Spółka do zarządzania majątkiem powiatu piaseczyńskiego

W tej części forum umieszczajcie informacje dotyczące ogólnych spraw całego powiatu piaseczyńskiego. Jeżeli temat jest zbyt ogólny, aby opisać go na podforach poszczególnych gmin, to umieść go tutaj.

Moderator: GTW

Spółka do zarządzania majątkiem powiatu piaseczyńskiego

Postautor: wdolinski » śr kwie 24, 2013 10:03 am

Redakcja: wątek został wydzielony z wątku: http://forum.powiat-piaseczynski.info/v ... php?t=7596

Wracając na poważnie do jutrzejszej sesji proponuję się zapoznać z wpisem na FB radnego powiatowego Piotra Kandyby odnośnie jednego z punktów obrad.

"Starosta Piaseczyński wraz z rządzącą koalicją bez przygotowania, bez żadnego biznes planu, bez analizy zasadności, planują utworzyć spółkę, która docelowo ma zarządzać majątkiem powiatu tzn. majątkiem powyżej 100 milionów złotych. Nie jestem przeciwny spółce, ale tylko wtedy, kiedy jest przygotowana pełna analiza, oszacowanie szans na jej funkcjonowanie oraz mieszkańcy maja szansę na zapoznanie się z argumentami za i przeciw. W przeciwnym razie cała sytuacja budzi podejrzenia, że jest to skok na "kasę" DRODZY MIESZKAńCY WSZELKIE NIERUCHOMOśCI NALEżĄ DO NAS WSZYSTKICH I BEZ PODANIE KONKRETNYCH, SZCZEGÓ£OWYCH ARGUMENTÓW I ANALIZ NIE POWINNIśMY ZGODZIć SIę NA JAKIEKOLWIEK MANIPULACJE. Jeżeli nie jest to dla was obojętnie proszę o przyjście na najbliższą sesję rady powiatu, czwartek 25 kwietnia o godzinie 10, gdzie odbędzie się głosowanie nad pierwszą uchwałę w tej kwestii. Zaproponowałem przełożenie głosowania za 1 miesiąc, kiedy będziemy pewni, że jest to decyzja dobra dla mieszkańców. Niestety koalicja spieszy się, co budzi wątpliwości co do intencji powołania spółki."

https://www.facebook.com/piotrkandyba?h ... ion=stream
wdolinski
 
Posty: 1195
Rejestracja: pt lis 26, 2010 12:47 pm
Lokalizacja: Chyliczki

Spółka do zarządzania majątkiem powiatu piaseczyńskiego

Postautor: Majkel » śr kwie 24, 2013 10:14 am

Coś musi być na rzeczy, że tak się im śpieszy ze stworzeniem spółki do zarządzania majątkiem powiatu piaseczyńskiego. Sesje Rady są w godzinach, w których każdy pracuje, więc mało kto może tam pójść. Czy wybiera się tam iTV Piaseczno, żeby zarejestrować rozmowy na temat wspomnianej spółki?
Awatar użytkownika
Majkel
 
Posty: 1378
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 8:52 pm
Lokalizacja: okolice

Spółka do zarządzania majątkiem powiatu piaseczyńskiego

Postautor: wdolinski » śr kwie 24, 2013 10:48 am

Być może tam będziemy z kamerą. Mam nadzieję, że redaktor Kujaszewski nie powstrzyma się z zadawaniem trudnych pytań.
wdolinski
 
Posty: 1195
Rejestracja: pt lis 26, 2010 12:47 pm
Lokalizacja: Chyliczki

Pośpiech w powołaniu spółki powiatowej

Postautor: iTV Piaseczno News » śr maja 01, 2013 9:37 am

Obrazek

Wystąpienie radnego Piotra Kandyby na Sesji Rady Powiatu w dniu 25 kwietnia na temat nie powoływania Spółki Infrastrukturalnej Pow. Piaseczyńskiego przed przedstawieniem radnym wszystkich za i przeciw. Stanowisko starosty oraz radnych koalicji. http://www.itvpiaseczno.pl/w-starostwie-,1,6.7,1400
Awatar użytkownika
iTV Piaseczno News
 
Posty: 1936
Rejestracja: ndz lut 06, 2011 10:14 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Spółka infrastrukturalna Powiatu Piaseczyńskiego

Postautor: Kacperek » ndz maja 05, 2013 12:15 pm

O idei powołania spółki infrastrukturalnej Powiatu Piaseczyńskiego radni Powiatu dyskutowali około półtora-dwa lata temu. Rozmawialiśmy o tym podczas posiedzenia Komisji Strategii Gospodarczej. Wtedy Zarząd Powiatu odrzucił ten pomysł. Nagle po dwóch latach tuż przed Sesją Rady Powiatu, która odbyć się miała w dniu 25 kwietnia 2013, radni otrzymali uchwałę o powołaniu takiej spółki. Radni nie otrzymali jednak żadnych danych, żadnych wyliczeń, żadnych opracowań.

Wiadomo (mniej więcej) czym będzie się ta spółka zajmowała, jakie kompetencje przejmie od Zarządu Dróg Powiatowych, od Wydziałów Starostwa i innych jednostek podległych Starostwu. Wiadomo, jakie kompetencje realizowane przez Zarząd Dróg Powiatowych będą jednak musiały pozostać w Starostwie. Nie wiadomo natomiast (tzn. radni nie otrzymali informacji na ten temat) np.

1. Ile dziś w sumie kosztuje budżet powiatu (czyli podatników) realizacja zadań, które realizować będzie spółka, a jaki będzie koszt po przeniesieniu ich do spółki? Czyli jakiej wielkości oszczędności dla budżetu Powiatu Piaseczyńskiego zostaną osiągnięte dzięki tej spółce? A przecież o racjonalizację wydatków chodzi. Nie jest to trudno obliczyć i taka informacja powinna być kluczowa dla radnych podejmujących decyzję o powołaniu spółki.
2. Jakiej wielkości majątek Powiatu Piaseczyńskiego do tej spółki zostanie wniesiony? To jest majątek publiczny. Mamy nim zarządzać gospodarnie, efektywnie, celowo i zawsze z myślą o dobru publicznym.
3. Jak będzie wyglądała struktura spółki? Ile będzie zatrudnionych osób? itd.

Pojawiają się też pytania o zapewnienie przejrzystości wydatkowania środków publicznych w spółce; o zarządzanie, które nie będzie już tak ściśle podlegać przepisom prawa. Wiele niepewności budzi kwestia możliwości zaciągania przez spółkę kredytów. Powiat Piaseczyński jest bardzo zadłużony i nie może pozwolić sobie na kolejne kredyty. Dług obciąża przyszły rozwój. Dziś bardzo to odczuwamy. Bardzo duże inwestycje w latach 2006-2010 spowodowały, że dziś spłacamy kredyty za tamte inwestycje, a nie mamy środków na nowe. Pytań jest bardzo wiele. Starałam się podczas Sesji Rady Powiatu uzyskać na nie odpowiedź. Starosta starał się odpowiedzieć, za co jestem bardzo wdzięczna. Jednak radni nie otrzymali konkretnych danych.

Zadajmy sobie pytanie: Czy zainwestowalibyśmy prywatne środki w przedsięwzięcie, które nie ma biznes planu? A my jako radni decydujemy o środkach publicznych. Nasze decyzje dotyczą pieniędzy obywateli. Bez strategii nawet najlepszy pomysł może upaść.

W związku z powyższym w głosowaniu w sprawie utworzenia jednoosobowej spółki Powiatu Piaseczyńskiego pod firmą Spółka Infrastrukturalna Powiatu Piaseczyńskiego Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością podczas Sesji Rady Powiatu Piaseczyńskiego w dniu 25 kwietnia 2013 oddałam głos „przeciw”. Czekam na analizy i strategię rozwoju tej spółki. Mam nadzieję, że spółka ta utworzona zostanie w oparciu o najlepszą wiedzę i techniki zarządzania, w oparciu o pracę najlepszych specjalistów dla efektywnego dostarczania wysokiej jakości usług dla mieszkańców naszego Powiatu. Będę starała się o to w ramach moich kompetencji.

Katarzyna Obłąkowska-Kubiak http://www.oblakowska-kubiak.pl/compone ... planu.html
Awatar użytkownika
Kacperek
 
Posty: 1734
Rejestracja: śr maja 13, 2009 5:48 am
Lokalizacja: Powiat Piaseczyński

grupa dyskusyjna o spółce infrastrukturalnej powiatu

Postautor: Justi » śr maja 08, 2013 12:29 pm

Zapraszam do stworzenia nieformalnej grupy dyskusyjnej o spółce infrastrukturalnej powiatu. W związku z podjętą przez Radę Powiatu Piaseczyńskiego na sesji rady w dniu 25 kwietnia 2013 roku uchwałą o powołaniu powiatowej spółki infrastrukturalnej spotykam się z wieloma pytaniami, wątpliwościami oraz różnymi stanowiskami mieszkańców naszego powiatu w tej sprawie. Kluczową decyzją w kwestii tej spółki będzie decyzja Rady o wniesieniu do niej majątku powiatu.

Według harmonogramu prac Rady Powiatu Piaseczyńskiego w procesie tworzenia spółki infrastrukturalnej o której mowa kolejne kroki to:

Do września 2013 – uchwała w sprawie określenia zasad wnoszenia wkładów oraz obejmowania, nabywania i zbywania udziałów i akcji w spółkach z udziałem Powiatu Piaseczyńskiego.
Do września 2013 – uchwała w sprawie powierzenia spółce z o.o. wykonywania zadań własnych powiatu.
Do października 2013 - uchwała w sprawie likwidacji jednostki budżetowej Zarząd Dróg Powiatowych.
Do października 2013 – uchwała zmieniająca regulamin organizacyjny starostwa.
Wydaje mi się, że warto byłoby usiąść nad tym tematem i porozmawiać w gronie zainteresowanych osób. Omówić za i przeciw, mocne i słabe strony, szanse i zagrożenia. Ustalić, jakich kompetencji powinna wymagać dla siebie Rada Powiatu jako reprezentant mienia komunalnego.

Informacje jako punkt wyjścia do dyskusji:

Ustawa o gospodarce komunalnej
Ustawa o samorządzie powiatowym
EkspertBeck.pl, Tworzenie i przystępowanie przez jst do spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, (2011)
Rzeczpospolita, Powiat ograniczony w tworzeniu spółek, (2010)
Stanowisko XVI Zgromadzenia Ogólnego Związku Powiatów Polskich popierające inicjatywę zmian w ustawie o gospodarce komunalnej, (2013)
Portal samorządowy, Wolna droga samorządów do spółek, (2013)
Gazeta średzka, Powiatowe jednostki: Pierwsza taka spółka, (2012)
Projekt ustawy o zmianie ustawy gospodarce komunalnej, ustawy o samorządzie województwa i ustawy o samorządzie powiatowym, (2010)
Ziemski&Parnetrs, Kontrola spółek komunalnych przez radnych, (2010)
Biuro Studiów i Ekspertyz, Sprawy nadzoru i kontroli w jednostkach samorządowych, w sprawie organu wyznaczającego radnego do władz spółki prawa handlowego z udziałem gminnych osób prawnych, (1999)
W Internecie można odszukać jeszcze wiele innych informacji. Warto jednak w mojej ocenie spotkać się i przedyskutować ten temat.

Proszę o kontakt zainteresowane osoby, które chciałyby uczestniczyć w nieformalnej grupie dyskusyjnej dot. powołania spółki infrastrukturalnej Powiatu Piaseczyńskiego. Warto spotkać się choć kilka razy do września 2013, kiedy to Rada Powiatu będzie podejmowała uchwałę o w sprawie określenia zasad wnoszenia wkładów oraz obejmowania, nabywania i zbywania udziałów i akcji w spółkach z udziałem Powiatu Piaseczyńskiego.

Proszę o kontakt: k.oblakowska-kubiak@wp.pl


W tej chwili : Aby możliwe było utworzenie spółki prawa handlowego przez powiat, muszą zostać spełnione – łącznie – trzy warunki. Po pierwsze jej utworzenie musi nastąpić tylko i wyłącznie w celu wykonywania zadań własnych powiatu lub zadań tej jednostce zleconych. Po drugie zadania te muszą mieć charakter użyteczności publicznej. Po trzecie działanie spółki powinno być ograniczone do obszaru powiatu, a przynajmniej na tym terenie powinno mieć dominujący charakter. Te same warunki muszą zostać spełnione, aby powiat mógł przystąpić do spółki z ograniczoną odpowiedzialnością lub akcyjnej. (Źródło: Rzeczpospolita, Powiat ograniczony w tworzeniu spółek, 12.11.2010)

http://www.oblakowska-kubiak.pl/compone ... polce.html
Awatar użytkownika
Justi
 
Posty: 588
Rejestracja: wt sty 01, 2013 3:42 pm

Spółka do zarządzania majątkiem powiatu piaseczyńskiego

Postautor: Redakcja » śr maja 08, 2013 8:42 pm

Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Powiat stworzy spółkę, bo chce zaoszczędzić

Postautor: Redakcja » czw maja 09, 2013 11:02 pm

Obrazek

Źródło gazeta Nad Wisłą http://nadwisla.pl/pliki/pdf/gazeta_424.pdf
Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Spólka powiatowa i co z tego wynika?

Postautor: iTV Piaseczno News » pn lip 01, 2013 10:15 am

Obrazek

Na ostatniej Sesji Rady Powiatu 27.06 w dalszym ciągu trwała dyskusja na temat powołania spółki . Dyskusja o celowości jak i potrzebie powołania takiej spółki była akademicka. Kto na tym zyska a kto straci? Dzisiaj odpowiedzi brak http://www.itvpiaseczno.pl/w-starostwie-,1,6.7,1428
Awatar użytkownika
iTV Piaseczno News
 
Posty: 1936
Rejestracja: ndz lut 06, 2011 10:14 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Spółka Infrastrukturalna Powiatu Piaseczyńskiego

Postautor: Redakcja » śr wrz 04, 2013 9:52 pm

Ogłoszenie o naborze kandydatów do Rady Nadzorczej Spółki Infrastrukturalnej Powiatu Piaseczyńskiego spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.

Ogłoszenie o naborze kandydatów do Rady Nadzorczej „Spółki Infrastrukturalnej Powiatu Piaseczyńskiego” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

Zarząd Powiatu Piaseczyńskiego ogłasza nabór kandydatów na członków Rady Nadzorczej „Spółki Infrastrukturalnej Powiatu Piaseczyńskiego” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.

Liczba członków przewidywanych do powołania: 3

Kandydat do rady nadzorczej Spółki powinien spełniać następujące wymagania:

Wymagania konieczne:
1) posiadać pełną zdolność do czynności prawnych,
2) zdany egzamin na kandydata na członka rad nadzorczych w trybie przewidzianym w przepisach o komercjalizacji i prywatyzacji bądź legitymować się dokumentem zwalniającym z obowiązku zdawania egzaminu,
3) posiadać wykształcenie wyższe,
4) nie podleganie określonym w przepisach prawa ograniczeniom lub zakazom zajmowania stanowisk członka Rady Nadzorczej w spółkach handlowych.

Wymagania pożądane:
1) doświadczenie zawodowe na stanowiskach pracy związanych z działalnością gospodarczą, finansową, zarządzaniem, nadzorem właścicielskim,
2) doświadczenie w zasiadaniu w orgnach spółek handlowych z udziałem jednostek samorządu terytorialnego lub Skarbu Państwa.

Osoby zainteresowane udziałem w postępowaniu kwalifikacyjnym, proszone są o składanie ofert zawierających:
1) podanie o przyjęcie na stanowisko objęte konkursem,
2) życiorys (CV max. dwie strony) ,
3) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
4) kopie dokumentu potwierdzającego posiadanie wykształcenia wyższego,
5) kopie dokumentu potwierdzającego posiadanie uprawnień do pełnienia funkcji członka rady nadzorczej , zgodnie z wymogami ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i prywatyzacji (Dz. U. z 2013 r. Poz. 216),
6) oświadczenie o niepodleganiu określonym w przepisach prawa ograniczeniom i zakazom zajmowania stanowiska członka rady nadzorczej w spółce handlowej,
7) aktualne zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego,
8 ) oświadczenie o tym, że nie toczy sie przeciwko kandydatowi żadne postępowanie karne ,
9) w przypadku kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 roku i pełniących funkcje publiczne, potwierdzenie przedłożenia właściwemu wojewodzie oświadczenia lustracyjnego, o którym mowa w art. 7 ustawy z 18 października 2006 roku o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz o treści tych dokumentów (Dz. U. z 2007r. nr 63 poz. 425 z późn. zm.) a w przypadku kandydatów nie pełniących takich funkcji informację o uprzednim złożeniu oświadczenia lustracyjnego, zgodnie z art. 7 ust. 3a tej ustawy,
10) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów postępowania kwalifikacyjnego.

Oferty należy składać w kancelarii Starostwa Powiatowego w Piasecznie lub przesłać na adres Starostwa Powiatowego w Piasecznie ul. Chyliczkowska 14 05-500 Piaseczno w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Rada Nadzorcza" do 20 września 2013 r. włącznie (decyduje data wpływu do Urzędu).

Zgłoszenia kandydatów, które wpłynęły po terminie, jak też zawierające braki formalne pozostawia się bez rozpoznania.

Kandydatom, którzy odpowiedzieli na ogłoszenie, a nie zostali wybrani nie przysługuje możliwość odwołania się.

Dopuszcza się przeprowadzenie rozmów kwalifikacyjnych z wybranymi kandydatami.

Nadesłane dokumenty kandydatów odrzucone lub pozostawione bez rozpoznania zostaną komisyjnie zniszczone niezwłocznie po zakończeniu postępowania kwalifikacyjnego.

Organizator może, w każdym czasie, bez podania przyczyn zakończyć postępowanie kwalifikacyjne nie wyłaniając kandydatów.

Zarząd Powiatu Piaseczyńskiego

Uchwała Nr 129/2/13 Zarządu Powiatu Piaseczyńskiego z dnia 30 sierpnia 2013 r. w sprawie ogłoszenia naboru na kandydatów do rady nadzorczej tworzonej spółki pod nazwą Spółka Infrastrukturalna Powiatu Piaseczyńskiego spółka z o.o.
Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Spółka do zarządzania majątkiem powiatu piaseczyńskiego

Postautor: Kamil M » pt mar 27, 2015 6:14 pm

Na VII sesji rady powiatu piaseczyńskiego podjęto decyzję o likwidacji Spółki Infrastrukturalnej Powiatu Piaseczyńskiego i Zarządu Dróg Powiatowego w ich miejsce powołano Wydział Inwestycji i Drogownictwa. Dzięki reorganizacji Powiat Piaseczyński ma zyskać dodatkowe środki finansowe, które ma zaoszczędzić na wprowadzonych zmianach.

Spółka Infrastrukturalna Powiatu Piaseczyńskiego została powołana w 2013 r. i już wtedy budziła wiele wątpliwości zwłaszcza wśród radnych opozycyjnych. Wówczas po stronie opozycji była Platforma Obywatelska, a powiatem rządziła koalicja Nasza Gmina-Nasz Powiat, Stowarzyszenie Samorządowe Centrum i Prawo i Sprawiedliwość. Radni Platformy Obywatelskiej wnosili swój sprzeciw odnośnie powołania nowej spółki powiatowej. Już wówczas były obawy, że uchwała powołująca nową spółkę jest źle przygotowana. Opozycyjni radni zwłaszcza wskazywali na brak dokładnych analiz i wyliczeń dotyczących funkcjonowania nowej spółki. Nie brakowało także obaw, że w przypadku upadku spółki cały majątek, który zostanie przekazany spółce zostanie rozsprzedany za bezcen w tytuł zobowiązań tego podmiotu. Mimo wielu wątpliwość radnych opozycji, Rada Powiatu Piaseczyńskiego podjęła uchwałę o powołaniu Spółki Infrastrukturalnej Powiatu Piaseczyńskiego. Dopiero zmiana Zarządu Powiatu Piaseczyńskiego i powołanie nowej koalicji Platformy Obywatelskiej z Prawem i Sprawiedliwością spowodowało zmianę postrzegania Spółki Infrastrukturalnej Powiatu Piaseczyńskiego i chęć likwidacji tego podmiotu.

Warto zaznaczyć, że powiat może tworzyć spółki, co jasno wynika z art. 6 ust. 2 ustawy o samorządzie powiatowym, ale te spółki nie mogą prowadzić działalności gospodarczej. Spółki powiatowe mogą tylko działać w sferze użyteczności publicznej. Co niestety bardzo zawęża kompetencje i możliwości tych spółek. Spółka powiatowa wedle obowiązującego prawa realizuje zadania własne powiatu lub jej zlecone, a do tego jest ograniczona obszarem swojego działania. Niestety te wszystkie czynniki były bardzo widoczne w przypadku działalności Spółki Infrastrukturalnej Powiatu Piaseczyńskiego. Spółka realizowała zadania zlecone przez Powiat Piaseczyński. W czasie swojej działalności spółka wykonała zlecenia na 10,5 mln zł. Zysk spółki z tytułu zleconych prac wyniósł 800 tyś zł. Jednak ten zysk był wynikiem doliczania do każdego zlecenia tzw.”zysku spółki”. Były to dodatkowe koszty doliczane do każdego zlecenia. W przypadku remontów Spółka Infrastrukturalna Powiatu Piaseczyńskiego doliczała 5% do faktury. W przypadku zadań inwestycyjnych zysk spółki miał wynieść 2%. Oczywiście nie można zapomnieć, że każda faktura wystawiona przez spółkę zawierała także podatek VAT. Likwidacja Spółki Infrastrukturalnej pozwoli na zaoszczędzenie 28% kosztów wchodzący w skład wystawianej przez spółkę faktury. Chodzi oczywiście o 23% podatek VAT, a także koszty wynikające z tzw. „zysku spółki”, czyli te 5% doliczane do każdej faktury w przypadku usług remontowych, bo takie były tylko realizowane. Dodatkowo nowy Zarząd Powiatu Piaseczyńskiego zauważył, że ceny usług proponowanych przez Spółkę Infrastrukturalną na wykonanie konkretnej usługi nie podlegają weryfikacji rynku. Tym samym Powiat Piaseczyński był zdany na ceny proponowane przez spółkę, jej zasób pracowniczy i sprzęt jaki posiadała do wykonania danego zadania. Przez istnienie spółki nie można był podejmować praw wolnorynkowych, które mogłyby obniżyć koszty danej usługi.

Część radnych, zwłaszcza opozycyjnych miała wątpliwości, co do dalszego zatrudnienia pracowników pracujących dotychczas w spółce czy też o sprzęt jaki został powierzony spółce. Te wątpliwości rozwiał Starosta Piaseczyńskich – Pan Wojciech Ołdakowski, który powiedział, że pracownicy znajdą zatrudnienie w nowym wydziale – Inwestycji, Remontów i Drogownictwa. W zamierzeniach Zarządu Powiatu Piaseczyńskiego, ci pracownicy nadal mają wykonywać swoją dotychczasową pracę.

Równocześnie z likwidacją Spółki Infrastrukturalnej Powiatu Piaseczyńskiego podjęto decyzję o reorganizacji całego pionu. W związku z tym postanowiono także zlikwidować Zarząd Dróg Powiatowych w Piasecznie, który także ma być włączony do nowego wydziału Inwestycji, Remontów i Drogownictwa. Zarząd, który dotąd urzędował na ul. Kościuszki 9 w Piasecznie zostanie przeniesiony do budynku Starostwa Powiatowego. Nie zabrakło głosów radnych opozycji, którzy uważali, że nie będzie miejsca dla tych pracowników w budynku Starostwa. Jednak Zarząd Powiatu Piaseczyńskiego poinformował Radę Powiatu Piaseczyńskiego, że takie miejsca został już zabezpieczone w budynku Starostwa. Dzięki temu zabiegowi Starostwo Powiatowe będzie mogło wynająć pomieszczenia zlokalizowane przy ul. Kościuszki 9 w Piasecznie. Tym samym jest szansa na pozyskanie dodatkowych środków do budżetu Powiatu Piaseczyńskiego.

Zmiany jakie zostały wprowadzone na VII sesji Rady Powiatu Piaseczyńskiego są bardzo dobre i racjonalne. Reorganizacja wydziałów związanych z drogownictwem i inwestycjami ma przynieść dodatkowe oszczędności dla budżetu powiatu. Dzięki temu będzie możliwość pozyskania dodatkowych dochodów z tytułu oszczędności na wprowadzonych zmianach i wynajmu lokali należących do Starostwa Powiatowego. Nowy Zarząd Powiatu Piaseczyńskiego nie boi się trudnych wyzwań i zmian. Dzięki temu będzie można nakierować urząd na nowe tory i w lepsza przyszłość. Jednak Zarząd Powiatu Piaseczyńskiego nie może zapomnieć, że przy podejmowaniu tak ważnych i strategicznych decyzji warto zasięgnąć szerszych konsultacji z Radą Powiatu Piaseczyńskiego czy też ze związkami zawodowymi. Tym razem nie było za wiele czasu dla radnych jak i związkowców. Starosta Piaseczyński obiecał, że następnym razem będą szersze konsultacje z tymi gremiami.

Obrazek
Rada Powiatu Piaseczyńskiego była za likwidacją Spółki Infrastrukturalnej Powiatu Piaseczyńskiego i Zarządu Dróg Powiatowych w Piasecznie.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Mazowiecki Samorząd XXI w.
Krajowe Porozumienie Mieszkańców
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola


Spółka do zarządzania majątkiem powiatu piaseczyńskiego

Postautor: mirekwalczyk » czw kwie 23, 2015 5:43 pm

Przede wszystkim priorytetem muszą być tanie mieszkania, warto też zainteresować się wykorzystaniem już istniejących obiektów.
mirekwalczyk
 
Posty: 3
Rejestracja: czw mar 19, 2015 2:37 pm


Wróć do Sprawy ogólne powiatu piaseczyńskiego

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości

cron