen Craftera pojawił się na linii lokalnej L-3 w porannym szczycie. Tylko mam nadzieję, że będzie to stały trend w przypadku kursu odjeżdżającego o godz. 06:55 z Jastrzębca w kierunku Piaseczna przez Os. Walendia. Trzeba pamiętać, że średnio tym kursem podróżuje od 27 do 32 pasażerów na odcinku od przystanku Spokojna w £azach do Kaczeńców w Magdalence. Dlatego powyższa zmiana busa obsługującego linię lokalną L-3 potrzebna byłaby na stałe.

W związku z pismem mam do Państwa kilka pytań:

1. Czy zmiana busa marki Mercedes Sprinter na Volkswagena Craftera jest wprowadzona na stałe na linię lokalną L-3?.
2. Czyj był pomysł wprowadzenia większego busa na linię lokalną L-3 w porannym szczycie?.
3. Czy większy bus jest w cenie przetargu na realizowanie połączeń lokalnych w ramach gminy Lesznowola?

Liczę na Państwa odpowiedź w sprawie większego busa na linii lokalnej L-3 w gminie Lesznowola.

Obrazek

Czy pojawienie się busa marki Volkswagen Crafter na linii lokalnej L-3 w porannym szczycie to stały trend?.


Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » śr kwie 10, 2013 9:31 pm

Dzisiaj otrzymałem dwa pisma od Urzędu Gminy Lesznowola. Niestety pierwsze jest bardzo negatywne i odnosi się do ewentualnych zmian na linii lokalnej L-3. Okazuje się, że moja praca nikomu nie była potrzebna. Tylko czy to może jeszcze dziwić w przypadku gminy Lesznowola!. Drugie pismo jest optymistyczne, bo jest szansa na to, że linia 209 wjedzie na teren Zgorzały i Nowej Woli.

Na początku warto odnieść się do pojawienia się Volkswagena Craftera na linii lokalnej L-3. Z informacji jaką otrzymałem od mojego sąsiada to ten bus był skierowany tylko na dwa dni: 9 i 10 kwietnia 2013 roku. Wszystko w związku z wymianą oleju w starym Mercedesie Sprinterze, który regularnie obsługuje kurs o godz. 06:55 z Jastrzębca do Piaseczna z podjazdem do Os. Walendia. Trzeba przyznać, że jest to z wielką szkodą dla pasażerów linii lokalnej L-3. Volkswagen Crafter gwarantuje więcej miejsc siedzących dla podróżnych w liczbie 4 w porównaniu do Mercedesa Sprintera!. Dodatkowo bus jest większy i daje wspaniały komfort pasażerom. Niestety tego nie można powiedzieć o Mercedesie Sprinterze!. Zobaczymy co na moją interpelację odpowie firma SEKAR-TRANS. Jednak już dzisiaj otrzymałem bardzo negatywne pismo od Urzędu Gminy Lesznowola o możliwych zmianach na linii lokalnej L-3.

Rzeczone pismo:

„W odpowiedzi na Pana pismo w sprawie kursowania linii uzupełniającej L3 uprzejmie informuję, iż w wyniku przeprowadzonej w styczniu br analizy wykorzystania linii L3, nie ma potrzeby skierowania dodatkowego taboru tej linii na kursy z podjazdem do Os. Walendia. Kurs o 6:55 z Jastrzębca jest napełniony wyłącznie na odcinku ok. 1,5 km tj. od przystanku Spokojna do przystanku Kaczeńców w £azach. I nie zdarzyła się sytuacja aby pasażerowie pozostali nie zabrani na przystanku.

Od czasu utworzenia podjazdu do Walendowa gmina jak i ZTM monitoruje wykorzystywanie przedmiotowego połączenia, tak więc przekazane przez Pana dane dotyczące komunikacji publicznej są powtórzeniem naszych analiz. Wszelkie zmiany w komunikacji publicznej są na bieżąco analizowane z Zarządem Transportu Miejskiego a istotne z nich wprowadzane. Niemniej bardzo dziękuję za poczynione przez Pana dotychczasowe obserwacje”.


Z wieloma kwestiami poruszonymi w tym piśmie nie zgadzam się!. Przede wszystkim analizy styczniowe wcale nie obejmowały bardzo dużego przeciążenia kursu linii L-3 odjeżdżającego z Jastrzębca o godz. 06:55 w kierunku Piaseczna. W analizach, które dostałem do Zarządu Transportu Miejskiego była mowa o 16 pasażerach. Moje dane pokazały, że średnio codziennie na odcinku od przystanku Spokojna do Kaczeńców podróżuje 27 pasażerów!. Już tylko tutaj widać bardzo dużą różnicę w danych dotyczących potoków pasażerskich na linii L-3. Zmiany odnośnie funkcjonowania linii L-1 i L-3 trzeba przeprowadzić jak najszybciej. Czekanie nic nie pomoże pasażerom korzystających z tych linii w codziennych dojazdach do szkoły czy pracy!. Dlatego nie rozumiem co ma dać czekanie i niby bardzo duże podziękowania za przeprowadzone analizy. Dodatkowo oczywiście, że dochodzi do sytuacji, że pasażerowie nie mieszczą się do autobusu i to w przypadku linii L-3. Wszyscy chętni, którzy podróżują kursem linii L-3 o godz. 06:55 ledwo mieszczą się do busa. Dwóch, trzech pasażerów potrafi na piechotę iść do przystanku Kaczeńców i tam wsiąść dopiero do autobusu. Nie chcę wspominać już o wspominać o cudach jakie dzieją się na linii L-1!. W porannym i południowym szczycie są kursy zapełnione do końca. Kierowcy potrafią omijać ostatnie przystanki, bo po prostu nie ma gdzie upchnąć pasażerów!. Jednak, żeby to widzieć to trzeba po prostu korzystać z linii lokalnych w gminie Lesznowola!. Niestety decydenci jeżdżą po prostu swoimi samochodami i dlatego nie potrafią dostrzec problemów mieszkańców!. Co gorsza znowu 76 podpisów mieszkańców wsi £azy zostanie wyrzuconych do kosza. Jest to przykra informacja, bo za każdym razem zbiórka podpisów kosztuje mnie jak i mieszkańców sporo pracy. Poza tym tak szerokie poparcie dla inicjatywy zmian na linii L-3 jest sygnałem, że dzieje się źle!. Mimo tego gmina Lesznowola bagatelizuje problem!. Byłem dzisiaj na spotkaniu w siedzibie Gazety Wyborczej odnośnie cięć komunikacyjnych w Warszawie. Jeden z radnych dzielnicy śródmieście chwalił się, że po 1,5 roku pracy doszło do zmiany komunikacyjnej na warszawskim Powiślu. Uwaga radny zebrał tylko 127 podpisów pod wnioskiem o poprawę sytuacji komunikacyjnej dla mieszkańców. My jako część wsi £azy potrafiliśmy uzbierać, aż 76 podpisów!. Mimo tego niestety nie wiele z tego zostanie!. Co do samego spotkania w Warszawie to niestety mnie rozczarowało!. Mimo zgłoszenia się do dyskusji i prób przedłożenia dyrektorowi Leszkowi Rucie naszych lokalnych problemów!. Zostałem całkowicie pominięty. Na szczęście wziąłem ze sobą moją protestacyjną koszulkę, która została zauważona. Poza tym skierowałem do Gazety Wyborczej krótki opis naszych problemów wraz z linkiem do filmu nagranego przez lesznowolską młodzież. Także dalej próbuje walczyć.

Jedyna dzisiaj dobra wiadomość to możliwość przedłużenie funkcjonowania linii 209 na teren gminy Lesznowola. Jak już wcześniej wspominałem informował mnie o tym radny Marcin Kania i sołtys Zamienia. Tylko tym razem mogę wam przedstawić całe pismo przekazane do mnie od Urzędu Gminy Lesznowola.

Rzeczone pismo:

„W odpowiedzi na Pana pismo w sprawie poprowadzenia trasy linii L4 do miejscowości Zamienie i Zgorzała uprzejmie informuję, iż Gmina nie planuje zmian na trasie przedmiotowej linii, natomiast od 2008r. na wniosek mieszkańców Nowej Woli są prowadzone rozmowy z Zarządem Transportu Miejskiego w sprawie przedłużenia linii 209 na teren gminy. Tak długi okres wynikał z faktu braku zgody mieszkańców Zgorzały na likwidację progów zwalniających na ul. Postępu.

W przypadku uruchomienia linii 209 mieszkańcy Zamienia i Zgorzały będą mieli możliwość dojazdu do najbliższej stacji kolejowej jak i pośrednio korzystając z innych linii autobusowych do urzędu gminy”.


Zobaczymy jak dalej potoczą się sprawy w przypadku komunikacji lokalnej w gminie Lesznowola. Mimo dzisiaj otrzymanego negatywnego pisma odnośnie zmian na linii lokalnej L-3. Liczę na start dodatkowego kursu linii L-1 z Lesznowoli przez Os. Walendia do Piaseczna. Ten nowy kurs bardzo pomógłby w rozładowaniu dużego tłoku w porannym szczycie na liniach lokalnych L-1 i L-3. Jedyną niewiadomą w tej sprawie pozostaje kwestia czy gmina Lesznowola posiada wolne środki finansowe na nowy kurs autobusu na linii L-1?. Ja mam nadzieję, że znajdą się na to pieniądze, bo sytuacja jest po prostu katastrofalna!.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

PoprzedniaNastępna

Wróć do Sprawy mieszkańców gminy Lesznowola

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

cron