Komunikacja w Gminie Piaseczno

Pisz tutaj o nurtujących problemach mieszkańców gminy Piaseczno, ich pomysłach oraz propozycjach rozwiązania.

Moderator: GTW

Kurs pociągów tylko od Nowej Iwicznej

Postautor: Filip » śr cze 29, 2016 7:00 pm

Obrazek

Od połowy czerwca jeden z porannych kursów pociągu Kolei Mazowieckich w stronę Warszawy rozpoczyna swój kurs dopiero od stacji Nowa Iwiczna, co oburza pasażerów podróżujących z Piaseczna czy Zalesia Górnego.

Decyzja Kolei Mazowieckich o tym, by kurs pociągu o godzinie 7.14, czyli optymalnego dla osób, które chcą dotrzeć na godzinę 8.00 do Warszawy, rozpoczynał się dopiero w Iwicznej poruszyła wielu mieszkańców Piaseczna i okolic.

- Niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego może jechać od Iwicznej, a nie mógłby naprawdę zacząć tę jedną stację wcześniej? Gdzie wsiada najwięcej ludzi? – irytuje się pani Małgorzata z Zalesia Dolnego, której ten kurs idealnie pasuje, by dojechać na godzinę 8.00 do pracy na warszawskiej Ochocie. W tej sytuacji bowiem pasażerowie mają do dyspozycji z Piaseczna kursy o godzinie 6.31, 6.54 a następny dopiero o 7.50.

- Rozpoczynanie biegu tego pociągu ze stacji Zalesie Górne czy Piaseczno nie jest możliwe ze względów technicznych – wyjaśnia Jolanta Maliszewska z Biura Prasowego Rzecznika Kolei Mazowieckich. - Zmiana rozkładu jazdy pociągów na tej linii jest podyktowana trwającym remontem oraz dużymi ograniczeniami w trasowaniu pociągów – dodaje.

W związku z remontem tzw. „linii radomskiej” czynny jest bowiem tylko jeden tor na trasie Czachówek-Okęcie i w związku z tym trzeba rozkład dostosowywać do postępującego remontu linii. Jeśli chodzi o ten konkretny kurs, to obecna trasa ma obowiązywać co najmniej do 2 września 2016 r. Oczywiście to nie jedyne utrudnienie związane z remontem. Co raz częściej pociągi stoją w trasie czekając na możliwość przejazdu. Nie ma tygodnia, by jakiś kurs w ogóle nie wypadł z rozkładu jazdy. Do tego „armagedon” związany z zamknięciem przejazdu kolejowego w Nowej Iwicznej, co zaowocowało większymi korkami na wszystkich okolicznych drogach wyjazdowych.

Na korzyść wykonawcy remontu niewątpliwie przemawia fakt, że utrudnienia te skumulowały się w okresie wakacyjnym, kiedy jednak natężenie ruchu zarówno jeśli chodzi o liczbę pasażerów pociągów, jak i kierowców dojeżdżających do Warszawy, jest znacznie mniejsze. http://www.przegladpiaseczynski.pl/aktu ... j-iwicznej
Awatar użytkownika
Filip
 
Posty: 1752
Rejestracja: pt kwie 06, 2012 3:18 pm
Lokalizacja: okolice

Komunikacja w Gminie Piaseczno

Postautor: Redakcja » czw cze 30, 2016 2:49 pm

Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński


Marki w pierwszej strefie biletowej

Postautor: rumofe » sob lip 30, 2016 7:43 am

Jak widać da się. Fajnie jakby Piaseczno miało tańsze bilety.


http://autobusczerwony.blox.pl/2016/07/ ... linii.html
rumofe
 
Posty: 11
Rejestracja: pn cze 25, 2012 6:39 am

Komunikacja w Gminie Piaseczno

Postautor: ulica Puławska » pn sie 01, 2016 3:33 pm

Przy okazji debaty burmistrza Guziała z Ursynowa i burmistrza Lisa z Piaseczna jakiś czas temu pojawiła się kwestia biletów/I strefy i pamiętam jak Lis powiedział, że Guział tak zachęcą do przyłączenia do Wawy Piaseczno, a przecież Piaseczno nie musi być w Warszawie aby być w I strefie...., bo z ZTMem można wszystko ustalić i co z tym robi burmistrz Lis? Dlaczego nie postępuje jak np. w Markach?

Konstancin jest w strefie Warszawa +, Marki też były w Warszawa +, a teraz będą w pierwszej strefie czyli bilet miesięczny 210 zł będzie tańszy, bo ok. 110 zł teraz. To jest różnica!!!!!!!!!!!!!!!!

Kolejna kwestia co z Veturillo, Konstancin ma Veturillo?

Jesteśmy bardzo bogatą gminą liczącą ok. 85 tys. mieszkańców. A faktycznie więcej, zachęcić ludzi do meldowania się i z uzyskanych dochodów dopłacić ZTM i potem przejść do I strefy.

Widać nie ma gospodarza z wizją rozwoju i ułatwienia ludziom poruszania się po Piasecznie będącej częścią aglomeracji warszawskiej. Szkoda..... Lisa nie wybierajcie w przyszłych wyborach-mówił w kampanii wyborczej, że komunikacja będzie dla niego priorytetem, ale nie jest!
ulica Puławska
 
Posty: 438
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 7:41 pm
Lokalizacja: ulica Puławska

Nowym torem do Piaseczna, remont trwa

Postautor: Ireneusz » ndz sie 07, 2016 11:09 am

Obrazek

Kolejarze otworzyli w sobotę wyremontowany tor między Okęciem a Nową Iwiczną przed Piasecznem. Remont linii potrwa do przyszłego roku, docelowo ruszy tędy Szybka Kolej Miejska. O zmianach w ruchu na trasie Warszawa Okęcie - Czachówek poinformował w sobotę Karol Jakubowski z zespołu prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Od zeszłego roku trwa tu generalny remont torów, rozjazdów, sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem i przystanków. W planach jest też nowy wiadukt na ul. Karczunkowskiej i kładka dla pasażerów na dworcu w Piasecznie.

Właśnie skończył się ważny etap prac. W sobotę pociągi podmiejskie do Czachówka i Warki ruszyły nowym torem na 6-kilometrowym odcinku między przystankiem Warszawa Okęcie, który też został zmodernizowany, a Nową Iwiczną. Wykonawca prac firma Trakcja PRKil najpierw zdemontowała stare szyny i podkłady, a potem ułożyła nowe. Teraz to samo zrobi na sąsiednim torze.

Koniec remontu w przyszłym roku

Prace trwają na 27-kilometrowym odcinku do Czachówka. Karol Jakubowski informuje, że pod koniec lipca zaczął się kolejny etap modernizacji przejazdu kolejowego w Nowej Iwicznej przed Piasecznem. Teraz PKP PLK przygotowuje się do zamknięcia przejazdu na ul. Karczunkowskiej koło przystanku Warszawa Jeziorki. Ma tu powstać wiadukt drogowy, ale początek prac jest przesuwany od kilku tygodni. To dlatego Zarząd Transportu Miejskiego zwleka z wprowadzeniem zmian układzie tras linii podmiejskich w tej okolicy (m.in. autobusy 715 mają kursować sąsiednią ul. Baletową).

Przed rokiem pod koniec lipca, gdy podpisywano umowę z firmą Trakcja, kolejarze zapowiadali, że remont 27-kilometrowego odcinka skończy się po 20 miesiącach, czyli na przełomie marca i kwietnia 2017 r. Teraz Karol Jakubowski podaje "połowę przyszłego roku".

Kolej z Radomia wolniejsza niż busy

Jeszcze niedawno PKP PLK przedstawiała też plan modernizacji całej linii Warszawa - Radom do 2020 r. Teraz spółka rewiduje te plany - prace mają objąć w pierwszej kolejności tylko odcinek do Warki. Na całość pasażerowie poczekają do przyszłej dekady. Ta zmiana spowodowała rozczarowanie w Radomiu, gdzie od dawna zabiegają o wygodną i szybką podróż koleją do stolicy. Potrzebne są drugi tor na odcinku Warka - Radom i nowy most kolejowy na Pilicy. Bez tego pociągi będą zostawać w tyle za samochodami i busami, które pędzą do Warszawy drogą ekspresową. Nie jest to bezpieczne - w wakacje w tragicznym zderzeniu dwóch busów z tirem pod Tarczynem zginął jeden z pasażerów, a 29 zostało rannych. http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1, ... -trwa.html
Awatar użytkownika
Ireneusz
 
Posty: 1161
Rejestracja: pt cze 04, 2010 1:36 pm

Komunikat od PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Postautor: Filip » ndz sie 07, 2016 2:55 pm

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. pisze:Od soboty pociągi kursujące na trasie z Warszawy Okęcia do Czachówka jeżdżą po nowym, zmodernizowanym torze na odcinku między Warszawą Okęciem a Nową Iwiczną. Tym samym wykonawca przystąpił do kolejnego etapu inwestycji – rozbiórki starego i budowy drugiego, nowego toru na tym samym odcinku. PLK planują zakończyć całą inwestycję od Warszawy do Czachówka w połowie przyszłego roku.

Pierwszy tor 6 kilometrowego odcinka pomiędzy stacją Warszawa Okęcie a Nową Iwiczną został właśnie ukończony. Od dziś po zmodernizowanym torze jeżdżą pociągi. Nowe tory, sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym umożliwiają lepszą jazdę pociągów. Wykonawca, Trakcja PRKiI, rozpoczyna kolejny etap przebudowy, który obejmie drugi toru na tym samym odcinku.

Na wszystkich stacjach i przystankach do Czachówka trwają prace modernizacyjne. Trwa wymiana torów i modernizacja przejazdów kolejowo-drogowych na 27 km odcinku linii kolejowej.

Pod koniec lipca rozpoczęła się kolejna faza przebudowy przejazdu kolejowo-drogowego w Nowej Iwicznej. Inwestor, Polskie Linie Kolejowe, przygotowuje się też do zamknięcia przejazdu kolejowo-drogowego na ulicy Karczunkowskiej w Jeziorkach w związku z budową wiaduktu nad linią kolejową.
Awatar użytkownika
Filip
 
Posty: 1752
Rejestracja: pt kwie 06, 2012 3:18 pm
Lokalizacja: okolice

Zmiany w rozkładzie jazdy pociągów KM

Postautor: Redakcja » sob sie 27, 2016 8:25 pm

Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Czy czeka nas autobusowa rewolucja w Piasecznie?

Postautor: Ireneusz » śr sie 31, 2016 7:39 pm

Obrazek

Na ostatniej komisji polityki gospodarczej omawiano koncepcję organizacji transportu zbiorowego na terenie gminy Piaseczno. Według tego opracowania powinny ulec znacznej zmianie m.in. linie 709 i 727.

Koncepcja została zlecona przez UMiG na wniosek Komisji Polityki Gospodarczej, z konieczności zaspokojenia potrzeb transportowych mieszkańców, a te z powodu rozbudowywania się osiedli i powstawania nowych wciąż się zmieniają. Ma ona wskazać m.in. ilość potrzebnych pieniędzy na realizację zintegrowanego systemu opartego na taryfie ZTM.

W koncepcji zwrócono uwagę, że w związku ze stałym wzrostem komunikacji samochodowej oraz wynikającym z tego zatłoczeniem dróg dojazdowych do Warszawy, coraz większą rolę w dowozach mieszkańców Piaseczna do stolicy zaczęła przejmować kolej.

Zmiany zależą od oferty kolei

Mieszkańcom Piaseczna potrzebna jest przede wszystkim dobra komunikacja z Warszawą, a tę zapewniają koleje oraz autobusy 709 i 727. W trakcie aktualnie trwającego remontu linii kolejowej, przez ciągłe awarie i opóźnienia, ale również puszczanie jednego pociągu na godzinę w godzinach szczytu, wielu pasażerów kolei przesiadło się do autobusów. Czas remontu torów nie jest więc najlepszym momentem na ograniczanie miejsc w komunikacji autobusowej – na co zwracają uwagę autorzy koncepcji.

Remont torów kiedyś się jednak skończy i to zapewne zmieni „układ sił” – pasażerowie autobusów, których punkt docelowy nie znajduje się na ulicy Puławskiej lub na Ursynowie, powinni się przesiąść do pociągów.
Autorzy opracowania zakładają, że minimalny poziom usług kolejowych, który zachęci pasażerów do korzystania z usług kolei, to 6 kursów/h dla godzin szczytu i 3 kursy/h poza tymi godzinami.

W projekcie remontu linii nr 8, za starym peronem oraz wiaduktem, widnieje zajezdnia, na której mają kończyć bieg pociągi. Pociągi co 10 minut oraz usprawnienie ruchu poprzez pociągi kończące bieg w Piasecznie na pewno zachęcą pasażerów do częstszego korzystania z kolei w komunikacji z Warszawą.

Jakie zmiany proponuje koncepcja?

W związku z tym autorzy koncepcji uważają, że nie ma sensu utrzymywać bezpośredniego połączenia Głoskowa z Warszawą, czyli de facto należy zrezygnować z linii 727. To jest na razie tylko koncepcja i pewien jej wariant.
Autorzy proponują wprowadzenie dwóch linii L, z których jedna miałaby kursować na trasie Głosków Szkoła – Piaseczno Urząd Miasta, uwzględniając jednak konieczność takiej modyfikacji trasy, aby ułatwić przesiadki do 709. Druga „elka” miałaby natomiast zastąpić 727 na trasie do Antoninowa, przy okazji zwiększając częstotliwość kursów. Jej trasa miałaby rozpoczynać się od przystanku Cm. Południowy Antoninów, przebiegać przez Robercin i Bąkówkę, a kończyć również przy Urzędzie Miasta.

Korzystającym z 727 taki wariant może wydać się wstrząsający, należy jednak pamiętać, że ta linia w godzinach szczytu „grzęźnie” na zakorkowanej ulicy Puławskiej, przez co zwiększenie ilości jej kursów wydaje się nierealne. Przy znacznej poprawie komunikacji kolejowej z Warszawą, pomysł zlikwidowania 727 nie wydaje się zły. Radni i urzędnicy powinni za to zwrócić uwagę, że 727 obsługiwany jest wyłącznie przez autobusy niskopodłogowe, a jedną z większych wad „elek” jest niedostosowanie taboru do osób starszych, rodziców z dziećmi oraz przede wszystkim dla niepełnosprawnych. Bez zapewnienia liniom L niskopodłogowych pojazdów taka zmiana nigdy nie będzie dobra.

Koncepcja zakłada także rewolucję w linii 709. Autorzy chcieliby, aby ta najpopularniejsza piaseczyńska linia kończyła swój bieg na przystanku Szkolna, tak jak 20 lat temu trolejbusy, przekształcone później właśnie w 709. Na odcinku od dworca kolejowego do ulicy Chyliczkowskiej miałaby tę linię zastąpić rozbudowana i skoordynowana ze sobą wiązka linii L. Zastąpiłyby one kursującą z dużą częstotliwością 709, która w godzinach szczytu bardzo dużo czasu traci na korek na ulicy Dworcowej, a potem na Jana Pawła II.

Kolejnym argumentem za taką zmianą jest „wykreowanie zachowań pasażerskich w kierunku wybierania pociągu jako podstawowego środka transportu, szczególnie mieszkańców, którzy zamieszkują rejon obsługi linii 709, a ich strefa dojścia pieszego umożliwia dojście do stacji kolejowej lub skorzystanie z, kursujących niezależnie od utrudnień drogowych w Warszawie, linii lokalnych”.

Autorzy opracowania stanowczo jednak podkreślają, że warunkiem zapewnienia dogodnej przesiadki z linii lokalnych (w tym tych zastępujących 727) do 709, jest przywrócenie funkcjonowania przystanku na ul. Chyliczkowskiej, przy skrzyżowaniu z Warszawską.

- Ciekawym pomysłem jest rozwiązanie dotyczące linii 709. Autobusy nie stałyby w korku chociażby na Dworcowej – mówi o koncepcji Michał Rosa, wiceprzewodniczący Rady Miejskiej oraz członek Komisji Polityki Gospodarczej. - Ale likwidacja 727 na rzecz dwóch linii L? Mnie mieszkańcy mówili, że wolą dojechać jednym autobusem bezpośrednio do Wilanowskiej. Pytanie fundamentalne. Co da się mieszkańcom w zamian. Trochę więcej L? Moim zdaniem to za mało. Jeśli nie zobaczę rzetelnego badania opinii użytkowników tej linii, to ja stanowczo sprzeciwiam się temu pomysłowi, o czym powiedziałem na komisji – dodaje Michał Rosa.

Komisja wróci do rozmów na ten temat, kiedy UMiG przeliczy, jakie koszty dla budżetu oznacza każdy wariant zawarty w koncepcji. http://www.przegladpiaseczynski.pl/aktu ... -rewolucja
Awatar użytkownika
Ireneusz
 
Posty: 1161
Rejestracja: pt cze 04, 2010 1:36 pm

Komunikacja w Gminie Piaseczno

Postautor: ulica Puławska » śr sie 31, 2016 9:46 pm

Nieprzemyślany pomysł z likwidacją 709 ze Szkolnej do PKP Piaseczno

709 zapewnia dojazd z jednego transportu szynowego do drugiego (Kolej naziemna z podziemną). Na przystanku Dworcowa/Powstańców Warszawy ustawiają się ogromne tłumy ludzi i mieszkańcy mieliby jezdzić busikami do 709 na Szkolną czy na stację PKP???? - jak się ludzie pomieszczą. Nie jest to dobry pomysł. Nadal powinna być utrzymana trasa 709, a LkI jako dodatkowe.

Linia P1 to niewypał - powinna być to Lka i lepsza trasa:PKP-Dworcowa-Jarząbka-Powstańców Warszawy (Nowy przystanek przy Bocianiej -Dworcowa- PKP)
ulica Puławska
 
Posty: 438
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 7:41 pm
Lokalizacja: ulica Puławska

Korekta rozkładu jazdy pociągów KM edycji 2015/2016

Postautor: Redakcja » śr paź 12, 2016 5:44 pm

Ostatnia korekta rozkładu jazdy pociągów KM edycji 2015/2016

Zmieniony rozkład jazdy zacznie obowiązywać 16 października 2016 r. Zmiany na liniach są spowodowane pracami modernizacyjnymi prowadzonymi przez zarządcę infrastruktury, spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Najważniejsze zmiany dotyczą następujących linii:
• linia nr 3 Warszawa – Łowicz
- w okresie od 18 do 30 października wystąpią utrudnienia w ruchu pociągów
ze względu na remont wiaduktu pomiędzy Warszawą Włochy a Gołąbki;
- w dniach 4 listopada od godz. 20.00 do 7 listopada do godz. 4.00 oraz od 18 listopada od godz. 20.00 do 21 listopada do godz. 4.00 będzie zamknięty jeden tor na odcinku Błonie - Ożarów Mazowiecki;
- w dniach 25 listopada od godz. 22.00 do 28 listopada do godz. 4.00 oraz od 2 grudnia od godz. 22.00 do 5 grudnia do godz. 4.00 zamknięty będzie odcinek Sochaczew - Teresin Niepokalanów.
W związku z ww. zamknięciami część pociągów została odwołana, część zmieniła godziny kursowania.
• linia nr 6 Warszawa – Tłuszcz – Małkinia
- od 16 października zwiększy się liczba pociągów z Tłuszcza i Wołomina, kursujących
przez linię średnicową;
- na odcinku Zielonka – Warszawa Rembertów, w dniach 1, 2, 5 grudnia będzie kursować kolejowa komunikacja zastępcza;

• linia nr 8 Warszawa – Radom – Skarżysko Kamienna
- część pociągów będzie odwołana;
- niektóre pociągi będą kursowały w skróconej relacji;
- pociąg „Radomiak” będzie kursował trasą okrężną przez CMK;
- na odcinku Czachówek – Góra Kalwaria, w okresie od 16 października do 10 grudnia wszystkie kursy będą obsługiwane autobusową komunikacją zastępczą;
- w związku z zamknięciem jednego z torów na odcinku Czachówek Południowy - Chynów zmienią się godziny kursowania niektórych pociągów.


W celu zmniejszenia uciążliwości związanych z prowadzonymi pracami remontowymi, najbardziej newralgiczne pociągi kursujące na tej linii zostały zaplanowane w zestawieniu zwiększonym do 3 EZT;
• linia nr 9 Warszawa – Działdowo
- utrzymają się dotychczasowe utrudnienia w związku z ruchem jednotorowym na Moście Gdańskim;
• linia nr 29 Tłuszcz – Ostrołęka
- na odcinku Mostówka – Wyszków, w okresie 5 – 6 listopada będzie kursować kolejowa komunikacja zastępcza;
• linia nr 31 Siedlce – Czeremcha
W związku z modernizacją linii na odcinku Niemojki – Czeremcha od 14 listopada wydłuży się czas jazdy pociągów.

Szczegółowy rozkład jazdy dla wszystkich linii znajduje się w zakładce Tabele rozkładu jazdy. Informacje o rozkładzie są dostępne także pod numerem call center 22 364 44 44.

Donata Nowakowska - Rzecznik Prasowy „Kolei Mazowieckich – KM”
Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

TramBus o spóźnieniu autobusu dowiesz się z aplikacji

Postautor: Filip » czw paź 20, 2016 6:15 pm

Obrazek

Sprawdzenie w internecie, o której godzinie powinien przyjechać autobus, to od dawna standard. Ale teraz, stojąc na przystanku, można sprawdzić nie tyle rozkład jazdy, ale gdzie w rzeczywistości jest konkretny pojazd. Wszystko dzięki nowej aplikacji na urządzenia mobilne.

"TramBus to aplikacja przygotowana specjalnie dla pasażerów komunikacji miejskiej przez firmę GenesisMobo, przy współpracy Miejskich Zakładów Autobusowych. Aplikacja wykorzystuje geolokalizację GPS i pozwala użytkownikom na dokładne sprawdzenie, za ile minut na wybranym przystanku pojawi się autobus lub tramwaj" – informuje urząd miasta.

Aplikacja automatycznie ustali nasze położenie i wyświetli wszystkie znajdujące się w pobliżu przystanki. Po kliknięciu w wybrany pojawia się jego nazwa, kierunek jazdy, lista linii i informacja o orientacyjnym czasie przyjazdu kolejnych pojazdów.
"Użytkownik może też skorzystać z opcji "lista" – wtedy na ekranie urządzenia wyświetlą się nazwy wszystkich najbliższych przystanków (z kierunkiem dojścia i odległością do nich), kierunki w których jadą pojazdy oraz numery linii autobusowych i tramwajowych" – podaje ratusz.

Dzięki aplikacji można sprawdzić również połączenia wybranych linii autobusowych lub tramwajowych.

Aplikacja TramBus jest dostępna na urządzeniach z systemami iOS oraz Android.

Jak informują urzędnicy, aplikacja jest jednak w fazie wstępnej. Rzeczywisty czas przyjazdu jest pokazywany w przypadku autobusów wyposażonych w GPS. Czas przyjazdu pozostałych aplikacja pokazuje na podstawie rozkładu jazdy. "Te informacje są wyświetlane w kolorze szarym. Już niedługo informacje o rzeczywistych czasach przejazdu mają być rozszerzone na wszystkie pojazdy komunikacji miejskiej" – podaje urząd miasta. http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 15085.html

TramBus Warszawa https://play.google.com/store/apps/deta ... mbus&hl=pl
Awatar użytkownika
Filip
 
Posty: 1752
Rejestracja: pt kwie 06, 2012 3:18 pm
Lokalizacja: okolice

Wyszli na tory i zablokowali pociąg do Warszawy

Postautor: Ireneusz » śr paź 26, 2016 11:38 am

Obrazek

We wtorek rano na stacji w Piasecznie ludzie wyszli na tory i zablokowali pociąg do Warszawy. Niemy krzyk o pomoc przestaje być niemy.

We wtorek 18 października o 6.46 na stację w Piasecznie przyjechał pociąg od strony Zalesia Górnego.
- Zamiast 3 jednostek była 1 i już pociąg był przepełniony. W Piasecznie ludzie na znak protestu zablokowali tory i musieliśmy poczekać aż ochłoną. Nie dziwię się absolutnie reakcji pasażerów i czekam na reakcję władz Piaseczna. Może nasi radni zajęliby się tematem – na facebookowym profilu Stacja Piaseczno pisze Irmina.
Podstawienie składu złożonego z jednej jednostki EZT zamiast trzech, oznacza mniej więcej, że ¾ chętnych do pociągu nie wsiądzie. To natomiast oznacza, że spóźnią się do pracy. Po raz kolejny i kolejny i kolejny. Każdy ma dość, pracodawcy też.
- Nie ma dnia żeby coś się nie działo. Już nawet pracodawcy nie chcą nikogo zatrudniać z tej linii – na Stacja Piaseczno pisze Łukasz.

Przyczyny awarii są różne

- Przyczyn awarii rozróżniamy 4. Są to dewastacje, wypadki, awarie urządzeń linii kolejowej oraz usterki pociągów – mówi nam Karol Jakubowski, rzecznik PKP PLK. - Np. 13 ruch został wstrzymany ponieważ maszynista jednego z pociągów bez zezwolenia i przygotowanych urządzeń przejechał odcinek Warszawa Wschodnia – Warszawa Grochów. Wkroczyła komisja badania wypadków, która musiała zbadać wszystkie urządzenia kolejowe, a ruch na Warszawskim Węźle Kolejowym został całkowicie wstrzymany – wyjaśnia nam Karol Jakubowski.
- Ruch w Warszawskim Węźle Kolejowym jest olbrzymi. Warszawa Wschodnia obsługuje 1000 pociągów w ciągu doby – dodaje Karol Jakubowski.

Jak wiedzą wszyscy pasażerowie podmiejskich pociągów do Warszawy na linii zdarzają się zarówno dewastacje jak i wypadki. Podobnie jak awarie urządzeń kolejowych. 31 marca tego roku PLK wydało jednak komunikat w sprawie modernizacji linii nr 8, w którym czytaliśmy: „PLK wzmocniły i ściśle kontrolują aktualność informacji dla podróżnych. Zacieśniono współpracę dyżurnych z obsługą pociągów KM, by do pasażerów jak najszybciej docierały informacje o ewentualnych zmianach w rozkładzie. Drużyny konduktorskie dodatkowo informują podróżnych, jeśli występuje przerwa w podróży. PLK dokonała przeglądu instalacji nagłośnienia na stacjach i przystankach. Nad ruchem kolejowym całodobowo czuwa 17 dyżurnych oraz 5 kilkuosobowych zespołów technicznych, które w przypadku usterek szybko podejmują działania zapewniające sprawny przejazd pociągów. Utrzymywany jest stały kontakt z PKP Energetyka, by szybko reagować na ew. usterki sieci trakcyjnej. Straż Ochrony Kolei zwiększyła częstotliwość nadzoru nad infrastrukturą, szczególnie monitorowane są kable i urządzenia sterowania ruchem. Wykorzystywane są min. fotopułapki i terenowe patrole z psami.”

Sytuacja bez wyjścia?

Koleje Mazowieckie odpowiadają natomiast za czwartą przyczynę awarii, czyli usterki pociągów.
- Jak można kierować zdezelowane i zawodne składy na odcinek remontowany, gdzie każda awaria to paraliż wszystkiego! Powinny tu jeździć składy o odpowiedniej ilości wagonów i nowsze, co by co chwile któryś nie stawał w polu albo na stacji, bo drzwi zamknąć nie może... - pisze na Stacja Piaseczno Michał.

Okazuje się jednak, że wyeliminowanie tego rodzaju usterek wcale nie jest takie proste.
- Koleje Mazowieckie nie posiadają zdezelowanych składów. Na tory wyjeżdżają składy technicznie sprawne. Awarie się zdarzają, ale nie jest prawdą, że zdarzają się notorycznie. W przypadku awarii występują duże utrudnienia ze względu na zamknięcie jednego z torów z Warszawy Okęcie aż do Czachówka i związaną z tym ograniczoną przepustowość – mówi nam Donata Nowakowska, rzecznik prasowy spółki Koleje Mazowieckie. – Wszystkie składy na tej linii są po modernizacjach, bardziej zaawansowanych lub mniej. Nie było żadnych zmian w zestawieniach pociągów ze względu na rozpoczęcie prac remontowych. Pociąg „Radomiak” kursuje przez CMK ze względu na zapewnienie dojazdu mieszkańcom Radomia na czas modernizacji. Dzięki skierowaniu go na tę trasę przejazd Warszawa – Radom jest porównywalny czasowo z przejazdem linią nr 8 przed remontem. Na modernizowanej linii nr 8 kursują także wagony piętrowe PESY, po godzinie 17.00 z Warszawy i po godzinie 7.00 z Radomia. W porannym szczycie kursują składy EN57 AKM oraz AL. Sytuacja z 17/18 października była wyjątkowa.

Rzeczywiście tutaj ze względu na awarię składu (w stacji Piaseczno) wystąpiły poważne utrudnienia. Skład trzeba było ściągnąć co najmniej do stacji Warszawa Okęcie, ponieważ wcześniej nie ma technicznej możliwości – jest czynny tylko jeden tor po którym odbywa się ruch pociągów. Za tę sytuację wszystkich pasażerów przepraszam i zapewniam, że stale monitorujemy ruch pociągów na linii nr 8 – tłumaczy Donata Nowakowska. Na koniec chciałabym dodać, że w połowie grudnia ma zakończyć się ważny etap remontu i do Piaseczna będziemy mieli już dwa tory oraz rozjazd za stacją Piaseczno – pozwoli to na znaczne usprawnienie ruchu pociągów (mam tutaj na myśli dodatkowe pociągi z Piaseczna do Warszawy w szczycie porannym).

- Dociera do nas dużo krytycznych sygnałów od mieszkańców, którzy narzekają na jakość świadczonych usług przez Koleje Mazowieckie, zdajemy sobie też sprawę z problemów i wyzwań jakie stoją przed spółką, dlatego poprosiłem dyrektora KM o zorganizowanie spotkania, na którym chciałbym aby wyjaśnione zostały przyczyny opóźnień oraz skracania składów pociągów – mówi Daniel Putkiewicz, I Zastępca Burmistrza. – My deklarujemy daleko idącą współpracę, niedawno wyremontowaliśmy dworzec w Piasecznie, mieszkańcy płacą za bilety, a gmina z ich podatków dokłada blisko 1,5 mln zł do wspólnego biletu, dlatego oczekujemy wyższego standardu usług – dodaje Putkiewicz.
- W związku z licznymi skargami mieszkańców zwróciłem się z wnioskiem o interwencję władz gminy w "KM" w sprawie: zbyt krótkich składów, jakości taboru, ciągłych opóźnień i awarii – mówi nam również Marcin Kania, radny Gminy Lesznowola.

źródło: http://www.przegladpiaseczynski.pl/aktu ... -maja-dosc
Awatar użytkownika
Ireneusz
 
Posty: 1161
Rejestracja: pt cze 04, 2010 1:36 pm

Zmiana trasy linii 739 na okres świąt

Postautor: Redakcja » czw paź 27, 2016 8:53 pm

Obrazek

Od 29 października do dnia 2 listopada 2016 r. zmianie ulega trasa linii 739
http://www.powiat-piaseczynski.info/pia ... kres-swiat
Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

ZTM linie uzupełniające L32 i L17

Postautor: Redakcja » pt paź 28, 2016 6:44 pm

Obrazek

Od 2 listopada 2016 roku powracają na swoje pierwotne trasy linie uzupełniające L32 i L17
http://www.powiat-piaseczynski.info/pia ... woje-trasy
Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

PoprzedniaNastępna

Wróć do Sprawy mieszkańców gminy Piaseczno

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości