Warszawa Okęcie - gigantyczny plac budowy i utrudnienia

Pisz tutaj o wszystkim co działo się przez ostatnich parę tygodni w Warszawie, oraz o tym co wydarzyć się może. Warto wiedzieć, co dzieje się w pobliskiej Warszawie. Kulturalna Stolica! Rozrywka w Warszawie. Sprawy mieszkańców Warszawy.

Moderator: GTW

Warszawa Okęcie - gigantyczny plac budowy i utrudnienia

Postautor: Artur N. » pn sie 17, 2009 11:24 am

Okolice lotniska staną się niedługo gigantycznym placem budowy. Wreszcie zaczną się obiecane od wielu lat inwestycje komunikacyjne, które mają poprawić dojazd do portu, m.in. tunel kolejowy, kawałek trasy ekspresowej, nowy wiadukt nad torami ze Służewca. Będą ogromne utrudnienia.

Obrazek

Pierwsze roboty koło lotniska już się zaczęły. W ciągu czterech miesięcy wyremontowana zostanie zniszczona droga przy zamkniętym w marcu terminalu Etiuda. Obok powstanie parking dla autokarów. W tym czasie autobusy 175 i 188 w drodze do centrum będą jeździć uciążliwym objazdem: od ronda przy krótkim tunelu na chwilę zawrócą w kierunku przystanku przy bazie firmy Petrolot zaopatrującej samoloty w paliwo.

Obwodnica "elka"

Te prace to dopiero przedsmak o wiele większych robót w rejonie lotniska. Chodzi o realizację porozumienia między rządem a samorządem, które na początku 2004 r. podpisali minister infrastruktury Marek Pol i prezydent Warszawy Lech Kaczyński. Tamtejsze obietnice przez kilka lat pozostały jednak na papierze. Według porozumienia już od dwóch lat do lotniska powinny prowadzić tory kolejowe i kilka nowych dróg. Nic z tego wyszło.

Na razie udało się zbudować tylko wiadukt od strony Ursynowa, na przedłużeniu ul. Poleczki. Teraz w końcu ma się tam zaroić od buldożerów. Na pierwszy ogień pójdzie budowa pięciokilometrowego odcinka Trasy N-S od ul. Marynarskiej do granicy Warszawy i krótkiego odcinka południowej obwodnicy Warszawy do ul. Puławskiej. Te dwa odcinki utworzą literę L. Stąd inwestycją nazywana jest "elką".

Wykonawca już jest. To firma Teerag-Asdag, która roboty zacznie najprawdopodobniej we wrześniu. Planowany finisz - w połowie 2011 r. W tym przypadku największych utrudnień można się spodziewać przy Puławskiej, niedaleko hipermarketu Real. Na długi czas wylotówka w stronę Piaseczna ma być zwężona do dwóch pasów ruchu w każdym kierunku (teraz są po trzy pasy). Ogromne korki murowane.

Kłopotów można się spodziewać także przy Marynarskiej. Przynajmniej na kilka miesięcy zostanie wyłączony ruch tramwajów od pętli Służewiec do ul. Woronicza. Wielu pasażerów może być mocno zirytowanych, bo to kolejne zamknięcie tego odcinka po kilku latach, gdy przebudowywano skrzyżowanie przy Galerii Mokotów.

Koleją na lotnisko za dwa lata

Utrudnienia czekają też kierowców, bo istniejący wiadukt nad torami przy ul. Marynarskiej ma być zastąpiony nowym. Zanim drogowcy zaczną go burzyć, najpierw chcą zbudować estakady zewnętrzne, którymi docelowo będą prowadzić do zjazdów na Trasę N-S. Zwiększenia korków nie da się jednak uniknąć. Dlatego Wiesław Witek, miejski koordynator ds. remontów, wymusił szybką budowę innego wiaduktu nad torami linii radomskiej. Połączy on biegnącą do ul. żwirki i Wigury ul. 17 Stycznia z ul. Cybernetyki na Służewcu.

Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych (ZMID) początkowo chciał, by wiadukt był budowany aż dwa lata. - Według nas takie połączenie można zbudować w rok - mówi Tomasz Kunert, rzecznik miejskiego koordynatora.

Wreszcie doszło do kompromisu. Wyznaczony termin to 18 miesięcy. Firma dostanie jednak dodatkowe punkty w przetargu, jeśli zaproponuje skrócenie prac o kilka miesięcy. Oferty poznamy w połowie sierpnia.

- Liczymy na to, że kierowcy zaczną jeździć nowym wiaduktem łączącym ul. 17 Stycznia i Cybernetyki, zanim zostanie zburzony stary wiadukt na Marynarskiej - mówi Tomasz Kunert. Z kolei wiosną przyszłego roku na zlecenie ZMID-u zacznie się poszerzanie o jeden pas w każdą stronę ul. Marynarskiej. Znikną tam blokujące ruch światła. W zamian nad Marynarską w ciągu ul. Postępu powstanie wiadukt.

Najbardziej pechową inwestycją w rejonie Okęcia jest jednak budowa ponadpółtorakilometrowej odnogi kolejowej. Tory miały być gotowe już w 2006 r. Niestety, o ponad dwa lata przedłużyło się projektowanie. Kolejarze zarzekają się jednak, że budowa łącznika ruszy jesienią. Na razie sprawdzają zgłoszone oferty. Jeśli dobrze pójdzie, koleją na lotnisko pojedziemy w drugiej połowie 2011 r.

Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34905,6841823,.html
Artur Najdeker
Awatar użytkownika
Artur N.
 
Posty: 852
Rejestracja: sob lut 28, 2009 11:43 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Wróć do Warszawa: wydarzenia, informacje i rozrywka

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

cron