Wskazówki, opinie w temacie zdjęć, aparatów fotograficznych, sposobie fotografowania, książki fotograficzne itp. Wszystko co jest związane z teorią fotografii.
W zasadzie to ja mam podobny problem z tymi monitorami, dałem sobie na razie spokój. Każdy ma coś nie-teges.
Ja pracuję m.in. na Nec 1970NXp (ale nie z matrycą TFT, tylko jakąś tam inną, nie pamiętam). Generalnie pracuje mi się dobrze, skalibrował się fajnie i wyświetla fajnie. Poza tym, że w pierwszych dniach użytkowania odpadł przycisk on/off to chyba wszystko ok. Słyszałem jednak, że z necami jest ten problem, że egzemplarz egzemplarzowi nie równy, trafiają się gorsze partie i to właśnie w temacie matryc.
Używam jeszcze jakiś Delli i HP, ale to bez szoku. Do firmy Dell nie mam zaufania, coraz gorzej z jej produktami - prywatna opinia.
No i generalnie więcej się nie wymądrzam, bo sam bym chciał, aby ktoś mi doradził - kup to i to a będzie git!.
Chyba jednak do zdjęć postawię na EIZO i zaczną się problemy szerokogamutowca.
"aparat nie ma znaczenia, każdym jestem w stanie zrobić złe zdjęcie"
@ schiza - jak już coś wybierzesz daj koniecznie znać. Stoimy właśnie przed podobnym wyborem i nie jest to łatwa sprawa. Wiadomo, że najlepiej byłoby kupić http://www.komputronik.pl/index.php/pro ... black.html i po kłopocie, ale nie każdy ma do wydania 16kPLN na monitor
Trzeba dobrać rozsądnie i zdecydować się na kompromis pomiędzy ceną i jakością. Z drugiej strony nie bardzo stać mnie na zakup taniego monitora, zresztą tani już mam, teraz chciałbym dobry. Wiem, wiem - trudno to pogodzić, ale na pewno jakieś rozwiązanie się znajdzie
daro pisze:jak już coś wybierzesz daj koniecznie znać
Wybrałam , kupiłam, dziś powinien już u mnie być. Wybrałam NEC o którym wcześniej pisałam multisync 2070nx-z matrycą s-ips, pracuję na tego typu NECu w pracy i jestem zadowolona, nie męczą mi się oczy odwzorowanie kolorów jest bardzo dobre, kąty są ok. Mam nadzieję że będe zadowolona z wyboru, jeszcze dam znać.
Postaram się wyjaśnić czym jest monitor fotograficzny, dlaczego nie znajdziecie ani jednego takiego w ofertach firm typu Dell, Samsung, LG i podobnych, oraz jakie modele sprawdzą się przy obróbce zdjęć. Jest to dość długa lektura, ale tego tematu nie da się streścić. Poza tym tekście znajdziesz także listę wszystkich monitorów, nadających się do retuszu, razem z informacjami o różnicach pomiędzy nimi – myślę że taka lista będzie pomocna przy dokonywaniu wyboru. Jeśli kiedykolwiek zamierzasz kupić monitor do obróbki zdjęć, to poniższy tekst może okazać się bardzo pomocny. Jeśli uważasz, że nie potrzebujesz takiego monitora, a zajmujesz się fotografią, to tym bardziej powinieneś przeczytać… (...)
Nowość od EIZO – model ColorEdge CG248-4K! Jest to monitor 4K UHD z gęstością pikseli 185 ppi do zastosowań w fotografii, druku i edycji wideo! Przeznaczony dla profesjonalistów pracujących na obrazach w wysokiej rozdzielczości.
Nowy monitor dla fotografów BenQ BenQ SW2700PT jest wyposażony w nowoczesną matrycę AHVA (IPS) o rozdzielczości 2560 x 1440, umożliwia pracę w pionie, łatwą kalibrację i tryb pracy czarno-biały.
BenQ wprowadza na rynek 27-calowy monitor SW2700PT o rozdzielczości QHD (2540x1440). Monitor wyposażono w 10-bitową matrycę AHVA (odpowiednik IPS) o kątach widzenia 178°/178°. Monitor oferuje 99% zgodność z paletą barw Adobe RGB, jasności 350 cd/m2 i podstawowy kontrast 1000:1 natomiast dynamiczny 20 mln:1, czas reakcji matrycy 4 ms GTG.
Zgodność kolorów
99% zgodność z paletą kolorów Adobe RGB, 14-bitowa przestrzenna tabela kolorów i Delta E≤2 pozwalają na uzyskanie pełnej wierności wyświetlania cyfrowych fotografii.
Kalibracja i pamięć ustawień
Dołączone oprogramowanie Palette Master Element i możliwość sprzętowej korekty wyświetlania kolorów – bez ingerencji w ustawienia karty graficznej komputera – pozwalają optymalizować wyświetlanie i uzyskać kolory takie jak zostały zarejestrowane w chwili naciśnięcia spustu migawki aparatu.
Dwa różne zestawy ustawień kalibracyjnych można zapamiętać w pamięci monitora i szybko je przełączać z poziomu menu ekranowego (OSD) czy nawet po naciśnięciu klawisza im przypisanego. Monitor jest zgodny z X-Rite and Datacolor Professional Callibration utilities.
Tryb czarno-biały
Jednym naciśnięciem klawisza funkcyjnego monitora użytkownik może go przełączyć w tryb czarno-biały (B&W) i jeszcze przed obróbką zdjęcia, zobaczyć jak będzie ono wyglądało w odcieniach szarości. Pozwala to zaoszczędzić wiele czasu poświęconego na niepotrzebną obróbkę. Tryb ten usprawnia również obróbkę i wyświetlanie zdjęć czarno-białych. Równie prosto przełącza się monitor w tryb Adobe RGB i sRGB.
Osłona przed światłem otoczenia i ergonomia obsługi
Dostarczana w komplecie osłona przed padającym na ekran oświetleniem zewnętrznym oraz szeroki zakres regulacji położenia ekranu znakomicie ułatwiają pracę przy monitorze. Wysokość ekranu można regulować w zakresie 130 mm, pochylać przód-tył w zakresie -3,5°/+20°, prawo-lewo ±35°, a także ustawić ekran w pionie.