Chyliczkowska będzie dwukierunkowa

Pisz tutaj o nurtujących problemach mieszkańców gminy Piaseczno, ich pomysłach oraz propozycjach rozwiązania.

Moderator: GTW

Chyliczkowska będzie dwukierunkowa

Postautor: Filip » pt kwie 21, 2017 12:13 pm

Obrazek

Kierowcy będą musieli powalczyć z własnymi przyzwyczajeniami. Jeszcze w tym roku ul. Chyliczkowska przestanie być jednokierunkowa.

Rozpoczęły się przygotowania do wprowadzenia nowej organizacji ruchu. Po przeszło 20 latach znów będzie można wjechać w Chyliczkowską od strony Konstancina-Jeziorny.

Dwukierunkowy ruch zostanie na niej wprowadzony najpóźniej jesienią, po zakończeniu przebudowy Chyliczkowskiej z obwodnicą Piaseczna, czyli ul. Armii Krajowej. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad GDDKiA wybrała już wykonawcę tej inwestycji. Za 3,5 mln zł zostaną dodane prawo i lewoskręty, które udrożnią przejazd przez ten węzeł.

– Przy okazji tej przebudowy GDDKiA narzuciła nam dwukierunkowość na Chyliczkowskiej – zdradza Ksawery Gut z zarządu powiatu piaseczyńskiego. Ponieważ jest to droga powiatowa, to starostwo przygotuje nową organizację ruchu na ulicy obecnie pełniącej rolę głównej wyjazdówki z centrum Piaseczna w stronę Warszawy i Konstancina-Jeziorny.
Główny problem to czy pozwolić na wyjazd z prostopadłych do Chyliczkowskiej ulic Warszawskiej, Zgoda, Lipy Królewskie i z parkingu przy urzędzie powiatowym w obu kierunkach, czy tylko w prawo.

– Niestety, na istniejących ulicach nie ma możliwości dołożenia dodatkowych pasów, ponieważ uniemożliwia to istniejąca zabudowa – informuje Włodzimierz Rasiński, szef Wydziału Infrastruktury i Transportu Publicznego w urzędzie gminy Piaseczno.

Najwięcej będzie kosztowała przebudowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Chyliczkowskiej z ul. Puławskiej (przy PZU). Trzeba będzie dołożyć dodatkowe sygnalizatory.

Zdaniem Ksawerego Guta zwiększenie liczby wjazdów do miasta zmniejszy korki na już istniejących arteriach, szczególnie na głównych „krzyżówkach” w mieście. Bowiem brak wjazdu w Chyliczkowską od strony Konstancina odbija się na ilości samochodów na ul. Okulickiego.

Piotr Chmielewski http://piasecznonews.pl/bedzie-rewolucj ... zkowskiej/
Awatar użytkownika
Filip
 
Posty: 1713
Rejestracja: pt kwie 06, 2012 3:18 pm
Lokalizacja: okolice

Ruch dwukierunkowy na Chyliczkowskiej

Postautor: Filip » wt cze 27, 2017 10:22 am

Ruch dwukierunkowy na Chyliczkowskiej! Piaseczno skazane na komunikacyjny paraliż? Jeszcze w tym roku ul. Chyliczkowska przestanie być jednokierunkowa. Czy to oznacza komunikacyjny paraliż Piaseczna? Powiat planuje zmienić organizację ruchu na ul. Chyliczkowskiej, władze miasta mają duże wątpliwości i szereg pytań

Dwukierunkowy ruch ma zostać wprowadzony na ul. Chyliczkowskiej najpóźniej jesienią, po zakończeniu przebudowy skrzyżowania ulicy z obwodnicą Piaseczna, czyli ul. Armii Krajowej.
– Przy okazji tej przebudowy GDDKiA narzuciła nam dwukierunkowość na Chyliczkowskiej – poinformował nas już w kwietniu Ksawery Gut z zarządu powiatu piaseczyńskiego.

Ulica Chyliczkowska jest drogą powiatową, w więc to starostwo przygotuje nową organizację ruchu na ulicy obecnie pełniącej rolę wyjazdówki z Piaseczna, zarówno w stronę Warszawy, jak i Konstancina-Jeziorny.
Najwięcej będzie kosztowała przebudowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Chyliczkowskiej z ul. Puławskiej (przy PZU). Trzeba będzie dołożyć dodatkowe sygnalizatory.

Jak się okazuje o szczegółach inwestycji i konsekwencjach nowej organizacji ruchu niewiele wiedzą władze Piaseczna. A przecież drogi gminne łączące się ul. Chyliczkowską tworzą spójny komunikacyjny krwiobieg. Co się stanie gdy na jednej z głównych arterii krew zacznie krążyć w obu kierunkach? Nastąpi przystosowanie czy nagły zgon?

Władze Piaseczna są mocno zaniepokojone rewolucją komunikacyjną, którą planuje powiat wraz z GDDKiA.

Obrazek

– Tego typu zmiany powinny być poprzedzone badaniami symulacyjnymi i pomiarami ruchu na skrzyżowaniach z ulicą Chyliczkowską – uważa burmistrz Piaseczna Zdzisław Lis. – Proponowane rozwiązanie wprowadzi fizyczną blokadę przejazdu ul. Warszawską – słusznie przewiduje burmistrz.

Na skrzyżowaniu Warszawskiej z Chyliczkowską już teraz dochodzi do regularnych wypadków i kolizji. Wyobraźmy sobie co się będzie działo gdy Chyliczkowską samochody zaczną jeździć w dwóch kierunkach.
W jaki sposób będzie odbywał się ruch na ulicach podporządkowanych, do Chyliczkowskiej? Czy na nich dla odmiany zostanie wprowadzony ruch jednokierunkowy? W jaki sposób będzie wyprowadzany ruch z osiedla Lech i wieżowca Sun City Tower?

Perspektywa problemów komunikacyjnych wynikających z planów uruchomienia ruchu dwukierunkowego na ul. Chyliczkowskiej spowodowała wystąpienie radnego miejskiego Artura Maickiego z szeregiem pytań.

Burmistrz Piaseczna uważa, że niektóre z nich poruszają kluczowe kwestie i zwraca się do starosty o udzielenie odpowiedzi. Radny Maicki pyta o to, kto był inicjatorem wprowadzenia ruchu dwukierunkowego na Chyliczkowskiej, czy były wykonane analizy potrzeb komunikacyjnych i konsultacje społeczne? Czy przewidziano problemy jakie pociągnie za sobą nowa organizacja ruchu?

– Zwracam się z prośbą o przedstawienie kompleksowego projektu organizacji ruchu dla ulicy Chyliczkowskiej – napisał burmistrz Piaseczna do starosty Wojciecha Ołdakowskiego.
Obawy miasta są w pełni uzasadnione, a wątpliwości słuszne. Nasuwa się tylko pytanie: dlatego tak późno burmistrz Piaseczna podjął temat? Wszak o zmianach w organizacji ruchu na Chyliczkowskiej starostwo mówiło już kilka miesięcy temu.

Adam Braciszewski http://piasecznonews.pl/ruch-dwukierunk ... y-paraliz/
Awatar użytkownika
Filip
 
Posty: 1713
Rejestracja: pt kwie 06, 2012 3:18 pm
Lokalizacja: okolice

Komu zależy na dwukierunkowej Chyliczkowskiej?

Postautor: Filip » sob lip 01, 2017 12:50 pm

Obrazek

Komu zależy na dwukierunkowej Chyliczkowskiej? Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przekonuje, że to nie ona narzuca rewolucję na wylotówce z centrum Piaseczna. – Takie rozwiązanie jest w projektach GDDKiA od lat – odpowiadają w starostwie

Ruch w dwóch kierunkach na obecnie jednokierunkowej Chyliczkowskiej ma być przywrócony po zakończeniu przebudowy skrzyżowania tej ulicy z obwodnicą miasta. Właśnie kończy się kompletowanie dokumentacji, prace mają ruszyć pod koniec lata.

Rewolucja na Chyliczkowskiej budzi dużo kontrowersji. Zaniepokojone są nią władze Piaseczna, bo w ich ocenie może ona spowodować komunikacyjny paraliż. Burmistrz Zdzisław Lis uważa, że proponowane rozwiązanie „wprowadzi fizyczną blokadę przejazdu ul. Warszawską”. A na skrzyżowaniu Warszawskiej z Chyliczkowską już teraz dochodzi do regularnych wypadków i kolizji. Pytań jest więcej. Czy na ulicach podporządkowanych Chyliczkowskiej – obsługujących głównie położone przy nich osiedla – zostanie wprowadzony ruch jednokierunkowy? Burmistrz zwrócił się do starostwa o przedstawienie kompleksowej organizacji ruchu dla tej trasy wylotowej z centrum.

W ferworze zapowiadanej rewolucji powstało pytanie, kto w ogóle wpadł na pomysł wprowadzenia ruchu dwukierunkowego na wylotówce w centrum. – Przy okazji przebudowy skrzyżowania na obwodnicy GDDKiA narzuciła nam dwukierunkowość na Chyliczkowskiej – poinformował nas już w kwietniu Ksawery Gut z zarządu powiatu piaseczyńskiego.

Tymczasem GDDKiA zaprzecza jakoby to ona naciskała na zmianę organizacji ruchu na tej ważnej ulicy.

– Pierwotnie GDDKiA zaplanowała wydzielenie na drodze krajowej nr 79 pasa ruchu do skrętu w lewo w ul. Chyliczkowską w kierunku ul. Julianowskiej oraz wydzielenie pasa ruchu do skrętu w lewo z ul. Chyliczkowskiej w kierunku Góry Kalwarii – informuje Małgorzata Tarnowska, rzecznik prasowy warszawskiego oddziału GDDKiA. – Jednak władze lokalne [powiatu – przyp. red.] zwróciły się do nas z prośbą o rozważenie wprowadzenia pasa ruchu do skrętu w lewo z drogi krajowej w ul. Chylczkowską w kierunku centrum miasta. Nasz oddział przychylił się pozytywnie do tej prośby wskazując na konieczność zmian w organizacji ruchu na ul. Chyliczkowskiej i wprowadzenia ruchu dwukierunkowego. Władze lokalne zobowiązały się do wprowadzenia takich zmian – argumentuje.

Ksawery Gut wyjaśnia, że wcale się nie przejęzyczył. – Odnieśliśmy się do projektu przebudowy szosy krajowej nr 79 przygotowanego lata temu przez GDDKiA. Przewidziano w nim budowę ronda na skrzyżowaniu obwodnicy z Chyliczkowską i przywrócenie ruchu dwukierunkowego na tej ulicy. Projekt przebudowy DK 79 obecnie będzie aktualizowany i z tego co wiem, przewiduje takie same rozwiązania. Zatem prędzej czy później, ruch w dwóch kierunkach na Chyliczkowskiej i tak powróci – jest przekonany.

Członek zarządu powiatu dodaje, że lada dzień starostwo zleci przeprowadzenie pomiarów ruchu na wszystkich skrzyżowaniach z Chyliczkowską, co stanie się podstawą do opracowania organizacji ruchu. http://piasecznonews.pl/komu-zalezy-na- ... a-nie-nam/
Awatar użytkownika
Filip
 
Posty: 1713
Rejestracja: pt kwie 06, 2012 3:18 pm
Lokalizacja: okolice

Obawy przed dwoma kierunkami na Chyliczkowskiej

Postautor: weronika » pt paź 13, 2017 12:38 pm

Obrazek

Opóźniona przebudowa skrzyżowania ul. Chyliczkowskiej z obwodnicą ma rozpocząć się pod koniec października. Wiele wskazuje, że już pod koniec grudnia Chyliczkowska stanie się dwukierunkowa.

Zgodnie z umową podpisaną przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) z firmą, która ma poszerzyć krzyżówkę na obwodnicy, roboty już powinny trwać.

– Jeszcze się one nie rozpoczęły, ponieważ wykonawca jest na etapie finiszowania z dokumentacją projektową. Trwają jej uzgodnienia – wyjaśnia opóźnienia Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA. – Planowany termin rozpoczęcia robót budowlanych to około 25 października, a zakończenia 15 grudnia. Oczywiście wszystko uzależnione jest od warunków atmosferycznych – uzupełnia.

Projekt rozbudowy skrzyżowania zakłada, że na ul. Chyliczkowskiej, od obwodnicy do centrum miasta, zostanie wprowadzony ruch dwukierunkowy. Tak, aby kierowcy jadący od strony Warszawy mogli w nią swobodnie skręcić. Jak ustaliliśmy w starostwie, obecnie trwają w nim prace nad nową organizacją ruchu na Chyliczkowskiej. Jej ostateczny kształt nie jest jeszcze znany, ponieważ będzie uzależniony od tego, czy gmina zdąży z przebudową sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Chyliczkowskiej, Jana Pawła II i Puławskiej. – Na najbliższej sesji rady miejskiej na przebudowę tej sygnalizacji mają być zabezpieczone pieniądze w budżecie gminy – informuje Włodzimierz Rasiński, kierownik Wydziału Infrastruktury i Transportu Publicznego urzędu gminy. – Analizujemy jeszcze, czy nie należałoby wprowadzić świateł także na skrzyżowaniu Chyliczkowskiej i Warszawskiej, ponieważ zmiana organizacji ruchu może doprowadzić do zablokowania ruchu na tej drugiej ulicy – dodaje.

W magistracie rewolucja na głównej arterii wyjazdowej z centrum miasta nie budzi zachwytu. Wprowadzenia ruchu dwukierunkowego na ul. Chyliczkowskiej poważnie obawia się Artur Maicki, radny gminy Piaseczno. Od maja próbuje dowiedzieć się więcej na ten temat, jednak do tej pory GDDKiA odsyłała go do starostwa, a urząd powiatowy do GDDKiA. – Zadałem wiele pytań, na które w większości wciąż nie uzyskałem odpowiedzi, albo były one wymijające. Wskazuję, że przede wszystkim nie ma przeprowadzonych badań ruchu określających, jak dwukierunkowy ruch wpłynie na wyjazd z ulic prostopadłych do Chyliczkowskiej – tłumaczy Artur Maicki. – Na osiedlach przy ul. Młynarskiej i Warszawskiej jest ponad tysiąc mieszkań. Codziennie rano kilkuset mieszkańców w samochodach kieruje się z tych osiedli w stronę Chyliczkowskiej, by następnie pojechać do stolicy. Dwa kierunki jazdy na głównej ulicy wyjazdowej z centrum miasta oznaczają nie tylko więcej kolizji, ale również ogromne korki. Obawy te wynikają z faktu, iż nikt nie zna planowanej organizacji ruchu. Może być paraliż – spodziewa się radny. http://piasecznonews.pl/obawy-przed-dwo ... zkowskiej/
weronika
 
Posty: 745
Rejestracja: pn lut 11, 2008 10:04 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Chyliczkowska będzie dwukierunkowa

Postautor: weronika » czw paź 26, 2017 7:10 am

Obrazek

Gminni radni przez blisko godzinę dyskutowali na sesji na temat trafności pomysłu przywrócenia ruchu dwukierunkowego na ulicy Chyliczkowskiej, który niebawem ma stać się faktem.

Powodem dyskusji był fragment uchwały dotyczący przesunięcia 140 tys. złotych na projekt sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach ulic Chyliczkowskiej i Puławskiej oraz Chyliczkowskiej i Warszawskiej w związku z zaplanowanym przez powiat przywróceniem ruchu dwukierunkowego na odcinku ulicy Chyliczkowksiej. Takie rozwiązanie uwzględnia przyjęty przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad projekt przebudowy skrzyżowania DK79 z ul. Chyliczkowską, która zgodnie z ubiegłotygodniowymi deklaracjami GDDKiA powinna się rozpocząć w tym tygodniu.

Niech zapłaci powiat

Dyskusję rozpoczął wniosek Komisji Budżetu i Finansów o usunięcie tego punktu z uchwały.

- To co my teraz chcemy zrobić? Stanąć przed faktem dokonanym, że nam się ruch zmieni na Chyliczkowskiej? Czy liczymy na to, że to wszystko da się jeszcze odkręcić? – dziwił się tej propozycji Robert Widz.

- Ten wniosek to klasyczna jazda pod prąd – stwierdził Zbigniew Mucha i zwrócił uwagę, że niezależnie od zmian na ul. Chyliczkowskiej budowa sygnalizacji na skrzyżowaniu z ul. Warszawską to konieczność, ponieważ notorycznie dochodzi tam do wypadków. - Zamknęliśmy miasto od wschodu i ta przebudowa miedzy innymi ma służyć wpuszczeniu tego ruchu bez konieczności jechania do centrum naokoło – zwrócił uwagę Mucha. Zdecydowanie przeciwny ruchowi dwukierunkowemu jest reprezentujący mieszkańców tego rejonu Artur Maicki. Narzekał na brak merytorycznej dyskusji wspartej analizą ruchu.

- Nikt się nie zastanowił nad ruchem, który generują co rano samochody ruszające z ponad tysiąca mieszkań przy ulicy Warszawskiej i Młynarskiej – nie krył irytacji Maicki.

Rosłon zwrócił uwagę, że 140 tys. to pieniądze przeznaczone wyłącznie na projekt sygnalizacji, bez analizy ruchu, a na wykonanie sygnalizacji będzie potrzeba co najmniej miliona złotych.

- Uważamy, że powiat powinien sfinansować lub przynajmniej współfinansować to, co wymusza jego decyzja – przedstawił stanowisko Komisji.

Mówmy o realiach

Dyskutujących do rzeczywistości próbował przywołać radny Zbigniew Mucha.

- Ja nie wiem czy wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że wchodzą na nie swoje podwórko. Chyliczkowska jest zarządzana przez powiat, Armii Krajowej jest drogą krajową i to oni tam organizują ruch – zauważył. – Dyskutujecie z faktami. Oni zrobią tak jak zaplanowali, zorganizują tak ruch, że ominą skrzyżowanie z Warszawską i Puławską i nic z tym nie zrobimy – podsumował.

Trudno odmówić mu racji, bo jeśli prace przy skrzyżowaniu DK79 z ul. Chyliczkowską pójdą zadanie z planem, to nowa organizacja powinna być gotowa do końca roku, a tym samym w ul. Chyliczkowskiej zacznie obowiązywać ruch dwukierunkowy. Co więcej sama uchwała przewiduje wydanie pieniędzy na koncepcję sygnalizacji w 2018 roku. Ostatecznie radni ją zaakceptowali po wprowadzeniu przez burmistrza autopoprawki mówiącej o uwzględnieniu przy projektowaniu sygnalizacji ruchu z ulic sąsiednich.

Liczą na zimę stulecia?

Teraz trzeba ogłosić przetarg na koncepcję organizacji ruchu na skrzyżowaniach i okolicznych ulicach, następnie dać czas wykonawcy na stworzenie projektu a po akceptacji tegoż można dopiero ogłosić przetarg na jego realizację. Na to potrzebne są środki, których, jak dowiedzieliśmy się od Naczelnika Wydziału Transportu i Infrastruktury Włodzimierza Rasińskiego, na razie w przyszłorocznym budżecie nie zabezpieczono. Innymi słowy do realnego postawienia sygnalizatorów na skrzyżowaniu ul. Chyliczkowskiej z ul. Warszawską i zmiany organizacji ruchu w rejonie jeszcze długa droga. A o tym, że ul. Chyliczkowska miałaby się stać dwukierunkowa mówi się głośno od ponad roku. Co więc nas czeka po wykonaniu przez GDDKiA skrzyżowania?

- Pasy mogą być wyznaczone i gotowe do użytku, ale znaki można zasłonić i nie zmieniać od razu organizacji ruchu – uspokaja Rasiński. Członek Zarządu Powiatu Ksawery Gut z kolei nie ukrywa, że w grudniu malowanie pasów na ul. Chyliczkowskiej również może nastręczać pewnych trudności. Ogólnie można odnieść wrażenie, że samorządowcy liczą na to, że działania GDDKiA opóźnią się na tyle, by gmina zdążyła dostosować ruch lokalny do zmienionej organizacji przy skrzyżowaniu DK 79 z ul. Chyliczkowską. http://www.przegladpiaseczynski.pl/aktu ... c-dwunasta
weronika
 
Posty: 745
Rejestracja: pn lut 11, 2008 10:04 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Dwukierunkowa Chyliczkowska w Piasecznie

Postautor: Kacperek » śr mar 14, 2018 5:43 pm

Obrazek

Dwukierunkowa Chyliczkowska! Początek komunikacyjnego piekła? Najprawdopodobniej od 19 marca Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpocznie prace przy przebudowie skrzyżowania drogi krajowej 79 z ul. Chyliczkowską. Inwestycja ma spowodować zmianę organizacji ruchu. Ulica Chyliczkowka ma stać się drogą dwukierunkową.

Pomysł na dwukierunkową Chyliczkowską budzi duże kontrowersje.

– Nie ma żadnej wizji ani konkretnego pomysłu na to jak ruch będzie przebiegał – mówi radny Piaseczna Artur Maicki. – Jak się okazuje nawet nie ma ojca tego pomysłu. Starostwo twierdzi, że to pomysł GDDKiA, a GDDKiA się od tego odżegnuje. Nie było żadnych konsultacji z mieszkańcami, nie ma projektu organizacji ruchu, ani badań jego natężenia, których wyniki by uzasadniały ten pomysł. Nikt nie myśli o konsekwencjach dla mieszkańców. Powiat po moich pismach wykonał jakieś badania, ale w wakacje gdy natężenie ruchu jest nieporównywalnie mniejsze.

– W związku z przebudową skrzyżowania drogi krajowej 79 z drogą powiatową 2814W ul. Chyliczkowska w Piasecznie zostaną wprowadzone dwa kierunki na ul. Chyliczkowskiej. Pragnę zwrócić uwagę, że na przedstawionym Starostwu projekcie graficznym przebudowy przedmiotowego skrzyżowania wprowadzona została możliwość wjazdu w ul. Chyliczkowską z drogą krajową nr 79, co samo w sobie wymusza organizację ruchu na www. drodze powiatowej – napisał starosta Wojciech Ołdakowski, odpowiadając na pismo radnego Artura Maickiego w październiku ubiegłego roku. GDDKiA twierdzi jednak, że pomysł wyszedł od władz powiatu.

– Pierwotnie GDDKiA zaplanowała wydzielenie na drodze krajowej nr 79 pasa ruchu do skrętu w lewo w ul. Chyliczkowską w kierunku ul. Julianowskiej oraz wydzielenie pasa ruchu do skrętu w lewo z ul. Chyliczkowskiej w kierunku Góry Kalwarii – informuje Małgorzata Tarnowska, rzecznik prasowy warszawskiego oddziału GDDKiA. – Jednak władze lokalne [powiatu – przyp. red.] zwróciły się do nas z prośbą o rozważenie wprowadzenia pasa ruchu do skrętu w prawo z drogi krajowej w ul. Chyliczkowską w kierunku centrum miasta. Nasz oddział przychylił się pozytywnie do tej prośby wskazując na konieczność zmian w organizacji ruchu na ul. Chyliczkowskiej i wprowadzenia ruchu dwukierunkowego. Władze lokalne zobowiązały się do wprowadzenia takich zmian – argumentuje.

Na skrzyżowaniu Chyliczkowskiej z Warszawską ma powstać sygnalizacja świetlna.

– Dziś rano na Chyliczkowskiej korek ciągnie się do ul. Królewskich Lip. Co będzie po wprowadzeniu ruchu dwukierunkowego? Korek zacznie się już od Puławskiej. W jaki sposób włączą się do ruchu samochody wyjeżdżające z ulic Królewskiej Lipy i Zgoda? Ten pomysł nie odpowiada na potrzeby mieszkańców. Wprowadzi tylko niepotrzebny chaos – uważa radny Artur Maicki i zapowiada zbieranie podpisów mieszkańców przeciwnych wprowadzeniu ruchu dwukierunkowego na Chyliczkowskiej. – Liczę na współpracę wspólnot mieszkaniowych, zarządów i administracji z osiedli znajdujących się w rejonie ul. Warszawskiej, Młynarskiej i Chyliczkowskiej. http://piasecznonews.pl/dwukierunkowa-c ... go-piekla/
Awatar użytkownika
Kacperek
 
Posty: 1351
Rejestracja: śr maja 13, 2009 5:48 am
Lokalizacja: Powiat Piaseczyński

Petycja NIE dla dwukierunkowej Chyliczkowskiej

Postautor: Kacperek » pt mar 16, 2018 7:51 pm

Awatar użytkownika
Kacperek
 
Posty: 1351
Rejestracja: śr maja 13, 2009 5:48 am
Lokalizacja: Powiat Piaseczyński

Chyliczkowska będzie dwukierunkowa

Postautor: Kacperek » sob mar 17, 2018 12:53 pm

Obrazek

W najbliższy poniedziałek, 19 marca br. rozpocznie się przebudowa skrzyżowania drogi krajowej nr 79 z drogą powiatową 2814W, czyli ul. Chyliczkowską w Piasecznie. To zadanie realizowane w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych.

Prace, które potrwają do końca sierpnia zrealizuje Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów w Mińsku Mazowieckim. Zadanie jest realizowane w systemie zaprojektuj i wybuduj.

W ramach zadania wybudowane zostaną pasy ruchu do skrętu w lewo na wszystkich wlotach skrzyżowania. Wykonana będzie nowa nawierzchnia oraz przebudowana infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.
Wyremontowane zostanie odwodnienie drogi, wybudowane oświetlenie i zmodernizowana sygnalizacja świetlna. Powstaną urządzenia BRD.

Jak poinformowała Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka prasowa GDDKiA w Warszawie, prace będą realizowane w dwóch etapach. Pierwszy będzie dotyczył prac przygotowawczych realizowanych w większości poza jezdnią główną. – Do wykonania jest wycinka drzew, rozbiórka ogrodzenia wraz z odtworzeniem jego w nowej lokalizacji, rozbiórka reklam i bilbordów, budowa kanału technologicznego – podaje.

W tym czasie należy się spodziewać zakazu ruchu pieszego wzdłuż drogi powiatowej, od ul. Julianowskiej do skrzyżowania z DK-79, ograniczenia możliwości korzystania z poboczy oraz chwilowych utrudnień na jezdni głównej związanych z załadunkiem/rozładunkiem materiałów budowlanych.

O utrudnieniach związanych z realizacją II etapu robót, w czasie przebudowy jezdni głównych skrzyżowania, inwestor będzie informował po zatwierdzeniu projektu organizacji ruchu. http://www.rynekinfrastruktury.pl/mobil ... 62075.html
Awatar użytkownika
Kacperek
 
Posty: 1351
Rejestracja: śr maja 13, 2009 5:48 am
Lokalizacja: Powiat Piaseczyński


Chyliczkowska będzie dwukierunkowa

Postautor: Kacperek » śr mar 21, 2018 9:31 pm

Obrazek

Rusza przebudowa skrzyżowania ulic Armii Krajowej i Chyliczkowskiej. Po wakacjach czeka nas nowa organizacja ruchu.

Wprawdzie prace miały się rozpocząć jesienią ubiegłego roku i skończyć przed zimą, ale przeszkody formalne sprawiły, że trzeba było czekać aż do teraz. Po przebudowie skrzyżowania z obwodnicą na ul. Chyliczkowskiej zostanie utworzony ruch dwukierunkowy na odcinku od skrzyżowania z ulicą Puławską do ul. Armii Krajowej.

Gmina na etapie koncepcji

– Trwają prace nad projektem reorganizacji ruchu na skrzyżowaniu ulicy Chyliczkowskiej z ulicą Puławską oraz Warszawską, a także na całym obszarze, który jest dzięki tym ulicom skomunikowany – poinformował nas naczelnik Wydziału Transportu i Infrastruktury Włodzimierz Rasiński.

Do samej przebudowy sygnalizacji daleka jeszcze droga. Tymczasem zgodnie z zapowiedzią GDDKiA, prace wykonawcy przebudowy skrzyżowania rozpoczęły się 19 marca i, zgodnie z umową, mają się zakończyć wraz z wakacjami.

Docelowo na wszystkich wlotach skrzyżowania mają powstać dodatkowe pasy do skrętu w lewo. Oprócz tego zostanie przebudowana infrastruktura dla pieszych i rowerzystów, wyremontowane zostanie odwodnienie i dobudowane oświetlenie.

Łagodny start

Początkowy etap prac będzie mało uciążliwy dla kierowców. W pierwszej kolejności wykonawca zajmie się przygotowaniem pasa drogi poza jezdnią, czyli wycinką drzew, usunięciem reklam i billboardów, przesunięciem ogrodzenia oraz budową tzw. kanału technologicznego. Na tym etapie będzie obowiązywał zakaz ruchu pieszego wzdłuż ul. Chyliczkowskiej, od ul. Julianowskiej do skrzyżowania z Armii Krajowej, ograniczona zostanie też możliwość korzystania z poboczy.

– Chwilowe utrudnienia na jezdni głównej mogą być związane z załadunkiem i rozładunkiem materiałów budowlanych – informuje Marta Małęczyńska z biura prasowego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – Utrudnienia związane z realizacją II etapu robót, czyli przebudową jezdni głównych skrzyżowania, zostaną podane po zatwierdzeniu projektu organizacji ruchu – dodaje.

Z wcześniejszych informacji wynika, że w związku z tym, że mamy do czynienia z drogą krajową, raczej nie dojdzie do całkowitego zamknięcia ruchu. Niewątpliwie jednak na etapie przebudowy istniejących pasów drogi zmiana organizacji ruchu zaowocuje jeszcze większymi niż zazwyczaj korkami. Pozostaje mieć nadzieję, że ten etap prac przypadnie na okres wakacyjny. http://www.przegladpiaseczynski.pl/aktu ... -utrudnien
Awatar użytkownika
Kacperek
 
Posty: 1351
Rejestracja: śr maja 13, 2009 5:48 am
Lokalizacja: Powiat Piaseczyński

Dwukierunkowa ul. Chyliczkowska w Piasecznie

Postautor: Redakcja » pt mar 30, 2018 11:18 am

Obrazek

5 kwietnia 2018 roku zapraszamy na spotkanie informacyjne w sprawie planowanej zmiany organizacji ruchu na ul. Chyliczkowskiej w Piasecznie
http://www.powiat-piaseczynski.info/pia ... piasecznie
Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 9759
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Dwukierunkowa ul. Chyliczkowska w Piasecznie

Postautor: iTV Piaseczno News » pt kwie 06, 2018 9:12 am

Obrazek

Intelektualny sabotaż członka Zarządu Powiatu, Guta na ulicę Chyliczkowską https://itvpiaseczno.pl/artykul/intelektualny-sabotaz/430035

Wszystko wskazuje na to, że pomysłodawcą wprowadzenia na ul. Chyliczkowskiej ruchu dwukierunkowego jest członek Zarządu Powiatu, Ksawery Gut wraz ze starostą Ołdakowskim, który to zatwierdził swoim podpisem.Jak powiedział członak Zarządu Powiatu znający się na wszystkim, jedynym powodem zmiany organizacji ruchu jest łatwiejszy dojazd do urzędu Starostwa. Z dokumentów wynika, że to oni występowali do Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad o wprowadzenie ruchu dwukierunkowego, tym bardziej że to Starostwo jest właścicielem tej drogi. Od kilkudziesięciu lat jest to droga jednokierunkowa. Józef Zaleski obiecał zająć się tym tematem na najbliższej sesji Rady Powiatu Piaseczyńskiego.Nie próbowali nawet przeprowadzić żadnych konsultacji społecznych, nie pytali mieszkańców co myślą na ten temat. Jest to ujęte w jednym z pism pomiędzy Starostwem, a Dyrekcją. Jest jeszcze czas na wstrzymanie tego intelektualnego sabotażu, jak to nazwała jedna z mieszkanek na spotkaniu. Trzeba tylko chcieć. Mamy nadzieję, że władze Starostwa pójdą po rozum do głowy i zmienią zdanie w tej sprawie. Jeśli nie, czeka nas komunikacyjny paraliż całego Piaseczna.
Awatar użytkownika
iTV Piaseczno News
 
Posty: 1807
Rejestracja: ndz lut 06, 2011 10:14 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Dwukierunkowa Chyliczkowska oprotestowana

Postautor: Kacperek » pt kwie 06, 2018 7:19 pm

Obrazek

Już nie tylko kilkuset mieszkańców, ale i gmina przeciwko dwóm kierunkom ruchu na Chyliczkowskiej. Choć przebudowa skrzyżowania ul. Chyliczkowskiej i obwodnicy już trwa, korzystający z tej arterii kierowcy oraz burmistrz Piaseczna liczą, że zapowiadaną rewolucję uda się zatrzymać.

Wczoraj około 50 mieszkańców przeciwnych wprowadzeniu ruchu dwukierunkowego na ul. Chyliczkowskiej. Spotkanie informacyjne zorganizowali w starostwie Artur Maicki i Jacek Rutkowski, członkowie zarządu jednej ze wspólnot mieszkaniowych przy ul. Młynarskiej. Bo w ich ocenie to osiedle zamieszkałe przez około 1100 rodzin najdotkliwiej odczuje zapowiadaną zmianę. – Po doniesieniach medialnych to państwo zaczęliście nas pytać rok temu o planowany ruch dwukierunkowy na Chyliczkowskiej. My te pytania przekazaliśmy do urzędów, ale na większość do tej pory nie ma odpowiedzi – mówił Artur Maicki, który jest także radnym Piaseczna.

Kto jest winny temu zamieszaniu?

Mieszkańcy bulwersowali się wczoraj tym, że nikomu nie przyszło do głowy skonsultować rewolucji z lokalną społecznością, a badania ruchu na Chyliczkowskiej starostwo przeprowadziło… w połowie lipca, gdy ruch na niej jest zdecydowanie mniejszy. Uczestnicy spotkania usłyszeli także, że włodarze powiatu (zarządcy Chyliczkowskiej) do tej pory wypierają się, że chciały dwukierunkowego ruchu i odsyłają protestujących do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Z kolei GDDKiA twierdzi (o czym pisaliśmy na naszych łamach), że to właśnie starostwo zwróciło się do niej o taką przebudowę skrzyżowania Chyliczkowskiej z obwodnicą, aby było możliwe wprowadzenie dwukierunkowości na tej ulicy. – Czemu nie ma tu nikogo ze starostwa? – pytali poirytowani tymi sprzecznymi informacjami uczestnicy spotkania. – Nie chciałem, żeby to było spotkanie polityczne, dlatego nie zapraszałem urzędników – odparł radny Maicki.

Obrazek
Tak ma wyglądać skrzyżowanie ul. Chyliczkowskiej z obwodnicą po przebudowie

Włodzimierz Rasiński, szef wydziału infrastruktury i transportu publicznego gminy i jednocześnie szef rady powiatu przypomniał, że ratusz namawiał dyrekcję dróg krajowych do usprawnienia ruchu na skrzyżowaniu Chyliczkowskiej z obwodnicą, ale o dwukierunkowy ruch na tej pierwszej ulicy nie zabiegał. – Tłumaczono nam jednak, że starostwo i mieszkańcy Konstancina chcą mieć łatwiejszy dojazd do urzędów w centrum Piaseczna – mówił.
– 40 lat był ruch jednokierunkowy, wszyscy się przyzwyczaili. Trzeba wyrzucać ruch poza miasto, a nie odwrotnie. Propozycja gminy była najlepsza, ale pan Ksawery Gut z zarządu powiatu to popsuł, to on jest z Konstancina-Jeziorny – nie owijał w bawełnę Józef Zalewski, były burmistrz Piaseczna, a obecnie radny powiatowy.
– To nie może pan złożyć wniosku odwołanie Guta? – zapytał w pewnej chwili zza kamery Mariusz Kujaszewski z lokalnej telewizji.
– Nie jest naszym celem odwoływanie kogokolwiek – studził emocje Artur Maiski.

Jeszcze nie jest za późno?

Organizatorzy namawiali zebranych przede wszystkim do składania podpisów pod petycją do starostwa i GDDKiA. Już poparło ją około 500 osób. Liderzy protestu wierzą, że jeszcze uda się zapobiec spodziewanemu paraliżowi komunikacyjnemu na Chyliczkowskiej. Zdaniem mieszkańców rewolucja na jednej arterii doprowadzi do paraliżu ruchu w znacznej części miasta. Setkom aut wyjeżdżających z poprzecznych uliczek: Królewskie Lipy, Zgoda i Warszawskiej będzie dużo trudniej włączyć się do ruchu na Chyliczkowskiej. Z kolei samochody jadące od strony Konstancina i skręcające chociażby do starostwa zablokują ruch i powiększą korki.

– Liczba wypadków na pewno się zwiększy, bo ludzie będą na siłę skręcać – przestrzegał Artur Maicki.

Obrazek

W środę swój stanowczy protest przeciwko wprowadzeniu ruchu dwukierunkowego na Chyliczkowskiej skierowała do GDDKiA i starostwa gmina.

– Podkreślamy, że zaplanowano ten ruch bez odpowiednich badań ruchu i analizy skutków – mówi naszemu dziennikarzowi burmistrz Zdzisław Lis. – Obecnie na Chyliczkowskiej są dwa pasy i często zakorkowane. Jeżeli w stronę obwodnicy będzie tylko jeden pas, korek się spotęguje, a rozwiązania, które planuje wprowadzić GDDKiA podczas przebudowy skrzyżowania z drogą krajową tego problemu nie rozwiążą – dodaje.

Mieszkańcy zamierzają namówić drogowców, aby wycofali się z wyznaczania na obwodnicy pasów do skrętu w Chyliczkowską. Józef Zalewski przekonywał, że „nie jest jeszcze za późno”. – Szykować flagi na protesty, chyba bez tego się nie obejdzie – namawiał wychodząc do spotkania starszy mężczyzna. http://piasecznonews.pl/juz-nie-tylko-k ... zkowskiej/
Awatar użytkownika
Kacperek
 
Posty: 1351
Rejestracja: śr maja 13, 2009 5:48 am
Lokalizacja: Powiat Piaseczyński

Kto się boi dwukierunkowej Chyliczkowskiej?

Postautor: Filip » śr kwie 11, 2018 9:37 pm

Ulica Chyliczkowska ma być ulicą dwukierunkową – to wiadomo od ponad roku. W marcu 2017 r., Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na przebudowę tego skrzyżowania przy takim założeniu.

Na komisji Polityki Gospodarczej dyskutowaliśmy o tym już wcześniej, we wrześniu 2016 r., kiedy zarówno gmina jak i powiat pokazywały swoje koncepcje modernizacji tego skrzyżowania. Propozycja urzędu nie przewidywała dwukierunkowej Chyliczkowskiej, natomiast koncepcja Starostwa Powiatowego była bardziej „wypasiona”, z trzema pasami na wjazdach na skrzyżowanie (za wyjątkiem wjazdu od Konstancina) i ruchu dwukierunkowym na ul. Chyliczkowskiej. Była to jedna z kilku koncepcji opracowanych przez Ksawerego Guta, członka Zarząd Powiatu, w ramach niezwykle potrzebnej inicjatywy poprawy bezpieczeństwa na skrzyżowaniach DK79 z drogami powiatowymi od Piaseczna do Baniochy.

GDDKiA wybrała rozwiązanie pośrednie – zbliżone do propozycji UMIG ale z wprowadzeniem ruchu dwukierunkowego na Chyliczkowskiej – i ogłosiła przetarg na modernizację tego skrzyżowania w trybie „projektuj i buduj”.

We wrześniu ubiegłego roku projekt techniczny organizacji ruchu został przekazany do uzgodnień i Starosta projekt zaakceptował. Trzeba tu powiedzieć, że ul. Chyliczkowska jest w zarządzie powiatu, więc gmina może jedynie reagować poprzez zmianę organizacji ruchu na swoich przyległych ulicach.

We wrześniu 2017 r. mieszkańcy okolic ul. Młynarskiej podnieśli larum, że wprowadzenie ruchu dwukierunkowego pogorszy im codzienny wyjazd do Warszawy. Na kolejnej komisji polityki gospodarczej poświęconej temu tematowi, wnioskowaliśmy do burmistrza o wykonanie pomiarów ruchu, analizy lokalnego układu drogowego oraz projektu technicznego sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach Puławska-Chyliczkowska-Warszawska. Na listopadowej sesji udało się przegłosować przeznaczenie środków na ten cel i gmina zleciła wykonanie tego zadania projektantom. Na ostatniej komisji (5.04) mogliśmy oglądać projekt i symulacje rozkładu ruchu przy nowym układzie skrzyżowania.

W międzyczasie głos protestujących, wspomagany niektórymi, co światlejszymi lokalnymi mediami stawał się coraz głośniejszy – Armagedon, piekło, sabotaż i szukanie winnych – kto to wymyślił???

Sceptycy zadają pytanie kto wymyślił, żeby ul. Chyliczkowska stała się ulicą dwukierunkową, a ja zadaję pytanie: kto wymyślił, aby ulica powiatowa, jedyna „prosta” droga, która łączy wschodnią i zachodnią część Piaseczna stała się na małym fragmencie ulicą jednokierunkową? Kto się zastanowił nad konsekwencjami tego rozwiązania, z którym od lat się borykają się kierowcy?

Kiedy zostałem radnym Rady Miejskiej w Piasecznie zapamiętałem sobie pytanie rzucone w przestrzeń publiczną: jak to możliwe, żeby przez tyle czasu nic nie zrobiono ze skrzyżowaniem ul. Chyliczkowskiej z ul. Armii Krajowej. Skłoniło mnie to do przyglądania się układowi drogowemu w Piasecznie i uruchomieniu akcji odkorkujpiaseczno.pl, w której identyfikowaliśmy piaseczyńskie węzły gordyjskie. Trzy największe węzły gordyjskie to właśnie skrzyżowanie Chyliczkowskiej z Armii Krajowej, Puławskiej z Okulickiego i Julianowskiej z Okulickiego, które razem tworzyły „trójkąt bermudzki Piaseczna”.

To był początek 2016 r., wtedy naszym marzeniem było, by coś się na tych skrzyżowaniach zdarzyło.

A tu mamy 2018 r. i każdy z tych węzłów jest w trakcie modernizacji. Znikający trójkąt bermudzki jest dla mnie jednym z największych sukcesów włodarzy gminy, starostwa i samorządu wojewódzkiego obecnej kadencji. W końcu udało się temat ruszyć, może nie wszystko tak, jakbyśmy chcieli (vide skrzyżowanie ul. Puławskiej z ul. Okulickiego), ale jednak „się dzieje”.

Wracając do zasadniczej kwestii skrzyżowania Chyliczkowskiej z Armii Krajowej: jeśli zmieniać to jak?

Należało zacząć od pytania, po co kierowcy w ogóle się tam „pchają”? Od wschodu prosto nie pojadą, w lewo skręcić to masakra, w prawo do Warszawy ok, ale najpierw w prawo a potem w lewo do Piaseczna? Od strony Piaseczna 2 pasy, jeden na wprost drugi do skrętu w lewo. Ale skręt w lewo jest uzależniony od kierowców nadjeżdżających z naprzeciwka i skręcających w kierunku Warszawy. Więc czasem przez 30 sekund ze skrzyżowania od centrum Piaseczno w kierunku Warszawy zjeżdżało 2-3 samochody. Strasznie to skomplikowane – ale to przecież WIELKI piaseczyński węzeł gordyjski.

Co oznacza jednokierunkowa ul. Chyliczkowska widać na poniższym diagramie:

Obrazek

Zamiast jechać na wprost drogą zbiorczą – a taką jest przecież droga powiatowa – kierowcy wjeżdżający do Piaseczna muszą udać się na ul. Puławską lub ul. Żeromskiego albo szukają innych połączeń, np. przez Siedliska. Badanie więźby ruchu to potwierdza. Jeśli zatem skrzyżowanie ma się zasadniczo zmienić, to wprowadzenie możliwości jazdy na wprost do Piaseczna wydaje się dość oczywiste.

Gdy tylko próbuję taki argument podnieść w dyskusji, dostaję od razu „argument”: ale dlaczego mamy polepszać życie mieszkańcom Konstancina a pogarszać mieszkańcom Piaseczna? A przepraszam, to mieszkańcy Chyliczek, Chylic, Julianowa, Siedlisk, Józefosławia to nie są mieszkańcy gminy Piaseczno? A jakie to ma znaczenie, czy to mieszkaniec Piaseczna czy Konstancina, jeśli chce wjechać do centrum Piaseczna to i tak wjedzie, tylko lokalnymi drogami gminnymi?

Słychać jedynie głosy tych, którzy uważają, że im się pogorszy. Ale, drodzy Państwo, są też Ci którym się polepszy! Mieszkańcom ul. Puławskiej, Żeromskiego, Sierakowskiego – będzie tam mniej samochodów. Kierowcom, którzy zamiast jeździć dookoła po lokalnych ulicach Piaseczna mogą prosto pojechać do parku, Starostwa czy na parking przy ul. Zgody, też będzie lepiej.

Jednym z koronnych argumentów przeciwników tej zmiany jest to, że z ul. Królewskiej Lipy będzie utrudniony (co tam utrudniony, będzie niemożliwy!) wyjazd na Chyliczkowską. Z pomiarów ruchu wynika, że w godzinie porannego szczytu od strony ul. Młynarskiej w ul. Królewskiej Lipy wjeżdża 138 samochodów. W najgorszym scenariuszu można przyjąć założenie, że w porannej godzinie szczytu 138 kierowców będzie miało problem. A ja zadaję pytanie, ilu kierowców przez CAŁY dzień ma problem z wjechaniem do Piaseczna od wschodniej strony?

Prognoza natężenia ruchu wykonana przez GDDKiA na potrzeby wykonania projektu sygnalizacji świetlnej wskazuje, że na ul. Chyliczkowską od strony Konstancina (a właściwie powinienem napisać wschodniej części Piaseczna..) wjedzie 277 samochodów. Czyli 2 razy tyle kierowców będzie miało mniejszy problem, w samej tylko godzinie szczytu. Gdybyśmy zlecili badanie ruchu o 11.00, to ile byłoby samochodów na ul. Królewskiej Lipy a ile na ul. Chyliczkowskiej od wschodu?

Przenalizowanie faz sygnalizacji świetlnej dla nowej organizacji ruchu przynosi bardzo ciekawe spostrzeżenia. Dzisiejszym 30 sekundom zielonego światła do skrętu w lewo w kierunku Warszawy, z podporządkowaniem się kierowcom skręcającym w prawo z naprzeciwka dostajemy 34 s zielonego światła bez żadnych utrudnień. Jeżeli dzisiaj przepustowość skrzyżowania na pasie w lewo wynosi 275 pojazdów/h (według pomiarów ruchu z maja 2017 r.), to prognozowana przepustowość po przebudowie wynosi 426 pojazdów/h! Według obliczeń, średnia długość kolejki po zakończeniu zielonego światła od strony Piaseczna będzie wynosić ZERO. Jednocześnie możemy zauważyć, że faza światła czerwonego, w czasie której samochody nie wjeżdżają w ul. Chyliczkowską to 73 s. To oznacza 73 sekundy wolnej ulicy, poza pojedynczymi pojazdami nadjeżdżającymi albo z okolicznych miejsc albo skręcających w prawo z Armii Krajowej.

Te prognozy oznaczają, że na skrzyżowaniu będzie lepiej niż jest obecnie. Dużo lepiej. I znów, w najgorszym wypadku mieszkaniec z okolic ul. Młynarskiej zamiast ul. Królewskiej Lipy może pojechać do ul. Puławskiej, następnie na światłach skręcić w lewo w ul. Chyliczkowską. Zamiast 220 m zrobi 700 m, ale wjedzie na ul. Chyliczkowską bez problemu, tym bardziej że na ul. Puławskiej samochodów ubędzie. Gdyby policzyć całkowitą liczbę kilometrów pokonywaną przez kierowców „jałowo” z powodu obecnej organizacji ruchu przez cały dzień, nikt chyba nie ma wątpliwości jaki będzie wynik. Kierowca jadący od wschodu do któregoś z obiektów użyteczności publicznej na ul. Chyliczkowskiej (a jest ich 6 plus 2 place miejskie) musi pokonać 2000 m zamiast 300 m.

Czy można zatem mówić o Armagedonie? Moim zdaniem nie, tylko trzeba te prognozy i obliczenia zauważyć, jak również korzyści, które są również ewidentne biorąc pod uwagę kontekst szerszy niż tylko wybrany obszar miasta. W podejmowaniu takich ważnych decyzji trzeba wziąć pod uwagę wiele aspektów, nie tylko „własny”, choćby najbardziej słuszny interes.

Kiedy rozmawia się z osobami, którzy zawodowo zajmują się drogami, słyszy się opinię, że Piaseczno ma bardzo skomplikowany i trudny układ komunikacyjny. Między innymi właśnie poprzez wprowadzenie jednokierunkowości w różnych, często oderwanych od siebie fragmentach. Odtworzenie „w pełni pracującej drogi zbiorczej” – jak się wyraził projektant – przyniesie mieszkańcom Piaseczna więcej korzyści niż strat i może spowodować pozytywną zmianę w wielu innych miejscach. Oczywiście „może”, więc nie można powiedzieć „na pewno”. Sceptyk powie, że „może być gorzej, bo nie można tego wykluczyć”. Oczywiście, ale w układzie naczyń połączonych jakim jest układ drogowy, nie sposób przewidzieć zachowania kierowców. Jeśli tylko w jakimś miejscu sytuacja punktowo się poprawi, natychmiast pojawi się dodatkowy ruch z okolicy, który tę poprawę wykorzysta. Trzeba dążyć do stworzenia szkieletu głównych dróg zbiorczych, które staną się preferowanymi drogami przejazdu, m. in. poprzez działania na węzłach tego szkieletu.

Obrazek

W dzisiejszym świecie trzeba też zapomnieć o płynnym ruchu w godzinach szczytu. W newralgicznych punktach drogowych „SIĘ STOI” i z każdym rokiem będzie GORZEJ. Dlatego samorządy ograniczają ruch w centrach miast i inwestują w transport publiczny, bo jest to jedyna metoda na zmniejszenie czasu dojazdu do/z pracy.

Odniosę się jeszcze do jednej obawy przeciwników dwukierunkowej Chyliczkowskiej – wprowadzenia tranzytu do Piaseczna. Patrzę na mapę i myślę: jakiego tranzytu? Przecież 600 m na północ jest ul. Okulickiego, droga wojewódzka 721, która jeszcze w tym roku na odcinku od ul. Julianowskiej do Mleczarskiej będzie 2 jezdniową drogą. A może będzie to tranzyt do ul. Orężnej? Przecież ul. Orężna to Piaseczno. Chyba że powiemy stanowcze „nie” mieszkańcom Konstancina, którzy zechcą pojechać do Jazgarzewszczyzny..

Tranzyt to ruch, który się nie zatrzymuje tylko przejeżdża. Problemem Piaseczna jest tranzyt pojazdów z południa gminy w kierunku Warszawy i odwrotnie. Mieszkańcy Zalesia Dolnego, Złotokłosu, Henrykowa, Antoninowa i innych miejscowości południowej części gminy, o Prażmowie nie wspominając, w większości przejeżdżają przez Piaseczno by dojechać do Warszawy. Stąd tak duży ruch w godzinach szczytu w ścisłym centrum miasta: natężenie ruchu zarówno na ul. Kościuszki jak i ul. Sierakowskiego to blisko 700 pojazdów na godzinę. Ruch ten znacząco się zmniejszy wraz z oddaniem do użytku trasy S7, ale z przekierowaniem ruchu tranzytowego ze ścisłego centrum na drogi zbiorcze i główne nie można czekać kolejnych 3-4 lat. To jest wyzwanie na teraz, bo inaczej nasze coraz ładniejsze place w centrum, otoczone ruchliwymi ulicami nie będą „w pełni” pracować – nawiązując do języka projektantów.

W przypadku ul. Chyliczkowskiej, kiedy od marca ub. roku wiadomo, jakie będzie rozwiązanie na skrzyżowaniu, nie można dzisiaj kontestować tej decyzji, ktokolwiek ją podjął. Ubolewam nad tym, że urzędnicy nie widzą korzyści, które ta zmiana może przynieść mieszkańcom Piaseczna. Do wprowadzenia takiej zmiany trzeba się przygotować i trzeba ją wdrożyć w odpowiednim czasie. Trudno sobie wyobrazić, że teraz gmina, po roku czasu, nie zdąży z wykonaniem zmian na swoich ulicach i będzie tłumaczyć, że ona wcale tych zmian nie chciała. To niestety obciąży tylko gminę, nikogo więcej – zwalanie winy na Zarząd Powiatu nic tu nie da. Dlatego liczę na to, że gmina nie tylko zdąży na czas z wprowadzeniem zmian w obrębie skrzyżowania Puławska-Chyliczkowska-Warszawska, ale również wspólnie z powiatem wypracuje plan kolejnych etapów zmian na ul. Chyliczkowskiej. Jeżeli pojawią się niekorzystne skutki wprowadzenia ruchu dwukierunkowego– dla określonej grupy mieszkańców – oczywiście o ile w ogóle wystąpią – taki plan będzie można sprawnie wdrożyć. Osobiście nie mam takich obaw, ale ja mieszkam w północno wschodniej części gminy Piaseczno i zapewne dla mnie jak i wielu innych mieszkańców tej części gminy będzie to dobre rozwiązanie.

Chętnie też zmierzę się na argumenty z obrońcami status quo, którzy uznają dodatkowo, że zmiana organizacji ruchu to sprawa polityczna, szczególnie w roku wyborczym. Łatwo jest przecież ludzi straszyć, trudniej przekonywać do swoich racji. Przeciwnikom zmiany radzę ostrożność, bo za 6 miesięcy od dzisiaj może się okazać, jaka jest ich wiarygodność. Oczywiście „może” się okazać, wcale „nie musi” – ale przecież nie można tego wykluczyć..

Robert Widz
Radny Rady Miejskiej w Piasecznie
Przewodniczący Komisji Polityki Gospodarczej
http://odkorkujpiaseczno.pl/?p=1193
Awatar użytkownika
Filip
 
Posty: 1713
Rejestracja: pt kwie 06, 2012 3:18 pm
Lokalizacja: okolice

Chyliczkowska będzie dwukierunkowa

Postautor: Kacperek » czw kwie 19, 2018 8:14 pm

Obrazek

Dwukierunkowa Chyliczkowska? Pomysł utworzenia dwukierunkowej Chyliczkowskiej od roku wzbudza wiele emocji. Jedni uważają, że będzie to komunikacyjny kataklizm, inni są zachwyceni. Teraz wreszcie ktoś przedstawił liczby.

Ulica Chyliczkowska jest drogą jednokierunkową od kilkudziesięciu lat. Od ponad roku wiadomo natomiast, że konsekwencją przebudowy skrzyżowania ul. Armii Krajowej z ul. Chyliczkowską, którą niedawno rozpoczęła GDDKiA, będzie zmiana organizacji ruchu na Chyliczkowskiej. Ma się ona stać ulicą dwukierunkową.

Nikt nie odpowiada na obawy ludzi

To budzi zrozumiałe obawy kierowców. Boją się przede wszystkim korków, tego, że kierowcy z osiedli przy Młynarskiej nie będą mogli się włączyć w Chyliczkowską ulicą Królewskie Lipy, a samochody z Konstancina zablokują ruch wjeżdżając w Chyliczkowską.

Tym obawom nikt się nie przeciwstawia, a Urząd Gminy właśnie głośno zaprotestował. Mieszkańcy składają podpisy aby zatrzymać tę rewolucję. Czy jednak słusznie?

– Kto wymyślił, aby ulica powiatowa, jedyna „prosta” droga, która łączy wschodnią i zachodnią część Piaseczna, stała się na małym fragmencie ulicą jednokierunkową? Kto się zastanowił nad konsekwencjami tego rozwiązania, z którym od lat się borykają się kierowcy? – pyta radny Robert Widz, przewodniczący Komisji Polityki Gospodarczej na stronie Odkorkuj Piaseczno. – Zamiast jechać na wprost drogą zbiorczą, a taką jest przecież droga powiatowa, kierowcy wjeżdżający do Piaseczna muszą udać się na ul. Puławską lub ul. Żeromskiego albo szukają innych połączeń, np. przez Siedliska. Badanie więźby ruchu to potwierdza. Jeśli zatem skrzyżowanie ma się zasadniczo zmienić, to wprowadzenie możliwości jazdy na wprost do Piaseczna wydaje się dość oczywiste.

Oczywistym jest też, że Chyliczkowskiej nie korkuje jej szerokość, bo jednak ma dwa pasy w jednym kierunku, tylko skrzyżowanie. To jednak jest w trakcie przebudowy, zmieni się także organizacja sygnalizacji świetlnej.

– Dzisiejszym 30 sekundom zielonego światła do skrętu w lewo w kierunku Warszawy, z podporządkowaniem się kierowcom skręcającym w prawo z naprzeciwka dostajemy (po przebudowie – przyp. red.) 34 s zielonego światła bez żadnych utrudnień – pisze Robert Widz o analizie faz sygnalizacji świetlnej. – Jeżeli dzisiaj przepustowość skrzyżowania na pasie w lewo wynosi 275 pojazdów/h (według pomiarów ruchu z maja 2017 r.), to prognozowana przepustowość po przebudowie wynosi 426 pojazdów/h! Według obliczeń, średnia długość kolejki po zakończeniu zielonego światła od strony Piaseczna będzie wynosić zero. Jednocześnie możemy zauważyć, że faza światła czerwonego, w czasie której samochody nie wjeżdżają w ul. Chyliczkowską to 73 s. To oznacza 73 sekundy wolnej ulicy, poza pojedynczymi pojazdami nadjeżdżającymi albo z okolicznych miejsc albo skręcających w prawo z Armii Krajowej.

Te liczby wskazują, że mimo utworzenia wjazdu do Piaseczna, skrzyżowanie będzie bardziej przepustowe, a co za tym idzie, będzie mniej korkowało ulicę Chyliczkowską.

Jaki tranzyt?

Osoby, którym pomysł dwukierunkowej Chyliczkowskiej się nie podoba, wskazują także na możliwość wprowadzenia do miasta tranzytu.

– Jakiego tranzytu? Przecież 600 m na północ jest ul. Okulickiego, droga wojewódzka 721, która jeszcze w tym roku na odcinku od ul. Julianowskiej do Mleczarskiej będzie 2-jezdniową drogą. A może będzie to tranzyt do ul. Orężnej? Przecież ul. Orężna to Piaseczno. Chyba że powiemy stanowcze „nie” mieszkańcom Konstancina, którzy zechcą pojechać do Jazgarzewszczyzny – pisze Robert Widz.

Rok temu, w marcu, GDDKiA ogłosiła przetarg, z którego wynikało, że skrzyżowanie będzie tak przebudowane, aby umożliwić wjazd w Chyliczkowską. Był to przetarg „projektuj i buduj” co oznacza, że wykonawca najpierw musiał skrzyżowanie zaprojektować, a teraz zaczyna budować.

Czy to jest dobry moment na protest? Czy GDDKiA może się teraz wycofać ze swojego pomysłu? Czy gmina zdąży na koniec przebudowy z wprowadzeniem zmian w obrębie skrzyżowania Puławska–Chyliczkowska–Warszawska? W końcu rok to dużo czasu. http://www.przegladpiaseczynski.pl/spol ... liczkowska
Awatar użytkownika
Kacperek
 
Posty: 1351
Rejestracja: śr maja 13, 2009 5:48 am
Lokalizacja: Powiat Piaseczyński


Wróć do Sprawy mieszkańców gminy Piaseczno

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron