W Piasecznie startuje budowa dwupasmówki. Poszerzą ul. Okulickiego. Na południu Warszawy za 200 mln zł powstanie nowa dwupasmówka, która ułatwi przejazd między Nadarzynem a Konstancinem. Jej pierwszy etap to zaczęta w piątek rozbudowa 2-kilometrowego odcinka w Piasecznie w bok od Puławskiej.
– Żeby jak najszerzej było! I jak najszybciej – rozlegały się komentarze pod niebieskim namiotem na poboczu drogi wojewódzkiej nr 721. Obok góra piasku i wbite łopaty czekały na przyjazd marszałka Mazowsza Adama Struzika (PSL), który dotarł z blisko półgodzinnym opóźnieniem. Korek na wąskiej teraz jezdni ul. Okulickiego sięgał po horyzont.
– Natężenie ruchu wynosi tu 22 tys. pojazdów na dobę i przewyższa wiele odcinków na drogach krajowych – mówił marszałek Struzik.
Inwestycje w obszarze zurbanizowanym są najdroższe
I przypominał, że kiedy w 2001 r. obejmował stanowisko, tylko 20 proc. z 3 tys. km dróg wojewódzkich było w „przyzwoitym stanie”. Teraz mniej więcej tyle wymaga jeszcze przebudowy. Największym wyzwaniem są odcinki w aglomeracji stołecznej, jak ten przez Piaseczno. – Inwestycje w obszarze zurbanizowanym są najdroższe i zawsze jest dyskusja, gdzie budować najpierw. Czasem przesądza determinacja – skwitował marszałek, wskazując na stojącego obok przewodniczącego sejmiku Mazowsza Ludwika Rakowskiego (PO), którego poprawka do budżetu pozwoliła zacząć prace.
Ten nie pozostał dłużny: – Zwykło się już mówić, że nasze drogi dzielą się na wojewódzkie i marszałkowskie, już po remoncie. Mam nadzieję, że za rok także ta awansuje do tej kategorii.
Struzik: – Poprawiły się przychody województwa, dostaliśmy od Ministerstwa Finansów zgodę na zaciągnięcie kredytu, który przeznaczymy głównie na rozbudowę dróg. To będzie nasz priorytet przez najbliższe trzy lata. Władzom Piaseczna i powiatu obiecuję, że ten odcinek to nie jest nasze ostatnie słowo. Musimy z tą drogą dojść do Konstancina i zrobić węzeł z Puławską.
Zamiast dwupoziomowego skrzyżowania dłuższe pasy
Według dawnych planów miało tu powstać skrzyżowanie dwupoziomowe. Władze Piaseczna szykują jednak skromniejszy projekt, który przekażą Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Prace mają się zacząć w przyszłym roku. Drogowcy głównie wydłużą pasy dla skręcających samochodów.
Do tak zmodernizowanego skrzyżowania swoją inwestycję na ul. Okulickiego podwiąże Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich. Dwukilometrowy fragment między Julianowską (w stronę Konstancina) a ul. Mleczarską (do Lesznowoli) do lutego 2019 r. wykona za 22 mln zł firma Skanska. Kolejne 12 mln zł urząd marszałkowski przeznaczył na wykup nieruchomości. W przemysłowej części Piaseczna, gdzie w PRL działała m.in. fabryka telewizorów Polkolor, powstaną dwie osobne jezdnie z dwoma pasami ruchu, chodniki i droga rowerowa. Teraz działa tu kilkaset firm prywatnych. – W zeszłym roku odprowadziłem 18 mln zł podatków. Istniejemy od 25 lat i kiedy przyjeżdżają nasi kontrahenci ze Stanów Zjednoczonych, dziwią się, że ciągle panuje tu taki sam drogowy bardak. Cieszę się, że to się wreszcie zmieni – mówił w piątek Adam Sitnik, prezes firmy Dacpol.
Węzeł Lesznowoli nie w pełni podłączony
Zbigniew Ostrowski, dyrektor zarządu dróg wojewódzkich, zapowiedział też modernizację 5-kilometrowego odcinka na przedłużeniu ul. Okulickiego do Konstancina-Jeziorny. Rozpoczęcie prac planuje na 2019 r. Żeby rozliczyć dotacje UE, trzy lata później urzędnicy marszałka chcieliby dociągnąć dwujezdniową drogę nr 721 nowym śladem obok Lesznowoli i Magdalenki do trasy krajowej nr 7 w Sękocinie. Na tym fragmencie planują budowę wiaduktu nad linią kolejową Warszawa – Radom, której modernizacja w Piasecznie właśnie dobiega końca. Dalej dojazd będzie prowadził do planowanego węzła Lesznowola na trasie ekspresowej S7, czyli tzw. Puławskiej-bis. GDDKiA wybrała już jej wykonawców i latem chce podpisać umowy. Ta inwestycja ma być gotowa pod koniec 2020 r. Początkowo węzeł Lesznowola nie będzie w pełni podłączony do nowego przebiegu drogi wojewódzkiej. Tempo jej budowy dyrektor Ostrowski uzależnia od wydawania decyzji środowiskowych.
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7, ... kiego.html