Strona 1 z 1

Gmina Piaseczno kupuje, bo potrzebuje przestrzeni

Post: pt wrz 02, 2016 6:50 pm
autor: Ireneusz
Obrazek

W kwietniu tego roku radni zgodzili się na kupno przez gminę budynku przy ulicy Warszawskiej 1, do którego miały zostać przeniesione niektóre referaty. Miesiąc temu transakcja została sfinalizowana i wkrótce rozpocznie się remont nieruchomości.

- Zakup budynku przy ul. Warszawskiej 1 podyktowany jest dążeniem gminy do jak najsprawniejszej obsługi mieszkańców, których liczba w gminie Piaseczno w ciągu ostatnich 15 lat podwoiła się – wyjaśniał kilka miesięcy temu Łukasz Wyleziński, kierownik gminnego biura promocji i informacji. - Główna siedziba urzędu przy ul. Kościuszki 5 od dawna nie jest w stanie pomieścić wszystkich wydziałów, stąd niektóre z nich porozrzucane są po różnych lokalizacjach w całym mieście.

Gmina chce, aby centrum administracyjne było skupione w jednym miejscu. A budowa urzędu gminy, jak wynika z wyliczeń, byłaby niezwykle kosztowna i mogła wynieść nawet 20 mln zł. Dlatego jakiś czas temu samorząd zaczął szukać tańszego rozwiązania. Jak udało nam się ustalić, za budynek przy ul. Warszawskiej, który spółdzielnia przekazała gminie 29 lipca, zapłacono w sumie 6 mln zł w dwóch ratach (druga rata ma zostać zapłacona do 16 listopada). - Mamy już opracowaną koncepcję zagospodarowania obiektu – mówi Łukasz Wyleziński. - Trwa procedura przetargowa na projekt techniczny. Następnie przeprowadzony zostanie przetarg na remont budynku i dostosowanie go do potrzeb urzędu.
Remont ma ruszyć w przyszłym roku. Zarezerwowano na niego 1,2 mln złotych. http://www.kurierpoludniowy.pl/wiadomosci.php?art=17116