Cięcia w komunikacji miejskiej - będzie rzeź autobusów

Pisz tutaj o wszystkim co działo się przez ostatnich parę tygodni w Warszawie, oraz o tym co wydarzyć się może. Warto wiedzieć, co dzieje się w pobliskiej Warszawie. Kulturalna Stolica! Rozrywka w Warszawie. Sprawy mieszkańców Warszawy.

Moderator: GTW

Cięcia w komunikacji miejskiej - będzie rzeź autobusów

Postautor: Majkel » sob mar 23, 2013 11:04 am

Obrazek

Znamy szczegóły planowanych cięć w komunikacji miejskiej. Ograniczenia będą ogromne. Zniknąć ma dziesięć linii, m.in. popularna 175 na lotnisko czy 510 do Tarchomina. Zmiany dotyczą ponad 40 tras. http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... anych.html
Awatar użytkownika
Majkel
 
Posty: 1378
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 8:52 pm
Lokalizacja: okolice

Cięcia w komunikacji miejskiej - będzie rzeź autobusów

Postautor: Majkel » sob mar 23, 2013 11:06 am

Obrazek

Zmniejszenie wydatków na komunikację miejską w tegorocznym budżecie miasta zmusza Zarząd Transportu Miejskiego do wprowadzenia zmian w układzie linii autobusowych. Zostały one jednak zaplanowane w taki sposób, by pasażerowie odczuli je jak najmniej. Mamy pełną świadomość w ZTM-ie, że zmiany w komunikacji miejskiej, nawet te niewymuszone sytuacją ekonomiczną, wśród części pasażerów budzą sprzeciw. Wiemy, że niezbyt ciepło mogą zostać przyjęte proponowane zmiany, które będą wiązały się z pewnymi ograniczeniami w układzie komunikacyjnym. A tak, niestety, w tym przypadku będzie.
Należy jednak podkreślić dwie kluczowe kwestie. Po pierwsze – te zmiany są konieczne! Zmniejszenie dochodów miasta wywołane ogólnoświatową recesją spowodowało znaczne ograniczenie wydatków budżetowych na funkcjonowanie transportu miejskiego. To sprawia, że niemożliwe jest utrzymanie oferty komunikacyjnej na dotychczasowym poziomie. Po drugie – jakość transportu publicznego w metropolii jest jednym z wyznaczników jakości i poziomu życia jej mieszkańców. Dlatego ZTM zrobi wszystko, by zmiany w jak najmniejszym stopniu wpłynęły na funkcjonowanie Warszawy i były jak najmniej odczuwalne dla pasażerów. Podejmiemy działania, by zminimalizować niedogodności i utrudnienia związane z wprowadzanymi zmianami.

Właśnie minimalizacja utrudnień dla pasażerów była głównym celem, jaki ZTM chciał osiągnąć, planując wprowadzenie konkretnych zmian. By go osiągnąć przyjęte zostały twarde założenia. Nie były w ogóle brane pod uwagę jakiekolwiek ograniczenia w relacjach tzw. „kluczowych”, czyli takich, w których porusza się największa liczba pasażerów. Zamiast tego podjęto decyzję o ograniczeniu oferty na liniach dublujących komunikację szynową. Warto przypomnieć, że takie działanie przewiduje również obowiązująca w Warszawie „Strategia transportowa”. Według tego dokumentu, dominującą rolę w systemie transportowym miasta ma pełnić transport szynowy (metro, kolej, tramwaje), który jest nie tylko najbardziej wydajny, ale także ekologiczny. Autobusy mają go jedynie uzupełniać. Autobusy powinny być podstawowym środkiem transportu jedynie tam, gdzie nie ma dostępu do komunikacji szynowej. Ograniczana będzie także oferta na tych liniach, które cieszą się najmniejszym zainteresowaniem pasażerów.

Wprowadzane zmiany będą polegały na zmniejszaniu częstotliwości kursowania niektórych linii lub ograniczeniu godzin i dni kursowania innych. Część linii będzie miała zmienione trasy, a kilka – niestety – całkowicie zniknie z komunikacyjnej mapy. Warto wyjaśnić w tym miejscu, że układ linii komunikacyjnych w Warszawie stanowi „system naczyń połączonych” – niemal każda jego modyfikacja pociąga za sobą konieczność dalszych zmian. Stąd np. likwidacja jednej konkretnej linii wymusza wprowadzenie dodatkowo zmian, które pozwoliłyby na zastąpienie jej w układzie. W takiej sytuacji korygowane są np. trasy linii autobusowych kursujących na danych odcinkach trasy likwidowanej linii. To wszystko po to, by pasażerowie, nawet jeśli będą się musieli przesiadać, nie stracili możliwości korzystania z połączeń na „swojej” trasie.

SZCZEGÓ£Y ZMIAN http://www.ztm.waw.pl/aktualnosci.php?i=930&c=100&l=1
Awatar użytkownika
Majkel
 
Posty: 1378
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 8:52 pm
Lokalizacja: okolice

Likwidować podwyżki cen biletów, a nie ciąć linie

Postautor: Ireneusz » pn mar 25, 2013 9:55 pm

Warszawscy Zieloni wyrażają oburzenie w związku z decyzją władz Warszawy o likwidacji połączeń autobusowych przy jednoczesnej podwyżce cen biletów. Planowane likwidacje obejmują kilkanaście połączeń komunikacyjnych żywotnych z punktu widzenia poruszania się po Warszawie, takich jak linie 128, czy 175, która od prawie półwiecza zapewnia połączenie z Okęciem i jest jedną z bardziej popularnych linii autobusowych w Warszawie. Domagamy się wstrzymania likwidacji połączeń autobusowych i cofnięcia decyzji o podwyżkach cen biletów w komunikacji miejskiej!

- To decyzja nieuczciwa wobec mieszkańców Warszawy i nieracjonalna z punktu widzenia wpływów budżetowych oraz kosztów środowiskowych – mówi Marek Matczak, przewodniczący warszawskiego koła Zielonych. – Podwyżka cen biletów i likwidacja połączeń komunikacyjnych doprowadzi do spadku przychodów ZTM i zwiększenia się ruchu samochodowego w centrum, a w konsekwencji do zwiększenia trudności komunikacyjnych i spadku jakości życia w Warszawie. Zarazem ekipa Hanny Gronkiewicz-Waltz z uporem godnym lepszej sprawy ignoruje podpowiedzi organizacji takich jak Zielone Mazowsze, które wskazują na możliwości zaoszczędzenia na kosztach transportu bez pogarszania jego jakości i dostępności - dodaje Matczak.

- Jedyne, co w Warszawie nie podlega cięciom, to koszty utrzymania Ratusza. W tym roku po raz kolejny wzrosły i wynoszą już prawie miliard złotych w 13-miliardowym budżecie miasta – mówi Elżbieta Hołoweńko, przewodnicząca warszawskiego koła Zielonych. – Ratusz kosztuje nas coraz więcej, a zarazem pracuje coraz gorzej i coraz słabiej radzi sobie ze swoimi zadaniami. Podwyżki cen biletów ZTM, wywindowane opłaty za śmieci, prywatyzacje stołówek szkolnych, a teraz likwidacje połączeń autobusowych – to tylko niektóre z najnowszych „osiągnięć” rządzącej w Warszawie Platformy Obywatelskiej.

- Wprowadzając blisko 100-procentowe podwyżki cen biletów komunikacji miejskiej w latach 2011–2014, obiecywano, że dokonuje się ich w imię podwyższenia standardów w transporcie miejskim – dodaje Piotr Kozak, członek warszawskich Zielonych. – Nie dość, że ceny biletów wzrosły, to zaraz po rezygnacji ze wspólnego biletu metropolitalnego likwidowane mają zostać kolejne połączenia. Warszawscy urzędnicy podwyżkami i cięciami chcą zarobić na mieszkańcach Warszawy, ale przynajmniej już nie kłamią, że czynią coś dla naszego dobra.

http://zielonawarszawa.blogspot.com/201 ... w-nie.html
Awatar użytkownika
Ireneusz
 
Posty: 1161
Rejestracja: pt cze 04, 2010 1:36 pm

Jak dotrzeć na lotnisko? 175 szybszy od SKM o kwadrans

Postautor: weronika » śr mar 27, 2013 8:41 am

Obrazek

Test "Gazety". Nasi dziennikarze sprawdzali, jak wygodniej jechać na lotnisko - autobusem 175, który miasto chce zlikwidować, czy koleją. Mimo korków autobusem było o kwadrans szybciej http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... drans.html

I niech teraz zlikwidują 175. Może niech jeden z drugim, który podjął taką decyzję, sami przejadą się i porównają.
weronika
 
Posty: 750
Rejestracja: pn lut 11, 2008 10:04 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Mówisz "nie" cięciom w komunikacji? Przyjdź na deb

Postautor: Kacperek » czw kwie 04, 2013 9:00 am

Szef Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta i jego podwładni osobiście będą odpowiadać na pytania czytelników o plany likwidacji lub zmiany tras przeszło 40 linii autobusowych. Czy są szanse, że urzędnicy wycofają się przynajmniej z niektórych?

W najbliższą środę 10 kwietnia o godz. 18 organizujemy w redakcji "Gazety" przy Czerskiej 8/10 debatę o zapowiedzianych cięciach w komunikacji miejskiej. Jak pisaliśmy, ZTM chce zlikwidować m.in. oblegane autobusy 175 na Ochotę i Lotnisko Chopina, a także 195, 422 czy 510. Wiele tras ma być skróconych lub zmienionych. Już od najbliższej soboty w weekendy mostem Marii Skłodowskiej-Curie przestaną kursować tramwaje linii 2 uruchomionej w styczniu między stacją metra Młociny a początkiem Tarchomina. W dni powszednie zaś to mało popularne połączenie pozostanie tylko w godz. 5.30-21.

Największe protesty budzi pomysł likwidacji linii sprawdzonych od lat. Dziś zbiera się w tej sprawie rada Pragi-Południe, która sprzeciwia się m.in. skróceniu trasy linii 521. W tej samej sprawie wczoraj wystąpili radni Ochoty. "Rada dzielnicy jest zaniepokojona faktem, że cięcia budżetu ZTM odbywają się tylko kosztem mieszkańców poprzez pogorszenie warunków komunikacji miejskiej. Uważamy, że szukanie oszczędności powinno dotyczyć także, a może przede wszystkim innych sfer działania ZTM" - napisali ochoccy radni, którzy nie akceptują też likwidacji linii 130 oraz (głównie) 175. "Jest jedną z najbardziej popularnych i najczęściej wykorzystywanych przez mieszkańców Rakowca i Starej Ochoty. Wskazywana zamiennie Szybka Kolej Miejska nie jest w stanie zastąpić wszystkich funkcji linii 175 i może być traktowana wyłącznie jako jej dopełnienie" - przekonują. http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... kacji.html
Awatar użytkownika
Kacperek
 
Posty: 1734
Rejestracja: śr maja 13, 2009 5:48 am
Lokalizacja: Powiat Piaseczyński

protest pasażerów z różnych dzielnic

Postautor: Justi » czw kwie 11, 2013 4:01 pm

Z inicjatywy ZTM w redakcji Gazety Stołecznej odbyła się debata poświęcona planowanym zmianom w komunikacji.

Tutaj możecie zapoznać się ze spostrzeżeniami ZTM dotyczącymi debaty http://www.ztm.waw.pl/informacje.php?i=711&c=98&l=1

A tutaj możecie posłuchać jak przebiegała debata: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... BATA_.html
Awatar użytkownika
Justi
 
Posty: 588
Rejestracja: wt sty 01, 2013 3:42 pm

175, 521 i "Edward" uratowane

Postautor: Ireneusz » pt maja 10, 2013 7:57 am

Linia 175 łącząca lotnisko Chopina z pl. Piłsudskiego, oraz linia 521 ze Szczęśliwic do Falenicy zostaną na swoich obecnych trasach. Zmian nie będzie też na linii E-2 z Wilanowa na Bemowo - poinformował stołecznych radnych dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego. http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 86638.html
Awatar użytkownika
Ireneusz
 
Posty: 1161
Rejestracja: pt cze 04, 2010 1:36 pm


Wróć do Warszawa: wydarzenia, informacje i rozrywka

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

cron