Moderator: GTW
Redakcja pisze:18 lutego 2016 roku zapraszamy na konsultacje społeczne w sprawie drogi wojewódzkiej Nr 721
Kamil Myszyński viewtopic.php?f=14&t=7840&start=210#p112057 pisze:W Lesznowoli zdaniem większości mieszkańców jak i urzędników odbyła się bardzo ważna debata. Debata ta dotyczyła nowo projektowanego przebiegu drogi wojewódzkiej nr. 721 na odcinku od drogi krajowej nr. 7 w Sękocinie Nowym do skrzyżowania z ul. Mleczarską w Piasecznie. Dyskusja i debata pokazała, że problemów z tą drogą jest tyle, ile osób na sali. Jednak jest to dopiero początek. W ciągu 30 miesięcy Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich chce otrzymać decyzję ZRID czyli zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Plan bardzo ambitny, ale samorządowcy jak i mieszkańcy skupieni wokół stowarzyszenia Przyjazna Droga "721" pokazali, że determinacji im na pewno nie zabraknie.
Na debacie w Urzędzie Gminy Lesznowola zaprezentowano koncepcję przebiegu nowej trasy 721 bis. Jest to dopiero etap początkowy, czyli przygotowanie koncepcji. Wszystko po to, aby skutecznie starać się o decyzję środowiskową, a później o decyzję ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej). Na debacie w Lesznowoli był obecny Wójt Gminy Raszyn Pan Andrzej Zaręba, który podkreślił jak wielkie zasługi dla tej planowanej inwestycji miała Wójt Gminy Lesznowola Pani Maria Jolanta Batycka-Wąsik - Nie byłoby mowy o tej drodze, gdyby nie udało się zlokalizować nowego węzła w Sękocinie Nowym. W innym przypadku gdybyśmy kierowali ruch do Sękocina Lasu nie byłby spełnione oczekiwania mieszkańców Gminy Raszyn. W podobnym tonie wypowiadał się na debacie dyrektor Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich Pan Zbigniew Ostrowski - Obwodnica drogi 721 jest na wokandzie MZDW od wielu lat. Możliwość jej powstania jest możliwa dzięki determinacji Pani wójt Marii Jolanty Batyckiej-Wąsik. Samorząd Gminy Lesznowola dołożył własne środki finansowe, aby przygotować węzeł w Sękocinie Nowym. W tym miejscu droga będzie włączać się w węzeł Samolea-Wolica.
Nowy przebieg drogi 721 bis ma liczyć 10 km, czyli około 0,5 km więcej od starego przebiegu drogi 721 czyli ul. Słonecznej. Planowana droga 721 bis ma być drogą dwujezdniową w dwóch kierunkach. Każdy pas ruchu drogowego ma liczyć 3,5 metra. Warto dodać, że obecna droga 721 liczy tylko jeden pas ruchu, ale co jest warte podkreślenia przez kierowców jest traktowana jako tzw. mała obwodnica Warszawy. Stąd tak bardzo potrzebna jest realizacja nowego przebiegu drogi 721. Oczywiście wyznaczenie nowej trasy ekspresowej na terenie Gminy Lesznowola będzie rodzić wiele problemy dla jej mieszkańców. Chodzi głównie o wyburzenie części nieruchomości, aby można było w pełni zrealizować cały przebieg nowej trasy. Dyskusja na debacie pokazała, gdzie będą największe problemy z przebiegiem nowej drogi ekspresowej.
Zacznijmy od początku przebiegu drogi 721 bis czyli od węzła Sękocin Nowy. W początkowym przebiegu nowej drogi mieszkańcy Sękocina zwrócili uwagę na nowo powstającą ul. Grudzi. Będzie to droga styczna z nową drogą 721 bis. Wójt Gminy Raszyn jak i mieszkańcy zauważyli, że koncepcja przygotowana przez firmę TRASA nie zakłada właściwie żadnych dróg serwisowych, a także brakuje informacji dotyczących ekranów dźwiękochłonnych. Planiści z firmy TRASA zauważyli, że rozwiązania są dość ogólne, jesteśmy na wstępnym etapie planowania drogi. Kolejny problem przy przebiegu nowej trasy 721 bis pojawił się przy ul. Żytniej w Lesznowoli. Tutaj jedna z mieszkanek zauważyła, że to spotkanie dotyczące przebiegu nowej trasy 721 bis odbywa się o 15 lat za późno ! Podkreśliła, że czeka od wielu lat na decyzję jak ma przebiegać droga. W odpowiedzi Wójt Gminy Lesznowola zauważyła, że od 15 lat w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego był przewidziany korytarz dla budowy trasy 721 bis. W dalszym swoim przebiegu nowa droga 721 bis przecina ul. Jedności na wysokości ul. Poprzecznej w Lesznowoli. Tutaj zastrzeżenia, co do przebiegu planowanej trasy miał przewodniczący rady osiedla domów wielorodzinnych zlokalizowanych przy ul. Poprzecznej. W tym miejscu planiści z firmy TRASA przewidzieli dwie koncepcje budowy skrzyżowania z ul. Jedności. Jedno zakłada stworzenie bezkolizyjnego skrzyżowania, a drugie budowę ronda. Dla mieszkańców ul. Poprzecznej wykluczona jest realizacja koncepcji zakładająca budowę ronda. Przy rondzie osiedle przy ul. Poprzecznej w Lesznowoli będzie bezpośrednim sąsiadem drogi 721 bis. Wybranie koncepcji skrzyżowania bezkolizyjnego to odsunięcie zabudowy od drogi na poziomie 10-15 metrów. Na odcinku przy osiedlu będą zapewne ekrany akustyczne. Ostatni dużym problem dla mieszkańców Gminy Lesznowola jest przebieg trasy 721 bis przy ul. Fabrycznej w Starej Iwicznej. Na debacie przedstawiono dwa warianty przebiegu trasy tzw. północy i południowy. Mieszkańcy opowiadają się za południowym przebiegiem drogi. W tym miejscu są hale magazynowe, a na północnym wariancie zabudowa jednorodzinna. Trudno jednoznacznie powiedzieć, którędy przebiegnie nowa trasa...Planiści podkreślili, że są na etapie opracowania materiałów do decyzji środowiskowej. Po decyzji środowiskowej nadal będą dwa warianty drogowe. Dopiero po wydaniu decyzji tzw. ZRID będą wykupowane nieruchomości pod nową trasę. W dalszym swoim przebiegu nowa droga 721 bis przetnie linię kolejową nr. 8 Radom-Warszawa poprzez bezkolizyjny przejazd. Po stronie Gminy Piaseczno będzie zaplanowane nowe skrzyżowanie planowanej 721 bis z ul. Ks. Jarząbka i dalej między budynkiem Prestige i dyskontem Biedronka droga dojdzie do ul. Nowej, a dalej już do ul. Mleczarskiej w Piasecznie, gdzie zakończy się całość planowanej trasy.
Mieszkańcy jeszcze do 25 lutego 2016 r. mogą składać swoje uwagi dotyczące trasy 721 bis do Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich. Według prognozy przedstawionej na debacie w roku 2030 ma być 20 tys. pojazdów na nowej trasie 721 bis. Według władz samorządowych jak i MZDW inwestycja jest kluczowa dla przyszłości naszej Gminy. Zwłaszcza w kontekście zmniejszenia ruchu kołowego na ul. Słonecznej. Myślę, że za puentę powinny nam posłużyć słowa Wójta Gminy Raszyn - Obwodnica Raszyna i Janek powstała po 40 latach, choć dość szybko została zrealizowana. Jednak sam proces inwestycyjny był bardzo długi. Jeśli droga 721 bis ma powstać do 2020 r. to jest to bardzo krótki termin ! Jak trudnym elementem jest pozyskanie gruntów i wybranie odpowiedniego przebiegu trasy pokazało pierwsze spotkanie w Urzędzie Gminy Lesznowola. Oby nie było ostatnim w tej kluczowej sprawie !
Wróć do Sprawy ogólne powiatu piaseczyńskiego
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości