Strona 9 z 10

Puławska-bis opóźniona. Przetarg najwcześniej w wakacje

Post: sob mar 07, 2015 1:03 pm
autor: Majkel
Obrazek

Coraz bliżej do budowy tzw. Puławskiej-bis, czyli ekspresowej trasy S7 z Warszawy do Grójca. Nie spełnią się jednak obietnice wojewody, który zapowiadał, że drogowcy zaczną szukać wykonawcy na przełomie lutego i marca. Przetarg zapewne zostanie ogłoszony w wakacje.

29-kilometrowy odcinek ekspresowej wylotówki z Warszawy w stronę Grójca w dużej mierze ma odciążyć totalnie zakorkowaną Puławską, którą codziennie jeździ blisko 100 tys. aut. Nowa droga ułatwi wjazd do stolicy nie tylko jadącym z Krakowa, Kielc czy Radomia, lecz także znacznie poprawi codzienne dojazdy do pracy mieszkańcom Piaseczna czy Lesznowoli.

Nic więc dziwnego, że w walkę o szybką budowę wylotówki mocno włączyli się mieszkańcy tego rejonu, którzy powołali Inicjatywę Tak dla S7. W styczniu zanieśli do wojewody mazowieckiego Jacka Kozłowskiego 7 tys. podpisów pod petycją za jak najszybszą budową trasy. Usłyszeli od niego, że przetarg na budowę wylotówki powinien zostać ogłoszony na przełomie lutego i marca. - Liczymy, że ta deklaracja zostanie dotrzymana - mówi Dariusz Brzostek z Inicjatywy Tak dla S7.

Okazuje się jednak, że wojewoda nieco pośpieszył się z obietnicami. - Trwają przygotowania do ogłoszenia przetargu, ale nie możemy tego zrobić, dopóki nie będziemy mieli zapewnionych środków na realizację inwestycji. Rząd musi najpierw przyjąć Program Budowy Dróg Krajowych i Autostrad na lata 2014-2023. Budowa tego odcinka S7 znalazła się tam na liście podstawowych inwestycji - informuje Agnieszka Stefańska z mazowieckiego oddziału drogowej dyrekcji.

Obrazek

Na przetarg trzeba będzie zapewne poczekać do wakacji. Piotr Popa, rzecznik Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, przekazał nam, że program budowy dróg do 2023 r. będzie mógł zostać przyjęty przez rząd w połowie roku. Wcześniej trzeba m.in. przygotować różne dodatkowe analizy, np. "strategiczną ocenę oddziaływania na środowisko" dla wszystkich planowanych inwestycji.

Drogowa dyrekcja zakłada, że nowa trasa S7 z Warszawy do obwodnicy Grójca powinna zostać ukończona w 2019 r. Mieszkańcy Lesznowoli czy Piaseczna na ekspresówkę będą mogli wjechać przez dwa bezkolizyjne skrzyżowania. Jeden znajdzie się na granicy Warszawy w miejscowości Zamienie. To niedaleko miejsca, gdzie biegnąca od Puławskiej ul. Karczunkowska styka się z prowadzącą w stronę Lesznowoli ul. Postępu.

Kolejny węzeł znajdzie się bliżej Lesznowoli. Ma powstać na przecięciu z planowanym nowym przebiegiem ruchliwej drogi 721, która prowadzi z Piaseczna w stronę Nadarzyna. Będzie to szykowana od wielu lat przez marszałka Mazowsza Adama Struzika obwodnica Lesznowoli i Magdalenki. Przygotowania do budowy tej drogi wyjątkowo się ślimaczą. Monika Burdon, rzeczniczka drogowej dyrekcji na Mazowszu, przyznaje, że przez liczne protesty wciąż nie ma ostatecznej decyzji środowiskowej dla tej trasy. Do tego wykonawca projektu zerwał niedawno umowę. Trzeba będzie poszukać nowej firmy, która przygotuje dokumentację.

Monika Burdon zakłada, że budowa nowej trasy 721 może się zacząć na początku 2018 r. Nowa droga ekspresowa S7 z Warszawy do Grójca zapewne zostanie ukończona znacznie wcześniej niż szykowana przez marszałka Struzika droga z Piaseczna w stronę Nadarzyna. Z ekspresówki przez planowany węzeł Lesznowola będzie można jednak zjechać na okoliczne drogi. Zaplanowano tam tymczasowy łącznik z ul. Postępu prowadzącą z Lesznowoli w stronę Warszawy. Będzie tam też można zjechać na boczną drogę, która powstanie po zachodniej stronie ekspresówki.

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... kacje.html

Dobre wieści ws. Puławskiej-bis

Post: śr kwie 29, 2015 1:34 pm
autor: Majkel
Obrazek

Dobre wieści dla mieszkańców Zielonego Ursynowa i podwarszawskich miejscowości. Zakończyły się prace projektowe nad koncepcją programową drogi ekspresowej S-7 z Warszawy do obwodnicy Grójca, biegnącą przez Ursynów i gminę Lesznowola. Drogowcy zrobili kolejny krok, który przybliża nas do budowy tego odcinka. Długo wyczekiwana inwestycja zapewni sprawną komunikację między południem Mazowsza, a stolicą, odciąży też naszą dzielnicę z tranzytu tysięcy aut.

Wiosna zawitała do drogowej dyrekcji, prace nad dokumentacjami kolejnych odcinków dróg ekspresowych nabrały tempa. Najwięcej pracy mają drogowcy w Warszawie. Obecnie trwa weryfikacja ofert na budowę kolejnych odcinków Południowej Obwodnicy Warszawy wraz z tunelem przez Ursynów. Budowa tej obwodnicy na kilka lat zamieni część Ursynowa w plac budowy. Coraz bliższa jest budowa kolejnej nowej wylotówki z Warszawy przez naszą dzielnicę w kierunku Piaseczna.

Jak się dowiedzieliśmy ukończono już ostatnie poprawki projektowe nad koncepcją programową Puławskiej-bis, obecnie projekt jest weryfikowany przez drogową centralę. Na tę informację czekali mieszkańcy podwarszawskich miejscowości, którzy zebrali 7 tysięcy podpisów pod petycją w sprawie przyspieszenia budowy tej drogi ekspresowej. Wkrótce ma być ogłoszony przetarg na jej budowę.

Koncepcja programowa jest dokumentem szczegółowo określającym, jak będzie wyglądała przyszła droga ekspresowa wraz z węzłami i będzie podstawą dla przygotowania projektu budowlanego. Wynika z niej, że nowa droga ekspresowa będzie miała dwie jezdnie o trzech lub dwóch pasach w zależności od odcinka. Na terenie Warszawy i powiatu piaseczyńskiego tzn. od węzła "Warszawa Południe" do węzła "Lesznowola" powstaną dwie jezdnie, z których każda będzie miała po trzy pasy ruchu. Dalszy odcinek ekspresówki, tzn. od węzła "Lesznowola" do istniejącej obwodnicy Grójca będzie węższy, zaplanowano tam budowę dwóch jezdni, każda po dwa pasy ruchu.

Niestety, nie będzie bezpośredniego wjazdu na nową ekspresówkę na Ursynowie. Najbliższe bezkolizyjne skrzyżowanie znajdzie się w miejscowości Zamienie, kilkaset metrów od administracyjnej granicy Ursynowa. To nieopodal miejsca, gdzie biegnąca od Puławskiej ul. Karczunkowska łączy się z prowadzącą w kierunku Lesznowoli ul. Postępu. Dzisiaj to ulubiony skrót wielu kierowców, którzy chcą ominąć zakorkowaną Puławską. Ten wjazd będzie dogodnym skrótem dla mieszkańców Zielonego Ursynowa, którzy szybko i bez stania w korkach dojadą na Mokotów.

Niedługo wraz z budową ekspresówki zmieni się cała okoliczna infrastruktura.

Lokalne ulice w Zamieniu zostaną przebudowane wraz z budową ekspresówki, wcześniej - zgodnie z zapowiedziami miasta - wyremontowana i poszerzona ma zostać ulica Karczunkowska, która będzie dogodną alternatywą dla mieszkańców Piaseczna i Lesznowoli codziennie dojeżdżających do biurowego zagłębia na Służewcu. Zgodnie z zapowiedziami urzędników gminy Lesznowola, w miejscowości Mysiadło powstanie nowy łącznik z ulicą Puławską. Kolejne bezkolizyjne skrzyżowanie będzie w gminie Lesznowola, tam wjazd na ekspresówkę ma powstać na przecięciu z planowanym nowym przebiegiem drogi 721. Kolejne dogodne wjazdy powstaną w miejscowościach: Antoninów, Złotokłos i Tarczynie - tam powstaną dwa bezkolizyjne skrzyżowania: Tarczyn Północ i Tarczyn Południe.

Kierowcy z Zielonego Ursynowa i podwarszawskich miejscowości czekają na kolejny etap jakim jest ogłoszenie przetargu. Z naszych informacji wynika, że drogowcy zaczną szukać wykonawcy na budowę tego odcinka na przełomie II i III kwartału. Dlaczego trzeba czekać aż do wakacji? Bo zanim zostanie ogłoszony przetarg, rząd musi przyjąć "Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023". Projekt ten określa kierunki działań oraz priorytety inwestycyjne w zakresie rozwoju sieci dróg krajowych w Polsce. Odcinek ekspresowej siódemki z Warszawy do Grójca znajduje się na liście podstawowych inwestycji. Zdaniem urzędników z Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, rząd może zatwierdzić ten dokument w połowie czerwca. Dopiero podpisanie go zapewni drogowcom finansowanie budowy tej ekspresówki.

Zgodnie z założeniami drogowej dyrekcji budowa długo wyczekiwanego odcinka nowej ekspresówki ma powstać do 2019 r. Szacunkowy koszt przedsięwzięcia to 1,3 mld zł. O tym, jak ważna jest to inwestycja, może świadczyć statystka. Obecnie ulicą Puławską jeździ blisko 100 tys. aut na dobę. Po wybudowaniu tego odcinka, ruch na Puławskiej zmniejszy się o jedną trzecią.

autor: Dariusz Brzostek, Inicjatywa Tak dla S7
http://www.haloursynow.pl/artykuly/dobr ... g,3692.htm

Można budować obwodnicę przez Ursynów

Post: pt lip 10, 2015 9:12 am
autor: Majkel
Obrazek

W piątek rano Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła zastrzeżenia firm, które przegrały przetargi na budowę trzech odcinków Południowej Obwodnicy Warszawy. Zespół arbitrów ogłosił decyzję po godz. 9. Wcześniej po kilku rozprawach przez trzy tygodnie badał zarzuty firm drogowych, które zabiegały o kontrakty warte w sumie ok. 2,5 mld zł.

Powodem protestów były głównie "rażąco niskie ceny w stosunku do przedmiotu zamówienia". Rzeczywiście Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wyceniła budowę tunelu pod Ursynowem z odcinkiem obwodnicy do węzła w Wilanowie na 1,6 mld zł, a zwycięska firma Astaldi zaoferowała ponad 1,2 mld zł. Z kolei fragment obwodnicy z mostem na Wiśle wybrana firma Gullermak z Turcji wyceniła tylko na 757 mln zł, podczas gdy kosztorys opiewał na 1,7 mld zł. Warbud, który wygrał przetarg na ostatnią część trasy przez Wawer, chce 561 mln zł, a GDDKiA oczekiwała 923,8 mln zł.

Mimo to Krajowa Izba Odwoławcza stwierdziła, że nie ma mowy o rażąco niskich cenach, i odrzuciła protesty przegranych firm. W przypadku zarzutów IDS i Salini wobec Astaldi uznano, że przetarg na projekt i budowę pozwalał przedstawić cenę skalkulowaną na podstawie rozwiązań przyjętych przez wykonawcę.

Przegrane firmy mogą jeszcze szukać sprawiedliwości w sądach. Inwestor zakłada, że podpisze umowy z wykonawcami obwodnicy jeszcze w wakacje. Około roku potrwa przygotowywanie szczegółowych projektów i w 2016 r. miałaby się zacząć budowa. Przejazd między ul. Puławską a węzłem Lubelska na skrzyżowaniu z przyszłą trasą ekspresową Warszawa - Lublin byłby gotowy w 2019 r. http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... ucone.html

Budowa tunelu obwodnicy na Ursynowie nie będzie trudna

Post: wt lip 14, 2015 9:11 am
autor: Majkel
Obrazek

Coraz bliżej do budowy przedłużenia południowej obwodnicy, które będzie prowadzić m.in. w tunelu pod Ursynowem. Protesty zostały odrzucone. Kontrakty mają być podpisane we wrześniu.

O budowę trzech odcinków południowej obwodnicy Warszawy od ul. Puławskiej do wylotówki na Lublin ostre boje toczyły firmy z różnych stron świata m.in. Azerbejdżanu czy Chin. Teraz walka o kontrakty wreszcie zmierza do końca. Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła w piątek protesty przegranych firm. Zarzucały one zwycięzcom m.in. zaproponowanie rażąco niskich cen. W przypadku odcinka z mostem na Wiśle zgłoszona przez firmę Gullermak kwota za inwestycję rzeczywiście mogła zaskakiwać. Prace wyceniła na 757 mln zł, podczas gdy kosztorys drogowców opiewał na 1,7 mld zł.

Arbitrzy KIO uznali jednak, że nie ma mowy o rażąco niskich cenach. Uznali, że przyjęta w tym przypadku formuła"projektuj i buduj" pozwala firmom przedstawić cenę skalkulowaną na podstawie przyjętych przez wykonawcę rozwiązań. KIO uznała także, że kosztorysy drogowców mogły być zawyżone, bo powstawały kilka lat wcześniej, kiedy materiały były droższe. Odrzucone zostały także inne formalne zarzuty.

Po otrzymaniu wyroków przegrane firmy będą mogły jeszcze protestować w sądzie. Nie wiadomo, czy ktoś się zdecyduje na ten krok. Złożenie skargi w sądzie i tak nie blokuje możliwości podpisania kontraktów. Drogowa dyrekcja wstępnie zapowiada, że umowy ze zwycięzcami zawarte zostaną we wrześniu. Potem firmy muszą przygotować dokładne projekty i postarać się pozwolenia na budowę. Roboty ruszyłyby najwcześniej wiosną lub latem przyszłego roku i zakończyłyby się na przełomie 2019 i 2020 roku,.

Najwięcej emocji budzi budowa blisko dwukilometrowego tunelu przez gęsto zabudowany Ursynów. Ma go budować włoska firma Astaldi, która drążyła centralny odcinek II linii metra. - Specjalizujemy się w budowie różnych tuneli. Budowa podziemnego przejazdu na Ursynowie nie będzie skomplikowanym zadaniem. Nie widzimy też trudności w budowie tunelu trasy pod I linią metra - mówi Aleksandra Kralkowska reprezentująca firmę Astaldi.

Sąsiedni odcinek eskpresówki - od Przyczółkowej w Wilanowie do Wału Miedzeszyńskiego w Wawrze będzie budował dotychczasowy partner Włochów na budowie metra - turecki Gullermak. Wiadomo już, że obie firmy będą ze sobą współpracować także przy budowie obwodnicy. Według Kralkowskiej ziemia z wykopu pod tunel na Ursynowie zostanie przekazywana Turkom na nasypy w Wilanowie. Wcześniej firma Gullermak nie wykluczała, że do ich budowy wykorzysta popioły składowane przy Wiśle przez elektrociepłownię Siekierki. - Technologie budowy mogą jeszcze się zmieniać. Zapewniam, że nasza cena została dobrze skalkulowana. Trasę wybudujemy w terminie - zapowiada Bulent Ozdemir z firmy Gullermak, inżynier, który wcześniej pracował na budowie metra z Woli na Pragę.

Trzeci odcinek przecinający dzielnicę Wawer i Mazowiecki Park Krajobrazowy ma zbudować należąca do Francuzów firma Warbud.

Za te trzy odcinki o łącznej długości 18 km drogowa dyrekcji łącznie zapłaci 2,5 mld. To zatem o 1,8 mld mniej niż zakładały kosztorysy. Drogowcy nie wiedzą jeszcze na co mogą być przeznaczone zaoszczędzone pieniądze. http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... NajCzytSST

Południowa obwodnica Warszawy S2

Post: sob sty 23, 2016 12:01 am
autor: Filip
Obrazek

Projekt i budowa drogi ekspresowej S2 Południowa Obwodnica Warszawy na odcinku od węzła „Puławska” do węzła „Lubelska” z podziałem na trzy zadania: Zadanie „A” od węzła „Puławska” (bez węzła) do węzła „Przyczółkowa” (bez węzła) o długości ok. 4,6 km; Zadanie „B” od węzła „Przyczółkowa” (z węzłem) do węzła „Wał Miedzeszyński” (z węzłem) o długości ok. 6,5 km; Zadanie „C” od węzła „Wał Miedzeszyński” (bez węzła) do węzła „Lubelska” (bez węzła) o długości ok. 7,5 km z podziałem na trzy zadania:
- od węzła „Puławska” (bez węzła) do węzła „Przyczółkowa” (bez węzła) o długości ok. 4,6 km;
- od węzła „Przyczółkowa” (z węzłem) do węzła „Wał Miedzeszyński” (z węzłem) o długości ok. 6,5 km;
- od węzła „Wał Miedzeszyński” (bez węzła) do węzła „Lubelska” (bez węzła) o długości ok. 7,5 km.

W ramach realizacji POW na odcinku pomiędzy węzłem „Puławska” a węzłem „Lubelska” przewidziana jest m.in. budowa:
- drogi ekspresowej długości 18,5 km, posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu
- tunelu pod Ursynowem
- mostu przez Wisłę
- estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym
- węzłów: „Ursynów Wschodni”, „Ursynów Zachodni”, „Przyczółkowa”, „Wał Miedzeszyński”, „Patriotów” oraz docelowo przewidziano dodatkowy węzeł „Czerniakowska Bis”, który usytuowany będzie na odcinku pomiędzy węzłami „Przyczółkowa” i „Wał Miedzeszyński”
- urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego
- Projekt realizowany jest w systemie „projektuj i buduj”. Planowany termin zakończenia realizacji inwestycji to III kwartał 2020 roku.

Obrazek

Korzyści bezpośrednie wynikające z funkcjonowania drogi ekspresowej S2 (Południowej Obwodnicy Warszawy):
- przejęcie części ruchu z istniejących dróg krajowych i wojewódzkich
- usprawnienie funkcjonowania transportu dla miasta Warszawy i okolic, kumulujących bardzo duże potoki ruchu
- ograniczenie ruchu tranzytowego w mieście
- skrócenie czasu podroży
- oszczędności paliwa
- zapewnienie komfortu jazdy
- zmniejszenie ryzyka wypadków
- ograniczenie emisji spalin i hałasu w stosunku do obecnie eksploatowanych dróg
- przyśpieszenie rozwoju przyległych terenów
- usprawnienie połączenie pomiędzy dzielnicami Warszawy (od Mokotowa – Ursynowa do Wawra)
- usprawnienie komunikacji pieszo – rowerowej – budowa nowych ścieżek rowerowych

Celem inwestycji jest:
- stworzenie bezpiecznego odcinka drogi ekspresowej zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podroży
- wybudowanie odcinka drogi ekspresowej o parametrach zgodnych z obowiązującymi warunkami technicznymi
- rozwój infrastruktury drogowej obszaru metropolitarnego
- powiązanie sieci dróg miejskich z istniejącą autostradą A-2 (w węźle „Konotopa”) i planowaną autostradą A2 w węźle „Lubelska” i innymi drogami krajowymi

Zadanie „A” obejmuje budowę fragmentu drogi o długości ok. 4,6 km od w. Puławska (bez węzła) do w. Przyczółkowa (bez węzła), dwóch węzłów drogowych – Ursynów Zachód i Ursynów Wschód oraz tunelu pod Ursynowem. Tunel o długości ok. 2,3 km poprowadzony m.in. pod I linią metra, będzie najdłuższym tunelem w Polsce. Każda z dwóch jezdni będzie mieć szerokości ok. 14,5 metra, po trzy pasy ruchu i pas awaryjny o szerokości ok. 3,75 metra. Po obu stronach jezdni zlokalizowane są drogi ewakuacyjne o szerokości 1 m od krawędzi jezdni. Tunel pod powierzchnię będzie wchodzić między ul. Indiry Gandhi a ul. Pileckiego, wychodzić na skarpie, za ul. Nowoursynowską.

Wykonawca: Astaldi S.p.A.

Prace projektowe wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie zostaną ukończone w ciągu 41 miesięcy od daty rozpoczęcia tj. od 11.12.2015 (do Czasu na Ukończenie nie wlicza się okresów zimowych tj. od 15 grudnia do 15 marca).

Czas trwania umowy:
41 miesięcy od daty podpisania (z wyłączeniem okresów zimowych tj. od 15 grudnia do 15 marca)

Wartość umowy:
993 688 123,99 PLN netto
228 548 268,52 PLN VAT
1 222 236 392,51 PLN brutto

Źródło: GDDKiA
http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/20847/Czt ... -podpisane

Kolejne opóźnienie S7

Post: czw gru 08, 2016 2:33 pm
autor: Filip
Obrazek

Termin zakończenia przetargów GDDKiA przesunęło na razie na styczeń w związku z oprotestowaniem przez potencjalnych wykonawców warunków przetargu.

Przetargi na wykonanie trzech odcinków trasy S7 od obwodnicy Grójca do lotniska Chopina miały się zakończyć w ostatnich dniach listopada. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przesunęła terminy na połowę stycznia.

Powodem są protesty dotyczące warunków przetargu, między innymi parametry dotyczące utrzymania szorstkości betonu w dziesięcioletnim okresie gwarancji. Trasa ta ma bowiem zyskać znacznie trwalszą od asfaltowej nawierzchnię betonową. W imieniu największych firm skargę do Krajowej Izby Odwoławczej złożył Polski Związek Pracodawców Budownictwa. KIO część zarzutów uznała.

– Stąd przesunięcie terminu – wyjaśnia rzecznik prasowy warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska. – Czekamy na uzasadnienie decyzji KIO i prawdopodobnie konieczne będzie zmienienie warunków specyfikacji.

Najważniejszego zarzutu, dotyczącego utrzymania niezmienionej szorstkości betonu przez 10 lat, KIO nie uznała i przedsiębiorcy zapowiadają zwrócenie się w tej sprawie do sądu. Jeśli tak by się stało, mogłoby to ponownie wstrzymać procedury związane z przetargiem, czyli de facto odsunąć w czasie realizację tego niezwykle istotnego komunikacyjnie rozwiązania dla gmin leżących w południowej części aglomeracji warszawskiej.. http://www.przegladpiaseczynski.pl/aktu ... znienie-s7

S7 od Grójca do Warszawy - 2020 nieaktualny

Post: śr sty 18, 2017 1:22 pm
autor: Ireneusz
Kolejne przesunięcie terminu zakończenia przetargów na odcinek S7 od Grójca do Warszawy.

Przypomnijmy – budowa odcinka trasy S7 od obwodnicy Grójca do Lotniska Chopina w Warszawie została wpisana na listę priorytetowych zadań drogowych jeszcze przez poprzednią ekipę rządzącą jesienią 2015 roku. Tymczasem końca procedur przetargowych wciąż nie widać. Budowę podzielono na trzy odcinki: A (dł. 6,6 km), B (dł. 14,8 km) i C (dł. 7,9 km), dla których toczą się osobne postępowania przetargowe. Wszystkie miały się zakończyć w listopadzie. Nie zakończyły się, ponieważ Polski Związek Pracodawców Budownictwa w imieniu przedstawicieli największych firm ubiegających się o kontrakty złożył skargę na warunki przetargu do Krajowej Izby Odwoławczej. Chodziło m.in. o parametry dotyczące utrzymania szorstkości betonu w dziesięcioletnim okresie gwarancji. KIO część zarzutów uznała i w związku z tym terminy zakończenia przetargów zostały przesunięte na połowę stycznia bieżącego roku, tak by Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad miała czas na zmianę warunków według wytycznych KIO. Jednocześnie skarżący odwołali się od decyzji KIO.
– Postępowanie odwoławcze w Krajowej Izbie Odwoławczej zostało zakończone. Złożone odwołania Wykonawców zostały oddalone – informuje nas rzecznik prasowy warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska. W tej chwili terminy zakończenia przetargów to 16, 17 i 20 lutego. – Obecnie przygotowywane są odpowiedzi na pytania do materiałów przetargowych zadane przez Wykonawców – dodaje Tarnawska.

Do tych terminów też trudno się przywiązywać, bowiem doświadczenie, choćby z przetargu na budowę piaseczyńskiego Centrum Edukacyjno-Multimedialnego, pokazuje, że takie pytania skutecznie mogą przedłużać procedury o długie miesiące. Oficjalnie już GDDKiA przestało mówić o zakończeniu budowy tzw. „Puławskiej Bis” w 2020 roku.
– Planujemy podpisać umowy z Wykonawcami w połowie 2017 r., natomiast realizacja robót budowlanych przewidziana jest w latach 2018-2021 – informuje Małgorzata Tarnawska. http://www.przegladpiaseczynski.pl/spol ... ieaktualny

Coraz bliżej do budowy Puławskiej-bis

Post: sob kwie 22, 2017 8:28 pm
autor: Beata
Obrazek

Coraz bliżej do budowy Puławskiej-bis. Oferty na odcinek od Lesznowoli do Tarczyna. 388,6 mln zł - taka jest najtańsza oferta złożona w przetargu na budowę najdłuższego, prawie 15-kilometrowego odcinka ekspresówki S7 między obwodnicą Grójca a Lesznowolą. Kilka dni temu otworzono oferty w przetargu na odcinek położony dalej na południe, a ceny wykonawców zainteresowanych odcinkiem najbliżej Warszawy poznamy za tydzień.

Oferty na budowę fragmentu S7 złożyło 12 firm. Najtańszy był IDS-BUD, który zaproponował cenę 388,6 mln zł (to nieco powyżej kosztorysu: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rezerwowała na tą inwestycję 378 mln zł). Była to jedyna oferta opiewająca na kwotę niższą, niż 400 mln zł.

Puławska-bis. Przetarg od września 2015 r.
Przetargiem objęty był odcinek o długości 14,8 km między Tarczynem a węzłem Lesznowola. To będzie fragment nowej wylotówki z Warszawy do Radomia, Kielc i Krakowa. Odciąży permanentnie zakorkowaną Puławską. Dlatego o jej budowę upominały się miejscowości na południe od Warszawy: Lesznowola, Piaseczno.

Ekspresówka będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą w pasie dzielącym pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu. Wykonawca tego odcinka oprócz jezdni będzie miał za zadanie zbudować węzły: Antoninów, Złotokłos i Tarczyn Północ, a oprócz tego m.in. wiadukty, mosty, kładkę dla pieszych, przejścia dla zwierząt.

Budowa ma zająć 34 miesiące (przy czym do czasu budowy nie wlicza się okresu zimowego od 15 grudnia do 15 marca). GDDKiA zakłada, że rozstrzygnie przetarg i podpisze umowę w połowie 2017 r., tak więc odcinek ten odcinek ekspresówki będzie gotowy prawdopodobnie pod koniec 2020 r. W tym miejscu warto przypomnieć, że przetarg na tę wylotówkę niemiłosiernie się ciągnie – ogłoszono go we wrześniu 2015 r.!

Puławska-bis połączy się z południową obwodnicą Warszawy. Blisko 30-kilometrowa wylotówka, nazywana puławską-bis, budowana będzie w trzech etapach.

Obrazek

Przed świętami poznaliśmy oferty na budowę ośmiokilometrowego fragmentu trasy położonego najdalej na południe: od Tarczyna do obwodnicy do Grójca. Spośród 14 firm najniższą cenę – 203 mln zł – zaproponowała firma Mota Engil.

28 kwietnia otworzone zostaną oferty w przetargu na budowę trzeciej części ekspresówki, położonej najbliżej Warszawy. Licząca 6,6 km arteria rozciągać będzie się od Lesznowoli do istniejącego tzw. węzła Lotnisko, gdzie ekspresówka połączy się z południową obwodnicą Warszawy. http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7, ... ek-od.html

Przebudowa S7 odcinek B od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn

Post: ndz kwie 23, 2017 8:36 pm
autor: Redakcja

Kilkanaście milionów za mało na budowę Puławskiej Bis

Post: pt maja 26, 2017 4:47 pm
autor: Filip
Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad brakuje pieniędzy by rozpocząć budowę trasy ekspresowej S7. Odcinek 29 kilometrów tzw. Puławskiej Bis łączącej Warszawę z Grójcem okazał się droższy w budowie niż przewidywano

Warszawski oddział GDDKiA wystąpił o przyznanie dodatkowych środków finansowych na realizację odcinka S7 pomiędzy Warszawą a Grójcem. Przetargi zostaną więc rozstrzygnięte dopiero po uzyskaniu funduszy.

– Jesteśmy już przygotowani do rozstrzygnięcia przetargów dla wszystkich trzech odcinków trasy S7, czekamy tylko na dodatkowe pieniądze. Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad nie może samodzielnie przekładać funduszy pomiędzy inwestycjami – tłumaczy Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Budowa odcinka łączącego węzeł Warszawa Lotnisko z Lesznowolą będzie kosztował o 1,7 mln zł więcej. Trasa o długości 15 kilometrów między Lesznowolą a węzłem Tarczyn Północ będzie droższa aż o 10 mln złotych niż pierwotnie szacowano. Natomiast ostatni odcinek między Tarczynem a obwodnicą Grójca, ma kosztować 203 mln zł, a więc tyle ile wcześniej przewidywano.

Inwestycję planuje się zrealizować do 2021 roku. Jednak jeśli ten termin ma zostać dotrzymany to Skarb Państwa musi wyłożyć dodatkowe kilkanaście milionów.
Przypomnijmy, że początkowo mówiło się o wybudowaniu Puławskiej Bis w 2019. Przetarg na budowę drogi ogłoszono już dwa lata temu, ale jego rozstrzygnięcie przekładano aż pięć razy. Drogowcy twierdzą, że winę za opóźnienie ponoszą firmy zainteresowane udziałem w przetargu, które zadały aż 2,6 tys. pytań, na które urzędnicy musieli odpowiadać.

Adam Braciszewski http://piasecznonews.pl/kilkanascie-mil ... skiej-bis/

Podpisanie umów na budowę Puławskiej Bis

Post: czw sie 17, 2017 11:02 am
autor: weronika
Obrazek

Jutro odbędzie się uroczyste podpisanie umów na budowę trzech odcinków drogi ekspresowej S7 od lotniska Okęcie do obwodnicy Grójca.

Budowa drogi S7 będzie podzielona na 3 odcinki:
– odcinek „A” od węzła Warszawa Lotnisko do Lesznowoli – ok. 6,6 km zostanie wykonany Rubau Polska za kwotę 221 395 096,62 zł.
– odcinek „B” od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północny – ok. 14,8 km wykona IDS-BUD za kwotę 388 680 000,00 zł.
– odcinek „C” od węzła Tarczyn Północny do obwodnicy Grójca – ok. 7,9 km będzie kosztował 203 449 067,60 zł, a wykona go firma Mota-Engil.

Zadaniem wykonawców będzie wybudowanie dwujezdniowej trasy ekspresowej o łącznej długości ok. 29 km. Dostępność do drogi będzie możliwa poprzez węzły drogowe:
– węzeł Zamienie
– węzeł Lesznowola
– węzeł Antoninów
– węzeł Złotokłos
– węzeł Tarczyn Północ
– węzeł Tarczyn Południe

Wybudowane zostaną również urządzenia ochrony środowiska jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Nową szosą ekspresową mamy pojechać w roku 2021. http://piasecznonews.pl/jutro-podpisani ... skiej-bis/

Umowy na budowę Puławskiej Bis podpisane

Post: czw sie 17, 2017 11:04 am
autor: weronika
Obrazek

Dziś w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim w obecności ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka oraz wicewojewody mazowieckiego Artura Standowicza zostały podpisane trzy umowy na zadanie: „Projekt i budowa południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S7 na odcinku od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do obwodnicy Grójca”.

Inwestycja jest ujęta w aktualizacji Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023
(z perspektywą do 2025 r.), który 12 lipca 2017 r. przyjęła Rada Ministrów. Zmieniony dokument dokonuje priorytetyzacji drogowych zadań inwestycyjnych, z uwzględnieniem nowego limitu dostępnego na inwestycje realizowane na sieci dróg krajowych.

Zgodnie z uchwałą Rady Ministrów z 20 czerwca 2017 r. limit finansowy Programu Budowy Dróg Krajowych został zwiększony ze 107 mld zł do 135 mld zł. Jednocześnie Minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk został zobowiązany do przedstawienia do końca roku listy inwestycji, których budowa zostanie sfinansowana w ramach podwyższonego o 28 mld zł limitu. Zobowiązanie to zostało już wypełnione.

Budowa południowego wylotu trasy S7 Warszawa – Grójec została podzielona na trzy zadania:

Zadanie A
Odcinek: w. Lotnisko (bez węzła) do w. Lesznowola (z węzłem)
Długość: ok. 6,64 km
Wykonawca Robót: Konsorcjum firm Rubau Polska Sp. z o. o, Construcciones Rubau S.A., Wartość kontraktu: 221,4 mln zł brutto
Parametry techniczne: dwie jezdnie po 3 pasy ruchu
Węzły drogowe: w. Zamienie; w. Lesznowola
Obiekty inżynierskie: 8 wiaduktów, kładka pieszo-rowerowa

Zadanie B
Odcinek: w. Lesznowola (bez węzła) do w. Tarczyn Północ (z węzłem)
Długość: ok. 14,8 km
Wykonawca Robót: IDS-BUD S.A.
Wartość kontraktu: 388,7 mln zł brutto
Parametry techniczne: dwie jezdnie po 2 pasy ruchu
Węzły drogowe: w. Antoninów; w. Złotokłos; w. Tarczyn Północ
Obiekty inżynierskie: 13 wiaduktów, 3 mosty, kładka dla pieszych nad drogą ekspresową
Remont istniejącej DK 7: ok. 17 km

Zadanie C
Odcinek: w. Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca
Długość: ok. 7,9 km
Wykonawca Robót: Mota-Engil Central Europe S.A.
Wartość kontraktu: 203,4 mln zł brutto
Parametry techniczne: dwie jezdnie po 2 pasy ruchu
Węzły drogowe: w. Tarczyn Południe
Obiekty inżynierskie: 10 wiaduktów, kładka dla pieszych nad drogą ekspresową
Termin realizacji dla wszystkich zadań jest następujący:
Prace projektowe i roboty będą trwać 34 miesiące (z wyłączeniem miesięcy zimowych) od daty rozpoczęcia, tj. od 17.08.2017 r., a w tym:
16 miesięcy – projektowanie i uzyskanie decyzji ZRID
18 miesięcy – realizacja robót (od marca 2019 do marca 2021)

Nadzór inwestorski nad przebiegiem inwestycji pełni firma SAFEGE S.A.S., z którą GDDKiA podpisała umowę o wartości 15 mln zł w dniu 02.08.2017r.

O inwestycji (trzy zadania)
Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki:
w. Warszawa Lotnisko – Lesznowola – ok. 6,6 km;
Lesznowola – Tarczyn – ok. 14,8 km;
Tarczyn – obwodnica Grójca – ok. 7,9 km.

Zadaniem wykonawców będzie wybudowanie dwujezdniowej trasy ekspresowej o łącznej długości ok. 29 km. Dostępność do drogi będzie możliwa poprzez węzły drogowe:
węzeł Zamienie;
węzeł Lesznowola;
węzeł Antoninów;
węzeł Złotokłos;
węzeł Tarczyn Północ;
węzeł Tarczyn Południe.
Wybudowane zostaną również urządzenia ochrony środowiska jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Parametry techniczne:
klasa drogi – S;
długość – ok. 29 km (6,6 km + 14,8 km + 7,9 km);
liczba jezdni – 2;
przekrój normalny:
na odcinku od węzła Warszawa Lotnisko – do węzła Lesznowola – dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, pas dzielący 5 m;
od węzła Lesznowola – do końca opracowania: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, pas dzielący 12,0 m(rezerwa pod trzeci pas ruchu).

Nową szosą ekspresową mamy pojechać w roku 2021. http://piasecznonews.pl/umowy-na-budowe ... podpisane/

GDDKiA podpisała kontrakty na budowę południowego wylotu tra

Post: czw sie 17, 2017 4:17 pm
autor: Redakcja

Południowy wylot z Warszawy drogi ekspresowej S7

Post: pt sty 19, 2018 10:46 am
autor: weronika
Generalna Dyrekcja uruchomiła stronę dotyczącą budowy ważnego dla całej gminy Piaseczno odcinka trasy S7. Pozwoli to nam skutecznie monitorować postęp prac na tej inwestycji rządowej http://s7warszawa-grojec.pl

Jest pierwsze zezwolenie na budowę nowej S7 na południe od W

Post: pt lis 16, 2018 8:26 pm
autor: Beata
Obrazek

Jest pierwsze zezwolenie na budowę nowej S7 na południe od Warszawy. Wczoraj wojewoda mazowiecki wydał pozwolenie na realizację pierwszego z siedmiu odcinków nowej, prawie 30-kilometrowej szosy ekspresowej z Warszawy Okęcie do Grójca.

Zezwolenie (ZRID) dotyczy wprawdzie fragmentu trasy o długości zaledwie 1 km (jej połączenia z obwodnicą Grójca) w gminie Tarczyn, ale jest to sygnał do rozpoczęcia inwestycji.

– Jeszcze w tym roku przekażemy plac budowy wykonawcy, aby rozpoczął pierwsze prace – wycinkę drzew oraz roboty ziemne, i czekamy na zezwolenia dla kolejnych odcinków – mówi Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka prasowa warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Budowa nowej S7 (popularnie nazywanej Puławską-bis), została podzielona na trzy zadania: A (od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola, około 6,6 km, koszt 221,4 mln zł), B (od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ, około 14,8 km plus remont 17 km starej DK 7, koszt 388,7 mln zł), C (od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca, około 7,9 km, koszt 203,4 mln zł). W przypadku odcinka A postaną dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, natomiast odcinków B i C droga będzie miała po dwa pasy ruchu w obu kierunkach.

Obrazek

Wydane ZRID dotyczy jednego z czterech odcinków, na które zostało podzielone zadanie C.

– Zgodnie z projektem, prace budowlane obejmą roboty drogowe (po 2 pasy ruchu i pobocze w każdym kierunku, budowę zjazdów, pętli autobusowej, chodników i ciągów pieszo-rowerowych), mostowe (m.in. budowa wiaduktu i przejścia dla płazów), budowę kanalizacji deszczowej i urządzeń ochrony środowiska (m.in. ekranów akustycznych), wycinkę zieleni i nasadzenie nowej – informuje Ewa Filipowicz, rzeczniczka prasowa wojewody mazowieckiego.

Dobra informacja jest taka, że procedura wydania zezwoleń dla wszystkich pozostałych sześciu odcinków nowego fragmentu S7 już trwa. Zgodnie z informacją udzieloną nam przez GDDKiA kiedy kolejne decyzje ZRID (mające rygor natychmiastowej wykonalności) staną się ostateczne, rozpocznie się procedura wywłaszczania gruntów pod nową S7. Wedle przepisów, na mocy prawomocnego ZRID, działki pod inwestycję staną się własnością skarbu państwa i firmy, które mają zrealizować szosę będą mogły objąć place budowy. Wykonawcy zadań A,B, C, którzy zostali wyłonieni w sierpniu ubiegłego roku, na to czekają. Wedle zapisów zawartych z nimi umów, w marcu 2019 roku mają ruszyć prace w terenie i potrwać do wiosny 2021 roku.

– Realizacja drogi ekspresowej S7 jest inwestycją o znaczeniu europejskim, wpisującym się w tranzytowy układ dróg. Inwestycja wpłynie na skrócenie czasu podróży oraz zwiększenie bezpieczeństwa ruchu – przekonuje Ewa Filipowicz. https://piasecznonews.pl/jest-pierwsze- ... -warszawy/