Wschodnia Obwodnica Warszawy

Pisz tutaj o wszystkim co działo się przez ostatnich parę tygodni w Warszawie, oraz o tym co wydarzyć się może. Warto wiedzieć, co dzieje się w pobliskiej Warszawie. Kulturalna Stolica! Rozrywka w Warszawie. Sprawy mieszkańców Warszawy.

Moderator: GTW

Wschodnia Obwodnica Warszawy

Postautor: piechocinski » wt maja 22, 2007 7:21 am

DROGA S17

– odcinek WARSZAWA (węzeł ZAKRęT) - GARWOLIN
• pododcinek węzeł MARKI (ul. PI£SUDSKIEGO) – węzeł ZAKRęT – węzeł LUBELSKA
• BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S-17
ODCINEK WARSZAWA (węzeł ZAKRęT) - GARWOLIN
PODODCINEK węzeł MARKI (ul. PI£SUDSKIEGO) – węzeł ZAKRęT – węzeł
LUBELSKA (WSCHODNIA OBWODOWA WARSZAWY)

OPIS ZADANIA

– Wariant IIIA podstawowy – przebieg wg “Studium funkcjonalno-przestrzennego przebiegu Wschodniej Obwodnicy Warszawy”. Korytarz rezerwowany w większości planów zagospodarowania przestrzennego. Przebiega przez tereny miast: Marki, Ząbki, Zielonka, Warszawa: dz. Rembertów i Wesoła, Sulejówek oraz przez gm. Wiązowna, istniejącym odcinkiem drogi krajowej nr 17;
– Warianty 1 i 2 – różnią się od Wariantu IIIA przebiegiem po terenie Dzielnicy Wesoła;
– Wariant 3 tzw. „samorządowy” – początkowy odcinek trasy tj. od węzła „Piłsudskiego” w Markach do ul. Mokry £ug w rejonie granicy Warszawy w Remebrtowie pokrywa się z przebiegiem wg Wariantów III A, 1, 2. Dalej przebiega wzdłuż poligonu wojskowego w Zielonce, przez tereny gminy: Halinów i Wiązowna do projektowanej autostrady A2 i dalej w kierunku zachodnim autostradą do węzła „Lubelska” gdzie łączy się z drogą S-17.

G£ÓWNE PARAMETRY

Długość odcinka wg wariantu:
 W III A – 19,240 km
 W 1 – 19,590 km
 W 2 – 18,920 km
 W 3 – 28,180 km,
Klasa drogi – S,
Przekrój dwujezdniowy – liczba pasów ruchu stosowna do prognozowanego ruchu – zasadniczo 2 x 3 pasy ruchu.

Dostępność ograniczona do węzłów:
w wariancie W IIIa i W1:
-„ Piłsudskiego”
-„Drewnica”,
-„Zielonka”,
-„Poligon”
-„Rembertów”
-„Wesoła”
-„Zakręt”
- „Lubelska”
w wariancie W 2: j.w. bez węzła „Wesoła”
w wariancie W 3:
-jak w WIIIA I W1 od węzła „ Piłsudskiego” do węzła „Poligon”, dalej
-„Okuniew”
-„Halinów”
- „Konik Nowy”
-„Michałówek”
- „Lubelska”
HARMONOGRAM PRAC PRZYGOTOWAWCZYCH I REALIZACJI - AKTUALNY STAN
- W oparciu o złożony w dniu 25.11.2005 r. wniosek do Wojewody Mazowieckiego, toczy się postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. W czerwcu 2006 r. Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny wydał postanowienie, w którym uzgadnia warianty W1 i WIIIA, zgłaszając jednocześnie dodatkowe uwarunkowania środowiskowe dla przyszłej realizacji trasy. Oddział nie wnosił zastrzeżeń do tego uzgodnienia, gdyż oba warianty są w zasadzie równorzędne z wariantem W2, głównie w zakresie powiązań komunikacyjnych dróg ekspresowych w ramach Warszawskiego Węzła Transportowego.
Natomiast w dniu 6.02.2007r. Minister środowiska w drodze postanowienia uzgodnił realizację przedmiotowego przedsięwzięcia według wariantu W3 – samorządowego.
Z uwagi na przeprowadzone analizy i uzyskane oceny wszystkich wariantów oraz w aspekcie uzgodnienia PWIS, w dniu 13 lutego 2007r. Oddział w Warszawie zwrócił się do Ministra środowiska o ponowne rozpatrzenie sprawy.
Przewidywany termin uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - czerwiec 2007r.
Ponadto wstępnie przyjęty harmonogram prac dla tego zadania przewiduje:
- Złożenie wniosku o uzyskanie decyzji lokalizacyjnej - 04.2008r.
- Uzyskanie decyzji lokalizacyjnej - 07.2008r.
- Projekt budowlany - 05.2009r.
- Pozwolenie na budowę - 07.2009r.
- Realizacja 10.2009r. – 11.2011r.




INFORMACJA O MOżLIWYCH ZAGROżENIACH
• nie uzyskanie decyzji administracyjnych w terminach przewidzianych w harmonogramie
(decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, decyzja lokalizacyjna, decyzje dające prawo do terenu na cele budowlane, decyzja o pozwoleniu na budowę),
• możliwe odwołania od decyzji administracyjnych na każdym etapie postępowania oraz konieczność rozpatrzenia odwołania przez organ odwoławczy,
• nie ujawnione w pełni problemy z pozyskiwaniem gruntu ( nieruchomości zabudowane, nieruchomości będące zakładami pracy, długi okres wydawania przez służby Wojewody decyzji o odszkodowania za wywłaszczone nieruchomości).

SZACUNKOWY KOSZT REALIZACJI

Szacunkowy koszt realizacji trasy – 1.240,0 mln zł łącznie z pracami przygotowawczymi.
lubię naszą okolicę
Awatar użytkownika
piechocinski
 
Posty: 203
Rejestracja: sob mar 03, 2007 8:31 pm
Lokalizacja: iwiczna

Wróć do Warszawa: wydarzenia, informacje i rozrywka

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości