Komunikacja w Gminie Piaseczno

Pisz tutaj o nurtujących problemach mieszkańców gminy Piaseczno, ich pomysłach oraz propozycjach rozwiązania.

Moderator: GTW

Tramwajem z Piaseczna do Warszawy

Postautor: Majkel » pt maja 15, 2015 7:33 am

Obrazek

Tysiące osób codziennie stoją w korkach na ulicy Puławskiej w Warszawie. Rano do pracy w stolicy dojeżdżają mieszkańcy m.in. Piaseczna, Józefosławia, Magdalenki, Zalesia i okolic. Po południu wracają do domów w godzinach komunikacyjnego szczytu. Pokonanie autem 16 kilometrów z Politechniki do Nowej Iwicznej zajmuje czasami nawet półtorej godziny.

Pojawiały się różne propozycje usprawnienia dojazdu do Warszawy z Piaseczna i okolic. Mówiło się o wytyczeniu buspasów, co nie za bardzo spodobało się kierowcom, którzy obawiali się jeszcze większych korków.

Kiedyś z Dworca Południowego do Piaseczna kursowały trolejbusy. Pamiętam, że były z nimi kłopoty z powodu częstych usterek pantografów. Ponadto taki trolejbus też raczej nie ominie korka. W zamierzchłych czasach kursowała tędy Kolejka Grójecka.

Jeździła kolejka, to może warto postawić na tramwaj? Były już przecież kiedyś takie plany. To rozwiązanie wydaje się całkiem sensowne. Puławska jest dość szeroka, zatem na środku można zbudować torowisko. Teraz tramwaje kursują do pętli Wyścigi. Przedłużenie linii do Piaseczna pozwoliłoby bez przesiadki dojechać do Centrum, a nawet i do odleglejszych dzielnic Warszawy.

Tramwaje generalnie w korkach nie stoją. Oczywiście, pod warunkiem, że nie wydarzy się wypadek, albo nie dojdzie do jakiejś awarii. Przypuszczam, że wiele osób zrezygnowałoby z samochodu, mając zapewniony w miarę szybki dojazd do Centrum. Dodatkowo zaoszczędziliby jeszcze całkiem sporo nie korzystając z płatnych parkingów w stolicy. Należałoby zastanowić się tylko nad budową w Piasecznie parkingu P+R dla osób dojeżdżających z okolicy. Mogliby zostawić auto, przesiąść się do tramwaju i bez stresu dotrzeć do pracy w stolicy. Później powrót też nie byłby taki uciążliwy. Jak mówił mi znajomy, dojeżdżający codziennie autem do pracy na Politechnikę Warszawską, obecnie korki na Puławskiej są często aż do godziny 20.

Może kiedyś uda się to zmienić. Po pierwsze należy zadać pytanie, czy znalazłyby się stosowne środki finansowe na realizację tej inwestycji? Jak długo trwałaby budowa torowiska? Jakie w tym czasie były utrudnienia? Pytań jest sporo, ale chyba warto się nad nimi pochylić.

Co Państwo sądzicie o tym pomyśle? Czy przesiedlibyście się do tramwaju? Czekam na Wasze opinie. http://wiadomosci.onet.pl/warszawa/tram ... awy/54kw1y
Awatar użytkownika
Majkel
 
Posty: 1378
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 8:52 pm
Lokalizacja: okolice

Konsultują z ZTM w kursowaniu linii 727 i 739

Postautor: Filip » czw maja 21, 2015 8:24 pm

W czwartek 14 maja w Urzędzie Gminy odbyło się posiedzenie Komisji Polityki Gospodarczej, na którą przybyli przedstawiciel ZTM, burmistrz Zdzisław Lis, wiceburmistrz Anna Juszczyk oraz doradca burmistrza Daniel Putkiewicz. Rozmawiano o propozycji ZTM-u dotyczącej głównie zmian w kursowaniu linii 727 i 739.

Wszystko wskazuje na to, że jakiekolwiek zmiany możliwe będą najwcześniej po wakacjach. Potrzebne będą dalsze rozmowy, jak również znalezienie środków finansowych przez samorząd na realizację nowych tras czy dodatkowych kursów. Co ustalono do tej pory?

707 i 737

Te dwie linie nie budzą zbyt wielkich kontrowersji. Atutem nowego przebiegu 707 jest fakt, że będzie łączył centrum Piaseczna z lotniskiem Okęcie, czyli zachodnią stroną Warszawy, zapewni też dojazd do centrum w Jankach. Z kolei autobus 737 – o czym świadczy publikowany już wcześniej fragment argumentacji ZTM-u, jak też opinie radnych – to linia stworzona głównie z myślą o mieszkańcach Warszawy podróżujących na nekropolię. Mieszkańcom z miejscowości położonych w drodze na cmentarz umożliwi dojazd tylko do Warszawy, nie będzie przejeżdżał przez Piaseczno, które jest dla nich częstszym celem podróży.

Dokąd z 727?

Przedstawiciel ZTM zwracał uwagę, że zmniejszenie znaczenia 727 i skrócenie jego trasy daje bezpośrednią możliwość zwiększenia taboru na linii 739. Wielu trudno jest jednak zaakceptować zmianę, w której jedna linia – czy jeden rejon – zyskuje, ale kosztem innego. Ponadto, jak podnosił radny Antoni Rosłon, skrócenie trasy „siódemki” skończy się dramatem dla mieszkańców Robercina, Antoninowa czy Mieszkowa. Mieszkańcy mają szkołę i przychodnię w Gołkowie, szkoły średnie w Piasecznie, a takie rozwiązanie pozbawia ich komunikacji z tymi miejscami. O 727 walczył też radny Michał Rosa, argumentując potrzebę bezpośredniego połączenia z Warszawą (przesiadka często oznacza konieczność zakupu kolejnego biletu).

Patrząc na proponowaną nową trasę 727, nie sposób też nie zauważyć pewnych nieścisłości – ot choćby ZTM twierdzi, że autobus zbyt dużo czasu traci na przejazdach przez Zalesie Dolne i Puławską. Zgoda. Ale tyle samo czasu co na Puławskiej spędzi w korku na Okulickiego i kręcąc się przez Józefosław. Czasowo wyjdzie na to samo. Ponadto, skoro linia ma w założeniu obsługiwać mieszkańców południowych rejonów gminy, jej wyjazd poza Piaseczno jest nieuzasadniony. Albo niech dojeżdża do Wilanowskiej, albo robi pętlę w Piasecznie. Dla południa gminy tracenie czasu w Józefosławiu jest pozbawione sensu, zamiast na PKP Jeziorki mogą wysiąść na PKP Piaseczno, gdzie wsiądą również do pustego 709.

Wszystko na północ

Potrzeby mieszkańców Józefosławia i Julianowa definiowane są inaczej. Tu liczy się dojazd do Warszawy, Piaseczno jest kierunkiem co prawda potrzebnym, ale marginalnym w stosunku do zapotrzebowania na dojazd do stolicy. Przysłowiowy diabeł tkwi w szczegółach. Obecni na komisji radni z terenu byli generalnie zadowoleni z propozycji, choć już radna Hanna Krzyżewska przypominała, że nowy przebieg 739 kasuje komunikację dla Julianowa i całego ciągu Julianowskiej. Po przeanalizowaniu możliwości manewrowych okazało się, że 739 prawdopodobnie pojechałoby Julianowską aż do cmentarza, co ma kluczowe znaczenie w aspekcie dojazdu do szkoły na Kameralnej.
Jedną z przedstawionych propozycji byłoby też uruchomienie nowej linii typu „L” obsługującej połączenie komunikacyjne Józefosławia i Julianowa z Piasecznem. Radni oraz zarząd gminy mają przemyśleć jeszcze propozycje, przedstawiciel ZTM ma przygotować dodatkowe informacje i propozycje na następne spotkanie za około miesiąc.

Trudno wszystko wyważyć

Gmina, która z roku na rok łoży coraz większe środki na komunikację, nie ma łatwego zadania. Ustawowo musi wszak odpowiadać na potrzeby wszystkich mieszkańców, a nie grupy wybrańców. Propozycja ZTM niepotrzebnie podzieliła mieszkańców, co nie ułatwia znalezienia wyjścia z konfliktu. Czytając komentarze w internecie i rozmawiając z mieszkańcami z południowych rejonów, da się odczuć złość i zażenowanie.
– Mieszkamy tu od lat, zawsze był autobus do Warszawy, a teraz ma go nie być, bo Józefosław kupił bloki bez żadnej infrastruktury i nagle im się wszystko należy? – pytają mieszkańcy.
Z drugiej strony, samorząd jest w tej niekomfortowej sytuacji, ponieważ w pewien sposób musi wziąć na siebie odpowiedzialność i wypić przysłowiowe piwo, którego nawarzyli developerzy, upychając w Józefosławiu osiedla do granic przyzwoitości. Dziś trudno jeszcze przewidzieć, jak będą ostatecznie wyglądać nowe przebiegi tras autobusów podmiejskich na terenie Piaseczna, podajemy więc przedstawione opcje i będziemy dalej śledzić temat oraz dzielić się z Państwem pozyskanymi informacjami.

KRZYSZTOF DYNOWSKI http://www.przegladpiaseczynski.pl/aktu ... tuja-z-ztm
Awatar użytkownika
Filip
 
Posty: 1752
Rejestracja: pt kwie 06, 2012 3:18 pm
Lokalizacja: okolice


Re: Komunikacja w Gminie Piaseczno

Postautor: ulica Puławska » ndz cze 07, 2015 5:27 am

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/ulice,news, ... 70705.html
Obrazek
W połowie marca Rada Warszawy zdecydowała o przekazaniu pieniędzy na budowę buspasa i ścieżki rowerowej na ul. Puławskiej. Mają one powstać do 2016 roku:
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 61106.html
ulica Puławska
 
Posty: 438
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 7:41 pm
Lokalizacja: ulica Puławska

Nadciąga katastrofa komunikacyjna

Postautor: Majkel » czw cze 25, 2015 8:58 am

Obrazek

Już wkrótce z Piaseczna najłatwiej będzie się wydostać w kierunku Warszawy drogą... lotniczą. Ten ponury żart zapowiada nadchodzące kolosalne utrudnienia w komunikacji, które są skutkiem błędów i zaniedbań kolei i samorządu stolicy.

Wszystko wskazuje na to, że planowany od lat remont trasy kolejowej Okęcie-Czachówek Południowy znów się opóźni. Kolejny termin rozpoczęcia inwestycji minął w maju. Prace nie tylko nie ruszyły, ale nawet nie została podpisana żadna umowa z wykonawcą. Co więcej, Polskie Linie Kolejowe, odpowiadające za polskie tory, nawet nie uzyskały jeszcze pozwoleń na budowę linii nr 8.

– PLK chce jak najsprawniej przeprowadzić prace na trasie Warszawa Okęcie-Czachówek. Po uzgodnieniach z podmiotami zewnętrznymi złożyliśmy pod koniec marca komplet sześciu wniosków o pozwolenie na budowę, czekamy na stosowne decyzje Urzędu Wojewódzkiego. Termin podpisania umowy z wykonawcą zależy właśnie od uzyskania wszystkich wymaganych prawem pozwoleń. Chcemy bowiem uniknąć sytuacji, gdy ewentualne odwołania spowolnią proces realizacji tej inwestycji na którymś z planowanych do modernizacji odcinków. Z racji tego, że będziemy musieli wyłączyć z ruchu jeden tor, musimy mieć pewność, że inwestycja realizowana będzie kompleksowo, na całej długości, aby jak najkrócej trwały utrudnienia dla pasażerów, a termin jej ukończenia nie był od samego początku uzależniony od czynników zewnętrznych. Przypominam, że inwestycja ma zapewnione finansowanie UE. Nie jest ono w żaden sposób zagrożone – tłumaczy Maciej Dutkiewicz z Wydziału Prasowego PKP PLK S.A.

Zwrot „jak najkrócej”, którym posłużył się rzecznik, oznacza utrudnienia w dojeździe do Warszawy przez 20 miesięcy. Oczywiście, jeśli w trakcie realizacji inwestycji dojdzie do kolejnych opóźnień, co jest raczej regułą w polskich warunkach, potrwa to jeszcze dłużej. Inwestycja zapewne nie ruszy wcześniej niż jesienią, czyli w chwili, kiedy większość mieszkańców Piaseczna dojeżdżających do pracy w stolicy wróci z wakacji.

Przesiądą się na te 20 miesięcy do samochodów? Być może. Nie oznacza to jednak, że będzie im łatwo dojechać do pracy. W owych 20 miesiącach władze Warszawy zaplanowały bowiem... przebudowę ulicy Puławskiej. Będzie na niej wytyczany nowy buspas, ulica będzie poszerzana, a wzdłuż całego jej przebiegu ma powstać ścieżka rowerowa. Nikogo nie trzeba przekonywać, że taka inwestycja oznacza przynajmniej czasowe zwężenie ulicy i utrudnienia w ruchu. Jeśli do tego dołożyć planowaną na przyszły rok i kolejne lata budowę Południowej Obwodnicy Warszawy, która przecinać będzie dojazd do Warszawy od strony Konstancina... łatwo nie będzie.

Ktoś ma jakiś pomysł?

– Oczywiście, zdajemy sobie sprawę z utrudnień na kolei i planujemy uruchomić dodatkowe połączenia Piaseczna w Warszawą, tak jak uruchamialiśmy dodatkowe linie autobusowe wzdłuż remontowanej linii do Pruszkowa – przekonuje Igor Krajnow, rzecznik warszawskiego ZTM-u. Kiedy wspominamy, że autobusy będą jednak potrzebowały jakiejś drogi, żeby zastąpić kulejącą kolej, traci pewność siebie. – Na pewno będziemy robić wszystko, żeby jakoś złagodzić pasażerom te niedogodności – mówi.

Pomysłu na nadchodzący komunikacyjny klops nie ma także Urząd Miasta i Gminy Piaseczno.

– Mam nadzieję, że mieszkańcy rozumieją, że władze miejskie nie mają wpływu na kolej i remonty ulic w Warszawie – mówi Krzysztof Kasprzycki z urzędu miasta. – Nie możemy nic zrobić. Nie dysponujemy własną komunikacją, a nawet gdybyśmy ją posiadali, to musiałaby być chyba komunikacja lotnicza.

Ten ponury żart pokazuje nie tylko bezradność samorządu wobec nadchodzących kłopotów mieszkańców, ale także to, jak trudna stanie się w najbliższych miesiącach sytuacja dojeżdżających do pracy w Warszawie.

Foto i artykuł: Tomasz Zaborowicz
http://www.przegladpiaseczynski.pl/aktu ... unikacyjna
Awatar użytkownika
Majkel
 
Posty: 1378
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 8:52 pm
Lokalizacja: okolice

Modernizacja linii Warszawa-Radom

Postautor: Ireneusz » pn lip 27, 2015 7:33 pm

Obrazek

Modernizacja 27 km linii kolejowej wraz z przebudową peronów i układu torowego na szlakach i stacjach – to główne założenia podpisanej dziś umowy na modernizację trasy między stacjami Warszawa Okęcie i Czachówek Południowy. Prace o wartości ponad 460 mln zł potrwają 20 miesięcy. Po ich zakończeniu pociągi na znacznej części tego odcinka przyspieszą do 160 km/godz., a pasażerowie skorzystają z nowych, wygodnych peronów.

– Modernizacja linii kolejowej od stacji Warszawa Okęcie przez Piaseczno do Czachówka będzie polegała na rozbiórce i budowie od nowa torów oraz pozostałej infrastruktury kolejowej na całym odcinku. Poza kompleksową modernizacją torów szlakowych zadaniem wykonawcy będzie przebudowa układu torowego stacji Warszawa Okęcie, Piaseczno i Czachówek Południowy w celu usprawnienia obsługi ruchu aglomeracyjnego. Umożliwi to przewoźnikom takim jak Szybka Kolej Miejska uruchomienie całkowicie nowych połączeń obsługujących południową część aglomeracji warszawskiej, w tym Nowej Iwicznej, Piaseczna, Zalesia Górnego i Czachówka oraz Góry Kalwarii – mówi Marcin Mochocki, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., dyrektor ds. realizacji inwestycji.

W ramach modernizacji zostaną przebudowane wszystkie perony na stacjach: Warszawa Okęcie, Piaseczno; Czachówek Południowy oraz na przystankach: Warszawa Jeziorki, Warszawa Dawidy, Nowa Iwiczna, Zalesie Górne, Ustanówek oraz Czachówek Górny. Zostaną one wyposażone w wiaty i będą łatwo dostępne oraz bezpieczne dla osób niepełnosprawnych. Plan robót zakłada również budowę kładki dla pieszych na stacji Warszawa Okęcie i przebudowę kładki na stacji Piaseczno. W Czachówku Południowym powstanie przejście podziemne.

Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. będzie się wiązała również z przebudową wszystkich istniejących przejazdów kolejowych. Efektem będzie usprawnienie również transportu drogowego i poprawa bezpieczeństwa. Kierowcy będą mogli skorzystać z odnowionych i przebudowanych wiaduktów drogowych oraz z jednego nowego, który powstanie w pobliżu przystanku osobowego Warszawa Jeziorki.

Inwestycję na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. wykona Trakcja PRKiI. Umowa została podpisana dzisiaj na dworcu kolejowym w Piasecznie. Zadanie obejmuje opracowanie projektów wykonawczych i realizację robót budowlanych. Wartość kontraktu wynosi 462 mln zł. – Trakcja PRKiI ma wieloletnie doświadczenie w realizacji kilkakrotnie większych kontraktów. Dysponujemy kompleksowym potencjałem specjalistycznego sprzętu i przygotowaliśmy już zaplecza budowy, jesteśmy zatem przygotowani do niezwłocznego rozpoczęcia prac – podkreśla Sławomir Raczyński, wiceprezes zarządu oraz dyrektor ds. produkcji w Trakcji PRKiI.

Podpisana dziś umowa jest trzecim kontraktem na modernizację trasy kolejowej z Warszawy do Radomia. Pierwsze dwa dotyczą zaprojektowania i budowy systemu sterowania ruchem kolejowym oraz modernizacji stacji Radom. W planach na najbliższe miesiące PLK ma ogłoszenie przetargów na kolejne fragmenty tej trasy między Czachówkiem a Warką oraz Warką a Radomiem. Modernizacja tego ostatniego odcinka wiąże się, między innymi z budową drugiego toru. Zakończenie modernizacji całej trasy, która pozwoli na dostosowanie jej do prędkości 160 km/h na 93 procentach długości, planowane jest w perspektywie finansowania UE na lata 2014 – 2020. http://www.kurierpoludniowy.pl/wiadomosci.php?art=15480
Awatar użytkownika
Ireneusz
 
Posty: 1161
Rejestracja: pt cze 04, 2010 1:36 pm

Modernizacja 27 km linii kolejowej Warszawa - Radom

Postautor: Redakcja » pn lip 27, 2015 7:55 pm

Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

SKM-ka pojedzie do Piaseczna z prędkością 160 km/h

Postautor: Beata » wt lip 28, 2015 8:01 am

Obrazek

Z Piaseczna do Warszawy ruszy Szybka Kolej Miejska, ale najpierw będzie niemal dwuletni remont torów. Właśnie podpisano umowę z wykonawcą. Oznacza to, że inwestycja, którą kolejarze przesuwali co najmniej od 2014 r., teraz wreszcie musi się zacząć. Za 462 mln zł firma Trakcja przebuduje 27-kilometrowy odcinek linii radomskiej między Okęciem a Czachówkiem. W 2012 r. wykonała fragment od Dworca Zachodniego przez Służewiec.

SKM z Dworca Gdańskiego?


Marcin Mochocki z zarządu spółki PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiedział, że w ciągu miesiąca zaczną się roboty torowe na Okęciu, a pod koniec roku - także w Piasecznie i Czachówku. Do listopada wojewoda ma przekazać ostatnie pozwolenia na budowę. Zapewne w przyszłym roku pasażerowie odczują poważniejsze utrudnienia: pociągi pojadą wahadłowo tylko jednym torem. Rano więcej kursów powinno być w stronę Warszawy, po południu - do Radomia. Kolejarze nie wykluczają wydłużenia składów. Wszystko potrwa do wiosny 2017 r. - Ta linia jest kluczowa dla obsługi południa aglomeracji, a dworzec w Piasecznie będzie najważniejszym punktem przesiadkowym w tym rejonie - ogłosił Michał Mochocki. Dodał, że czas przejazdu koleją z Piaseczna do Warszawy stanie się "bezkonkurencyjny", bo pociągi będą się mogły rozpędzać do 160 km na godz. Dziś od Okęcia wloką się na starych szynach, podróż trwa aż 40 minut.

W Piasecznie wysiadamy już jednak obok dworca z wybielonymi ścianami, który po remoncie robi doskonałe wrażenie. A jeszcze niedawno była to szara rudera. W zabytkowy przedwojenny budynek władze miasta zainwestowały 4 mln zł. Teraz na stacji zostanie zlikwidowany obecny peron między torami, a w zamian będą dwa nowe po obu stronach linii PKP. Ma być też przebudowana kładka dla pieszych. Obok dworca burmistrz Piaseczna Zdzisław Lis (PO) planuje centrum komunikacyjne z parkingiem na prawie 400 aut.

ZTM zapowiedział, że po remoncie torów skieruje do tego miasta SKM, jak dziś do Otwocka czy Pruszkowa. Nie jest jednak jasne, gdzie w Warszawie będą wysiadać pasażerowie linii radomskiej: czy nadal na Dworcu Śródmieście, czy na planowanym Dworcu Głównym koło pl. Zawiszy. ZTM ogłosił też, że SKM z Piaseczna mogłaby kursować przez Wolę na Dworzec Gdański i dalej do Legionowa. Wtedy podróżni musieliby się przesiadać do metra. - Wszystkie trzy trasy są możliwe, ale pamiętajmy, że linia średnicowa przez Śródmieście zostanie wąskim gardłem nawet po modernizacji. Decydujące zdanie będą mieli przewoźnicy - stwierdził Mochocki.

SKM w 2017 r.

Na podwarszawskim odcinku linii radomskiej firma Trakcja przebuduje perony na wszystkich stacjach i przystankach: Okęcie, Dawidy, Jeziorki, Nowa Iwiczna, Piaseczno, Zalesie Górne, Ustanówek, Czachówek Górny i Południowy. Mają być dostępne dla osób niepełnosprawnych, staną też wiaty. W planach są kładka na stacji Warszawa Okęcie i przejście podziemne w Czachówku Południowym. Niestety, nie powstanie przystanek blisko nowych osiedli w Piasecznie i drogi nr 721 z Lesznowoli. Kolejarze wyremontują wszystkie przejazdy i zbudują wiadukt na ul. Karczunkowskiej w Jeziorkach. Stołeczny ratusz planuje tu parking przesiadkowy.

A co z pozostałą częścią linii Warszawa - Radom? Michał Mochocki zapowiedział, że jeszcze w tym roku spółka PKP PLK ogłosi przetargi na modernizację odcinków Czachówek - Warka i Warka - Radom. Wykonawcy mają być wybrani latem 2016 r. W kolejnym roku przygotują projekty i zdobędą pozwolenia na budowę, która powinna się zacząć na przełomie 2017 i 2018 r. Ruch za Warką zostanie przerwany. W ciągu dwóch lat m.in. zostanie poszerzony most kolejowy nad Pilicą i dobudowany drugi tor przed Radomiem. Czyli dopiero ok. 2020 r. kolej na linii do tego miasta stanie się konkurencją dla busów i autokarów, które mkną już drogą ekspresową.

http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1, ... -km-h.html
My kobiety jesteśmy aniołami, a gdy się nam podetnie skrzydła, lecimy dalej - na miotle:)
Awatar użytkownika
Beata
 
Posty: 1755
Rejestracja: śr lut 10, 2010 4:15 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Komunikacja w Gminie Piaseczno

Postautor: KaroGro » ndz sie 30, 2015 4:18 pm

Pozostaje więc przecierpieć te dwa lata mając świadomość, iż potem będziemy podróżować do Stolicy w warunkach iście komfortowych. A, że teraz będą korki i inne problemy? Postęp przecież kosztuje..
KaroGro
 
Posty: 112
Rejestracja: śr lip 22, 2015 10:30 am

Zmiany w komunikacji ZTM po wakacjach

Postautor: Redakcja » ndz sie 30, 2015 7:08 pm

Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Linia P-1 - Komunikacja w Gminie Piaseczno

Postautor: Ireneusz » śr wrz 23, 2015 7:18 pm

Obrazek

Zdzisław Lis https://www.facebook.com/15162483485722 ... permPage=1 pisze:[biuro] Dziś Rada Miejska podjęła uchwałę o wprowadzeniu dla Mieszkańców bezpłatnych przejazdów w autobusach linii P-1 (linia do szpitala św. Anny). Nowa "zerowa" stawka będzie obowiązywać od 1 października do końca roku. Linia P-1, w całości finansowana przez Gminę Piaseczno, kursuje od 16 marca br wg trasy: Piaseczno/rondo T. Mazowieckiego – Wojska Polskiego – Jana Pawła II – Chyliczkowska – Warszawska - Młynarska - Puławska – Kusocińskiego – Wojska Polskiego – droga 721 - Jarząbka – Dworcowa – Sienkiewicza – Szpitalna/Szpital Św. Anny – Mickiewicza – Sienkiewicza – Dworcowa – Jarząbka – droga 721 – Wojska Polskiego – Kusocińskiego - Puławska – Jana Pawła II – Wojska Polskiego – Piaseczno/rondo T.Mazowieckiego
Awatar użytkownika
Ireneusz
 
Posty: 1161
Rejestracja: pt cze 04, 2010 1:36 pm

Komunikacja w Gminie Piaseczno

Postautor: GISMAR » sob wrz 26, 2015 8:19 pm

I co z tego, kiedy ostatni kurs ma się nijak do powrotu pociągiem z mordoru po godz. 17:00, więc i tak nie ma możliwości skorzystania
GISMAR
 
Posty: 37
Rejestracja: sob paź 24, 2009 7:58 am
Lokalizacja: Piaseczno

P-1 gratisowy autobus w Piasecznie

Postautor: Beata » czw paź 01, 2015 11:20 am

Obrazek

Od 1 października do końca roku pasażerowie kursującej przez centrum Piaseczna linii P-1 mogą jeździć za darmo. Taką decyzję podjęli w poprzednią środę radni. Prawie jednogłośnie.

– Linia nie cieszy się dużą popularnością – informował w czasie sesji rady naczelnik Wydziału Infrastruktury i Transportu Publicznego urzędu gminy Włodzimierz Rasiński. W związku z tym urząd uznał, że należy sprawdzić, czy przyczyną niewielkiego zainteresowania uruchomioną w marcu linią jest cena biletu – 3 złote.

Pomysł bezpłatnych przejazdów nie spodobał się radnemu Zbigniewowi Musze. – Okazuje się, że uruchomiono linię, która nie ma pasażerów, i zamiast normalnego rozwiązania, czyli likwidacji linii, anuluje się opłatę – dziwił się.

Autobusy P-1 kursują od ronda im. Tadeusza Mazowieckiego ulicą Wojska Polskiego, ul. Jana Pawła II, Chyliczkowską, Warszawską, Młynarską, Puławską, Kusocińskiego, trasą na Magdalenkę, Jarząbka, Dworcową, Sienkiewicza i Szpitalną do szpitala przy ul. Mickiewicza i z powrotem.

JOANNA FERLIAN-TCHÓRZEWSKA http://www.nadwisla.pl/index.php?pokaz=tekst&id=4638
My kobiety jesteśmy aniołami, a gdy się nam podetnie skrzydła, lecimy dalej - na miotle:)
Awatar użytkownika
Beata
 
Posty: 1755
Rejestracja: śr lut 10, 2010 4:15 pm
Lokalizacja: Piaseczno

P-1 gratisowy autobus w Piasecznie

Postautor: GISMAR » czw paź 01, 2015 8:04 pm

Może zamiast likwidacji, należy dostosować rozkład jazdy do godzin szczytu porannej podróży do pracy pociągiem i powrotu.
Skasować kursy poza tymi porami a zwiększyć częstotliwość w godzinach szczytu i pasażerowie znajdą się...
GISMAR
 
Posty: 37
Rejestracja: sob paź 24, 2009 7:58 am
Lokalizacja: Piaseczno

Komunikacja w Gminie Piaseczno

Postautor: ulica Puławska » sob paź 03, 2015 8:04 pm

Dokładnie. Powinny P1 być skomunikowane z Koleją Mazowiecką i wtedy ma to sens.
ulica Puławska
 
Posty: 438
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 7:41 pm
Lokalizacja: ulica Puławska

PoprzedniaNastępna

Wróć do Sprawy mieszkańców gminy Piaseczno

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

cron