Puławska Bis Trasa S-7 Południowa Obwodnica Warszawy

W tej części forum umieszczajcie informacje dotyczące ogólnych spraw całego powiatu piaseczyńskiego. Jeżeli temat jest zbyt ogólny, aby opisać go na podforach poszczególnych gmin, to umieść go tutaj.

Moderator: GTW

Postautor: ruphert » pn mar 31, 2008 8:36 pm

http://www.siskom.waw.pl/s7-warszawa-grojec.htm

Budowa nowej trasy wylotowej na Kraków na odcinku Warszawa - Grójec została przyspieszona w związku z organizacją przez Polskę mistrzostw Europy w pilce nożnej - Euro 2012. W przypadku zrealizowania inwestycji w ciągu Trasy NS, co wydaje się najbardziej prawdopodobne, nowa arteria stanie się również alternatywą dla ulicy Puławskiej w ruchu z i do Piaseczna. Nie ma jednak najmniejszych szans na to, by trasa S-7 pomiędzy Warszawą, a Grójcem powstała wcześniej, niż w 2014 roku.
Inwestycja zostanie w całości sfinansowana przez GDDKiA.
ruphert
 
Posty: 120
Rejestracja: pt sty 18, 2008 3:56 pm

Postautor: iwonuchaw » pn kwie 21, 2008 10:49 am

We wtorek 22.04.2008 w Tarczynie odbędzie się spotkanie w sprawie przebiegu trasy ekspresowej S-7 przez tereny gminy Tarczyn - gimnazjum w Tarczynie godz. 18.00
iwonuchaw
 
Posty: 15
Rejestracja: czw mar 06, 2008 9:37 am

Południowa Obwodnica Warszawy - Puławska Bis Trasa S-7

Postautor: kameleon » pn kwie 21, 2008 2:32 pm

iwonuchaw pisze:odbędzie się spotkanie w sprawie przebiegu trasy ekspresowej S-7 przez tereny gminy Tarczyn

Orientujecie się, który to już wariant przebiegu trasy będzie rozpatrywany?
Kameleon
Awatar użytkownika
kameleon
 
Posty: 548
Rejestracja: pn mar 26, 2007 6:05 pm
Lokalizacja: Warszawa (Ursynów)

Południowa Obwodnica Warszawy - Puławska Bis Trasa S-7

Postautor: teresa » pn kwie 21, 2008 2:37 pm

kameleon pisze:który to już wariant przebiegu trasy będzie rozpatrywany?

Na spotkaniu zostanie przedstawiony IV wariant projektowanej trasy:

Obrazek
teresa
 
Posty: 1076
Rejestracja: wt lis 06, 2007 11:32 am
Lokalizacja: Piaseczno

Południowa Obwodnica Warszawy - Puławska Bis Trasa S-7

Postautor: justynka » śr maja 07, 2008 12:01 pm

Krok bliżej do budowy nowej wylotówki do Krakowa i Katowic, którą ominiemy wąskie gardła w Raszynie i Jankach.

więcej: http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34896,5186558.html
foto: http://bi.gazeta.pl/im/1/5186/m5186131.jpg
Justyna
justynka
 
Posty: 1096
Rejestracja: pt sty 18, 2008 11:04 am
Lokalizacja: Piaseczno

Południowa Obwodnica Warszawy - Puławska Bis Trasa S-7

Postautor: kameleon » śr maja 07, 2008 1:53 pm

Ciekawy wątek do śledzenia na temat S7:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=385762

:pisze:
Kameleon
Awatar użytkownika
kameleon
 
Posty: 548
Rejestracja: pn mar 26, 2007 6:05 pm
Lokalizacja: Warszawa (Ursynów)

Południowa Obwodnica Warszawy - Puławska Bis Trasa S-7

Postautor: lucja » sob maja 17, 2008 8:40 pm

Pod koniec kwietnia w siedzibie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad odbyła się Komisja Opiniowania Projektów Inwestycyjnych, podczas której omówiono warianty trasy S-7 na terenie powiatu piaseczyńskiego. Do dalszych prac zarekomendowano wariant drugi, odrzucając wariant czwarty, o który wnioskowali mieszkańcy. O ostatecznym przebiegu trasy zdecyduje wojewoda mazowiecki.

Trzydziestokilometrowy odcinek trasy S-7 stanie się częścią jednego z największych szlaków komunikacyjnych w kraju i połączy północną oraz południową część Polski. Trasa, która w powiecie piaseczyńskim będzie przebiegała przez gminy Piaseczno, Lesznowola i Tarczyn (do granicy z gminą Grójec), nie tylko rozładuje ogromne korki i znacznie usprawni mieszkańcom dotarcie do Warszawy, lecz także umożliwi dynamiczny rozwój dla całego regionu. Na początku spośród trzech wariantów zaproponowanych przez projektanta Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała ten, który uznała za najkorzystniejszy. Zaproponowany przebieg planowanej trasy najwięcej kontrowersji wzbudził na terenie gminy Tarczyn. Mieszkańcy kilku miejscowości nie zgodzili się na takie rozwiązania i zakładając stowarzyszenie „Krajowa7.pl”, rozpoczęli protest. Apelowali do urzędników z GDDKiA, by wzięli pod uwagę czwarty wariant, który przebiegałby po terenie zarezerwowanym pod inwestycję w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego gminy i uchroniłby wiele domów przed wyburzeniem.

- Gorąco popieramy budowę, ponieważ ta trasa jest niezbędna, ale chcemy, żeby przebiegała zgodnie z ustaleniami planu, który został uchwalony kilka lat temu - mówili protestujący mieszkańcy. - Jeśli można coś zrobić łatwiej, taniej i szybciej, a przede wszystkim nie krzywdząc aż tylu ludzi, dlaczego nie wybiera się takiego rozwiązania - zastanawiali się członkowie stowarzyszenia. Podczas marcowego spotkania Wojciech Dąbrowski dyrektor warszawskiego oddziału GDDKiA w końcu wysłuchał apelu mieszkańców i zapewnił, że w ciągu miesiąca wnikliwie przeanalizuje również czwarty wariant, który wcześniej nie był brany pod uwagę. Projektant sporządził dodatkowe warianty i poddał wszystkie szczegółowym, wielokryterialnym analizom.

We wtorek, 29 kwietnia odbyło się posiedzenie KOPI przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad, którego tematem było studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe oraz materiały do wniosku o uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach budowy południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S-7 w kierunku Grójca. Spotkanie, w którym uczestniczyli m.in. przedstawiciele mazowieckiego urzędu wojewódzkiego, urzędu marszałkowskiego oraz władze samorządowe i przedstawiciele komitetów społecznych, poprowadził Jacek Bojarowicz, zastępca generalnego dyrektora GDDKiA. Podczas posiedzenia projektanci z firmy „Eurostrada” zaprezentowali wariantowy przebieg planowanej budowy drogi S-7 i przedstawili najkorzystniejsze rozwiązania. - Podczas spotkania poinformowano nas, że po wzięciu pod uwagę wszystkich czynników na terenie gminy Tarczyn najkorzystniejsze okazały się warianty drugi i trzeci - mówi burmistrz Barbara Galicz, która uczestniczyła w spotkaniu.

- Drugi wariant jest mniejszym złem, ponieważ spowoduje mniej uciążliwości dla mieszkańców niż trzeci, który przebiega bezpośrednio obok centrum miasta w pobliżu osiedli mieszkaniowych - uważa Marek Gieleciński wicestarosta powiatu piaseczyńskiego.
Po dyskusji, podczas której szczegółowo omówiono różne kwestie, przedstawiciele wszystkich samorządów zaopiniowali warianty, akceptując drugie rozwiązanie. Na podstawie szczegółowych analiz oraz opinii samorządów zastępca dyrektora GDDKiA stwierdził, że do dalszych prac zostanie zakwalifikowany wariant drugi, który będzie przedstawiony wojewodzie mazowieckiemu jako preferowany we wniosku o uzyskanie decyzji środowiskowych, warunkujacych zgodę na realizację przedsięwzięcia. - Inne warianty okazały się niekorzystne pod wieloma względami i to nie tylko ekonomicznymi - mówi Marek Gieleciński. - Uważamy, że jest to najlepsze rozwiązanie zarówno dla gminy Tarczyn, jak i dla całego powiatu. Wariant czwarty przewidywał największą ingerencję w przyrodę i gdyby został przyjęty, inwestycja mogłaby nie uzyskać środków z Unii Europejskiej. Wybrany projekt jest zgodny z przebiegiem, który pozytywnie zaopiniowali tarczyńscy samorządowcy.

- Rada wypracowała to stanowisko, wybierając rozwiązanie, które będzie miało najwięcej szans na powodzenie - uzasadnia Barbara Galicz. Wprawdzie czwarty wariant został odrzucony, ale ostateczną decyzję podejmie wojewoda mazowiecki.
Przebieg planowanej drogi niestety nigdy nie będzie zgodny z oczekiwaniami wszystkich, ponieważ odrzucone rozwiązanie, który usatysfakcjonowałoby część mieszkańców Tarczyna, wywołałoby protesty w sąsiednim Grójcu.

źródło: Kurier Południowy (wydanie nr 245, 2008-05-16)
autor: Grzegorz Traczyk
Pozdrawiam serdecznie
Łucja
Awatar użytkownika
lucja
 
Posty: 694
Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 3:50 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Jesienią rusza budowa obwodnicy Warszawy

Postautor: teresa » czw cze 05, 2008 7:37 am

Jesienią ma ruszyć budowa południowej obwodnicy Warszawy oraz przebudowa drogi krajowej numer 8 na północy miasta. Dodatkowo powstanie łącznik między obwodnicą, a lotniskiem międzynarodowym Okęcie.

więcej: http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/ ... 8163,.html

Obwodnicą do Puławskiej. Wojciech Dąbrowski, szef Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na Mazowszu, zakłada, że budowa tych odcinków ekspresówek zacznie się jeszcze jesienią tego roku i potrwa dwa lata. Utrudnienia znowu czekają mieszkańców Piaseczna, bo drogowcy będą musieli zwężać Puławską, by w pobliżu hipermarketu Real zbudować węzeł z nową trasą. Nawet po zakończeniu prac w 2010 r. i tak będą tam się tworzyć korki.

Wzdłuż obwodnicy nad Puławską powstaną wiadukty. Przez kilka lat będą jednak prowadzić donikąd, bo nieprędko powstanie dalszy odcinek przez Ursynów i Wawer do szosy lubelskiej i autostrady A2 w stronę Siedlec. Ruch z obwodnicy, która w 2011 r. ma się połączyć z autostradą z £odzi, będzie się krzyżował z ogromnym ruchem od strony Piaseczna. Dopiero w zeszłym roku władze Warszawy uznały, że trzeba tam usprawnić przejazd. Zdecydowano, że Puławska zostanie zagłębiona w krótkim tunelu. Dzięki temu kierowcy jadący z Piaseczna w stronę centrum Warszawy unikną stania na światłach. Na razie nie wybrano nawet projektanta tego węzła.

więcej: http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,5279736,.html
Teresa
teresa
 
Posty: 1076
Rejestracja: wt lis 06, 2007 11:32 am
Lokalizacja: Piaseczno

Do Tarczyna wraca dyskusja o trasie N-S

Postautor: iza » czw paź 23, 2008 9:02 pm

30 października o 14.00 w tarczyńskiej szkole przy ul. Szarych Szeregów odbędzie się otwarta rozprawa administracyjna będąca częścią procedury wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Jest ona niezbędna do pozyskania zgody na lokalizację tzw. trasy N-S (północ – południe), zwanej też Puławską-bis (a oficjalnie – „nowym wylotem szosy S-7”). Droga ma połączyć Okęcie z gminami Lesznowola, Piaseczno, Tarczyn i włączyć się do obecnej trasy krakowskiej przed Grójcem (według innej wersji – przed Tarczynem).

Zwołana przez wojewodę rozprawa jest ostatnią publiczną okazją do wyrażenia uwag do przebiegu przyszłej szosy ekspresowej. A uwagi są, ponieważ w gminie Tarczyn pojawił się silny opór przeciwko głównemu z forsowanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad wariantowi trasy N-S – naruszyłby on istniejącą zabudowę wsi Kopana, Ruda, Rembertów, Komorniki i Józefowice. Grupę protestu skupia stowarzyszenie Krajowa7.pl – Już przedstawiliśmy wojewodzie uwagi do raportu środowiskowego. Zgodnie z przepisami musi je przedstawić podczas rozprawy, inaczej będzie to argument do jej zaskarżenia. Według nas raport o oddziaływaniu projektowanej szosy na środowisko jest napisany zza biurka, schematyczny, nie zgadzają się w nim ani nazwy miejscowości, ani kilometraż. Nadaje się tylko do kosza – uważa Jakub Zagórowicz ze stowarzyszenia.

Wiceszef sejmowej komisji infrastruktury Janusz Piechociński ocenia, że realnym terminem budowy Puławskiej-bis jest rok 2015.

źródło: Nad Wisłą nr 20 (262) - 23 października 2008r
iza
 
Posty: 735
Rejestracja: ndz paź 28, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Jest pozowlenie na budowę

Postautor: Marek13 » ndz lis 02, 2008 10:01 pm

Jest juz pozwolenie na budowę (części obwodnicy). Węzeł Marynarska, Węzeł Okęcie, Węzeł Lotnisko, Węzeł Puławska. Teraz niech Radni pomyślą jak mieszkańcy południowych gmin mają dostać się do Węzła Lotnisko. Dla mieszkańców gminy Lesznowola pojawia się szansa na ominięcie Puławskiej :D
Marek13
 
Posty: 17
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 6:21 pm

Południowa Obwodnica Warszawy - Puławska Bis Trasa S-7

Postautor: Tomasz » czw sty 22, 2009 8:28 pm

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad uruchomiła serwis informacyjny www.drogi.waw.pl , w którym dostępne są aktualne informacje na temat projektowanych, realizowanych oraz istniejących dróg ekspresowych, a także projektowanej autostrady A-2 w województwie mazowieckim. Można tu sprawdzić dane na temat planowanej trasy ekspresowej N-S Puławska Bis: www.drogi.waw.pl/index.php?nr=16
Tomasz z Henrykowa
Awatar użytkownika
Tomasz
 
Posty: 451
Rejestracja: ndz sie 10, 2008 8:59 pm
Lokalizacja: okolice Piaseczna

Re: Jest pozowlenie na budowę

Postautor: ruphert » wt sty 27, 2009 8:27 am

Marek13 pisze:Dla mieszkańców gminy Lesznowola pojawia się szansa na ominięcie Puławskiej :D
Niech się mieszkańcy nie cieszą, bo teraz wszyscy będziemy jeździć przez Lesznowolę w celu ominięcia Puławskiej ;)
ruphert
 
Posty: 120
Rejestracja: pt sty 18, 2008 3:56 pm

Nie zrezygnują z protestu

Postautor: justynka » pt maja 15, 2009 2:45 pm

We wtorek, 5 maja w urzędzie gminy w Lesznowoli odbyło się spotkanie dotyczące planowanej budowy drogi ekspresowej S8 na odcinku Salomea-Wolica wraz z powiązaniem z drogą krajową nr 7. Wojewoda Mazowiecki Jacek Kozłowski, chcąc rozpocząć prace, zaproponował kompromis protestującym stowarzyszeniom niezgadzającym się na budowę ogromnego węzła komunikacyjnego i poprosił o wycofanie skarg z sądu. Jednak ta propozycja nie do końca przekonała mieszkańców

Podczas spotkania Wojewoda Mazowiecki Jacek Kozłowski, przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich przedstawili mieszkańcom nową propozycję służącą rozwiązaniu wieloletniego konfliktu związanego z protestami odnośnie budowy trasy Salomea-Wolica i dwupoziomowego skrzyżowania, łączącego trasy S7 i S8.

Spór o węzeł

Mieszkańcy Magdalenki oraz Sękocina od kilku lat protestują przeciwko budowie ogromnego Węzła Magdalenka, który ma powstać w miejscu obecnego skrzyżowania z Al. Krakowską (droga S7). Zdaniem protestujących planowana inwestycja może spowodować nie tylko wyburzenie kilkunastu domów, uciążliwy hałas i zwiększenie szkodliwych spalin, lecz także wycinkę kilku hektarów lasu. Apelowali, by dwupoziomowe, ogromne skrzyżowanie powstało niecały kilometr dalej w stronę Warszawy, w miejscu połączenia z planowaną obwodnicą Magdalenki. Jednak tego pomysłu nie popierała GDDKiA. Protestujące stowarzyszenia, zarzucając GDDKiA nieprawidłowości, odwołały się do sądu, ministra środowiska oraz powiadomiły Komisję Europejską. Naczelny Sąd Administracyjny, który sprawdzał prawidłowość decyzji lokalizacyjnej, częściowo przyznał rację mieszkańcom i skierował sprawę do ponownego rozpatrzenia przez sąd wojewódzki, tym samym blokując inwestycje i podważając jej prawidłowe przygotowanie. GDDKiA w lutym, pod naciskiem stowarzyszeń, postanowiła zrezygnować z budowy węzła Magdalenka w miejscowości śękocin Las. Jednak po kilku miesiącach sytuacja znów uległa zmianie. Dlatego też podczas spotkania, które odbyło się w Lesznowoli wojewoda i urzędnicy GDDKiA postanowili przedstawić mieszkańcom nowe rozwiązanie.

Zgódźcie się na węzeł,
to dostaniecie obwodnicę

- Problem polega na tym, że znaleźliśmy się w sytuacji pata decyzyjnego - na wstępie przyznał Wojewoda Mazowiecki, Jacek Kozłowski. - Na skutek protestów mieszkańców podważone zostały decyzje: lokalizacyjna i środowiskowa. Problem, który teraz przed nami stoi, polega na tym, że protestujący mieszkańcy obawiają się, że jeżeli powstanie dwupoziomowe skrzyżowanie, nigdy nie będzie zbudowana obwodnica Magdalenki. Dlatego mamy dla państwa propozycję porozumienia, które powinno rozwiązać problem. Gruntownie przeanalizowaliśmy możliwość rezygnacji z budowy węzła i doszliśmy do wniosku, że niestety nie możemy pójść w tym kierunku. Nie możemy odłożyć w czasie przebudowy jednego z najbardziej niebezpiecznych skrzyżowań w województwie na jednej z najbardziej ruchliwych tras - przekonywał wojewoda. - Jest gotowość do budowy obwodnicy Magdalenki i trasy nr 721, ale nie ma możliwości, żeby budować ją równocześnie z trasą Salomea-Wolica, którą możemy rozpocząć już teraz. Obwodnica mogłaby powstać najwcześniej za 5 lat. Dlatego doprowadziliśmy do podpisania porozumienia między GDDKiA oraz marszałkiem województwa, które gwarantuje mieszkańcom, że obwodnica na pewno powstanie i w przyszłości zostanie włączona do drogi ekspresowej na koszt państwa. W moim przekonaniu taka deklaracja rozwiązuje problem. Chcemy prosić, żeby stowarzyszenia wycofały swoje protesty z sądów i Komisji Europejskiej i nie blokowały inwestycji - dodał wojewoda.

Naprawimy błędy

Porozumienie podpisane przez wojewodę Jacka Kozłowskiego, Wojciecha Dąbrowskiego, dyrektora GDDKiA oraz marszałka województwa Adama Struzika reguluje kwestie związane z połączeniem planowanej obwodnicy Magdalenki i Lesznowoli (w ramach drogi wojewódzkiej nr 721) z trasą S7 i S8. Propozycja zakłada budowę drogi ekspresowej S8 (wylot Katowice) na odcinku Salomea-Wolica, wraz z dwupoziomowym skrzyżowaniem z trasą S7 (wylot na Kraków) - zgodnie z ubiegłoroczną decyzją środowiskową. Dokument gwarantuje również mieszkańcom, że obwodnica, o którą od lat zabiega lokalny samorząd na pewno powstanie i w przyszłości zostanie połączona z przebudowaną trasą S7 i S8, a koszty skrzyżowania pokryje GDDKiA. - Chcemy anulować wadliwą decyzję lokalizacyjną i rozpocząć nową procedurę. Natomiast mamy zamiar procedować na podstawie istniejącej decyzji środowiskowej, ponieważ nowe postępowanie mogłoby trwać nawet 3 lata - mówił Jacek Kozłowski. - Nowe prawo wspólnotowe, które weszło w życie 15 listopada daje możliwość poprawienia wszystkich zapisów, które powstały niezgodnie z prawem unijnym i wyeliminowania błędów w drugim etapie postępowania środowiskowego - mówiła Magdalena Jaworska z GDDKiA.

Nie złożą broni

- Dlaczego już dzisiaj nie możemy posadowić węzła tam gdzie będzie obwodnica, rozwiązując problem i kończąc konflikt? - podczas spotkania pytał Aleksander Mamak ze Stowarzyszenia Przyjazna Droga 721.
- Niestety miejsce takiego węzła będzie oprotestowane przez mieszkańców gminy Raszyn, którzy i tak będą przeciwni budowie obwodnicy Magdalenki. Idealnego rozwiązania nie ma i dlatego proponujemy kompromis - mówił wojewoda. Nowe propozycje nie satysfakcjonują w pełni protestujących mieszkańców, którzy chcą by trasa powstała, ale dbają, żeby inwestycja była zgodna z prawem.
- Cieszymy się, że po raz pierwszy GDDKiA na piśmie potwierdziła, że powstanie obwodnica - przyznaje Aleksander Mamak. - Jednak dziwi nas, że ciągle upierają się przy budowie Węzła Magdalenka i taka sytuacja jest nie do przyjęcia. Tym bardziej, że już podpisaliśmy porozumienie, w którym GDDKiA rezygnuje z budowy węzła. Teraz się z tego wycofali. Uważamy, że węzeł nie musi być taki duży, by trzeba było wycinać kilka hektarów lasu i wyburzać kilkanaście domów. To jest nie tylko niezgodne z prawem, lecz także ze zdrowym rozsądkiem. Dlatego jeśli nadal GDDKiA będzie forsować budowę węzła Magdalenka w tym wariancie, nie złożymy broni i nadal będziemy protestować - dodaje Aleksander Mamak.
Planowany fragment dwujezdniowej drogi ekspresowej S8 będzie omijał Raszyn i Janki. Połączy istniejące drogi krajowe S8 i S7 z projektowaną południową obwodnicą Warszawy, lotniskiem i Alejami Jerozolimskimi. Termin realizacji inwestycji wstępnie zaplanowano na IV kwartał 2009 - II kwartał 2012. Jeśli jednak nie dojdzie do pełnego porozumienia z mieszkańcami można spodziewać się kolejnych spraw w sądzie i opóźnień.

autor: Grzegorz Traczyk
źródło: Kurier Południowy wydanie nr 293, 2009-05-15
Justyna
justynka
 
Posty: 1096
Rejestracja: pt sty 18, 2008 11:04 am
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Nie zrezygnują z protestu

Postautor: wespazjan » śr lip 15, 2009 8:23 am

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Mariusz Słowik na blogu pisze:

Spotkanie Burmistrza z rządzącą większością w sprawie Puławskiej-bis
Godz. 14:00. Burmistrz Józef Zalewski spotkał się z przedstawicielami rządzącej większości: Wiceprzewodniczącym Rady Miejskiej Mariuszem Słowikiem oraz radnymi Magdaleną Woźniak i Ryszardem Podlaskim. Tematem spotkania, jakie odbyło się w gabinecie Burmistrza były kontrowersje wokół jednego z węzłów trasy Puławskiej-bis, noszącego nazwę Antonimów, (zlokalizowanego na pograniczu Woli Gołkowskiej i Robercina).

Kontrowersje wokół węzła Puławskiej-bis w Antoninowie (Woli Gołkowskiej)
Obecny projekt przebiegu Puławskiej-bis (mapa poniżej) przewiduje lokalizację węzła na skrzyżowaniu z obecną drogą powiatową łączącą Wole Gołkowską z Władysławowem. Po pozytywnym zaopiniowaniu projektu przez zarząd powiatu i wszystkie gminy, projekt uzyskał 23 marca 2009 roku pozytywną „Decyzję o środowiskowych Uwarunkowaniach Zgody Na Realizację Przedsięwzięcia”. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zakończyła już przetarg na wyłonienie firmy, która skonkretyzuje decyzję, tj. opracuje projekt techniczny i uzyska pozwolenie na budowę. Na mocy spec-ustawy pozwolenie na budowę będzie jednocześnie decyzją lokalizacyjną skutkującą przejęcie z mocy prawa gruntów pod drogą (odszkodowania będą wypłacane w dalszej kolejności). Przejęcie gruntów – planowane już w przyszłym roku – sprawi, iż od budowy długo oczekiwanej trasy nie będzie już odwrotu. Pomimo, iż wszystko jest dopięte na „ostatni guzik” mieszkańcy Woli Gołkowskiej domagają się przesunięcia węzła o kilometr w stronę Piaseczna, tak aby ich ulica nie była za nadto obciążona ruchem pojazdów. Wówczas węzeł znajdzie się w szczerym polu, co sprawi, że gmina na swój koszt, kosztem kilkunastu milionów złotych, będzie musiała wybudować drogę, która połączy zlokalizowany w polu węzeł z ulicą Gołkowską w Gołkowie. Takie rozwiązanie odbędzie się kosztem mieszkańców Gołkowa, przez których bardzo atrakcyjne i drogie grunty przejdzie uciążliwy łącznik. Nie rozwiąże też żadnego problemu, bo mieszkańcy drugiej strony trasy jadący od strony Antoninowa i Władysławowa nadal nie będą mili wjazdu i będą musieli cofnąć się aż do Gołkowa. Każda modyfikacja trasy opóźnia również jej budowę. Pamiętajmy o tym, że nasza Puławska-bis rywalizuje w dobie kryzysu o fundusze z innymi trasami w kraju i wszelkie komplikacje są golem do własnej bramki – powiedział Mariusz Słowik podczas spotkania.

W środę 22 lipca o godz. 17:00 w świetlicy w Woli Gołkowskiej odbędzie się spotkanie z mieszkańcami poświęcone lokalizacji węzła. Miejmy nadzieję
– podkreślali zgodnie uczestnicy spotkania – że przyjdą na nie, nie tylko mieszkańcy Woli Gołkowskiej, ale i mieszkańcy całej gminy, zainteresowani szybką realizacją inwestycji, a w szczególności mieszkańcy Gołkowa, dla których zmiana trasy przyniesie znaczną szkodę.

http://eurostrada.pl/S7_WG/WARIANT_II_1_5000_ark7.pdf

http://eurostrada.pl/S7_WG/WARIANT_II_1_5000_ark6.pdf

wespazjan
 
Posty: 44
Rejestracja: śr sie 13, 2008 9:38 am

I to by bylo na tyle wylotowki S7/Trasy NS na szybko...

Postautor: WiTo » pn lip 20, 2009 12:14 pm

Podaje za Gazeta Wyborcza: "Właśnie uchylony został kluczowy dokument potrzebny do rozpoczęcia inwestycji. To decyzja środowiskowa.."

i chyba dalszy komentarz zbedny. Dluuuuuugo poczekamy, na poprawe komunikacji z Wwa :-(, odciazenie Pulawskiej (obwodnica Konstancina tez zdaje sie wyleciala z planow.. ale podaje z pamieci wiec nie gwarantuje tej informacji).
Nadal tlumy samochodow beda sie przewalac Pulawska bez zadnej rozsadnej alternatywy... chociaz przepraszam.. jak zrobia buspas na pulawskiej.. to beda sie przewalac wolniej :) bezpieczenstwo przede wszystkim :)
Przepraszam za deprymujacy cynizm przesycona ironia. Naiwnie liczylem.. ze chociaz jedna inwestycje sa w stanie zrobic sprawnie.. :rozpacz:

Link do informacji z gazety:
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... akowa.html

i link do oryginalu dokumentu :
http://www.bip.tarczyn.pl/public/get_fi ... ?id=142776

pozdrawiam,
WiTo
optymisci wierza, ze zycie stoi przed nimi otworem....
pesymisci wiedza, gdzie jest ten otwor ;)
WiTo
 
Posty: 16
Rejestracja: pn cze 15, 2009 8:10 pm
Lokalizacja: Joozefoslaw

PoprzedniaNastępna

Wróć do Sprawy ogólne powiatu piaseczyńskiego

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 8 gości