Komunikacja w Gminie Piaseczno

Pisz tutaj o nurtujących problemach mieszkańców gminy Piaseczno, ich pomysłach oraz propozycjach rozwiązania.

Moderator: GTW

Postautor: Jacenty » sob gru 22, 2012 9:17 pm

Jaka piękna katastrofa :?

Ja ciągle mam nadzieję że jednak się porozumieją i nie będzie trzeba kupować dwóch biletów miesięcznych.
Obrazek
Awatar użytkownika
Jacenty
 
Posty: 2866
Rejestracja: sob wrz 01, 2007 4:18 pm
Lokalizacja: inąd się znamy...

Postautor: GISMAR » ndz gru 23, 2012 9:01 am

ciekawe co się będzie działo na ulicach Warszawskich jak się nie dogadają... korki..korki i jeszcze większe korki
GISMAR
 
Posty: 37
Rejestracja: sob paź 24, 2009 7:58 am
Lokalizacja: Piaseczno

Postautor: Kamil M » ndz gru 23, 2012 10:28 am

W związku ze zbliżającą się Wigilią i świętami. Warto przyjrzeć się kursowaniu komunikacji miejskiej na terenie gminy Lesznowola i Piaseczno.

Gmina Lesznowola:

linia 707, 721, L-1, L-3 według świątecznego rozkładu jazdy.

linia 728 według świątecznego rozkładu jazdy z wyłączeniem kursu 18:25 w kierunku Złotokłosu i 19:25 w kierunku P+R Al. Krakowska.

linia okresowa 807 i linia uzupełniająca L-4 nie kursują w dniu 24 grudnia 2012 roku.

Gmina Piaseczno:

linia 707, 724, L-2, L-5, L-13 według świątecznego rozkładu jazdy.

linia uzupełniająca L-19 kursuje według sobotniego rozkładu jazdy.

linia 727 według świątecznego rozkładu jazdy z wyłączeniem podjazdów autobusów do cmentarza Południowego w Antoninowie.

linia 728 według świątecznego rozkładu jazdy z wyłączeniem kursu 18:25 w kierunku Złotokłosu i 19:25 w kierunku P+R Al. Krakowska.

linie 709, 710 i 739 kursują według specjalnego rozkładu jazdy. Więcej składów pojawi się w przedpołudniowym szczycie. Wszystko w związku z tym, że wiele osób musi udać się normalnie do pracy w Wigilię. Jednak po godzinie 17:00 zostaną ograniczone kursy autobusów na liniach: 709 i 739.

W dniach 25 – 26 grudnia 2012 roku:

Na liniach autobusowych obowiązuje świąteczny rozkład jazdy. Za wyjątkiem linii podmiejskich z naszego powiatu piaseczyńskiego. Ograniczone zostanie kursowanie linii 709, 728 i 739.

W przypadku linii podmiejskiej 709 autobusów będzie zdecydowanie mniej, niż nawet według rozkładu niedzielnego. W szczycie od godziny 7 do 17 będą kursować autobusy co 20 minut.

W przypadku linii podmiejskiej 728 wypada praktycznie połowa kursów z P+R. Al. Krakowska i Złotokłosu. Z pętli P+R Al. Krakowska nie odjadą kursy: 8:25, 10:25, 12:25, 14:25, 16:25 i 18:25, ale tylko w dniu 26 grudnia. Z pętli Złotokłos nie odjadą kursy: 9:25, 11:25, 13:25, 15:25, 17:25 i 19:25, ale tylko w dniu 26 grudnia. Podobne zmiany będą miały miejsce w dniu 1 stycznia 2013 roku.

W dniach 27 – 28 grudnia 2012 roku:

Obowiązuje rozkład dnia powszedniego.

Źródło: www.ztm.waw.pl

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Ruch Palikota
portal WspolneRazem.pl
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Wspólny BILET dla Piaseczna

Postautor: LukaszW » pt gru 28, 2012 7:51 pm

Obrazek

Od dnia 1 kwietnia przestaje obowiązywać wspólny bilet. Oznacza to, że ze stacji Zalesie Górne, Piaseczno i Nowa Iwiczna nie będzie można jeździć na kartę miejską a będzie trzeba dodatkowo wykupywać bilet. Co wiąże się ze znacznym zwiększeniem kosztów dojazdu do pracy czy szkoły. Z tego względu niebawem pojawi się petycja w tej sprawie. Wspólny BILET dla Piaseczna http://www.facebook.com/WspolnyBiletDlaPiaseczna
LukaszW
 
Posty: 126
Rejestracja: pn gru 03, 2012 11:03 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Postautor: Kamil M » pt gru 28, 2012 10:02 pm

Została także poruszona kwestia wypowiedzenia „Wspólnego Biletu” przez Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie. Wicewójt Marek Ruszkowski powiedział, że przyjęty przez Radę Gminy Lesznowola aneks z m.st Warszawą jest na I kwartał 2013 r. Tak naprawdę nie wiadomo co stanie się w II, III i IV kwartale 2013 r. Gmina Lesznowola na razie nie dostała wypowiedzenia umowy dotyczącej „Wspólnego Biletu” od ZTM-u Warszawa. W związku z tym nadal mamy do czynienia ze statusem quo. Warto dodać, że dzisiaj na stronie ZTM-u Warszawa pojawiła się informacja dotycząca wypowiedzenia „Wspólnego Biletu” gminom podwarszawskim:

„Decyzję o złożeniu wypowiedzeń ZTM podjął po sesji budżetowej, na której Rada Warszawy ograniczyła przyszłoroczne wydatki na transport publiczny a także w kontekście docierających do ZTM sygnałów z podwarszawskich gmin, o tym, że koszty, jakie ponoszą współfinansując Wspólny Bilet są dla nich zbyt dużym obciążeniem.

Porozumienia z gminami mogą być rozwiązane za trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia. ZTM chce więc ten warunek formalny spełnić. Zanim wypowiedzenia staną się prawomocne, ZTM będzie prowadził z gminami rozmowy na temat kontynuacji współpracy w dotychczasowej lub nowej formule (źródło: www.ztm.waw.pl)”.

Możliwe, że podpisanie nowego aneksu do porozumienia międzygminnego z m.st Warszawą dotyczącego transportu gminnego pozwoli na zachowanie dotychczasowych regulacji. Bez konieczność nowych negocjacji i likwidacji możliwości podróżowania na bilecie ZTM Warszawa w Kolejach Mazowieckich. Warto dodać, że „Wspólny Bilet” kosztuje gminę Lesznowola – 600 000,00 zł (dane dotyczą roku 2013).

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Ruch Palikota
portal WspolneRazem.pl
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » czw sty 03, 2013 1:06 am

Kolejna podwyżka biletów od Nowego Roku 2013 nie będzie nam gwarantowała utrzymania wszystkich dotychczasowych połączeń. Wszystko jest związane z decyzją warszawskich radnych Platformy Obywatelskiej, którzy podjęli decyzję o zabraniu, aż 190 000 000,00 zł Zarządowi Transportu Miejskiego. W związku z zaistniałą sytuacją są planowane spore cięcia, które dotkną pasażerów z gmin podwarszawskich jak i samej Warszawy.

Od Nowego Roku 2013 mamy do czynienia już z kolejną podwyżką cen biletów. Wzrost opłat za podróżowanie wynosi od 10% do 30%. Niestety znowu najbardziej stracą mieszkańcy podwarszawskich gmin, którzy podróżują do Warszawy. Wzrost opłat w przypadku 2 strefy wyniósł już 80,00 zł (116,00 zł w 2011 roku -> 196,00 zł w 2013 roku) przy bilecie 30 dniowym imiennym. To jednak nie jest koniec podwyżek, bo docelowo ma on kosztować, aż 220,00 zł w 2014 roku. Dla porównania w strefie 1 aktualnie zapłacimy 100,00 zł. a w 2014 roku będzie to kwota - 110,00 zł. Tak duże rozbieżności w cenach 1 i 2 strefy ZTM Warszawa tłumaczy większym kilometrażem przebytym przez pasażerów podwarszawskich gmin. Jednak to nie jest do końca prawda. Bardzo dobry przykład w tej mierze podała gazeta.pl/warszawa:

"(...)Bilet na przejazd 4,5 kilometra linią podmiejską z rynku w Starych Babicach do pętli na Górczewskiej w Warszawie kosztuje 7 zł. Kolejne 19 kilometrów na Sadybę autobusem 189 pokonamy za 4,4 zł. To oczywisty absurd(...)".

Warto do kolejnej wysokiej podwyżki cen biletów dla aglomeracji podwarszawskiej dodać sumy dotacji jakie gminy dopłacają do kasy ZTM-u Warszawa poza cenami biletów. W przypadku gminy Lesznowola i Piaseczno, najwięcej dopłaca ten drugi samorząd. W 2013 roku Piaseczno przekaże ZTM-owi Warszawa sumę - 7 261 190,00 zł. Jeżeli do tej kwoty dodamy dopłatę do "Wspólnego Biletu" - 1 200 000,00 zł to otrzymamy łącznie 8 461 190,00 zł. Z kolei Lesznowola zapłaci sumę - 2 150 000,00 zł. Jeżeli do tej kwoty dodamy dopłatę do "Wspólnego Biletu" - 600 000,00 zł to otrzymamy łącznie 2 750 000,00 zł. Tylko dotacje z tych dwóch podwarszawskich gmin dają sumę 11 211 190,00 zł, które są przekazywane ZTM-owi Warszawa za możliwość korzystania z linii strefowych (700), linii uzupełniających (L) i "Wspólnego Biletu" czy oferty podróżowania na bilecie ZTM-u Warszawa w Kolejach Mazowieckich bez dodatkowych opłat!. Mimo tak wysokiego finansowania wiele wskazuje na to, że samorządy podwarszawskie stracą możliwość korzystania ze "Wspólnego Biletu". Byłby to bardzo duży cios dla mieszkańców Nowej Iwicznej, Piaseczna i Zalesia Górnego, którzy na biletach okresowych ZTM-u Warszawa podróżują Kolejami Mazowieckimi do stolicy. Na pewno do końca marca 2013 roku "Wspólny Bilet" będzie obowiązywał. Co stanie się po 1 kwietnia 2013 roku?. ZTM Warszawa w tej sprawie nabrał wody w usta i nic nie można się od nich dowiedzieć!. Zdawkowo padają stwierdzenia, że negocjacje w tej sprawie trwają. Jednak oficjalne wypowiedzenie umowy na "Wspólny Bilet" potwierdziło tylko Starostwo Powiatowe w Wołominie!. Inne samorządy lokalne nie podały tej informacji, lub też zaprzeczyły. Tak było choćby w przypadku gminy Lesznowola, która w dniu 29 grudnia 2012 roku nie potwierdziła dostania wypowiedzenia od ZTM-u Warszawa w sprawie "Wspólnego Biletu". Jednak sytuacja mogła ulec diametralnej zmianie!. Wszystko przez to, że w dniu 2 stycznia 2013 roku wypowiedzenie odnośnie "Wspólnego Biletu" dostała gmina Piaseczno!.


Nie wszystkie gminy podwarszawskie utrzymały dotychczasowe umowy z ZTM-em Warszawa. Pruszków i Otwock wycofały się z finansowania dwóch linii w ramach ZTM-u Warszawa. W przypadku Pruszkowa zrezygnowano z utrzymywania linii uzupełniającej L-11, a Otwock zrezygnował z linii nocnej N-75. Wszystko przez bardzo wysokie koszty utrzymywania tych połączeń!. W Pruszkowie mimo rezygnacji z linii uzupełniającej L-11 podjęto decyzję o utworzeniu własnej linii 1, która jeździ dokładnie tą samą trasą. Włodarze Pruszkowa twierdzą, że na takim rozwiązaniu są wstanie średnio zaoszczędzić blisko 20% dotychczasowego finansowania linii L-11. Nie wykluczone, że tą drogą powinny pójść inne samorządy lokalne. Wszystko po to aby uświadomić ZTM-owi Warszawa, że nie są jednym monopolistom na rynku transportu zbiorowego!. Dzisiaj to ZTM Warszawa dyktuje podwarszawskim gminom zasady gry, które potrafi nawet zmieniać w trakcie ich trwania - "Wspólny Bilet". W związku z tym ten kontrahent dla samorządów lokalnych przestaje być przewidywalny!.


Jednak największy błąd w przypadku ZTM-u Warszawa popełniła Rada Miejska m. st Warszawy, która już w 2011 roku podjęła decyzję o podwyżce biletów w okresie 2011 - 2014. Przez jedną uchwałę dokonano bardzo dużej podwyżki cen biletów (30-100%) nie biorąc w ogóle pod uwagę faktu zmieniających się cen paliwa, podatków czy też inflacji. Mimo dużych spadków cen paliwa w ostatnim czasie (0,44 gr na 1 litrze PB95 względem września 2012 roku) i dość nie wielkiej inflacji, która w skali roku wyniosła tylko 4%. Otrzymaliśmy kolejne podwyżki rzędu 10 - 30%!. Dziwi fakt, że warszawscy radni nie uwzględnili tych danych przy kolejnej podwyżce!. Przy tak dobrych czynnikach wpływających na cenę biletu nie można już twierdzić, że wzrost opłat powoduje galopującą inflacja i cena baryłki ropy naftowej na światowych giełdach!.

Niestety wzrost opłat za bilety nie zagwarantuje nam dotychczasowych połączeń w ramach ZTM-u Warszawa. Najwięcej mogą stracić podwarszawskie gminy, które nie mają pewności utrzymania "Wspólnego Biletu" umożliwiającego podróżowanie na biletach okresowych w Kolejach Mazowieckich i Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Straci też sama Warszawa, bo mówi się o wielu cięciach w ramach samej stolicy. Przesądzona jest już likwidacja nocnych kursów warszawskiego metra. Dodatkowo szuka się cięć w liniach autobusowych i tramwajowych. Jak bumerang powracają znowu plany likwidacji przyśpieszonej linii 521 na rzecz linii zwykłej - 113.

W najbliższym czasie poznamy wszystkie odpowiedzi na nurtujące nas pytania. Dzisiaj wiadomo jest jedno, że wszyscy pasażerowie mają już dosyć kolejnych podwyżek!. Zwłaszcza ci, którzy dzisiaj stali w wielometrowych kolejkach w Punktach Obsługi Pasażera (POP), tylko po to aby odebrać pieniądze za stare nie wykorzystane bilety w 2012 roku!.

Źródło: warszawska gazeta.pl, biuletyn informacji publicznej gminy Lesznowola, biuletyn informacji publicznej gminy Piaseczno, ZTM Warszawa, wiadomosci wpr24.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Ruch Palikota
portal WspolneRazem.pl
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Zamienić N83 do Piaseczna na prywatną linię

Postautor: Majkel » czw sty 03, 2013 8:51 am

Kamil M pisze:Otwock zrezygnował z linii nocnej N-75. Wszystko przez bardzo wysokie koszty utrzymywania tych połączeń!. W Pruszkowie mimo rezygnacji z linii uzupełniającej L-11 podjęto decyzję o utworzeniu własnej linii 1, która jeździ dokładnie tą samą trasą. Włodarze Pruszkowa twierdzą, że na takim rozwiązaniu są wstanie średnio zaoszczędzić blisko 20% dotychczasowego finansowania linii L-11. Nie wykluczone, że tą drogą powinny pójść inne samorządy lokalne. Wszystko po to aby uświadomić ZTM-owi Warszawa, że nie są jednym monopolistom na rynku transportu zbiorowego!

Wydaje mi się, że UMiG Piaseczno mógłby ponegocjować z ZTMem na temat nocnej linii N83, która ma bardzo długo trasę http://ztm.waw.pl/rozklad_nowy.php?c=182&l=1&q=N83 Jeżeli negocjacje nie powiodłyby się, to może korzystniej finansowo byłoby puścić nocny autobus w stylu dawnego EXPRESS PIASECZNO, który miałby trasę od Dworca Centralnego prosto przez Puławską do Piaseczna, omijając zbędne lokalizacje, które odwiedza N83.
Awatar użytkownika
Majkel
 
Posty: 1378
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 8:52 pm
Lokalizacja: okolice

Postautor: StaryBobrowiec » czw sty 03, 2013 11:12 am

Też uważam, że Piaseczno powinno się wypiąć na ZTM i zorganizować własny transport, wzorem Pruszkowa. Zwłaszcza że Warszawa od 20 lat nie potrafi przestawić swojej floty na CNG (połowę tańsze paliwo). Za chwilę na Puławskiej będzie luźniej (po otwarciu S79/S2).
StaryBobrowiec
 
Posty: 69
Rejestracja: śr lis 28, 2012 1:53 pm
Lokalizacja: Z Bobrowca

Postautor: Jacenty » czw sty 03, 2013 11:07 pm

Majkel pisze:Wydaje mi się, że UMiG Piaseczno mógłby ponegocjować z ZTMem na temat nocnej linii N83, która ma bardzo długo trasę http://ztm.waw.pl/rozklad_nowy.php?c=182&l=1&q=N83 Jeżeli negocjacje nie powiodłyby się, to może korzystniej finansowo byłoby puścić nocny autobus w stylu dawnego EXPRESS PIASECZNO, który miałby trasę od Dworca Centralnego prosto przez Puławską do Piaseczna, omijając zbędne lokalizacje, które odwiedza N83.


Jak kiedyś pytałem dlaczego nocny ma taką trasę to dostałem odpowiedź,że płacimy tylko za odcinek od Dąbrówki do PKP.Resztę ustala Warszawa.
Chcemy prostszej trasy:musimy zapłacić.

Express dobrą rzeczą był ale nie zapominajmy że wtedy nie było wspólnego biletu na KM i dlatego odnieśli taki sukces.
Nie sądzę żeby teraz przebił się przewoźnik który będzie poza taryfą ZTM.
Obrazek
Awatar użytkownika
Jacenty
 
Posty: 2866
Rejestracja: sob wrz 01, 2007 4:18 pm
Lokalizacja: inąd się znamy...

Postautor: Kamil M » czw sty 03, 2013 11:43 pm

Ja widzę, że powoli podwarszawskie gminy dojrzewają do realizacji własnego transportu publicznego. W przypadku "eLek" właściwie dzisiaj nic nie stoi na przeszkodzie aby samemu realizować takie połączenia. Tak jak pisałem wyżej, jest szansa na zmniejszenie finansowania o blisko 20%. W przypadku Lesznowoli dofinansowanie na L-1, L-3, L-4 wynosi 980 000,00 zł rocznie. Licząc obcięcie z tej sumy 20% daje dodatkową kwotę dla gminy rzędu 196 000,00 zł. Co przy dzisiejszych trudnościach finansowych jest pokażmy zastrzykiem dla mniejszych gmin. W przypadku realizowania własnych połączeń gminnych można by honorować bilety 30 i 90 dniowe imienne ZTMu Warszawa.

Gorzej wygląda sytuacja z liniami 700, których jest dość sporo na terenie gminy Piaseczno i Lesznowola. Tutaj rozwiązaniem mogło by być stworzenie gminnego zakładu komunikacyjnego. Taki powstał w £omiankach - Komunikacja Miejska £omianki. Gmina £omianki posiada własne autobusy i ma porozumienia z Warszawą odnośnie funkcjonowania linii. System płatności płatności wygląda trochę jak nowa strefa dla gminy Marki - Warszawa Plus. Określonych jest klika stref dla każdego pasażera. Jest przewidziana oferta dla podróżujących po £omiankach i Czosnowie, jest dla £omianek i Warszawy, jest dla Czosnowa i Warszawy. Zasada generalnie jest taka im dalej tym więcej płacisz. W 2012 roku miesięczny imienny 30 dniowy kosztował w ramach KM £omianki w strefie £omianki - Warszawa 164,00 zł, przy normalnym bilecie w ramach ZTM-u Warszawa na 1 i 2 strefę - 156,00 zł. W przypadku biletu miesięcznego na linii Czosnów - Warszawa ta cena była zdecydowanie wyższa 184,00 zł za miesięczny bilet. Przy 156,00 zł na bilet miesięczny 30 dniowy na 1 i 2 strefę. Warto podkreślić, że mimo podwyżki cen biletów w ramach ZTMu Warszawa. Ceny biletów w ramach Komunikacji Miejskiej £omianki zostały na nie zmienionym poziomie. W związku z tym aktualnie podróżni z £omianek zyskują, bo cena biletu miesięcznego 30 dniowego na 1 i 2 strefę wynosi 196,00 zł, a na bilet £omianki - Warszawa 164,00 zł (zysk 32,00 zł). Z kolei na bilecie Czosnów-Warszawa 184,00 zł (zysk 12,00 zł). Dopiero od 1 września 2013 roku planowane są podwyżki do 180,00 zł na £omianki-Warszawa i do 200,00 zł ana Czosnów-Warszawa. Jednak trzeba pamiętać, że od 1 stycznia 2014 roku za bilet miesięczny na 1 i 2 strefę zapłacimy 220,00 zł.

Tak jak widać pomysł £omianek na "Wspólny Bilet" z Warszawą nie jest zły. Generalnie pasażerowie zyskują tańsze bilety. Nie jako korzystając już regulacji jakie ma dać nowa strefa biletowa - "Warszawa Plus". Ta nowa strefa ma być testowana w gminie Marki i ma dać realne obniżki dla dojeżdżających do pracy i szkoły w Warszawie.

Można także zrezygnować całkowicie w przypadku linii 700 z pomocy ZTM-u Warszawa i zacząć realizować je we własnym zakresie. Nie wykluczone, że udałoby się zejść z ceny. W tym roku kończą się wieloletnie umowy dotyczące firm realizujących połączenia dla ZTM-u Warszawa: Mobilis, ITS Michalczewski, PKS Grodzisk Mazowiecki. Te firmy posiadają odpowiednie autobusy i mogłyby realizować połączenia na liniach podwarszawskich. Co do kosztów to firmy prywatne były tańsze od Miejskiego Zakładu Autobusowego w Warszawie.

Dzisiaj trzeba szukać tańszych rozwiązań, bo ZTM Warszawa uparł się na gminy podwarszawskie i chce je łupić z podwyżkami opłat za bilety. Nie ma dzisiaj pewności czy ZTM jak zabraknie mu środków nie zaatakuje istniejącyh umów międzygminnych dotyczących porozumienia z m.st Warszawą na linie 700 i "eLki". Przykład "Wspólnego Biletu" daje sporo do myślenia. Dodam tylko, że sam zachodzę w głowę: skąd nasze samorządy lokalne wezmą pieniądze na dopłatę do "Wspólnego Biletu", której chce ZTM Warszawa?. Skoro budżety na rok 2013 zostały już przyjęte i środki na dopłatę do "Wspólnego Biletu" przeznaczone przez gminę Piaseczno (1 200 000,00 zł) i gminę Lesznowola (600 000,00 zł).

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Ruch Palikota
portal WspolneRazem.pl
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Majkel » pt sty 04, 2013 12:36 pm

Jacenty pisze:Jak kiedyś pytałem dlaczego nocny ma taką trasę to dostałem odpowiedź,że płacimy tylko za odcinek od Dąbrówki do PKP.Resztę ustala Warszawa.
Chcemy prostszej trasy:musimy zapłacić.

O tym nie wiedziałem, dzięki za info.
Awatar użytkownika
Majkel
 
Posty: 1378
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 8:52 pm
Lokalizacja: okolice

Wspólny BILET dla Piaseczna

Postautor: Martin » śr sty 09, 2013 10:20 am

Obrazek

Obrazek

Michał Rosa - Radny Rady Miejskiej w Piasecznie pisze:Na moim profilu przedstawiam pismo ZTM-u ws. wypowiedzenia wspólnego biletu. Jak możecie przeczytać nie jest tak źle, jak było to przedstawiane. ZTM nie powiedziało: koniec wspólnego biletu, martwcie się, macie problem. Będzie niebawem przedstawiona nowa propozycja współpracy. Z tego co powiedział mi wczoraj Naczelnik Wydziału Infrastruktury i Transportu Publicznego Urzędu Miasta w Piasecznie pan Rasiński dzisiaj dyrektor ZTM ma spotkać się przedstawicielem Kolei Mazowieckich. Po tej rozmowie będzie spotkanie kierownictwa ZTM z władzami samorządów podwarszawskich. Jak zresztą okazało się to Koleje Mazowieckie zdecydowały się podnieść stawki za przejazdy w ramach wspólnego biletu. Zatem to nie ZTM jest winowajcą tego zamieszania. Po prostu Zarząd Transportu Miejskiego nie jest w stanie unieść dodatkowych obciążeń.


£ukasz Krawczyński - Radny Powiatu Piaseczyńskiego http://www.facebook.com/WspolnyBiletDlaPiaseczna pisze:W sprawie tak zwanego wspólnego biletu. Zgodnie z zobowiązaniem pozwoliłem sobie poczynić pewne ustalenia w przedmiotowej sprawie.

1. Co najważniejsze wydaje się, że sprawa zostanie załatwiona w ciągu najbliższych dwóch miesięcy.
2. W ciągu najbliższych 2 tygodni dojdzie do spotkania w Piasecznie wszystkich Wójtów i Burmistrzów gmin ościennych w tej sprawie. Inicjatorem spotkania jest Zdzisław Lis.
3. Problem jeżeli można tak powiedzieć leży po stronie Kolei Mazowieckich, a chodzi w szczególności o sposób rozliczeń finansowych.
4. Jest przygotowywana propozycja rozwiązania, które zadowoli wszystkie strony i tak jak napisałem mieszkańcy powinni odczuć poprawę vide powrót do starych zasad w ciągu maksymalnie dwóch miesięcy.
Marcin Borkowski [Martin]
- usługi fotograficzne zapraszam na fotoblog ze zdjęciami
Awatar użytkownika
Martin
Site Admin
 
Posty: 12712
Rejestracja: czw lut 15, 2007 12:28 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Zmiany w komunikacji miejskiej

Postautor: Redakcja » pt sty 11, 2013 11:30 am

Obrazek

W programie Kontr-o-wersje Joanny Szelągowskiej: Zmiany w komunikacji miejskiej. Gośćmi programu byli eksperci, samorządowcy i przedstawiciele ZTM http://www.tvp.pl/warszawa/publicystyka/kontrowersje/wideo/zmiany-w-komunikacji-miejskiej-10012013/9708878
Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Postautor: argrabi » pt sty 11, 2013 12:05 pm

hehe, napis na obrazku jest dość wymowny i świadczy o pewnych nastrojach społecznych. :)
Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą
Awatar użytkownika
argrabi
 
Posty: 920
Rejestracja: wt paź 25, 2011 7:28 am
Lokalizacja: Piachowo

Petycja Mieszkańcy przeciwko likwidacji Wspólnego Biletu

Postautor: Kamil M » pt sty 11, 2013 12:18 pm

W związku ze sprawą "WspólnegoBiletu" i wygranej w tej mierze Warszawy odnośnie nocnego metra. Stworzyłem petycję, która powinna pomóc nam w skutecznej walce o pozostawienie "WspólnegoBiletu" w powiecie piaseczyńskim i innych gminach podwarszawskich.

Dlatego popierajcie, lajkujcie i pomagajcie przy tej petycji. Sprawa jest ważna i trzeba podejmować jak najwięcej inicjatyw, które mogę wpłynąć na poprawę sytuacji.

http://www.petycje.pl/petycja/9190/mieszkancy_gmin_podwarszawskich_przeciwko_likwidacji_awspolnego_biletua_na_km_i_wkd_dla_st.html

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Ruch Palikota
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

PoprzedniaNastępna

Wróć do Sprawy mieszkańców gminy Piaseczno

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości

cron