autor: Kamil M » pn lut 11, 2013 9:39 pm
Z kursem linii L-3 odjeżdżającym o godz. 06:55 z Jastrzębca w kierunku PKP Piaseczno są same problemy, a ZTM Warszawa w ogóle nie widzi problemu !. Dostałem już kolejną negatywną odpowiedź odnośnie większego autobusu lub nowego kursu dla dzieci i młodzieży do Zespołu Szkół w £azach. Tym razem znowu nie poddałem się!. Wczoraj rozpocząłem zbiórkę podpisów pod wnioskiem o kolejny autobus z krótszym podjazdem dla młodzieży. Wnioski dostępne będą w £azach na odcinku ulicy £ączności od świetlicy środowiskowej do Konwaliowej, a także w sołectwie Wygoda.
Jedynym plusem dzisiejszego dnia, który trzeba podkreślić na korzyść firmie SEKAR-TRANS to, że autobus marki Mercedes Sprinter o numerze rejestracyjnym WPR35445 został wycofany z linii lokalnej L-3. Zwracałem uwagę w dniu 7 lutego 2013 roku, że w tym busie przecieka dach, a także jest zniszczony zderzak. Dobrze, że firma SEKAR-TRANS zachowała się profesjonalnie i wycofała ten bus do potrzebnych napraw. Dzisiaj linię obsługiwał w pełni sprawny bus marki Mercedes Sprinter.
Wracając do meritum problemu to w dniu 9 lutego 2013 roku otrzymałem pismo zwrotne od Zarządu Transportu Miejskiego dotyczące przepełnionych kursów linii lokalnej L-3 odjeżdżającego o godz. 06:55 z Jastrzębca w kierunku PKP Piaseczno. Niestety pismo nic nie wnosi w sprawie przepełnionego kursu linii lokalnej L-3.
Rzeczone pismo od ZTM-u Warszawa:
” W odpowiedzi na Pana pismo z dnia 22.01.2013 r., dotyczące napełnień pasażerskich na linii lokalnej L-3, Zarząd Transportu Miejskiego uprzejmie informuje, że na początku miesiąca stycznia br. dokonana została kontrola dokumentacji przewoźnika obsługującego komunikację lokalną w Gminie Lesznowola. Wymagane dokumenty przedłożone osobie kontrolującej z ramienia ZTM, wykazały ich zgodność ze specyfikacją przetargową (SIWZ). Ponadto w załączeniu przesyłamy wykonane przez nas w ostatnim czasie pomiary napełnienia autobusów linii L-3 potwierdzające fakt, iż obecny poziom obsługi komunikacyjnej tego rejonu jest na wystarczającym poziomie, a pojemność taboru dopasowana do aktualnie występujących potoków pasażerskich. Informujemy ponadto, że będziemy na bieżąco monitorować wielkości napełnień w pojazdach linii L-3″.
Te pismo niestety jest skandaliczne. Jak można mówić o zgodności ze specyfikacją przetargową (SIWZ) skoro przetarg został oparty na danych pasażerskich odnoszący się do roku 2012!. Dodatkowo dane, które dostałem od ZTM-u Warszawa dotyczą sprawdzenia pojedynczych kursów!. Kluczowy kurs odjeżdżający o godz. 06:55 został tylko raz sprawdzony przez pracownika ZTM-u Warszawa, pod kątem ilości pasażerów podróżujących na danym kursie!.
Tak prezentuje się potok pasażerskich według ZTM-u Warszawa:
Zapis kursu linii lokalnej L-3 od przystanku £azy do PKP Piaseczno w dn.17-01-2013 r. zrobiony przez ZTM Warszawa.
Przystanek Pasażerowie Ilość łącznie w busie Osoby stojące
£azy 04 2 wsiada, łącznie 9 pasażerów, stoi 0 pasażerów -> Spokojna 02 1 wsiada, łącznie pasażerów 10, stoi 0 pasażerów -> Konwaliowa 01 6 wsiada, łącznie 14 pasażerów, stoi 0 pasażerów -> Spokojna 01 2 wsiada, łącznie pasażerów 16, stoi 0 pasażerów -> Rolna 01 0 wsiada, łącznie pasażerów 16, stoi 0 pasażerów -> Kaczeńców 01 10 wysiada, 2 wsiada, łącznie pasażerów 8, stoi 0 pasażerów.
Dziwię się, że ZTM Warszawa oparł się tylko na sprawdzeniu jednego kursu!. Gdzie tutaj jest jakakolwiek rzetelność ze strony tego przedsiębiorstwa!. Ja swoje pismo nadałem do ZTM-u Warszawa i Urzędu Gminy Lesznowola w dniu 22 stycznia 2013 roku!. Jednak dane jakie otrzymałem dotyczyły 17 – 18 stycznia 2013 roku!. Po moim piśmie nikt w ZTM-ie nie postarał się o pozyskanie nowych danych dotyczących przepełnienia kursów na linii lokalnej L-3. Co ciekawe w danych ZTM-u Warszawa, które mi zostały przekazane są istotne naruszenia ilości miejsc w busach marki Mercedes Sprinter. Bardzo dobrze widoczne jest to na kursie autobusu linii lokalnej L-3 odjeżdżającego z PKP Piaseczno w kierunku Jastrzębca o godz. 07:10. Okazało się, że ten kurs także cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem, podobnie jak ten o godz. 06:55 z Jastrzębca. Najwięcej pasażerów na kursie o godz. 07:10 z PKP Piaseczno jedzie na odcinku od przystanku Nadarzyńska w Piasecznie do Ks. Słojewskiego w £azach. Od przystanku Stara Iwiczna Nowa w busie marki Mercedes Sprinter podróżuje, aż 23 pasażerów przy 16 miejscach siedzących!. Tak zła sytuacja jest, aż do przystanku Szkolna w Lesznowoli gdzie wysiada 5 pasażerów i w busie pozostaje tylko 16 pasażerów!. Jak widać dla ZTM-u Warszawa 7 osób stojących w busie gdzie między siedzeniami jest tylko dobry metr nie jest żadnym problemem!. Dla mnie jest, bo gdyby doszło do nawet najmniejszej kolizji busa z innym pojazdem, to skutki dla pasażerów byłby opłakane!. Jednak nikt nie potrafi dostrzec tego niebezpieczeństwa!.
Zapis dzisiejszego kursu linii L-3 odjeżdżającego o godz. 06:55 z Jastrzębca w kierunku PKP Piaseczno z podjazdem do Os. Walendia:
Zapis kursu linii lokalnej L-3 od przystanku £azy do PKP Piaseczno w dn.11-02-2013 r.
Przystanek Pasażerowie Ilość łącznie w busie Osoby stojące
£azy 04 4 wsiada, łącznie 11 pasażerów, stoi 0 pasażerów -> Spokojna 02 2 wsiada, łącznie pasażerów 13, stoi 0 pasażerów -> Konwaliowa 01 11 wsiada, łącznie 24 pasażerów, stoi 8 pasażerów -> Spokojna 01 2 wsiada, łącznie pasażerów 26, stoi 10 pasażerów -> £azy03 1 wsiada, łącznie pasażerów 27, stoi 11 pasażerów -> Rolna 01 2 wsiada, łącznie pasażerów 29, stoi 13 pasażerów -> Kaczeńców 01 16 wysiada, 3 wsiada, łącznie pasażerów 13, stoi 0 pasażerów. Cały kurs to 37 pasażerów !!!
Zapis kursu linii lokalnej L-3 od przystanku £azy do PKP Piaseczno w dn.22-01-2013 r.
Przystanek Pasażerowie Ilość łącznie w busie Osoby stojące
£azy 04 4 wsiada, łącznie 13 pasażerów, stoi 0 pasażerów -> Spokojna 02 3 wsiada, łącznie pasażerów 16, stoi 0 pasażerów -> Konwaliowa 01 6 wsiada, łącznie 22 pasażerów, stoi 6 pasażerów -> Spokojna 01 4 wsiada, łącznie pasażerów 26, stoi 10 pasażerów -> £azy03 0 wsiada, łącznie pasażerów 26, stoi 10 pasażerów -> Rolna 01 1 wsiada, łącznie pasażerów 27, stoi 11 pasażerów -> Kaczeńców 01 14 wysiada, łącznie pasażerów 13, stoi 0 pasażerów. Cały kurs to 31 pasażerów !!!
Jak widać problem jest bardzo duży, a Zarząd Transportu Miejskiego bagatelizuje problem. W związku z tym podjąłem się zbierania podpisów pod wnioskiem o dodatkowy kurs w szczycie porannym. Głównie miałby zaspokoić potrzeby dzieci i młodzieży zmierzających do Zespołu Szkół w £azach. Przez mniejszy autobus najbardziej poszkodowane są dzieci i młodzież, bo stoją stłoczone pomiędzy siedzeniami Mercedesa Sprintera. Cała społeczność sołectwa £azy ma już dosyć tej sytuacji!. Jednak nikt tak naprawdę nie próbuje nam pomóc.
Mogę wam poinformować, że wszystkie media lokalne zostały poinformowane o sytuacji z przepełnionym kursem linii L-3. Na koniec dodam, że wydaje mi się, że widziałem przedstawiciela ZTM-u Warszawa, który zajmował się skrupulatnym liczeniem potoku pasażerskiego na tym kursie. Ciekawe czy wreszcie ZTM Warszawa dostrzeże problem przepełnionego kursu. Z danych jakich dostałem z dnia 18 stycznia 2013 roku wynika, że maksymalnie jechało 16 pasażerów. Moje dane prezentują zupełnie inne liczby!!!.
Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Ruch Palikota