Inwestycja polegająca na przebudowie skrzyżowania ulic Pileckiego, Poleczki i Puławskiej zrealizowana zostanie na terenie dzielnicy Ursynów. Puławska jest dwujezdniową ulicą o przebiegu od pl. Unii Lubelskiej do granicy Warszawy z Piasecznem. Na odcinku od ul. Rzymowskiego do granic miasta stanowi część drogi krajowej nr 79 Warszawa – Góra Kalwaria – Kozienice. Puławska charakteryzuje się wysokimi natężeniami ruchu wyczerpującymi przepustowość w okresach szczytów komunikacyjnych.
Poleczki jest dwujezdniową ulicą łączącą ul. Puławską z Portem Lotniczym im. Chopina i z ul. żwirki i Wigury. Zabudowa rejonu, to głównie biura i magazyny, co generuje duże strumienie pojazdów na ul. Poleczki. Obserwuje się systematyczny wzrost ruchu na tej ulicy. Ulica Pileckiego łączy Puławską z Płaskowickiej i na odcinku pomiędzy Puławską a Ciszewskiego ma dwie jezdnie. Stanowi połączenie Ursynowa z ul. Puławską.
Geometria istniejącego skrzyżowania przedstawia się następująco:
- wlot wschodni – ul. Pileckiego – 2 pasy w prawo, 1 pas na wprost, 1 pas w lewo,
- wlot południowy – ul. Puławska – 1 pas w prawo, 3 pasy na wprost, 1 pas w lewo,
- wlot zachodni – ul. Poleczki – 1 pas w prawo, 1 pas na wprost, 1 pas w lewo,
- wlot północny – ul. Puławska – 1 pas na wprost i w prawo, 1 pas na wprost, 1 pas na wprost i w lewo.
Skręt w lewo w stronę Ursynowa jest poprowadzony bezkolizyjnie przez dwupasową estakadę, z pasa do skrętu w lewo z Puławskiej w Pileckiego w poziomie terenu korzystają głównie autobusy miejskie.
Cel przebudowy skrzyżowania:
- usprawnienie ruchu poprzez zwiększenie przepustowości poszczególnych wlotów skrzyżowania,
- podniesienie bezpieczeństwa i standardu ruchu,
- usprawnienie komunikacji zbiorowej.
W ramach przebudowy skrzyżowania planowane jest wprowadzenie następujących zmian:
- wlot wschodni (A) – ul. Pileckiego – bez zmian geometrycznych,
- wlot południowy (B) – ul. Puławska – dodanie jednego pasa ruchu do skrętu w lewo w ul. Poleczki. Wymusza to również zmianę organizacji poziomego oznakowania na odcinku od przebudowywanego skrzyżowania do ul. Rybitwy,
- wlot zachodni – ul. Poleczki – dodanie jednego pasa ruchu do jazdy na wprost, co daje układ: jeden w lewo, dwa prosto, jeden w prawo,
- wlot północny – ul. Puławska – dodanie jednego pasa ruchu na wprost oddzielonego od pozostałych filarami estakady po prawej stronie pasów istniejących, wydłużenie pasa do skrętu w prawo, dodanie pasa tylko dla autobusów przeznaczonego do skrętu w lewo w Pileckiego i przeznaczenie skrajnego lewego pasa ruchu (dotychczas pasa do jazdy na wprost i w lewo) wyłącznie do jazdy na wprost. Dodatkowo istniejący podział jezdni na dwa pasy ruchu w rejonie wjazdu na łącznicę prowadzącą ruch w kierunku Ursynowa zmieniono na trzypasowy poszerzając jezdnię kosztem pasa zieleni.
Projekt zatwierdzonej docelowej organizacji ruchu znajduje się w pliku (5,8 MB)
http://www.zmid.waw.pl/fileadmin/user_u ... 637_11.pdf
http://www.zmid.waw.pl/index.php?id=550
Lokalizacja inwestycji na mapach
Open Street Map
http://www.zmid.waw.pl/index.php?id=574
Targeo
http://www.zmid.waw.pl/index.php?id=573