Strona 1 z 3

Druga linia warszawskiego Metra

Post: śr wrz 19, 2007 9:23 am
autor: Jankes
Druga linia metra, którą mieliśmy dojechać na mecze Euro 2012, w lesie. Z 25 mln zł zaplanowanych w tym roku na przygotowania do budowy urzędnicy zdołali wydać zaledwie pół procent

Podziemnej linii wschód-zachód nie mogą się doczekać warszawiacy, którzy codziennie stoją w korkach na mostach przez Wisłę. Liczą na to, że inwestycję przyspieszą mistrzostwa Europy w piłce nożnej - jedną ze stacji pierwszego odcinka od ronda Daszyńskiego na Woli pod świętokrzyską do Dworca Wileńskiego zaplanowano koło nowego Stadionu Narodowego na Pradze.

Tyle że z budową metra urzędnicy na razie wcale się nie spieszą. W pierwszym półroczu na przygotowania do budowy wykorzystali zaledwie 100 tys. zł. To niewiele, bo w tegorocznym budżecie miasta ratusz zaplanował na ten cel 25 mln zł.

Jednym z powodów poślizgu jest zmiana koncepcji budowy. Rok temu szefowie Metra Warszawskiego i ówczesny komisarz miasta Kazimierz Marcinkiewicz zapowiadali, że wiosną 2007 r. poznamy firmę, która zaprojektuje i zbuduje centralny odcinek drugiej linii. Zdecydowano jednak, że projekt architektoniczny będzie zamówiony osobno. Wciąż nie wiadomo, kto go przygotuje. Konkurs w tej sprawie ma być rozstrzygnięty we wrześniu. Ale potem będą negocjowane warunki przygotowania projektu, który zostanie ukończony najwcześniej zimą.

(...)

Mimo coraz większych opóźnień ratusz utrzymuje, że i tak zdąży z drugą linią na Euro 2012. - Cały przyszły rok rezerwujemy na wybór wykonawcy. Budowa zacznie się w 2009 r. Liczymy, że skończy się w grudniu 2011 r. i zostanie jeszcze kilka miesięcy na odbiory techniczne. Zagrożeniem mogą być tylko protesty i przedłużające się przetargi - twierdzi wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz.

dalej przeczytacie na gazeta.pl:
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,4500907.html
zdjęcie 2 linii metra: http://bi.gazeta.pl/im/7/4500/m4500247.jpg

Metro w Warszawie

Post: śr wrz 19, 2007 10:21 am
autor: kameleon
Niech oni lepiej skończą jedną linię metra, a potem dopiero biorą się za kolejną.

Post: śr wrz 19, 2007 11:01 am
autor: Sylwunia
Czemu mnie to nie dziwi :?

Metro w Warszawie

Post: śr wrz 19, 2007 12:22 pm
autor: Jankes
Sylwunia pisze:Czemu mnie to nie dziwi

Może dlatego, ze pierwszą nitkę metra budują już bardzo długo! :lol:

Post: śr wrz 19, 2007 5:56 pm
autor: Sylwunia
Jankes pisze:Może dlatego, ze pierwszą nitkę metra budują już bardzo długo


i pewnie masz racje.... no ale chyba powinniśmy być dobrej myśli, dajmy im szanse sie zrealizować :lol:

budowa drugiej linii metra

Post: wt gru 04, 2007 11:09 am
autor: Jankes
Wielkie firmy, które m.in. budowały metro i tunele autostrad w Europie Zachodniej, zgłosiły się teraz do drążenia drugiej linii metra w Warszawie. Kolejkę chcą nam budować także Chińczycy. Kto zdobędzie wart ok. 3,5 mld zł kontrakt?

Obrazek

więcej: miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,4730354.html

Ratusz zwleka z drugą linią metra

Post: wt sty 15, 2008 9:50 am
autor: Jankes
Kilka miesięcy zajęło władzom Warszawy, żeby wystąpić o uchyloną jesienią decyzję lokalizacyjną potrzebną do budowy drugiej linii metra. Dopiero teraz ratusz po raz kolejny zaczął zbierać opinie mieszkańców w sprawie dokładnego przebiegu kolejki...

więcej: miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,4837686.html

Metro tanie w budowie czy dla pasażerów?

Post: sob sty 19, 2008 11:24 am
autor: Martin
Znów zmiana trasy drugiej linii metra. Ratusz wybiera taki przebieg podziemnej kolejki, który jest prostszy w budowie. Ale ucierpią pasażerowie. Na Woli będą mieć daleko do stacji i utrudnione przesiadki. Nie będzie planowanej stacji w najbardziej ruchliwym miejscu Woli - obok Pedetu przy Młynarskiej.

Trasa drugiej linii metra: http://bi.gazeta.pl/im/6/4851/m4851156.jpg

więcej informacji: miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,4851530.html

Ratusz rysuje trzecią linię metra

Post: wt lut 12, 2008 8:18 pm
autor: lucja
Choć miasto nie skończyło jeszcze budowy pierwszej linii i nie zaczęło drążyć drugiej, zastanawia się już, gdzie puścić trzecią. Eksperci wybrali właśnie koncepcję, według której jedna ze stacji - u zbiegu Wilczej i Marszałkowskiej - byłaby budowana pod kamienicami: http://bi.gazeta.pl/im/6/4919/m4919096.jpg

więcej informacji: miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,4919225.html

budowa drugiej linii metra

Post: pn lut 18, 2008 10:04 am
autor: Jankes
Za mniej więcej miesiąc ratusz chce podpisać umowę z firmą, która zbuduje odcinek II linii metra pomiędzy rondem Daszyńskiego a dworcem Warszawa Wileńska. To 6,3 km torów i siedem stacji. - To oznacza ogromną ilość ziemi do wybrania. Z każdego metra bieżącego tunelu trzeba będzie wywieźć 26 metrów sześciennych urobku - mówi Lech Malinowski z firmy PRG Metro, która buduje kolejkę na Bielanach i bierze udział w przetargu na drugą linię.

Dwie repliki Pałacu Kultury dałoby się usypać z ziemi, którą trzeba będzie wywieźć podczas drążenia drugiej linii metra. Jak to zrobić, żeby setki ciężarówek nie zakorkowały miasta? - Czeka nas stan przedzawałowy - ostrzega miejski inżynier ruchu.

więcej: miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,4934162.html

Zapomnijmy o metrze na Euro

Post: ndz mar 16, 2008 12:20 pm
autor: Jakub
Na Euro 2012 z drugą linią metra raczej nie zdążymy. Harmonogram prac jest zbyt napięty, a do wbicia pierwszej łopaty jeszcze bardzo daleko.

Właściwie mogę się założyć, że przed mistrzostwami w 2012 r. nie ruszy z ani jeden wagon z pasażerami na trasie z Dworca Wileńskiego do ronda Daszyńskiego. Oczywiście życzę tej inwestycji jak najlepiej, ale trzeba być realistą. żeby zdążyć, trzeba się trzymać niezwykle napiętego harmonogramu, który założył ratusz. Tymczasem już można odnotować pierwsze opóźnienia. Jeszcze jesienią prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk zapowiadał, że umowa z wykonawcą ma być podpisana na przełomie marca i kwietnia. Teraz już mówi się o maju. A to i tak niezwykle optymistyczny wariant. Na razie trwają negocjacje z przedstawicielami wielkich europejskich konsorcjów, które będą dopiero przygotowywać swoje oferty. A co z ewentualnymi protestami? Ostatnio praktycznie nie ma przetargów, od wyników których nikt się nie odwołuje. Przypomnijmy też, że wyłoniona firma nie zacznie od razu budowy, tylko musi sporządzić projekt budowlany. Według założeń ma to potrwać rok. Jeszcze niedawno urzędnicy zapowiadali, że pierwszych wykopów, np. przy Dworcu Wileńskim, można się spodziewać w kwietniu przyszłego roku. Teraz mówią już, że raczej stanie się to w drugiej połowie 2009 r. Na budowę pozostanie już zatem tylko dwa i pół roku. Leszek Rafalski z Instytutu Badawczego Dróg i Mostów przypomina zaś, że drążenie tuneli mogą komplikować nieprzewidziane w projektach przeszkody, np. kanały, rury czy trudne warunki geologiczne pod dnem Wisły lub w rejonie Skarpy wiślanej. To wszystko powoduje opóźnienia. Rafalski boi się też, że presja zakończenia prac przed Euro 2012 może wpłynąć na pogorszenie jakości ich wykonania.

Sam nacisk, by metro zbudować na mistrzostwa, działa pozytywnie, bo mobilizuje urzędników do szybkiego przygotowania inwestycji. Trzeba sobie jednak jasno powiedzieć, że jeśli budowa do Euro 2012 się nie skończy, to wielkiej tragedii nie będzie. Do położonego tak blisko centrum Stadionu Narodowego będzie się można dostać na wiele innych sposobów: tramwajem, pociągiem lub pieszo.

Władze miasta już muszą mieć jednak awaryjne scenariusze na wypadek poślizgu. Nie można dopuścić, by kibice trafili do miasta rozkopanego z powodu budowy metra. W czasie mistrzostw drążyć będzie można już tylko pod ziemią.

Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,5025628.html

pomysł na stacje drugiej linii metra

Post: pt kwie 11, 2008 11:57 am
autor: teresa
Niezwykły pomysł na stacje drugiej linii metra. ściany stacji drugiej linii metra będą ogromnymi telewizorami, które co kilkadziesiąt sekund pokażą inne kolorowe obrazy. - To jest sztuka totalna - mówi o swojej wizji architekt Andrzej Chołdzyński. Jego pracownia AMC razem z Metroprojektem szykuje siedem przystanków z tunelami od ronda Daszyńskiego na Woli pod świętokrzyską, Powiślem, Wisłą, Portem Praskim i Targową do Dworca Wileńskiego. Kilka dni temu informowaliśmy, że stację Plac Wilsona, którą także zaprojektował Andrzej Chołdzyński, specjaliści od budowy metra uznali na zjeździe w Kopenhadze za najładniejszą spośród otwartych w ostatnich latach. Teraz będzie okazja do nowego sukcesu - Warszawa może mieć stacje, jakich na świecie jeszcze nie było.

więcej: http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,5109443.html

Mistrzostwa bez metra i nowych dworców

Post: czw kwie 17, 2008 7:30 am
autor: Jankes
Drugiej linii metra przed Euro 2012 raczej nie będzie - z takim scenariuszem liczą się już także władze Warszawy. Szanse na to, że kibiców pod Stadion Narodowy będą dowozić pociągi drugiej linii metra maleją.

źródło: miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,5126838.html

budowa drugiej linii metra

Post: wt kwie 22, 2008 1:08 pm
autor: teresa
Jankes pisze:Drugiej linii metra przed Euro 2012 raczej nie będzie

W życiu Warszawy napisali, że Ratusz ma pomysł na przyspieszenie metra. Firmy, które zaoferują zakończenie budowy drugiej linii metra przed kwietniem 2012 roku, będą miały większe szanse na kontrakt.

Przetarg na budowę metra między rondem Daszyńskiego i Dworcem Wileńskim zostanie ogłoszony jeszcze w kwietniu – dowiedziało się „żW”. Według szacunków, kontrakt będzie opiewał na 3 mld zł. W najbardziej optymistycznym wariancie – bez protestów podczas przetargu i problemów z przejściem tarcz pod Wisłą, tunelem Wisłostrady i ul. świętokrzyską – odcinek z siedmioma stacjami zostałby otwarty w kwietniu 2012 roku, miesiąc przed Euro 2012

Źródło : życie Warszawy

Druga linia warszawskiego Metra

Post: czw maja 15, 2008 1:47 pm
autor: Jankes
Druga linia warszawskiego Metra, będzie po Euro 2012. Już na pewno nie będzie drugiej linii metra przed Euro 2012. Większość firm startujących w przetargu oprotestowała zbyt wyśrubowany termin zgłaszania ofert. Chcą go przesunąć o dwa miesiące.

Wielu specjalistów od komunikacji przyznaje jednak, że nie będzie tragedii, jeśli nie zdążymy z oddaniem metra przed Euro 2012. Stadion Narodowy znajdzie się tak blisko centrum, że bez problemu będzie się można do niego dostać na piechotę lub dojechać tramwajami i autobusami. Kłopot będzie jednak wtedy, gdy kibice zastaną miasto rozcięte w wielu miejscach wykopami pod stacje metra.

Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,5213255.html