Komunikacja w Gminie Piaseczno

Pisz tutaj o nurtujących problemach mieszkańców gminy Piaseczno, ich pomysłach oraz propozycjach rozwiązania.

Moderator: GTW

Re: Wspólny BILET dla Piaseczna

Postautor: aga72 » pt sty 11, 2013 12:21 pm

Michał Rosa - Radny Rady Miejskiej w Piasecznie pisze: Jak zresztą okazało się to Koleje Mazowieckie zdecydowały się podnieść stawki za przejazdy w ramach wspólnego biletu. Zatem to nie ZTM jest winowajcą tego zamieszania. Po prostu Zarząd Transportu Miejskiego nie jest w stanie unieść dodatkowych obciążeń.


Przepraszam ale na jakiej podstawie KM chcą podwyżki? Za nieustające spóźnienia? Ostatnio godzinowe a nie minutowe? Za przegrzane pociągi? Na linii z Piasecznem jeżdżą chyba najstarsze składy, a priorytet KM jest żaden i każda SKMka ma pierwszeństwo przed KM.
Nie znam się więc może zadaję pytania ingnoranta - czy jest możliwość uruchomienia lini SKM do Piaseczna w ramach wspólnego biletu? Wiem, że jest problem z tzw. zawrotką ale może problem jest rozwiązywalny? Czy "temat" został rozpoznany w PLK? Awaryjnie KM korzysta z torów w przeciwnym kierunku. Zatem technicznie jest to wykonalne.
aga72
 
Posty: 48
Rejestracja: śr lis 28, 2012 1:47 pm

Postautor: Kamil M » pt sty 11, 2013 11:15 pm

Zwrotnica dla SKMki ma być zrobiona w Piasecznie w ramach przebudowy linii kolejowej nr. 8 w pierwszy etapie Warszawa Służewiec - Warka. Dzisiaj SKM-ka mogła by jeździć jednak musiałaby zawracać w Czachówku Południowym na terenie gminy Prażmów. Tam jest taka możliwość i nie jest przypadkiem, że część kursów linii Kolei Mazowieckich tam dojeżdża. Jeżeli będzie funkcjonować SKM to w ramach tych przewozów obowiązującym biletem będą okresowe na ZTM Warszawa: dobowe, 3-dniowe, 30 - miesięczne i 90 - miesięczne, a także bilet seniora. W ramach "WspólnegoBiletu" funkcjonują bilety ZTM - u Warszawa na Kolejach Mazowieckich i w przypadku powiatu pruszkowskiego na Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Brak tego porozumienia wpłynąłby na brak możliwości jeżdżenia na biletach ZTM w ramach 2 strefy. W 1 strefie te regulację by nadal obowiązywały. Więc w najgorszej sytuacji można by zakupić sobie bilet miesięczny na 1 strefę w Warszawie i dokupić bilet jednorazowy, bądź miesięczny na dojazd z Piaseczna do Warszawy Jeziorki, gdzie jest już 1 strefa biletowa ZTM Warszawa.

Jednak trzeba na pewno spokojnie poczekać jak rozwinie się sytuacja ze "WspólnymBiletem".

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Ruch Palikota
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: ulica Puławska » sob sty 12, 2013 2:41 pm

Wójt Gminy Lesznowola i burmistrz Piaseczna winni lobbować na rzecz powstania zawrotki dla SKM-ek w Piasecznie lub Zalesiu Gr.

Prezydent Pruszkowa polobbował i PLK dość szybko wybudowało zawrotkę w Pruszkowie.

Da się wszystko zrobić jak się chce.
ulica Puławska
 
Posty: 438
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 7:41 pm
Lokalizacja: ulica Puławska

Postautor: Kamil M » sob sty 12, 2013 3:10 pm

Tylko ta zwrotnica jest w planach przy okazji przebudowy linii kolejowej nr. 8. Jakiś czas temu odbyłem rozmowę z rzecznikiem PKP PLK, który potwierdził powstanie takiej infrastruktury. Nie potwierdził jednak informacji czy owa zwrotnica została uwzględniona na prośbę ZTM-u Warszawa. Pamiętamy przecież bardzo dobrze, że ZTM chwalił się, że to ich koncepcja. Przebudowa powinna ruszyć w tym roku. Plus to właśnie możliwość SKMkie, a minus duże problemy. Także chciałem przypomnieć, że nowa stacja nie powstanie. PKP stwierdził, że odległość między Piaseczno, a Nową Iwiczną jest wystarczająca. Tylko mnie to trochę śmieszy, bo w Warszawie stacja Warszawa Rakowiec jest oddalona o jakieś 0,5 km od stacji Warszawa żwirki i Wigury.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Ruch Palikota
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » wt sty 15, 2013 2:38 pm

Do końca „Wspólnego Biletu” dla strefy 2 zostało już tylko 2,5 miesiąca!. Mimo tego, nadal nie wiemy co wydarzy się po 1 kwietnia 2013 r.?. Czy będziemy mogli na jednym bilecie ZTM – u Warszawa jeździć zarówno autobusami linii strefowych jak i Kolejami Mazowieckimi?. W tej sprawie Zarząd Transportu Miejskiego skutecznie urywa wszystkie rozmowy stwierdzeniem: „rozmowy trwają”. Z kolei piaseczyńscy radni Platformy Obywatelskiej obiecują nam debatę i pozytywny finał negocjacji z ZTM -em Warszawa!. Na szczęście w tym całym marazmie pojawił się wywiad z dyrektorem Leszkiem Rutą, który rzuca nowe światło na sprawę „Wspólnego Biletu” po 1 kwietnia 2013 r.

Wywiad został opublikowany na stronie ZTM -u Warszawa (www.ztm.waw.pl):

Wszystko na to wskazuje, że kolejną „ofiarą” cięć w komunikacji będzie także Wspólny Bilet.

Nie tyle ofiarą cięć co braku systemowych rozwiązań. Obecnie sytuacja wygląda tak, że część kosztów Wspólnego Biletu pokrywają jedynie samorządy, na terenie których znajdują się stacje i przystanki kolejowe. Mimo, że dojeżdżają tam samochodami mieszkańcy gmin ościennych, ich władze nie partycypują w kosztach. Do Wspólnego Biletu nie dokładają się również powiaty, poza legionowskim i wołomińskim. Do współfinansowania nie poczuwa się także marszałek, który jest przecież organizatorem transportu kolejowego. Do tego samorządy, które ponoszą część kosztów Wspólnego Biletu, często są w trudnej sytuacji finansowej. Dla budżetu Warszawy Wspólny Bilet jest także dużym obciążeniem finansowym. Kosztuje ok. 120 mln zł rocznie. To wszystko sprawia, że przyszłość Wspólnego Biletu jest na razie niepewna. Dlatego zdecydowaliśmy się na wypowiedzenie, z dniem 31 marca br., porozumień gminom objętym Wspólnym Biletem.

I nic się nie da zrobić?

Bardzo byśmy chcieli żeby Wspólny Bilet obowiązywał dalej, dlatego rozpoczęliśmy negocjacje – z zarządami Kolei Mazowieckich, Warszawskiej Kolei Dojazdowej oraz samorządami nim objętymi – w sprawie jego przedłużenia. Chcielibyśmy, żeby w pierwszej strefie biletowej obowiązywał on na obecnych zasadach. W drugiej jednak będziemy chcieli te zasady zmienić. Będziemy gminom, KM i WKD rekomendować inny sposób rozliczeń. Dopłat do pasażera a nie do wykonywanych, czasem nawet niemal na pusto, pociągokilometrów. Chcielibyśmy wprowadzenia tzw. „wariantu łomiankowskiego”, czyli specjalnego biletu KM i WKD, który byłby ważny na konkretnym odcinku trasy kolejowej oraz w komunikacji miejskiej w granicach pierwszej strefy. Jego cena byłaby sumą biletu okresowego KM i długookresowego biletu ZTM na pierwszą strefę, pomniejszoną o wysokość ewentualnej dopłaty ze strony samorządów.

„Wariant łomiankowski” powraca jak bumerang przy negocjacjach dotyczących nowego „Wspólnego Biletu” dla strefy podwarszawskiej. Warto przypomnieć, że gmina £omianki i Czosnów mają zupełnie inne regulację, niż te obowiązujące w powiecie piaseczyńskim. Aktualnie mieszkańcy gminy Lesznowola i Piaseczno posiadający bilet okresowy na 1 + 2 strefę ZTM – u Warszawa (dobowe, 3- dniowe,30- dniowe, 90- dniowe i bilety seniora), mogą swobodnie korzystać ze wszystkich środków transportu publicznego realizowanych wspólnie przez samorządy lokalne z ZTM- em Warszawa. Chodzi tutaj o linie strefowe (700), linie uzupełniające (L) czy Koleje Mazowieckie na trasie od Warszawy do Zalesia Górnego. Zupełnie inaczej prezentuje się sytuacja w £omiankach i w Czosnowie. Te dwa samorządy objęte są innymi rozwiązaniami komunikacyjnymi, niż powiat piaseczyński. Od dnia 1 marca 2010 r., podjęto decyzję o uruchomieniu nowego „Wspólnego Biletu” z ZTM- em Warszawa. Uruchomione zostały dwa „Wspólne Bilety”: (strefa B) £omianki – Warszawa, (strefa C) Czosnów – Warszawa. Wyróżniona także strefę a, która obejmuje tylko teren m.st Warszawa i strefę D, która obejmuje tylko teren gminy £omianki. Każda z tych stref ma przyporządkowane inny zasięg komunikacyjny, a co za tym idzie inną ceną. Dla przykładu bilet na strefę B obejmujący swoim działaniem trasę £omianki – Warszawa obowiązuje tylko na terenie gminy £omianki i miasta stołecznego Warszawa. Na tym bilecie nie można już pojechać do Czosnowa!. Wszystko przez to, że połączenie gminy Czosnów z Warszawą objęte jest już strefą C.

Jednak takie rozwiązanie ma swoje korzyści dla podróżujących. Widoczne są one bardzo dobrze w cenie biletów. Warto w tym aspekcie spojrzeć na najbardziej popularne bilety 30- dniowe miesięczne. Aktualnie za bilet 30- dniowy na 1 + 2 strefę płacimy – 196,00 zł. Z kolei gmina £omianki i Czosnów płacą od nas zdecydowanie mniej. Dla przykład bilet 30- dniowy miesięczny na strefę B obejmującą gminę £omianki i Warszawę kosztuje tylko 164,00 zł !. Z kolei ten popularny bilet w miejscowościach podwarszawskich na strefę C kosztuje – 184,00 zł. Bardzo dobrze widzimy, że na każdy z tych biletów mieszkańcy £omianek i Czosnowa zyskują od 12,00 zł do 32,00 zł. Wobec aktualnego biletu miesięcznego na 1 + 2 strefę w ramach ZTM- u Warszawa, który kosztuje 196,00 zł. Warto dodać, że od 1 września 2013 mieszkańców £omianek i Czosnowa także czeka kolejna podwyżka. Bilet 30- dniowy miesięczny na strefę B będzie kosztował 180,00 zł, a na strefę C – 200,00 zł. Jednak trzeba pamiętać, że od roku 2014 czekają nas kolejne podwyżki w ramach ZTM-u Warszawa. Od 2014 bilet 30- dniowy miesięczny będzie kosztował już 220,00 zł!. Także jak widać „wariant łomiankowski” gwarantuje niższe opłaty za bilety dla mieszkańców.

Bilety 30- dniowe miesięczne rok 2013 rok 2014
„Wariant łomiankowski” trasa £omianki – Warszawa 164,00 zł (180,00 zł) 180,00 zł
„Wariant łomiankowski” trasa Czosnów – Warszawa 184,00 zł (200,00 zł) 200,00 zł
Bilet ZTM- u Warszawa na 1+ 2 strefę tzw. podmiejską 196,00 zł 220,00 zł

Z wywiadu jakiego udzielił dyrektor Leszek Ruta wynika, że podobne regulację mogą obowiązywać na „Wspólnym Bilecie” w 2 strefie czyli podwarszawskiej. Wszystko zapewne zależy od negocjacji jakie przeprowadzą nasze władze samorządowe. Ja ze swojej strony jestem wielkim zwolennikiem takich regulacji. Pasażerowie, którzy korzystają z Kolei Mazowieckich w Nowej Iwicznej, Piasecznie i Zalesiu Górnym najczęściej dojeżdżają do dworca PKP samochodem lub dochodzą na pieszo. Dla tych, którzy jednak będą chcieli skorzystać z autobusów to niestety będą zmuszeni do nabycia kolejnych biletów. W tym przypadku najlepiej jest korzystać z linii uzupełniających (L), bo tutaj ceny są najniższe i kosztują 2,00 zł (3,00 zł gmina Piaseczno) za bilet jednorazowy normalny (3,40 bilet 20- minutowy w ZTM Warszawa). W związku z tym taka propozycja nowego „Wspólnego Biletu” mogłaby być korzystna dla mieszkańców powiatu piaseczyńskiego.

Brak nowego porozumienia odnośnie „Wspólnego Biletu” spowoduje drastyczną podwyżkę podróży dla pasażerów. Aktualnie bilet miesięczny na trasie Piaseczno – Warszawa śródmieście kosztuje 196,00 zł. Do tego trzeba dodać bilet miesięczny na 1 strefę (100,00 zł), co daje łączny koszt 296,00 zł. Jest jednak jedna furtka. Można zakupić bilet okresowy na trasie Piaseczno – Warszawa Jeziorki za kwotę 85,50 zł i połączyć go z biletem miesięczny na 1 strefę (wiele wskazuje, że po 1 kwietnia 2013 r., „Wspólny Bilet” będzie obowiązywał w granicach Warszawy) . Wówczas całkowity koszt wyjdzie nam 185,50 zł. Jest to nawet taniej, niż przy aktualnej cenie biletu miesięcznego na 1 + 2 strefę o 10,50 zł (196,00 zł). Jednak trzeba pamiętać, że w tym przypadku tracimy możliwość korzystania z transportu autobusowego w 2 strefie ZTM Warszawa.

Trzeba spokojnie poczekać do szczęśliwego końca negocjacji w sprawie „Wspólnego Biletu” lub totalnego fiaska rozmów!. Na pewno na niekorzyść nowego porozumienia działa fakt, że gminy, które mają negocjować z ZTM- em Warszawa przyjęły już budżety na rok 2013. W nich są zapisane kwoty dofinansowania do „Wspólnego Biletu”. W przypadku gminy Piaseczno jest to kwota – 1 200 000,00 zł, a gminy Lesznowola – 600 000,00 zł. Na dzień dzisiejszy gminy nie mają za dużego manewru przy okazji dodatkowych środków na „Wspólny Bilet”. Jedynym wyjściem jest zabraniem jakiejś kwoty z innego działu budżetowego. Dlatego zobaczymy jaka droga zostanie obrana przez samorządy lokalne i ZTM Warszawa. Najlepszym rozwiązaniem byłoby stworzenie „Wspólnego Biletu” na 1 strefę warszawską i kolejową podmiejską do Zalesia Górnego. Tylko pytanie ile podróżnego kosztowałby taki bilet?. Jaki finansowanie poniosły by samorządy lokalne?. Mam nadzieję, że na te pytania poznamy odpowiedź na debacie odnośnie „Wspólnego Biletu”, która jest planowana w Piasecznie. Data i termin ewentualnego spotkania na razie nieznane!.

Źródło: www.ztm.waw.pl, Komunikacja Miejska £omianki, Koleje Mazowieckie.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Ruch Palikota
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

List burmistrza do dyrektora ZTM

Postautor: Redakcja » śr sty 16, 2013 2:31 pm

Burmistrz Zdzisław Lis skierował pismo do dyrektora ZTM w sprawie dalszego funkcjonowania "wspólnego biletu" na terenie gminy Piaseczno:

piaseczno.eu pisze:Pan Leszek Ruta
Dyrektor
Zarządu Transportu Miejskiego
ul. żelazna 61
00-848 Warszawa

Szanowny Pannie Dyrektorze,

W dniu 20.12.2013 roku otrzymałem pismo ZTM-PPO-5-LBR-6603-63-1-12 dotyczące wypowiedzenia z dniem 31 marca 2013 roku Porozumienia zawartego w dniu 1 grudnia 2010 roku w zakresie dotyczącym realizacji przez ZTM usług wykonywanych liniami kolejowymi uruchamianymi przez spółkę Koleje Mazowieckie (KM) na podstawie odrębnej umowy pomiędzy ZTM a KM ( w tym oferty „wspólny bilet”).

Mając na uwadze liczne zapytania i obawy mieszkańców dotyczące przyszłości systemu wspólnego biletu ZTM – KM po dniu 31.03.2013 roku, a także z uwagi na fakt, że wspólny bilet tworzy podstawę systemu komunikacji lokalnej na terenie gminy Piaseczno (dowóz linii L do stacji kolejowej w Piasecznie) oraz alternatywę dla zakorkowanego ciągu ul. Puławskiej występuję do pana Dyrektora z inicjatywą pilnego zwołania wspólnego spotkania wszystkich samorządów uczestniczącym w systemie wspólnego biletu z jednoczesnym udziałem przedstawicieli przewoźnika oraz zarządu sejmiku mazowieckiego.

Proponuję zorganizowanie spotkania ze wszystkimi zainteresowanymi stronami na początku lutego br. w Urzędzie Miasta i Gminy Piaseczno.

Mam nadzieję, że spotkanie to przyczyni się do wypracowania wspólnego stanowiska i da podstawy dalszej współpracy w zakresie ciągłości integracji taryfowej w aglomeracji warszawskiej od 1 kwietnia 2013 roku.

Z poważaniem,

Burmistrz Miasta i Gminy Piaseczno
Zdzisław Lis
Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Postautor: aga72 » pt sty 18, 2013 11:15 am

Wariant B : A jak się nie uda, trzeba będzie optować za szybkim wybudowaniem dużego, utwardzonego parkingu przy stacji Warszawa Jeziorki (obecnie to mocno dzikie miejsca parkingowe) oraz zapewnieniem sprawnego transportu autobusowego do tej stacji.
aga72
 
Posty: 48
Rejestracja: śr lis 28, 2012 1:47 pm

Plan na dekadę PO

Postautor: StaryBobrowiec » wt sty 22, 2013 7:09 pm

Tak czytam przedwyborczy plan dla Piaseczna w zakresie transportu publicznego przygotowany przez PO w 2010 (kryzys już szalał), plan do 2020, ale to zaraz 1/3, to czas powiedzieć: sprawdzam.

2. Nowa stacja kolejowa Piaseczno Północ w sąsiedztwie osiedla Słowicza-Jarząbka. - bywa, PLK nie wyraża zgody

3. Rozpoczęcie projektu systemów parkingów P&R w punktach węzłów komunikacyjnych gminy i realizacja również w formie partnerstwa publiczno-prywatnego. - na rozpoczęcie zawsze mamy czas....

4. Uruchomienie pilotażowego projektu przewozów pasażerskich szynobusem Kolei Mazowieckich na tzw. linii siekierkowskiej (Józefosław, Julianów). - jak zaawansowanie? Zwracam uwagę, że prawo pozwala na pojawienie się innych przewoźników, np. powiat piaseczyński z własnym szynobusem.

5. Opracowanie razem z miastem stołecznym Warszawą programu modernizacji transportu publicznego wzdłuż ul. Puławskiej i rozpoczęcie jego wdrażania poprzez uruchomienie wydzielonego bus-pasa z wykorzystaniem pobocza oraz pasów awaryjnych ul. Puławskiej, a następnie wprowadzenie docelowego modelu komunikacji zbiorowej (bus- pasy, tramwaj, metro naziemne). - chyba miasto stołeczne wypina w stronę Piaseczna tylną niewymowną.... :-D

Jakoś cienko widzę realizację tych planów....
StaryBobrowiec
 
Posty: 69
Rejestracja: śr lis 28, 2012 1:53 pm
Lokalizacja: Z Bobrowca

Akcja dla wspólnego biletu Piaseczno - Warszawa

Postautor: mattkapolka » wt sty 22, 2013 8:21 pm

Akcja dla wspólnego biletu Piaseczno - W-wa ! WSZYSCY RAZEM NA WARSZAWę

https://www.facebook.com/events/146035822220491/


a ja proponuje taką zabawę :)) co wy na to ?
mattkapolka
 
Posty: 1
Rejestracja: wt sty 22, 2013 8:09 pm
Lokalizacja: p-no

Re: Plan na dekadę PO

Postautor: Kamil M » wt sty 22, 2013 9:40 pm

StaryBobrowiec pisze:Tak czytam przedwyborczy plan dla Piaseczna w zakresie transportu publicznego przygotowany przez PO w 2010 (kryzys już szalał), plan do 2020, ale to zaraz 1/3, to czas powiedzieć: sprawdzam.

2. Nowa stacja kolejowa Piaseczno Północ w sąsiedztwie osiedla Słowicza-Jarząbka. - bywa, PLK nie wyraża zgody

3. Rozpoczęcie projektu systemów parkingów P&R w punktach węzłów komunikacyjnych gminy i realizacja również w formie partnerstwa publiczno-prywatnego. - na rozpoczęcie zawsze mamy czas....

4. Uruchomienie pilotażowego projektu przewozów pasażerskich szynobusem Kolei Mazowieckich na tzw. linii siekierkowskiej (Józefosław, Julianów). - jak zaawansowanie? Zwracam uwagę, że prawo pozwala na pojawienie się innych przewoźników, np. powiat piaseczyński z własnym szynobusem.

5. Opracowanie razem z miastem stołecznym Warszawą programu modernizacji transportu publicznego wzdłuż ul. Puławskiej i rozpoczęcie jego wdrażania poprzez uruchomienie wydzielonego bus-pasa z wykorzystaniem pobocza oraz pasów awaryjnych ul. Puławskiej, a następnie wprowadzenie docelowego modelu komunikacji zbiorowej (bus- pasy, tramwaj, metro naziemne). - chyba miasto stołeczne wypina w stronę Piaseczna tylną niewymowną.... :-D

Jakoś cienko widzę realizację tych planów....


Pięknie napisana szczera prawda o naszych czasach :)

Choć z dworcem i parkingiem przesiadkowym może się im udać. Jednak na pozytywny finał trzeba czekać do 2014 roku. Wówczas odbędą się na jesieni wybory samorządowe i będzie można rozliczyć plany z roku 2010 :)

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Ruch Palikota
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

BRAK WSPÓLNEGO BILETU BARDZO REALNY

Postautor: Majkel » śr sty 23, 2013 11:13 am

Nasz plan minimum: zachować wspólny bilet w I strefie i na wspólnych liniach z SKM - mówi Leszek Ruta, dyrektor ZTM. Przyszłość wspólnego biletu w Warszawie jest bardzo niepewna. Warszawa, w związku ze spodziewanym spadkiem dochodów, wypowiedziała od kwietnia br. umowy z sąsiednimi samorządami dot. jego funkcjonowania w obecnym kształcie, a oczekiwania finansowe Kolei Mazowieckich cały czas rosną - donosi "Rynek Kolejowy".

Jak tłumaczy Leszek Ruta, dyrektor warszawskiego Zarządu Transportu Miejskiego, brak wspólnego biletu jest jak najbardziej realny. Problemem okazuje się brak systemu finansowania i ustawy metropolitarnej, nie ma również ogólnej składki. "Niestety kryzys tak samo dotknął Warszawę, jak i okoliczne gminy. Problem jest taki, że nie ma mechanizmu, dzięki któremu można byłoby przekonać sąsiednie gminy, nieleżące bezpośrednio przy kolei, a których mieszkańcy korzystają z tego dobrodziejstwa, do płacenia. Twierdzą, że nie mają pieniędzy. Powiaty też nie dokładają się. W związku z tym obciążenie dla tych „kolejowych” gmin podwarszawskich, jak Sulejówek, Piastów, Otwock, Józefów jest tak duże, że one nie są w stanie tego udźwignąć. My tymczasem od początku stawialiśmy sprawę jasno: chcemy dojść do tego, żeby gminy podwarszawskie pokrywały 40% kosztów, dzisiaj natomiast finansują one na poziomie mniej więcej 30%."

Na razie wspólny bilet obowiązuje na starych zasadach do końca marca 2013 roku. Negocjacje z gminami już się rozpoczęły. Jaki jest pomysł na utrzymanie tego biletu? - Wariant łomiankowski: suma biletów miesięcznych naszego i Kolei Mazowieckich plus dofinansowanie samorządu, od którego zależeć będzie wysokość ceny takiego biletu. Będzie on ważny na określonych liniach - przekonuje Leszek Ruta w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym".

Wychodzi na to, że utrzymanie wspólnego biletu na starych zasadach jest raczej niemożliwe. Zakłada się, że będzie można zachować wspólny bilet w I strefie i na wspólnych liniach z SKM, ograniczając go przy tym do biletów miesięcznych i kwartalnych. W tej sprawie będą prowadzone rozmowy.

http://www.rynek-kolejowy.pl/38953/Ruta ... realny.htm
Awatar użytkownika
Majkel
 
Posty: 1378
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 8:52 pm
Lokalizacja: okolice

Postautor: Kamil M » śr sty 23, 2013 5:50 pm

Dla mnie potrzebny jest nowy układ komunikacyjna dla powiatu piaseczyńskiego. Wielokrotnie poszczególne gminy psioczą na Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, a nie wychodzą z inicjatywą połączenia wspólnie działań na rzecz własnej powiatowej komunikacji miejskiej. Tylko płacą kolejne coraz top większe sumy, aby pozostać w systemie, a ZTM Warszawa taką sytuację wykorzystuje. Bardzo dobrze na jednym z warszawskich portali napisał użytkownik, że gdyby gminy podwarszawskie odeszły z systemu to dyrektor Leszek Ruta by się nie pozbierał finansowo. Dodał, że dzisiaj gminy podwarszawskie utrzymują linie warszawskie choćby w postaci linii 200, które są nie rentowne".

Mamy konwent burmistrzów i wójtów, jednak zupełnie nie wykorzystujemy tej instytucji. Pruszków pokazał, że dzięki własnemu transportowi jest w stanie zaoszczędzić blisko 20%. W przypadku gminy Piaseczno, Lesznowola i Konstancin - Jeziorna będą to nie bagatelne kwoty. Prosta matematyka ponad 7 milionów ze strony gminy Piaseczno na komunikację miejską to 1,4 miliona oszczędności. Z kolei Lesznowola oszczędziłaby ponad 400 tysięcy złoty. Jednak potrzebne jest wspólne działanie. Mówimy o wariancie £omiankowski, który moglibyśmy wykorzystać przy budowie powiatowej komunikacji miejskiej. Przecież nic nie stoi na przeszkodzie w stworzeniu własny linii np: P, które łączyły by powiat z Warszawą. Nawet nie trzeba by kupować autobusów, bo te mogłyby zapewnić prywatni przewoźnicy wyłonieni z przetargów na realizowanie transportu zbiorowego w powiecie piaseczyńskim. W tym roku wygasają wieloletnie umowy na realizowanie przewozów komunikacji zbiorowej w Warszawie z prywatnymi firmami. Chodzi tutaj o firmę Mobilis, ITS Michalczewski czy PKS Grodzisk Mazowiecki. Zwyczajnie można by przyjąć zasady obowiązujące w przypadku przetargów przeprowadzanych na rzecz wyłonienia firmy przewozowej do realizowania lokalnych linii autobusowych. W naszym przypadku linii - L. Stworzenie takiej komunikacji skończyłoby dyktat ZTM-u Warszawa. Wprowadzilibyśmy własny cennik biletowy dla nowego przedsiębiorstwa. Podejrzewam, że uzyskalibyśmy zdecydowanie niższe ceny, niż jest to teraz w przypadku ZTM-u Warszawa. Jednak w tej sprawie trzeba dobrej woli i wspólnego działania, a nie realizowania własnych gminnych interesów. Jako gmina jesteśmy słabi, ale jako powiat jesteśmy mocni.

Priorytetem dla układu komunikacyjnego jest utrzymanie "Wspólnego Biletu". Tutaj moim zdaniem trzeba wziąć pieniądze przeznaczone na ten bilet i dogadać się z Kolejami Mazowieckimi odnośnie obniżenie biletów dla mieszkańców gminy Piaseczno i Lesznowola. Z ZTM-em będzie trudno dojść do porozumienia, bo pieniądze w budżetach poszczególnych gmin już dawno na ten cel są przyznane. Jednak sam czekam na efekt końcowy negocjacji.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Ruch Palikota
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Jutro strajk kolejarzy

Postautor: StaryBobrowiec » czw sty 24, 2013 9:41 am

Patrząc na regularność jazdy pociągów KM, to oni mają strajk codziennie, tylko w różnych godzinach. Gdyby powiat/związek gmin podpisywał umowę z KM proponuję wpisać kary za niepunktualność lub niedopełnienie standardów (np. długość pociągu). Jeszcze się okaże, że usługa wyjdzie gratis ;)
StaryBobrowiec
 
Posty: 69
Rejestracja: śr lis 28, 2012 1:53 pm
Lokalizacja: Z Bobrowca

Postautor: aga72 » czw sty 24, 2013 1:59 pm

Kamil M pisze:Wprowadzilibyśmy własny cennik biletowy dla nowego przedsiębiorstwa. Podejrzewam, że uzyskalibyśmy zdecydowanie niższe ceny, niż jest to teraz w przypadku ZTM-u Warszawa. Jednak w tej sprawie trzeba dobrej woli i wspólnego działania, a nie realizowania własnych gminnych interesów. Jako gmina jesteśmy słabi, ale jako powiat jesteśmy mocni.

Ruch Palikota


Myśl dobra tylko obawiam się , że cenowo wyjdziemy jak na zmianie dostawcy wody/odbioru ścieków - wyłącznie do góry :?
aga72
 
Posty: 48
Rejestracja: śr lis 28, 2012 1:47 pm

linie L-2, L-5 i L-13 dojeżdżać będą do centrum Piaseczna

Postautor: Redakcja » wt sty 29, 2013 11:14 am

Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

PoprzedniaNastępna

Wróć do Sprawy mieszkańców gminy Piaseczno

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości