Komunikacja w Gminie Piaseczno

Pisz tutaj o nurtujących problemach mieszkańców gminy Piaseczno, ich pomysłach oraz propozycjach rozwiązania.

Moderator: GTW

Komunikacja w Gminie Piaseczno

Postautor: Redakcja » czw sty 29, 2015 8:45 pm

Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Re: Komunikacja w Gminie Piaseczno

Postautor: ulica Puławska » pt lut 06, 2015 3:51 pm

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 57129.html

Dyrekor ZTM rozwiał wątpliwości: buspas na Puławskiej musi powstać

Obrazek

Jeszcze niedawno lokalne media pisały, że buspas na ul. Puławskiej jest zagrożony. Wątpliwości podsycił sam Zarząd Transportu Miejskiego, bo na przedstawionej w ubiegłym roku liście analizowanych lokalizacji tej ulicy nie było. W czwartek dyrektor ZTM rozwiał wątpliwości - buspas na Puławskiej powstanie.

- Musi powstać - stwierdził podczas czwartkowego spotkania z burmistrzami Wiesław Witek, na pytanie czy buspas na ul. Puławskiej zostanie wytyczony. Kiedy? Na razie nie wiadomo, bo ZTM nie podaje żadnych szczegółów. Natomiast pewne jest, że powstają już projekty pasa tylko dla autobusów.
To dobra wiadomość dla pasażerów z Ursynowa i Piaseczna, pewnie sceptycznie przyjmą, to ci, którzy wybierają samochód.

18 mln złotych?

O pomyśle stworzenia buspasa na ul. Puławskiej pisaliśmy w styczniu ubiegłego roku. Wtedy Witek zapewnił, że pas powstanie jeszcze w 2014. Tak się jednak nie stało.

W czerwcu ZTM poinformował, że wytyczenie pasa dla autobusów wzdłuż Puławskiej, od Dworca Południowego do Piaseczna może kosztować nawet 18 mln złotych. ZTM miał rozważyć jego powstanie.
ulica Puławska
 
Posty: 438
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 7:41 pm
Lokalizacja: ulica Puławska

Z Piaseczna tylko jednym torem. Co z buspasem na Puławskiej?

Postautor: ulica Puławska » pt lut 13, 2015 1:04 am

Obrazek

Z Piaseczna tylko jednym torem. Co z buspasem na Puławskiej?
Krzysztof Śmietana 10.02.2015 , aktualizacja: 09.02.2015 22:28

Obrazek

Obrazek

[size=150]Przebudowa kolejowej linii radomskiej ma się zacząć na wiosnę. Z gigantycznymi utrudnieniami przy dojeździe do stolicy muszą się liczyć m.in. mieszkańcy Piaseczna. Wiele pomógłby buspas na Puławskiej, ale prędko nie powstanie.[/size

Przebudowę torów z Warszawy przez Piaseczno i Warkę do Radomia kolejarze planują od wielu lat, ale jak dotąd udało im się wyremontować tylko krótki odcinek od Dworca Zachodniego do stacji Służewiec i zbudować łącznik na Lotnisko Chopina. Dalszy odcinek torów jest w kiepskim stanie. Przejazd blisko 100-kilometrowym odcinkiem z Warszawy do Radomia zajmuje od 2 godz. 15 min do 2 godz. 45 min. Dodatkowo między Warką a Radomiem istnieje tylko jeden tor, co ogranicza przepustowość i potęguje opóźnienia.

Na wiosnę wreszcie ma się zacząć przebudowa tej trasy kolejowej. Na razie roboty wystartują na prawie 30-kilometrowym odcinku bliżej stolicy - od położonej niedaleko lotniska stacji Warszawa Okęcie do Czachówka. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe przed końcem lutego podpisze umowę z wykonawcą remontu.

W czasie prac pasażerowie muszą się liczyć z ogromnymi utrudnieniami. Dotyczy to dojeżdżających pociągami do stolicy np. z Piaseczna, Zalesia Górnego czy z Góry Kalwarii. Dotarliśmy do wstępnego harmonogramu robót na tej linii. Prace na dobre mają zacząć się w maju. Wtedy pierwszych, na razie niedużych utrudnień można się spodziewać w rejonie stacji Warszawa Okęcie. Ogromne kłopoty zaczną się zaś na przełomie sierpnia i września. Wtedy wyłączony z ruchu zostanie jeden tor z Piaseczna do stacji Okęcie. Liczba kursujących tędy składów Kolei Mazowieckich znacznie się zmniejszy.

Będzie analiza ruchu

- Już teraz w pociągach jest ścisk. Nie wyobrażam sobie, jak to będzie po tych cięciach. Może znowu przerzucę się na autobus podmiejski. Tyle że w korku jedzie się nim przynajmniej 20 minut dłużej - mówi Adam Linowski z Piaseczna. W czasie remontu linii kolejowej bardzo przydałby się planowany buspas na Puławskiej. Miał on ciągnąć się od granic Warszawy do stacji metra Wilanowska. Zarząd Transportu Miejskiego nie chciał jednak utrudniać życia kierowcom samochodów osobowych, dlatego buspas miał być wyznaczony na przebudowanym poboczu. Autorzy przygotowanej w zeszłym roku koncepcji szacowali, że będzie on kosztować aż 18 mln zł. Na razie w budżecie miasta nie ma na to pieniędzy. ZTM twierdzi jednak, że nie rezygnuje z tego pomysłu. - Wkrótce dla tego buspasa zamówimy analizę ruchu, która powie m.in., jakie przyniesie korzyści - mówi Igor Krajnow, rzecznik ZTM. Nie ma jednak szans, by buspas powstał przed rozpoczęciem remontu torów.

Zakończenie remontu w 2020 r.

Prace na linii z Czachówka przez Piaseczno do stacji Warszawa Okęcie mają potrwać 20 miesięcy. Powinny zatem skończyć się jesienią przyszłego roku. Co się zmieni na tej trasie? Po pierwsze zostanie ona dostosowana do prędkości 160 km na godz. W Piasecznie powstaną tory do zawracania, dzięki którym będzie tam można skierować Szybką Kolej Miejską. Znikną także kolejki samochodów przed przejazdem przy stacji Warszawa Jeziorki. W ciągu ul. Karczunkowskiej prowadzącej od Puławskiej w stronę Lesznowoli kolejarze zbudują wiadukt nad torami.

Niestety znacznie dłużej poczekamy na zakończenie przebudowy pozostałej części trasy - z Czachówka do Radomia. Spółka PKP PLK w zeszłym roku z powodu opóźnień zerwała umowę z wykonawcą projektu. Teraz kolejarze będą szukać firmy, która przygotuje dokumentację i przebuduje odcinek do Radomia. Jesienią przedstawiciele PKP PLK nie wykluczali, że na zakończenie gruntownego remontu odcinka z Czachówka do Radomia trzeba będzie poczekać aż do 2020 r.
ulica Puławska
 
Posty: 438
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 7:41 pm
Lokalizacja: ulica Puławska

Będzie gorzej, żeby mogło być lepiej

Postautor: Beata » pt lut 13, 2015 9:02 pm

Obrazek

W ciągu najbliższych tygodni PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisze umowę na modernizację trasy Warszawa Okęcie-Czachówek. Przez dwadzieścia miesięcy osoby korzystające z kolei będę musiały liczyć się z utrudnieniami.

- Trudno mi w tej chwili spekulować na temat utrudnień – mówi Maciej Dutkiewicz z wydziału prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Wszystko zależy od ustaleń z przewoźnikami i harmonogramu robót, który poznamy dopiero po zawarciu umowy z wykonawcą modernizacji.
W ciągu najbliższych dwudziestu miesięcy pasażerowie pociągów mogą zostać poddani ciężkiej próbie. Jak ciężkiej? Dziś PKP uchyla się od odpowiedzi, zapowiadając konferencję prasową po podpisaniu umowy z wykonawcą modernizacji.
Po zakończeniu modernizacji trasy, pasażerowie zyskają nowe perony, wyposażone w ławki, wiaty, oświetlenie i gabloty na rozkłady jazdy. Infrastruktura będzie też przystosowana do obsługi osób niepełnosprawnych, opiekunów z dziećmi w wózkach, rowerzystów. Powstaną windy lub pochylnie.
W Czachówku nowe przejście podziemne umożliwi dojście do peronów i połączy podzieloną torami miejscowość. Budowa dodatkowego toru odstawczego w Piasecznie pozwoli na uruchomienie nowych połączeń, kluczowych dla poprawy ruchu aglomeracyjnego między stolicą a Piasecznem.

Modernizacja obejmie inwestycje drogowe w sąsiedztwie linii kolejowej. W stolicy zostanie dobudowana kładka dla pieszych przy stacji Warszawa Okęcie. Przejście pozwoli bezpiecznie przekraczać szeroką arterię komunikacyjną w drodze na perony. Na Ursynowie, w ciągu ulicy Karczunkowskiej, wybudowany zostanie wiadukt drogowy. Takie rozwiązanie umożliwi stworzenie węzła przesiadkowego przy pobliskim przystanku Warszawa Jeziorki.
Znacznie dłużej przyjdzie poczekać na zakończenie przebudowy pozostałej części trasy z Czachówka do Radomia. W ubiegłym roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. odstąpiło od umowy z projektantem modernizacji fragmentu linii kolejowej nr 8 Warszawa - Radom.
- Powodem było rażące opóźnienie wykonawcy, które uniemożliwia rozpoczęcie planowanej w tym roku przebudowy ok. 20 km trasy - mówi Maciej Dutkiewicz - Modernizację kolejnych odcinków planujemy przeprowadzić z wykorzystaniem środków unijnych na lata 2014 -2020.

Adam Braciszewski http://www.kurierpoludniowy.pl/wiadomosci.php?art=14664
My kobiety jesteśmy aniołami, a gdy się nam podetnie skrzydła, lecimy dalej - na miotle:)
Awatar użytkownika
Beata
 
Posty: 1755
Rejestracja: śr lut 10, 2010 4:15 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Pieniądze na nowe linie autobusowe w Piasecznie

Postautor: Majkel » śr lut 18, 2015 7:55 pm

Obrazek

Zdzisław Lis https://www.facebook.com/15162483485722 ... permPage=1 pisze:[biuro] Na dzisiejszej sesji Rady Miejskiej przyznano środki na nowe linie autobusowe. Jedna z nich połączy Szpital z centrum Piaseczna, osiedlem SM Jedność, "ptasimi osiedlami" oraz dworcem kolejowym (Szpital-Sienkiewicza-rondo Mazowieckiego-Wojska Polskiego-Okulickiego-Jarząbka-Dworzec PKP-Szpital)
Awatar użytkownika
Majkel
 
Posty: 1378
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 8:52 pm
Lokalizacja: okolice

Re: Komunikacja w Gminie Piaseczno

Postautor: ulica Puławska » czw lut 19, 2015 12:02 am

To bardzo dobra informacja dla Piekutowa (obok powstały też Apartamenty Nadarzyńska z 27m2 apartamentami, Ptasich osiedli w tym prestiżowy kołchoz 18 piętrowy i SM Jedność ("najlepszej na świecie spółdzielni mieszkaniowej ha ha:), a jeszcze pamiętajmy, że na terenie bazarku ma powstać blok, a na parkingu biedronka i oczywiście obok wieżowca klinkiera nowy budynek i co ważne linia połączy z tak ważnymi miejscami jak PKP i przesiadką np. w 709 czy KM, ale też umowożliwi doajzd do szpitala, Galerii Tukanów - bardzo dobra decyzja. Ciekawe kiedy będzie uruchomiona linia? Ciekawy jaki będzie przebieg trasy?

Czy to będzie L-ka - chyba tak? 7XX czy 2xx, ale chyba raczej Lka?
ulica Puławska
 
Posty: 438
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 7:41 pm
Lokalizacja: ulica Puławska

Miejskie linie dla Piaseczna

Postautor: Beata » sob lut 28, 2015 12:11 pm

Prawdopodobnie już w marcu samorząd uruchomi trzy nowe lokalne linie autobusowe.

Pierwsza z nich kursować będzie przez centralne rejony miasta. Trasa ma prowadzić z ronda Mazowieckiego ulicami: Wojska Polskiego, Jana Pawła II, Chyliczkowską, Warszawską, Młynarską, Puławską, Kusocińskiego i Wojska Polskiego, potem drogą 721 do ul. Jarząbka, by następnie dotrzeć do dworca i szpitala. Tą samą trasą autobusy wrócą do ronda Mazowieckiego.

Druga linia to odpowiedź na od dawna zgłaszane zapotrzebowanie na dodatkowy autobus w Józefosławiu i Julianowie. Ruszy ona spod cmentarza przy ul. Julianowskiej, a następnie ulicami Geodetów, Ogrodową, Działkową, Wilanowską, Geodetów i Julianowską dotrze do szkoły przy ul. Kameralnej. Tą sama trasą autobusy wrócą do cmentarza.

Trzecia z linii ma kursować spod Urzędu Miasta przez Zalesie Dolne, Jazgarzew i Łbiska do Grochowej.

Pasażerowie dwóch pierwszych linii za przejazd zapłacą 3 zł (1,5 zł za bilet ulgowy), trzeciej - 5 zł (2,50 zł za bilet ulgowy).

Termin uruchomienia nowych linii nie jest jeszcze znany. Trwa przetarg na ich obsługę. – Chcielibyśmy uruchomić je jak najszybciej, jeszcze w marcu – mówi naczelnik Wydziału Transportu i Infrastruktury Włodzimierz Rasiński.

Na pytanie o to, ile pieniędzy na obsługę linii przeznaczyło miasto, urzędnicy nie chcą odpowiedzieć. - Do czasu rozstrzygnięcia przetargu nie udzielę informacji, ile środków na ten cel posiada zamawiający – wyjaśnił rzecznik burmistrza Krzysztof Kasprzycki.

Otwarcie kopert z ofertami ma nastąpić w dniu dzisiejszym.

JOANNA FERLIAN-TCHÓRZEWSKA http://www.nadwisla.pl/index.php?pokaz=tekst&id=3970
My kobiety jesteśmy aniołami, a gdy się nam podetnie skrzydła, lecimy dalej - na miotle:)
Awatar użytkownika
Beata
 
Posty: 1755
Rejestracja: śr lut 10, 2010 4:15 pm
Lokalizacja: Piaseczno

3 nowe linie autobusowe w Gminie Piaseczno

Postautor: Redakcja » śr mar 11, 2015 2:56 pm

Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Re: Komunikacja w Gminie Piaseczno

Postautor: ulica Puławska » czw mar 12, 2015 11:48 am

"Przetarg na świadczenie usług przewozowych liniami typu „P” wygrała firma SEKAR - TRANS Sp. z o.o. z Falent. Przewoźnik ten będzie emitował własne bilety i w busach nie będą honorowane bilety ZTM. Opłaty za przejazd liniami P1 i P2 wyniosą za bilet jednorazowy pełnopłatny - 3 zł a ulgowy 1,50 zł. Bilet miesięczny pełnopłatny kosztować będzie 70 zł, a ulgowy połowę tej ceny. Pasażerowie linii P3 za przejazd zapłacą 5 zł (ulgowy 2,50 zł), a miesięczny kosztować ma 90 zł (normalny) i 45 zł (ulgowy)."

jak nie będą honorowane bilety ZTM to linia upadnie...
ulica Puławska
 
Posty: 438
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 7:41 pm
Lokalizacja: ulica Puławska

3 nowe linie autobusowe w Gminie Piaseczno

Postautor: Redakcja » wt mar 17, 2015 8:58 pm


Gmina Piaseczno uruchomiła od poniedziałku 16 marca trzy linie autobusowe. Dwie z tych linii komunikują teren gminy ze szpitalem przy ul. Mickiewicza w Piasecznie.

Pierwsza z nich – P1 – łączy komunikacyjnie miasto ze szpitalem. Autobusy kursują od ronda Mazowieckiego ulicami: Wojska Polskiego, Jana Pawła II, Chyliczkowską, Warszawską, Młynarską, Puławską, Kusocińskiego i Wojska Polskiego, drogą 721 do ul. Jarząbka, dalej Dworcową do dworca PKP, Sienkiewicza i Szpitalną do szpitala św. Anny. Powrót następuje ulicami Mickiewicza, Sienkiewicza, Dworcową, Jarząbka, drogą 721, Wojska Polskiego, Kusocińskiego, Puławską, Jana Pawła II, Wojska Polskiego do ronda Mazowieckiego.

Linia P3 natomiast rusza spod Urzędu Miasta i jedzie przez centrum miasta do szpitala, i dalej ulicami Sienkiewicza, Polskiego Państwa Podziemnego, Pod Bateriami i IV Pułku Ułanów dociera do Jazgarzewa, Wólki Pęcherskiej, Bogatek, Grochowej, Pęcherów i Łbisk. W drodze powrotnej bus również skręca do szpitala, i dalej ulicami Mickiewicza, Wojska Polskiego, Jana Pawła II, Chyliczkowską i Zgody dojeżdża do Urzędu Miasta.

Kolejna linia – P2 – to przekształcona linia dowożąca dzieci do szkoły przy ul. Kameralnej, która obsługiwana była dotychczas przez PKS Polonus. Obecnie weszła ona w skład linii oznakowanych literą „P” i funkcjonuje na ujednoliconych zasadach linii dowozowych finansowanych z budżetu Gminy Piaseczno. P2 kursuje cztery razy dziennie (dwa kursy rano i dwa wczesnym popołudniem) a rusza z przystanku przy cmentarzu przy ul. Julianowskiej, następnie ulicami Geodetów, Ogrodową, Działkową, Wilanowską, Geodetów i Julianowską dociera do szkoły przy ul. Kameralnej. Tą samą trasą autobusy wracają do cmentarza.

Przetarg na świadczenie usług przewozowych liniami typu „P” wygrała firma SEKAR – TRANS Sp. z o.o. z Falent. Przewoźnik ten emituje własne bilety i w autobusach nie są honorowane bilety ZTM. Opłaty za przejazd liniami P1 i P2 wynoszą za bilet jednorazowy pełnopłatny - 3 zł a za ulgowy 1,50 zł. Bilet miesięczny pełnopłatny kosztuje 70 zł, a ulgowy połowę tej ceny. Pasażerowie linii P3 za przejazd płacą 5 zł (ulgowy 2,50 zł), a miesięczny kosztuje 90 zł (normalny) i 45 zł (ulgowy).

Rozkłady jazdy wszystkich nowych linii http://piaseczno.eu/index.php?app=docs& ... &iid=41055
Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Komunikacja w Gminie Piaseczno

Postautor: ulica Puławska » czw mar 19, 2015 11:40 am

http://www.nadwisla.pl/index.php?pokaz=tekst&id=4032
Szybki pociąg opóźniony o kilka lat

19 marca 2015 r.
Przygotowania do przebudowy najdłuższego odcinka trasy kolejowej Warszawa – Radom kolejarze rozpoczęli od nowa.

Obrazek

Dziś z Warszawy do Radomia jedzie się około 2,5 godziny. Modernizacja skróci czas
o połowę

W czerwcu zeszłego roku PKP Polskie Linie Kolejowe SA zerwały umowę z firmą, która projektowała modernizację blisko 70-kilometrowego odcinka torowiska z Czachówka Południowego do Radomia (projektanci mieli bowiem ponad roczne opóźnienie). Ta wieść zirytowała włodarzy i pasażerów z gmin Warka i Chynów, którzy z niecierpliwością czekają na szybkie połączenie kolejowe ze stolicą. Swego czasu kolejarze obiecywali im zakończenie robót na całej linii do roku... 2015.

W efekcie rozwiązania umowy PKP PLK musiały rozpocząć przygotowania do przebudowy odcinka od podstaw. Mirosław Siemieniec, rzecznik spółki, tłumaczy „Nad Wisłą”, że trwa kompletowanie dokumentów potrzebnych do uzyskania nowej tzw. decyzji środowiskowej (poprzednia w kwietniu straci ważność).

Rzecznik twierdzi, że przebudowaną linią z Warszawy do Radomia pasażerowie pojadą w 2020 roku. – Po rezygnacji z usług firmy projektowej jedyna zmiana polega na tym, że odcinek z Czachówka Południowego do Warki, który miał być wykonany w pierwszej kolejności, będzie oddany później, równocześnie z odcinkiem Warka – Radom – informuje Siemieniec.

Dużo lepiej jest z przygotowaniami do modernizacji odcinka z Warszawy do Czachówka. PKP PLK zapowiadają, że na przełomie marca i kwietnia podpiszą umowę z wykonawcą robót. Najpóźniej we wrześniu ma nastąpić zamknięcie jednego toru. Utrudnienia w ruchu pociągów (rzadsze kursy, opóźnienia) potrwać mają do jesieni 2016.

PIOTR CHMIELEWSKI
ulica Puławska
 
Posty: 438
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 7:41 pm
Lokalizacja: ulica Puławska

Wydłużenie trasy linii L-12

Postautor: Redakcja » pn mar 30, 2015 7:37 pm

Obrazek

Od 7 kwietnia 2015 r. można będzie dojechać do Rodzinnych Ogródków Działkowych w Szczakach wydłużoną linią L-12
http://www.powiat-piaseczynski.info/pia ... trasy-l-12
Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Zmiana rozkładu linii P-3 w Piasecznie

Postautor: Redakcja » czw maja 07, 2015 1:37 pm


Od 11 maja 2015 r. zmianie ulega rozkład jazdy linii P3. Zmiany dotyczą godziny pierwszego i ostatniego kursu tej linii:
było 7:28; będzie 6:28
było 15:28; będzie 16:28

Pełny rozkład lokalnej linii dowozowej P3 jest w dziale komunikacji http://piaseczno.eu/index.php?mnu=115
Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

ZTM odpowiada na prośbę Piaseczna i Lesznowoli

Postautor: Majkel » czw maja 14, 2015 10:36 am

Poniżej odpowiedź Zarządu Transportu Miejskiego na wniosek Piaseczna i Lesznowoli, w którym urzędnicy postulowali o poprawę jakości podróżowania m.in. w Józefosławiu i Julianowie ( nowa trasa 739 i 727 ): http://jozefoslaw24.pl/2015/05/ztm-odpo ... esznowoli/

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Majkel
 
Posty: 1378
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 8:52 pm
Lokalizacja: okolice

Linia 739 za 727? [Przegląd Piaseczyński]

Postautor: Majkel » czw maja 14, 2015 10:38 am

W związku ze zwiększonym zapotrzebowaniem rozrastającej się populacji i tak już przeludnionego Józefosławia, gmina Piaseczno postanowiła zwrócić się do Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie o zwiększenie częstotliwości trasy 739. W odpowiedzi ZTM informuje, że jest to możliwe, ale kosztem linii 727...

Przypomnijmy, że samorządy lokalne dopłacają do przejazdów na swoim terenie realizowanych przez warszawskiego monopolistę (choć trudno sobie wyobrazić, aby np. linia 709 była nieopłacalna). Rocznie jest to w przypadku Piaseczna kilkanaście milionów złotych. Mimo to pozycja negocjacyjna samorządu – o ile nie przewidzi dodatkowych środków finansowych dla przewoźnika – jest niewielka.

Problematyczny 727

ZTM wskazuje na liczne komplikacje związane z funkcjonowaniem linii i proponuje jej przekształcenie bądź w linię lokalną L27, bądź skrócenie trasy do PKP Jeziorki. Autobusy „tracą” dużo czasu w korkach zarówno w ciągu ulicy Puławskiej jak i dalej, w Zalesiu Dolnym. Przewoźnik zwraca też uwagę, że po uruchomieniu linii lokalnych L2, L5, L12, L13, L17 i L19 zdecydowanie zmniejszyła się rola komunikacyjna autobusów 727, ponadto zaobserwowano większe zainteresowanie linią dla przejazdów lokalnych (z południowych rejonów gminy do Piaseczna) niż do Warszawy.

Jednocześnie proponuje się zmianę trasy 727 tak, aby po dotarciu do skrzyżowania przy Mercedesie odbił w prawo i wykonał przejazd przez Julianów i Józefosław, po czym powrócił na Puławską. Tam istniałaby możliwość przesiadki w 739 lub w 709, zaś sam 727 dojeżdżałby do stacji PKP Jeziorki.

Swoją funkcję zmieniłby autobus linii 737 – zmodyfikowanej 707. Początek trasy zaplanowano na Cmentarzu Południowym, dalej nowa linia miałaby przejeżdżać przez Bobrowiec, Nową Wolę, PKP Jeziorki, po czym kończyć kurs na Ursynowie Północnym. Byłaby to zarówno swoista alternatywa dla 727, jak też możliwość przesiadki w pociąg, w 709 na Puławskiej lub bezpośredniego dotarcia na Ursynów. Trzeba jednak uczciwie przyznać, że linia ta jest zdecydowanie bardziej nakierowana na „umożliwienie najszybszego przejazdu pasażerom z terenu miasta stołecznego Warszawy do Cmentarza Południowego”.

Priorytetowy Józefosław

Zmiany, potencjalnie na korzyść, czekałyby linie 739. ZTM proponuje częstotliwość 8-10 minut w godzinach szczytu, co 20 minut poza tymi godzinami oraz co 30 minut w dni wolne od pracy i w weekendy. Skrócenie trasy do pętli Julianów miałoby być zrekompensowane przez wspomniane już modyfikacje dotyczące linii 727. Jak zaznacza przewoźnik, „wprowadzenie zaproponowanych zmian w układzie komunikacyjnym może spowodować pozyskanie stosownej nadwyżki taboru na zwiększenie częstotliwości kursowania wybranych linii strefowych, w szczególności na poprawę częstotliwości linii 739 na zmienionej trasie.” Tyle informacji płynącej z ZTM.

Proponowane zmiany pokazują też dobitnie rosnący wzrost wpływu i pozycji północnych, mocno zurbanizowanych terenów naszej gminy. To tam od kilku lat przeznaczane są bardzo duże (choć ciągle niewystarczające) środki na nowe inwestycje i remonty. Z kolei jeżeli przyjąć zmiany proponowane przez ZTM za wskaźnik pewnej tendencji, zobaczymy, że najważniejszy dla Józefosławia i Julianowa byłby dojazd do Warszawy, podczas gdy Piaseczno traktowane jest nieco po macoszemu.

Propozycje wywołały już burze w internecie – dla jednych zmiany są korzystne, dla innych nie do zaakceptowania. Nie znamy jeszcze dokładnych wyliczeń finansowych związanych z ofertą ZTM. W czwartek, 14 maja, nad dokumentami ma się pochylić odpowiednia komisja rady miejskiej w Piasecznie. Poznamy wtedy pierwsze głosy radnych dotyczące projektu.

Krzysztof Dynowski http://www.przegladpiaseczynski.pl/aktu ... 739-za-727
Awatar użytkownika
Majkel
 
Posty: 1378
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 8:52 pm
Lokalizacja: okolice

PoprzedniaNastępna

Wróć do Sprawy mieszkańców gminy Piaseczno

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

cron