KINO LAB - Repertuar

Pisz tutaj o wszystkim co działo się przez ostatnich parę tygodni w Warszawie, oraz o tym co wydarzyć się może. Warto wiedzieć, co dzieje się w pobliskiej Warszawie. Kulturalna Stolica! Rozrywka w Warszawie. Sprawy mieszkańców Warszawy.

Moderator: GTW

KINO LAB - Repertuar

Postautor: tutomash » pn mar 01, 2010 12:44 pm

Obrazek

Repertuar MARZEC 2010

MARZEC

Spotkania w marcu poświęcone będą postaciom i twórczości Oscara Micheaux, Sidneya Poitier, Spike’a Lee oraz reżyserom i aktorom nurtu Blaxploitation, powstałego w latach 70. XX wieku w USA, który cechowało m.in. poruszanie tematyki wyzysku rasowego, stereotypów społeczno-kulturowych, wykorzystywanie muzyki funk czy soul.

Afro-Ameryka. Afro-Amerykanie w kinie (1920-2010)


Obrazek

Kino – stanowiące swoistą kronikę afro-amerykańskiej społeczności USA, historii i kultury – wydaje się idealnym miejscem do opowiedzenia o społecznych, kulturowych i politycznych przemianach wizerunku Afro-Amerykanów.

Tegoroczny przegląd, będący pierwszym z cyklu organizowanego przez Fundację Afryka Inaczej, Ambasadę USA i KINO.LAB, został podzielony na cztery bloki tematyczne (Oscar Micheaux, Sidney Poitier, Blaxploitation, Spike Lee).

Pierwszy z nich poświęcony jest pionierowi afro-amerykańskiego kina – Oscarowi Micheaux. Jego nieme filmy, z udziałem takich gwiazd jak Paul Robeson, są wciąż niemal nieznane polskim widzom. Drugi blok dotyczy Sidneya Poitier, który jako pierwszy upomniał się o prawa afro-amerykańskich aktorów w filmach powstających w Hollywood. Trzeci – obrazuje zjawisko nazywane Blaxploitaition, które pojawiło się w afro-amerykańskim kinie w latach 70., a do którego zaliczane są filmy takie jak słynny „Shaft” czy kontrowersyjny „The Spook Who Sat by the Door”. Ostatni blok przypomina filmy Spike’a Lee, w których reżyser rozprawia się z wciąż żywymi wśród Amerykanów stereotypami.
Każdy z bloków pokazuje kluczowe dla afro-amerykańskiej społeczności okresy w jej dziejach. Od „renesansu” w Harlemie, przez walkę o swoje prawa, afro-amerykańską reakcję na hollywoodzkie filmy, aż po okres twórczości Spike'a Lee – ikony współczesnej kinematografii afro-amerykańskiej.

Oscar Michaeux
05.03, godz. 18.00 Within Our Gates, reż. Oscar Micheaux, USA 1920, 78’
05.03, godz. 19.30 Body and Soul, reż. Oscar Micheaux, USA 1925, 102’ + Veiled Aristocrats, reż. Oscar Micheaux, USA 1932, 48’

Sidney Poitier

06.03, godz. 17.00 Sidney Poitier. One Bright Light, reż. Lee Grant, USA 2000, 60’
06.03, godz. 18.00 The Defiant Ones, reż. Stanley Kramer, USA 1958, 96’
07.03, godz. 20.00 In The Heat of The Night, reż. Norman Jewison; USA 1967, 110’

Blaxploitation
08.03, godz. 20.00 Guess Who’s Coming to Dinner, reż. Stanley Kramer, USA 1967, 108’
14.03, godz. 20.30 Shaft, reż. Gordon Parks, USA 1971, 100’
15.03, godz. 18.00 Shaft’s Big Score, reż. Gordon Parks, USA 1972, 104’
15.03, godz. 20.00 Shaft in Africa, reż. John Guillermin, USA 1973, 112’
17.03, godz. 18.00 Black Mama, White Mama, reż. Eddie Romero, USA 1973, 86’ + dyskusja
17.03, godz. 20.30 Gordon’s War, reż. Ossie Davis, USA 1973, 85’
20.03, godz. 18.00 The Spook Who Sat by the Door, reż. Ivan Dixon, USA 1973, 102’

Spike Lee

27.03, godz. 20.30 Do the Right Thing, reż. Spike Lee, USA 1989, 120’
28.03, godz. 20.30 Mo’ Better Blues, reż. Spike Lee, USA 1990, 129’
29.03, godz. 20.30 Jungle Fever, reż. Spike Lee, USA 1991, 132’

Na całość przeglądu wstęp wolny. Seanse w języku angielskim.


02/03/2010 - 30/03/2010 : FRANKOFOńSKIE RENDEZ-VOUS

Obrazek

Miesiąc kina frankofońskiego organizowany w ramach obchodów 40-lecia Międzynarodowej Organizacji Frankofonii.

W programie przeglądu znalazło się dziewięć francuskojęzycznych filmów wyprodukowanych we Francji, Kanadzie, Szwajcarii, Luksemburgu i Belgii, które sięgają m.in. do spraw społecznych (jak np. „Pałac milczenia”) czy historycznych („żmija w garści”). Przede wszystkim jednak opowiadają prywatne historie bohaterów, które jednocześnie obrazują współczesne tematy społeczne, kulturalne i polityczne.

Bilety: 10 zł (ulgowe) i 12 zł (normalne).
Rezerwacje biletów prowadzi kasa CSW, kontakt: info@csw.art.pl lub (022) 628 12 71 w. 135.


11/03/2010 - 14/03/2010 : OBJAZDOWA ETIUDA & ANIMA

Przegląd etiud filmowych i animacji prezentowanych podczas zeszłorocznej edycji Międzynarodowego Festiwalu Filmowego „Etiuda&Anima”, będącego najstarszym w Polsce wydarzeniem filmowym konfrontującym osiągnięcia studentów szkół filmowych i artystycznych z całego świata oraz dorobek twórców animacji artystycznej - profesjonalistów, studentów, realizatorów niezależnych.
Objazdowa Etiuda&Anima podzielona jest na bloki tematyczne, prezentujące filmy nagrodzone w konkursie Etiuda (etiudy studenckie), filmy nagrodzone w konkursie Anima (animacja artystyczna) oraz zestaw animacji japońskiej.

ETIUDY
Wśród nagrodzonych etiud będzie można zobaczyć filmy studentów z najlepszych szkół filmowych świata – z Czech, Meksyku, Bułgarii, Słowacji, Anglii i Polski. Program II prezentuje w całości prace z meksykańskiej szkoły Centro de Capacitación Cinematográfica (CCC), Laureata Specjalnego Złotego Dinozaura 2009 - nagrody przyznawanej corocznie najlepszej szkole filmowej festiwalu.

ANIMACJE

W zestawie animacji, zaskakującym różnorodnością technik i styli, pojawią się m.in.: czarna angielska komedia nominowana do Oskara „This Way Up”, najnowszy film genialnego twórcy estońskiego Priita Pärna „Tuukrid Vihmas”, meksykański lalkowy horror „Jaulas”, czeska komedia „Chybièka se vloudí”, czy też kolażowa rosyjska aria operowa „Kantata spasenie”. Z kolei najnowsze animacje japońskie cechuje wyjątkowa estetyka, subtelność i wyrafinowanie, rzadko spotykane u europejskich twórców.

Bilety: 10 zł (ulgowe) i 12 zł (normalne).
Rezerwacje biletów prowadzi kasa CSW, kontakt: info@csw.art.pl lub (022) 628 12 71 w. 135.


19/03/2010 : FUTURE SHORTS_EXTRA 08: REBEL YELL

Future Shorts Extra 08, czyli kolejna dawka tego, co najlepsze w kinie krótkometrażowym na całym świecie. Dla fanów animacji gratką będzie „Signalis” Adriana Flückigera. Szwajcarski reżyser odkryje tajemnicę tego, co kryje się we wnętrzu sygnalizatora świetlnego – kto spodziewałby się, że mieszkać tam może łasica o imieniu Erwin?
Zwolenników kina dokumentalnego z pewnością usatysfakcjonuje „Mr. Okra” T. G. Herringtona – portret jednej z tych osób, które czynią Nowy Orlean tak barwnym miejscem: charyzmatyczny sprzedawca warzyw Arthur J. Robinson, znany również jako Mr. Okra.
W programie nie zabraknie również fabuł. Wśród nich „Andong” Rommela Tolentino – opowieść o biednym 6-latku i jego obsesyjnej chęci spełnienia swoich marzeń. Ponadto historia pewnej rodziny, dla której surrealne doświadczenia to chleb powszedni – w filmie „Synesthesia” duetu Terry Timely.

W programie m.in.

Paradise Circus
Reż. Toby Dye / Wielka Brytania / 2010 / 5'
Georgina Spelvin ma dziś 74 lata. W 1973 r. była gwiazdą klasycznego dziś filmu pornograficznego „The Devil In Miss Jones” w reżyserii Gerarda Damiano, autora słynnego „Głębokiego gardła”. Wywiad z aktorką wspominającą dawne czasy przeplatany jest ujęciami z filmu, w którym zagrała swoją najbardziej pamiętną rolę. Dokument Toby'ego Dye to zarazem wideoklip do piosenki Massive Attack z najnowszej płyty zespołu - „Heligoland”.

Acting for Camera
Reż. Justin Nowell / USA / 2008 / 15'
Zajęcia z aktorstwa. Na tapecie: scena orgazmu z „Kiedy Harry poznał Sally”. Ten boleśnie zabawny i zarazem głęboko poruszający film nakręcono w Nowym Jorku w ciągu jednego dnia w trakcie autentycznych warsztów dramatycznych dla początkujących; uczniów wykorzystano jako statystów. Justin Nowell to absolwent New York University Film School. Jego poprzedni krótki metraż, „Sick Sex”, był przez 6 miesięcy najczęściej ściąganym z serwisu iTunes filmem.

Signalis
Reż. Adrian Flückiger / Szwajcaria / 2008 / 5'
Erwin to łasica, która mieszka we wnętrzu sygnalizatora świetlnego i odpowiada za włączanie świateł. Jego życie toczy się z dnia na dzień według monotonnego harmonogramu pracy. Ale pewnego razu schemat zostanie zaburzony... Film wielokrotnie nagradzany na międzynarodowych festiwalach (m.in. ReAnimacja IAFF £ódź 2009, Berlin Interfilm 2009, China International Animation and Digital Arts Festival 2009).

Open Your Heart
Reż. Michel Gondry / USA / 2010 / 3'40
Tłum w kolorowych kostiumach tańczy na ulicach Los Angeles przy dźwiękach najnowszej piosenki Mii Doi Todd. Michel Gondry to jeden z najbardziej cenionych twórców wideoklipów. Pracował m.in. z Bjork, Radiohead, Daft Punk, The White Stripes i The Chemical Brothers. Wyreżyserował również kilka filmów fabularnych – m.in. „Zakochanego bez pamięci” i „Jak we śnie”.

Thompson
Reż. Jason Tippet / USA / 2009 / 10'
Od czasów drugiej klasy Matta i Ryana łączy wada wymowy oraz zamiłowanie do broni i rzeczy, które szybko się poruszają. Ale gdy ich ostatnie dni liceum mijają coraz szybciej, przyjaciele odkrywają, że gokarty, motocykle i zdalnie sterowane samochody nie pozwolą uciec przed nadchodzącą dorosłością. Film pokazywany na Sundance Film Festival 2010, nagrodzony specjalną nagrodą jury na SXSW Film Festival 2009.

Swim
Reż. Adam Hashemi / Dania / 2009 / 4'30
Upiorna opowieść o małym chłopcu z kompleksem Edypa w teledysku duńskiej grupy Oh No Ono. Reżyser Adam Hashemi tak mówi o swoim dziele: „wideoklip jest luźno zainspirowany moim pierwszym wspomnieniem z dzieciństwa. Kiedy miałem 3 lata, byłem świadkiem śmierci pielęgniarki na zawał serca. Tu wykorzystałem ten pomysł w innym kontekście. Film traktuje o pierwszych doświadczeniach seksualnych dziecka i towarzyszącym im wstydzie. Chciałem zgłębić temat związku seksu ze śmiercią – tego, że z nieznanych powodów idą ze sobą w parze”.

Miracle Fish
Reż. Luke Doolan / Australia / 2009 / 17'
Ósme urodziny będą dla małego Joe przeżyciem, którego nigdy nie zapomni. Ukryty przed dokuczającymi mu kolegami zasypia, życząc sobie, żeby wszyscy ludzie na świecie zniknęli. Po obudzeniu odkrywa, że szkoła jest pusta. Czyżby jego życzenie zostało spełnione? Niestety, wkrótce okaże się, że marzenia mają swoją ciemną stronę. Joe będzie musiał stawić czoła sytuacji mrocznej nawet bardziej niż świadomość bycia ostatnią osobą na Ziemi... Luke Doolan to reżyser, operator, montażysta, który pierwsze kroki stawiał asystując legendarnemu Jillowi Billcockowi przy montażu „Moulin Rouge” Baza Luhrmanna. Współpracował również z Nashem Edgertonem (m.in. „Lucky” - film pokazywany w ramach Future Shorts). W 2010 roku „Miracle Fish” zostało nominowane do Oscara.

Dock Ellis & The LSD No - No
Reż: James Blagden / USA / 2009 / 4'30
W celu uczczenia największego atletycznego wyczynu człowieka pod wpływem psychotropów – oto animowana historia Docka Ellisa, legendarnego LSD - baseballisty. Możemy tylko zgadywać, ilu spośród 263 zawodników kiedykolwiek grających na pozycji no-hittera w Wielkiej Lidze wspomagało się sterydami. Bez wątpienia możemy za to powiedzieć, że tylko jeden grał na kwasie. James Blagden to ilustrator z Brooklynu; pracował m.in. dla Nike'a, MTV, “The New York Times Magazine” oraz “Financial Times”.

Synesthesia
Reż. Terri Timely / USA / 2009 / 4'
Opowieść o dwóch braciach i ich surrealnych przeżyciach w odkrywaniu własnej synestezji... Synestezja to zdolność do kojarzenia ze sobą doświadczeń różnych zmysłów, np. łączenia słyszanych dźwięków z określonymi smakami, kolorami, literami, cyframi. Dzięki niej nawet codzienne życie rodzinne może stać się dalekie od przeciętności... Terri Timely to twórczy duet w skład którego wchodzą Ian Kibbey i Corey Creasey. Są autorami wielu reklam i teledysków (m.in. dla Joanny Newsom, St. Vincent i Midlake).

Początek seansu o godz. 18.00.

Bilety: 10 zł (ulgowe) i 12 zł (normalne).
Rezerwacje biletów prowadzi kasa CSW, kontakt: info@csw.art.pl lub (022) 628 12 71 w. 135.


20/03/2010 - 22/03/2010 : William E. Jones - retrospektywa

William E. Jones jest autorem dwóch pełnometrażowych filmów eksperymentalnych: „Massillon” (1991) oraz „Finished” (1997), dokumentu o The Smiths „Is It Really So Strange?” (2004) oraz licznych krótkometrażowych wideo. Jego prace pokazywano na 53. Biennale w Wenecji, w londyńskim Tate Modern, paryskim Cinématheque Française oraz Luwrze, amsterdamskim Stedelijk, rotterdamskim Witte de With Center for Contemporary Art, nowojorskim Whitney Museum of American Art oraz Museum of Modern Art.

Program I: Massillon
Artysta powraca do miasta rodzinnego, by stworzyć niekonwencjonalną i poruszającą autobiografię. Mierząc się z najsilniej zakorzenionymi regułami tworzenia filmów, „Masillon” opowiada historię, w której nie pojawia się ani jeden aktor, jedynie zbiór przepięknych obrazów oraz towarzyszący im zmysłowy głos spoza kadru.

Program II: Film Montages (for Peter Roehr) + v.o.
Ceniona praca wideo „Film Montages (for Peter Roehr)”, która zapętla kadry, łącząc fragmenty gejowskiej pornografii z kompozycją muzyczną, równocześnie surową i deliryczną „v.o.” („version originale”, 2006) stając się kompilacją, między innymi fragmentów klasycznych produkcji z gejowskimi filmami pornograficznymi. Autor składa hołd zarówno minionej erze gejowskiego życia, wielkiemu artyście lat 60., ale też zjawisku kinomanii.

Program III: The Fall of Communism as Seen in Gay Pornography + Finished
Pierwszy film naświetla problem strategii amerykańskich wytwórni filmów pornograficznych, które we wczesnych latach 90. eksploatowały mężczyzn, często bezrobotnych, z Europy środkowo-Wschodniej.
„Fnished” poświęcony jest postaci kanadyjskiego modela Alana Lamberta, który popełnił samobójstwo w wieku 25 lat. Film to historia detektywistyczna i opowieść miłosna, to skąpany w słońcu film noir. To obraz zbudowany na sprzecznościach: pornograficzny - lecz cnotliwy, zdystansowany - lecz hipnotyzujący, powściągliwy - lecz poruszający.
Przypomina, że życie w filmach nie jest tym samym co życie przy filmach.
Film nagrodzony w kategorii "Najlepszy Film Niezależny/Eksperymentalny" w 1998 wg Los Angeles Film Critics Association.

Bilety: 6 zł.
Rezerwacje biletów prowadzi kasa CSW, kontakt: info@csw.art.pl lub (022) 628 12 71 w. 135.
Awatar użytkownika
tutomash
 
Posty: 569
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 8:19 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Postautor: tutomash » pn mar 01, 2010 12:48 pm

21/03/2010 - 31/03/2010 : ANDREA ARNOLD. NIEPOKOJĄCA RZECZYWISTOść: Red Road + Fish Tank

Obrazek

ANDREA ARNOLD
Ze względu na podejmowaną tematykę społeczną, twórczość reżyserki niejednokrotnie uznawana jest za kontynuację brytyjskich tradycji kina zaangażowanego społecznie spod znaku Kena Loacha czy Mike’a Leigh. Jej debiutancki film – krótkometrażowa „Osa” – została nagrodzona Oscarem w 2004 roku.

RED ROAD
21-24 marca 2010
Jackie pracuje w Centrum Monitoringu Miasta w Glasgow obserwując dzielnicę Red Road. Pewnego dnia zauważa mężczyznę i rozpoznaje w nim Clyde'a, odpowiedzialnego za wypadek sprzed kilku lat, który całkowicie zmienił jej życie. Kobieta postanawia rozliczyć się z przeszłością.
Film otrzymał nagrodę Jury na festiwalu w Cannes w 2004 roku.

FISH TANK
26-31 marca 2010
Historia zbuntowanej nastolatki, która nie chodzi do szkoły, nie ma przyjaciół i uważa, że w swoim życiu nie potrzebuje nikogo.
Mia ma 15 lat. Jej silny charakter i agresywna postawa budzą strach rówieśników. Gdy jest sama - tańczy. I wierzy w to, że kiedyś spełni swoje marzenia. Pewnego dnia jej matka przyprowadza do domu tajemniczego mężczyznę o imieniu Connor. Jego nieoczekiwana obecność zaburzy dotychczasowe relacje dziewczyny z otoczeniem.
Film nagrodzony przez Jury festiwalu w Cannes w 2009 roku.

Bilety: 10 zł (ulgowe) i 12 zł (normalne).
Rezerwacje biletów prowadzi kasa CSW, kontakt: info@csw.art.pl lub (022) 628 12 71 w. 135.


LINK DO STRONY KINA LAB
Awatar użytkownika
tutomash
 
Posty: 569
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 8:19 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Postautor: tutomash » pn mar 01, 2010 9:20 pm

Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
tutomash
 
Posty: 569
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 8:19 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Postautor: Agim6 » wt mar 02, 2010 10:29 pm

widzę kilka ciekawych pozycji... być może wybiorę się na coś..
Pozdrawiam
A.
Agim6
 
Posty: 673
Rejestracja: pn kwie 20, 2009 1:12 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: stentonik » wt mar 02, 2010 11:20 pm

Dziwne, że do tej pory nic nie było o kinie frankofońskim. Tyle premier w plecy...;)
Awatar użytkownika
stentonik
 
Posty: 4102
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 7:57 pm
Lokalizacja: Kradziejów;)

Postautor: tutomash » śr mar 03, 2010 1:09 am

Agim6 pisze:widzę kilka ciekawych pozycji... być może wybiorę się na coś..

mozna się umowić na jakiś seans, mi najbardziej widza sie filmy afro-amerykanskie
Awatar użytkownika
tutomash
 
Posty: 569
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 8:19 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Postautor: Agim6 » czw mar 04, 2010 10:48 pm

tutomash pisze:mozna się umowić na jakiś seans, mi najbardziej widza sie filmy afro-amerykanskie

pomyślimy, pomyślimy...mnie zainteresują ANIMACJE..
Pozdrawiam
A.
Agim6
 
Posty: 673
Rejestracja: pn kwie 20, 2009 1:12 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: pminnesota » pt mar 05, 2010 12:28 am

Jak ktoś miałby ochotę obejrzeć filmy Spike'a Lee, to proszę o kontakt. Oglądałem wszystkie trzy i polecam z pełną odpowiedzialnością! :good:
Awatar użytkownika
pminnesota
 
Posty: 732
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 3:41 pm
Lokalizacja: Ze świata :)

Postautor: tutomash » pt kwie 09, 2010 7:32 pm

Obrazek

Repertuar KWIECIEń 2010


02/04/2010 - 29/04/2010 : FRANCUSKIE RENDEZ-VOUS: ISABELLE HUPPERT
Obrazek

http://www.kinolab.art.pl/info.php?id=332

Kwietniowe Francuskie Rendez-Vous poświęcone będzie postaci Isabelle Huppert – francuskiej aktorki teatralnej i filmowej, laureatki nagród na festiwalach w Cannes, Berlinie, Wenecji, nagród Cezara czy BAFTA.

Aktorstwo studiowała w szkole Conservatoire d’Art Dramatique w Wersalu, a po ukończeniu studiów grała głównie w klasycznym repertuarze (m.in. w „Medei” Eurypidesa). W filmie po raz pierwszy pojawiła się w 1971 roku i szybko stała się jedną z najbardziej cenionych aktorek filmowych swojego pokolenia, co umożliwiło jej pracę z wieloma znakomitymi reżyserami, wśród których byli m.in. Jean-Luc Godard, Claude Chabrole, Claude Goretta, Michel Cimino, Andrzej Wajda, Olivier Assayas, François Ozon, Michael Haneke.

Koronczarka/ La Dentellière, reż. Claude Goretta, Francja/ Szwajcaria/ RFN 1977
Podczas wakacji z przyjaciółką Béatrice (Isabelle Huppert), uczennica zakładu fryzjerskiego, poznaje François, studenta z zamożnej rodziny. Ich początkowo udany związek przeradza się stopniowo w jednostronne zaangażowanie Béatrice, która nie potrafi poradzić sobie z przepaścią, jaka zaczyna dzielić parę.

Od pierwszego wejrzenia/ Coup de foudre, reż. Diane Kurys, Francja 1983
Akcja filmu rozpoczyna się w 1942 roku w okupowanej Francji. Léna, młoda żydówka (Isabelle Huppert) poślubia francuskiego żołnierza, by uniknąć deportacji do Niemiec. W tym samym czasie Madeleine (Miou-Miou) wychodzi za mąż za artystę, Raymonda, który wkrótce ginie z rąk snajpera. Madeleine niebawem ponownie wychodzi za mąż. Léna i Madeleine poznają się w dziesięć lat później w 1952 roku odprowadzając dzieci do tej samej szkoły w Lyonie, a ich znajomość z czasem stawia oba małżeństwa pod znakiem zapytania.
Film zdobył m.in. nagrodę FIPRESCI na MFF w San Sebastian oraz był nominowany do Oscara w kategorii najlepszego filmu zagranicznego.

Pani Bovary/ Madame Bovary, reż. Claude Chabrol, Francja 1991
XIX-wieczna Francja. Młoda dziewczyna z prowincji, Emma (Isabelle Huppert) poślubia doktora Charlesa Bovary (Jean- François Balmer). Aby uciec od nudy i nieszczęśliwego związku, jakim okazuje się jej małżeństwo, wdaje się w kolejne romanse, które całkowicie zmieniają jej życie i relacje z otoczeniem.

Rozstanie/ La Séparation, reż. Christian Vincent, Francja 1994, 88’
Związek Anne (Isabelle Huppert) i Pierre’a (Daniel Auteuil) przechodzi kryzys – ciche dni i gwałtowne kłótnie stają się ich codziennością. W końcu Anne informuje Pierre’a, że kocha innego mężczyznę. Pierre próbuje jeszcze ratować związek, zwłaszcza przez wzgląd na ich dwuletniego synka.

Ceremonia/ La Cérémonie, reż. Claude Chabrol, Francja 1995
Sophie, skryta i skromna dziewczyna, starająca się ukryć swój analfabetyzm, pracuje jako służąca u rodziny Lelievre. Pewnego dnia nawiązuje znajomość ze sfrustrowaną życiem i bezkompromisową Jeanne (Isabelle Huppert). Jeanne popada w konflikt z rodziną Lelievre, a znajomość z Sophie wykorzystuje aby się na nich zemścić.

Pianistka/ La Pianiste, reż. Michael Haneke, Austria/ Francja/ Niemcy 2001
Erika Kohout (Isabelle Huppert) jest nauczycielką gry na fortepianie w konserwatorium w Wiedniu. Cieszy się poważaniem zarówno jako utalentowana pianistka, jak też świetna, ale wymagająca nauczycielka. Choć jest kobietą w średnim wieku, wciąż mieszka razem z matką (Annie Girardot), z którą jest silnie związana i po której odziedziczyła surową naturę. Erotyczny świat Eryki i jej codzienne życie nauczycielki biegną różnymi drogami. Pewnego dnia, jeden z jej studentów - Walter (Benoît Magimel) postanawia ją uwieść.

8 kobiet/ 8 femmes, reż. François Ozon, Francja/ Włochy 2002
Francja, lata 50. środek zimy. Domostwo na odludziu odcięte od świata przez śnieżycę. Osiem kobiet - żona, siostra, kochanka, córki, służące – z których każda jest podejrzana o zabójstwo pana domu. Każda z nich miała motyw, by zabić mężczyznę. Każda ma też alibi. Winna jest tylko jedna.
Osiem znakomitych francuskich aktorek (m.in. Catherine Deneuve, Isabelle Huppert i Emmanuelle Béart) gra osiem typów kobiet w znakomicie zaadaptowanej przez François Ozon sztuce Roberta Thomasa.

Bilety: 10 zł (ulgowe) i 12 zł (normalne).
Rezerwacje biletów prowadzi kasa CSW, kontakt: info@csw.art.pl lub (022) 628 12 71 w. 135.

http://www.kinolab.art.pl/info.php?id=332
Awatar użytkownika
tutomash
 
Posty: 569
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 8:19 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Postautor: tutomash » pt kwie 09, 2010 7:50 pm

16/04/2010: SHORT WAVES 2010: Festiwal Polskich Filmów Krótkometrażowych
Obrazek

Na program złożą się najlepsze polskie krótkometrażówki wyprodukowane po 2008 roku, a podczas projekcji będzie można zobaczyć zarówno filmy premierowe, jak i te, które nagradzano już na innych wydarzeniach filmowych.

Na Festiwal zostało nadesłanych ponad 150 filmów – wśród nich animacje, dokumenty, fabuły, teledyski, video-art i reklamy, spośród których wybrane zostały najbardziej reprezentatywne pod względem tematyki i formy.
W programie znalazły się m.in.: „Kaszel Umarlaka" Krzysztofa Borówki – realizm magiczny w gwiazdorskiej obsadzie, „Powrót" Anny Błaszczyk – siedmiominutowe science-fiction o powrotach z gwiazd po latach, kiedy już nic nie wydaje się takie samo czy nagrodzony na Festiwalu Ale Kino! „Rabbit Case” Jakuba Wrońskiego – animacja, w której wilk nie goni zająca jak w radzieckiej kreskówce, ale pomaga mu wyjść z pociągowej traumy. Ponadto „Koniec” Agnieszki Pokrywki – oparta na fragmencie „Rzeźni nr 5” Kurta Vonneguta opowieść o II wojnie światowej obserwowanej na wstecznym biegu, „Niewidzialni” Katarzyny Gondek – wysmakowany formalnie film dokumentujący lekcje tańca dla niewidomych, któremu daleko do płaczliwego melodramatu o osobach niepełnosprawnych, a także teledysk „Everytime” Katarzyny Kijek i Przemysława Adamskiego do piosenki brytyjskiego zespołu Oi Va Voi, zrealizowany w całości przy użyciu niszczarki do papieru oraz aparatu fotograficznego. W programie również „Aaa Tanie wizualki” – zabawa formą w wykonaniu Katarzyny £ugońskiej i Ewy Juszkiewicz, energetyczny teledysk „Pies” Grześka Nowińskiego do utworu zespołu BiFF oraz dwie dłuższe formy: dokument w duchu twórczości Krzysztofa Kieślowskiego – „Szczęściarze” Tomasza Wolskiego i zrealizowana bez dydaktycznego zadęcia fabularna opowieść o trudnym życiu chłopaka chorego na zespół Tourette’a – „Brzydkie słowa” Marcina Maziarzewskiego.

Publiczność będzie miała szansę zagłosować na najlepszy film, a zwycięzca otrzyma nagrodę wysokości 10 tysięcy złotych.

Program filmowy:

Pies (BiFF)
Grzesiek Nowiński, 2009, 5'
Energetyczny teledysk do piosenki zespołu BiFF, zrealizowany techniką poklatkową.

Brzydkie słowa
Marcin Maziarzewski, prod. WRiTv Uś Katowice, 2009, 25'
Niezwykle trudno jest opowiedzieć o chorobie nie popadając w patos i przygnębienie. Marcin Maziarzewski ominął te mielizny i przedstawił bohatera, którego życie nie jest lekkie – cierpi na zespół Tourette'a.

Rabbit Case
Jakub Wroński, prod. PWSFTviT, 2009, 10'
Film animowany przedstawiający relacje między wilkiem i zającem z nieco innej strony. Historia przyjaźni wilka z zającem.

Niewidzialni
Katarzyna Gondek, prod. Studio ABM Poznań, 2009, 15'
Wyjątkowy film dokumentujący lekcje tańca dla niewidomych. Choć zrealizowany subtelnie i taktownie, daleko mu do płaczliwego melodramatu o osobach niepełnosprawnych.

Powrót
Anna Błaszczyk, prod. SE-MA-FOR Produkcja Filmowa, 2009, 7'
Animowany film science fiction. Powracający po latach nastoją planetę astronauta odkrywa, jak wiele się zmieniło podczas jego nieobecności, choć niektóre rzeczy pozostały niezmienne.

Kaszel Umarlaka
Krzysztof Borówka, prod. WRiTv Uś Katowice, 2009, 20'
Realizm magiczny, w którym proporcje między realizmem a magią są idealnie wyważone, nie jest za różowo i sielsko, a z drugiej strony na pewno nie jest zbyt szaro i smutno.

Koniec
Agnieszka Pokrywka, ASP Poznań, 2009, 8'
Oparty na motywach „Rzeźni nr.5” Kurta Voneguta, autorka pokazuje II wojnę światową obserwowaną na wstecznym biegu, nie poprzestaje jednak na montażowych trickach ale opowiada poważną i interesującą historię.

Aaa tanie wizualki
Katarzyna £ygońska i Ewa Juszkiewicz, prod. ASP Gdańsk, 2009, 1'
Zabawa formą wycinanki: fragmenty starych fotografii na diaskopie, muzykę do tego dynamicznego, jednominutowego filmu stworzył Stendek.

Szczęściarze
Tomasz Wolski, prod. KIJORA, 2008, 26'
Dokument utrzymany w duch Krzysztofa Kieślowskiego. Reżyser pokazał jak w niewielkiej przestrzeni Urzędu Stanu Cywilnego zamyka się koło życia: ślub, chrzciny, zgon.

Everytime (Oi Va Voi)

Katarzyna Kijek i Przemysław Adamski, 2009, 3’
Teledysk do piosenki brytyjskiego zespołu Oi Va Voi, zrealizowany wyłącznie przy użyciu niszczarki do papieru, drukarki i aparatu fotograficznego.

Początek seansu o godz. 20.00.

Bilety: 10 zł (ulgowe) i 12 zł (normalne).
Rezerwacje biletów prowadzi kasa CSW, kontakt: info@csw.art.pl lub (022) 628 12 71 w. 135.
Awatar użytkownika
tutomash
 
Posty: 569
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 8:19 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Postautor: tutomash » pt kwie 09, 2010 7:51 pm

22/04/2010 - 25/04/2010 : Krótko mówiąc... po holendersku / Shortly Speaking... Dutch (edycja III)
Obrazek

Holendrzy to mistrzowie oszczędnej, eleganckiej formy – zarówno w architekturze i sztuce, jak również w filmie.
Autorami krótkich form są nie tylko studenci szkół filmowych czy artystycznych, ale w dużej mierze profesjonalni filmowcy i uznani artyści, stąd w wielu wypadkach nie są to efekty prób początkujących twórców, ale misterne krótkometrażowe dzieła na bardzo wysokim poziomie. Zwłaszcza abstrakcyjna animacja jest niewątpliwym atutem Holendrów.

Filmy te poruszają zazwyczaj tematy uniwersalne, choć nie brakuje także tematyki lokalnej – dotykającej współczesnej Holandii, zarówno w skali makro, jak i w skali mikro. Pełne są charakterystycznej ironii i poczucia humoru nawet w przypadkach, kiedy poruszają sprawy poważne i trudne. Równocześnie autorzy kładą ogromny nacisk na nowatorską formę i eksperyment formalny, dzięki czemu wiele z filmów trudno jednoznacznie zaszufladkować zgodnie z tradycyjnym podziałem na fabułę, dokument i animację.
Wszystko to sprawia, że spotkanie z krótkim filmem holenderskim to przygoda, zetknięcie się z innym sposobem patrzenia na świat.

Ze względu na znaczącą ilość filmów krótkometrażowych produkowanych w Holandii na tamtejszym rynku z powodzeniem działa kilka firm zajmujących się dystrybucją i promocją krótkich form – takich jak Holland Film, FilmBank czy Armadillofilm.

„Krótko mówiąc... po holendersku” organizowane jest przez KINO.LAB już po raz trzeci (poprzednie edycje odbyły się w latach 2006 i 2008) dzięki pomocy Ambasady Królestwa Niderlandów i Holland Film.

Przegląd odbędzie się w dniach 22-25 kwietnia w Warszawie w KINO.LABie (CSW Zamek Ujazdowski, ul. Jazdów 2), a następnie w innych polskich miastach:
* Spichrz: ul. Grodzka 7/11 sala 25 - Kino w Muzeum w Muzeum Okręgowym im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy (6-7 maja)
* Poznań: Kino Rialto, ul. Dąbrowskiego 38 (7-13 maja)
* Kraków: Kino Pod Baranami, Rynek 27 (10-12 maja)
* Wrocław: ACF

Bilety: 10 zł (ulgowe) i 12 zł (normalne).
Rezerwacje biletów prowadzi kasa CSW, kontakt: info@csw.art.pl lub (022) 628 12 71 w. 135.
Awatar użytkownika
tutomash
 
Posty: 569
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 8:19 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Postautor: tutomash » pn kwie 12, 2010 8:29 pm

CSW Zamek Ujazdowski, ul. Jazdów 2
tel. (22) 628 12 71-73 w.160, e-mail: prokino@csw.art.pl

Informujemy, że do 16 kwietnia włącznie (piątek) program KINO.LABu zostaje odwołany z powodu żałoby narodowej.
17 kwietnia (sobota) odwołany zostaje seans Kinoterapii o godz. 11.00. Seanse o 16.00, 18.00 i 20.30 - odbędą się według programu.


Seanse filmu 'Las', Kinoterapia oraz Short Waves odbędą się w maju.
Nowy termin promocji książki 'Panowie herbaty' połączonej z projekcją filmu 'Urug' zostanie ustalony wkrótce, szczegóły podamy na stronie kina.

Zapraszamy do bieążcego śledzenia programu KINO.LABu na stronie: www.kinolab.art.pl
Awatar użytkownika
tutomash
 
Posty: 569
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 8:19 pm
Lokalizacja: Piaseczno


Wróć do Warszawa: wydarzenia, informacje i rozrywka

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości