Komunikacja w Gminie Piaseczno

Pisz tutaj o nurtujących problemach mieszkańców gminy Piaseczno, ich pomysłach oraz propozycjach rozwiązania.

Moderator: GTW


SKM będzie najwcześniej za 5 lat

Postautor: Ireneusz » śr lis 23, 2016 8:20 am

Obrazek

Pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej, na które liczą pasażerowie, nie zaczną jeździć zaraz po remoncie linii. Szansa na SKM jest, ale najwcześniej za 5 lat.

Pasażerowie kolei z trudem znoszą remont linii nr 8. Niektórzy z nich zrezygnowali nawet chwilowo z bycia jej pasażerami, inni nimi pozostali z braku innej alternatywy. Większość z nich liczy jednak, że po skończonym remoncie wsiądą z nowych peronów do pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej. Chociaż remont ma się skończyć w przyszłym roku, to SKM nie zobaczymy co najmniej do 2021 roku. Dlaczego?

Nie ma miejsca na średnicy

Linia średnicowa, czyli odcinek torów między Warszawą Zachodnią a Warszawą Wschodnią, ma ograniczoną przepustowość.
– Warszawa Wschodnia obsługuje 1 000 pociągów w ciągu doby – powiedział nam Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP PLK, w numerze 124. PP.
– Po rozpoznaniu sprawy uznaliśmy, iż najkorzystniejszym przewozowo rozwiązaniem będzie skierowanie pociągów SKM z Piaseczna na małą linię obwodową i połączenie jej z linią S9 – mówi nam Igor Krajnow, Kierownik Sekcji Komunikacji Medialnej i Społecznej ZTM.

Mała linia obwodowa to ta biegnąca od Warszawy Zachodniej peron 8 (dawniej Warszawa Wola) do Warszawy Gdańskiej.
To akurat nie jest złe rozwiązanie dla pasażerów z powiatu piaseczyńskiego. SKM z Piaseczna przecinałaby się z dwoma liniami metra i liniami tramwajowymi. Pasażerowie, którzy będą chcieli dojechać na linię średnicową, będą mogli się przesiąść na Służewcu w SKM z lotniska albo na stacji WZ Peron 8.

W przyszłym roku mała linia obwodowa zostanie jednak zamknięta z powodu modernizacji.

Następnie w latach 2019-2020 przewidziana jest przebudowa Warszawy Zachodniej (część dalekobieżna i zachodnia głowica) i stworzenie bezkolizyjnego przejścia torowego z linii radomskiej na linię obwodową. Ma to się stać w latach 2020-2021. Dopiero po zakończeniu tego remontu będzie możliwe uruchomienie połączeń SKM między Piasecznem a Legionowem.

– Prowadzenie pociągów SKM z Piaseczna tylko do Warszawy Zachodniej odrzucamy, gdyż stacja ta nie jest obecnie przystosowana do zawracania składów przyjeżdżających od strony zachodniej (PKP PLK S.A. zgadza się na takie rozwiązania tylko w pojedynczych sytuacjach oraz awaryjnie), za 2-3 lata rozpocznie się jej kompleksowa przebudowa i przez kilka lat nie będzie tam miejsca na jakiekolwiek manewry i blokowanie torów – mówi nam Igor Krajnow.

Pruszkowskiej SKM też nie dostaniemy

Zapytaliśmy więc, czy w związku z planowanym remontem linii pruszkowskiej, który ma się rozpocząć od razu po zakończeniu „naszego” remontu i ma być prowadzony w trybie pełnego zamknięcia, czyli ruch na niej zostanie zupełnie wstrzymany, nie można pociągów SKM jeżdżących obecnie do Pruszkowa przenieść do Piaseczna.

– Zamknięcie linii pruszkowskiej traktujemy niezależnie od sprawy uruchomienia połączeń SKM na linii nr 8. Nawet jeśli teoretycznie pojawiłaby się możliwość, aby czasowo linia S1 kursowała do Piaseczna zamiast do Pruszkowa – nie chcemy takiego rozwiązania wprowadzać, gdyż później byłby bardzo duży problem z odwróceniem sytuacji (pasażerowie łatwo by się przyzwyczaili) – powiedział nam Igor Krajnow.

Nie zwiększy się także przepustowość linii średnicowej z uwagi na fakt planowanego remontu Warszawy Zachodniej.
– Tym samym skłaniamy się do tego, aby linii piaseczyńskiej zaproponować rozwiązanie zbliżone do docelowego – takie stanowisko przekazaliśmy kilka tygodni temu władzom Piaseczna i Lesznowoli. Nie wykluczamy natomiast, iż część pociągów S1 (w godzinach szczytu) będziemy starali się skierować z Otwocka do stacji Warszawa Okęcie, co umożliwi poprawę oferty na odcinku służewieckim i dodatkowo stworzy możliwość poprawy warunków przesiadki dla pasażerów z pasma pruszkowskiego w dojazdach do centrum (z autobusów będzie można wysiąść na Alejach Jerozolimskich i przesiąść się na pociąg do centrum wygodniej niż na stacji Warszawa Zachodnia) – wyjaśnia Igor Krajnow.

– W sprawie docelowego modelu komunikacji kolejowej nie składamy broni. Rozumiemy potrzebę kolejnych remontów w ramach Warszawskiego Węzła Kolejowego, ale z dotychczasowych doświadczeń inwestycyjnych PKP PLK wynika, że terminy są przesuwane. Koncentrujemy się na zapewnieniu maksymalnej liczby połączeń w danej chwili. Po spotkaniach roboczych powinno się także odbyć spotkanie u nas w Piasecznie, na którym przedstawiciele ZTM i PKP PLK przedstawią swoje plany bezpośrednio przedstawicielom stowarzyszeń i społeczności lokalnych. Takie spotkanie powinno się odbyć jeszcze w tym roku – komentuje nam wiceburmistrz Daniel Putkiewicz. http://www.przegladpiaseczynski.pl/aktu ... tak-predko
Awatar użytkownika
Ireneusz
 
Posty: 1161
Rejestracja: pt cze 04, 2010 1:36 pm

Gmina Piaseczno do I strefy biletowej

Postautor: Ireneusz » czw gru 01, 2016 9:15 pm

Obrazek

Mieszkańcy Piaseczna od dawna wskazują na konieczność wejścia Gminy Piaseczno do I strefy biletowej. Czy to możliwe?

Piaseczno, jako gmina podwarszawska znajduje się w II strefie biletowej ZTM. Oznacza to, że załadowanie karty na 30 dni dla osoby bez zniżek, uprawniające do poruszania się wszystkimi środkami komunikacji ZTM, kosztuje 210 zł. Za to samo doładowanie, ale uprawniające do korzystania z I strefy, płaci się 105 zł.

Kilka lat temu powstał pomysł, aby przyłączyć Piaseczno do Warszawy+. Bilet 30-dniowy kosztowałby wtedy 196 zł. Dla pasażera zniżka nie byłaby znaczna, a dla Gminy byłby to wydatek ponad 1,5 mln rocznie. Pomysł więc upadł.
1 listopada Gmina Marki weszła jednak do I strefy biletowej.

Na ostatniej sesji Michał Rosa, wiceprzewodniczący Rady Miejskiej, złożył wniosek do Burmistrza w sprawie przyłączenia Piaseczna do I strefy w 2018 roku.

– Granice komunikacyjne zatarły się. Nie widzę żadnego powodu, aby nasza gmina była w drugiej strefie. Nasi mieszkańcy wydają krocie na bilety. Oszczędność po ich stronie będzie znaczna. Teraz za bilet miesięczny płacimy 210 zł, a można 105. To daje oszczędność 1 260 zł rocznie! Jeśli te pieniądze zostaną w kieszeni mieszkańca, to może przynieść to tylko pozytywny efekt dla naszej gminy. Koszt po stronie Piaseczna byłby o 20% większy, przynajmniej tak ma być w Markach. Dopłacali 40%, a teraz mają płacić 60% – powiedział nam Michał Rosa.

Czy Burmistrz i Rada Miejska przychylą się do tego wniosku, czas pokaże. http://www.przegladpiaseczynski.pl/aktu ... z-i-strefa
Awatar użytkownika
Ireneusz
 
Posty: 1161
Rejestracja: pt cze 04, 2010 1:36 pm

TRANSPORT KOLEJOWY DO PIASECZNA

Postautor: iTV Piaseczno News » śr gru 07, 2016 8:47 pm

Obrazek

Transport kolejowy do Piaseczna. Spotkanie robocze. Na zaproszenie Gminy do urzędu przybył przedstawiciel ZTM, Pan Marek Chmurski – specjalista do spraw transportu kolejowego ZTM, który przedstawił prezentację nt. rozwiązań kolejowych dla Piaseczna, kolejnych etapów modernizacji linii PKP oraz przyszłości dotyczącej SKM. Spotkanie trwało ponad półtorej godziny. My przedstawiamy wypowiedź Pana Chmurskiego. Jest ona długa, ale myślimy, że warto posłuchać. Można dowiedzieć się wielu ciekawych informacji dotyczących naszej koleji i linii radomskiej. Czas wystąpienia 60 minut bez skrótów. http://itvpiaseczno.pl/artykul/transpor ... -do/108494
Awatar użytkownika
iTV Piaseczno News
 
Posty: 1936
Rejestracja: ndz lut 06, 2011 10:14 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Skoro nie SKM, to może KM

Postautor: Filip » czw gru 08, 2016 2:35 pm

W poniedziałek w Urzędzie Miasta i Gminy odbyło się spotkanie w temacie SKM wiceburmistrza, radnych, urzędników i dziennikarzy z Markiem Chmurskim, który w ZTM zajmuje się sprawami kolejowymi.

O tym, że Szybka Kolej Miejska do Piaseczna zawita najwcześniej za 5 lat (i dlaczego), pisaliśmy dwa tygodnie temu, w numerze 127. PP.

Na spotkaniu Marek Chmurski opowiedział o wszystkich remontach, które czekają małą linię obwodową, stację Warszawa Zachodnia, a potem linię średnicową. SKM w przyszłości, tak jak napisaliśmy, pojedzie do Piaseczna najwcześniej po zakończeniu remontów linii obwodowej i stacji Warszawa Zachodnia, których zakończenie jest planowane w 2021 roku. Potwierdził także, że podczas remontu linii do Pruszkowa nie będzie możliwości przekierować linii S1 z Otwocka do Piaseczna. To rozwiązanie wydawałoby się logiczne, gdyż linia pruszkowska będzie remontowana w trybie pełnego zamknięcia. Chmurski powiedział jednak, że w trakcie tego remontu SKM będzie miało przejściowy deficyt w taborze, więc skrócenie S1 do Warszawy może się w tym czasie okazać konieczne.

Poza modernizacją linii nr 8 i remontami w Warszawskim Węźle Kolejowym, aby SKM-ka zaczęła kursować do Piaseczna, ZTM musi zakupić nowe pociągi. Aby pozyskać nowy tabor, ZTM będzie ubiegało się o finansowanie unijne. Uruchamiając przetarg, ZTM będzie musiało mieć pewność, że te pociągi będzie mógł zagospodarować w momencie dostawy, ponieważ zakupienie ich ze środków unijnych i niewykorzystywanie ich nie jest zgodne z prawem.

Natomiast sama modernizacja linii 8 i zbudowanie toru odstawczego za stacją Piaseczno spowoduje możliwość zwiększenia ilości pociągów Kolei Mazowieckich.

– Do tej pory ruch odbywał się na zasadzie następstw posterunkowych, np. między Czachówkiem a Piasecznem, gdzie pociąg z Czachówka mógł wyjechać dopiero, gdy poprzedni dojechał do Piaseczna. Przy pogarszającym się stanie infrastruktury ta odległość czasowa dochodziła do 20 minut. Także przed modernizacją te pociągi, które jeździły, w 100% wypełniały przepustowość tej linii. Dzięki temu, że będzie samoistna blokada liniowa, pociągi będą mogły jechać w minimalnym odstępie nawet 5 minut, jedyne więc, co będzie blokowało ten ruch, to wzajemna koordynacja pociągów – powiedział Marek Chmurski.

Potwierdza to informacja, jaką uzyskaliśmy od PKP PLK S.A.

– Na etapie opracowania rezultatów Studium Wykonalności dla projektu modernizacji linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom, w planowanej ofercie przewozowej Kolei Mazowieckich na odcinku Warszawa – Piaseczno przewidziano zwiększenie o 9 liczby par pociągów kursujących w dzień powszedni – napisał nam Łukasz Kwasiborski z wydziału prasowego PKP PLK.

Nowy rozkład już zwiększa ilość połączeń KM, mimo że trwa remont. Natomiast Gmina Piaseczno będzie rozmawiać z Kolejami Mazowieckimi i z Zarządem Województwa o zwiększaniu ilości połączeń po modernizacji linii nr 8. http://www.przegladpiaseczynski.pl/aktu ... to-moze-km
Awatar użytkownika
Filip
 
Posty: 1752
Rejestracja: pt kwie 06, 2012 3:18 pm
Lokalizacja: okolice

Buspas z Piaseczna do Warszawy

Postautor: ulica Puławska » sob gru 10, 2016 2:03 pm

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 19272.html

Pruszków chce buspasa do Warszawy, a kiedy Piaseczno (mam wrażenie, że UMIG Piaseczno nie chce.............)
ulica Puławska
 
Posty: 438
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 7:41 pm
Lokalizacja: ulica Puławska

709 ma dojeżdżać do Szkolnej w Piasecznie

Postautor: ulica Puławska » sob gru 10, 2016 2:05 pm

UMIG Piaseczno w opracowanym dokumencie chce aby 709 dojeżdzało do Szkolnej i kończyło bieg-ludzie zacznijcie naciskać na radnych i Lisa, bo będzie koszmar komunikacyjny.
ulica Puławska
 
Posty: 438
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 7:41 pm
Lokalizacja: ulica Puławska

Szybka kolej nie za szybko w Piasecznie

Postautor: Filip » sob gru 10, 2016 7:29 pm

Obrazek

W ciągu najbliższych lat mieszkańcy nie mają co liczyć na Szybką Kolej Miejską, która miała poprawić komunikację między Piasecznem a Warszawą. To smutna konkluzja z poniedziałkowego spotkania w tej sprawie w urzędzie gminy.

Marek Chmurski zajmujący się kwestiami transportu kolejowego w warszawskim Zarządzie Transportu Miejskiego (ZTM) w rzeczowy sposób zdiagnozował sytuację komunikacyjną Piaseczna w odniesieniu do połączenia kolejowego z Warszawą. – Od początku zakładaliśmy, że jest to dla nas linia perspektywiczna – podkreślił. – Dlatego od lat zastanawiamy się co zrobić, aby funkcjonowała w jak najlepszy sposób.

Żeby pociąg mógł zawrócić

W Polsce infrastruktura jest oddzielona od przewozów kolejowych. Infrastrukturą zarządzają PKP Polskie Linie Kolejowe, które udostępniają ją operatorom, takim jak ZTM czy Koleje Mazowieckie.
– Do tej pory podstawowym warunkiem, żeby w ogóle można było mówić o Szybkiej Kolei Miejskiej (SKM) do Piaseczna, było ujęcie w projektach stacji kolejowych w Piasecznie lub Zalesiu Górnym miejsc, w których pociąg mógłby sprawnie zawrócić – wyjaśniał Marek Chmurski. Wcześniej takie manewrowanie pociągami było mocno utrudnione. Na skutek współpracy ZTM-u i PLK udało się wprowadzić do projektu budowlanego rozwiązania umożliwiające wybudowanie przy stacji w Piasecznie toru odstawczego, czyli popularnej zawrotki. Niestety, jak się okazuje, nie jest to jedyny warunek umożliwiający funkcjonowanie na tej linii SKM-ki. Zupełnie odmienną kwestią jest przepustowość linii kolejowej do Warszawy.

Kolejny warunek: przebudowa stacji Warszawa Zachodnia

Nawet gdyby SKM dojechała jakoś z Piaseczna do Dworca Zachodniego, pojawiłby się problem, co zrobić z pociągiem dalej, bo linia średnicowa podmiejska jest w tej chwili maksymalnie obciążona. – Myśleliśmy o tym, aby stworzyć połączenie z Piaseczna w kierunku Legionowa po linii obwodowej z przystankami przy Warszawie Zachodniej, Kasprzaka, Koło, Obozowej, Powązkowskiej i Warszawie Gdańskiej – mówił Marek Chmurski. – PLK podchwyciły ten pomysł. Aby jednak wcielić go w życie konieczna jest przebudowa stacji Warszawa Zachodnia, co jest planowane na lata 2019-2021. Drugim niezbędnym elementem jest modernizacja linii średnicowej, zarówno dalekobieżnej, jak i podmiejskiej. Można to zrobić za pieniądze unijne, ale wcześniej trzeba się do tego dobrze przygotować.

Najpierw byłaby przebudowywana linia dalekobieżna, która znajduje się w gorszym stanie technicznym, a dopiero w drugiej kolejności podmiejska. Modernizacja objęłaby także Warszawę Gdańską, którą trzeba byłoby przygotować do przyjęcia ruchu dalekobieżnego. W tej chwili przepustowość tej stacji nie jest wystarczająca.
– W związku z tymi uwarunkowaniami obiecywanie dziś SKM-ki do Piaseczna byłoby nieodpowiedzialne – podsumował Marek Chmurski. – Nie jestem też zwolennikiem proponowania usług SKM na krótki czas, a potem ich odbierania, bo powrót do komunikacji autobusowej może być bardzo trudny. Takie rozwiązanie można by wprowadzić na kilkanaście miesięcy, ale potem musielibyśmy, z przyczyn od nas niezależnych, się z niego wycofać.

Obrazek

Miasto nie ma taboru

Kolejnym wyzwaniem przy wprowadzaniu SKM-ki do Piaseczna jest zakup taboru, którego w tej chwili ZTM nie posiada. Nie wiadomo jeszcze, kiedy ten tabor będzie i kto zapłaci za jego zakup, bowiem dużo zależy tu od pozyskania dofinansowania unijnego. A to stoi pod znakiem zapytania. Marek Chmurski przekonywał, że kupno pociągów trzeba dopasować do momentu, w którym będą potrzebne, co również stanowi pewną trudność, ponieważ nowy sprzęt nie może stać na bocznicy. – Chcemy kupować pociągi 5-członowe o długości do 190 m, mogące pomieścić do 1500 osób – dodał.

Ostatni warunek: dofinansowanie

Ostatnim warunkiem, umożliwiającym wprowadzenie SKM-ki jest dofinansowanie ze strony samorządów. – Piaseczno finansuje i będzie finansowało rozwój transportu publicznego. W tej chwili taka możliwość jak najbardziej istnieje – zadeklarował obecny na spotkaniu wiceburmistrz Daniel Putkiewicz.
Radny Robert Widz zwrócił uwagę, że mieszkańcy Piaseczna bardzo liczyli na obecność SKM-ki po zakończeniu remontu linii kolejowej. – Teraz już wiemy, że jej nie będzie – dodał. – Dlatego powinniśmy rozmawiać z Kolejami Mazowieckimi o zwiększeniu liczby połączeń.
– ZTM nigdy nie obiecywał SKM-ki po zmodernizowaniu linii – przekonywał Marek Chmurski. – Wydaje mi się, że kilka osób źle pewne rzeczy zrozumiało. – Przedłużenie Kolei Mazowieckich do Piaseczna również dla ZTM byłoby dobrym rozwiązaniem. http://www.kurierpoludniowy.pl/wiadomosci.php?art=17566
Awatar użytkownika
Filip
 
Posty: 1752
Rejestracja: pt kwie 06, 2012 3:18 pm
Lokalizacja: okolice

Piaseczno walczy o lepszy dojazd. Na SKM-kę mieszkańcy pocze

Postautor: leszek » pn gru 12, 2016 1:27 pm

Obrazek

Dojazd z Piaseczna do Warszawy jest koszmarem. Ale na Szybką Kolej Miejską mieszkańcy poczekają aż do 2022 r. Dopiero za kilka lat powstaną też: trasa S7, parking przesiadkowy przy stacji i buspas na Puławskiej.

Na początek dobra wiadomość: od niedzieli będzie nieco więcej pociągów do Warszawy, np. w godz. 6-10 ich liczba zwiększy się z sześciu do ośmiu, a w porannych godzinach szczytu pociągi mają kursować co pół godziny. Stało się to możliwe dzięki ukończeniu jednego z etapów remontu torów z Okęcia przez Piaseczno do Czachówka. Prace mają jednak poślizg - zamiast wiosną skończą się jesienią 2017 r.

Linia średnicowa przepełniona

Warszawski Zarząd Transportu Miejskiego obiecywał, że po remoncie torów skieruje do Piaseczna składy Szybkiej Kolei Miejskiej, jak dziś do Otwocka czy Pruszkowa. - Będzie to możliwe około 2021 r. - mówi Igor Krajnow, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego. Tłumaczy, że pociągi SKM z Piaseczna nie mogą jeździć na Dworzec Śródmieście, bo linia średnicowa jest już przepełniona. ZTM planuje zatem przedłużenie w stronę Piaseczna linii S9 z Legionowa, która kursuje przez Dworzec Gdański i dalej linią obwodową przez Wolę. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe musi jednak najpierw wyremontować tę ostatnią trasę. Prace mają zacząć się w marcu i potrwają blisko rok. Potrzebna jest także gruntowna przebudowa stacji Warszawa Zachodnia, która umożliwi pociągom przejazd z Piaseczna na linię obwodową do Dworca Gdańskiego. Te roboty mają się skończyć właśnie w 2021 r.

W tej sytuacji władze Piaseczna walczyły o to, by chociaż uruchomić kursy SKM z Piaseczna do Warszawy Zachodniej, gdzie można by się przesiąść do innych pociągów. Nic z tego. - Na Zachodnim pociągi nie mogą zawracać - twierdzi Krajnow.

- Jest jeszcze inna możliwość. We wrześniu 2017 r. ma być zamknięta linia do Grodziska. Czy jeżdżących tam pociągów nie można skierować właśnie do Piaseczna? - pyta nasz czytelnik Andrzej Mazurowski. Ale według ZTM to też niemożliwe, bo w czasie przebudowy linii do Grodziska SKM będzie dysponować mniejszą liczbą pociągów. Niektóre z nich muszą przejść remonty.

Władze Piaseczna chcą jeszcze walczyć o większą liczbę składów Kolei Mazowieckich. - Dla nas kolor pociągu będzie miał mniejsze znaczenie, jeżeli połączeń będzie więcej, a składy będą w cywilizowanym standardzie. Większość pasażerów korzysta ze wspólnego biletu - mówi Daniel Putkiewicz, wiceburmistrz Piaseczna.

Czekają też na parking

Mieszkańcy tego miasta nie mogą się też doczekać budowy parkingu "parkuj i jedź" przy stacji PKP. Ale parking w Piasecznie nie znalazł się na ogłoszonej kilka dni temu liście parkingów na Mazowszu, których budowa ma być dofinansowana ze środków unijnych. Putkiewicz informuje, że miasto będzie zabiegać o dotacje z Unii Europejskiej na ten cel w przyszłym roku. Przyznaje, że przygotowania do budowy garażu komp-likuje prowadzony przez kolejarzy remont torów. W czasie prac zajmują teren przewidziany pod parking. Gmina zamierza też znaleźć nowe mieszkania dla lokatorów domów, które kolidują z budową garażu.

Przy mało atrakcyjnych połączeniach kolejowych tysiące mieszkańców Piaseczna jest skazanych na jaz-dę zakorkowaną ul. Puławską. Przynajmniej dla tych korzystających z komunikacji miejskiej sytuację miało poprawić wytyczenie tam pasa tylko dla autobusów. ZTM obiecywał go już od lat, miał się pojawić w 2014 r. jako czwarty pas na szerokim poboczu. Potem okazało się, że kosztowałoby to aż kilkadziesiąt milionów złotych, bo trzeba nie tylko wzmocnić pobocze, ale także m.in. przesuwać słupy oświetleniowe. ZTM myśli teraz o wytyczeniu buspasa na istniejącym trzecim pasie. Woli jednak z tym poczekać do oddania tzw. Puławskiej bis, czyli ekspresowej drogi S7 od Lotniska Chopina w stronę Grójca. Jak jednak niedawno pisaliśmy, opóźnia się przetarg na budowę tej trasy. Może ona powstać dopiero w 2021 r. http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1, ... ekaja.html
leszek
 
Posty: 26
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 10:53 am
Lokalizacja: Józefosław



I strefa biletowa w Piasecznie

Postautor: Martin » wt gru 27, 2016 9:06 pm

Marcin Borkowski [Martin]
- Kleks to najlepsze prywatne przedszkole w Piasecznie
- restauracja włoska La Nostra zaprasza
- usługi fotograficzne zapraszam na fotoblog ze zdjęciami
Awatar użytkownika
Martin
Site Admin
 
Posty: 12639
Rejestracja: czw lut 15, 2007 12:28 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Bezpłatna komunikacja miejska I i II strefa

Postautor: Redakcja » ndz sty 08, 2017 5:33 pm

Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Bezpłatna komunikacja miejska I i II strefa

Postautor: Ireneusz » ndz sty 08, 2017 10:23 pm

Redakcja pisze:9 stycznia 2017 roku z powodu spodziewanego pogorszenia jakości powietrza przejazdy komunikacją miejską (I i II strefa) będą bezpłatne

Na czas remontów przejazdów kolejowych oraz wiaduktów w Piasecznie, komunikacja miejska powinna być cały czas za darmo. Dzięki temu ludzie może przesiedliby się do autobusów i zmniejszyłyby się chociaż troszkę korki w Piasecznie.
Awatar użytkownika
Ireneusz
 
Posty: 1161
Rejestracja: pt cze 04, 2010 1:36 pm

Tańsza II strefa dla posiadaczy biletów długookresowych

Postautor: Filip » śr sty 25, 2017 8:29 pm

Obrazek

Przed kilkoma dniami warszawscy radni przyjęli stanowisko w sprawie ułatwień w korzystaniu z transportu miejskiego. Zakłada ono m.in. tańszą II strefę dla posiadaczy biletów długookresowych, wprowadzenie bezpłatnych przejazdów dla młodzieży w wieku szkolnym i gimnazjalnym, a także umożliwienie podróżowania kolejami aglomeracyjnymi na terenie Warszawy na podstawie wszystkich biletów komunikacji miejskiej.

Przed tygodniem Rada Warszawy na wniosek radnych Platformy Obywatelskiej, mającej większość w samorządzie, przyjęła stanowisko w sprawie ułatwień w korzystaniu z transportu miejskiego. Podpisała się pod nim większość radnych Platformy. Choć zakłada ono rewolucyjne zmiany w taryfie, w zasadzie przeszło bez większego echa.

Radni podkreślają, że transport miejski w stolicy jest dobrze rozwinięty i zróżnicowany, a sieć połączeń jest systematyczne rozbudowywana, dzięki czemu co drugi mieszkaniec Warszawy korzysta z miejskiej komunikacji. „Utrzymanie transportu publicznego jest jednym z dwóch głównych wydatków w miejskim budżecie i pochłania rocznie prawie trzy miliardy złotych. Przywiązując wielką wagę do jakości transportu, Rada m.st. Warszawy szuka rozwiązań, które uczynią korzystanie z niego łatwiejszym i bardziej przyjaznym. Dlatego – ze wsparciem Prezydenta m.st. Warszawy – zamierzamy wprowadzić ułatwienia w korzystaniu z transportu miejskiego” – piszą radni.

Po pierwsze, radni chcą umożliwić podróżowanie pociągami kolei aglomeracyjnymi na terenie miasta na podstawie wszystkich biletów komunikacji miejskiej, emitowanych przez ZTM. Obecnie w pociągach Kolei Mazowieckich i Warszawskiej Kolei Dojazdowej honorowane są wyłącznie bilety okresowe – od dobowego wzwyż. Pasażerowie nie mogą więc jechać z biletem czasowym czy jednorazowym ZTM-u.

Kolejna propozycja zakłada rozszerzenie stuprocentowej ulgi biletowej dla dzieci na młodzież ze szkół podstawowych i gimnazjalnych. Ponadto radni chcieliby zmniejszyć dysproporcje w cenie długookresowych biletów miejskich na I i II strefę do półtorakrotności ceny odpowiednich biletów miejskich. Obecnie bilety na I i II strefę są niemal dwukrotnie droższe. Radni proponują także powrót biletów trzydniowych, a także wprowadzenie biletu grupowego dla młodzieży oraz biletu konferencyjnego.

„Zamierzeniem Rady jest wprowadzenie powyższych zmian możliwe szybko. Rozumiejąc, że będzie to wymagało zmian uchwał, umów i wielu dostosowań, uważamy, że właściwym terminem wdrożenia naszych zamierzeń jest 1 września bieżącego roku” – piszą radni.

Zarząd Transportu Miejskiego nie zdradza, czy pracuje nad zmianami w taryfie. – Nie będę komentować stanowiska radnych, my jesteśmy jednostką wykonawczą – ucina Igor Krajnow, rzecznik prasowy ZTM-u. Za to władze miasta zapowiadają pochylenie się nad złożonymi postulatami. – Wszystkie propozycje wzięliśmy pod lupę. O części z tych rozwiązań już się mówiło. Musimy je wszystkie przeanalizować i zobaczyć, na ile możemy wyjść naprzeciw oczekiwaniom radnych – mówi Agnieszka Kłąb, zastępca rzecznika prasowego warszawskiego Urzędu Miasta. Jak dodaje, pod uwagę brany jest też termin zmian zgłaszany przez radnych. http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 54096.html
Awatar użytkownika
Filip
 
Posty: 1752
Rejestracja: pt kwie 06, 2012 3:18 pm
Lokalizacja: okolice

PoprzedniaNastępna

Wróć do Sprawy mieszkańców gminy Piaseczno

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron