Puławska Bis Trasa S-7 Południowa Obwodnica Warszawy

W tej części forum umieszczajcie informacje dotyczące ogólnych spraw całego powiatu piaseczyńskiego. Jeżeli temat jest zbyt ogólny, aby opisać go na podforach poszczególnych gmin, to umieść go tutaj.

Moderator: GTW

Postautor: anuleksa » śr mar 12, 2014 10:11 pm

Tu jest więcej (dzięki Kamil, mojepiaseczno.pl):

400. 12.03.2014 W dniu dzisiejszym WSA w Warszawie na skutek jedynej skargi stowarzyszenia “SISKOM” uchylił w całości [to zły wyrok] decyzję środowiskową GDOŚ na budowę nowego przebiegu DW721. Decyzja jest nieprawomocna.

Ustny wyrok WSA oparty jest na 4 filarach wskazanych jako błędy w decyzji GDOŚ, mianowicie:

Główny filar tej niedobrej decyzji sądu to:
1.Podział inwestycji na 2 części mógł spowodować niewłaściwą ocenę wpływu na środowisko
Mniej istotne
2.Nie wzięto pod uwagę wariantu SISKOM (mimo tego,iż sędzia wskazał,że organ nie musiał tego robić- ale przynajmniej powinien się do niego odnieść)
3.Do decyzji środowiskowej użyto danych z GPR za 2005 rok , a nie 2010
4.Mapy ewidencyjne

Nie zgadzamy się z takimi tezami sądu, gdyż są mało merytoryczne i nie dotykają istoty rzeczy. Mamy nadzieję, że będzie on zaskarżony do NSA przez GDOŚ lub inwestora. Dlaczego tak uważamy?

1.Podział inwestycji na 2 części (od Mleczarskiej w Piasecznie do DK7- 9km i od DK7 do S8-100 metrów-na mapach Googla wygląda tak (kliknij screen)) nie wpływa ujemnie na środowisko lasów sękocińskich i nie byłby z całą pewnością inny, gdy byłby zrobiony w 1 kawałku. Jest częścią uzgodnień między GDDKIA,Strabagiem, Gminą Lesznowola. Drugi argument: kiedy zaczęto projektować nową DW 721, nie było jeszcze decyzji na łącznik do S8. Sędzia nie wziął też pod uwagę porozumienia o budowie Węzła Sękocin na łączniku do S8 i rezygnacji GDDKIA z Węzła Magdalenka. SISKOM miał wcześniej możliwość wpłynięcia na MZDW, jeśli chodzi o zakres przedsięwzięcia i nawet to zrobił przed rozpoczęciem prac projektowych. MZDW na skutek protestu-wniosku SISKOMu zmieniał nawet przetarg w UE, aby był zgodny z prośbą SISKOM ( wnioskował o projekt do DK7-nie było tam mowy o S8). I tak też się stało, MZDW uwzględnił to i poprawił przetarg. Póżniejsze podnoszenie zarzutu przez SISKOM , że zakres przedsięwzięcia jest zły, to obłudna i cyniczna, "putinowska" wręcz gra [skandal] na niewybudowanie tej bardzo potrzebnej tutaj drogi.
2.Wariant SISKOM nie jest obligatoryjny dla MZDW. Zostały zaproponowane 4 warianty i zostały mocno przeanalizowane. Jeden z nich był b.podobny do tego, co chciał SISKOM
3.Danych statystycznych z GPR za 2010 rok nie można było uwzględnić w raportach środowiskowych na DW721, gdyż został on upubliczniony na stronach GDDKIA prawdopodobnie w maju/czerwcu 2011 (kliknij screen), a więc już po zrobieniu raportu OOś. Można to łatwo sprawdzić. I nawet gdyby je zastosować to nic by to nie zmieniło.
4.Mapy ewidencyjne są drobnym uchyleniem do poprawy, a nie powodem do uchylenia decyzji w całości.

Zastanawiamy się dlaczego SISKOM, mający w swym statucie wspieranie budowy dróg na Mazowszu, tak zaciekle (też w sądach) zwalcza potrzebną nam wszystkim inwestycję drogową, której nie zaskarżają tutejsi mieszkańcy (to ewenement w skali kraju) i która jest popierana przez tutejsze gminy i centralne organy środowiskowe. Nie potrafimy tego wytłumaczyć. Nie będziemy się wyzłośliwiać nazywając ich “pieniaczami", tak jak miało to miejsce w ich przypadku. Ale dalej będziemy walczyć [to zły wyrok] o logiczny i ujętych w naszych planach przestrzennych przebieg drogi DW721 (natężenie ruchu ponad 16 tys samochodów). Nikt o zdrowych zmysłach nie przewiduje chyba puszczenia DW721 do Węzła Paszków przez Magdalenkę i Lasy Sękocinskie ! To z całą pewnością nie przejdzie.


http://www.721.org.pl/
Awatar użytkownika
anuleksa
 
Posty: 1322
Rejestracja: ndz mar 20, 2011 11:45 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Postautor: Marcin KANIA » czw mar 27, 2014 6:39 pm

Opracowanie materiałów projektowych dodatkowych do Koncepcji Programowej i materiałów do PFU dla zadania pn. Budowa południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S-7 na odcinku od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do obwodnicy Grójca.

Zobacz: http://www.przetargi.egospodarka.pl/993 ... 14_2.html#

Pozdrawiam
Marcin Kania
Dążę do wyznaczonego celu...

Radny Gminy Lesznowola Powiat Piaseczyński Mysiadło

Obrazek
Awatar użytkownika
Marcin KANIA
 
Posty: 1687
Rejestracja: pt mar 02, 2007 5:30 pm
Lokalizacja: Mysiadło/Gmina Lesznowola

S7-piaseczno

Postautor: Filip » pn kwie 28, 2014 6:09 pm

Awatar użytkownika
Filip
 
Posty: 1752
Rejestracja: pt kwie 06, 2012 3:18 pm
Lokalizacja: okolice

Re: Puławska Bis Trasa S-7 Południowa Obwodnica Warszawy

Postautor: Tulipano_0602 » wt wrz 30, 2014 6:17 pm

Tulipano_0602
 
Posty: 724
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 8:29 pm

Re: Puławska Bis Trasa S-7 Południowa Obwodnica Warszawy

Postautor: Tulipano_0602 » czw paź 02, 2014 11:03 pm

Tulipano_0602
 
Posty: 724
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 8:29 pm

Re: Puławska Bis Trasa S-7 Południowa Obwodnica Warszawy

Postautor: argrabi » pt paź 03, 2014 7:35 am

Spoko, jeszcze trochę wyborów przed nami, więc przepisywanie z jednej koncepcji do drugiej perspektywy i kolejnej koncepcji będzie można kontynuować
Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą
Awatar użytkownika
argrabi
 
Posty: 920
Rejestracja: wt paź 25, 2011 7:28 am
Lokalizacja: Piachowo

Re: Puławska Bis Trasa S-7 Południowa Obwodnica Warszawy

Postautor: wdolinski » pt paź 03, 2014 9:34 am

Jak zwykle przed wyborami zarabiają najwięcej "koncepcjanci".
Czuć się lokalnym patriotą to powód do dumy.
wdolinski
 
Posty: 1195
Rejestracja: pt lis 26, 2010 12:47 pm
Lokalizacja: Chyliczki

RADNI SEJMIKU APELUJĄ W SPRAWIE S7

Postautor: Redakcja » pn paź 06, 2014 7:13 pm

RADNI SEJMIKU APELUJĄ W SPRAWIE S7

Na dzisiejszym posiedzeniu sejmiku województwa mazowieckiego radni przyjęli stanowisko skierowane do Ministerstwa Rozwoju i Infrastruktury w sprawie wpisania do Planu Budowy Dróg Krajowych i Autostrad drogi ekspresowej S-7 na odcinku od węzła „Lesznowola” do węzła „Lotnisko”.

– To bardzo ważna inwestycja nie tylko dla południowego Mazowsza, ale też dla całego subregionu. Dzięki budowie zwiększy się nie tylko szybkość i komfort podróżowania, ale również bezpieczeństwo kierowców. To w tym momencie jedna z kluczowych dróg w naszym województwie – mówił radny Andrzej Łuczycki, przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego, Infrastruktury i Przeciwdziałaniu Bezrobociu.

Trasa S7 jest bardzo ważna z punktu widzenia rozwoju południowych przedmieść Warszawy. Budowa odcinka drogi na południe ze stolicy do węzła „Lesznowola” wpłynie na rozwój okolicznej infrastruktury. Przez gminę Lesznowola zaplanowano przebieg trasy o długości ponad 7 km z dwoma węzłami komunikacyjnymi: „Zamienie” oraz „Lesznowola”. Lokalizacja obu węzłów na terenie gminy Lesznowola będzie miała kluczowe znaczenie dla jej dalszego rozwoju, umożliwiając nie tylko szybkie i wygodne połączenia drogowe z Warszawą, Okęciem czy autostradą A2, ale przede wszystkim, w sposób znaczący podniesie atrakcyjność terenów inwestycyjnych i wartość wszystkich nieruchomości na terenie gminy Lesznowola. Pozostałe gminy, których tereny przetnie droga S7, planują rozpocząć budowę lokalnych układów komunikacyjnych, które powiążą ich obszary z węzłami „Zamienie” i „Lesznowola”.

Biuro Prasowe
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11346
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Re: Puławska Bis Trasa S-7 Południowa Obwodnica Warszawy

Postautor: argrabi » pn paź 06, 2014 8:28 pm

Koncert życzeń trwa w najlepsze... A w zasadzie festiwal obietnic.

Komu uwierzysz??

Obrazek
Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą
Awatar użytkownika
argrabi
 
Posty: 920
Rejestracja: wt paź 25, 2011 7:28 am
Lokalizacja: Piachowo

Droga S7 Warszawa - Grójec w 2019 roku

Postautor: Redakcja » ndz paź 12, 2014 9:42 pm

Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11346
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński


Puławska Bis Trasa S-7 Południowa Obwodnica Warszawy

Postautor: Majkel » wt lis 25, 2014 7:39 pm

Przedwyborcza konferencja prasowa ws. S7 Wojewoda i Minister o S7

Awatar użytkownika
Majkel
 
Posty: 1378
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 8:52 pm
Lokalizacja: okolice

Puławska Bis Trasa S-7 Południowa Obwodnica Warszawy

Postautor: Redakcja » śr lis 26, 2014 10:20 pm

Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11346
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Na południową obwodnicę Warszawy jeszcze poczekamy

Postautor: Filip » pn gru 29, 2014 9:13 pm

Obrazek

Obiecywane przez Donalda Tuska terminy budowy południowej obwodnicy przez Ursynów, Wilanów i Wawer stają się mało realne do spełnienia. Wszystko przez przeciągający się przetarg, który według ekspertów został źle przygotowany.

Południowa obwodnica Warszawy teraz urywa się na Puławskiej. Kierowcy jadący dalej, np. na drugą stronę Wisły, muszą stać w gigantycznych korkach m.in. w Dolinie Służewieckiej. Ekspresową obwodnicę trzeba wydłużyć dalej na wschód. Według kosztorysów 18-kilometrowy odcinek przez Ursynów, Wilanów i Wawer do wylotówki na Lublin ma kosztować gigantyczną kwotę 6,7 mld zł. Sporą część tej sumy pochłonie budowa ponaddwukilometrowego tunelu pod ul. Płaskowickiej. Ponad rok temu w poszukiwanie pieniędzy na inwestycję zaangażował się nawet ówczesny premier Donald Tusk. Było to tuż przed referendum w sprawie odwołania prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz. Według tamtej obietnicy premiera południowa obwodnica miała zostać ukończona w 2019 r.

Szanse na dotrzymanie tego terminu są jednak nikłe. Przetarg na wykonawców południowej obwodnicy w formule "projektuj i buduj" ciągnie się już od 18 grudnia 2013 r., a końca nie widać. Według pierwotnych planów oferty z cenami mieliśmy poznać 10 października. Od tamtego czasu termin otwierania kopert przekładano już sześciokrotnie - po raz ostatni tuż przed świętami Bożego Narodzenia. Nowe daty ujawnienia ofert dla trzech odcinków trasy to 12, 19 i 26 stycznia. Nie wiadomo jednak, czy ostateczne.

Drogowcy twierdzą, że wybór wykonawcy opóźnia się, bo firmy złożyły ogromną liczbę pytań do dokumentacji przetargowej - blisko 2,4 tys. - Na wszystkie pytania należało udzielić szczegółowej i wyczerpującej odpowiedzi - mówi Małgorzata Tarnowska z mazowieckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg. Firmy pytają np. o szczegółowe parametry wiaduktów czy estakad. Mają też wątpliwości wobec warunków kontraktu. Często okazuje się, że odpowiedzi ich nie zadowalają i składają odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej. Ta część protestów uznała za zasadne i drogowcy musieli to uwzględnić w dokumentacji przetargu. Jak się dowiedzieliśmy, kolejne odwołania zostały złożone tuż przed świętami.

Tomasz Latawiec, prezes Stowarzyszenia Inżynierów Doradców i Rzeczoznawców, twierdzi, że planowany termin oddania trasy w 2019 r. jest nierealny. Jego zdaniem rekordowa liczba pytań pokazuje, że przetarg został fatalnie przygotowany. - Tak to jest, kiedy inwestycja jest realizowana na polityczne zamówienie. Przetarg przygotowywano w dużym pośpiechu. Podstawowym błędem było to, że wybrano formułę "projektuj i buduj". Przy tak skomplikowanej inwestycji najpierw powinno się zlecić wykonanie dokładnego projektu, a dopiero potem powinien zostać wybrany wykonawca. A tak firmom trudno jest przygotować ofertę - mówi Tomasz Latawiec. Twierdzi, że przy tylu niejasnościach można się także spodziewać problemów na etapie budowy.

Formułę "projektuj i buduj", w której jedna firma najpierw projektuje, a potem buduje ekspresówkę, krytykuje także dr Michał Wolański z Katedry Transportu Szkoły Głównej Handlowej. - Taki model przetargu bardziej sprawdza się przy inwestycjach punktowych, np. przy budowie elektrowni, kiedy firma może proponować jakieś własne rozwiązania i wie, jak je wdrożyć - zaznacza.

Według GDDKiA formuła "projektuj i buduj" ma jednak zalety. Drogowcy twierdzą, że dość często zdarzało się, że wykonawca trasy negował poprawność otrzymanego projektu i w ten sposób próbował zrzucić z siebie odpowiedzialność za opóźnienia. Jeśli ta sama firma wykonuje projekt, a potem buduje drogę, to już nie może mówić, że z dokumentacją jest coś nie tak.

W dotrzymanie terminu zakończenia budowy trasy nie wierzy także Robert Chwiałkowski ze stowarzyszenia Siskom, które od dawna walczy o budowę arterii. - Szacuję, że południowa obwodnica zostanie skończona w 2020 lub nawet w 2021 r. - ocenia. http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... #LokWawTxt
Awatar użytkownika
Filip
 
Posty: 1752
Rejestracja: pt kwie 06, 2012 3:18 pm
Lokalizacja: okolice


PoprzedniaNastępna

Wróć do Sprawy ogólne powiatu piaseczyńskiego

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości