Park Rozrywki w Złotokłosie - perspektywa mega korków

Pisz tutaj o nurtujących problemach mieszkańców Sołectwa Henryków Urocze i Złotokłos, ich pomysłach oraz propozycjach rozwiązania. Zapraszamy mieszkańców miejscowości Henryków Urocze i Złotokłos (gminy Piaseczno).

Moderator: GTW

Do Karola

Postautor: malarczyk » wt kwie 19, 2011 9:54 am

Ja mówię o istniejącej S7 (potocznie zwanej Trasą Krakowską), a nie S7Bis (planowanej).
Przy okazji do:
bomba pisze:Panie Malarczyk, czy Pan tez ma działki w tym rejonie obok Pana Słowika?

W gminie, a nawet w powiecie piaseczyńskim nie posiadam żadnych działek - chyba, że za działkę uznamy udział 123m2 w gruncie pod budynkiem wielorodzinnym w Piasecznie.
malarczyk
 
Posty: 141
Rejestracja: czw sty 14, 2010 6:50 pm

Postautor: glos25 » wt kwie 19, 2011 12:35 pm

root pisze:Jaki byznes można prowadzić na zjeździe.


np. magazyny
Ostatnio zmieniony ndz cze 12, 2011 8:29 pm przez glos25, łącznie zmieniany 1 raz
glos25
 
Posty: 29
Rejestracja: sob lip 12, 2008 7:44 pm

Postautor: root » wt kwie 19, 2011 1:09 pm

Krakowską jeździ trochę powyżej 60 tys. pojazdów na dobę i to po połączeniu z DK8 (ruch w Raszynie). Nie przeceniałbym także wielkości ruchu na tym odcinku S-7 gdyż dalej będzie działała równoległa DK7 z obwodnicą w Raszynie.
Zauważ, że biznes o którym mówimy także byłby przy bocznej drodze (tzw. serwisówce) bez możliwości bezpośredniego zjazdu z trasy. Węzeł Złotokłos składa się z dwóch wiaduktów WD-13 i WD-14. Ruch głównie będzie przy wiadukcie WD-14, a właściwie to byłby gdyby nie planowany park.
Zauważ także, że wybudowanie S-7 na odcinku Grójec - prawie Radom spowodowało zamarcie biznesów do których nie ma bezpośredniego dojazdu z trasy (bez potrzeby zjazdu na serwisówkę). Wnioskuję z tego, że równie trudno będzie nowemu biznesowi utrzymać się w takim miejscu - typowy ruch węzłowy jak się okazuje jest niewystarczający - a tym bardziej przy jakimś pobocznym wiadukcie. Budowa parku w tamtym miejsca zmienia diametralnie sytuację.
root
 
Posty: 47
Rejestracja: czw kwie 14, 2011 11:06 pm

Postautor: jezier » wt kwie 19, 2011 1:16 pm

Obecnie Krakowską na odcinku między Tarczynem a Magdalenką jeździ 38 tys pojazdów na dobę (wg Generalnego pomiaru ruchu w 2010 r.).
Nowoprojektowaną S7 (między Lesznowolą a Tarczynem) ma jeździć dziennie ponad 43 tys pojazdów na dobę a na Krakowskiej ruch miałby zmaleć o połowę (zgodnie z raportem oddziaływania na środowisko dla S7).
jezier
 
Posty: 68
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 7:56 pm

Postautor: Tulipano_0602 » wt kwie 19, 2011 1:56 pm

root pisze:Zauważ, że biznes o którym mówimy także byłby przy bocznej drodze (tzw. serwisówce) bez możliwości bezpośredniego zjazdu z trasy. Węzeł Złotokłos składa się z dwóch wiaduktów WD-13 i WD-14. Ruch głównie będzie przy wiadukcie WD-14, a właściwie to byłby gdyby nie planowany park.
Zauważ także, że wybudowanie S-7 na odcinku Grójec - prawie Radom spowodowało zamarcie biznesów do których nie ma bezpośredniego dojazdu z trasy (bez potrzeby zjazdu na serwisówkę). Wnioskuję z tego, że równie trudno będzie nowemu biznesowi utrzymać się w takim miejscu - typowy ruch węzłowy jak się okazuje jest niewystarczający - a tym bardziej przy jakimś pobocznym wiadukcie. Budowa parku w tamtym miejsca zmienia diametralnie sytuację.


Czy mówicie tylko o biznesach przydrogowych (stacje benzynowe i restauracje), czy o jakiś większych - fabryki, magazyny, itp. Te moga byc przy zjezdzie, bo ich klientami nie są przygodni kierowcy, ale mają za to dobry transport dla swoich towarów i dostaw. Jak wybudują S7 to automatycznie takie firmy będa lokować się przy zjazdach. Park wodny to przy nich pikuś. Będzie zjazd - będą stosowne inwestycja. Zjazd nie jest planowany tylko po to by kilka wiosek mogło wjechać na drogę. Nie ma cudów.
Tulipano_0602
 
Posty: 724
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 8:29 pm

Postautor: wespazjan » wt kwie 19, 2011 3:25 pm

Tulipano_0602 pisze:Czy mówicie tylko o biznesach przydrogowych (stacje benzynowe i restauracje), czy o jakiś większych - fabryki, magazyny, itp. Te moga byc przy zjezdzie, bo ich klientami nie są przygodni kierowcy, ale mają za to dobry transport dla swoich towarów i dostaw. Jak wybudują S7 to automatycznie takie firmy będa lokować się przy zjazdach. Park wodny to przy nich pikuś. Będzie zjazd - będą stosowne inwestycja. Zjazd nie jest planowany tylko po to by kilka wiosek mogło wjechać na drogę. Nie ma cudów.


Nareszcie napisał ktoś, ktoś się zna. Tak właśnie jest jak piszesz!
wespazjan
 
Posty: 44
Rejestracja: śr sie 13, 2008 9:38 am

Postautor: c.bojko » wt kwie 19, 2011 5:07 pm

Wespazjan, nie bądź taki hop do przodu tylko czytaj uważnie. Już kilka postów wcześniej pisałam, że będzie Puławska Bis będą inwestycje więc Park nie jest jakąś szczególną szansą. Zwróć uwagę, że problem z parkiem tkwi m.in. w tym, że nie ma Puławskiej BIS stąd te obawy, protesty itp. Nie straszyłabym też ludzi, że powstaną tu magazyny i fabryki. Tego typu obiekty mają to do siebie, że muszą być dobrze skomunikowane ale zwykle budowane są tam gdzie ziemia jest tania/ tańsza!. Patrz fabryka Avon w Garwolinie, a przecież tyle jest pustej ziemi na trasie z Piaseczna do Garwolina, patrz fabryka Ferrero w Bielsku Dużym przeniesiona z Wilanowa pod Warszawą. Skoro już kilka lat temu było za drogo pod Warszawą by tu budować fabryki to chyba jak ziemia zdrożeje tym bardziej nie będzie się budować fabryk tak blisko. Po wybudowaniu Puławskiej Bis ziemia nie będzie jak zauważyłeś przecież tańsza. Jak zauważyłeś będzie to doskonała lokalizacja pod różne inwestycje ale nie każdego rodzaju.
Osobną kwestią jest to, że są plany zagospodarowania i po coś się je tworzy. Sprzeczny teren miał być pod rekreacje (hotele, Spa, korty tenisowe, stadniny, pola golfowe, boiska co tam jeszcze ktoś sobie wymyśli) więc tym bardziej żadne fabryki i magazyny tu nie miały powstać. Po coś tworzy się te plany ….przynajmniej teoretycznie. Ktoś krzyknie, że taki park to teren rekreacyjny. Owszem pod warunkiem, że nie zachwieje proporcji, a dla mnie parking większy niż przy Jankach takie proporcje zachwieje więc gdzie ta rekreacja – na parkingu?
Abstrahując od korka, hałasu itp. itd. jest jeszcze kwestia o której nikt tu nie napisał mianowicie to, że inwestor nie nabył jeszcze całej ziemi pod tą inwestycję. Część ziemi, którą musi nabyć należy do parafii Złotokłos i tu zaczyna się zgrzyt. Poprzedni proboszcz się nie zgodził na sprzedasz to go ‘awansowali’ czyli odwołali. Przyszedł nowy i też jakoś mu ze sprzedażą nie po drodze i wcale się mu nie dziwie.
Po pierwsze skoro ziemia należy do parafii pieniądze powinny być dla parafii ale wtrącił się ….. biskup i ¾ sumy za sprzedaż chce dla siebie znaczy na budowę świątynni w Wilanowie. Za ¼ kwoty, która pozostanie dla parafii nie dużo da się zrobić, a przypomnę, że cmentarz w Złotokłosie jest prawie zapełniony więc za te pieniądze trzeba będzie kupić ziemie pod nowy cmentarz w przeciwnym razie będziemy mieli problem….. bardzo drogi problem.
Po drugie gdy powstanie taki park nasz mały, klimatyczny kościół straci racje bytu gdyż nie da się odprawiać żadnej mszy przy dźwiękach roler costera i śpiewie Lady Gaga za ogrodzeniem, a przypomnę, że latem połowa osób stoi przed kościołem w parku, a nie w kościele więc drzwi nie da się po prostu zamknąć żeby zagłuszyć jazgot dobiegający z parku rozrywki.
Ktoś powie, że kościół jest za mały i można wybudować nowy… wracamy wtedy do kwestii za co, jeśli de facto nasze pieniądze pójdą na budowę świątyni w Wilanowie.
Zatem cała sprawa jest bardziej skomplikowana niż nam się wydaje, ale fakt, że wtrącił się sam biskup, a gmina zmienia plan mówi sam za siebie…
c.bojko
 
Posty: 37
Rejestracja: śr lip 01, 2009 3:23 pm
Lokalizacja: Złotokłos

Postautor: root » wt kwie 19, 2011 6:57 pm

wespazjan pisze:Nareszcie napisał ktoś, ktoś się zna. Tak właśnie jest jak piszesz!


Normalny font jest także czytelny. Ruch na warszawskich wlotówkach/wylotówkach - w przyszłości zamienionych na trasy S - to jest ruch w większości aglomeracyjny. Te wiadukty są po to, żeby ta aglomeracja mogła sprawnie funkcjonować - wioski i miasta mogły dojechać m.in. do W-wy. Znowu powrócę do biznesu wzdłuż istniejącej części S-7 - ja tego przypływu inwestycji na południe od Grójca wzdłuż drogi nie widzę.

Jest szansa, że to ci sami co od Warsaw Adventure Park i pójdą sobie stąd:
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=73945853&postcount=166

Ciekawe ile gminy muszą wykładać kasy na ściągnięcie takiego "inwestora".
Lepiej niech kanalizację wybudują - z tego też jest całkiem spora kasa.
root
 
Posty: 47
Rejestracja: czw kwie 14, 2011 11:06 pm

Postautor: pminnesota » wt kwie 19, 2011 9:46 pm

Uwaga! Lokalne ptactwo uaktywnia się na forum ponownie...
Wespazjan i głos25... znowu to samo... Jedna osoba, kilka nicków...
Awatar użytkownika
pminnesota
 
Posty: 732
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 3:41 pm
Lokalizacja: Ze świata :)

Postautor: root » wt kwie 19, 2011 10:01 pm

@c.bojko: Bardzo dobrze napisane.
root
 
Posty: 47
Rejestracja: czw kwie 14, 2011 11:06 pm

Postautor: Tulipano_0602 » śr kwie 20, 2011 7:03 am

Tu też jest dyskusja na ten temat:

http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 401&page=8
Tulipano_0602
 
Posty: 724
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 8:29 pm

Postautor: Ja.Charer » śr kwie 20, 2011 11:48 am

Pogrzebałem jak to jest z tym hałasem i znalazłem bardzo ciekawy tekst. Jedna z gmin w 2006 robiła sobie badania poziomu hałasu przy drogach. W dokumencie widać jak sie kształtuje hałas w funkcji ilości samochodów na drodze. I niestety wygląda to bardzo źle. Jak inwestor podaje w opracowaniu środowiskowym ilość samochodów to ok 600 na godzinę. Odpowiada to mniej więcej drodze wojewódzkiej i w zależności od miejsca pomiaru (centrum wsi, granica wsi czy tez poza wsią) max równoważny poziom dźwięku może nawet dochodzić do 100dB !!! średnio równoważny poziom dźwięku to 80dB !!! A to tylko hałas związany z przejazdem samochodów. A jeszcze dochodzą odgłosy z samego parku, jak muzyka, kolejka, krzyki gości czy hałas kosiarek.

Dozwolone wielkości hałasu w środowisku są określone w rozporządzeniu Ministra środowiska (Dz.U. 2007 nr 120 poz. 826). W tamtej gminie i u nas prawdopodobnie tak samo dozwolony poziom hałasu w porze dziennej wynosi 55 decybeli. Takie wartości są dopuszczalne na terenach zabudowy jednorodzinnej, na terenach związanych ze stałym lub wielogodzinnym pobytem dzieci i młodzieży.

Mając obecnie w granicach 45db będziemy mieli optymistycznie patrząc w granicach 80dB (w zapewnienia inwestora nic a nic nie wierze). Zwiększenie o 3dB oznacza podwojenie poziomu hałas, czyli hałas w Złotokłosie wzrośnie 12 razy!!!

Szanowni Radni oraz mocarze gminy, czy naprawdę chcecie do tego dopuścić by jedna z najpiękniejszych z wsi stała w gminie sie wyspą hałasu i z góry zgadzacie sie na złamanie przepisów określonych w rozporządzeniu. Przemyślcie to zanim podejmiecie jakąkolwiek decyzje.

BDW Inwestorze. Poziom ok. 50-60 dB jest może i jest porównywalny z głośnością spotykaną na typowym osiedlu mieszkalnym spotykanym w ciągu dnia. Ale Złotokłos to nie jest typowe osiedle!!! Złotokłos to wieś gdzie śpiewają ptaki, skrzeczą bażanty, przylatują bociany, mieszkają lisy, zaskrońce i jaszczurki chodzą po drogach. A większość mieszkańców jest zdeterminowanych by nic się w tej materii nie zmieniło

Dla chętnych link do dokumentu http://krajobraz.kulturowy.us.edu.pl/pu ... /dusza.pdf
Ja.Charer
 
Posty: 52
Rejestracja: śr kwie 20, 2011 9:56 am

Postautor: Tulipano_0602 » śr kwie 20, 2011 12:05 pm

Ja.Charer pisze: A większość mieszkańców jest zdeterminowanych by nic się w tej materii nie zmieniło


Większość?
Czy robiłeś jakieś badania statystyczne?
Mówią o czymś wiarygodnym, a nie ja, mój sąsiad, szwagier i sąsiadka.

Co do hałasu, jeśli już ma powstać, to niestety - inwestor musi pójść w koszty i obstawić się ekranami dźwiękochłonnymi, jak przy autostradach.
Tulipano_0602
 
Posty: 724
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 8:29 pm

Postautor: root » śr kwie 20, 2011 1:46 pm

Znaczy się na Piaseczyńskiej ma postawić te ekrany od strony domów jednorodzinnych ? Np. 4-metrowe z przerwami na wjazd do posesji i furtkę na śmieci?
root
 
Posty: 47
Rejestracja: czw kwie 14, 2011 11:06 pm

Postautor: c.bojko » śr kwie 20, 2011 2:06 pm

Tulipano_0602, czy mi się wydaje czy desperacko próbujesz generować dodatkowy ruch na naszym forum i usiłujesz rozpocząć dyskusje na temat parku na innym forum wprowadzając na dzień dobry ludzi w błąd rozpowszechniając nie do końca prawdziwe informacje. Rozumiem, że liczysz, że w ten sposób przyłączy się do dyskusji więcej zwolenników wybudowania parku gdyż będą to osoby nie związane z miejscowością Złotokłos i najbliższą okolicą więc nie będzie im straszny hałas, korek itp., itd. Nie będą też pewnie tak dobrze znały topografii terenu ale .....ale liczy się przecież głos. Nie ważne, że będzie niemerytoryczny, liczy się, żeby ktoś chlapał ozorem (w tym wypadku klepał w klawiaturę) jak to fajnie jest mieć taki park....
Ostatnio zmieniony śr kwie 20, 2011 2:08 pm przez c.bojko, łącznie zmieniany 1 raz
c.bojko
 
Posty: 37
Rejestracja: śr lip 01, 2009 3:23 pm
Lokalizacja: Złotokłos

PoprzedniaNastępna

Wróć do Podforum Henryków Urocze i Złotokłos

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

cron