Problemy z pocztą w Piasecznie

Pisz tutaj o wszystkim co działo się przez ostatnich parę tygodni w gminie Piaseczno, oraz o tym co wydarzyć się może.

Moderator: GTW

Problemy z pocztą w Piasecznie

Postautor: Beata » pt lip 22, 2016 12:31 pm

Obrazek

Coraz więcej mieszkańców skarży się na działanie Urzędu Pocztowego nr 1 przy ul. Kościuszki 43 w Piasecznie. - Nie dostarczają w terminie listów, gubią przesyłki, a na dodatek nie można się z nimi skontaktować – mówią zdesperowani ludzie. Gdy próbowaliśmy zapytać o źródło problemów naczelnika poczty, zostaliśmy odesłani do rzecznika prasowego, który do tej pory nie odpowiedział na nasze pytania.

- Jak pomyślę o działaniu Poczty Polskiej w Piasecznie, to mi ręce opadają z bezsilności – mówi Piotr Przepióra, jeden z mieszkańców. - Tym razem czekam już 5 dni na paczkę i polecony priorytet. Poprzednio czekałem na przesyłkę 12 dni. Nie pomogły prośby, groźby czy telefony do centrali. Ojciec kolegi jest na naszej poczcie listonoszem i dowiedziałem się od niego, że worki z przesyłkami leżą tam całymi dniami w ogóle nie wprowadzane do systemu. Dowiedziałem się też, że brakuje im doręczycieli.

- Do urzędu poczty nie sposób się dodzwonić, bo na stronie internetowej są podane złe numery telefonów – dodaje Alicja Krywul, mieszkająca przy ul. Wojska Polskiego. - Raz na dwa tygodnie przynoszą mi korespondencję i to nie całą. Ten urząd pracuje naprawdę fatalnie...

Głosów niezadowolonych mieszkańców jest znacznie więcej. Najczęściej skargi dotyczą sięgających nawet dwóch tygodni opóźnień w dostarczaniu listów oraz paczek, długich kolejek do okienek, nieuprzejmego i niekompetentnego personelu, problemów z kontaktem telefonicznym.

Zadzwoniliśmy do naczelnik poczty przy ul. Kościuszki Sylwii Łepko, aby zapytać o przyczynę problemów, ale urzędniczka odesłała nas do rzecznika prasowego Poczty Polskiej. Mimo, że nasze pytania przesłaliśmy w ubiegły poniedziałek, do tej pory nie doczekaliśmy się odpowiedzi.

Tomasz Wojciuk http://www.kurierpoludniowy.pl/wiadomosci.php?art=16986
My kobiety jesteśmy aniołami, a gdy się nam podetnie skrzydła, lecimy dalej - na miotle:)
Awatar użytkownika
Beata
 
Posty: 1755
Rejestracja: śr lut 10, 2010 4:15 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Problemy z pocztą w Piasecznie

Postautor: stykra » wt sie 02, 2016 1:39 pm

Nie lepiej na Szkolnej. Ja już zrezygnowałam z dostarczania mi przesyłek do domu. Podaje adres z pracy w Warszawie.
Nierejestrowane przesyłki w ogóle nie docierały.
Awiza nie zostawiane na Jarząbka. Przesyłki odsyłane bo nie odebrane. A potem kolejki na poczcie nieważne o której godzinie się przyjdzie i stanie godzinę.
Najgorsza jest bezsilność. Skarga nic nie daje.
stykra
 
Posty: 3
Rejestracja: śr sie 12, 2015 11:20 am

Problemy z pocztą w Piasecznie

Postautor: Ireneusz » pn sie 15, 2016 6:53 pm

Obrazek

Coraz więcej mieszkańców skarży się na działanie Urzędu Pocztowego nr 1 przy ul. Kościuszki 43 w Piasecznie. Trzy tygodnie temu, już po naszej publikacji, do sprawy odniósł się rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

Wśród największych i najbardziej dokuczliwych niedociągnięć urzędu pocztowego mieszkańcy wymieniają problemy z kontaktem, długie kolejki do okienek, sięgające nawet dwóch tygodni opóźnienia w dostarczaniu paczek i listów, nieprofesjonalną i często nieuprzejmą obsługę.

- Rachunek za gaz otrzymałam z dwutygodniowym opóźnieniem – poinformowała nas w ubiegły piątek Danuta Stoma. - Moi sąsiedzi mają to samo. Zdumiewa mnie arogancja pani naczelnik, która zamiast przeprosić i usprawnić działanie poczty uważa, że nie ma problemu.

- Na bieżąco wykorzystujemy uwagi ze strony klientów w celu poprawy jakości świadczonych przez nas usług – poinformował nas Zbigniew Baranowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej S.A. - Dziękujemy za ten sygnał. Objęliśmy pracę placówki w Piasecznie dodatkowym monitoringiem, aby wyeliminować zgłoszone niedogodności. Zasadą w naszych placówkach jest aktywne zarządzanie doręczeniami oraz wspieranie naszych pracowników w wykonywaniu codziennych zadań. http://www.kurierpoludniowy.pl/wiadomosci.php?art=17039
Awatar użytkownika
Ireneusz
 
Posty: 1161
Rejestracja: pt cze 04, 2010 1:36 pm

Gołębiem szybciej problemy z pocztą w Piasecznie

Postautor: Filip » pt lis 18, 2016 8:00 pm

Obrazek

Dostarczanie przesyłek przez Pocztę Polską to w gminie Piaseczno nieustanny powód do narzekań.

Mieszkańcy Piaseczna i okolic zdążyli się już przyzwyczaić do tego, że poczta dociera do nich z opóźnieniem.

– Mój listonosz przychodzi raz na dwa tygodnie – mówi Beata z Zalesia Dolnego. – Wtedy w skrzynce znajduję plik listów. W tym niestety rachunki, których termin płatności minął w najlepszym wypadku kilka dni wcześniej – nie kryje irytacji. Nawet jeśli odsetki za opóźnienia nie są wielkie, to nikt nie ma ochoty ich płacić, skoro nie wynika to z zaniedbań samego płatnika. Jednak poczta to nie tylko rachunki, ale również istotnie niekiedy dokumenty czy paczki. W przypadku przesyłek rejestrowanych mamy dziś możliwość sprawdzenia, gdzie taka przesyłka się znajduje.

– Jeśli pani ma numer przesyłki, to polecam od razu iść do okienka czwartego na poczcie przy ul. Kościuszki i wtedy może się uda ją stamtąd odebrać – słyszę w okienku jednego z oddziałów poczty. Urzędniczka nie ukrywa bowiem, że na szybką dostawę przez doręczyciela raczej nie ma co liczyć. – I tak jest problem, a teraz jeden listonosz ma dłuższe zwolnienie, więc już w ogóle będzie dramat.

A co jeśli nasza przesyłka według internetowego sytemu śledzenia przesyłek ma już statut odebrana przez doręczyciela? Okazuje się, że przekonanie o tym, że trafi do nas tego samego czy najpóźniej następnego dnia, jest błędne. Przekonała się o tym jedna z klientek, która 12 listopada udała się na pocztę główną w Piasecznie w celu złożenia reklamacji z okazji niedoręczenia paczki odebranej przez listonosza 3 listopada. Przekonana o tym, że nastąpiło jakieś przekłamanie, bo ona tej paczki nie odebrała.

– W systemie nie ma informacji o dostarczeniu, więc po prostu jeszcze listonosz nie zdążył dostarczyć – mówi z rozbrajającą szczerością urzędniczka. – Proszę cierpliwie czekać.

Cierpliwość to niewątpliwie cecha pożądana u klientów Poczty Polskiej. Kolejnym bowiem irytującym mieszkańców problemem jest awizowanie przesyłek, nawet jeśli adresat jest w domu.

– Diabli mnie biorą na tę praktykę – złości się Katarzyna z osiedla Słowicza. – Siedzę w domu z małą córką, a kiedy wychodzę na spacer w skrzynce niespodzianka – awizo. Po prostu nie chce się im z założenia wejść po schodach, a ja potem muszę z dzieckiem sterczeć w kolejce na poczcie.

Okazuje się, że przyczyną wcale nie musi być niechęć do spacerów po piętrach.

– Większych przesyłek niektórzy doręczyciele z założenia nie biorą, zwłaszcza ci, którzy poruszają się pieszo lub rowerem, bo fizycznie nie są w stanie tego zrobić – przyznaje anonimowo jedna z pocztowych urzędniczek.

Problem z terminowością, jak dotąd wyjaśniały zarówno władze lokalnego oddziału Poczty Polskiej, jak i Centrala, ma wynikać z braków kadrowych, które z kolei mają mieć związek z niezbyt atrakcyjnym dla potencjalnych pracowników wynagrodzeniem. Niestety nie udało nam się skontaktować z kierownikiem odpowiedzialnej za dystrybucję placówki w Piasecznie. Nie wiemy więc, czy problem nadal wynika ze zbyt niskiego w stosunku do potrzeb zatrudnienia, ani tym bardziej czy są szanse na jakieś pozytywne zmiany. http://www.przegladpiaseczynski.pl/aktu ... m-szybciej
Awatar użytkownika
Filip
 
Posty: 1752
Rejestracja: pt kwie 06, 2012 3:18 pm
Lokalizacja: okolice

Problemy z pocztą w Piasecznie

Postautor: Ireneusz » śr gru 14, 2016 11:03 pm

Obrazek

Centrala Poczty Polskiej zapewnia, że podjęte zostały działania, które mają zapewnić skuteczniejsze i bardziej terminowe dostarczanie przesyłek w Piasecznie i okolicach.

O problemach z dostarczaniem przesyłek na terenie gminy Piaseczno pisaliśmy przed miesiącem. Niestety Naczelnik najważniejszej piaseczyńskiej placówki pocztowej odpowiedzialnej za dystrybucję przesyłek nie chciała z nami rozmawiać. Na reakcję rzecznika Poczty Polskiej S.A. trzeba było czekać ponad dwa tygodnie.

Największą bolączką mieszkańców jest brak systematyczności w dostarczaniu przesyłek. Kiedyś listonosz pojawiał się na naszych ulicach codziennie, dziś nierzadko dostajemy plik korespondencji raz na dwa tygodnie, często po terminie płatności za różnego rodzaju dostarczane pocztą rachunki. Nikt nie ukrywa, że przyczyną tych problemów jest zbyt mała liczba listonoszy. To zaś wynika głównie z niezbyt atrakcyjnej oferty zatrudnienia. Kamila Supron-Kalinowska z Biura Prasowego Poczty Polskiej S.A. tłumaczy, że problem taki dotyczy wielu firm, zwłaszcza w tych rejonach Polski, gdzie rynek pracy jest dość atrakcyjny. Zapewnia jednak, że spółka podejmuje działania, które mają zapewnić prawidłowy obieg korespondencji w Polsce.

– Tylko w tym roku zatrudniliśmy w całym kraju ponad 600 osób, w tym ponad 120 pracowników InPostu, którzy odeszli z firmy po tym, jak ta wycofała się ze świadczenia usług listowych. W tym momencie prowadzimy szeroką akcję rekrutacyjną, także pracowników czasowych, co pozwoli na sprawne obsłużenie zwiększonego ruchu świątecznego – podkreśla Supron-Kalinowska. – W przypadku placówki pocztowej Piaseczno 1 podjęliśmy już działania korygujące pracę służb doręczeń. Zatrudniamy dodatkowych pracowników, uruchamiamy dodatkową służbę doręczeń w soboty – wylicza.

Kolejnym problemem zgłaszanym przez czytelników jest zostawianie w skrzynkach awizo, podczas gdy adresat jest obecny w domu. Rzecznik podkreśla, że listonosze są zobligowani do podjęcia próby doręczenia przesyłek rejestrowanych, a dopiero po stwierdzeniu nieobecności adresata powinni zostawić awizo wraz z informacją o terminie odbioru i adresie placówki. Inaczej jest z przesyłkami nierejestrowanymi, które nie zmieszczą się w skrzynce, wówczas z automatu pozostawiane jest awizo. Zobligowani są, ale z realizacją bywa różnie. Pozostaje więc chyba skarga do Naczelnika Poczty na konkretnego listonosza.

Zapytaliśmy też rzecznika o jeszcze jedną zgłoszoną nam kwestię, mianowicie dostarczanie przesyłek kurierskich przez firmę zewnętrzną. Podobno zdarza się, że kurierzy czekają aż zbierze się większa liczba paczek dla danego rejonu i dopiero wówczas je dostarczają. Kamila Supron-Kalinowska potwierdziła, że od 1 lipca 2015 roku firma zewnętrzna zajmuje się doręczaniem przesyłek kurierskich na rzecz Poczty Polskiej w miejskim okręgu placówki przy ul. Kościuszki, a od 17 sierpnia 2016 działalność ta została rozszerzona dla całego rejonu doręczeń podlegającego tejże placówce, w tym niektórym obszarom wiejskim powiatu piaseczyńskiego.

– Dziękujemy za ten sygnał, jak do tej pory nie otrzymaliśmy zgłoszeń dotyczących doręczania przesyłek kurierskich w tym regionie – odpowiedziała rzecznik Poczty Polskiej S.A.

Czy rzeczywiście „plan naprawczy” wdrożony przez spółkę zaowocuje większą terminowością w dostarczaniu przesyłek, przekonamy się niebawem. Czekamy na sygnały od czytelników o najpóźniej dostarczonej kartce świątecznej. Przed rokiem kartki potrafiły iść przez Polskę aż 3 tygodnie. http://www.przegladpiaseczynski.pl/aktu ... zie-lepiej
Awatar użytkownika
Ireneusz
 
Posty: 1161
Rejestracja: pt cze 04, 2010 1:36 pm

Problemy z pocztą w Piasecznie

Postautor: Filip » ndz mar 12, 2017 6:56 pm

Obrazek

Gdyby ogłosić w Piasecznie konkurs na najgorzej działający urząd, Poczta Polska nie musiałby się obawiać konkurencji. Na jej działanie narzekają mieszkańcy, radni oraz urzędnicy.

Poczta bowiem jest takim urzędem, z którym każdy się styka. Nawet jeśli sam nie bardzo chce, to różne instytucje przesyłają korespondencję za jej pośrednictwem. A rzeczona korespondencja w Piasecznie dociera do adresata nawet z miesięcznym opóźnieniem. I tak oto klient dostaje spóźnione rachunki za gaz, prąd czy wodę. A później płaci odsetki za opóźnienia w płatnościach. W przypadku zimowych rachunków za gaz takie odsetki to już nie są groszowe sprawy.
– Dostałam ostatnio listem poleconym wezwanie z policji – mówi Karolina z Głoskowa. – Wyznaczony termin stawienia się w charakterze świadka minął tydzień wcześniej. A list szedł z Piaseczna do Głoskowa 20 dni – nie ukrywa irytacji. – Na szczęście to była drobna sprawa i policja okazała wyrozumiałość, ale co gdyby to było na przykład wezwanie do sądu w ważnej dla mnie sprawie? – nie ukrywa irytacji.

Burmistrz interweniuje

Na początku grudnia Kamila Supron-Kalinowska z Biura Prasowego Poczty Polskiej S.A. deklarowała:
– W przypadku placówki pocztowej Piaseczno 1 podjęliśmy już działania korygujące pracę służb doręczeń. Zatrudniamy dodatkowych pracowników, uruchamiamy dodatkową służbę doręczeń w soboty.
Rzeczywiście zdarza się, że poczta jest dostarczana w soboty. Jak widać jednak nadal nie rozwiązuje to problemu. Temat jest znany Urzędowi Gminy. Na usługi poczty mieszkańcy skarżą się bezpośrednio urzędnikom lub radnym.
– W zeszłym roku burmistrz Zdzisław Lis zorganizował spotkanie w urzędzie miasta z kierownictwem rejonu warszawskiego Poczty Polskiej, w związku z licznymi uwagami i zażaleniami mieszkańców na niski poziom usług poczty na naszym ternie – informuje Łukasz Wyleziński z Biura Promocji. – Również urząd miasta jako klient poczty miał wiele zastrzeżeń, szczególnie w zakresie terminowości dostarczania korespondencji. Otrzymaliśmy wtedy zapewnienie, że stan ten ulegnie poprawie.
Skargi napływają nadal. Urzędnicy przekazują je do Biura Kontroli i Zarządzania Bezpieczeństwem Poczty Polskiej S.A., Dział Operacyjny w Warszawie.

I do tego kolejki

Temat opóźnień w dostarczaniu korespondencji, z którym piasecznianie borykają się już drugi rok, to nie jedyny powód do narzekań. Kolejnym są ogromne kolejki w placówce przy ul. Kościuszki.
– Przede mną 20 osób, a na pięć okienek pracuje jedno! – mówi młoda mama. – A i tak ja sobie mogę pozwolić na to, żeby przyjść w środku dnia i w środku tygodnia. Proszę przyjść i zobaczyć co tu się dzieje w sobotę.
Niestety skontaktowanie się z naczelnik piaseczyńskiej placówki jest wyjątkowo trudne. A doświadczenie uczy, że odeśle nas do biura prasowego Centrali Poczty Polskiej S.A., ale nie tracimy nadziei, że doczekamy się jakiejś reakcji osoby odpowiadającej za zarządzanie pracą swoich podwładnych. http://www.przegladpiaseczynski.pl/spol ... ada-poczty
Awatar użytkownika
Filip
 
Posty: 1752
Rejestracja: pt kwie 06, 2012 3:18 pm
Lokalizacja: okolice

Problemy z pocztą w Piasecznie

Postautor: Filip » wt mar 14, 2017 9:23 pm

Poczta tłumaczy się chorobami listonoszy i brakiem chętnych do pracy.

Wracamy do sprawy skarg na działanie urzędu pocztowego w Piasecznie. Na interwencję radnego Mirosława Wilusza odpowiedziało biuro kontroli i zarządzania bezpieczeństwem Poczty Polskiej S.A.

Pod koniec lutego informowaliśmy o interwencji radnego Marcina Kani, który upomniał się o mieszkańców Mysiadła, którzy z kilkutygodniowym opóźnieniem otrzymywali paczki czy listy polecone. Jakość usług pocztowych wywołała też reakcję innego lesznowolskiego radnego, Mirosława Wilusza. W sprawie nieterminowego dostarczania przesyłek skierował on do Poczty Polskiej oficjalne pismo.

Oto, co czytamy w odpowiedzi. – Jak wynika z wyjaśnień uzyskanych z Urzędu Pocztowego Piaseczno 1, a także z informacji uzyskanych z Regionu Sieci Warszawa-Województwo (jednostki nadrzędnej), od kilku miesięcy występują trodności z doręczeniem korespondencji w obszarze podległym Urzędowi Pocztowemu Piaseczno 1. Przyczyną zaistniałego stanu rzeczy są dlugotrwałe absencje chorobowe listonoszy i brak chętnych do podjęcia pracy – tłumaczy Jacek Świder z biura kontroli i zarządzanie bezpieczeństwem Poczty Polskiej.

Na poczcie w Piasecznie, zgodnie z zapewnieniami przestawiciela spółki, rozpoczęto „działania naprawcze”. – Jak wynika z wyjaśnień, Region Sieci Warszawa-Województwo wraz z Urzędem Pocztowym Piaseczno 1, na bieżąco podejmują działania naprawcze (np. poprzez doręczanie korespondencji w soboty), jednakże przy dużej liczbie absencji, działania te nie są wystarczające i są tylko działaniami wspierającymi. Zatrudnienie i wyuczenie nowych pracowników rozwiązałoby problemy z doręczaniem korespondencji, jednakże Poczta Polska S.A ze względu na brak chętnych do pracy nie może z takie rozwiązania skorzystać. Jeżeli chodzi o częstotliwość doręczania korespondencji na teren miejscowości Mysiadło, to uzyskaliśmy zapenienie pani maczelnik Urzedu Pocztowego Piaseczno 1, że na chwilę obecną doręczanie zorganizowane jest w taki sposób, aby każda ulica obsługiwana była minimun dwa razy w tygodniu – zaznacza Jacek Świder. [wiadomosci.wprpiaseczno.pl]
Awatar użytkownika
Filip
 
Posty: 1752
Rejestracja: pt kwie 06, 2012 3:18 pm
Lokalizacja: okolice

Lifting poczty w Piasecznie

Postautor: Beata » ndz kwie 30, 2017 6:07 pm

Obrazek

Zmiany personalne i organizacyjne w piaseczyńskiej poczcie powinny niebawem zaowocować poprawą jakości usług.

Od kwietnia piaseczyńska placówka ma nowego naczelnika. Agnieszka Bartoszewska została do Piaseczna przeniesiona z innej placówki, ma dziesięcioletnie doświadczenie na stanowisku naczelnika i w Piasecznie jest na zastępstwo. Nie chciała sama na ten temat rozmawiać, ale zorganizowała dla nas spotkanie, w którym udział wziął również Dyrektor warszawskiego regionu sieci placówek Poczty Polskiej S.A. Krzysztof Sołśnia oraz reprezentująca Biuro Prasowe XY. Dotychczasowa naczelnik, Sylwia Łepko, jest na zwolnieniu. Zapytany o to na jak długo w Piasecznie zostanie Bartoszewska, jej zwierzchnik odpowiedział, że na razie na pewno na 3 miesiące.

Czarna owca

Dyrektor przyznaje, że Piaseczno jest najbardziej problematycznym rejonem. Lawina skarg od klientów i kolejne artykuły prasowe zaowocowały w końcu próbą podjęcia konkretnych kroków naprawczych.

– Największym problemem jest zdecydowanie nieterminowość dostarczania przesyłek. Dziewięćdziesiąt procent skarg dotyczy właśnie doręczeń – informuje Sołśnia. Jak wiadomo wynika to z braków kadrowych. Piaseczno jest wyjątkowo dużym obszarem. Obecnie jest podzielone na 58 rejonów. Oznacza to, że tylu listonoszy powinno codziennie dostarczać pocztę do klientów.

– W tej chwili mamy tylko 50 listonoszy – przyznaje Agnieszka Bartoszewska. – W ciągu trzech tygodni udało mi się zatrudnić dwie nowe osoby i wszystko wskazuje na to, że z nami zostaną – nie ukrywa radości. – Mamy też ośmiu kandydatów, z którymi będziemy teraz prowadzić rozmowy. Cztery osoby zgłosiły się do pracy w okienku i cztery do doręczeń – informuje.

Dyrektor Sołśnia przyznaje, że z optymizmem patrzy w przyszłość ze względu na ostatnie zmiany dotyczące wynagrodzeń. Liczy na to, że system premiowy pozwoli na podniesienie jakości usług, a potencjalnych pracowników zachęci do podjęcia pracy.
– Żebym mógł spać spokojnie przy 58 rejonach w Piasecznie powinno być 6 dodatkowych listonoszy – mówi Sołśnia. – Wtedy bez problemu mogę wysyłać ludzi na urlopy czy zapewniać zastępstwa za chorych.

Rejonizacja od nowa

Obecnie wygląda to tak, że listonosze muszą przejąć rejon nieobecnego kolegi czy koleżanki, co z automatu oznacza znacznie większy obszar do obsługi, a tym samym uniemożliwia dostarczenie wszystkich przesyłek jednego dnia. Piaseczno miało więc wyjątkowy niefart. Drastyczne braki kadrowe nałożyły się na najgorętszy okres dla poczty, czyli pierwszy kwartał kiedy do dostarczenia trafiają miedzy innymi PIT-y czy podatek gruntowy.

– My naprawdę dostarczamy dużo przesyłek. Średnio dziennie wydawanych w Piasecznie jest 6 tys. listów poleconych oraz 30 tys. zwykłych. A na niektórych listonoszy przypada nawet 1 000 punktów doręczeń – zauważa Agnieszka Bartoszewska.
W związku z tym podjęto decyzję o reorganizacji rejonów. Piaseczno dynamicznie się zmienia, a podział na rejony nie był modyfikowany od dawna. Obecnie trwają prace nad tym, jak od nowa podzielić cały teren tak, by urealnić zakres dostaw dla pojedynczego listonosza.

Awizo da się pominąć

Jeśli chodzi o kolejny temat skarg mieszkańców, czyli awizowanie przesyłek nawet jeśli adresat jest w domu, urzędnicy wskazują, że oprócz rzeczywistych uchybień doręczycieli przyczyna może też leżeć w tym, że przesyłek o większym gabarycie, takich, które nie mieszczą się do skrzynek, z zasady listonosze z placówek nie zabierają. Drugą kwestią są skrzynki pocztowe w budynkach wielorodzinnych lub na osiedlach zamkniętych. Tu zdarza się, że pracownicy poczty mają w ogóle problem z dostaniem się na teren posesji. Awizowane przesyłki trzeba odbierać w okienku, co z kolei generuje kolejki, czyli kolejną bolączkę klientów poczty. Piaseczyńska poczta ma aż 12 filii, ale to wciąż za mało.
– Chcemy niebawem otworzyć dwie kolejne – mówi naczelnik. – Jedną w Józefosławiu, a drugą przy ul. Jana Pawła II w Piasecznie. Prężnie działa też agencja pocztowa przy ul. Albatrosów – dodaje.

Rozwiązaniem, które może ułatwić życie mieszkańcom, czyli ograniczyć konieczność wizyt na poczcie, jest podpisanie dokumentu, który uprawni listonosza do pozostawiania przesyłek poleconych (poza tymi z potwierdzeniem odbioru) w skrzynkach na listy. Taki druk można znaleźć w każdej placówce.

Zmiana nadzoru, ponowne wyznaczenie rejonów, dodatkowe placówki i wzrost zatrudnienia pracowników okienkowych oraz listonoszy. Te działania mają przynieść w niedalekiej przyszłości poprawę jakości usług pocztowych w Piasecznie. Czy tak się rzeczywiście stanie, przekonamy się w ciągu najbliższych miesięcy.

– Bardzo nam zależy na poprawie wizerunku – przyznaje nowa naczelnik. – I nie chodzi tylko o PR, ale o rzeczywistą poprawę jakości usług i o to, żeby nasi klienci byli zadowoleni – podkreśla. http://www.przegladpiaseczynski.pl/spol ... ing-poczty
My kobiety jesteśmy aniołami, a gdy się nam podetnie skrzydła, lecimy dalej - na miotle:)
Awatar użytkownika
Beata
 
Posty: 1755
Rejestracja: śr lut 10, 2010 4:15 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Pocztowy koszmar wciąż trwa

Postautor: Filip » czw gru 28, 2017 7:30 pm

– Wiecznie gubią lub naruszają koperty – żali się nasz Czytelnik Paweł. – W październiku nie dotarły do mnie rachunki za telefon i w listopadzie musiałem wybulić podwójnie plus odsetki.

Nasz Czytelnik opowiada, że 8 grudnia był na poczcie, bo znów rachunki nie przyszły, z Warszawy zostały nadane 28 listopada, a ich płatność upływała 9 grudnia. – Spotkałem panią, która była w gorszej jeszcze sytuacji bo do ich skrzynek trafiają przesyłki z Puławskiej, a ich adres to Warszawska – opowiada mężczyzna. – Co gorsze to listy z firm windykacyjnych i banków, które wszędzie się poniewierają.

– Nasze przesyłki krążą po całej gminie i okolicznych miejscowościach – narzekają mieszkańcy.
– Jeśli jeszcze raz taka sytuacja będzie miała miejsce to podam sprawę do prokuratury o naruszanie ustawy o ochronie danych osobowych – odgraża się pan Paweł i prosi o nagłośnienie problemów z piaseczyńską pocztą. – Nie tylko ja na tym cierpię – dodaje mężczyzna. – Kto zapłaci ludziom za benzynę by np. z Zalesia lub Konstancina dowiózł do mnie źle doręczone listy?
A jakie Wy macie doświadczenia z piaseczyńską pocztą? http://piasecznonews.pl/pocztowy-koszmar-wciaz-trwa/
Awatar użytkownika
Filip
 
Posty: 1752
Rejestracja: pt kwie 06, 2012 3:18 pm
Lokalizacja: okolice

Poczta przeprasza i odpowiada na skargi mieszkańców

Postautor: Kacperek » pn lut 12, 2018 8:04 pm

Obrazek

W ubiegłym tygodniu pisaliśmy o problemach związanych z funkcjonowaniem Urzędu Pocztowego nr 1 w Piasecznie. Teraz do zarzutów niezadowolonych klientów odniosło się biuro prasowe Poczty Polskiej.

Na pracę piaseczyńskiej poczty klienci narzekają już od niemal dwóch lat. Skargi dotyczą długiego czasu oczekiwania na przesyłki, kolejek do okienek, niemiłego personelu, braku kontaktu telefonicznego. Cierpliwość do poczty stracili też ostatnio lokalni samorządowcy, prosząc o zwiększenie liczby urzędników i listonoszy. I chociaż władze Poczty Polskiej zapowiadały działania naprawcze niewiele z nich wynikło, bo skargi nie ustały.

– W ubiegłym roku praca służby doręczeń została w Urzędzie Pocztowym w Piasecznie zorganizowana na nowo – wyjaśnia Maciej Michalski z biura prasowego Poczty Polskiej. – Zatrudnienie listonoszy wzrosło o osiem osób i planujemy je jeszcze zwiększyć, nadal prowadzimy rekrutacje. Wzrosło również zatrudnienie w grupie pracowników zaplecza, którzy są odpowiedzialni za przygotowanie listów do doręczenia. Nowa naczelnik placówki sukcesywnie poprawia obsługę klientów. W sytuacji absencji chorobowych stosujemy system zastępstw oraz zawierane są doraźnie dodatkowe umowy zlecenia dla doręczycieli korespondencji.

Maciej Michalski informuje, że do dyspozycji klientów są nowe numery telefonów, pod którymi można zasięgać informacji dotyczących przesyłek (22-756-70-40, 22-756-85-90, 22-756-74-62, 22-756-70-41, 22-756-70-44, 22-756-70-48). Ponadto na terenie Piaseczna zostały uruchomione dwie agencje pocztowe – przy ul. Albatrosów 16A/22 i przy ul. Jana Pawła II 9A/2. Cały czas poczta poszukuje też nowych podmiotów gospodarczych, chętnych nawiązać współpracę w ramach prowadzenia agencji pocztowych.

– Rozumiemy, że jeszcze nie wszyscy klienci odczuli poprawę funkcjonowania tej placówki, dlatego przepraszamy za występujące niedogodności – mówi Maciej Michalski. – Zależy nam, aby mieszkańcy Piaseczna i okolic byli w pełni zadowoleni z naszych usług. Wszelkie zastrzeżenia prosimy zgłaszać na bieżąco do naczelnika urzędu lub telefonicznie do Biura Obsługi Klienta pod nr 801 333 444 lub (+48) 438 420 600. http://piasecznonews.pl/poczta-przepras ... eszkancow/
Awatar użytkownika
Kacperek
 
Posty: 1724
Rejestracja: śr maja 13, 2009 5:48 am
Lokalizacja: Powiat Piaseczyński

Mieszkańcy nadal niezadowoleni z działania poczty

Postautor: Justi » ndz sie 26, 2018 6:28 pm

Obrazek

Mieszkańcy nadal niezadowoleni z działania poczty. – Nie donoszą korespondencji, a listy priorytetowe mają trzy tygodnie opóźnienia – skarży się na działanie poczty przy ul. Kościuszki Danuta Stoma z Józefosławia.

O placówce pocztowej przy ul. Kościuszki w Piasecznie pisaliśmy już wielokrotnie, pierwszy raz latem 2016 roku.

Mieszkańcy skarżyli się m.in. na długi czas oczekiwania na przesyłki, wieczne kolejki do okienek oraz niemiły personel. W końcu w sprawę zaangażowali się radni, którzy spotkali się nawet z przedstawicielami Poczty Polskiej. Wyjaśniali oni, że firma cały czas jest na etapie zmian, które mają poprawić sytuację. Zapowiedziano otwarcie nowej placówki poczty dla Józefosławia i Julianowa oraz nowych agencji pocztowych (jedna z nich powstała przy ul. Jana Pawła II). Niestety, minęło kolejne pół roku i mieszkańcy nadal nie widzą poprawy.

– Nie otrzymałam faktury za gaz, a zamiast tego doszło do mnie wezwanie do zapłaty – załamuje ręce Danuta Stoma. – Ale nie znam kwoty jaką mam zapłacić. Próbowałam zadzwonić na pocztę, aby zasięgnąć informacji dotyczących faktury, ale dodzwonić się tam nie sposób. Listy priorytetowe też nadal docierają z dużym opóźnieniem. Obietnica poprawy jakości usług na poczcie nie znalazła odzwierciedlenia w rzeczywistości.

Zapytaliśmy pocztę o wprowadzone zmiany, ale do tej pory nie otrzymaliśmy odpowiedzi. https://piasecznonews.pl/mieszkancy-nad ... ia-poczty/
Awatar użytkownika
Justi
 
Posty: 588
Rejestracja: wt sty 01, 2013 3:42 pm

Awizo wirtualne - poczta w Piasecznie

Postautor: Kacperek » śr sie 29, 2018 2:18 pm

Obrazek

Wcześniej mieszkańcy narzekali, że listonosz zostawia awizo mimo obecności adresata w domu. Teraz narzekają na brak awiza. Brzmi jak żart, ale to kolejna odsłona problemów z piaseczyńską pocztą.

Zbyt długie oczekiwanie na przesyłki, a wielokrotnie uzyskiwanie ich dopiero po wycieczkach na pocztę i niejednokrotnie awanturach to stały repertuar problemów. Jak się okazuje, teraz pojawiły się kolejne. Mieszkańcy donoszą nam o awizacjach, które rzekomo zostały wykonane, na co wskazują zapisy w systemie śledzenia przesyłek pocztowych, ale we własnych skrzynkach awiza nie znajdują.

– Kiedy czekam na przesyłkę ze sklepu internetowego, to najczęściej od razu dostaję numer przesyłki. I jeśli ani przesyłka, ani awizo nie pojawią się po kilku dniach, mogę sprawdzić, gdzie utknęła – wyjaśnia pani Julia mieszkająca w centrum. – Diabli mnie wzięli, kiedy ostatnio zobaczyłam, że podobno 5 dni wcześniej przesyłka została awizowana, a skrzynkę sprawdzam codziennie! Oczywiście list był na poczcie, ale skąd miałabym o tym wiedzieć? – irytuje się.

Bez Internetu jeszcze gorzej

Czekając na rozmowę z kierownictwem piaseczyńskiej poczty jesteśmy świadkami kolejnej takiej skargi składanej przez mieszkańca. Następnego dnia, w innej placówce, słyszymy z kolei rozmowę starszej pani, poruszającej się o kulach, z pracownicą poczty zdziwioną, że awizo jest tylko jedno, bo przesyłki są dwie.

– Jakie to szczęście, że przyszłam, bo co ja bym zrobiła, jakby tamtą z powrotem odesłali – martwi się starsza kobieta. Nie każdy jest bowiem w stanie sprawdzić w Internecie, gdzie jest nadana do niego paczka czy list polecony. O przesyłkach nierejestrowanych nie wspominając.

Naczelnik piaseczyńskiej placówki Agnieszka Bartoszewska rozmawiała z nami o tej sytuacji, ale nie ma uprawnień do samodzielnego wypowiadania się dla prasy, a na autoryzację z centrali się nie doczekaliśmy przed zamknięciem wydania. Podkreślała, że takie sytuacje nie powinny mieć miejsca i że pracują nad poprawą jakości usług. Przypomniała, że awizacja nie dotyczy tzw. przesyłek „prime”, czyli głównie tych docierających z Chin, które de facto nie są rejestrowane. Zwróciła też uwagę, że podlegająca jej placówka odpowiada tylko za dystrybucję listów, paczki bowiem są dostarczane bezpośrednio z Warszawy.

Nie muszą bać się reklamacji

– Moja przesyłka zaginęła. Dotarła do Piaseczna (taki był status na stronie PP) i zapadła się pod ziemię. Szukali miesiąc… nie znaleźli. Złożyłam reklamację, ale ją odrzucili – prawo do reklamacji ma tylko nadawca, który dostał kasę i wiadomo, że nie będzie się w to bawić – irytuje się na Facebooku pani Marta. Podobnych głosów pojawia się mnóstwo. Trudno wszystko tłumaczyć wakacjami i brakiem pracowników. A już na pewno nie niskimi płacami listonoszy, którzy swoją pracę powinni wykonywać solidnie, jak każdy. Adresatów nie interesuje również to, że Piaseczno to duży i specyficzny rejon. Oczekują wykonywania usług zgodnie ze standardami.

Spora grupa mieszkańców decyduje się na przekierowanie poczty na adres miejsca pracy.

– Dziwnym trafem w Warszawie poczta dociera i to w rozsądnych terminach, a przecież listonosze wszędzie mało zarabiają i mają dużo pracy – mówi pani Małgorzata. – Niestety część urzędowych dokumentów chcąc nie chcąc zostanie wysłana na adres zameldowania i będzie szła z Piaseczna do Piaseczna przez miesiąc.

A co mają powiedzieć Ci, którzy pracują i mieszkają w Piasecznie i nawet nie mają szans na takie alternatywne rozwiązanie? https://www.przegladpiaseczynski.pl/akt ... wirtualne/
Awatar użytkownika
Kacperek
 
Posty: 1724
Rejestracja: śr maja 13, 2009 5:48 am
Lokalizacja: Powiat Piaseczyński

Problemy z pocztą ale będzie drożej na poczcie

Postautor: Kacperek » wt mar 19, 2019 6:32 pm

Obrazek

Od kwietnia zapłacimy więcej za usługi pocztowe. Plusem jest znaczne uproszczenie cennika usług.

Poczta Polska szykuje się do rewolucji cenowej. Władze spółki tłumaczą ten krok koniecznością uszczelnienia systemu i ograniczenia strat finansowych. Chodzi przede wszystkim o rynek usług e-commerce i wysyłanie zamówionych towarów jako przesyłki listowe zamiast paczek. Wysłanie listu jest bowiem tańsze. W kopertach bąbelkowych jako listy wysyłane są nie tylko drobne przedmiot, takie jak nośniki pamięci czy biżuteria, ale również książki czy odzież. Od 1 kwietnia klient poczty będzie miał do dyspozycji tylko przesyłki listowe w rozmiarze S,M i L. Uproszczony zostanie dotychczasowy system, w którym przy wycenie przesyłki brane były pod uwagę zarówno rozmiary koperty jak i jej waga. Biuro prasowe spółki poinformowało nas, że cennik zostanie upubliczniony w połowie marca. Nowe zasady opublikowała już jednak na swoich łamach „Rzeczpospolita”.

Cena znaczka na pocztówkę czy standardowy list wzrośnie z 2,60 do 3,30 zł. Tym samym podstawowy list ekonomiczny zdrożeje aż o 27%, ale za to w tej cenie wysłać będzie można list o wadze do 500 g (dotąd 350 g), pod warunkiem, że grubość koperty nie przekroczy 2 cm. Kosztujący 4 zł rozmiar M również musi mieć maksymalnie 2 cm grubości, ale waga może wynieść do 1 kg. List w rozmiarze L kosztował będzie 6,60 zł. Wymiary koperty nie mogą przekroczyć w sumie 90 cm, a waga 2 kg.

To oznacza podwyżkę cen podstawowych usług, ale, jak podkreślają pocztowcy, ceny tzw. usług powszechnych są w Polsce relatywnie niskie w porównaniu z innymi krajami europejskimi. https://www.przegladpiaseczynski.pl/akt ... a-poczcie/
Awatar użytkownika
Kacperek
 
Posty: 1724
Rejestracja: śr maja 13, 2009 5:48 am
Lokalizacja: Powiat Piaseczyński

Problemy z pocztą w Piasecznie

Postautor: Adat » wt lip 02, 2019 12:12 pm

Niestety sam ostatnio to zauważyłem. Od dawna sprzedawałem róznego rodzaju bibeloty przez portal olx i zdziwiło mnie w jak wysokiej cenie są ogólnie wysyłki pocztą. Tak wiec postanowiłem nie wysyłać ale po prostu sprzedawac z reki do ręki.

Jesli korzystam z allegro to również częściej wybiore in post bo jest o wiele taniej niż w przypadku poczty polskiej.
Adat
 
Posty: 9
Rejestracja: czw cze 06, 2019 6:02 am


Wróć do Piaseczno: wydarzenia, informacje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 1 gość

cron