Na odcinku Puławskiej w stronę Piaseczna ma być wprowadzona zielona fala. Drogowcy przebudują też skrzyżowanie z Baletową. Inwestycje trzeba skoordynować z wytyczeniem buspasa i drogi rowerowej.
Na ruchliwej Puławskiej nieoczekiwanie skumulowało się kilka inwestycji, które powinny usprawnić przejazd w stronę Piaseczna tą zakorkowaną ulicą. Polepszyć ma się pasażerom komunikacji miejskiej, rowerzystom i kierowcom. Rada Warszawy zarezerwowała już 21 mln zł na buspas od granic Warszawy do stacji metra Wilanowska.
Kierowcy na tym nie stracą, bo szybki korytarz dla autobusów będzie wytyczony jako dodatkowy, czwarty pas ruchu. Powstanie na dzisiejszym poboczu, prace ruszą w przyszłym roku. Nie wiadomo jeszcze, czy buspas będzie wytyczony tylko w kierunku centrum, czy w obie strony. - Będzie to jasne po przygotowaniu przez Zarząd Transportu Miejskiego analizy natężenia ruchu - mówi Tomasz Kunert z biura prasowego ratusza.
Na Puławskiej poprawę mają też odczuć kierowcy. Na dłuższym odcinku, od granic miasta do ul. Poleczki na Ursynowie, zacznie działać zielona fala, która obejmie kilkanaście sygnalizacji. Na razie udało się skoordynować tylko krótki odcinek od południowej obwodnicy w stronę Metra Wilanowska.
- Jadąc przepisowo, czyli 50 km/godz., ciągle będziemy mieli zielone światło. Rano zielona fala ma działać w kierunku centrum, po południu do Piaseczna - zapowiada Adam Sobieraj, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich. Koordynację świateł sfinansuje sieć sklepów Selgros, która zamierza budować halę w Mysiadle, niedaleko granicy z Warszawą, i zależy jej na lepszym dojeździe. Firma zapłaci też za budowę nowej sygnalizacji na skrzyżowaniu ulic Puławskiej, Kuropatwy i Katarynki.
Miesiąc temu ZDM planował, że do budowy nowych świateł i wprowadzenia zielonej fali na południowym odcinku Puławskiej dojdzie w tym roku. Teraz Adam Sobieraj zapowiada: - Z pracami trzeba będzie poczekać do przyszłego roku, kiedy na Puławskiej będzie budowany buspas. To musi byś skoordynowane.
Obustronna droga rowerowa
Co więcej, na Puławskiej szykowana jest kolejna inwestycja. Władze Ursynowa przebudują skrzyżowania z ul. Baletową, z której będzie można skręcić w lewo w ul. Puławską w kierunku centrum. Poszerzony zostanie pobliski 300-metrowy odcinek Baletowej. Dzięki temu ZTM puści tędy miejskie autobusy.
Burmistrz Ursynowa Robert Kempa (PO) twierdzi, że z przebudową skrzyżowania Puławskiej i Baletowej nie trzeba czekać aż do wytyczenia buspasów. - Przetarg ogłosimy na przełomie maja i czerwca. Przebudowa zacznie się latem i potrwa do jesieni - zapowiada.
Kempa planuje, że kursujący Baletową autobus będzie dojeżdżał do jednej ze stacji metra. ZTM wstępnie chce tam skierować podmiejską linię 715, która dojeżdża do Metra Wilanowska. Kempa nie wyklucza, że na Baletowej - na granicy Warszawy i miejscowości Dawidy - powstanie nowa pętla autobusowa.
Wzdłuż Puławskiej planowana jest też obustronna droga rowerowa. Powstanie od granic miasta do stacji Wilanowska, ma kosztować 14 mln zł. Dofinansuje ją UE. - Budowę tej drogi rowerowej planujemy w 2016 r. Jej przebieg nie powinien kolidować z buspasem - twierdzi Mikołaj Pieńkos z biura rowerowego pełnomocnika ratusza.
Wkrótce projektanci będą się głowić nad tym, jak zmieścić wzdłuż Puławskiej buspasy i drogi rowerowe. Najtrudniej będzie w rejonie ul. Wałbrzyskiej.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... xLokWawImg
My kobiety jesteśmy aniołami, a gdy się nam podetnie skrzydła, lecimy dalej - na miotle:)