Komunikacja w Gminie Lesznowola

Pisz tutaj o nurtujących problemach mieszkańców gminy Lesznowola, ich pomysłach oraz propozycjach rozwiązania.

Moderator: GTW

Postautor: Kamil M » wt sty 08, 2013 10:27 pm

W dniu dzisiejszym przedłożyłem pismo do Gminy Lesznowola i firmy SEKAR – TRANS odnośnie złego oznakowania autobusów linii L-3 podjeżdżających do Os. Walendia. Aktualnie brak oznakowania kierunku jazdy autobusu linii L-3 może być przyczynkiem poważnych problemów dla pasażerów.

Rzeczone pismo do Gminy Lesznowola i firmy SEKAR – TRANS z Raszyna:

Zwracam się do Państwa z uprzejmą prośbą o oznakowanie kursów realizowanych przez linię L-3 w kierunku Os. Walendia.

Nowy przewoźnik firma SEKAR – TRANS z Raszyna, który realizuje przewozy na linii uzupełniającej L-3 nie oznaczyła specjalną tablicą informacyjną podjazdów do Os. Walendia. Poprzedni przewoźnik firma PKS Grójec oznaczała autobusy jeżdżące do OS. Walendia. Na tablicy przedniej widniał numer linii L-3, a także kierunek realizowanego kursu – „Piaseczno” lub „Jastrzębiec”. Jest to dość istotny fakt przez to, że na odcinku od Al. Krakowska do OS. Walendia poprzez sołectwo £azy kursy realizowane są do Piaseczna i Jastrzębca. W związku z tym pasażerowie nie mają pewności gdzie realizowany jest dany kurs!. Oczywiście definiuje to rozkład jazdy. Jednak może dojść do opóźnienia kursu z przyczyn niezależnych od przewoźnika (korek na trasie, wypadek lub awaria busa). Wówczas praktycznie nie możliwe staje się odróżnienie kursu do Piaseczna czy Jastrzębca. W związku z tym pasażerowie mogę pomylić kursy i udać się w złym kierunku!. Dlatego zmiana w tym względzie jest tak potrzebna. Szkoda, że w specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ), dotyczącym ostatniego przetargu na realizowanie lokalnego transportu zbiorowego nie zostało wpisane oznakowanie podjazdów na linii L-3 do OS. Walendia. Wówczas tego problemu w ogóle by nie było!.


Mam nadzieję, że Państwo dostrzegają również problem dotyczący złego oznakowania autobusów linii L-3 podjeżdżających do Os. Walendia. W tym przypadku to nie jest wina nowego przewoźnika, bo w specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) nie było wogóle wspomniane o specjalny oznakowaniu autobusów linii L-3.


Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Ruch Palikota
portal WspolneRazem.pl
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » czw sty 10, 2013 2:07 pm

Dzisiaj ze strony Zarządu Transportu Miejskiego otrzymałem dwa pisma. Jedno dotyczy poruszanej jeszcze w zeszłym roku kwestii autobusu marki Solaris Urbino 15 linii 721 o nr. bocznym 8623, nr. rejestracyjny WI 50928. Druga kwestii dublujących się kursów linii L-3 i 807 na trasie wzdłuż ulicy Słonecznej w gminie Lesznowola i częściowo Piaseczno.

Pismo dotyczące problemu z awarią autobusu linii 721 o nr. rejestracyjnym WI 50928:

„Szanowny Panie,

W związku z Pana sygnałem dotyczącym autobusu nr tab. 8623 uprzejmie dziękujemy za przekazaną informację.

Prosimy przyjąć zapewnienie, ze nadrzędnym celem Spółki jest utrzymanie właściwego stanu technicznego taboru i uczynione zostanie wszystko, aby obsługa linii 721 nie uległa zakłóceniu”.


Dla mnie tylko w tej sprawie niezrozumiały jest fakt, że widziałem już ten autobus na kursie. Jednak nadal nie wiem czym była spowodowana awaria autobusu i czemu przez dwa tygodnie Solaris jeździł na trasie linii 721?.

Moje pismo w sprawie autobusu linii 721:

„Witam serdecznie Państwa,

Chciałem zwrócić uwagę na zły stan techniczny autobusu marki Solaris Urbino 15, numer boczny 8623 o numerze rejestracyjnym WI 50928, który obsługiwał dzisiaj linię podmiejską 721 o godzinie 6:54 z przystanku „£azy” w kierunku Warszawy. Niestety ten autobus już od dłuższego czasu obsługuję nasze linie podmiejskie, a ma problemy techniczne. Przy przyśpieszaniu autobus szarpie i wygląda na to, że traci obroty. Sytuacja najgorsza jest na niższych biegach. Kiedy autobus wchodzi już na czwarty bieg sytuacja uspokaja się. Dodatkowo ostatnie drzwi ciężko się domykają. Na przystanku „Podleśna” i „Sękocin Stary” był duży problem z ich zamknięciem.
Stan techniczny tego pojazdu budzi spore obawy. Jeżeli ten pojazd dalej bez koniecznych napraw będzie poruszał się po ulicach to wcześniej czy później zepsuje się!. Niestety jest to dość istotny problem na liniach podmiejskich 721 i 728. Kursy autobusów tutaj są dość rzadkie i wypadnięcie jednego autobusu to spory problem. Następny dopiero jest o godzinie 7:30.

Dlatego prosiłbym Państwa o zainteresowaniem się tą sprawą. Zwłaszcza, że my jako mieszkańcy podwarszawskich miejscowości płacimy bardzo dużo za bilety. Nowe podwyżki spowodują, że nasze wydatki na komunikację miejską zdrożeją o 100%. Jednak tabor jaki obsługuje nasze linie, pozostawia sporo do życzenia.

Mam nadzieję, że Państwo zaczną puszczać bardziej sprawne składy na nasze linie podmiejskiej 721 i 728. Zwłaszcza, że Miejskie Zakłady Autobusowe w ostatnim czasie pozyskały nowe autobusy marki Mercedes – Benz. W związku z tym nie powinno być problemu z wymienieniem feralnego autobusu marki Solaris Urbino 15 o numerze rejestracyjnym WI 50928 z zajezdni Kleszczowa.”


Pismo dotyczące dublowania się kursów linii L-3 i 807:

„Uprzejmie informuję, że Pana wiadomość została przekazana do Pionu Przewozów Zarządu Transportu Miejskiego”.

Moje pismo w sprawie dublujących się autobusów linii L-3 i 807:


„Chciałbym zwrócić Państwa uwagę na odjazdy autobusów z przystanku Kusocińskiego w Piasecznie w kierunku gminy Lesznowola. Przez nowy rozkład jazdy, dwa autobusy linii L-3 i 807 odjeżdżają o tej samej porze!. W przypadku linii okresowej odjazd jest o godz. 14:15. Z kolei linia uzupełniająca L-3 odjeżdża o godz. 14:16. W mijającym roku 2012 sytuacja wyglądała trochę inaczej. Linia 807 ruszała bez zmian o godz. 14:15, ale linia L-3 odjeżdżała o godz. 14:38. W tym przypadku nie dochodziło do dublowania się dwóch linii kierujących się do gminy Lesznowola. Oczywiście trasy nie są zbieżne, ale dzięki linii 807 można dojechać do Al. Krakowskiej. Tamtędy jeżdżą linię strefowe 721 i 728. Dzięki, którym można dojechać do Mrokowa i Woli Mrokowskiej, czyli dokładnie tak samo jak na linii L-3.

Rozwiązaniem tej sytuacji byłaby zmiana godziny odjazdu linii 807 z przystanku Kusocińskiego w Piasecznie. Warto zauważyć, że od godz. 12:16 do godz. 14:15 nie odjeżdża żaden autobus z Piaseczna w kierunku ulicy Nowej, Słonecznej i Al. Krakowskiej. Jedyny kurs w trakcie tych dwóch godzin jest realizowany przez linię uzupełniającą L-1. Jednak odjazd z przystanku Wojska Polskiego jest o godz. 12:42. Dodatkowo przebieg trasy jest zupełnie inny, niż w przypadku L-3 i 807. Linia L-1 jedzie ulicą Leśną, żwirową i Wojska Polskiego w kierunku sołectwa £azy, a dalej Lesznowoli i Janek.

W związku z tą sytuacją bardzo dobrym rozwiązaniem byłaby zmiana godziny odjazdu linii 807 z przystanku Kusocińskiego w Piasecznie. Najlepiej byłoby jakby autobus linii 807 odjeżdżał o godz. 13:55. Dla pasażerów zmniejszyłoby to czas oczekiwania na autobus w kierunku gminy Lesznowola o 20 minut. Ta zmiana jest dość łatwa do przeprowadzenia. Autobus 807 z P+R Al. Krakowska przyjeżdża na pętle zlokalizowaną przy ulicy Nadarzyńskiej o godz. 13:36. Odjazd mógłby być o godzinie 13:51, co dałoby kierowcy 15 minut odpoczynku między kursami i 4 minuty na dojazd z pętli do przystanku Kusocińskiego w Piasecznie. Dzięki tej zmianie pasażerowie nie będą musieli już czekać równo dwóch godzin na kolejny autobus w kierunku ulicy Nowej i Słonecznej w gminie Lesznowola. Czas oczekiwania skróci się o 20 minut dla pasażerów podróżujących na tej trasie. Dodatkowo zwiększy się efektywność w wykorzystaniu autobusów. Dzisiaj pasażerowie rozbijani są między dwie linie. Co wpływa na słabą frekwencję o godz. 14:15 na linii 807 i o 14.16 na linii L-3.

Mam nadzieję, że Państwo przychylicie się do wniosku odnośnie zmiany odjazdu linii 807 z Piaseczna. Aktualny stan powoduje, że pasażerowie jadący do gminy Lesznowola są rozbijani między dwa autobusy. W związku z tym nie jest wykorzystywany pełny potencjał komunikacyjny jaki dają obydwie linie autobusowe”.


Miejmy nadzieję, że problem z dublującym się autobusami zostanie załatwiony pozytywnie. Okazało się, że nie tylko kursy autobusu linii L-3 i 807 dublują się o godz. 14:15 z przystanku Kusocińskiego w Piasecznie, ale także o godz. 6:16. Z kolei w przeciwnym kierunku na przystanku Magdalenka, gdzie obydwie linie zaczynają jechać wygląda to następująco:

Przystanek Magdalenka w kierunku Piaseczna:
linia 807 odjazd o godz. 5:20, linia L-3 odjazd o godz. 5:23
linia 807 odjazd o godz. 15:26, linia L-3 odjazd o godz. 15:34

Także miejmy nadzieję, że ZTM Warszawa także w tej sprawie zrobi korektę. Choć nie było ona przedstawiona w piśmie w/w. Brak zmian w tej materii może oznaczać chęć likwidacji linii 807 przez ZTM Warszawa. Już w zeszłym roku dochodziły do mnie sygnały o możliwym likwidacji tej linii. Na szczęście nadal funkcjonuje. Tylko, że przy dublujących się kursach nie spełnia w ogóle swojej roli. Dlatego tak bardzo potrzebna jest zmiana na tej linii. Tą sprawę zasygnalizował użytkownik forumpiaseczno.info – Fuadex. Także wielkie podziękowania za obywatelską postawę.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Ruch Palikota
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Petycja Mieszkańcy przeciwko likwidacji Wspólnego Biletu

Postautor: Kamil M » pt sty 11, 2013 12:20 pm

W związku ze sprawą "WspólnegoBiletu" i wygranej w tej mierze Warszawy odnośnie nocnego metra. Stworzyłem petycję, która powinna pomóc nam w skutecznej walce o pozostawienie "WspólnegoBiletu" w powiecie piaseczyńskim i innych gminach podwarszawskich.

Dlatego popierajcie, lajkujcie i pomagajcie przy tej petycji. Sprawa jest ważna i trzeba podejmować jak najwięcej inicjatyw, które mogę wpłynąć na poprawę sytuacji.

http://www.petycje.pl/petycja/9190/mies ... la_st.html

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Ruch Palikota
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » sob sty 12, 2013 1:39 pm

Od nowego roku 2013 na liniach uzupełniających w gminie Lesznowola mamy nowego przewoźnika. Jak się okazało nowe nie musi być lepsze od starego!.

Dotychczas linie uzupełniające L-1, L-3 i L-4 w ramach aneksu międzygminnego z m.st Warszawą obsługiwał PKS Grójec. Jednak z końcem roku 2012 wygasły dotychczasowe regulacje dotyczące komunikacji zbiorowej w gminie Lesznowola. W związku z tym Zarząd Transportu Miejskiego w dn. 30.10.2012 r., ogłosił kolejny przetarg na świadczenie usług w ramach lokalnego transportu zbiorowego w gminie Lesznowola. Te zamówienie publiczne cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem ze strony firm świadczących przewozy pasażerskie. Do przetargu stanęło, aż pięć firm, które zaproponowały następujące ceny za jeden wozokilometr:

Nazwa firmy Cena brutto jednego wozokilometra

1. SEKAR – TRANS 2,73 (2,98 w 2012 r.)
2. PKS Grójec 2,74
3. PKS Grodzisk Mazowiecki 3,33
4. PKS Warszawa „Polonus” 3,81
5. Europa Express City 4,01

Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma SEKAR – TRANS z Raszyna, która przejęła przewozy lokalne w gminie Lesznowola. Jednak jak donosi „Kurier Południowy” nowe przewozy nie zostały entuzjastycznie przyjęte przez pasażerów podróżujących liniami L-1, L-3 i L-4. Wszystko przez to, że poprzedni przewoźnik firma PKS Grójec zaoferowała bardzo komfortowe warunki do podróżowania. Linie były obsługiwane przez autobusy marki Autosan Solina, które z dużym powodzeniem mogą podróżować na trasach o wiele dłuższych, niż tylko w ramach gminy Lesznowola. Z resztą aktualnie można spotkać te autobusy na trasie Warszawa – Grójec. Nowy przewoźnik firma SEKAR – TRANS wjechała na linie L-1, L-3 i L-4 z busami marki Mercedes Sprinter. Autobusy są zdecydowanie mniejsze co wpływa na komfort podróżowania nimi. W godzinach szczytu brakuje miejsca dla podróżujących, a dodatkowo jest bardzo duży problem z wsiadaniem i wysiadaniem z busa. Sam z resztą tego doświadczyłem podróżując już linią L-3 z Piaseczna do £az.

Nowa cena, która aktualnie wynosi 2,73 zł za jeden wozokilometr jest zdecydowanie niższa od ubiegłorocznej – 2,98 zł. Mimo tego gmina Lesznowola w tegorocznym budżecie zabezpieczyła zdecydowanie więcej środków na utrzymanie komunikacji zbiorowej na liniach uzupełniających. W zeszłorocznym budżecie finansowanie wyniosło – 910 000,00 zł, a w tegorocznym już 980 000,00 zł. Wzrost wyniósł, aż 70 000,00 zł!. Podejrzewam jednak, że w tej sumie jest nadwyżka. Wszystko przez to, że nowy kontrakt spowodował spadek jednego wozokilometra o 0,25 gr (2,73 zł wobec 2,98 w 2012 r). Ta sytuacja oznacza realne oszczędności dla gminy Lesznowola.

Początki nowego przewoźnika na liniach uzupełniających L-1, L-3 i L-4 na pewno są trudne. Jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy może być fakt, że firma SEKAR – TRANS dotąd nie zajmowała się regularnymi połączeniami pasażerskimi. Ten fakt został nawet podkreślony podczas XXIV sesji Rady Gminy w Lesznowoli.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Ruch Palikota
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » pt sty 18, 2013 3:15 pm

Kolejną sprawę udało się załatwić dla mieszkańców sołectwa £azy. Nowy przewoźnik firma SEKAR – TRANS nie oznaczała w odpowiedni sposób podjazdów do Os. Walendia. Brakowało pod przednią tablicą L-3 kierunku w jakim jedzie autobus. Poprzedni przewoźnik firma PKS Grójec informowała pasażerów o podjeździe do Piaseczna i Jastrzębca. Na szczęście w tej sprawie nastąpił przełom i firma SEKAR – TRANS odpowiednio oznakuje autobusy linii L-3.

Pismo otrzymane od firmy SEKAR – TRANS:

Witam Pana,

Na PaNA prośbę Linia L-3 będzie dodatkowo oznakowana „ PIASECZNO” lub „ JASTRZEBIEC”.

Jest to bardzo dobra wiadomość dla mieszkańców. Każdy pasażer korzystający z przystanku £azy, Spokojna, Konwaliowa i Os. Walendia będzie miał informacje w jakim kierunku jest realizowany kurs autobusu linii uzupełniającej L-3. Dodam, że na linii L-1 dodatkowe oznaczenia były od początku roku 2013. Tam kursy opisane są „Szkolna” i „Pl. Szwedzki”. Dzięki temu pasażerowie głównie korzystający z Kolei Mazowieckich i dworca PKP Piaseczno wiedzą gdzie realizowane są podjazdy autobusu linii L-1. Teraz dzięki mojemu zainteresowaniu tą sprawą, także na linii L-3 będą oznakowane podjazdy – „Piaseczno” i „Jastrzębiec”.

Obrazek

Bus na linii L-3. Realizujący jeszcze połączenie do Woli Mrokowskiej. Aktualnie linia jeździ do Jastrzębca.

Pozdrawiam Kamil Myszyński
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » wt sty 22, 2013 9:23 pm

Problemy pasażerów linii L-3 w porannym szczycie

Zwracam się do Państwa z uprzejmą prośbą o poprawę komfortu podróżowania pasażerów linii L-3 w porannym szczycie. Niestety zbyt małe busy obsługujące linię L-3 nie są wstanie przewieźć wszystkich pasażerów. Najgorsza sytuacja jest w kursie linii L-3 o godz. 7:18 z przystanku £azy 04 w kierunku PKP Piaseczno.


Od nowego roku 2013 linie lokalne L w gminie Lesznowola obsługuje nowy przewoźnik firma SEKAR – TRANS. Niestety spadł komfort podróży dla pasażerów. Wszystko przez to, że linię L-3 obsługują teraz busy marki Mercedes Sprinter, które mają tylko 16 miejsc siedzących dla pasażerów. W 2011 - 2012 roku linię L-3 obsługiwał PKS Grójec, który puszczał na linie lokalne zdecydowanie większe autobusy. Dzięki temu pasażerowie mogli swobodnie podróżować w wybranym kierunku. Niestety aktualnie sytuacja zdecydowanie pogorszyła się i winna tutaj nie leży po stronie przewoźnika, który wygrał nowy przetarg. W specyfikacji istotnych warunków zamówienia na tą linię zostało wpisane, że wystarczy autobus posiadający co najmniej 15 miejsc siedzących dla pasażerów. Jednak życie i codzienna praktyka pokazała, że jest to zdecydowanie za mało!. Najgorzej sytuacja wygląda na busie kursującym na linii L-3 o godz. 7:18 z przystanku £azy 04 w kierunku PKP Piaseczno z podjazdem do Os. Walendia. W dniu 22 stycznia 2013 roku tym kursem jechało 27 pasażerów (16 siedziało, a 11 pasażerów stało) do przystanku Kaczeńców. Dopiero tam wysiadło 14 pasażerów zmierzających do Zespołu Szkół w £azach. W sumie całą trasą jechało 31 pasażerów. Jednak najwięcej wsiadło na odcinku od Al. Krakowskiej w £azach do Os. Walendia. Tylko na tym odcinku do busa linii L-3 wsiadło 17 pasażerów!. Prezentuje to dokładnie tabela zamieszczona poniżej.

Zapis kursu linii lokalnej L-3 od przystanku £azy do PKP Piaseczno w dn.22-01-2013 r.
Przystanek Pasażerowie Ilość łącznie w busie Osoby stojące
£azy 04 4 wsiada 13 pasażerów -
Spokojna 02 3 wsiadają 16 pasażerów -
Konwaliowa 01 6 wsiadają 22 pasażerów 6 pasażerów
Spokojna 01 4 wsiadają 26 pasażerów 10 pasażerów
Rolna 01 1 wsiada 27 pasażerów 11 pasażerów
Kaczeńców 01 14 wysiada 13 pasażerów 0 pasażerów

Niestety jak widać problem jest bardzo duży. Zwłaszcza na kursie o godzinie 7:18 z przystanku £azy 04 w kierunku PKP Piaseczno z podjazdem do Os. Walendia. Większość pasażerów stanowią dzieci i młodzież zmierzający do Zespołu Szkół w £azach. Aktualny bus marki Mercedes Sprinter jest za mały, aby przewozić bezpiecznie taką ilość pasażerów. W związku z tym potrzebne są zmiany mające na celu poprawę bezpieczeństwa i komfortu podróżujących na linii L-3 na tym kursie. Rozwiązania są dwa:

1. Wprowadzenie większego autobusu na linię lokalną L-3 realizującego kurs z Jastrzębca do PKP Piaseczno o godzinie 7:05.

2. Wprowadzenie do rozkładu jazdy linii L-3 nowego autobusu, który umożliwiłby dzieci i młodzieży podjazd do Zespołu Szkół w £azach. Dodatkowo autobus nie musiałby realizować całego kursu do PKP Piaseczno. Mógłby on tylko realizować kurs z Jastrzębca do Urzędu Gminy w Lesznowoli. Odjazd nowego autobusu mógłby być o godzinie 7:15 z Jastrzębca do UG Lesznowola. Długość tej trasy to mniej więcej 16 km. Liczą taki dodatkowy kurs autobusu to jeden dodatkowy kosztowałby gminę Lesznowola – 43,68 zł (16 km x 2,73 stawka jednego wozokilometra).

Zdaję sobie bardzo dobrze sprawę, że pole manewru w przypadku linii lokalnych nie jest największe. Jednak dzięki nowemu przetargowi wygranemu przez firmę SEKAR – TRANS na lata 2013 – 2014, stawka jednego wozokilometra spadła z 2,98 zł brutto na 2,73. W związku z tym na każdym wozokilometrze gmina Lesznowola oszczędza 0,25 gr. Zaoszczędzone środki finansowe można by przeznaczyć na poprawę bezpieczeństwa i komfortu podróżowania pasażerów na linii L-3 w porannym szczycie.

Wiele w tej sprawie zależy od Państwa, problem jest dość poważny!. Pasażerów na kursie o godzinie 7:05 z Jastrzębca do PKP Piaseczno z podjazdem do Os. Walenia jest zdecydowanie więcej, niż pozwalają na to możliwość transportowe busa marki Mercedes Sprinter. Mam nadzieję, że te pismo będzie pozytywnym bodźcem dla Państwa do działania.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Ruch Palikota
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » czw sty 24, 2013 9:11 pm

Choć intencje gminy Lesznowola odnośnie ułożenia rozkładu jazdy linii L-3 z Kolejami Mazowieckimi był dobrym pomysłem. Jednak życie zweryfikowało te plany i okazało się, że autobusy docierają do stacji kolejowej PKP Piaseczno po odjeździe pociągu.

Od nowego roku 2013 gmina Lesznowola podjęła decyzję o zmianie rozkładu jazdy linii L-3. Dotychczas autobus tej linii dojeżdżał do przystanku Nadarzyńska. Jednak od nowego roku wprowadzono zmiany rozkładu jazdy i autobusy linii L-3 podjeżdża do stacji kolejowej PKP Piaseczno. Wszystko po to aby mieszkańcy gminy Lesznowola mieli lepszy dojazd do pracy, szkoły w Warszawie. W związku z tym wszystkim wprowadzono zmiany w rozkładzie jazdy. Autobusy linii L-3 w 2012 roku odjeżdżały z przystanku £azy w następujących godzinach:

Rozkład jazdy z przystanku „£azy”. Obejmujący dzień powszedni:
Odjazdy linii L-3 w roku 2012 Odjazdy linii L-3 w roku 2013
05:40 05:16
06:46 06:27
07:31 07:27
08:3008:16
11:20 11:16
14:35 14:16
15:37 15:27
16:2016:06
17:31 17:27

Nowy rozkład jazdy na linii L-3 w 2013 roku miał skorelować dojazd autobus do stacji kolejowej w Piasecznie z godzinami odjazdu pociągów Kolei Mazowieckich. Niestety okazało się, że ten system w samych założeniach dobry, okazał się błędny w założeniach. Prezentuje to zestawienie w tabeli dojazdów linii L-3 do stacji PKP Piaseczno z odjazdami pociągów Kolei Mazowieckich w kierunku Warszawy:

Dojazd autobusu linii L-3 do stacji PKP Piaseczno Odjazd pociągu Kolei Mazowieckich w kierunku Warszawy
05:43 05:38, 05:56
06:54 06:57, 07:13
07:54 08:04
08:43 08:43, 09:17
11:43 11:43

Duży problem jest z kursami autobusów linii L-3 o godzinie 06:54, 08:43 i 11:43. Podróżujący tymi kursami nie są w stanie zdążyć na pociągi Kolei Mazowieckich. Założenie, że autobusy przyjadą do krańcowego przystanku o czasie jest błędne. Po drodze mogą być ciężkie warunki atmosferyczne, wypadek samochodowy, korki na ulicy Słonecznej czy choćby wydłuży się czas przejazdu przez pasażerów kupujących bilety jednorazowe. To wszystko powoduje, że te trzy kursy nie są w stanie dojechać o czasie do dworca kolejowego w Piasecznie. Dzisiaj miałem tego bardzo dobry przykład. Wsiadłem do autobusu linii L-3 na przystanku £azy o godzinie 08:16. Niestety nie zdążyliśmy dojechać do Piaseczna na godzinę 08:43. Autobus podjechał mniej więcej o godzinie 08:50. Warto zwrócić uwagę, że dzisiaj panowały bardzo ciężkie warunki atmosferyczne na drogach. Dlatego taki poślizg nie może dziwić!. Jednak według założenia powinniśmy zdążyć na pociąg Kolei Mazowieckich o godzinie 08:43 do Warszawy Wschodniej. Jednak po prostu jest to nie realne, bo nawet gdyby autobus przyjechał o czasie to pasażer nie zdąży wsiąść do pociągu. Przecież trzeba przejść z przystanku autobusowego na peron stacji kolejowej, to zajmuje od 30 sekund do 1 minuty. W związku z tym wszystkim musiałem czekać 27 minut na kolejny pociąg Kolei Mazowieckich, który przyjechał na dworzec PKP Piaseczno o godzinie 09:17.

Tylko po tym przykładzie widać, że potrzebne są zmiany odnośnie tych trzech autobusów linii L-3. Wcześniejszy odjazd o 7 minut kursów linii L-3 o godzinie 06:05, 08:05 i 11:05 z przystanku Jastrzębiec pozwoliłyby pasażerom na zdążenie na pociąg Kolei Mazowieckich z dworca PKP w Piasecznie. Aktualny stan rzeczy powoduje, że pasażerowie korzystający z dojazdu koleją do Warszawy, spóźniają się na swoje pociągi. Przez to muszą czekać blisko 25 minut na następny pociąg realizujący kurs do Warszawy Wschodniej. Najgorzej jednak sytuacja wygląda w przypadku spóźnienia się na pociąg Kolei Mazowieckich o godzinie 11:43. Wówczas pasażerowie muszą czekać ponad godzinę, bo następny pociąg Kolei Mazowieckich jest o godzinie 12:55.

Obrazek

Dworzec PKP w Piasecznie

Źródło: Zarząd Transportu Miejskiego, Koleje Mazowieckie.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Ruch Palikota
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » pn sty 28, 2013 6:38 pm

Dzisiaj dostałem odpowiedź od ZTM-u Warszawa odnośnie dublujących się kursów linii lokalnej L-3 i linii strefowej 807. Po zmianie rozkładu jazdy linii L-3 mających na celu lepsze połączenie tej linii z pociągami Kolei Mazowieckich. Pojawił się problem z nakładającymi się kursami z linią strefową 807.

Po wyżej wymienionych zmianach doszło do dużych perturbacji. Wszystko przez to, że rozkład jazdy na linii L-3 został zmieniony, natomiast na linii 807 wszystko zostało po staremu. Przez to doszło do sytuacji, że autobusy razem jechały ulicą Słoneczną w kierunku Magdalenki i Al. Krakowskiej na drodze krajowej nr. 7.

Przystanek Kusocińskiego (Piaseczno) w kierunku P+R Al. Krakowska (Warszawa):

linia L-3 odjazd o godz. 6:16, linia 807 odjazd o godz. 6:19

linia 807 odjazd o godz. 14:15, linia L-3 odjazd o godz. 14:16

Przystanek Magdalenka w kierunku Piaseczna:

linia 807 odjazd o godz. 5:20, linia L-3 odjazd o godz. 5:23

linia 807 odjazd o godz. 15:26, linia L-3 odjazd o godz. 15:34

Na wystosowaną interpelację otrzymałem wreszcie od ZTM-u Warszawa odpowiedź:

Szanowny Panie

Zarząd Transportu Miejskiego uprzejmie informuje, że zgodnie z ustawą o samorządzie terytorialnym obsługa komunikacyjna gminy należy do zadań własnych tej gminy. ZTM jest jednostką budżetową m.st. Warszawy, która nie może samodzielnie finansować komunikacji na obszarze innych gmin. Linie strefowe ZTM (wyjeżdżające poza granicę Warszawy) funkcjonują na podstawie porozumień zawartych między władzami m.st. Warszawy i władzami gmin podmiejskich. Porozumienia te określają poziom dofinansowania tych linii przez gminy podmiejskie. Przebiegi tras i rozkłady jazdy linii strefowych odzwierciedlają zatem poziom usług przewozowych, jakie wykupiły u nas władze tych gmin. Dlatego każda zmiana rozkładu jazdy, w tym zwiększenie liczby kursów danej linii będzie skutkować zwiększonymi kosztami, które będą musiały pokryć Władze Gmin Lesznowola oraz Raszyn. Jednocześnie informujemy, że w porozumieniu z Władzami Gminy Lesznowola od dn. 01.02.2013 planujemy dokonać korekty godzin odjazdów wybranych kursów linii L-3 w dni robocze w celu eliminacji ich pokrywania się z kursami linii 807 na wspólnym odcinku trasy.


Te pismo daje nadzieję, że mieszkańcy Lesznowoli będą mieli możliwość skorzystania ze zróżnicowanych środków transportu miejskiego. Cieszę się, że wreszcie ZTM Warszawa zauważył, że mieszkańcy podnoszący różne kwestie związane z komunikacją miejską mają rację!. Liczę na podobne spostrzeżenia przy realizacji innych wniosków.

Moja interpelacja w sprawie dublujących się kursów linii lokalnej L-3 i linii strefowej 807:

„Chciałbym zwrócić Państwa uwagę na odjazdy autobusów z przystanku Kusocińskiego w Piasecznie w kierunku gminy Lesznowola. Przez nowy rozkład jazdy, dwa autobusy linii L-3 i 807 odjeżdżają o tej samej porze!. W przypadku linii okresowej odjazd jest o godz. 14:15. Z kolei linia uzupełniająca L-3 odjeżdża o godz. 14:16. W mijającym roku 2012 sytuacja wyglądała trochę inaczej. Linia 807 ruszała bez zmian o godz. 14:15, ale linia L-3 odjeżdżała o godz. 14:38. W tym przypadku nie dochodziło do dublowania się dwóch linii kierujących się do gminy Lesznowola. Oczywiście trasy nie są zbieżne, ale dzięki linii 807 można dojechać do Al. Krakowskiej. Tamtędy jeżdżą linię strefowe 721 i 728. Dzięki, którym można dojechać do Mrokowa i Woli Mrokowskiej, czyli dokładnie tak samo jak na linii L-3.


Rozwiązaniem tej sytuacji byłaby zmiana godziny odjazdu linii 807 z przystanku Kusocińskiego w Piasecznie. Warto zauważyć, że od godz. 12:16 do godz. 14:15 nie odjeżdża żaden autobus z Piaseczna w kierunku ulicy Nowej, Słonecznej i Al. Krakowskiej. Jedyny kurs w trakcie tych dwóch godzin jest realizowany przez linię uzupełniającą L-1. Jednak odjazd z przystanku Wojska Polskiego jest o godz. 12:42. Dodatkowo przebieg trasy jest zupełnie inny, niż w przypadku L-3 i 807. Linia L-1 jedzie ulicą Leśną, żwirową i Wojska Polskiego w kierunku sołectwa £azy, a dalej Lesznowoli i Janek.


W związku z tą sytuacją bardzo dobrym rozwiązaniem byłaby zmiana godziny odjazdu linii 807 z przystanku Kusocińskiego w Piasecznie. Najlepiej byłoby jakby autobus linii 807 odjeżdżał o godz. 13:55. Dla pasażerów zmniejszyłoby to czas oczekiwania na autobus w kierunku gminy Lesznowola o 20 minut. Ta zmiana jest dość łatwa do przeprowadzenia. Autobus 807 z P+R Al. Krakowska przyjeżdża na pętle zlokalizowaną przy ulicy Nadarzyńskiej o godz. 13:36. Odjazd mógłby być o godzinie 13:51, co dałoby kierowcy 15 minut odpoczynku między kursami i 4 minuty na dojazd z pętli do przystanku Kusocińskiego w Piasecznie. Dzięki tej zmianie pasażerowie nie będą musieli już czekać równo dwóch godzin na kolejny autobus w kierunku ulicy Nowej i Słonecznej w gminie Lesznowola. Czas oczekiwania skróci się o 20 minut dla pasażerów podróżujących na tej trasie. Dodatkowo zwiększy się efektywność w wykorzystaniu autobusów. Dzisiaj pasażerowie rozbijani są między dwie linie. Co wpływa na słabą frekwencję o godz. 14:15 na linii 807 i o 14.16 na linii L-3.

Mam nadzieję, że Państwo przychylicie się do wniosku odnośnie zmiany odjazdu linii 807 z Piaseczna. Aktualny stan powoduje, że pasażerowie jadący do gminy Lesznowola są rozbijani między dwa autobusy. W związku z tym nie jest wykorzystywany pełny potencjał komunikacyjny jaki dają obydwie linie autobusowe”.



Cieszę się, że kolejna ważna sprawa dla mieszkańców Lesznowoli została pozytywnie załatwiona. To daje nadzieję, że kolejne wnioski i interpelacje wpłynął na poprawę naszego codziennego życia!.

Obrazek
Autobus linii strefowej 807 realizujący kurs do przystanku Nadarzyńska w Piasecznie.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Ruch Palikota
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » śr sty 30, 2013 7:38 pm

Mijają kolejne miesiące, a przystanku Kaczeńców 02 w stronę Jastrzębca na linii L-3 jak nie było, tak nie ma !. W tej sprawie zwróciłem się do Pani wójt Marii Jolanty Batyckiej – Wąsik na poniedziałkowym spotkaniu w Urzędzie Gminy Lesznowola.

Kilka miesięcy temu wydawało się, że przystanek Kaczeńców 02 w końcu powstanie!. Na ulicy £ączności wzdłuż cmentarza komunalnego w £azach zostały wymalowane pasy oznaczające możliwość postoju autobusu na jezdni. Wszystko przez to, że zabrakło miejsca na zatoczkę autobusową. Gdyby zdecydowano się na nią to trzeba by było zabrać miejsca parkingowe dla pojazdów przyjeżdżających na cmentarz. Poza tym na wszystkich przystankach L-1, L-3 czy L-4 nie ma zatoczek autobusowych. Busy przewoźnika SEKAR – TRANS zatrzymują się na jezdni i po zabraniu pasażerów odjeżdżają.

Powstanie przystanku Kaczeńców 02 jest kluczowe. Linią autobusową L-3 jeżdżą dzieci do Zespołu Szkół w £azach. Od strony Jastrzębca i Os. Walendia najmłodsi pasażerowie wysiadają na przystanku Kaczeńców 01 i udają się do szkoły na zajęcia. Jednak w drugą stronę w kierunku Os. Walendia i Jastrzębca nie ma przystanku Kaczeńców 02. W związku z tym młodzież, która będzie chciała jechać autobusem linii L-3 musi udać się do przystanku Ks. Słojewskiego 02 lub Rolna 02. Jednak oba przystanki są bardzo oddalone od Zespołu Szkół w £azach. W związku z tym wielu pasażerów rezygnuje z jazdy autobusem i udaje się pieszo do domu. Zwłaszcza dzieci i młodzież mieszkająca w sołectwie £azy.

Gdyby powstał przystanek to dzieci i młodzież miałby możliwość bezpiecznego powrotu do domu ze szkoły. Poranny kurs linii L-3 realizujący połączenie o godzinie 07:18 z przystanku £azy 04, Spokojna 02, Konwaliowa 01, Spokojna 01 i Rolna 01 zabiera, aż 14 uczniów z Zespołu Szkół w £azach. Tylko po tym widać jak bardzo jest potrzebny przystanek Kaczeńców 02 przy cmentarzu komunalnym w £azach!.

Na powyższą sytuację z brakiem przystanku Kaczeńców 02 w £azach zwróciłem uwagę Pani wójt Marii Jolancie Batyckiej – Wąsik. Miejmy nadzieję, że ten przystanek powstanie w najbliższym czasie i pozwoli uczniom z Zespołu Szkół w £azach na bezpieczny powrót do domu za pomocą autobusu linii L-3.

Obrazek
Obrazek

Grafika przedstawia umiejscowienie przystanku Kaczeńców 02 (zaznaczony na czerwono z prawej strony) w kierunku Os. Walendia i Jastrzębca.

Z wyrazami szacunku3
Kamil Myszyński
Ruch Palikota
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » czw sty 31, 2013 10:32 pm

Uwaga od 1 lutego 2013 roku dochodzi do zmian godzin kursowania linii L-3 na wybranych kursach z Jastrzębca do PKP Piaseczno i z PKP Piaseczno do Jastrzębca

Najważniejsze zmiany w kursowaniu linii L-3 z Jastrzębca do PKP Piaseczno:

05:05 dotychczas odjeżdżał autobus linii L-3
05:15 zmiana godziny odjazdu od 1 lutego 2013 roku

07:05 dotychczas odjeżdżał autobus linii L-3
06:55 zmiana godziny odjazdu od 1 lutego 2013 roku

Reszta kursów będzie realizowana zgodnie z dotychczasowym rozkładem jazdy.

Najważniejsze zmiany w kursowaniu linii L-3 z PKP Piaseczno do Jastrzębca:

06:10 dotychczas odjeżdżał autobus linii L-3
06:00 zmiana godziny odjazdu od 1 lutego 2013 roku

14:10 dotychczas odjeżdżał autobus linii L-3
13:30 zmiana godziny odjazdu od 1 lutego 2013 roku

Reszta kursów będzie realizowana zgodnie z dotychczasowym rozkładem jazdy.

Mam nadzieję, że większość pasażerów zwykle jeżdżących sprawdziła należycie odjazdy linii L-3 od 01-02-2013 roku. Zmiany się nie wielkie, bo następują w przypadku pasażerów jadących do Piaseczna o godzinie 05:00 i 07:00. Autobus, który dotychczas rozpoczynał trasę z Jastrzębca do PKP Piaseczno o godzinie 05:05 wyruszy z 10 minutowym opóźnieniem – 05:15. Z kolei autobus jadący o godzinie 07:05 wyruszy 10 minut wcześniej, niż było to dotychczas – 06:55. Podobne zmiany następują także w przeciwnym kierunku. Pasażerowie jadący z Piaseczna muszą liczyć się ze zmianami kursów o godzinie 6:00 i 14:00. W przypadku kursu, który był realizowany o godzinie 06:10 nastąpi korekta na godzinę 06:00. Największa zmiana czeka dotychczasowych pasażerów linii L-3 o godzinie 14:10. W tym przypadku autobus wyruszy na trasę do Jastrzębca o 40 minut wcześniej – 13:30. Ta zmiana jest bardzo dobra, bo przy poprzednim rozkładzie jazdy pasażerowie, którzy nie zdążyli na autobus o godzinie 12:16 z przystanku Kusocińskiego musieli czekać na kolejny w kierunku gminy Lesznowola, aż dwie godziny!. Teraz ten czas oczekiwania skróci się o 40 minut.

Powyższe zmiany rozkładu jazdy były potrzebne, bo dublujące się kursy autobusów linii L-3 i 807 nikomu nie służyły. Mam tylko nadzieję, że pasażerowie autobusu linii L-3 o godzinie 07:05 sprawdzą, że odjazd od 1 lutego 2013 roku będzie o 10 minut wcześniej, niż w dotychczasowym rozkładzie jazdy!.

Więcej o zmianach na linii L-3 na stronie ZTM-u Warszawa:
http://ztm.waw.pl/rozklad_nowy.php?c=182&l=1&q=L-3

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Ruch Palikota
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » sob lut 09, 2013 10:19 am

W dniu 06 lutego 2013 roku otrzymałem od Zarządu Transportu Miejskiego m.st Warszawy odpowiedź odnośnie oznakowania kursów linii L-3 realizujących podjazdy do Os. Walendia. Odpowiedź jest bardzo korzystna dla mieszkańców sołectwa £azy, bo podjazdy do Os. Walendia zostaną oznaczone nowymi tablicami: „L-3 Piaseczno” i „L-3 Jastrzębiec”. Co warte podkreślenia firma SEKAR – TRANS zrobiła takie tabliczki we własnym zakresie. Jednak nie są one widoczne dla pasażerów. Gdyż leżą na desce rozdzielczej i skutecznie są zasłonięte dla podróżnych czekających na przystankach.

Rzeczone pismo:

„W odpowiedzi na Pana pismo z dnia 22.01 br (sygn. RDM.7242.2.9.2013), Zarząd Transportu Miejskiego uprzejmie informuje, że obecnie obowiązujący rozkład jazdy na linii L-3 przewiduje dla niej m.in. kursy realizowane w relacji podstawowej, jak również w realizacji z podjazdem do przystanku OS. WALENDIA. Pragniemy przypomnieć, że wszystkie realizowane kursy autobusu linii L-3, w których podjeżdża on do przystanku OS. WALEDNIA oznaczone są w internetowym rozkładzie jazdy przy danej godzinie odjazdu symbolem „j”, którego objaśnienie znajduje się pod tabelą z godzinami odjazdów (tzw. legendą). Podobna zasada dotyczy również rozkładów jazdy umieszczanych na poszczególnych przystankach zlokalizowanych na trasie ww. linii autobusowej. Mając na uwadze stosunkowo niską częstotliwość kursowania autobusu linii L-3 oraz fakt, że nie wszystkie kursy autobusów tej linii odbywają się z podjazdem do przystanku OS. WALENDIA, zasadną dla Pasażera wydaje się konieczność wcześniejszego zapoznania się ze szczegółowym przebiegiem danego kursu tej linii. Nadmieniamy także, że na wewnętrznej tablicy z informacją pasażerską, przystanki SPOKOJNA, KONWALIOWA, OS. WALENDIA oznaczone są symbolem „X” który zgodnie z legendą oznacza, że jest to przystanek okresowy i nie wszystkie kursy autobusu obsługują ten przystanek. Nadmieniamy, że powyższe rozwiązanie oznaczania kursów okresowych stosowane jest w całym systemie informacji pasażerskiej (tablice w taborze, rozkłady jazdy) obowiązującym w taborze realizującym przewozy w całym układzie aglomeracji warszawskiej.

Niemniej jednak informujemy, że mając na uwadze sygnalizowane przez Pana piśmie problemy z identyfikacją trasy danego kursu a także w pełni jednoznaczny przekaz informacji pasażerskiej dla Pasażerów autobusów linii L-3, w najbliższym czasie zostaną wykonane tablice czołowe „uzupełniające” do taboru wykonującego przewozy na powyższe linii”.

Te pismo daje nadzieję, że podjazdy linii L-3 do Os. Walendia będą w końcu oznakowane w jasny i klarowny sposób. Dziwi fakt, że Zarząd Transportu Miejskiego od razu nie wprowadził nowych tablic na linię L-3 !. Na linii L-1 są tablice z oznakowaniem „L-1 Szkolna” czy „L-1 Pl. Szwedzki”, mimo powyżej wymienionych argumentów dotyczących oznakowania w rozkładach internetowych, przystankowych czy tablicach wewnętrznych!. Dobrze, że ZTM Warszawa się zreflektował w tej sprawie. Warto nadmienić, że firma SEKAR – TRANS już wcześniej poinformowała o własnych tablicach informujących gdzie dany kurs linii L-3 jest realizowany. Niestety przez umieszczenie „fiszek Piaseczno i Jastrzębiec” na desce rozdzielczej autobusu są one nie widoczne dla pasażerów czekających na przystanku autobusowym. Dlatego cieszy mnie fakt nowych tablic ze strony ZTM-u Warszawa, bo te będą już jednoznacznie informować pasażerów o realizowanym kursie linii L-3. Warto jeszcze dodać do kierowców aby zmieniali za każdym razem tablice, bo przez brak zmiany wprowadzają pasażerów w błąd. Na linii L-1 ten problem jest widoczny. Sam jechałem autobusem z Piaseczna, który czołową tablicę miał „L-1 Szkolna”, a jechał w kierunku Pl. Szwedzkiego w Jankach. Dopiero kierowca we Władysławowie zorientował się i przemieniał tablicę. Najgorsze, że było to już za podjazdem do PKP Piaseczno gdzie ta tablica jest najbardziej potrzebna, bo na tym odcinku trasy realizowane są podjazdy linii L-1 w obydwu kierunkach!.

Obrazek

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Ruch Palikota
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » sob lut 09, 2013 10:23 am

W dniu 7 lutego 2013 roku zwróciłem się do Urzędu Gminy Lesznowola z prośbą o poprawę przewozów realizowanych przez firmę SEKAR – Trans. W jednym z busów realizującym kursy na linii L-3 przecieka dach, a do tego Mercedes Sprinter ma rozbity zderzak po lewej stronie.

Rzeczone pismo:

„Zwracam się do Państwa z prośbą o poprawę przewozów realizowanych przez firmę SEKAR- TRANS.

W busie firmy realizującym kursy na linii L-3 o numerze rejestracyjnym WPR35446 marki Mercedes – Benz Sprinter przecieka dach, a do tego z lewej strony zderzaka bus jest rozbity. W porównaniu do poprzedniego przewoźnika jakość usług przewozowych na liniach lokalnych „L” spadła dość znacznie. Przykład z busem Mercedes Sprinter o numerze rejestracyjnym WPR35446 jest najlepszym tego przykładem.

Mam nadzieję, że Państwo zwrócą uwagę firmie na stan w/w busa na linii uzupełniającej L-3″.


Niestety stan pojazdów nie jest najlepszy. Początkowo myślałem, że firma SEKAR – TRANS na nasze linie lokalne wyśle najnowszy tabor, który mają w posiadaniu. Okazało się, że po wygraniu przetargu na realizowanie kursów zakupili stare samochody Mercedes Sprinter i Viano sugerują do tablice rejestracyjne, które mają po sobie kolejne numery. Mercedes Sprinter na linii L-3 ma numer WPR35446, a Mercedes Viano na linii L-1 WPR35445, które przystosowali do przewozów pasażerskich. Stan tych pojazdów pozostawia wiele do życzenia. Zwłaszcza tych realizujących kursy na linii L-3. W tym przypadku w jednym z busów przecieka dach. Miałem wątpliwą przyjemność przejechać się rannym kursem kiedy padał deszcz. Pech chciał, że usiadłem właśnie pod przeciekającym dachem. Wyszedłem z autobusu w mokrych spodniach. Z resztą zacieki są bardzo dobrze widoczne nawet w słoneczny dzień. Do tego dzisiaj zauważyłem, że bus jest rozbity po lewej stronie zderzaka. Skoro doszło do kolizji to bus marki Mercedes Sprinter WPR35446 powinien zostać wycofany do warsztatu. Niestety firma podjęła zupełnie inną decyzję, a wspomniany bus jeździ dalej po trasie linii L-3.

Powiem szczerze, że ta firma nie powinna w ogóle wygrać przetargu na realizowanie przewozów pasażerskich w gminie Lesznowola. Po pierwsze ten przewoźnik nigdy nie zajmował się regularnymi przewozami pasażerskimi, co zostało podkreślone na grudniowej sesji gminy Lesznowola. Po drugi jakoś usług zdecydowanie spadła!. Od mieszkańców otrzymuje szokujące informacje, które potwierdzają moje spostrzeżenia. Jeden z kursów wjechał pomimo opadającego szlabanu na przejazd kolejowy w Starej Iwicznej. Dróżnik musiał ponownie otworzyć przejazd aby autobus mógł zjechać z przejazdu!. Kierowcy są grubiańscy. Starsza mieszkanka sołectwa £azy pomyliła się i zamiast w kierunku Piaseczna wsiadła do kursu realizowanego do Jastrzębca! (kłania się złe oznakowane podjazdy do Os. Walendia). Kierowca nie zatrzymał się i nie wypuścił tej Pani bliżej ulicy £ączności. Tylko musiała jechać ona do najbliższego przystanku – Radiostacja £azy. W związku z tym musiała wracać na pieszo.

Niestety jakoś usług zdecydowanie spadła. Dziwię się gminie Lesznowola, że przez złe zapisy w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) dopuszczono do przetargu na realizowanie przewozów w ramach linii lokalnych firmę SEKAR – TRANS. Powyższe sytuacje pokazują, że PKS Grójec był idealnym przewoźnikiem, który wprowadził wysokie standardy, którym firma SEKAR – TRANS nie jest wstanie dorównać!!!.

Obrazek

Zdjęcie Kuriera Południowego świetnie obrazuje sytuację, że wszystkie autobusu realizujące kursy na liniach lokalnych „L” zostały zakupione po wygraniu przetargu na realizowanie kursów na liniach L w gminie Lesznowola. W związku z tym były szykowane szybko na trasy. To jest choćby powodem przeciekającego dachu na linii L-3.

Dodam tylko, że strasznie spodobało mi się fakt, że kierowca autobusu linii L-1 pali w trakcie jazdy papierosy i nie są to e-papierosy!!!. To pokazuje jak bardzo profesjonalna jest firma SEKAR - TRANS. Dziwnym trafem w Warszawie widziałem nowoczesnego Mercedesa Sprintera pod hotelem Sobieskim, ale jak wiadomo mieszkańcy gminy Lesznowola nie są VIPami. W związku z tym dostają bardzo niski standard usług za dość duże pieniądze !!!.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Ruch Palikota
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » pn lut 11, 2013 9:39 pm

Z kursem linii L-3 odjeżdżającym o godz. 06:55 z Jastrzębca w kierunku PKP Piaseczno są same problemy, a ZTM Warszawa w ogóle nie widzi problemu !. Dostałem już kolejną negatywną odpowiedź odnośnie większego autobusu lub nowego kursu dla dzieci i młodzieży do Zespołu Szkół w £azach. Tym razem znowu nie poddałem się!. Wczoraj rozpocząłem zbiórkę podpisów pod wnioskiem o kolejny autobus z krótszym podjazdem dla młodzieży. Wnioski dostępne będą w £azach na odcinku ulicy £ączności od świetlicy środowiskowej do Konwaliowej, a także w sołectwie Wygoda.

Jedynym plusem dzisiejszego dnia, który trzeba podkreślić na korzyść firmie SEKAR-TRANS to, że autobus marki Mercedes Sprinter o numerze rejestracyjnym WPR35445 został wycofany z linii lokalnej L-3. Zwracałem uwagę w dniu 7 lutego 2013 roku, że w tym busie przecieka dach, a także jest zniszczony zderzak. Dobrze, że firma SEKAR-TRANS zachowała się profesjonalnie i wycofała ten bus do potrzebnych napraw. Dzisiaj linię obsługiwał w pełni sprawny bus marki Mercedes Sprinter.

Wracając do meritum problemu to w dniu 9 lutego 2013 roku otrzymałem pismo zwrotne od Zarządu Transportu Miejskiego dotyczące przepełnionych kursów linii lokalnej L-3 odjeżdżającego o godz. 06:55 z Jastrzębca w kierunku PKP Piaseczno. Niestety pismo nic nie wnosi w sprawie przepełnionego kursu linii lokalnej L-3.

Rzeczone pismo od ZTM-u Warszawa:
” W odpowiedzi na Pana pismo z dnia 22.01.2013 r., dotyczące napełnień pasażerskich na linii lokalnej L-3, Zarząd Transportu Miejskiego uprzejmie informuje, że na początku miesiąca stycznia br. dokonana została kontrola dokumentacji przewoźnika obsługującego komunikację lokalną w Gminie Lesznowola. Wymagane dokumenty przedłożone osobie kontrolującej z ramienia ZTM, wykazały ich zgodność ze specyfikacją przetargową (SIWZ). Ponadto w załączeniu przesyłamy wykonane przez nas w ostatnim czasie pomiary napełnienia autobusów linii L-3 potwierdzające fakt, iż obecny poziom obsługi komunikacyjnej tego rejonu jest na wystarczającym poziomie, a pojemność taboru dopasowana do aktualnie występujących potoków pasażerskich. Informujemy ponadto, że będziemy na bieżąco monitorować wielkości napełnień w pojazdach linii L-3″.

Te pismo niestety jest skandaliczne. Jak można mówić o zgodności ze specyfikacją przetargową (SIWZ) skoro przetarg został oparty na danych pasażerskich odnoszący się do roku 2012!. Dodatkowo dane, które dostałem od ZTM-u Warszawa dotyczą sprawdzenia pojedynczych kursów!. Kluczowy kurs odjeżdżający o godz. 06:55 został tylko raz sprawdzony przez pracownika ZTM-u Warszawa, pod kątem ilości pasażerów podróżujących na danym kursie!.

Tak prezentuje się potok pasażerskich według ZTM-u Warszawa:
Zapis kursu linii lokalnej L-3 od przystanku £azy do PKP Piaseczno w dn.17-01-2013 r. zrobiony przez ZTM Warszawa.
Przystanek Pasażerowie Ilość łącznie w busie Osoby stojące
£azy 04 2 wsiada, łącznie 9 pasażerów, stoi 0 pasażerów -> Spokojna 02 1 wsiada, łącznie pasażerów 10, stoi 0 pasażerów -> Konwaliowa 01 6 wsiada, łącznie 14 pasażerów, stoi 0 pasażerów -> Spokojna 01 2 wsiada, łącznie pasażerów 16, stoi 0 pasażerów -> Rolna 01 0 wsiada, łącznie pasażerów 16, stoi 0 pasażerów -> Kaczeńców 01 10 wysiada, 2 wsiada, łącznie pasażerów 8, stoi 0 pasażerów.

Dziwię się, że ZTM Warszawa oparł się tylko na sprawdzeniu jednego kursu!. Gdzie tutaj jest jakakolwiek rzetelność ze strony tego przedsiębiorstwa!. Ja swoje pismo nadałem do ZTM-u Warszawa i Urzędu Gminy Lesznowola w dniu 22 stycznia 2013 roku!. Jednak dane jakie otrzymałem dotyczyły 17 – 18 stycznia 2013 roku!. Po moim piśmie nikt w ZTM-ie nie postarał się o pozyskanie nowych danych dotyczących przepełnienia kursów na linii lokalnej L-3. Co ciekawe w danych ZTM-u Warszawa, które mi zostały przekazane są istotne naruszenia ilości miejsc w busach marki Mercedes Sprinter. Bardzo dobrze widoczne jest to na kursie autobusu linii lokalnej L-3 odjeżdżającego z PKP Piaseczno w kierunku Jastrzębca o godz. 07:10. Okazało się, że ten kurs także cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem, podobnie jak ten o godz. 06:55 z Jastrzębca. Najwięcej pasażerów na kursie o godz. 07:10 z PKP Piaseczno jedzie na odcinku od przystanku Nadarzyńska w Piasecznie do Ks. Słojewskiego w £azach. Od przystanku Stara Iwiczna Nowa w busie marki Mercedes Sprinter podróżuje, aż 23 pasażerów przy 16 miejscach siedzących!. Tak zła sytuacja jest, aż do przystanku Szkolna w Lesznowoli gdzie wysiada 5 pasażerów i w busie pozostaje tylko 16 pasażerów!. Jak widać dla ZTM-u Warszawa 7 osób stojących w busie gdzie między siedzeniami jest tylko dobry metr nie jest żadnym problemem!. Dla mnie jest, bo gdyby doszło do nawet najmniejszej kolizji busa z innym pojazdem, to skutki dla pasażerów byłby opłakane!. Jednak nikt nie potrafi dostrzec tego niebezpieczeństwa!.

Zapis dzisiejszego kursu linii L-3 odjeżdżającego o godz. 06:55 z Jastrzębca w kierunku PKP Piaseczno z podjazdem do Os. Walendia:
Zapis kursu linii lokalnej L-3 od przystanku £azy do PKP Piaseczno w dn.11-02-2013 r.
Przystanek Pasażerowie Ilość łącznie w busie Osoby stojące
£azy 04 4 wsiada, łącznie 11 pasażerów, stoi 0 pasażerów -> Spokojna 02 2 wsiada, łącznie pasażerów 13, stoi 0 pasażerów -> Konwaliowa 01 11 wsiada, łącznie 24 pasażerów, stoi 8 pasażerów -> Spokojna 01 2 wsiada, łącznie pasażerów 26, stoi 10 pasażerów -> £azy03 1 wsiada, łącznie pasażerów 27, stoi 11 pasażerów -> Rolna 01 2 wsiada, łącznie pasażerów 29, stoi 13 pasażerów -> Kaczeńców 01 16 wysiada, 3 wsiada, łącznie pasażerów 13, stoi 0 pasażerów. Cały kurs to 37 pasażerów !!!


Zapis kursu linii lokalnej L-3 od przystanku £azy do PKP Piaseczno w dn.22-01-2013 r.
Przystanek Pasażerowie Ilość łącznie w busie Osoby stojące
£azy 04 4 wsiada, łącznie 13 pasażerów, stoi 0 pasażerów -> Spokojna 02 3 wsiada, łącznie pasażerów 16, stoi 0 pasażerów -> Konwaliowa 01 6 wsiada, łącznie 22 pasażerów, stoi 6 pasażerów -> Spokojna 01 4 wsiada, łącznie pasażerów 26, stoi 10 pasażerów -> £azy03 0 wsiada, łącznie pasażerów 26, stoi 10 pasażerów -> Rolna 01 1 wsiada, łącznie pasażerów 27, stoi 11 pasażerów -> Kaczeńców 01 14 wysiada, łącznie pasażerów 13, stoi 0 pasażerów. Cały kurs to 31 pasażerów !!!


Jak widać problem jest bardzo duży, a Zarząd Transportu Miejskiego bagatelizuje problem. W związku z tym podjąłem się zbierania podpisów pod wnioskiem o dodatkowy kurs w szczycie porannym. Głównie miałby zaspokoić potrzeby dzieci i młodzieży zmierzających do Zespołu Szkół w £azach. Przez mniejszy autobus najbardziej poszkodowane są dzieci i młodzież, bo stoją stłoczone pomiędzy siedzeniami Mercedesa Sprintera. Cała społeczność sołectwa £azy ma już dosyć tej sytuacji!. Jednak nikt tak naprawdę nie próbuje nam pomóc.

Mogę wam poinformować, że wszystkie media lokalne zostały poinformowane o sytuacji z przepełnionym kursem linii L-3. Na koniec dodam, że wydaje mi się, że widziałem przedstawiciela ZTM-u Warszawa, który zajmował się skrupulatnym liczeniem potoku pasażerskiego na tym kursie. Ciekawe czy wreszcie ZTM Warszawa dostrzeże problem przepełnionego kursu. Z danych jakich dostałem z dnia 18 stycznia 2013 roku wynika, że maksymalnie jechało 16 pasażerów. Moje dane prezentują zupełnie inne liczby!!!.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Ruch Palikota
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Marcin KANIA » pt lut 15, 2013 1:52 pm

Kamil, dziękuję za zainteresowanie linią L-4 (Zgorzała, Zamienie). Twoja reakcja jest jednak mocno spóźniona, ponieważ w tej sprawie został złożony wniosek w dniu 28 stycznia 2013 r. Nim zabierzesz się za jakąkolwiek sprawę to sprawdź wcześniej czy dana sprawa nie jest w toku.

Pozdrawiam
Marcin Kania
Dążę do wyznaczonego celu...

Radny Gminy Lesznowola Powiat Piaseczyński Mysiadło

Obrazek
Awatar użytkownika
Marcin KANIA
 
Posty: 1687
Rejestracja: pt mar 02, 2007 5:30 pm
Lokalizacja: Mysiadło/Gmina Lesznowola

Postautor: Kamil M » pt lut 15, 2013 2:44 pm

Chciałem tobie drogi Marcinie przypomnieć, że to ty ze mną zerwałeś wszelką współpracę. W związku z tym robię co uważam za stosowne. Gdybym wiedział, że wysłałeś to bym nie pisał tej interpelacji. A tak będzie kolejny głos w sprawie. Co do sprawdzania to na pewno nie będę wędrował do RDM-u, bo nie jestem radnym drogi Marcinie.

W związku z tym, że Marcin interpelował w tej sprawie nie będę zamieszczał wniosku o linię L-4, ale napiszę o dalszym lekceważeniu linii L-3 w porannym szczycie.

Nie milkną echa przepełnionego do granic możliwości autobusu linii lokalnej L-3 w porannym szczycie. Coraz więcej mieszkańców dostrzega ten problem. Nie brakuje już bardzo gorących rozmów na ten temat w kilku sołectwach gminy Lesznowola. Ludzi zbulwersowani są faktem, że gmina nic w tej sprawie nie robi!.

Dzisiaj miałem przyjemność porozmawiać z pasażerami linii lokalnej L-3 na temat przepełnienia porannego kursu odjeżdżającego z Jastrzębca o godz. 06:55. Wszyscy są zgodni, że aktualny stan rzeczy powoduje bardzo duże niebezpieczeństwo dla pasażerów. Oczywiście chodzi tutaj o bardzo duże zapełnienie autobusu przez dzieci i młodzież, a także pasażerów zmierzających do pracy. W busie potrafi jechać na odcinku 2,5 km blisko 30 osób, a miejsc siedzących jest tylko 16!. Dodatkowo autobusu przez zabieranie licznych pasażerów traci po prostu czas na stanie na przystankach i sprzedać biletów. To powoduje, że pasażerowie jadący do pracy zwykle przyjeżdżają z dość sporym opóźnieniem do Piaseczna. Wszyscy są zgodni, że potrzeba załatwienia podjazdów dla uczniów z sołectwa £azy i Walendów do Zespołu Szkół w £azach. Aktualnie dzieci z braku gimbusa, muszą jechać autobusem linii L-3. Przez to kurs jest wyjątkowo przepełniony. Winę za taki stan rzeczy ponosi oczywiście gmina Lesznowola, bo szykując się do nowego przetargu na realizowanie połączeń lokalnych przyjęto złe dane. Przez to busa, które obsługują linię L-3 są po prostu za małe do obsłużenia tak licznych pasażerów. Największym problem jest właśnie z autobusem realizującym kurs o godz. 06:55 i o godz. 08:05 z Jastrzębca. Na tych kursach jest wielu pasażerów zmierzających do pracy i szkoły. Najgorzej wygląda właśnie sytuacja dzieci i młodzieży. Rodzice uczniów mają już dosyć tego, co dzieje się każdego poranka na linii lokalnej L-3!.

Dzisiaj została zwrócona uwaga, że podobny problem był w Marysinie!. Z tego sołectwa dzieci dojeżdżają do Zespołu Szkół w Mrokowie. Jednak miały dość mocno utrudniony dojazd do szkoły. Wszystko przez to, że gimbus podjeżdżał po dzieci tylko do Wygody. Uczniowie mieszkający w Marysinie musieli podjeżdżać liniami 721 i 728 do Wygody, a stamtąd mieli gimbusa. Na szczęście w zeszłym roku udało się tą sytuacją załagodzić i dzieci mają już podjazdy z Marysina do Zespołu Szkół w Mrokowie. Jednak jak widać te problemy ciągle występują i społeczność lokalna danej wsi musi ciągle walczyć o swoje sprawy!. Nie inaczej jest w przypadku sołectwa £azy. My także podjęliśmy akcję społeczną zbierania podpisów pod petycją o dodatkowy autobus linii L-3 z podjazdem do Zespołu Szkół w £azach. Niestety gimbusa nie uda się załatwić, bo odległość, którą dzieci pokonują ze szkoły do domu w sołectwie £azy wynosi 2,8 km, a ustawa o systemie oświaty w art. 2 podkreśla, że ta odległość musi przekraczać co najmniej 3 km.

Ustawa o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 roku:

Art. 17. 1. Sieć publicznych szkół powinna być zorganizowana w sposób umożliwiający wszystkim dzieciom spełnianie obowiązku szkolnego, z uwzględnieniem ust. 2.

2. Droga dziecka z domu do szkoły nie może przekraczać:
1) 3 km – w przypadku uczniów klas I-IV szkół podstawowych,
2) 4 km – w przypadku uczniów klas V i VI szkół podstawowych oraz uczniów gimnazjów.

3. Jeżeli droga dziecka z domu do szkoły, w której obwodzie dziecko mieszka, przekracza odległości wymienione w ust. 2, obowiązkiem gminy jest zapewnienie bezpłatnego transportu i opieki w czasie przewozu lub zwrot kosztów przejazdu środkami komunikacji publicznej.

Także jak widać jedynym rozwiązaniem w tej sytuacji jest sporządzenie aneksu do międzygminnego porozumienia z m.st Warszawą odnośnie realizowania połączeń w ramach komunikacji lokalnej w gminie Lesznowola. Polegającym na dodatkowy autobusie linii L-3 realizującym połączenie na trasie:

Jastrzębiec -> Wola Mrokowska -> Mroków -> Kolonia Warszawska -> Wygoda (Wólka Kosowska) -> Marysin -> £azy -> Walendów -> £azy -> przystanek £azy-Szkoła -> Magdalenka -> Lesznowola -> Urząd Gminy Lesznowola

Autobus na powyżej trasie mógłby funkcjonować tylko w czasie roku szkolnego. To pozwoli na wprowadzenie oszczędności i realną pomoc dla dzieci uczących się w Zespole Szkół w £azach. Dodatkowo realizowanie takiego kursu do Urzędu Gminy Lesznowola pozwoli osobą pracującym na bezpieczny dojazd i ewentualną przesiadkę w drodze do Piaseczna czy Warszawy.

Sprawa tak naprawdę jest pilna i mam nadzieję, że Urząd Gminy Lesznowola dostrzeże problem z podwozem dzieci i młodzieży do Zespołu Szkół w £azach.

Obrazek

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Ruch Palikota
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

PoprzedniaNastępna

Wróć do Sprawy mieszkańców gminy Lesznowola

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron