Strona 1 z 4

Zgoda na modernizację drogi nr 721

Post: wt wrz 17, 2013 5:15 pm
autor: Redakcja

Droga Wojewódzka 721

Post: wt wrz 17, 2013 5:16 pm
autor: Redakcja
Droga Wojewódzka 721 http://siskom.waw.pl/DW721.htm

goda na modernizację drogi nr 721 w Piasecznie

Post: śr mar 12, 2014 9:51 pm
autor: anuleksa
Dziś WSA w Warszawie uchylił w całości DUŚ dla DW721 na odcinku od ul.Mleczarskiej w Piasecznie do połączenia z DK7. WSA uznał wszystkie zarzuty SISKOM za zasadne, w tym przyjęcie złego zakresu opracowania i sztuczny podział inwestycji na odcinek do DK7 i pomiedzy DK7 a S8.


https://www.facebook.com/permalink.php? ... eam_ref=10

Zgoda na modernizację drogi nr 721 w Piasecznie

Post: śr mar 12, 2014 9:54 pm
autor: stokrotka
Zostaje zakup helikoptera :shock:

Zgoda na modernizację drogi nr 721 w Piasecznie

Post: śr mar 12, 2014 9:55 pm
autor: anuleksa
Jezuuuu, ale nas załatwiają, jeszcze jak pomyślę o budowie Centrum Tukanów niedobrze mi sie robi.

Zgoda na modernizację drogi nr 721 w Piasecznie

Post: śr mar 12, 2014 10:06 pm
autor: argrabi
Z rym Centrum to super. Nie trzeba będzie nigdzie jeździć. Wszędzie z buta

Zgoda na modernizację drogi nr 721 w Piasecznie

Post: śr mar 12, 2014 10:09 pm
autor: anuleksa
400. 12.03.2014 W dniu dzisiejszym WSA w Warszawie na skutek jedynej skargi stowarzyszenia “SISKOM” uchylił w całości [to zły wyrok] decyzję środowiskową GDOŚ na budowę nowego przebiegu DW721. Decyzja jest nieprawomocna.

Ustny wyrok WSA oparty jest na 4 filarach wskazanych jako błędy w decyzji GDOŚ, mianowicie:

Główny filar tej niedobrej decyzji sądu to:
1.Podział inwestycji na 2 części mógł spowodować niewłaściwą ocenę wpływu na środowisko
Mniej istotne
2.Nie wzięto pod uwagę wariantu SISKOM (mimo tego,iż sędzia wskazał,że organ nie musiał tego robić- ale przynajmniej powinien się do niego odnieść)
3.Do decyzji środowiskowej użyto danych z GPR za 2005 rok , a nie 2010
4.Mapy ewidencyjne

Nie zgadzamy się z takimi tezami sądu, gdyż są mało merytoryczne i nie dotykają istoty rzeczy. Mamy nadzieję, że będzie on zaskarżony do NSA przez GDOŚ lub inwestora. Dlaczego tak uważamy?

1.Podział inwestycji na 2 części (od Mleczarskiej w Piasecznie do DK7- 9km i od DK7 do S8-100 metrów-na mapach Googla wygląda tak (kliknij screen)) nie wpływa ujemnie na środowisko lasów sękocińskich i nie byłby z całą pewnością inny, gdy byłby zrobiony w 1 kawałku. Jest częścią uzgodnień między GDDKIA,Strabagiem, Gminą Lesznowola. Drugi argument: kiedy zaczęto projektować nową DW 721, nie było jeszcze decyzji na łącznik do S8. Sędzia nie wziął też pod uwagę porozumienia o budowie Węzła Sękocin na łączniku do S8 i rezygnacji GDDKIA z Węzła Magdalenka. SISKOM miał wcześniej możliwość wpłynięcia na MZDW, jeśli chodzi o zakres przedsięwzięcia i nawet to zrobił przed rozpoczęciem prac projektowych. MZDW na skutek protestu-wniosku SISKOMu zmieniał nawet przetarg w UE, aby był zgodny z prośbą SISKOM ( wnioskował o projekt do DK7-nie było tam mowy o S8). I tak też się stało, MZDW uwzględnił to i poprawił przetarg. Póżniejsze podnoszenie zarzutu przez SISKOM , że zakres przedsięwzięcia jest zły, to obłudna i cyniczna, "putinowska" wręcz gra [skandal] na niewybudowanie tej bardzo potrzebnej tutaj drogi.
2.Wariant SISKOM nie jest obligatoryjny dla MZDW. Zostały zaproponowane 4 warianty i zostały mocno przeanalizowane. Jeden z nich był b.podobny do tego, co chciał SISKOM
3.Danych statystycznych z GPR za 2010 rok nie można było uwzględnić w raportach środowiskowych na DW721, gdyż został on upubliczniony na stronach GDDKIA prawdopodobnie w maju/czerwcu 2011 (kliknij screen), a więc już po zrobieniu raportu OOś. Można to łatwo sprawdzić. I nawet gdyby je zastosować to nic by to nie zmieniło.
4.Mapy ewidencyjne są drobnym uchyleniem do poprawy, a nie powodem do uchylenia decyzji w całości.

Zastanawiamy się dlaczego SISKOM, mający w swym statucie wspieranie budowy dróg na Mazowszu, tak zaciekle (też w sądach) zwalcza potrzebną nam wszystkim inwestycję drogową, której nie zaskarżają tutejsi mieszkańcy (to ewenement w skali kraju) i która jest popierana przez tutejsze gminy i centralne organy środowiskowe. Nie potrafimy tego wytłumaczyć. Nie będziemy się wyzłośliwiać nazywając ich “pieniaczami", tak jak miało to miejsce w ich przypadku. Ale dalej będziemy walczyć [to zły wyrok] o logiczny i ujętych w naszych planach przestrzennych przebieg drogi DW721 (natężenie ruchu ponad 16 tys samochodów). Nikt o zdrowych zmysłach nie przewiduje chyba puszczenia DW721 do Węzła Paszków przez Magdalenkę i Lasy Sękocinskie ! To z całą pewnością nie przejdzie.


http://www.721.org.pl/

Podpisanie porozumienia dotyczącego budowy węzła drogowego

Post: pn kwie 21, 2014 1:10 pm
autor: Redakcja
Serdecznie zapraszamy na podpisanie porozumienia dotyczącego budowy węzła drogowego umożliwiającego połączenie nowego przebiegu drogi wojewódzkiej Nr 721 z drogą krajową Nr 7.

Termin: 22 kwietnia br. (wtorek) godz. 16.00
Miejsce: Centrum Integracji Społecznej w Magdalence ul. Lipowa 28

Porozumienie w sprawie określenia zasad współpracy i wzajemnych zobowiązań przy budowie węzła drogowego zostanie zawarte pomiędzy GDDKiA a województwem mazowieckim. Podpiszą je marszałek Adam Struzik i wicemarszałek Krzysztof Grzegorz Strzałkowski.

Serdecznie zapraszamy,
Biuro Prasowe
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego

POROZUMIENIE W MAGDALENCE

Post: wt kwie 22, 2014 8:26 pm
autor: Redakcja
Obrazek

Prawdziwym węzłem gordyjskim jest od lat węzeł krajowej siódemki i drogi wojewódzkiej 721 w Magdalence-Sękocinie. Od kiedy jestem wojewodą nie ustawały spory i protesty przeciwko lokalizacji węzła, jego konstrukcji, sposobom powiązania z drogami lokalnymi. Sprzeczne interesy mieszkańców i przedsiębiorców, mieszkańców gminy Lesznowola i Raszyn, zwolenników inwestycji drogowych i ich krytyków zapętliły się wielokrotnie w węzeł niemal nie do rozwiązania. Od lat nie ma możliwości podjęcia żadnej decyzji, która nie byłaby zaskarżana na każdym etapie, nie rodziła by głośnych akcji protestacyjnych, petycji, dziesiątek listów itp. Dzisiejsze porozumienie to wynik wielu skomplikowanych kompromisów i zaangażowania władz lokalnych, szczególnie wójta Lesznowoli Pani Jolanty Batyckiej-Wąsik. I dziś po raz pierwszy wszyscy deklarują jego akceptację. Czy węzeł gordyjski rzeczywiście udało się rozplątać i powstanie nowy węzeł drogowy? Zobaczymy, kiedy wydam pierwsze decyzje zgodne z porozumieniem... https://www.facebook.com/profile.php?id ... 403&type=1

Post: pt kwie 25, 2014 3:51 pm
autor: ulica Puławska
Galeria Tukanów bardzo się przyda, choć najlepszym pomysłem byłoby pozostawienie go jako teren zielony i wykorzystanie go pod park, ale wiemy, że jest to niemożliwe, bo ten teren jest w gm. Lesznowola i nie wykluczone jakby był pod władaniem gm. Piaseczno zostałby przeznaczony pod budowę kilku kolejnych 18 piętrowych Prestige Towerów z widokiem okno w okno...

Post: wt maja 27, 2014 12:27 pm
autor: marekwisniewski
Czesto jeżdżę tą drogą, i była w złym stanie, fajnie jakbt sie coś poprawiło.

Modernizacja drogi wojewódzkiej nr 721

Post: czw wrz 24, 2015 7:18 pm
autor: Filip
Obrazek

Jest nadzieja, że w niedalekiej przyszłości dojdzie do skutku wyczekiwana przez mieszkańców modernizacja drogi wojewódzkiej Konstancin--Jeziorna – Piaseczno (nr 721).

Burmistrzowie konstanciński i piaseczyński oraz zarząd powiatu deklarują bowiem, że pokryją po 25 proc. kosztów sporządzenia dokumentacji projektowej inwestycji. – Prace nad projektem mogłyby się rozpocząć w przyszłym roku – mówi Marta Milewska, rzeczniczka Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego. Droga jest niebezpieczna dla pieszych: liczy 5 kilometrów, a chodnik – tylko niecałe 2 km.

Od kilku dni dwójka mieszkańców zbiera podpisy pod apelem do marszałka województwa o pilną przebudowę szosy. Szczegóły pod adresem http://www.facebook.com/droga721

źródło http://nadwisla.pl/index.php?pokaz=tekst&id=4616

Spotkanie ws. budowy drogi Nr 721

Post: ndz sty 03, 2016 8:52 pm
autor: Redakcja

Konsultacje społeczne w sprawie drogi nr 721

Post: ndz sty 17, 2016 8:43 pm
autor: Redakcja

DROGA WOJEWÓDZKA NR 721

Post: pt sty 22, 2016 9:25 pm
autor: Redakcja
Obrazek

Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie zaprosił na spotkanie (konsultacje społeczne) w sprawie planowanej lokalizacji i przyjętych wstępnych rozwiązań nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 721 na terenie gm. Lesznowola i gm. Raszyn (na odcinku od drogi krajowej nr 7 do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 721 z ul. Mleczarską w Piasecznie).

Planowana inwestycja zlokalizowana jest na terenie gminy Lesznowola w powiecie piaseczyńskim oraz gminy Raszyn w powiecie pruszkowskim, w województwie mazowieckim. Projekt obejmuje odcinek nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 721, pomiędzy węzłem "Sękocin Nowy" na drodze krajowej nr 7, a ulicą Mleczarską w Piasecznie.

W ramach inwestycji przewiduje się między innymi:
- Budowę nowego przebiegu drogi wojewódzkiej o przekroju dwujezdniowym i dwóch pasach ruchu w każdą stronę (na odcinku od węzła „Lesznowola” do skrzyżowania z ul. Ks. Jarząbka ze względu na duży prognozowany ruch na relacji Warszawa-Piaseczno – przewiduje się pas dzielący o szerokości pozwalającej na dobudowanie w przyszłości 3 pasa ruchu).
- Budowę skrzyżowań z ulicami (Jedności, Szkolną, Słoneczną i Ks. Jarząbka)
- W okolicy kilometrów 1+500 oraz 7+700 poszerzenie pasa dzielącego w celu zapewnienia rezerwy terenu pod projektowane skrzyżowania z przyszłymi drogami gminnymi.
- Budowę dróg serwisowych zapewniających obsługę terenów zlokalizowanych wzdłuż drogi wojewódzkiej
- Budowę bezkolizyjnego przejazdu na linią kolejową nr 8 Warszawa-Radom
- budowę ciągów pieszych i rowerowych

Udostępnione na stronie internetowej Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich rysunki obejmują:
- Plan orientacyjny w skali 1:10 000 z zaznaczonymi arkuszami podstawowego przebiegu trasy (arkusze 2.1- 2.7 w skali 1:1 000)
- Na dodatkowych planach sytuacyjnych przedstawiono rozwiązania wariantowe:
- Rys. 2.1.1 – Wariant przebiegu trasy w Gminie Raszyn (zgodny ze Studium)
- Rys. 2.3.1 – Wariant 2 (skrzyżowania z ul. Jedności – rondo 5-cio wlotowe)
- Rys. 2.6.1 – Wariant 2 (skrzyżowania dwupoziomowego z ul. Słoneczną – z przeprowadzeniem projektowanej DW 721 „górą”)
- Rys. 2.6.2 – Wariant 3 (skrzyżowania dwupoziomowego z ul. Słoneczną z przeprowadzeniem projektowanej DW 721 górą” oraz zastosowaniem murów oporowych)
- Rys. 2.7.1 – Wariant 2 (skrzyżowania z ul. Ks. Jarząbka – skrzyżowanie z wyspą centralną)
- Rys. 2.7.2 – Wariant przebiegu trasy w rejonie ul. Fabrycznej (zgodny ze Studium)

FORMULARZ UWAG I WNIOSEK http://www.mzdw.pl/uploaded/Konsultacje ... osk_w.docx

Materiały w wersji elektronicznej wraz z formularzami uwag i wniosków dostępne są od dnia 22.01.2016 r. wyłącznie na stronie internetowej MZDW http://mzdw.pl/p/konsultacje-spoleczne#page-content