Strona Zarządu Transportu Miejskiego ZTM Warszawa

Pisz tutaj o wszystkim co działo się przez ostatnich parę tygodni w Warszawie, oraz o tym co wydarzyć się może. Warto wiedzieć, co dzieje się w pobliskiej Warszawie. Kulturalna Stolica! Rozrywka w Warszawie. Sprawy mieszkańców Warszawy.

Moderator: GTW

Strona Zarządu Transportu Miejskiego ZTM Warszawa

Postautor: Artur N. » wt sie 04, 2009 8:48 pm

Jedna z najpopularniejszych warszawskich witryn w internecie zmienia swoje oblicze. Strona Zarządu Transportu Miejskiego z rozkładem jazdy komunikacji miejskiej została przebudowana i unowocześniona po raz pierwszy od kilu lat. Nowością jest wygodny system planowania podróży po mieście. Jest też wyszukiwarka biletów, dla osób, które nie znają skomplikowanej taryfy.

Obrazek

- Chcieliśmy zdecydowanie podnieść funkcjonalność portalu. Mamy nadzieję, że dzięki temu ułatwimy życie pasażerom - tłumaczy w rozmowie z portalem tvnwarszawa.pl rzecznik ZTM, Igor Krajnow. Udogodnień rzeczywiście nie brakuje. Nowy serwis zapewni pasażerom łatwiejszy dostęp do informacji o warszawskiej komunikacji, m.in. o połączeniach, rozkładach i zmianach tras. Rozwojowi tych elementów serwisu poświęcono najwięcej uwagi.

£atwy dostęp do rozkładów

W nowym serwisie udostępniono zakładkę "rozkłady na dziś", która prowadzi do rozkładów jazdy "ważnych" w dniu korzystania z serwisu. - Na tę opcję na starym portalu ZTM narzekało dużo osób - przyznaje Krajnow. - Teraz nie ma już zbędnych zakładek, a korzystając z tej opcji internauta zawsze otrzyma aktualny rozkład - dodaje.

Co ważne, linki do rozkładów jazdy, z których najczęściej korzystamy, możemy teraz dodać do tzw. "ulubionych stron" w przeglądarce internetowej. – Tej opcji nie była wcześniej dostępna - przypomina rzecznik ZTM.

Nowa wyszukiwarka połączeń

Udostępniamy pasażerom również wyszukiwarkę optymalnych połączeń. - Możliwe to było dzięki zawarciu porozumienia z firmą City-nav z Poznania – twórcami serwisu "jakdojade.pl" - informuje Krajnow.

Trzeba przyznać, że planer jest bardzo funkcjonalny i zaskakuje wieloma przydatnymi funkcjami. Planer dostępny jest oczywiście z głównej strony serwisu ZTM. Umożliwia szukanie połączeń nie tylko po nazwach przystanków, ale też po adresach lub poprzez określanie punktów startu i końca podróży na mapie. Internauci mają również możliwość wyboru rodzaju podróży - "wygodna", "optymalna", "śpieszy mi się". Niestety, domyślny czas przesiadki to aż 10 minut.

Obrazek

Komunikaty i kanały informacyjne

W serwisie łatwiej jest też śledzić zmiany tras czy rozkładów. Aktualne informacje o stanie komunikacji są prezentowane już na pierwszej stronie serwisu, a dzięki wyszukiwarce bez trudu można "odfiltrować" informacje dotyczące tylko wybranej linii.

Dla osób, które nie zawsze mają czas na poszukiwanie informacji na stronach, wszystkie komunikaty są dostępne w kanałach informacyjnych RSS. Przesyłane są nimi nagłówki informacji opublikowanych w serwisie ZTM. Czytniki kanałów informacyjnych są wbudowane w przeglądarki internetowe, występują jako osobne programy lub bywają domyślnie zainstalowane w telefonach komórkowych.

Newsletter

Internauci, którzy nie potrzebują śledzić wszystkich zmian na bieżąco, ale chcą wiedzieć co się dzieje w komunikacji, mogą nadal subskrybować newsletter. - W rozsyłanym co dwa tygodnie biuletynie pasażerowie otrzymają zbiór informacji o aktualnych wydarzeniach w komunikacji, najważniejszych zmianach, a także zajawki informacji o komunikacyjnych planach – wyjaśnia rzecznik ZTM.

Wyszukiwarka biletów i ulg

- Osobom, którym trudniej odnaleźć się w taryfie biletowej i katalogu uprawnień do przejazdów ulgowych i bezpłatnych – szczególnie turystom i osobom rzadko korzystającym z komunikacji - pomoże wyszukiwarka biletów i ulg – wyjaśnia Krajnow. Odpowiadając na kolejne pytania dotyczące planowanej podróży, pasażer otrzyma informację, który bilet jest najbardziej opłacalny.

Więcej w obcych językach

Rozszerzony został także zakres informacji dostępnych w językach angielskim, niemieckim i rosyjskim. Dotąd w obcych językach dostępna była tylko część przepisów oraz taryfa biletowa. Teraz cudzoziemcy będą mogli skorzystać także m.in. z krótkiego przewodnika "krok po kroku" oraz informacji o liniach turystycznych. Pozostałe elementy też będą niebawem przetłumaczone.

"Czekamy na uwagi internautów"

Czy strona ma jakieś minusy? Nowy serwis jest bardzo świeży i mimo że był wcześniej testowany, może nie zawsze działać na 100 proc. Dotyczyć może to na przykład korzystania ze strony za pośrednictwem komórki. Niestety, z sieci zniknęła prosta, ale już nieco przestarzała strona napisana pod przeglądarki w starych modelach telefonów. Z kolei mobilna wersja nowego planera zużywa więcej danych i działa nieco wolniej.

– Czekamy na uwagi pasażerów. Na pewno będziemy je uwzględniać - zapewnia Krajnow.

Oficjalna strona ZTM: www.ztm.waw.pl
Planer podróży: www.warszawa.jakdojade.pl
Wersja mobilna: m.jakdojade.pl

źródło: www.tvnwarszawa.pl/-1,1613117,0,,,wiadomosc.html
Artur Najdeker
Awatar użytkownika
Artur N.
 
Posty: 852
Rejestracja: sob lut 28, 2009 11:43 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Strona Zarządu Transportu Miejskiego ZTM Warszawa

Postautor: weronika » śr sie 05, 2009 6:03 am

Podoba mi się ich nowa strona a przede wszystkim serwis warszawa.jakdojade.pl
weronika
 
Posty: 750
Rejestracja: pn lut 11, 2008 10:04 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Strona Zarządu Transportu Miejskiego ZTM Warszawa

Postautor: timur » śr sie 05, 2009 7:52 pm

Popieram weronikę
i jeszcze coś o zwężeniu Puławskiej czyli buspasy http://www.zw.com.pl/galeria/1,1,389289.html
Awatar użytkownika
timur
 
Posty: 261
Rejestracja: wt paź 07, 2008 7:11 am
Lokalizacja: Piaseczno

Strona Zarządu Transportu Miejskiego ZTM Warszawa

Postautor: iza » ndz sie 09, 2009 8:59 am

Zmienili na nową stronę i chyba serwery ich nie wytrzymują, bo co chwilę są problemy, żeby się na nią dostać i zobaczyć kurs jazdy autobusów :(

Obrazek

Wolałam poprzednią stronę, bo była prosta i cały czas działała!!!
iza
 
Posty: 735
Rejestracja: ndz paź 28, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Strona Zarządu Transportu Miejskiego ZTM Warszawa

Postautor: looky » ndz sie 09, 2009 3:54 pm

iza pisze:co chwilę są problemy, żeby się na nią dostać

Chyba to coś poważniejszego, bo strona nadal nie działa...
Pozdrawiam
£ukasz Rakowski


GG: 1195018

Drodzy Ludzie Tego świata,
Nie chcę zabrzmieć dziwkarsko, ale korzystajcie ze mnie kiedy chcecie.

Z poważaniem,
Gramatyka
Awatar użytkownika
looky
 
Posty: 1886
Rejestracja: czw lis 29, 2007 7:36 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Strona Zarządu Transportu Miejskiego ZTM Warszawa

Postautor: Artur N. » ndz sie 09, 2009 11:32 pm

Jeszcze nie zdążyliśmy się nacieszyć nową stroną Zarządu Transportu Miejskiego, a już jej nie ma. Ale spokojnie, to tylko awaria serwera. W poniedziałek rano serwis ma zacząć działać - dowiedział się portal tvnwarszawa.pl

O problemach z funkcjonowaniem strony ztm.waw.pl poinformowali nas internauci w komentarzach na forum tvnwarszawa.pl i pisząc na adres warszawa@tvn.pl już po godz. 15.
- Co mam robić? Gdzie jeszcze mogę sprawdzić rozkład jazdy autobusów - pyta na forum internautka Ania. Jak dowiadujemy się w ZTM, serwis ma wrócić do życia we wtorek ok. godz. 8 rano, gdy usunięta zostanie awaria serwera. Na razie najlepszym rozwiązaniem jest telefon na infolinię: 194-84.

Nowa strona działała kilka dni. Internetowy serwis ZTM to jedna z najpopularniejszych warszawskich witryn internetowych. Codziennie tysiące warszawiaków i przyjezdnych sprawdza na niej rozkład jazdy i inne aktualne informacje dotyczące miejskiej komunikacji. We wtorek uruchomiono nową wersję strony. Nowością były m.in. wygodny system planowania podróży po mieście oraz wyszukiwarka biletów dla osób, które nie znają skomplikowanej taryfy.

źródło: www.tvnwarszawa.pl/-1,1613942,0,,,wiadomosc.html



Przy okazji polecam fajny serwis z rozkładem jazdy: www.autobuser.pl
Artur Najdeker
Awatar użytkownika
Artur N.
 
Posty: 852
Rejestracja: sob lut 28, 2009 11:43 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Strona Zarządu Transportu Miejskiego ZTM Warszawa

Postautor: krystian » pn sie 10, 2009 8:57 am

Artur Najdeker pisze:Przy okazji polecam fajny serwis z rozkładem jazdy: www.autobuser.pl

Tej strony nie znałem - dzięki za link!
Awatar użytkownika
krystian
 
Posty: 141
Rejestracja: wt sie 21, 2007 3:07 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Postautor: lipao45 » pn sie 10, 2009 10:31 am

Dobrze że ZTM zmienił wygląd strony

Stary był po prostu ,,Staroświecki"
Jeśli mierzysz się wysoko, to namierz i TO:7890067

Obrazek
lipao45
 
Posty: 353
Rejestracja: śr lip 16, 2008 1:51 pm

http://www.powiat-piaseczynski.info/informacja-bilety-czasow

Postautor: Martin » czw sie 13, 2009 5:39 pm

Marcin Borkowski [Martin]
- usługi fotograficzne zapraszam na fotoblog ze zdjęciami
Awatar użytkownika
Martin
Site Admin
 
Posty: 12712
Rejestracja: czw lut 15, 2007 12:28 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Postautor: looky » pt sie 14, 2009 7:49 am

Fajny pomysł z tymi biletami przez komórkę dla abonentów wszystkich sieci :good:
Jednak po krótkich przemyśleniach rzuciły mi się na mózg dwie rzeczy:
1 - Trzeba ustawiać ulgę na początku i później ew. zmieniać - zdarza mi się zapomnieć podstemplować legitkę na uczelni - zapomnę przestawić ulgę na koniec miesiąca i [cenzura] - kanar może mi wlepić mandat :(

2 - Jakoś nie wyobrażam sobie kontroli takich biletów przez dzwonienie przy kanarze. Zanim wyjmę telefon (tyczy się zwłaszcza kobiet z ogromnymi torebkami ;)), wykręcę numer, połączę się i co - mam dać kanarowi mój telefon, żeby sobie posłuchał, czy na głośnomówiący wziąć w autobusie? :?
Chyba, że to w jakiś inny sposób działa... No i załóżmy, że jedzie sporo osób, które podchwyciły pomysł kupowania biletów przez komórkę - jeden przystanek - jedna osoba skontrolowana.
Pozdrawiam
£ukasz Rakowski


GG: 1195018

Drodzy Ludzie Tego świata,
Nie chcę zabrzmieć dziwkarsko, ale korzystajcie ze mnie kiedy chcecie.

Z poważaniem,
Gramatyka
Awatar użytkownika
looky
 
Posty: 1886
Rejestracja: czw lis 29, 2007 7:36 pm
Lokalizacja: Piaseczno

ZTM ma unikatowe wzory Warszawskiej Karty Miejskiej

Postautor: Jakub » wt sie 18, 2009 8:36 pm

Jakub
Jakub
Moderator
 
Posty: 1973
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 9:02 pm
Lokalizacja: Warszawa

warszawiacy zadowoleni z komunikacji

Postautor: Jakub » wt paź 13, 2009 4:40 pm

Warszawiacy zadowoleni z komunikacji

Zdecydowana większość warszawiaków popiera zmiany wprowadzane przez ZTM – wynika z badania opinii publicznej przeprowadzonego podczas Dni Transportu Publicznego. Aż 92 proc. respondentów wypowiedziało się pozytywnie na temat funkcjonowania komunikacji miejskiej, akceptując wprowadzanie buspasów (91 proc. głosów „za”), system „Parkuj i Jedź” (83 proc.) oraz akcję personalizacji Warszawskiej Karty Miejskiej (81 proc.).

Ankiety, przygotowane przez socjologa, dostępne były na stoisku ZTM podczas VIII edycji Dni Transportu Publicznego (19-20 września). Wypełniło je 649 osób, głównie z wykształceniem średnim (37 proc.) i wyższym (27 proc.). Wśród respondentów przeważali ludzie w wieku od 25 do 44 lat (42 proc.). Dużą część badanych stanowiła młodzież ucząca się w wieku: 15-17 lat (17 proc.) oraz 18-24 lata (15 proc.). I choć nie była to próba reprezentatywna, wyniki tego badania są o wiele bardziej miarodajne od wyników „wyrywkowej” sondy ulicznej przeprowadzonej z kilkunastoma pasażerami, przez jedną z gazet.

Zmiany na lepsze
Zdecydowana większość spośród ankietowanych (77 proc.), zadeklarowała, że korzysta z komunikacji codziennie lub prawie codziennie. Niemal wszyscy badani (97 proc.) dostrzegli zmiany wprowadzone w komunikacji przez ZTM w ciągu ostatniego roku. Na pytanie o kierunek zmian – 51 proc. osób oceniło, że były to zmiany raczej na lepsze, a 36 proc. wybrało opcję „zdecydowanie na lepsze”. Tylko 8 proc. stwierdziło, że sytuacja raczej się pogorszyła, a 5 proc. oceniło, że były to zmiany „zdecydowanie na gorsze”.
W sumie 27 proc. badanych wystawiło komunikacji ocenę bardzo dobrą, 65 proc. – raczej dobrą, 6 proc. raczej złą a zaledwie 2 proc. ocenę bardzo złą.

Palma pierwszeństwa dla metra
ZTM zbadał także wskaźnik satysfakcji z poszczególnych środków komunikacji – metra, tramwajów, autobusów i pociągów podmiejskich. Warszawiacy wypowiedzieli się na temat częstotliwości kursowania, punktualności, czasów przejazdu, wygody i komfortu podróżowania, bezpieczeństwa oraz estetyki i czystości pojazdów. Najwyższa ocena łączna przypadła stołecznemu metru (4,02 na 5 możliwych punktów), tramwaje uzyskały notę – 3,63, pociągi – 3,48, natomiast autobusy – 3,38.

Pasażerowie wypowiedzieli się również na temat pasów ruchu dla komunikacji miejskiej, systemu parkingów, spersonalizowanych kart miejskich, nowych kanałów dystrybucji biletów, oraz wspólnego biletu.

Za mało buspasów!
Aż 91 proc. badanych uznało wprowadzenie buspasów i uprzywilejowanie komunikacji za dobre posunięcie (55 proc. za bardzo dobre). Zdecydowana większość pasażerów (76 proc.) uznała, że liczba buspasów w stolicy jest jeszcze niewystarczająca!

Parkingi na plus
Pozytywne opinie zebrał również system stołecznych parkingów „Parkuj i Jedź”. Niemal połowa (49 proc.) respondentów oceniła cały system jako raczej dobry, a 34 proc. wystawiło mu notę „zdecydowanie dobry”. 9 na 10 ankietowanych pozytywnie oceniło dotychczasowe lokalizacje postojów.

Nowoczesne technologie ułatwiają podróże
Aż 81 proc. pasażerów uznało, że wprowadzenie spersonalizowanej Warszawskiej Karty Miejskiej stanowi duże ułatwienie, podobnie jak możliwość zakupu biletów przez telefon komórkowy (78 proc. pozytywnych ocen)., biletomaty na przystankach i dworcach (92 proc.) oraz biletomaty w autobusach (90 proc). Zdecydowana większość badanych – 70 proc. opowiedziała się za rozszerzeniem strefy obowiązywania tzw. wspólnego biletu.

Cenne uwagi pasażerów
Warto zauważyć, że Warszawa rozwija się bardzo dynamicznie. Ciągle „wyrastają” nowe osiedla. Układ komunikacyjny w stolicy musi nadążyć za szybkim tempem rozwoju miasta. Nieustannie uruchamiane są nowe połączenia. Obsługiwane są nowe obszary i ulice, które jeszcze do niedawna pozbawione były dostępu do komunikacji. Mimo chęci niestety nie zawsze ZTM jest w stanie zapewnić mieszkańcom najdogodniejsze połączenia. Z powodu wysokich cen gruntów, deweloperzy budujący nowe osiedla, stawiają bloki i domy bardzo blisko siebie. Utrudnia to kierowanie tam autobusów. Ponadto sytuacji nie ułatwia również to, że osiedla są grodzone a wjazdy zagrodzone szlabanami. I to właśnie z takich miejsc dociera do ZTM najwięcej skarg. Mimo to nieustannie analizowane są sygnały pasażerów i tam gdzie istnieją możliwości techniczne, we współpracy z urzędami dzielnic pojawiają się nowe połączenia. Przykładem jest chociażby uruchomienie w ostatnich tygodniach nowej linii 213 na terenie Wawra. Również w innych miejscach połączenia są dopasowywane do potrzeb mieszkańców. Kilka przykładów: skierowanie linii 160 przez most śląsko-Dąbrowski, uruchomienie linii 415 z Rembertowa do centrum, poprawa dojazdu do Szpitala Bielańskiego dzięki nowej trasie linii 103.



Informację przesłał Konrad Klimczak
Zespół Prasowy Zarządu Transportu Miejskiego
Jakub
Jakub
Moderator
 
Posty: 1973
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 9:02 pm
Lokalizacja: Warszawa

ZTM Warszawa

Postautor: krystian » pt paź 16, 2009 8:07 am

Widzieliście automaty do biletów w niskopodłogowych autobusach?
Rewelacyjny pomysł!

:good:
Awatar użytkownika
krystian
 
Posty: 141
Rejestracja: wt sie 21, 2007 3:07 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Postautor: Jakub » czw paź 22, 2009 4:17 pm

Konrad Klimczak Zespół Prasowy Zarządu Transportu Miejskiego pisze:Przesyłam informację o fałszywej stronie personalizacji WKM. Dołączam wizerunek tej prawdziwej.


Obrazek

Uwaga! Grasuje oszust

Do prokuratury Zarząd Transportu Miejskiego złoży doniesienie przeciwko twórcy strony internetowej, który oferuje płatne pośrednictwo w procesie personalizacji Warszawskiej Karty Miejskiej i nielegalnie przetwarza dane osobowe.

Adres strony może sugerować, że pasażer ma do czynienia z oficjalną witryną ZTM. Jej właściciel oferuje do sprzedaży wzory kart spersonalizowanych. W imieniu osób, które zdecydują się na skorzystanie z jego oferty, obiecuje również złożyć wniosek o wyrobienie karty w Zarządzie Transportu Miejskiego. Zachęca do przesłania zdjęć i zbiera również dane osobowe pasażerów: imię, nazwisko oraz numer PESEL.

Cała oferta jest oszustwem. ZTM składa doniesienie do prokuratury, w związku z tym iż zgłosili się już pierwsi poszkodowani.

Pasażerom oferujemy skorzystanie z możliwości bezpłatnego wyrobienia Warszawskiej Karty Miejskiej przez Internet za pośrednictwem oficjalnej strony: personalizacja.ztm.waw.pl (wygląd strony na ilustracji). Zachęcamy także do skorzystania z kreatora, dzięki któremu można samemu BEZP£ATNIE zaprojektować kartę.

Konrad Klimczak

Zespół Prasowy
Zarządu Transportu Miejskiego
Jakub
Moderator
 
Posty: 1973
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 9:02 pm
Lokalizacja: Warszawa

Użyj ciepłego guzika

Postautor: Jakub » pt paź 30, 2009 6:13 pm

Obrazek

Od najbliższego poniedziałku (2 listopada) przez całą dobę we wszystkich autobusach i tramwajach (wyposażonych w specjalną instalację), będzie obowiązywało otwieranie drzwi przy użyciu tzw. „ciepłego guzika”.

Takie rozwiązanie zapobiega niepotrzebnemu wychładzaniu wnętrza pojazdu w czasie postoju na przystanku. Gdy na przystanku oczekuje niewielu pasażerów, kierowca lub motorniczy nie musi otwierać wszystkich drzwi. Pasażerowie otwierają drzwi samodzielnie, przy użyciu przycisku umieszczonego na zewnątrz pojazdu tuż przy drzwiach. Takie guziki znajdują się także we wnętrzu pojazdu. Umieszczone są na poręczach w pobliżu drzwi. Wszystkie autobusy i tramwaje wyposażone w tzw. „ciepły guzik”, mają na drzwiach odpowiednie naklejki.

W pojazdach które nie posiadają tego typu instalacji – drzwi, w dalszym ciągu będą otwierane przez prowadzącego pojazd.


Konrad Klimczak

Zespół Prasowy
Zarządu Transportu Miejskiego
Jakub
Moderator
 
Posty: 1973
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 9:02 pm
Lokalizacja: Warszawa


Wróć do Warszawa: wydarzenia, informacje i rozrywka

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości

cron