BUSPAS NA PUŁAWSKIEJ

Pisz tutaj o nurtujących problemach mieszkańców gminy Piaseczno, ich pomysłach oraz propozycjach rozwiązania.

Moderator: GTW

Puławska: wytyczą buspas, będzie zielona fala i droga rowero

Postautor: Beata » wt mar 31, 2015 7:23 pm

Obrazek

Na odcinku Puławskiej w stronę Piaseczna ma być wprowadzona zielona fala. Drogowcy przebudują też skrzyżowanie z Baletową. Inwestycje trzeba skoordynować z wytyczeniem buspasa i drogi rowerowej.

Na ruchliwej Puławskiej nieoczekiwanie skumulowało się kilka inwestycji, które powinny usprawnić przejazd w stronę Piaseczna tą zakorkowaną ulicą. Polepszyć ma się pasażerom komunikacji miejskiej, rowerzystom i kierowcom. Rada Warszawy zarezerwowała już 21 mln zł na buspas od granic Warszawy do stacji metra Wilanowska.

Kierowcy na tym nie stracą, bo szybki korytarz dla autobusów będzie wytyczony jako dodatkowy, czwarty pas ruchu. Powstanie na dzisiejszym poboczu, prace ruszą w przyszłym roku. Nie wiadomo jeszcze, czy buspas będzie wytyczony tylko w kierunku centrum, czy w obie strony. - Będzie to jasne po przygotowaniu przez Zarząd Transportu Miejskiego analizy natężenia ruchu - mówi Tomasz Kunert z biura prasowego ratusza.

Obrazek

Na Puławskiej poprawę mają też odczuć kierowcy. Na dłuższym odcinku, od granic miasta do ul. Poleczki na Ursynowie, zacznie działać zielona fala, która obejmie kilkanaście sygnalizacji. Na razie udało się skoordynować tylko krótki odcinek od południowej obwodnicy w stronę Metra Wilanowska.

- Jadąc przepisowo, czyli 50 km/godz., ciągle będziemy mieli zielone światło. Rano zielona fala ma działać w kierunku centrum, po południu do Piaseczna - zapowiada Adam Sobieraj, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich. Koordynację świateł sfinansuje sieć sklepów Selgros, która zamierza budować halę w Mysiadle, niedaleko granicy z Warszawą, i zależy jej na lepszym dojeździe. Firma zapłaci też za budowę nowej sygnalizacji na skrzyżowaniu ulic Puławskiej, Kuropatwy i Katarynki.

Miesiąc temu ZDM planował, że do budowy nowych świateł i wprowadzenia zielonej fali na południowym odcinku Puławskiej dojdzie w tym roku. Teraz Adam Sobieraj zapowiada: - Z pracami trzeba będzie poczekać do przyszłego roku, kiedy na Puławskiej będzie budowany buspas. To musi byś skoordynowane.

Obustronna droga rowerowa

Co więcej, na Puławskiej szykowana jest kolejna inwestycja. Władze Ursynowa przebudują skrzyżowania z ul. Baletową, z której będzie można skręcić w lewo w ul. Puławską w kierunku centrum. Poszerzony zostanie pobliski 300-metrowy odcinek Baletowej. Dzięki temu ZTM puści tędy miejskie autobusy.

Burmistrz Ursynowa Robert Kempa (PO) twierdzi, że z przebudową skrzyżowania Puławskiej i Baletowej nie trzeba czekać aż do wytyczenia buspasów. - Przetarg ogłosimy na przełomie maja i czerwca. Przebudowa zacznie się latem i potrwa do jesieni - zapowiada.

Kempa planuje, że kursujący Baletową autobus będzie dojeżdżał do jednej ze stacji metra. ZTM wstępnie chce tam skierować podmiejską linię 715, która dojeżdża do Metra Wilanowska. Kempa nie wyklucza, że na Baletowej - na granicy Warszawy i miejscowości Dawidy - powstanie nowa pętla autobusowa.

Wzdłuż Puławskiej planowana jest też obustronna droga rowerowa. Powstanie od granic miasta do stacji Wilanowska, ma kosztować 14 mln zł. Dofinansuje ją UE. - Budowę tej drogi rowerowej planujemy w 2016 r. Jej przebieg nie powinien kolidować z buspasem - twierdzi Mikołaj Pieńkos z biura rowerowego pełnomocnika ratusza.

Wkrótce projektanci będą się głowić nad tym, jak zmieścić wzdłuż Puławskiej buspasy i drogi rowerowe. Najtrudniej będzie w rejonie ul. Wałbrzyskiej. http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... xLokWawImg
My kobiety jesteśmy aniołami, a gdy się nam podetnie skrzydła, lecimy dalej - na miotle:)
Awatar użytkownika
Beata
 
Posty: 1755
Rejestracja: śr lut 10, 2010 4:15 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Mniejsze korki z Piaseczna do Warszawy?

Postautor: Beata » sob kwie 04, 2015 1:54 pm

Obrazek

Od dawna zapowiadane buspasy, łączące Warszawę z Piasecznem, jednak powstaną. Ich budowa ma potrwać do końca przyszłego roku, a łączny koszt inwestycji wyniesie ponad 20 mln zł. O utworzeniu mających rozładowywać korki, specjalnych pasach tylko dla autobusów wzdłuż ulicy Puławskiej mówiło się od dawna. Niestety, rok temu okazało się, że inwestycja będzie bardziej kosztowna niż początkowo przypuszczano. O buspasach zrobiło się cicho, nie było wiadomo, czy w ogóle powstaną. Ostatnie miesiące upłynęły pod znakiem analiz kosztowych i technicznych. Ostateczna, pozytywna decyzja dotycząca budowy buspasów, zapadła podczas sesji rady miasta stołecznego Warszawy, 12 marca.

Inwestycja do końca 2016 roku

Podczas sesji radni zdecydowali, że na projekt buspasów miasto wyda w tym roku 2,8 mln zł, zaś w przyszłym roku dodatkowo 18 mln zł pochłonie ich budowa. Dlaczego tak drogo? Otóż wytyczenie buspasów będzie wiązało się z utworzeniem dodatkowego, czwartego pasa ruchu w obydwu kierunkach (tylko dla autobusów komunikacji miejskiej). Buspasy połączą w przyszłości Piaseczno z ul. Wilanowską (Metro Wilanowska) w Warszawie i będą miały około 9 km długości.

Przesunięcie oświetlenia i ścieżki rowerowe

W związku z przebudową ul. Puławskiej będzie trzeba odsunąć także od drogi oświetlenie uliczne i zmodernizować niektóre skrzyżowania. Trzeba będzie wykonać także od nowa pobocza (ułożyć solidną podbudowę i zrobić nakładkę asfaltową) tak, aby wytrzymały ciężar przegubowych autobusów. Po obydwu stronach ul. Puławskiej mają powstać również ścieżki rowerowe. Z pewnością budowa buspasów spowoduje utrudnienia w ruchu. Można jednak pocieszać się tym, że po jej zakończeniu, komunikacja z Warszawą będzie przebiegała sprawniej niż dotychczas.

Tomasz Wojciuk http://www.kurierpoludniowy.pl/wiadomosci.php?art=14950
My kobiety jesteśmy aniołami, a gdy się nam podetnie skrzydła, lecimy dalej - na miotle:)
Awatar użytkownika
Beata
 
Posty: 1755
Rejestracja: śr lut 10, 2010 4:15 pm
Lokalizacja: Piaseczno

BUSPAS NA PUŁAWSKIEJ

Postautor: Ireneusz » śr wrz 23, 2015 7:41 pm

Obrazek

Zmienia się koncepcja wytyczenia buspasów między Piasecznem a Metrem Wilanowska. Zamiast poszerzać Puławską, Zarząd Dróg Miejskich woli przeznaczyć pieniądze na "zieloną falę" i unowocześnienie sygnalizacji świetlnej.

O najnowszych planach drogowcy poinformowali w środę. To następstwo decyzji Rady Warszawy o przyznaniu dodatkowych pieniędzy na buspasy i drogę rowerową wzdłuż ul. Puławskiej. W latach 2015-17 miasto przeznaczy na te dwa cele w sumie ok. 40 mln zł. Do końca roku ZDM ogłosi przetarg na projekt robót.

Przejazd dla cyklistów ma być wykonany według koncepcji z zeszłego roku. Zakłada ona drogi rowerowe po obu stronach Puławskiej od granicy miasta aż do skrzyżowania al. Niepodległości z Domaniewską na Mokotowie. To ponad 8-kilometrowy odcinek. Na Wyścigach, gdzie Puławska krzyżuje się na trzech poziomach z Doliną Służewiecką i ul. Rzymowskiego, rowerzyści mają korzystać z nowej rampy i pochylni przy istniejącym przejściu podziemnym i kładce dla pieszych. Równocześnie z wytyczaniem szlaku rowerowego remont przejdą chodniki, mają być też dosadzone drzewa.

Buspasy - tak, ale raczej bez poszerzania Puławskiej

ZDM zmienia za to koncepcję buspasów na Puławskiej od pętli nad stacją metra Wilanowska do granicy Warszawy. Kursują tędy bardzo oblegane linie podmiejskie w kierunku Piaseczna i Józefosławia. Jeszcze niedawno zakładano, że buspasy powstaną na czwartym, dodatkowym pasie ruchu. Miał być zbudowany od zera w miejscu obecnych poboczy Puławskiej i latarni. Stąd brał się wysoki koszt tego przedsięwzięcia - 21 mln zł razem z projektem.

Jednak w środę ZDM poinformował: "Przeanalizujemy zasadność budowy czwartego pasa ruchu na ul. Puławskiej". Urzędnicy zwracają uwagę na istotną zmianę. W zeszłym tygodniu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na budowę tzw. Puławskiej-bis. To trasa ekspresowa S7 ze Służewca, koło Piaseczna w kierunku Grójca. Na terenie Warszawy planowane są tu trzy pasy ruchu w każdym kierunku.

Zaoszczędzone pieniądze na "zieloną falę"

Dlatego ZDM waha się, czy budować czwarty na obecnej ul. Puławskiej. Miejscy drogowcy przekonują, że gdyby udało się z niego zrezygnować, pieniądze można by przeznaczyć na modernizację sygnalizacji świetlnej. Zapowiadają "zieloną falę" nie tylko na Puławskiej, ale też w Dolinie Służewieckiej i na jej przedłużeniu w al. Sikorskiego. Wszystkie te odcinki miałyby zostać dołączone do "Zintegrowanego systemu sterowania ruchem", który dziś obejmuje tylko skrzyżowania w centrum i wzdłuż Wisłostrady.

http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1, ... plany.html
Awatar użytkownika
Ireneusz
 
Posty: 1161
Rejestracja: pt cze 04, 2010 1:36 pm

Re: BUSPAS NA PUŁAWSKIEJ

Postautor: 3fx » śr wrz 23, 2015 11:25 pm

Tylko czy przypadkiem Selgros nie miał sfinansować zielonej fali na Puławskiej do Warszawy? Zaraz się okaże że nie muszą wydać ani złotówki.
3fx
 
Posty: 11
Rejestracja: pn lip 07, 2014 12:02 pm

Re: BUSPAS NA PUŁAWSKIEJ

Postautor: Tulipano_0602 » czw wrz 24, 2015 12:01 pm

Dokładnie. To Selgros się zobowiązywał. Rada Gminy Lesznowola zdaje się świeżo co przegłosowała sprzedaż im działek.
Tulipano_0602
 
Posty: 724
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 8:29 pm

Re: BUSPAS NA PUŁAWSKIEJ

Postautor: Marcin KANIA » czw wrz 24, 2015 3:33 pm

3fx pisze:Tylko czy przypadkiem Selgros nie miał sfinansować zielonej fali na Puławskiej do Warszawy? Zaraz się okaże że nie muszą wydać ani złotówki.


http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1, ... droga.html

Pozdrawiam
Marcin Kania
Dążę do wyznaczonego celu...

Radny Gminy Lesznowola Powiat Piaseczyński Mysiadło

Obrazek
Awatar użytkownika
Marcin KANIA
 
Posty: 1687
Rejestracja: pt mar 02, 2007 5:30 pm
Lokalizacja: Mysiadło/Gmina Lesznowola

BUSPAS NA PUŁAWSKIEJ

Postautor: 3fx » czw wrz 24, 2015 9:01 pm

Dobrze pamiętałem. Czyli ZDM zapłaci za trochę farby, kilka znaków i będą zadowoleni...
3fx
 
Posty: 11
Rejestracja: pn lip 07, 2014 12:02 pm

Re: BUSPAS NA PUŁAWSKIEJ

Postautor: Tulipano_0602 » pt wrz 25, 2015 7:59 am

Wyznaczenie buspasa "w ramach istniejącego przekroju" to chyba wyeliminowanie jednego pasa dla samochodów, czyż nie?
Z 3 pasów dla samochodów zrobią się 2 pasy oraz buspas, do tego i kilka dodatkowych świateł (Kuropatwy, Baletowa i inne).
Do tego rozbudowany Auchan, Selgros, zwielokrotniony Leroy Merlin i kilku innych, pobudowanych na terenach po EkoMysiadło oraz na terenie gdzie dawniej stała Imola. Masakra.

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=127345172&postcount=2004

"- Czwarty pas na Puławskiej i trzy na Puławskiej-bis oznaczałyby wprowadzenie do miasta zbyt dużej liczby aut. Nie poradzilibyśmy sobie z nimi na wjeździe do centrum - uważa Puchalski. Liczy, że droga ekspresowa może być gotowa w 2019 r. Stąd decyzja o rezygnacji z układania asfaltu na poboczach Puławskiej w przyszłym roku."
Tulipano_0602
 
Posty: 724
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 8:29 pm

Re: BUSPAS NA PUŁAWSKIEJ

Postautor: Marcin KANIA » pt wrz 25, 2015 4:33 pm

3fx pisze:Dobrze pamiętałem. Czyli ZDM zapłaci za trochę farby, kilka znaków i będą zadowoleni...


Info z ZDM: "plany prywatnego inwestora są nam znane i będą brane pod uwagę przy opracowaniu Opisu Przedmiotu Zamówienia dla przebudowy sygnalizacji świetlnej. Wedle naszej wiedzy, inwestor został zobowiązany do ułożenia kabla koordynującego na odcinku od ul. Kuropatwy do ul. Karczunkowskiej. Oczywiście zweryfikujemy ostateczne ustalenia w tej sprawie przed przystąpieniem do opracowania dokumentacji przetargowej."

Pozdrawiam
Marcin Kania
Dążę do wyznaczonego celu...

Radny Gminy Lesznowola Powiat Piaseczyński Mysiadło

Obrazek
Awatar użytkownika
Marcin KANIA
 
Posty: 1687
Rejestracja: pt mar 02, 2007 5:30 pm
Lokalizacja: Mysiadło/Gmina Lesznowola

BUSPAS NA PUŁAWSKIEJ

Postautor: Tulipano_0602 » wt lis 17, 2015 9:17 am

http://jozefoslaw24.pl/2015/11/buspas-realizacja-takiego-pomyslu-na-drodze-dojazdowej-do-miasta-bylaby-przykladem-urzedniczej-bezdusznosci-i-braku-wyobrazni/#comment-35808

" W związku z planem wydzielenia buspasa do ruchu samochodów osobowych mają zostać przeznaczone dwa pasy ruchu zamiast dotychczasowych trzech. We wcześniejszych planach wyznaczenie buspasa miało się odbyć poprzez wydzielenie dodatkowego pasa ruchu. "


"oddanie S7 nastąpi w roku 2019, nie można wykluczyć wystąpienia opóźnień. Oznacza to, że ul. Puławska w przyszłym roku ma zostać „dostosowana” do stanu, który nastąpi za trzy lata, a może za pięć, a może dłużej."
Tulipano_0602
 
Posty: 724
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 8:29 pm

Budowa buspasa na ul. Puławskiej została odłożona w czasie

Postautor: Filip » wt gru 22, 2015 10:23 pm

Obrazek

Wbrew wcześniejszym zapowiedziom miasta 8,5-kilometrowy buspas na Puławskiej od granic miasta do Domaniewskiej nie powstanie do 2017 r. Urzędnicy przekonują, że buspas na istniejącej jezdni znacznie zmniejszyłby przepustowość, a dobudowanie dodatkowego pasa ruchu wymaga szeregu pozwoleń. Dlatego też realizacja pasa dla autobusów odwlecze się w czasie. Urzędnicy nie biorą jednak pod uwagę ile osób mogłoby przesiąść się do autobusów, gdyby te nie stały w korku.

Jeszcze we wrześniu warszawscy radni przyznali Zarządowi Dróg Miejskich środki w wysokości 40 mln zł na przebudowę ulicy Puławskiej od Domaniewskiej do granic miasta. W ramach inwestycji miały powstać droga rowerowa oraz 8,5-kilometrowy buspas. Zasadnicze prace budowlane miałyby rozpocząć się na przełomie 2016 i 2017 r. i potrwać co najmniej do lata 2017 r.

Teraz jednak perspektywa wytyczenia buspasa oddala się. Na ostatniej sesji radni... przesunęli środki z budowy buspasa na budowę przedłużenia ul. Woronicza od Etiudy Rewolucyjnej do Żwirki i Wigury. Wieloletnia Prognoza Finansowa na lata 2016-2019 zakłada koszt inwestycji, realizowanej przez dzielnicę, na poziomie 25,9 mln zł. Według wstępnych założeń nowa jezdnia składająca się z dwóch pasów ruchu miałaby powstać w śladzie ul. Wyjazd.

Dlaczego miasto zdecydowało się zabrać środki, które były zarezerwowane na budowę buspasa na Puławskiej? Jak przekonują urzędnicy, budowa buspasa jako czwartego, dodatkowego pasa ruchu wymagałaby pozyskania szeregu decyzji administracyjnych, w tym środowiskowej. Ratusz przekonuje, że prawdopodobnie byłyby przekroczone normy emisji hałasu, co prawdopodobnie wiązałoby się z koniecznością budowy ekranów akustycznych. To, zdaniem urzędników, wydłużyłoby czas przygotowania inwestycji do 2019 r. Zresztą, biorąc pod uwagę plany budowy dodatkowych dróg w tym rejonie poszerzanie Puławskiej byłoby niezasadne.

Zdaniem Ratusza wytyczenie w tej chwili buspasa na istniejących pasach ruchu znacznie zmniejszyłoby przepustowość ulicy. Jak wyliczają drogowcy, w szczycie porannym w kierunku centrum porusza się blisko 3 tys. samochodów na godzinę, a w stronę Piaseczna 2 tys. W szczycie popołudniowym natomiast proporcje te są odwrócone. W tych wyliczeniach brakuje jednak szacunków ile osób mogłoby przesiąść się do znacznie usprawnionej i niestojącej w korkach komunikacji publicznej.

Ratusz chce czekać z buspasem do budowy tzw. Puławskiej-bis (S7), czyli nowej trasy od Tarczyna do Południowej Obwodnicy Warszawy. GDDKiA prowadzi właśnie przetarg na projekt i budowę. Miasto oczekuje, że droga będzie „na ukończeniu” w 2019 r. Powinna ona zdjąć część ruchu z Puławskiej, dzięki czemu będzie można wygospodarować miejsce na buspas w ramach istniejącej jezdni – bez jej poszerzania o dodatkowy pas. - W latach 2016-17 planujemy prace, które dostosują Puławską do wyznaczenia buspasa. Po ich zakończeniu możliwe będzie jego wyznaczenie zamiast trzeciego pasa ruchu. Prawdopodobnie stanie się to wraz z otwarciem trasy S7 - mówi Tomasz Kunert z Urzędu Miasta.

Niejako na osłodę Warszawa planuje w latach 2016-2017 modernizację sygnalizacji świetlnych i wprowadzenie na Puławskiej „zielonej fali”. Układ skrzyżowań ma zostać dostosowany do planowanego pasa dla komunikacji.

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 50964.html
Awatar użytkownika
Filip
 
Posty: 1752
Rejestracja: pt kwie 06, 2012 3:18 pm
Lokalizacja: okolice

BUSPAS NA PUŁAWSKIEJ

Postautor: Filip » śr sty 13, 2016 2:35 pm

Pojawia się i znika, czyli buspas – fatamorgana

Buspas na Puławskiej to wyjątkowo dynamiczna inwestycja stołecznego samorządu. Co kilka miesięcy pojawia się jako pewniak, który za chwilę ma być realizowany, by za kilka kolejnych okazało się, że jednak jeszcze nie teraz.

O wytyczeniu pasa dla autobusów na południowej wylotówce z Warszawy mówiło się od lat. Nadzieje kierowców stojących w gigantycznych korkach na ul. Puławskiej rozbudził dwa lata temu nowy szef stołecznego Zarządu Transportu Miejskiego Wiesław Witek.

Dyrektor ZTM zdeterminowany

Jeszcze pod koniec 2013 roku Witek deklarował, że zmiany w organizacji ruchu miałyby nastąpić już w wakacje 2014 roku. Jego entuzjazm szybko jednak został uciszony realiami organizacyjno-finansowymi. Z przeprowadzonej analizy sytuacji na liczącym 10 km odcinku od ul. Wilanowskiej do Piaseczna wynikało, że od ul. Pileckiego do granic Warszawy należałoby poszerzyć pobocza, a to z kolei wymagałoby przebudowy 12 z 17 sygnalizacji, przestawienia 110 słupów oświetleniowych i rowów melioracyjnych. Tym samym o szybkiej realizacji nie mogło być mowy, zwłaszcza, że jej koszt oszacowano na 18 mln złotych.

Temat ucichł aż do końca 2014 roku, kiedy to ZTM opublikowało listę lokalizacji, na których miałyby powstać buspasy. Wśród 19 rozważanych odcinków nie znalazła się ul. Puławska. Niemniej jednak rok temu Wiesław Witek po raz kolejny przekonywał, że pas szybkiego ruchu dla autobusów na ul. Puławskiej powstanie.
W marcu 2015 roku rada Warszawy postanowiła w końcu dać na tę inwestycję pieniądze. 21 mln złotych miało wystarczyć na poszerzenie ul. Puławskiej, utworzenie dodatkowego pasa dla autobusów, drogi rowerowej biegnącej aż do ul. Domaniewskiej oraz pasa zieleni. Projekt miał być wykonany w 2015 roku, a zrealizowany w 2016. Szybko termin ten przedłużono do 2017, bo projekt skomplikowany i wymagać może nawet kilkunastomiesięcznego opracowania.

Trzy czy cztery pasy?

We wrześniu ubiegłego roku nastąpiła kolejna zmiana planów. W związku z pojawieniem się przetargu na budowę tzw. Puławskiej Bis, czyli odcinka trasy S7 od Grójca do lotniska, która to trasa ma z założenia odciążyć znacząco ul. Puławską od ruchu tranzytowego, zaczęto rozważać wariant oszczędnościowy, czyli utworzenie pasa dla autobusów bez poszerzania jezdni. Zaoszczędzone dzięki temu środki miałyby być przeznaczone na budowę zintegrowanego systemu zarządzania ruchem, który z kolei miałby zapewnić w końcu tzw. „zieloną falę” na całym odcinku ul. Puławskiej oraz w Dolince Służewieckiej. Pomysł „zabrania” kierowcom jednego pasa ruchu na ul. Puławskiej i to w okresie utrudnień kolejowych związanych z przebudową linii radomskiej na odcinku Okęcie – Czachówek Południowy nie wzbudził zbytniego entuzjazmu wśród komentatorów.

– Przecież to jest jakiś kuriozalny pomysł! Korek z Piaseczna będzie wtedy sięgał chyba Kozienic – komentował jeden z mieszkańców Józefosławia. Widać kwestię tę przemyśleli w końcu i samorządowcy. Na facebookowym profilu stołecznego ratusza pojawił się bowiem następujący wpis: „Wyznaczenie w tej chwili (czyli bez Puławskiej-bis) buspasa kosztem jednego z obecnych pasów zmniejszyłoby jednak znacznie przepustowość tej ulicy. W szczycie porannym w kierunku centrum porusza się blisko 3 tys. samochodów na godzinę, a w stronę Piaseczna 2 tys. W szczycie popołudniowym te liczby wyglądają odpowiednio: ok. 2 tys. i ok. 3 tys.”.

Kto daje i zabiera…

Refleksja ta skłoniła więc stołecznych radnych do… zamknięcia na dłużej dyskusji nad tematem pasa dla autobusów na ul. Puławskiej. Pieniądze zostały przeznaczone na przedłużenie ul. Woronicza od ul. Etiudy Rewolucyjnej do ul. Żwirki i Wigury, a buspas na Puławskiej ma poczekać, aż powstanie Puławska Bis i okaże się, jak się zmienił ruch na głównej drodze z Piaseczna do Warszawy.
„Zielona fala” ciągle figuruje na liście obietnic. Oby nie sprawdził się komentarz jednego z internautów: „Zielona fala w Warszawie jest jak Yeti. Wszyscy o nim mówią, a nikt go nie widział”.

Joanna Ferlian http://www.przegladpiaseczynski.pl/aktu ... atamorgana
Awatar użytkownika
Filip
 
Posty: 1752
Rejestracja: pt kwie 06, 2012 3:18 pm
Lokalizacja: okolice

Nie dla buspasa na Puławskiej

Postautor: Filip » pt mar 18, 2016 2:23 pm

- Miasto nie odblokowało pieniędzy przeznaczonych na budowę buspasa w ulicy Puławskiej, za to już w 2017 roku powstanie tam ścieżka rowerowa - poinformował na spotkaniu z ursynowskimi radnymi Mikołaj Pieńkos z Zarządu Dróg Miejskich. Jeszcze na początku 2015 roku Rada Warszawy deklarowała, że buspas na Puławskiej powstanie do 2016 roku.

Początkowo planowano go jako dodatkowy 4 pas ruchu, ale zrezygnowano, bo koszty takiej inwestycji okazały się zbyt wysokie. Dodatkowo wiązałoby się to z koniecznością pozyskania szeregu decyzji administracyjnych, w tym decyzji środowiskowej ( prawdopodobnie konieczna byłaby budowa ekranów akustycznych wzdłuż całej ulicy), co znacznie wydłużyłoby czas przygotowania inwestycji do ok. 2019 roku.

"Nawet 3-4 lat na opracowanie"

- Okazało się, że potrzebowalibyśmy nawet 3-4 lat na samo opracowanie inwestycji, a koszty byłyby ogromne - powiedział w czwartek Mikołaj Pieńkos z ZDM. - Musielibyśmy zasypać rowy odwadniające, wybudować kanalizację, przesunąć latarnie oraz wybudować aż 14 sygnalizacji świetlnych. To koszt rzędu 40-50 mln złotych - dodawał.

W 2015 roku wybrano wersję oszczędną. - Jesienią ubiegłego roku temat został przekazany do Zarządu Dróg Miejskich, ponieważ zadeklarowaliśmy stworzenie buspasa bez poszerzenia ulicy - poinformował Mikołaj Pieńkos. - W grudniu 2015 roku radni miejscy wycofali jednak pieniądze - dodał.

Jak argumentowały wtedy władze stolicy, "wyznaczenie buspasa kosztem jednego z obecnych pasów zmniejszyłoby znacznie przepustowość tej ulicy. W szczycie porannym w kierunku centrum porusza się blisko 3 tys. samochodów na godzinę, a w stronę Piaseczna 2 tys. W szczycie popołudniowym te liczby wyglądają odpowiednio: ok. 2 tys. i ok. 3 tys."

Co teraz?

- Miasto musi podjąć decyzję, czy wariant bez dodatkowego pasa ruchu będzie realizowany i przywrócić na to 20 mln złotych, które w budżecie już były - zaznaczył Pieńkos.
Ścieżka rowerowa wcześniej

Na razie urzędnicy skupiają się na budowie ścieżki rowerowej wzdłuż Puławskiej. Do końca roku Zarząd Dróg Miejskich wyłoni wykonawcę w przetargu. Koncepcja jest już gotowa, w najbliższych tygodniach zostanie uzupełniona o ostateczne poprawki. Na ten cel zarezerwowano 16 mln złotych, ale miasto chce się ubiegać o dofinansowanie unijne.

- Myślę, że do końca 2017 roku, a może nawet kilka miesięcy wcześniej, ścieżka i chodniki zostaną wybudowane - obiecywał Mikołaj Pieńkos.- Firma, która zadeklaruje stworzenie ścieżki wcześniej dostanie dodatkowe punkty w przetargu - powiedział.

Droga dla rowerów będzie budowana zgodnie z założeniami koncepcji opracowanej w 2014 r. Projekt zakłada budowę dróg rowerowych po obu stronach ul. Puławskiej, od ul. Domaniewskiej do granicy z Piasecznem. Przebudowa obejmie również węzeł Wyścigi – tam wybudowana zostanie rampa i pochylnia przy istniejącej kładce i przejściu podziemnym. Na całym odcinku ul. Puławskiej remont przejdą chodniki, zostaną także dosadzone drzewa i żywopłoty.

kz/sk http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 96741.html
Awatar użytkownika
Filip
 
Posty: 1752
Rejestracja: pt kwie 06, 2012 3:18 pm
Lokalizacja: okolice

Poszerzenie ulicy Puławskiej remont zakończy się w 2018 r.

Postautor: Filip » wt lut 28, 2017 9:35 pm

Obrazek

Poszerzenie Puławskiej docelowo zakończy się w czerwcu 2018 r., ale - jak podkreślają krytycy projektu - zabraknie najważniejszego, czyli obiecanych już w 2014 r. buspasów. Te miałyby ułatwić dojazd do stolicy mieszkańcom podwarszawskich miejscowości i odkorkować arterię.

Na Puławskiej docelowo zmieni się bardzo dużo. Przede wszystkim pojawią się udogodnienia dla rowerzystów i pieszych. Oni będą mogli przejechać w poprzek ulicą Puławską m.in. na węźle Wyścigi wzdłuż Potoku Służewieckiego. Poza tym pojawią się ścieżki rowerowe na dziewięciokilometrowym odcinku od ulicy Domaniewskiej. Z "Mordoru" do ul. Niedźwiedziej po wschodniej stronie jezdni pojawi się pas rowerowy, a dalej - rowerzyści będą mogli jeździć po obydwu stronach Puławskiej.

Mają się zmienić także światła, a modernizacja sygnalizacji ma pomóc we wprowadzaniu "zielonej linii". Światła "naprawiane" będą na skrzyżowaniach: ul. Wałbrzyskiej z al. Lotników, na skrzyżowaniu ul. Bogatki z ul. Ludwinowską;, na ul. Kajakowej i ul. Głuszca oraz na skrzyżowaniu ul. Karczunkowskiej z ul. Karmazynową.

- W ramach inwestycji przebudowane zostaną chodniki, w wielu miejscach pamiętające przebudowę ulicy z lat 70. Nową nawierzchnię z estetycznych płyt betonowych zyska ponad 18 tys. m kw. trotuarów – będzie to zatem największy remont chodników w Warszawie w ciągu ostatnich kilkunastu lat. Zadbamy również o zieleń uliczną. W ramach inwestycji przybędzie kilkaset nowych drzew, zaaranżowana zostanie również zieleń niska - zapowiada ZDM. Całość - dzięki środkom z Unii Europejskiej - ma zostać ukończona do czerwca 2018 roku.

Projekt ma tylko jedną wadę - brakuje buspasów, które na Puławskiej obiecano jeszcze w 2014 r. Brak promocji komunikacji miejskiej na tym odcinku to zła wiadomość dla mieszkańców Piaseczna i innych południowych podwarszawskich miejscowości, dla których głównym środkiem transportu pozostaje samochód - a to przyczynia się do dalszego korkowania się Puławskiej. http://warszawa.naszemiasto.pl/artykul/ ... id,tm.html
Awatar użytkownika
Filip
 
Posty: 1752
Rejestracja: pt kwie 06, 2012 3:18 pm
Lokalizacja: okolice

Piaseczno apeluje o buspas na Puławskiej

Postautor: Filip » ndz mar 05, 2017 11:31 pm

Piaseczno apeluje o buspas na Puławskiej. Warszawa nie widzi na razie szans.

Obrazek

Warszawa podejmuje działania na rzecz ograniczenia liczby samochodów wjeżdżających do stolicy. Temu służyć mają właśnie ogłoszone zmiany w taryfie przewozowej. Piaseczno odpowiada: nawet bezpłatna komunikacja nie pomoże, jeśli nie udrożni się autobusów na istniejących drogach. – Dlatego apeluję o wprowadzenie co najmniej buspasu, by komfort jazdy z Piaseczna do Warszawy znacznie się poprawił – mówi Zdzisław Lis, burmistrz Piaseczna.

Warszawa zaprezentowała w piątek 3 marca propozycje zmian w taryfie biletowej. Od czerwca potanieć mają bilety długookresowe na dwie strefy, oprócz szeregu innych zmian. – Naszym celem jest zachęta do rezygnacji z aut i by jak najwięcej osób przesiadali się do komunikacji – zapowiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy. Kierunek działań nie dziwi – codziennie granice stolicy przekracza milion aut.

Z tańszych biletów na pewno ucieszą się mieszkańcy aglomeracji, jeżdżący komunikacją do stolicy, ale zdaniem niektórych samorządowców nie rozwiąże to wszystkich problemów komunikacyjnych. – Chciałbym poprosić panią prezydent, by w ślad za inicjatywą związaną z cenami biletów, podjęła działania w kierunku udrożnienia ulicy Puławskiej. Komunikacja miejska nie będzie doskonała – nawet jeśli byłaby bezpłatna – bez poprawy czasu przejazdu. Dlatego apeluję o wprowadzenie co najmniej bus pasu, by komfort jazdy z Piaseczna do Warszawy znacznie się poprawił – powiedział obecny na konferencji Zdzisław Lis, burmistrz Piaseczna.

Buspas na Puławskiej jest w planach, ale jego realizacja jest odkładania w czasie. Pierwotnie zakładano, że buspasy zostaną wytyczone w 2017 r. Chwilowo jednak nie ma środków na tę inwestycję. – Koleje modernizują swoje trasy w obszarze Warszawy i jej okolicach. Prace PKP przekładają nam się na decyzje w zakresie Puławskiej. Stąd wstrzymujemy się z samym wprowadzeniem buspasu – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy. Jak dodaje, niepokoją ją przedłużające się rozstrzygnięcia ws. linii radomskiej.

Dlaczego miasto nie chce już teraz wytyczyć buspasów na szerokiej Puławskiej? – Wybudowanie tego buspasa w tym momencie wiązałoby się z dołożeniem jeszcze jednego pasa ruchu. To bardzo duża zmiana za bardzo duże środki w momencie gdy – jak tylko PKP zakończy swoje prace – przestanie być potrzebna. Chcielibyśmy wyznaczyć buspas, ale na istniejącej jezdni – mówi Kaznowska.

Drogowcy przekonują, że wytyczenie buspasów w tej chwili zmniejszałoby znacznie przepustowość jezdni, a jej poszerzanie nie jest zasadne w świetle rozbudowy układu drogowego, a zwłaszcza realizacji tzw. Puławskiej-bis (S7), czyli nowej trasy od Tarczyna do Południowej Obwodnicy Warszawy. Powinna ona zostać oddana w 2019 r., wtedy też – według zapowiedzi władz Warszawy – ma powrócić temat buspasa na Puławskiej. Wcześniej jednak ZDM przebuduje blisko 9-kilometrowy odcinek ulicy od Domaniewskiej do granic Warszawy. Dzięki środkom unijnym mieszkańcy zyskają drogi dla rowerów, nowe chodniki, zieleń i zmodernizowaną sygnalizację świetlną. Geometria skrzyżowań i sygnalizacje świetlne mają być przystosowane do wytyczenia w przyszłości wydzielonego pasa dla komunikacji. http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 54519.html
Awatar użytkownika
Filip
 
Posty: 1752
Rejestracja: pt kwie 06, 2012 3:18 pm
Lokalizacja: okolice

PoprzedniaNastępna

Wróć do Sprawy mieszkańców gminy Piaseczno

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości

cron