Puławska Bis Trasa S-7 Południowa Obwodnica Warszawy

W tej części forum umieszczajcie informacje dotyczące ogólnych spraw całego powiatu piaseczyńskiego. Jeżeli temat jest zbyt ogólny, aby opisać go na podforach poszczególnych gmin, to umieść go tutaj.

Moderator: GTW

Budowa Puławskiej-bis znów się opóźni

Postautor: Tomasz » czw lip 23, 2009 7:31 pm

Budowa Puławskiej-bis znów się opóźni. 10 lipca Generalny Dyrektor Ochrony środowiska uchylił w całości decyzję środowiskową dla budowy szosy ekspresowej S-7. Bo nie spytano o zdanie mieszkańców Piaseczna. To kolejna porażka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad: po szosie Piaseczno – Góra Kalwaria (nr 79 ) oraz obwodnicy Raszyna i Janek (S-8 ), gdzie również pod wpływem protestów lokalnej społeczności decyzje środowiskowe zostały uchylone.

Trasa S-7 (inaczej N-S) miała być dwupasmową trasą ekspresową, która połączy lotnisko Okęcie z Grójcem (przebiegając przez gminy Lesznowola, Piaseczno i Tarczyn). Jeszcze do niedawna Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiadała, że Puławska-bis powstanie na Euro 2012. Popierały ją w tym jednogłośnie samorządy gmin, które ekspresówka ma przeciąć. Ale wiosną GDDKiA przesunęła zakończenie inwestycji na 2013 rok. – Od wielu lat mieszkamy w korytarzu zarezerwowanym pod tę trasę i nie możemy w pełni korzystać ze swojego prawa własności – skarży się „NW” mieszkaniec gminy Piaseczno, jeden z wielu niecierpliwie oczekujących na powstanie szosy N-S. Nie ma dla niego dobrych wieści. Generalny Dyrektor Ochrony środowiska rozpatrzył skargi m.in. mieszkańców gminy Tarczyn (w tym Stowarzyszenia krajowa7.pl, które najsilniej sprzeciwiało się proponowanemu przez drogowców przebiegowi trasy N-S) i uchylił w całości postanowienie ministra środowiska z 14 listopada 2008 r. uzgadniające warunki środowiskowe dla inwestycji oraz przekazał sprawę do ponownego rozpatrzenia.

Uzasadnienie decyzji Generalnego Dyrektora Ochrony środowiska jest porażające. Przede wszystkim urzędnicy nie zorganizowali konsultacji społecznych z mieszkańcami gminy Piaseczno, co w przypadku podobnych postępowań jest standardowym działaniem. Dalej wymieniana jest lista tak rażących błędów, że aż dziw, iż miały miejsce w przypadku inwestycji wartej setki milionów złotych. Choćby takich, że raport oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko zawiera nieprawdziwe dane dotyczące wyburzeń dla poszczególnych wariantów drogi (można to zweryfikować, oglądając załączoną mapę!). Skarżący zauważyli także w projekcie brak mostu nad Tarczynką czy sieci gazowej wysokiego ciśnienia. – Wielokrotnie zgłaszaliśmy te błędy. Gdyby na czas zostały poprawione, może GDDKiA nie odnotowałaby tak kompromitującej porażki. Ale urzędnicy w kontaktach z nami z góry założyli, że nie mamy racji – mówi Jakub Zagórowcz ze Stowarzyszenia krajowa7.pl. Decyzja GIOś oznacza, że cała procedura, trwająca około 12–14 miesięcy, musi być powtórzona. Dyrektor mazowieckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad zapewnia, że budowa Puławskiej-bis odłożona nie będzie. – W tej sytuacji zwrócimy się do Regionalnego Dyrektora Ochrony środowiska o powtórne postępowanie, z zachowaniem wszystkich obowiązujących procedur – tłumaczy „NW” Wojciech Dąbrowski.

źródło: gazeta Nad Wisłą nr 14 (280) - 23 lipca 2009
Tomasz z Henrykowa
Awatar użytkownika
Tomasz
 
Posty: 451
Rejestracja: ndz sie 10, 2008 8:59 pm
Lokalizacja: okolice Piaseczna

Niechciany węzeł

Postautor: justynka » pt sie 07, 2009 12:56 pm

Rozpoczęła się batalia o budowę węzła komunikacyjnego, który ma powstać w Woli Gołkowskiej na ulicy Gościniec. Początkowo mieszkańcy byli przychylni temu pomysłowi, jednak teraz część z nich zmieniła zdanie

Dyskusja dotycząca lokalizacji węzła Puławskiej-bis określanego mianem Antoninów, który ma powstać w Woli Gołkowskiej przy ul. Gościniec (nieopodal skrzyżowania z ul. Orzechową) przybrała na sile kilka tygodni temu. To wówczas w hali sportowej w Głoskowie doszło do spotkania władz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, projektantów, władz gminy i powiatu, z mieszkańcami Gołkowa, Robercina i Woli Gołkowskiej. Podczas spotkania projektanci oraz władze gminy i powiatu wyrazili wątpliwości co do sensowności przesunięcia węzła, uznając je za zbyteczne. Podobnego zdania byli mieszkańcy Gołkowa i Robercina, na którego terenie, w myśl koncepcji zaproponowanej przez mieszkańców Woli Gołkowskiej, miałby znaleźć się przesunięty węzeł Antoninów. Jednak zapytani o to wprost, wypowiadają się bardzo ostrożnie.
- To delikatna sprawa - mówi nam anonimowo mieszkający w Robercinie pan Marian. - Nie chcielibyśmy stanowczo powiedzieć, że nie zgadzamy się na ten węzeł w naszej miejscowości, bo w końcu mieszkańcy Woli Gołkowskiej to nasi sąsiedzi i poniekąd ich rozumiemy. Nie sposób jednak oprzeć się wrażeniu, że są oni w walce o przesunięcie węzła osamotnieni...

Mieszkańcy protestują

Mieszkańców Woli Gołkowskiej, których podpisało się pod wnioskiem o przeniesienie węzła aż 177, nie popierają także władze gminy i powiatu. Wicestarosta Marek Gieleciński i burmistrz Józef Zalewski wyraźnie dali do zrozumienia, że władze samorządowe wolą wydawać miliony złotych na budowę chodników przy już istniejących drogach niż budować nową drogę powiatową do zlokalizowanego w szczerym polu węzła. Z argumentacją tą nie zgadza się Michał Siedlec, sołtys Woli Gołkowskiej, sprzeciwiający się budowie węzła na ulicy Gościniec.
- Przeraża mnie krótkowzroczne spojrzenie władz. My staramy się myśleć przyszłościowo - mówi Michał Siedlec. - Z początku rzeczywiście pogodziliśmy się z tym, że węzeł Antoninów powstanie w Woli Gołkowskiej. Tyle tylko, że potem dowiedzieliśmy się o jego planowanej rozbudowie w stronę południowo-wschodnią, co byłoby uciążliwe nie tylko dla mieszkańców Woli Gołkowskiej, ale także Głoskowa.

Gościniec drogą szybkiego ruchu

Sołtys Woli Gołkowskiej ma na myśli nową koncepcję układu drogowego, która rzekomo zakłada przebudowanie ul. Gościniec na drogę szybkiego ruchu i połączenie węzła Antoninów z drogą krajową nr 79.
- Nikt nie zastanawia się nad tym, co będzie później, a my nie chcemy zwiększenia ruchu na ul. Gościniec. Chodzi o nasze bezpieczeństwo, przecież Wola Gołkowska to wieś ze zwartą zabudową. Na całym świecie drogi o dużym natężeniu ruchu buduje się poza miejscami, w których żyją ludzie. Dlaczego u nas wszystko musi być na odwrót? - pyta retorycznie Michał Siedlec. - Gmina stara się ukryć przed mieszkańcami fakt, że ta droga ma być w przyszłości dostosowana do większego ruchu pojazdów. Gościniec to tak naprawdę droga lokalna, a nie powiatowa, tyle tylko, że nikt nie chce spojrzeć prawdzie w oczy.

Węzeł w szczerym polu

Koncepcja, o której mówi Michał Siedlec zakłada rzekomo, że ulica Gościniec zostanie poszerzona w przyszłości do 25 m, co jest związane z tym, że część domów najprawdopodobniej będzie trzeba wyburzyć. W związku z przebudową droga straci też najprawdopodobniej swój lokalny charakter i zaczną jeździć po niej ciężkie samochody. Te argumenty, jak twierdzi Michał Siedlec, powinny zastanowić także mieszkańców sąsiednich miejscowości, w tym Głoskowa.
Budowa węzła Antoninów na terenie Robercina w okolicach ulicy Wierzbowej ma sens - przekonuje Michał Siedlec. - W tej chwili są tam nieodrolnione grunty, nie ma siedzib ludzkich. Taki węzeł nikomu, albo prawie nikomu nie będzie przeszkadzał. A koszt poprowadzenia do niego nowej drogi dojazdowej? Cóż, jeśli skalkuluje się koszty poszerzenia ulicy Gościniec i związane z tym odszkodowania, które trzeba będzie wypłacić mieszkańcom, to może się okazać, że pobudowanie nowej drogi wśród pól będzie kosztowało mniej niż poszerzenie starej... - dodaje sołtys.

Gmina się nie zgadza

Argumenty te nie przekonują radnego Mariusza Słowika.
- Ten pan nie ma racji. Ani gmina ani powiat nie planują poszerzenia ulicy Gościniec. W przeciwnym razie, czy zbudowalibyśmy przy niej chodnik? - pyta retorycznie radny Słowik.
- Jeśli natężenie ruchu w przyszłości się nasili, wówczas zbudujemy drogi łączące się z drogami serwisowymi. To właśnie „serwisówkami” mieszkańcy naszego powiatu będą dojeżdżać do węzłów komunikacyjnych, a nie ulicą Gościniec.
Mariusz Słowik, podobnie zresztą jak i przedstawiciele władz samorządowych, nie są zachwyceni koncepcją przesunięcia węzła, uważając, że opóźni ona całą inwestycję.
- Należy szanować każdy głos, nawet mieszkańców z małej uliczki w Woli Gołkowskiej, ale o ostatecznej lokalizacji węzła powinna przesądzić cała społeczność gminna w drodze uchwały rady miejskiej. Rada miejska w 2006 roku uchwalając Studium Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Piaseczno ustaliła lokalizację węzła na ulicy Gościniec. Przeciwko tej uchwale nie głosował żaden radny! Do czasu zmiany stanowiska rady miejskiej - podkreśla Mariusz Słowik - dotychczasowe stanowisko pozostaje wiążące.

autor: Tomasz Wojciuk
źródło: Kurier Południowy wydanie nr 304, 2009-08-07
Justyna
justynka
 
Posty: 1096
Rejestracja: pt sty 18, 2008 11:04 am
Lokalizacja: Piaseczno

Puławska znów węższa

Postautor: weronika » czw sie 27, 2009 9:11 pm

W drugiej dekadzie września ruszy budowa ekspresówki S-2, która połączy węzeł Lotnisko z węzłem Puławska.

Tak zapowiedział „NW” Wojciech Dąbrowski, dyrektor mazowieckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. To oznacza duże utrudnienia na ulicy Puławskiej. Podczas budowy węzła drogowego ruch może być czasowo ograniczony do jednego pasa w każdym kierunku. – Jeszcze dokładnie nie wiemy, kiedy nastąpią ograniczenia. Wykonawca przygotowuje harmonogram robót, przygotowywana jest też tymczasowa organizacja ruchu. Obiecałem, że będę mieszkańców Warszawy i okolicy powiadamiał z dwutygodniowym wyprzedzeniem o nadchodzących utrudnieniach w ruchu i zamierzam słowa dotrzymać – mówi Dąbrowski.

W Piasecznie mobilizacja. Radni zamierzają wezwać burmistrza Józefa Zalewskiego do podjęcia kroków, które zminimalizują uciążliwość robót na Puławskiej. – Nie ma dla nas innej drogowej alternatywy w kierunku stolicy, dlatego już teraz trzeba podjąć pilne działania, żeby przebudowa jak najmniej dotknęła mieszkańców – tłumaczy przewodniczący rady miejskiej Michał Szweycer. – Wezwanie burmistrza do działań jest potrzebne, ponieważ kiedy powstawały wiadukty przy hipermarkecie Auchan, gmina słabo angażowała się w zmniejszenie utrudnień na Puławskiej – przekonuje. Radni nawołują m.in., aby na czas remontu odpowiednimi tablicami ograniczyć ruch tranzytowy na Puławskiej oraz zwiększyć liczbę wagonów i częstotliwość kursowania pociągów Kolei Mazowieckich. – Jeśli chodzi o kolej, stale lobbujemy za większą ilością kursów – zapewnia Daniel Putkiewicz, pełnomocnik burmistrza do spraw rozwoju. 7,5 km ekspresówki (która w przyszłości będzie częścią południowej obwodnicy stolicy, a na razie ułatwi dojazd na lotnisko) przebuduje za nieco ponad 1 mld zł polsko-austriackie konsorcjum. Ma na to dwa lata.

źródło: Nad Wisłą nr 16 (282) - 27 sierpnia 2009
weronika
 
Posty: 750
Rejestracja: pn lut 11, 2008 10:04 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Postautor: Koramina » wt wrz 22, 2009 12:38 pm

Rusza budowa fragmentu przedłużenia autostrady A2 przez Warszawę

Budowa drogi ekspresowej S-2 na odcinku od węzła Lotnisko do węzła Puławska została rozpoczęta. Przedmiotem inwestycji jest budowa ok. 7,5 km drogi ekspresowej S-2 na odcinku od węzła Lotnisko do węzła Puławska wraz z łącznikiem lotniskowym do węzła Marynarska (S-79), co stanowi II etap zadania inwestycyjnego: „Budowa drogi ekspresowej S-2 na odcinku węzeł Konotopa – węzeł Puławska wraz z odcinkiem drogi ekspresowej S-79 węzeł Lotnisko – Marynarska.

Kontrakt zawarty z konsorcjum: TEERAG-ASDAG POLSKA Sp. z o.o./ TEERAG-ASDAG Aktiengesellschaft, Wiedeń / Intop Tarnobrzeg Sp. z o.o., o wartości umownej 1.123 mln zł zostanie wykonany w ciągu 22 miesięcy od rozpoczęcia robót (nie wliczając 3 miesięcznych okresów zimowych), czyli do kwietnia 2012r.

Inwestycja zaprojektowana została przez biuro projektowe DHV Polska Sp. z o.o.

W zakres przedsięwzięcia wchodzi budowa dwóch jezdni po trzy pasy ruchu dla:

- drogi ekspresowej S-79 (Trasa NS) od węzła „Marynarska” do węzła „Lotnisko”.
- drogi ekspresowej S-2 (Trasa POW) od węzła „Lotnisko” do węzła „Puławska”.

Budowa drogi umożliwi alternatywne, w stosunku do ul. Rzymowskiego i Marynarskiej, powiązanie południowych dzielnic Warszawy (Ochota, Ursynów, Piaseczno, Wawer) oraz ułatwi dojazd do Międzynarodowego Portu Lotniczego Okęcie im. Fryderyka Chopina.


W celu powiązania planowanej trasy z układem lokalnym zaprojektowano:

· 4 węzły drogowe:

- węzeł Puławska
- węzeł Lotnisko
- węzeł MPL Okęcie
- węzeł Marynarska

· sieć dróg serwisowych
· przepusty drogowe
· przebudowę i usunięcie kolizji (sieci trakcyjnej PKP, telekomunikacyjnych, energetycznych, instalacji wodno-kanalizacyjnej)
· budowę urządzeń odwadniających
· budowę urządzeń ochrony środowiska: ekranów akustycznych, separatorów, pasów zieleni
· przebudowę torowiska tramwajowego wraz z pętlą (ul. Marynarska)
· budowę kładki dla pieszych w rejonie węzła MPL Okęcie,
· budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego
· przebudowę ulic – Puławska, Taneczna, Poloneza, Oberka, Karnawał, Terleckiego, Kinetyczna, Wirażowa, Marynarska, Sasanki, Taśmowa zgodnie z decyzją lokalizacyjną w liniach rozgraniczających inwestycji.

Podstawowe parametry techniczne:

- klasa drogi: S – ekspresowa
- prędkość projektowa: 80 km/h
- szerokość jezdni: dwie jezdnie po 3x3,5m
- szerokość pasa dzielącego: 4,0m
- obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś


Harmonogram prac:

Rok 2009

1. Roboty przygotowawcze:

- prace geodezyjne
- roboty rozbiórkowe
- wycinka drzew i krzewów
- usunięcie humusu
- przebudowa kolizji wodociągowych, energetycznych, teletechnicznych i ciepłowniczych

2. Roboty zasadnicze

- roboty drogowe - wykopy i nasypy
- stabilizacja gruntu
- budowa przepustów
- roboty mostowe - fundamentowanie obiektów

Rok 2010

1. Przebudowa linii energetycznej NN, SN, torów i trakcji PKP
2. Przebudowa sieci wodno – kanalizacyjnych i drenowania
3. Budowa nasypów
4. Wykonywanie podbudów
5. Budowa obiektów mostowych
6. Budowa przepustów drogowych

Rok 2011

1. Zakończenie budowy nasypów
2. Odwodnienie korpusu drogowego
3. Budowa kanalizacji deszczowej i zbiorników retencyjnych
4. Wykonywanie podbudów
5. Wykonywanie nawierzchni warstwa wiążąca i ścieralna
6. Roboty wykończeniowe
7. Oznakowanie dróg i urządzenia bezpieczeństwa ruchu
8. Elementy ulic
9. Zakończenie budowy obiektów mostowych
10. Zakończenie budowy przepustów
11. Oświetlenie drogowe
12. Ekrany akustyczne

Rok 2012

1. Wykonywanie nawierzchni warstwa wiążąca i ścieralna
2. Roboty wykończeniowe
3. Oznakowanie dróg i urządzenia bezpieczeństwa ruchu
4. Oświetlenie drogowe
5. Ekrany akustyczne
6. Nasadzenia – zieleń drogowa

Info z dnia:16.09.2009
Zródło www.gddkia.gov.pl http://tnij.org/budowas2
Koramina
 
Posty: 313
Rejestracja: pt sie 28, 2009 9:26 am

Postautor: Marek13 » śr wrz 23, 2009 8:54 am

Jest tylko "mały" problem z węzłem Puławska.

W pierwszym etapie to będzie rondo !!!
Marek13
 
Posty: 17
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 6:21 pm

Gdzie powstanie węzeł?

Postautor: justynka » pt paź 23, 2009 12:30 pm

Na ostatniej sesji rady miejskiej radni przyjęli uchwałę w sprawie przyjęcia opracowania „Studium układu komunikacyjnego Piaseczno”. Przy okazji uchwały powrócił temat budowy węzła komunikacyjnego „Antoninów” na Puławskiej-bis. Radni opowiedzieli się, za przesunięciem węzła z ul. Gościniec w Woli Gołkowskiej do Robercina

O batalii związanej z budową węzła na ul. Gościniec w Woli Gołkowskiej i związanymi z tym protestami mieszkańców pisaliśmy już w Kurierze Południowym z 7 sierpnia. Na ostatniej sesji temat powrócił. Kiedy przewodniczący komisji środowiska i ładu przestrzennego Piotr Obłoza zaproponował, aby wpisać do uchwały zalecenie przesunięcia węzła „Antoninów” w kierunku północnym, o głos poprosił Mariusz Słowik, pełniący tego dnia obowiązki przewodniczącego rady w zastępstwie Michała Szweycera.
- Walne zgromadzenie mieszkańców Gołkowa jednogłośnie zaprotestowało przeciwko przesunięciu węzła. Zostałem upoważniony, aby przekazać radzie to stanowisko
- Szkoda panie Słowik, że pan nie dodał, że mieszkańcy Gołkowa są oddaleni o kilka kilometrów od węzła - ripostował Antoni Rosłon.
- A co mają powiedzieć mieszkańcy Woli Gołkowskiej, Robercina i Baszkówki, których ten problem dotyczy bezpośrednio. Projektanci uważają, że droga do węzła musi mieć szerokość 35 m, a ulica Gościniec ma 10 m. W Gołkowie jeden dom byłby w kolizji z drogą, którą trzeba by ewentualnie wybudować do węzła zlokalizowanego w Robercinie. Aby poszerzyć ul. Gościniec tych domów trzeba by wyburzyć z 50. Pamiętajmy, że jak teraz pobudujemy węzeł to przez najbliższych 50 lat na pewno go nie przeniesiemy. Dziwię się mieszkańcom Gołkowa i uważam, że są wprowadzani w błąd.
- Wiadomo, że węzeł powstanie tam, gdzie jest powiązanie z drogami lokalnymi - mówił Piotr Obłoza. - Jeśli stać nas, żeby wydać 360 mln zł na kanalizację, to powinno nas być stać, aby wydać powiedzmy 200 mln zł na nowe drogi, w tym drogę do węzła zlokalizowanego w Robercinie...
- Piaseczno musi być jak najszybciej odkorkowane, dlatego ważne jest, aby Puławska-bis powstała najszybciej jak to możliwe - obstawał przy swoim Mariusz Słowik. - Generalna dyrekcja wyraźnie mówi, że węzły dla takich tras nie mogą być lokalizowane w szczerym polu. W całej Polsce są one budowane w drogach powiatowych. Bądźmy realistami, zejdźmy na ziemię. Poza tym wokół tras szybkiego ruchu są jeszcze drogi serwisowe, którymi też można dojechać do węzłów.
- Kogo pan przewodniczący reprezentuje, generalną dyrekcję dróg i powiat czy mieszkańców? - wtrącił się radny Zbigniew Mucha.
- No właśnie, wydaje mi się, że pan przewodniczący nie widział na oczy projektu rozłożenia dróg - mówił Krzysztof Tarchalski. - Postuluję, żeby przyjąć wnioski komisji.
- No tak, ale jak przesuniemy węzeł do Robercina, to i tam zaczną się protesty - wyraziła swe wątpliwości Dorota Wysocka-Jońska. Na tym dyskusja się zakończyła. Ostatecznie radni większością głosów przyjęli zalecenie komisji ochrony środowiska i ładu przestrzennego oraz komisji polityki gospodarczej, podejmując wniosek o przesunięcie węzła z ulicy Gościniec do Robercina. Zostało to sklasyfikowane jako zalecenie, ponieważ i tak ostateczną decyzję w tej sprawie podejmować będzie nie gmina, tylko władze GDDKiA.

autor: Tomasz Wojciuk
źródło: Kurier Południowy wydanie nr 315, 2009-10-23
Justyna
justynka
 
Posty: 1096
Rejestracja: pt sty 18, 2008 11:04 am
Lokalizacja: Piaseczno

Rusza budowa 10-km odcinka południowej obwodnicy Warszawy

Postautor: Kowal » pt lip 09, 2010 9:34 am

Obrazek

Drgnęło w budowie dróg ekspresowych na południe od stolicy. Za dwa lata z węzła na ul. Puławskiej dojedziemy do autostrady A2.

Tydzień temu wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski podpisał uroczyście decyzję o pozwoleniu na budowę dla liczącego 10,5 kilometrów odcinka drogi ekspresowej S2, która połączy wylot z autostrady A2 (od zachodniej granicy) w Konotopie z węzłem drogowym przy lotnisku Okęcie. Decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności.

Po zakończeniu realizacji tej trasy (a budowany jest też właśnie fragment S2 od ul. Puławskiej do lotniska) za dwa lata po zjechaniu na węzeł przy ursynowskim hipermarkecie Real w kilka minut dotrzemy do autostrady A2 w kierunku £odzi. – Będzie to jedna z najważniejszych dróg ekspresowych w Polsce. W Warszawie usprawni komunikację pomiędzy dzielnicami miasta oraz zapewni spójność dróg w stolicy z siecią dróg krajowych, w tym z autostradą A2 – powiedział podczas uroczystości wojewoda.

Co ważne, 17 czerwca Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę z wykonawcą zachodniego odcinka trasy S2, konsorcjum firm, którego liderem jest Bilfinger Berger Polska SA. Buldożery maja rozpocząć prace za niespełna dwa tygodnie. W ramach potężnego przedsięwzięcia, które pochłonie 908 mln zł, wykonawca wybuduje dwie trzypasmowe jezdnie.

Zakończenia robót zaplanowano na sierpień 2012 r., ale szosa ma być przejezdna już w maju 2012, czyli tuż przed mistrzostwami Europy w piłce nożnej. W tym samym czasie ruch samochodowy ma zostać wpuszczony na autostradę A2, której S2 będzie przedłużeniem.

Za trzy, cztery lata S2 będzie krzyżować się w węźle „Lotnisko” z trasą N-S („Puławską-bis”), która przetnie gminy Lesznowola, Piaseczno, Tarczyn i włączy się do szosy krakowskiej przed Grójcem.

Nad Wisłą nr 13 (303) - 8 lipca 2010
Awatar użytkownika
Kowal
 
Posty: 742
Rejestracja: śr lut 24, 2010 12:07 pm

Poparcie dla inicjatywy Tak dla S7

Postautor: Redakcja » czw lut 09, 2012 6:55 pm

„Tak dla S7" to inicjatywa, która ma pomóc w realizacji najbardziej potrzebnej i uzasadnionej drogi wylotowej z Warszawy – odcinka drogi S7 Warszawa-Grójec.

Wszelkie informacje dotyczące inicjatywy znajdują się na stronie internetowej
http://www.takdlas7.pl oraz http://www.facebook.com/TAK.DLA.S7
Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Do stolicy ekspresowo w 2017?

Postautor: Paulina » czw lip 12, 2012 10:42 am

Możliwe, że w ciągu pięciu lat powstanie alternatywna trasa dla zakorkowanych ul. Puławskiej i al. Krakowskiej. Chodzi o drogę ekspresową S7 od południowej obwodnicy Warszawy do obwodnicy Grójca. Warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił właśnie przetarg na wykonanie tzw. koncepcji programowej dla jej budowy.Wybrany wykonawca będzie mieć na zrealizowanie zamówienia 28 miesięcy.

Początkiem planowanej trasy będzie węzeł Lotnisko, dalej będzie ona przebiegać przez Zamienie, Lesznowolę, Wolę Gołkowską, Szczaki, Grzywaczówkę i Kopaną. W ostatniej z tych miejscowości powstanie węzeł Tarczyn II, od którego trasa będzie wiodła istniejącą drogą nr 7.

Według wstępnych założeń 29-kilometrowa arteria będzie posiadać dwie jezdnie. Znajdzie się na niej m.in. osiem wiaduktów, dwie kładki dla pieszych i jedno przejście dla dużych zwierząt. Powstanie sześć węzłów: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn i Tarczyn II.

Działające na rzecz budowy trasy stowarzyszenie Tak dla S7 na swojej stronie internetowej wymienia cały szereg korzyści, które przyniosłaby inwestycja, m.in. odciążenie Puławskiej (najbardziej zakorkowanej ulicy w Warszawie), odciążenie wjazdu do Warszawy i wyjazdu z niej na wysokości Janek i Raszyna oraz ułatwienie dojazdu do lotniska Okęcie.

Branżowy portal Rynek Infrastruktury podał, że roboty potrwają od pierwszego kwartału 2015 roku do trzeciego kwartału 2017. Tych informacji w rozmowie z „Nad Wisłą” nie potwierdza jednak Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA.

Tarnowska informuje za to, że szacowany koszt całego przedsięwzięcia to 1,9 mld zł i że ma być ono dofinansowane z funduszy UE.

Na budowie trasy zależy przede wszystkim gminie Tarczyn. – Wydawało się nam, że ta inwestycja powstanie znacznie szybciej – ubolewa burmistrz Barbara Galicz, wspominając, iż początkowo mówiono o prowadzeniu prac w latach 2012 – 2015, a według ostatnich informacji docierających do Urzędu Gminy będzie to okres 2015 – 2018.

Obecne połączenie ze stolicą przez Janki i Raszyn pani burmistrz określa mianem „dramatu”.

MATEUSZ ADAMSKI
http://www.nadwisla.pl/index.php?pokaz=tekst&id=847
Awatar użytkownika
Paulina
 
Posty: 604
Rejestracja: pn wrz 05, 2011 12:12 pm
Lokalizacja: okolice

Postautor: argrabi » czw lip 12, 2012 10:57 am

A ja mam propozycje na zabawę.
Chodzi o dokończenie zdania...

"Możliwe, że w ciągu pięciu lat powstanie:
-....
Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą
Awatar użytkownika
argrabi
 
Posty: 920
Rejestracja: wt paź 25, 2011 7:28 am
Lokalizacja: Piachowo

Postautor: Witold Regner » czw lip 12, 2012 1:27 pm

2012-07-12 11:35
Droga S7 niewygodna dla Platformy
Droga S7 niewygodna dla Platformy - niezalezna.pl(foto. bertvthul/sxc.hu )
Według opozycji Platforma Obywatelska celowo blokuje kluczowy dla Krakowa odcinek drogi ekspresowej S7. Bez niego nie ma mowy o dokończeniu obwodnicy miasta.

Droga S7 ma docelowo prowadzić od Gdańska do Rabki, a jej łączna długość to ok. 720 km. Dotychczas wybudowano niewiele ponad 200 km, a w budowie pozostaje zaledwie 62,7 km. Pierwotnie droga miała być gotowa w całości przed Euro 2012. Kraków bezskutecznie czeka na rozpoczęcie budowy kluczowego dla obwodnicy miasta odcinka S7 Rybitwy–Igołomia, jednak jak wynika z ostatnich planów i ta budowa zostanie odsunięta na kolejne lata. Szef małopolskiej PO poseł Ireneusz Raś twierdzi, że jest to wina PiS-u, który nie wspierał starań Krakowa o organizację mistrzostw Europy w piłce nożnej 2012 i dlatego ten fragment został przesunięty w wieloletnim programie budowy dróg krajowych. – Na jesieni harmonogram realizacji S7 zostanie zaprezentowany przez ministra Nowaka w Krakowie. My pracujemy, a nie krzyczymy – powiedział poseł PO.

– Nie wierzę, że w tej sprawie cokolwiek się zmieni. Pieniądze wyrzucane są w błoto, a budowa S7 stoi w miejscu – mówi „Codziennej” poseł PiS-u Andrzej Adamczyk. Odcinek między węzłem Rybitwy i Igołomia od dawna jest przygotowany pod względem technicznym. Również procedury związane z wykupem gruntów są zaawansowane. Polityk wskazuje również na inny odcinek S7 Lubień–Rabka. Na jego dokumentację techniczną wydano 28 mln zł, ale budowa wciąż nie ruszyła – mówi Adamczyk.

Jego zdaniem blokada budowy kluczowego dla obwodnicy Krakowa odcinka Rybitwy–Igołomia to celowy zabieg. – Mieszkańcy kojarzą problemy drogowe z lokalną władzą, w tym wypadku z prezydentem miasta Jackiem Majchrowskim, którego Platforma chce odsunąć od władzy. PO wychodzi z założenia, że im gorzej dla miasta, tym lepiej dla nich – mówi poseł PiS-u.

– Wśród posłów PO nie ma determinacji, by przedkładać interes miasta Krakowa ponad interes partyjny – dodaje £ukasz Gibała, poseł Ruchu Palikota. – To krzywda dla miasta, Posłowie PO nie grają zespołowo w interesie Krakowa – dodaje.

O powrót do budowy trasy zaapelowali wczoraj marszałkowie województw małopolskiego i świętokrzyskiego.



Autor: Wojciech Mucha, | Źródło: Gazeta Polska Codziennie,

http://niezalezna.pl/30907-droga-s7-nie ... -platformy
Witold Regner
 
Posty: 75
Rejestracja: czw kwie 29, 2010 11:33 am
Lokalizacja: Piaseczna

Postautor: Tulipano_0602 » pt lip 13, 2012 8:49 am

obiecywano Puławską-BIS na EURO 2012
a na razie nawet łopaty nie wbito

Ta droga to nie tylko odkorkowanie południa W-wy, Piaseczna i okolicznych miejscowości, ale też wielka szansa dla północy Polski która na razie jest fatalnie skomunikowana
Tulipano_0602
 
Posty: 724
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 8:29 pm

S7: czy wierzyć obietnicom

Postautor: Paulina » czw paź 18, 2012 10:33 am

Czy w 2016 r. pojedziemy nową trasą ekspresową S7 z Grójca – przez gminy Tarczyn, Piaseczno, Lesznowola – do lotniska Okęcie?
Taką nadzieję dała niedzielna konferencja prasowa ministra transportu Sławomira Nowaka. Zapowiedział na niej, że szosa S7 ma być dokończona do 2015 r. między Krakowem a Warszawą. Dzięki temu znaczna część mieszkańców stolicy, wyjeżdżając na południe Polski, omijałaby Raszyn, Janki i Sękocin Las. Jest szansa, że luźniej zrobiłoby się na Puławskiej.

17 września warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zakończył zbieranie ofert w przetargu na koncepcję programową podwarszawskiego odcinka S7. Wybór wykonawcy potrwa do połowy listopada. Na zrealizowanie zadania firma będzie miała 28 miesięcy.

– To duży krok w kierunku S7, ale nie gwarantuje niczego, bo przeszkodą mogą się okazać finanse. Dlatego kontynuujemy zbieranie podpisów pod petycją „Tak dla S7” – mówi Paulina Starzyńska-Wilbik z Centrum Zrównoważonej Przestrzeni.

http://nadwisla.pl/index.php?pokaz=arch ... st&id=1568
Awatar użytkownika
Paulina
 
Posty: 604
Rejestracja: pn wrz 05, 2011 12:12 pm
Lokalizacja: okolice

Mieszkańcy walczą o budowę Puławskiej-bis. Uda im się?

Postautor: Majkel » sob lis 03, 2012 9:32 am

Obrazek

Grupa mieszkańców podwarszawskich osiedli w nietypowy sposób lobbuje za nową wylotówką ze stolicy na południe. Znamy kolejny harmonogram budowy Puławskiej-bis w stronę Piaseczna i Grójca za 1,9 mld.

W sklepach, aptekach czy fitness clubach, a także podczas pikników gminnych i parafialnych w okolicach Lesznowoli czy Iwicznej można spotkać urny z hasłem: "Tak dla S7". Poniżej zachęta: "Poprzyj petycję: S7 do 2015 r.". Zebrano już blisko 6 tys. podpisów, inicjatywa ma tysiąc fanów naFacebooku.

To grupa lokalnych przedsiębiorców od kilku miesięcy stara się, by drogowcy przyspieszyli budowę ważnej trasy, która ma odciążyć dwie arterie: ul. Puławską do Piaseczna (stąd jej zwyczajowa nazwa Puławska-bis) oraz wylotówkę przez Raszyn i Janki w stronę Radomia i Krakowa. Pierwsza jest zakorkowana każdego dnia, druga we Wszystkich świętych była zablokowana aż po Tarczyn. Kilkukilometrowe zatory tworzyły się tam przed kolejnymi sygnalizacjami. Sytuacja może się powtórzyć, gdy kierowcy będą wracać ze świątecznego weekendu.

Przekładane terminy

29-kilometrowa droga ekspresowa S7 ma sięgać od obwodnicy Grójca do węzła Lotnisko z południową obwodnicą Warszawy. Dalej w stronę ul. Marynarskiej na Służewcu poprowadzi nowa trasa, która powinna być otwarta do wiosny 2013 r. (z dużym opóźnieniem). Czy jednak Puławska-bis rzeczywiście będzie gotowa w 2015 r., jak chcieliby mieszkańcy?

Szanse na to są zerowe. Przedstawicielka inicjatywy Tak dla S7 Paulina Starzyńska-Wilbik zauważa, że odcinek należy do tańszych wokół stolicy (dla porównania: budowa 10 km trasy S8 przez Bemowo kosztowała dwa lata temu 2,2 mld zł) i najlepiej przygotowanych. Od roku ma ważną decyzję środowiskową. Niepokojący jest jej zdaniem ogrom procedur i ich powolne tempo w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Grupa Tak dla S7 ma wszystko pod kontrolą. Wie więc, że przetarg na koncepcję programową nowej trasy miał być ogłoszony w lutym, a przesunięto go na czerwiec i wciąż nie został rozstrzygnięty. Paulina Starzyńska-Wilbik uważa, że jeśli wszystko będzie się tak przeciągać, decyzja środowiskowa straci w końcu ważność i przygotowania trzeba będzie zaczynać od początku.

W styczniu 2010 r. za Beatą Wiśniewską z GDDKiA informowaliśmy w "Gazecie" o optymistycznej wersji drogowców: "Ekspresowy odcinek Grójec - Warszawa byłby gotowy dopiero w lipcu 2014 r.". Teraz jednak po inwestycyjnych cięciach w rządowym planie budowy dróg górę musi wziąć pesymizm. Nowy harmonogram dla S7 odlicza rzeczniczka mazowieckiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska. Zapewnia, że decyzja środowiskowa dla tej trasy, która będzie ważna do grudnia 2015 r., nie powinna się przedawnić.

W połowie września drogowcy otworzyli wreszcie oferty w przetargu na jej koncepcję programową (najtańszą za 1,4 mln zł złożyła firma Jacobs Polska). Umowa ma być podpisana w listopadzie. Dokumentacja powinna być gotowa dopiero po 28 miesiącach, czyli na początku 2015 r. Potem muszą ją jeszcze zaakceptować: najpierw zespół, a potem Komisja Oceny Projektów Inwestycyjnych. Wtedy GDDKiA ogłosi przetarg na projekt trasy i jej wykonanie. Ta sama firma będzie musiała wystąpić o zgodę na realizację inwestycji, która razem z przygotowaniami i wykupem gruntów ma kosztować 1,9 mld zł. A kiedy budowa? Małgorzata Tarnowska unika podawania szczegółowych terminów. Wspomina tylko o wykorzystaniu dotacji z budżetu UE na lata 2014-2020. Nieoficjalnie słychać, że prace miałyby trwać w latach 2017-2018.

Najpierw do Piaseczna?

A gdyby tak zacząć je jak najszybciej, ale na krótszym odcinku - od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola na skrzyżowaniu z nowym przebiegiem drogi wojewódzkiej nr 721? Według Małgorzaty Tarnowskiej o ewentualnym podziale inwestycji na etapy zdecydują eksperci oceniający projekt.

Paulina Starzyńska-Wilbik przyznaje, że liczba mieszkańców gminy Lesznowola i w sąsiednim Piasecznie wzrosła w ciągu ostatnich lat o jedną czwartą, a do 2017 r. spodziewany jest kolejny 20-procentowy przyrost. Trasa ekspresowa otworzyłaby przed tymi okolicami nowe możliwości rozwoju. I nie chodzi już tylko o następne osiedla, ale też inwestycje z miejscami pracy.

Obrazek

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... da_im.html
Awatar użytkownika
Majkel
 
Posty: 1378
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 8:52 pm
Lokalizacja: okolice

Co jest w planach drogowych w naszym powiecie?

Postautor: iTV Piaseczno News » sob lis 03, 2012 9:55 am

Obrazek

Co jest w planach drogowych w naszym powiecie? http://www.itvpiaseczno.pl/w-starostwie-,1,6.7,1313
Awatar użytkownika
iTV Piaseczno News
 
Posty: 1936
Rejestracja: ndz lut 06, 2011 10:14 pm
Lokalizacja: Piaseczno

PoprzedniaNastępna

Wróć do Sprawy ogólne powiatu piaseczyńskiego

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości