W wakacje bez metra w centrum Warszawy

Pisz tutaj o wszystkim co działo się przez ostatnich parę tygodni w Warszawie, oraz o tym co wydarzyć się może. Warto wiedzieć, co dzieje się w pobliskiej Warszawie. Kulturalna Stolica! Rozrywka w Warszawie. Sprawy mieszkańców Warszawy.

Moderator: GTW

W wakacje bez metra w centrum Warszawy

Postautor: Kacperek » śr maja 15, 2013 12:07 pm

Obrazek

Stacje metra Centrum i świętokrzyska będą znowu wyłączone z ruchu - to jest pewne. Urzędnicy mają natomiast problem z określeniem, ile dokładnie potrwają związane z tym utrudnienia. Co oznacza zamknięcie dwóch stacji metra, mogliśmy przekonać się w poniedziałek. Na stacji Ratusz Arsenał i Politechnika ludzie mieli trudności z wydostaniem się spod ziemi. Na nic zdała się komunikacja zastępcza, bo pasażerowie nie mieścili się do tramwajów i autobusów.

Prezydent miasta Hanna Gronkiewicz-Waltz stwierdziła, że chaosowi winne są media, bo nie poinformowały o utrudnieniach i wykonawca, który o poślizgu informował za późno. Jej zdaniem, urzędnicy stanęli na wysokości zadania. Podobne sceny mogą się tymczasem powtórzyć, bo niebawem planowane jest kolejne zamknięcie wspomnianych stacji i to na znacznie dłuższy okres. Kiedy i na jak długo? Tego urzędnicy powiedzieć nie umieją.

Połączą linie i perony

Ruch trzeba będzie wstrzymać, bo na stacji Centrum istniejące tory I linii trzeba połączyć tymi w tunelu technicznym, który wydrążyła tarcza "Anna" (w nocy z 17 na 18 kwietnia przeszliśmy się nim z kamerą). Prace obejmą demontaż oraz budowę torów, budowę sterowania ruchem oraz zasilania. Dzięki temu pociągi kursujące na II linii metra będą miały dojazd do stacji technicznej na Kabatach.

Tylko jedno konsorcjum było chętne na zaprojektowanie i przebudowę torów - to wykonawca centralnego odcinka II linii, AGP Metro. Za wykonanie prac chce prawie 2 milionów złotych. - Umowa ma być podpisana w ciągu 30 dni. Następnie, w ciągu miesiąca wykonawca będzie musiał przygotować projekt budowlany oraz dokładny harmonogram prac - informuje Krzysztof Malawko, rzecznik Metra Warszawskiego. Dopiero wtedy dowiemy się, ile mogą potrwać utrudnienia. Już dziś wiadomo za to, że spotęguje je zamknięcie stacji świętokrzyska. Tam trzeba z kolei wybudować korytarze, które połączą perony I i II linii metra.

Nikt nie mówi o terminach

Harmonogram prac jest dziś wielką niewiadomą. Od kilku tygodni trwają spekulacje na ten temat. "Gazeta Stołeczna" podaje, że prace potrwają trzy miesiące, "Rynek Kolejowy" - że prawie pół roku. Co na to miasto? Malawko ironizuje: - Sześć, osiem, a może i 48 miesięcy. Na chwilę obecną nie znamy jeszcze dokładnego harmonogramu dla przebudowy torów na stacji Centrum. Nie ma jeszcze nawet projektu budowlanego, wszystko będzie dopiero opracowywane – mówi rzecznik.

W podobnym tonie wypowiada się Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy AGP Metro. – Nie podejmuję się szacunków, ile potrwa przebudowa torów. Czekamy, aż podpiszemy umowę. Dopiero wtedy zaczną się prace nad projektem, będą spotkania zespołu koordacyjnego, gdzie zostanie ustalony harmonogram – tłumaczy Witczyński. Zdaniem Malawki, prace mogą potrwać "kilka tygodni".

Próbują skoordynować

Wyzwanie polega na tym, by prace na dwóch stacjach zgrać w czasie. Wcale nie jest pewne, że to się uda. Do łączenia peronów na stacji świętokrzyska, AGP ma być gotowe w połowie czerca, a sama praca zajmie około 2 miesięcy. Nie wiadomo jednak, czy do tego czasu uda się opracować projekt prac na stacji Centrum i uzyskać pozwolenia niezbędne do ich rozpoczęcia. Szanse są małe, bo z podanych terminów wynika, że projekt może powstać dopiero w połowie lipca, a pozwolenia raczej nie zostaną wydane "od ręki".

Możliwe więc, że cała operacja zacznie się dopiero na przełomie lipca i sierpnia. A to z kolei oznacza, że w nowy rok szkolny Warszawa wejdzie bez dwóch stacji metra w centrum. Kiedy prace się zakończą, trudno nawet spekulować. Ze specyfikacji przetargu na realizację prac na stacji Centrum wynika jednak, że wykonawca ma na nie czas do... 15 grudnia 2013 roku.

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 87208.html
Awatar użytkownika
Kacperek
 
Posty: 1734
Rejestracja: śr maja 13, 2009 5:48 am
Lokalizacja: Powiat Piaseczyński

Nowy kodeks pasażera na czas zamknięcia stacji metra Centrum

Postautor: Majkel » pn maja 20, 2013 10:46 am

Nowy kodeks pasażera na czas zamknięcia stacji metra Centrum i świętokrzyska. W związku z planowanym kilkumiesięcznym zamknięciem stacji metra Centrum, spowodowanym pracami przy drugiej linii, stołeczny ratusz postanowił wprowadzić Książeczkę Zasad Dobrego Pasażera. - KZDP, jak mówimy na nią pieszczotliwie w urzędzie, to bardziej zbiór serdecznych wskazówek niż kodeks w sensie prawnym, ale niestosowanie się do jego paragrafów może być karane. Ale nie musi - mówi z uśmiechem Eugeniusz Szczypota z warszawskiego Urzędu ds. Komunikacji Zastępczej i Kryzysowej.

Specjalnie dla Państwa przedstawiamy wybrane paragrafy z KZDP:
§3 pkt 2 a) Torbę, plecak bądź torebkę nosimy nad głową, aby zwolnić miejsce wokół siebie.
§3 pkt 7 f) Ubieraj się w rzeczy, które umożliwiają gładkie dopasowywanie się do innych podróżnych wewnątrz wagonu lub autobusu.
§7 Panowie trzymają ręce przy sobie.
§11 pkt 2 i) Wchodząc do wagoniku metra, autobusu bądź wagonu tramwaju ZTM podróżny zrzeka sie praw jednostki, stając sie częścią bezmyślnej masy zwanej dalej “ludzką pulpą”.
§15 pkt 99 o) W autobusach i tramwajach komunikacji zastępczej zawiesza sie używanie słów “przepraszam”, “proszę” i “dziękuję”.
§66 Przewoźnik zastrzega sobie prawo do rozdystrybuowania ludzkiej pulpy przy pomocy ciężkiego sprzętu.
§69 Brak myślenia o innych kluczem do niemyślenia o sobie.
§70 Na najbardziej ruchliwych węzłach przesiadkowych wprowadza się psy pasterskie.
§91 pkt 129 a) Zabrania sie bezpośrednich interakcji z drugim pasażerem.
§101 pkt 1 c) Stacje metra będą zamknięte tak dlugo, jak będą pozostawać niedostępne dla pasażerów.
§111 pkt 2 z) Uprasza się o niekorzystanie z komunikacji zastępczej.
§145 pkt 3 t) Wysiadający na stacji metra Wierzbno wsiadają przed innymi pasażerami.
§150 pkt 5 m) Skasowany bilet ZTM nie daje podróżnemu żadnych praw, ale nakłada nań obowiązkowy zakaz narzekania na działania ratusza.

http://klancyk.natemat.pl/61927,nowy-ko ... etokrzyska :)
Awatar użytkownika
Majkel
 
Posty: 1378
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 8:52 pm
Lokalizacja: okolice

Całe wakacje bez metra. Stacje w centrum zamknięte dłużej

Postautor: Justi » wt maja 21, 2013 7:34 am

Obrazek

Ruch na I linii metra w śródmieściu ma być przerwany na dwa miesiące wakacji. Trzeba przełożyć tory za stacją Centrum i przebić dwa przejścia podziemne przy stacji świętokrzyska. Obie inwestycje uda się zgrać w jednakowym terminie. Taką deklarację usłyszeliśmy wczoraj od prezesa Metra Warszawskiego Jerzego Lejka. - Ponad wszelką wątpliwość te dwa projekty trzeba przeprowadzić razem. Zdążymy do 1 września - powiedział. Dodał, że więcej utrudnień na I linii już nie przewiduje.

Ruch będzie przerwany po raz kolejny w ostatnich miesiącach. Tym razem na wyjątkowo długi okres. Przez dwa miesiące pasażerowie od strony Kabat będą musieli wysiadać na stacji Politechnika, a ci jadący od strony Młocin - na stacji Ratusz Arsenał. Prezes Metra twierdzi, że jeśli uda się przyspieszyć odbiory techniczne, stacja Centrum byłaby zamknięta krócej. Według niego bez przebudowy torów w tym miejscu nie da się sprawnie obsługiwać II linii metra z obecnej bazy na Kabatach. Z kolei podziemne przejście na stacji świętokrzyska w przyszłości zapewni wygodne przesiadki.

Zmiana torowiska

Jeszcze kilka dni temu w mediach pojawiały się informacje, że metro pod śródmieściem nie będzie kursować nawet przez pięć-sześć miesięcy. Nie było pewności, czy przekładanie torów za stacją Centrum zacznie się równocześnie z robotami na stacji świętokrzyska ani jak długo potrwają odbiory. Zakres prac jest duży. Trzeba m.in. zdemontować dwa stare rozjazdy i ułożyć nowe, zainstalować tzw. trzecią szynę, która dostarcza pociągom prąd i zmienić systemy sterowania ruchem.

Wcześniej urzędnicy nie nagłaśniali, że będzie to aż tak skomplikowane i długotrwałe przedsięwzięcie. Nie wspominał o nim koordynator ratusza ds. inwestycji i remontów Wiesław Witek, gdy w lutym zapowiadał najważniejsze w tym roku prace.

Teraz prezes Lejk przekonuje, że przebudowa torów za stacją Centrum była w planach od początku. Po co jednak ta uciążliwa rewolucja? Przecież nowoczesne pociągi Inspiro, które Metro za blisko 1,7 mld zł zamówiło u Siemensa, wymagają przeglądów tylko raz na trzy miesiące. Na pierwszy odcinek między Pragą a Wolą przewidziano 20 składów. Podczas postoju wszystkie zmieszczą się tam na tzw. torach odstawczych. Nie musiałyby codziennie korzystać z przejazdu między I a II linią. - Musimy liczyć się z tym, że na II linię trzeba będzie błyskawicznie przedostać się z bazy na Kabatach w różnych sytuacjach - twierdzi Jerzy Lejk i wymienia też pojazdy ratownicze czy techniczne. Przy obecnym układzie torów, żeby dostać się do łącznika z II linią, za stacją Centrum musiałyby dwukrotnie zmieniać kierunek jazdy, wstrzymując ruch na I linii.

Podziemny łącznik

Z pracami torowymi przy stacji Centrum mają być zgrane skomplikowane roboty przy stacji świętokrzyska. Oprócz bezpośredniego przejścia między peronami obu linii powstanie podziemna antresola. Prace będą więc prowadzone zarówno pod, jak i nad istniejącym tunelem I linii. - Ze względu na bezpieczeństwo pasażerów tu też konieczne jest wstrzymanie ruchu - mówi Jerzy Lejk. - Tunele I linii trzeba na pewnym odcinku stopniowo odkopać, żeby zbudować "podłogę" antresoli. Tunel może się wtedy zachowywać jak pusta butelka wciśnięta do wody. Zgodnie z prawem Archimedesa będzie wypierany do góry - opisuje.

Jednocześnie tuż pod wschodnim tunelem (w stronę Młocin) metodą górniczą będzie drążony łącznik między peronami. Trzeba tam przebić kilkunastometrowy korytarz między ścianą budowanej stacji świętokrzyska a betonową klatką, która powstała między tunelami I linii w zeszłym roku (wtedy też wstrzymywano ruch pociągów). W ścianie istniejącego peronu I linii zostanie przebite przejście tuż obok windy. W tym miejscu mamy schodzić na peron II linii. Do pokonania jest ok. 10 m różnicy. Będą działać schody ruchome. - To stosunkowo skomplikowane roboty - przyznaje Jerzy Lejk. Przewiduje, że potrwają dwa miesiące.

Przebijanie tuneli

W poniedziałek poinformował też, że tarcza Anna wydrąży drugi tunel pod tunelami I pierwszej linii kilka dni później - nie w najbliższą sobotę i niedzielę, jak planowano, ale w długi weekend z Bożym Ciałem (30 maja - 2 czerwca). Wtedy metro będzie kursować na dwóch oddzielnych odcinkach między Kabatami a Politechniką i od stacji Ratusz Arsenał do Młocin. Wczoraj rano Anna była oddalona o 225 m od ściany stacji świętokrzyska. Problemy z jej przebiciem przez tarczę Maria spowodowały w poprzedni poniedziałek paraliż Warszawy. Trzeba było wtedy wstrzymać kursowanie metra po zaplanowanych na weekend pracach. Zaskoczyło to pasażerów i służby miejskie, które ledwo zdążyły przygotować komunikację zastępczą. - Z tego zdarzenia wyciągamy wnioski, usprawnimy procedurę informowania mieszkańców w sytuacjach kryzysowych - zapowiada Jerzy Lejk.

Również w weekend z Bożym Ciałem lub następny tarcza Elisabetta przejdzie pod starymi kamienicami między ul. Targową a Zamoyskiego na Pradze. Teraz dzieli ją od nich ok. 480 m. Na początku maja pierwszy tunel pod tymi domami wydrążyła sprawnie tarcza Krystyna. Jedna z kamienic osiadła wprawdzie o 5 milimetrów, ale jest bezpieczna. Potem jednak Krystyna aż na 16 dni utknęła w korpusie stacji Stadion Narodowy. Przebiła się tam dopiero wczoraj po wymianie ostrzy.

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... niete.html
Awatar użytkownika
Justi
 
Posty: 588
Rejestracja: wt sty 01, 2013 3:42 pm

Metro zamknięte tylko 6 tygodni. Ale za to grozi nam strajk

Postautor: Paulina » wt cze 25, 2013 7:28 am

Obrazek

To będą wakacje pełne objazdów i przesiadek, miastu grozi też strajk komunikacji. Pasażerowie najbardziej odczują brak metra, ale są szanse, że przerwa w ruchu na stacjach Centrum i świętokrzyska zostanie skrócona do 5-6 tygodni. Pierwsze remonty i zmiany już od najbliższego weekendu. Wczoraj władze miasta przekonywały, że choć w tym roku będzie ich bardzo dużo w różnych punktach stolicy, to skoncentrowanie prac w wakacje i tak da się warszawiakom najmniej we znaki. Z każdym dniem ruch i tłok powinny być coraz mniejsze.

Scenariusze na strajk

Dodatkowy problem, który ma ratusz, to groźba pierwszego od 20 lat strajku w komunikacji miejskiej. Związkowcy chcą go przeprowadzić zaraz na początku lipca. To ma być ich sprzeciw po odebraniu darmowych biletów pracownikom spółek transportowych i ich rodzinom. Decyzja o skali i dokładnym terminie protestu ma być ogłoszona dzisiaj. Tak przekazał wczoraj "Gazecie" Leszek Grzechnik, szef Międzyzakładowego Komitetu Protestacyjnego. - Czekamy jeszcze na wyniki wtorkowych rozmów z dyrekcjami Tramwajów Warszawskich i Metra - powiedział. - Mam nadzieję, że do strajku nie dojdzie, ale przygotowujemy scenariusze awaryjne i trasy, które koniecznie będziemy chcieli utrzymać - poinformował dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta. Ma do dyspozycji przeszło 300 autobusów prywatnych przewoźników. To mniej więcej jedna czwarta wszystkich, które w wakacje kursują w godzinach szczytu.

Pierwsza seria

Strajk mocno skomplikowałby sytuację komunikacyjną stolicy. Zwłaszcza że na sobotę 29 czerwca wyznaczono początek pierwszej serii utrudnień w ruchu.

Metro będzie dojeżdżać z Kabat tylko do stacji Politechnika, a z Młocin do stacji Ratusz-Arsenał. Nieczynne będą stacje Centrum i świętokrzyska. Ulicami Nowowiejską, Marszałkowską i al. Jana Pawła II miasto puści dodatkowe tramwaje. Między stacjami Marymont i Politechnika pasażerowie spotkają też zastępcze autobusy. Przyczyną tych zmian jest łączenie pierwszej linii metra z drugą.

Pociągi podmiejskie z powodu remontu mostu średnicowego przestaną kursować przez stacje Stadion i Powiśle. Tylko część z nich zostanie skierowana razem z pociągami dalekobieżnymi przez Dworzec Centralny, reszta zawróci na dworcach Wschodnim i Zachodnim. Do Dworca śródmieście co 15-20 minut dotrą wahadłowe składy SKM-ki z lotniska i Ursusa.

W nocy z piątku na sobotę drogowcy zamkną też dwa wjazdy z Wisłostrady na most £azienkowski, zachodnią jezdnię ul. Puławskiej przy Domaniewskiej (w kierunku Ursynowa) z linią tramwajową do pętli Wyścigi i połowę wiaduktu ul. £opuszańskiej nad torami WKD.

Większość tych robót potrwa przez całe wakacje do końca sierpnia. W trakcie przybędą kolejne. W drugiej połowie lipca zostanie zwężony tunel ul. Globusowej pod remontowanym wiaduktem ul. świerszcza przy stacji Warszawa Włochy. Na przełomie lipca i sierpnia zaczną się duże ograniczenia w ruchu podczas przebudowy skrzyżowania Puławskiej i Poleczki z ul. rtm. Pileckiego na Ursynowie. Od sierpnia - kapitalny remont Traktu Lubelskiego i ul. Zwoleńskiej w Wawrze.

Najwięcej problemów sprawi kierowcom wyłączenie z ruchu 8 lipca jednej jezdni mostu £azienkowskiego. Trzeba tam wymienić dylatacje. Od ich stanu zależy, czy remont nie przeciągnie się na wrzesień. Cały ruch ma być puszczony północną połówką mostu. Kosztem buspasa zmieszczą się tam dwa pasy w każdym kierunku.

Metro wróci szybciej?

- Czy cokolwiek będzie w Warszawie tego lata czynne? - pytali dziennikarze podczas wczorajszej konferencji prasowej. - Czy remont linii średnicowej musi się odbywać podczas zamknięcia ruchu w metrze?

- Jedyny kompromis z kolejarzami skończył się na tym, że ograniczyli swój remont do wakacji, bo miało to trwać o wiele dłużej niż dwa miesiące - odpowiadał dyrektor Ruta.

"Gazeta" dowiedziała się jednak, że są pewne szanse na skrócenie utrudnień w metrze. Jeszcze niedawno była mowa, że łącznie potrwają nawet pięć miesięcy, potem słyszeliśmy o dwóch wakacyjnych miesiącach. Wczoraj prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk przyznał, że sytuacja może się poprawić już w pierwszej połowie sierpnia.

Wszystko zależy od tego, jak sprawnie spółka AGP Metro, wykonawca II linii, przełoży tory za stacją Centrum i wykona dwa podziemne przejścia między starą i nową częścią stacji świętokrzyska. Jedno nad tunelami I linii, a drugie pod jednym z nich. - Przekazaliśmy wykonawcy, że zależy nam na maksymalnym skróceniu czasu tych robót - powiedział nam prezes Lejk. Przewiduje on, że jeśli nie będzie komplikacji technicznych, trasa pociągów z Kabat mogłaby zostać wydłużona do stacji Centrum już w połowie wakacji. Niedługo potem metro zaczęłoby też kursować wzdłuż całej linii, ale początkowo bez zatrzymywania na stacji świętokrzyska. Ratusz liczy, że wszystkie utrudnienia w metrze skończą się przed nowym rokiem szkolnym.

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... i_nam.html
Awatar użytkownika
Paulina
 
Posty: 604
Rejestracja: pn wrz 05, 2011 12:12 pm
Lokalizacja: okolice

Wakacje bez stacji metra świętokrzyska i Centrum

Postautor: Redakcja » czw cze 27, 2013 1:22 am

Obrazek

29 czerwca 2013 roku zgodnie z wnioskiem wykonawcy centralnego odcinka II linii metra, zostaną wyłączone z ruchu stacje metra śWIęTOKRZYSKA i CENTRUM. Stacje będą niedostępne dla pasażerów przez całe wakacje. Podczas ich wyłączenia metro będzie kursowało jedynie na odcinkach KABATY – POLITECHNIKA i M£OCINY – RATUSZ ARSENA£. Zarząd Transportu Miejskiego uruchomi w tym okresie komunikację zastępczą.

Zarząd Transportu Miejskiego, bazując na wcześniejszych doświadczeniach, uruchomi dodatkowe linie tramwajowe 75 i 74 oraz linię autobusową Z-1.
Tramwaje będą kursowały następującymi trasami:
75 – METRO MARYMONT– Słowackiego – Mickiewicza – Andersa – Marszałkowska – Nowowiejska – Filtrowa – PL. NARUTOWICZA
Linia 75 – w dni powszednie, w godzinach porannych i popołudniowych – będzie kursowała z częstotliwością zbliżoną do metra, czyli co 4 min. W godzinach międzyszczytowych tramwaje będą jeździły co 5 min. W soboty i święta tramwaje linii 75 będą się pojawiały na przystankach co około 8 min. Rano i wieczorem, przez cały tydzień, linia będzie kursowała co 10 min. Dodatkowo, godziny kursowania linii 75 zostaną wydłużone w noce z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę do około godziny 3.00.
74 – żERAń WSCHODNI – Odrowąża – Starzyńskiego – Słomińskiego – Międzyparkowa – Andersa – Marszałkowska – Nowowiejska – Jana Pawła II – Popiełuszki – METRO MARYMONT
Uwaga! Linia tramwajowa 74 – z powodu trwającego remontu torowiska na ulicy Popiełuszki – w weekend, 29-30 czerwca br. będzie kończyła kursy na pętli PIASKI, czyli będzie kursowała trasą: żERAń WSCHODNI – Odrowąża – Starzyńskiego – Słomińskiego – Międzyparkowa – Andersa – Marszałkowska – Nowowiejska – Jana Pawła II – Broniewskiego – PIASKI.

Linia tramwajowa 74 zapewni wygodne połączenie osobom, które na czas wyłączenia stacji metra CENTRUM i śWIęTOKRZYSKA zdecydują się na korzystanie z komunikacji tramwajowej kursującej al. Jana Pawła II. W dni powszednie – w godzinach szczytu komunikacyjnego – linia 74 będzie kursowała co 10 min, a w pozostałych godzinach oraz w soboty i święta co 15 min. Rano i wieczorem przez cały tydzień linia będzie kursowała co ok. 20 min.

Autobusowa linia zastępcza Z-1 zostanie uruchomiona na trasie: METRO MARYMONT – Włościańska – Słowackiego – Mickiewicza – Andersa – Marszałkowska – Waryńskiego – METRO POLITECHNIKA. Autobusy będą zatrzymywały się na przystankach: PL. WILSONA, DW. GDAńSKI, METRO RATUSZ ARSENA£, PL. BANKOWY, KRÓLEWSKA, METRO śWIęTOKRZYSKA, CENTRUM i PL. KONSTYTUCJI.

W dni powszednie – w godzinach szczytu komunikacyjnego – autobusy będą podjeżdżały na przystanki co 5 min, a w pozostałych godzinach oraz w soboty i święta co 8 min. Rano i wieczorem przez cały tydzień linia będzie kursowała co ok. 10 min.

Dodatkowo – od poniedziałku do piątku, w godzinach porannego szczytu komunikacyjnego – trasy linii autobusowych 226, 527, 718, 738 i 805 kończących kursy na pl. Bankowym – zostaną wydłużone do Centrum.
Pasażerowie będą mogli także skorzystać z linii 313, która zostanie uruchomiona na wakacje. Autobusy tej linii będą kursowały w dni powszednie, w godzinach szczytu komunikacyjnego na trasie: DW. WSCHODNI (Lubelska) – Skaryszewska – Targowa – Kłopotowskiego – Jagiellońska – al. Solidarności – – Marszałkowska – Al. Jerozolimskie – Emilii Plater – DW. CENTRALNY (powrót: DW. CENTRALNY – Emilii Plater – Pl. Grzybowski – Królewska – Marszałkowska – al. Solidarności – Jagiellońska – Marcinkowskiego – Targowa – Lubelska – DW. WSCHODNI (Lubelska).

Informatorzy ZTM
Informatorzy Zarządu Transportu Miejskiego będą informowali pasażerów o zmianach w kursowaniu metra na kilka dni przed wyłączeniem z ruchu stacji metra CENTRUM i śWIęTOKRZYSKA oraz przez pierwszy tydzień zmienionej organizacji ruchu. Od 26 do 28 czerwca informatorzy będą rozdawali ulotki i odpowiadali na pytania pasażerów przy stacjach metra CENTRUM, śWIęTOKRZYSKA i RATUSZ ARSENA£, w godzinach 13.00-20.00. W weekend, 29-30 czerwca, informatorzy będą pomagali pasażerom od godziny 7.00 do godziny 19.00 przy stacjach metra POLITECHNIKA, CENTRUM, śWIęTOKRZYSKA i RATUSZ ARSENA£. Od 1 do 5 lipca informatorzy będą obecni przy stacjach POLITECHNIKA, CENTRUM, śWIęTOKRZYSKA i RATUSZ ARSENA£, w godzinach 6.00-18.00.

Dodatkowe działania informacyjne:
Plakaty w taborze – pod tablicami bocznymi, w liniach dowożących do metra
Plakaty w metrze – na stacjach i w wagonach oraz oznakowanie dojść do komunikacji zastępczej
Zapowiedzi głosowe – na stacjach i w wagonach
Słupki informacyjne tzw. „potykacze” – przy każdym z wejść na stacje: Politechnika, Centrum, świętokrzyska i Ratusz Arsenał a także (po jednym) na stacjach: Marymont i Młociny

W związku z zamknięciem dwóch stacji metra 1 lipca zostaną czasowo zamknięte dwa Punkty Obsługi Pasażerów ZTM: świętokrzyska i Centrum II. POP świętokrzyska będzie nieczynny do końca sierpnia a POP Centrum II do 18 sierpnia br. Przez cały czas pasażerowie będą mogli za to korzystać z POP-u Centrum I.

Informacja prasowa otrzymana z biura ZTM Warszawa
Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11347
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Centrum bez metra. Tłok i przesiadki

Postautor: Kacperek » pn lip 01, 2013 11:00 am

Tak wygląda przymusowa przesiadka na stacji Politechnika:

Obrazek

Stacje metra Centrum i świętokrzyska zamknięte są na głucho. Tak będzie do końca sierpnia. Na stacjach, gdzie pasażerowie musieli się przesiadać, był duży tłok. Na powierzchni pomagała komunikacja zastępcza, ale niektórzy i tak spóźnili się do pracy. http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 92108.html
Awatar użytkownika
Kacperek
 
Posty: 1734
Rejestracja: śr maja 13, 2009 5:48 am
Lokalizacja: Powiat Piaseczyński

W wakacje bez metra w centrum Warszawy

Postautor: Majkel » wt lip 02, 2013 7:00 am

Jak jeździć po mieście bez metra i kolei? Jak się dostać do śródmieścia, gdy podczas łączenia pierwszej linii z drugą nie działają stacje Centrum i świętokrzyska? Co mają zrobić pasażerowie pociągów, których część omija przez wakacje linię średnicową?

Za nami pierwsze dni dużych utrudnień komunikacyjnych w środku Warszawy. Wczoraj w porannym szczycie całkiem sprawnie działały linie zastępujące metro. Zawiodła za to kolej - nie dość, że zaczął się remont mostu średnicowego, to ok. godz. 7.40 doszło do awarii.

Z Kabat metro dojeżdża teraz tylko do stacji Politechnika. Przesiadka jest tu w miarę wygodna. Z ul. Nowowiejskiej jeden za drugim odjeżdżają tramwaje w kierunku ul. Marszałkowskiej - linie 15, 35, 74 i 75. Na ul. Waryńskiego są też autobusy Z-1 (Metro Politechnika - Metro Marymont) i inne linie w stronę centrum.

Trzymać się z tyłu

Większy problem mają pasażerowie z północnej części Warszawy. Tutaj metro kursuje między stacjami Młociny i Ratusz Arsenał, ale tylko raz na siedem, osiem minut. To dlatego, że od Dworca Gdańskiego do pl. Bankowego pociągi mogą jeździć wahadłowo tylko jednym torem. Ponieważ kursy są rzadkie, w wagonach mimo wakacji jest tłoczno, a gdy wszyscy ewakuują się z nich na pl. Bankowym, zajmuje to przynajmniej pięć minut.

Jeśli już jedziecie metrem z żoliborza czy Bielan, wsiadajcie do tylnych wagonów. Wtedy szybciej wydostaniecie się przez mniej uczęszczane wyjście po północnej stronie stacji Ratusz Arsenał. Stąd przejście podziemne pod ul. Andersa prowadzi w pobliże kina Muranów, gdzie znajduje się przystanek zastępczej linii autobusowej Z-1 do ul. Marszałkowskiej i stacji Politechnika. Nie warto przesiadać się na pl. Bankowym do tramwajów, bo jest w nich tu duży tłok. W poniedziałek megafoniści kierowali pasażerów do autobusów. Najwięcej spotkamy ich na przystankach przed ratuszem - ZTM podstawia je tam w razie potrzeby jeden za drugim.

Od razu tramwajem

Niektórym w ogóle nie opłaca się wsiadać do metra. Kto korzysta z jego bielańskich stacji, może od razu pojechać tramwajami (17 - na Marymonckiej, 33 - na Wólczyńskiej i Broniewskiego). Z żoliborza jest jeszcze łatwiej - co cztery minuty od Metra Marymont kursuje linia tramwajowa 75 przez pl. Wilsona, a stąd razem z linią 15 ul. Mickiewicza i Andersa. Na tej ostatniej ulicy tramwaje mijają korek, w którym dużo czasu tracą zastępcze autobusy Z-1. Dlatego rano lepiej ich unikać, jeśli wyruszamy z Marymontu, pl. Wilsona czy Dworca Gdańskiego.

Jedziecie z Tarchomina? Wygodniej niż autobusem do Metra Młociny z ponowną przesiadką na pl. Bankowym może być linią 509 na Pragę. Tutaj przesiadamy się już bezpośrednio do centrum - albo na rondzie Waszyngtona, albo przy skrzyżowaniu ul. Jagiellońskiej z al. "Solidarności". Stąd odjeżdżają autobusy 226, 313, 527, 718, 738 i 805, które w godz. 6.30-9.30 mają przedłużoną trasę - zamiast zawracać na pl. Bankowym, docierają do skrzyżowania Marszałkowskiej z Al. Jerozolimskimi i Dworca Centralnego. To również duże ułatwienie dla pasażerów z Targówka, Zacisza czy Bródna, choć z tego ostatniego osiedla do centrum najszybciej dostaniemy się tramwajami 4 i 74, które kursują na przemian co trzy i pięć minut.

Co zamiast pociągów?

Pasażerowie pociągów podmiejskich, które docierają do dworców Wschodniego i Zachodniego, mogą się tam przesiadać do pociągów dalekobieżnych dojeżdżających do Dworca Centralnego. Spółki PKP InterCity i Przewozy Regionalne honorują bilety miejskie i Kolei Mazowieckich. Raczej nie należy liczyć na wahadłowe kursy SKM między Dworcem Zachodnim a Dworcem śródmieście - są rzadkie i nieregularne.

Pod Dworzec Zachodni w Al. Jerozolimskich ZTM podstawia dodatkowe autobusy 517 do centrum i pl. Trzech Krzyży. Wśród pasażerów przesiadających się na Dworcu Wschodnim wczoraj dużym powodzeniem cieszyła się zaś dodatkowa linia tramwajowa 77 z ul. Kijowskiej przez Targową, al. Zieleniecką i Al. Jerozolimskie do śródmieścia i na Ochotę. Mniejsza frekwencja była w autobusach linii 313 z Dworca Wschodniego przez Trasę W-Z i pl. Bankowy do centrum. Część przegubowców dyżurni ruchu skierowali więc na najbardziej oblężony odcinek z pl. Bankowego do Marszałkowskiej.

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... dzamy.html
Awatar użytkownika
Majkel
 
Posty: 1378
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 8:52 pm
Lokalizacja: okolice

Postautor: Ewkaa » czw lip 04, 2013 8:49 pm

Jak żyć, Panie Premierze? :)
Ewkaa
 
Posty: 4
Rejestracja: czw lip 04, 2013 8:43 pm

W wakacje bez metra w centrum Warszawy

Postautor: Beata » czw lip 04, 2013 9:09 pm

Ewkaa pisze:Jak żyć, Panie Premierze? :)

:D Przy tym temacie, winiłabym bardziej Hannę Gronkiewicz-Waltz. ;)
My kobiety jesteśmy aniołami, a gdy się nam podetnie skrzydła, lecimy dalej - na miotle:)
Awatar użytkownika
Beata
 
Posty: 1755
Rejestracja: śr lut 10, 2010 4:15 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Wraca metro! Już od piątku!

Postautor: Justi » wt sie 20, 2013 2:40 pm

Obrazek

Metro wróci na stacje Centrum i świętokrzyska. Niemal dziesięć dni przed terminem! Od piątku, 23 sierpnia, od początku kursowania, metro wróci na stacje Centrum i świętokrzyska. Niemal dziesięć dni przed terminem wykonawca centralnego odcinka II linii metra połączył ze sobą dwie linie podziemnej kolejki.- poinformował UM Warszawa

Od początku wakacji nie można było przejechać metrem z Ursynowa na Bielany – pociągi dojeżdżały z jednej strony do Politechniki, z drugiej – do stacji Ratusz Arsenał. W tym czasie budowane były dwa połączenia pomiędzy dwiema liniami metra. Prace potoczyły się bez komplikacji i już od piątku metro będzie kursowało normalnie czyli pomiędzy Kabatami a Młocinami.

- Mimo dużego zakresu budowa prowadzona była w bardzo dobrym tempie. Cieszę się, że udało się zakończyć prace ponad tydzień przed terminem. Wiem, że konieczność zamknięcia dwóch centralnych stacji była uciążliwa, dlatego tym bardziej dziękuję mieszkańcom Warszawy za wyrozumiałość.- powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Operacja była skomplikowana. Tuż za stacją Centrum (patrząc w kierunku stacji świętokrzyska) powstało połączenie torowe z II do I linii metra, którym w przyszłości pociągi z II linii będą mogły wjeżdżać na I linię w kierunku stacji postojowej Kabaty. W tunelu łączącym dwie linie ułożone są tory, na styku z I linią zamontowane zostały dwa rozjazdy i zwrotnica, tory z tzw. trzecią szyną (dostarczającą prąd do pociągów), przebudowane oświetlenie i sieć kanalizacyjna. Korekty wymagał także peron pasażerski i peron służbowy (w tunelu). Ważne było także wykonanie instalacji umożliwiającej przełączanie systemów sterowania ruchem pociągów na I i II linii. Dzięki tym pracom możliwy będzie sprawny, bezkolizyjny przejazd pociągów między I a II linią, z uniknięciem wielokrotnego zawracania i blokowania ruchu na I linii.

Drugie połączenie pomiędzy liniami metra to droga dla pasażerów. Na stacji świętokrzyska, która będzie stacją przesiadkową, wybudowane zostało bezpośrednie połączenie peronu I linii z drugą linią. Tunele II linii (leżące w osi wschód-zachód) znajdują się pod tunelami I linii (leżące w osi północ-południe). Pomiędzy nimi powstała klatka schodowa, która łączy – poprzez przejście tunelowe pod wschodnim tunelem I linii - peron II linii z peronem I linii metra. Nad tunelami I linii wybudowana została także hala odpraw nowej stacji świętokrzyska. Na razie jeszcze pasażerowie wsiadający do pociągów nie zobaczą wejścia do łącznika bo ściana na końcu peronu nie jest przebita – to zostanie wykonane w późniejszym terminie, już bez utrudnień w ruchu pociągów.

Po przywróceniu kursowania pociągów na całej I linii metra zlikwidowane zostaną linie zastępcze 74, 75 i Z-1. Linia tramwajowa 1, do końca wakacji, będzie kursowała ze zwiększoną częstotliwością, na wydłużonej trasie (Banacha - żerań Wschodni). W godzinach porannego szczytu na swoje podstawowe trasy wrócą linie autobusowe 226, 527, 718, 738 oraz 805 (nie będą już podjeżdżały do stacji metra Centrum). Linia 520 nie będzie się zatrzymywała na dodatkowych przystankach METRO śWIęTOKRZYSKA oraz KRÓLEWSKA, a dla linii 132 zostanie przywrócony przystanek METRO MARYMONT. http://wawalove.pl/Wraca-metro-Juz-od-piatku-a10628#
Awatar użytkownika
Justi
 
Posty: 588
Rejestracja: wt sty 01, 2013 3:42 pm

Re: Wraca metro! Już od piątku!

Postautor: Kacperek » śr sie 21, 2013 8:55 am

Justi pisze:Metro wróci na stacje Centrum i świętokrzyska. Niemal dziesięć dni przed terminem! Od piątku, 23 sierpnia, od początku kursowania, metro wróci na stacje Centrum i świętokrzyska. Niemal dziesięć dni przed terminem wykonawca centralnego odcinka II linii metra połączył ze sobą dwie linie podziemnej kolejki.- poinformował UM Warszawa

:good:

<object width="830" height="623"><param name="movie" value="//www.youtube.com/v/CJLC8HRD7SI?hl=pl_PL&amp;version=3"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="//www.youtube.com/v/CJLC8HRD7SI?hl=pl_PL&amp;version=3" type="application/x-shockwave-flash" width="830" height="623" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object>
Awatar użytkownika
Kacperek
 
Posty: 1734
Rejestracja: śr maja 13, 2009 5:48 am
Lokalizacja: Powiat Piaseczyński


Metro już jeździ na całej trasie. Pasażerów witali kawą

Postautor: Justi » pt sie 23, 2013 7:07 am

Metro wróciło na stacje Centrum i świętokrzyska, a razem z nim wrócić mogą pasażerowie. Koniec przesiadek do komunikacji zastępczej. Prace nad łącznikiem między I a II linią metra zakończyły się wcześniej niż planowano. O przywróceniu normalnego ruchu w metrze poinformował o 6.00 reporter tvnwarszawa.pl, Lech Marcinczak. Od początku wakacji pociągi dojeżdżały tylko z jednej strony do Politechniki, z drugiej – do stacji Ratusz Arsenał. Kursowała komunikacja zastępcza.

Prezydent w pociągu, kawa dla pasażerów

Na pierwszych pasażerów w piątek czekała niespodzianka. Z dwóch stron na stacji metra Centrum pracownicy w koszulkach z logo metra częstowali kawą.
- Ludzie chętnie korzystali - mówi reporter tvnwarszawa.pl.
Pociągiem metra, który o godz. 5.02 wyjechał z Kabat, przejechała prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz. Na stacji Centrum udzielała odpowiedzi na pytania dziennikarzy. Na pytanie "jaki był cel tego przejazdu?" Waltz odpowiedziała - "aby ogłosić, że metro funkcjonuje na trasie Kabaty-Młociny, bez podziału na dwie linie". Pochwaliła się też, że kupiła bilet - jednorazowy.

więcej http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 95924.html
Awatar użytkownika
Justi
 
Posty: 588
Rejestracja: wt sty 01, 2013 3:42 pm


Wróć do Warszawa: wydarzenia, informacje i rozrywka

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron