LIKWIDACJA WSPÓLNEGO BILETU ZTM - KM - WKD

W tej części forum umieszczajcie informacje dotyczące ogólnych spraw całego powiatu piaseczyńskiego. Jeżeli temat jest zbyt ogólny, aby opisać go na podforach poszczególnych gmin, to umieść go tutaj.

Moderator: GTW

Bezpłatne autobusy - pomysł Pruszkowa

Postautor: ulica Puławska » pn lut 18, 2013 1:23 pm

http://regio-media.pl/2013/02/14/darmow ... go-biletu/

Darmowe autobusy zamiast wspólnego biletu?
Opublikowano dnia 14 lutego 2013 , 20:08

Obrazek

- W tej chwili jest pat w negocjacjach – przyznał nam wiceprezydent Pruszkowa Andrzej Kurzela mówiąc o kwestii wspólnego biletu ZTM-KM-WKD. Miasto myśli nad uruchomieniem bezpłatnych autobusów do Warszawy.

We wtorek miało się odbyć spotkanie władz Pruszkowa i Piastowa z Kolejami Mazowieckimi, o czym pisaliśmy tutaj. Rzeczywiście się odbyło (wzięły w nim udział także władze Otwocka), jednak nie przyniosło oczekiwanych przez samorządowców zmian.

- Zaproponowaliśmy Kolejom Mazowieckim, że będziemy im płacić, aby honorowali Warszawską Kartę Miejską na odcinku z Pruszkowa do granic stolicy. Zapytaliśmy, ile chcieliby otrzymywać pieniędzy, ale KM w ogóle odrzuciły taki pomysł – zdradził nam wiceprezydent Pruszkowa, Andrzej Kurzela.

Zaproponowany model miał ominąć umowy z Zarządem Transportu Miejskiego, który dzień wcześniej, w poniedziałek wystosował oficjalne oczekiwania od gmin. W ich myśl Pruszków musiałby ponosić blisko 40 proc. kosztów utrzymania wspólnego biletu.

- My nie mamy takich pieniędzy w budżecie. Trudno jest rezygnować z inwestycji, czy bieżącego utrzymania szkół i przedszkoli – żalił się Kurzela.

Obecnie w negocjacjach na temat wspólnego biletu jest pat. Jednak pojawił się nowy pomysł – dość kuriozalny. Władze Pruszkowa myślą nad uruchomieniem bezpłatnych autobusów do najbliższej stacji kolejowej w Warszawie. Dzięki temu mieszkańcy mogliby kupować znacznie tańsze bilety na I strefę ZTM, a miasto za te autobusy zapłaciłoby mniej, niż za wspólny bilet ZTM-KM-WKD.

- Ten pomysł brzmi kuriozalnie, jednak to wyszłoby po prostu taniej – powiedział wiceprezydent Pruszkowa.

W najbliższym czasie jest planowane spotkanie wszystkich gmin okołowarszawskich pod egidą Pruszkowa. Ma być na nim przedstawiony pomysł bezpłatnego autobusu.

Obecnie funkcjonujący system wyczerpie się z końcem marca. Wciąż nie wiadomo, co będzie potem. ZTM oczekuje od gmin sąsiednich zwiększenia wkładu w finansowanie wspólnego biletu. Te natomiast uważają, że to zbyt wygórowane żądania m.in. ze względu na brak przejrzystości w działaniu stolicy.


Źródło fot.: Regio-Media
ulica Puławska
 
Posty: 438
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 7:41 pm
Lokalizacja: ulica Puławska

Re: Bezpłatne autobusy - pomysł Pruszkowa

Postautor: ulica Puławska » pn lut 18, 2013 3:27 pm

U nas też byłoby możliwe teoretycznie puszczenie darmowego autobusu do PKP Jeziorki, a może nawet na Służewiec gdzie jeżdżą już SKM-ki - tym bardziej że podczas remontu torów z Piaseczna będzie kursowało o wiele mniej pociągów KM to przydałby się dowóz do SKM-ek.
ulica Puławska
 
Posty: 438
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 7:41 pm
Lokalizacja: ulica Puławska

Postautor: StaryBobrowiec » pn lut 18, 2013 8:27 pm

Początkowo chciałem zwrócić uwagę, że Piaseczno ma zapłacić tylko 8 tys. więcej miesięcznie (chyba, nie pamiętam dokładnie) więc u nas nie będzie wielkiej dyskusji. Ale powinna być, bo:
1. miasto dopłaca do ZTM,
2. mieszkańcy dopłacają kupując 2-strefowy (a do Warszawy dojeżdżają jedną linią) i
3. by jeździć po Piasecznie muszę tez mieć bilet dwustrefowy ZTM (pomijam bilety jednorazowe).
I przy tym wszystkim można stworzyć efektywniejszy system niż ZTM z 40 dyrektorami (no, to jednak może po następnych wyborach samorządowych... 8) )
StaryBobrowiec
 
Posty: 69
Rejestracja: śr lis 28, 2012 1:53 pm
Lokalizacja: Z Bobrowca

negocjacje UMiG Piaseczno z ZTM Warszawa ???

Postautor: Kacperek » pn lut 18, 2013 8:54 pm

ZTM pisze:W przypadku Lesznowoli i Piaseczna, będzie to wyglądało następująco:
Teraz – koszt ok. 4,8 mln zł, stawka 22,02 zł, udział – 40 proc., ok. 160 tys. zł/mies.
Od 1 kwietnia – koszt ok. 5 mln zł, stawka 22,90 zł, udział – 40 proc., ok. 167 tys. zł/mies.

http://www.powiat-piaseczynski.info/inf ... ,4894.html

W wywiadzie http://youtu.be/PqWBJvD3S3k?t=7m37s asystent Burmistrza wspomina o negocjacjach. Czy oby UMiG Piaseczno negocjuje, czy jedynie przyjmuje do wiadomości nowe stawki? Przekonamy się wkrótce.
Awatar użytkownika
Kacperek
 
Posty: 1734
Rejestracja: śr maja 13, 2009 5:48 am
Lokalizacja: Powiat Piaseczyński

Informacja z ostatniego kierownictwa gminy

Postautor: Majkel » pn lut 18, 2013 11:05 pm

Sprawa wspólnego biletu zaczyna wyjaśniać się. ZTM przedstawił nam wreszcie konkrety. Niestety, jak należało spodziewać się koszty wzrosną. Musimy teraz oszacować jak przełoży się to na budżet gminy. Wtedy trzeba będzie zadać pytanie czy dalej współpracujemy z ZTM czy też sami podejmujemy rozmowy z Kolejami Mazowieckimi. Szczegóły w protokole z kierownictwa gminy. "Burmistrz Z. Lis przedstawił propozycję ZTM-u dot. dalszej współpracy w zakresie obowiązywania oferty „Wspólny Bilet ZTM-KM”. ZTM proponuje przyjęcie w rozliczeniach większej niż do tej pory stawki za 1 pociągokilometr, a mianowicie przyjęcie stawki 22,90 zł (akceptowanej przez Koleje Mazowieckie). Ponadto ZTM informuje, że procent dofinansowania funkcjonowania linii KM na terenie pozawarszawskim powinien osiągnąć jednakowy dla wszystkich samorządów poziom 40%. Przyjmując powyższe średnie miesięczne koszty funkcjonowania oferty „Wspólny Bilet ZTM_KM” na terenie Gminy Piaseczno w okresie kwiecień – czerwiec 2013 r. będą wynosić ok. 112.115 zł (przy obecnym rozkładzie jazdy pociągów KM). ZTM informuje, że jednocześnie będzie prowadzić rozmowy ze spółką Koleje Mazowieckie w celu osiągnięcia porozumienia odnośnie funkcjonowania ww. oferty od drugiej połowy 2013 r.

Po zapoznaniu się z ww. propozycją polecono:
- p. Kowalskiej (Skarbnik) oszacować koszty i możliwości budżetu Gminy
w zakresie sfinansowania podwyżki.
- p. Rasińskiemu (Nacz. Wydz. IT):
a) zorganizować spotkanie w Urzędzie z przedstawicielami ZTM-u, gmin powiatu piaseczyńskiego i Starostwa Powiatowego.
b) wystąpić do ZTM-u o przedstawienie informacji nt. ilości osób korzystających z karty miejskiej, którzy są mieszkańcami gminy Piaseczno oraz wyników przeprowadzonych badań tzw. „potoków pasażerskich” w autobusach obsługiwanych przez ZTM, kursujących na terenie gminy Piaseczno.
c) wystąpić do spółki Koleje Mazowieckie o przedstawienie wyników badań tzw. „potoków pasażerskich” w pociągach Kolei Mazowieckich, kursujących przez teren gminy Piaseczno."

http://michalrosa.blox.pl/2013/02/Co-da ... acja-z.htm
Awatar użytkownika
Majkel
 
Posty: 1378
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 8:52 pm
Lokalizacja: okolice

Postautor: Roberto » wt lut 19, 2013 12:41 pm

Może warto aby nowi mieszkańcy Piaseczna, którzy cały czas zadają pytanie: niby dlaczego mają tu płcić podatki skoro miasto im nic nie daje?, poczytali takie rzeczy...
Roberto
 
Posty: 683
Rejestracja: pt sie 21, 2009 12:21 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Postautor: Marcin KANIA » wt lut 19, 2013 4:46 pm

Gmina Lesznowola wyraziła zainteresowanie nową ofertą ZTM. Poszło już w tej sprawie pismo do ZTM.

Pozdrawiam
Marcin Kania
Dążę do wyznaczonego celu...

Radny Gminy Lesznowola Powiat Piaseczyński Mysiadło

Obrazek
Awatar użytkownika
Marcin KANIA
 
Posty: 1687
Rejestracja: pt mar 02, 2007 5:30 pm
Lokalizacja: Mysiadło/Gmina Lesznowola

Zdzisław Lis na temat Wspólnego Biletu

Postautor: Filip » wt lut 19, 2013 8:26 pm

Zdzisław Lis http://www.facebook.com/pages/Zdzis%C5% ... 4834857226 pisze:Moi drodzy, myślę, że mogę Wam już zdradzić, że podpiszę porozumienie z ZTM ws wspólnego biletu na linii kolejowej. Wiem, że to dla wielu z Was kluczowy środek transportu, dlatego tym bardziej cieszę się, że mogliśmy wywalczyć korzystne rozwiązanie w tej kwestii. Do końca roku możemy bez przeszkód korzystać z całej komunikacji. Dopiero pod koniec roku kolejne negocjacje


http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 76956.html pisze:Strony negocjowały, i jak informuje ZTM – wstępne porozumienie udało się osiągnąć. Przynajmniej z częścią zainteresowanych. - Władze Sulejówka, Piaseczna, Lesznowoli i Ożarowa Mazowieckiego są zainteresowane dalszym funkcjonowaniem Wspólnego Biletu. Oczywiście, żeby gminy mogły na ten cel zarezerwować w swoich budżetach dodatkowe środki, potrzebne będą jeszcze uchwały rad – twierdzi Igor Krajnow, rzecznik ZTM.
Musieli się jednak zgodzić na podwyżki. Jak informował przed kilkoma dniami zarząd, Sulejówek miesięcznie ma płacić od 1 kwietnia ok. 73 tys. zł (dotychczas 62 tys. zł), Lesznowola i Piaseczno ok 167 tys. zł (teraz 160 tys. zł), Ożarów Mazowiecki 177 tys zł (170 tys. zł).
Awatar użytkownika
Filip
 
Posty: 1752
Rejestracja: pt kwie 06, 2012 3:18 pm
Lokalizacja: okolice

Re: Zdzisław Lis na temat Wspólnego Biletu

Postautor: ulica Puławska » czw lut 21, 2013 4:24 pm

Czyli sprawa załatwiona :D

Szkoda tylko, że na jakiś czas, bo znów kolejne negocjacje będą pod koniec roku i znów będzie nerwówa ... A od 1 stycznia 2014 znów mają podrożeć bilety ZTM.
ulica Puławska
 
Posty: 438
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 7:41 pm
Lokalizacja: ulica Puławska

Re: Zdzisław Lis na temat Wspólnego Biletu

Postautor: ulica Puławska » pt lut 22, 2013 3:36 pm

Zamiast wspólnego biletu na pociąg - darmowe autobusy?
Jarosław Osowski 22.02.2013 , aktualizacja: 20.02.2013 10:41

Obrazek

Cały powiat wołomiński czeka w napięciu na wyniki pertraktacji w sprawie dalszych losów wspólnego biletu na kolej i komunikację w Warszawie. Stolica oczekuje od sąsiadów coraz wyższych dopłat. Ząbki i Marki stawiają na autobusy.

Kiedy przed rokiem Zarząd Transportu Miejskiego i starosta wołomiński podpisywali czteroletnie porozumienie biletowe, było przedstawiane jako wzorcowe dla całej aglomeracji.

Wtedy ustalono stawkę dopłat do wspólnej taryfy na trasie Dworzec Wileński/Warszawa Rembertów - stacja Zagościniec za Wołominem. W 2012 r. wynosiła 31 proc. z 19 zł i 20 gr za każdy kilometr przejechany przez pociąg. Powiat miał przekazywać pieniądze do Warszawy częściowo z własnego budżetu oraz ściągać je od tworzących go gmin: Ząbek, Zielonki, Kobyłki i Wołomina. "Wspólny bilet w powiecie wołomińskim zostanie utrzymany przez wiele lat" - głosił wydany równo rok temu komunikat ZTM.

Nieoczekiwanie w grudniu umowa została jednak wypowiedziana. To skutek cięć w budżecie Warszawy. Stołeczni radni zamrozili w wydatkach ZTM aż 190 mln zł. Urzędnicy szacują, że dopłaty do wspólnego biletu kosztują stolicę 100 mln zł.

Jeśli więc do końca marca nie uda się podpisać nowego porozumienia, pasażerowie z powiatu wołomińskiego stracą bilety aglomeracyjne. ZTM podał już zmienione warunki: od 1 kwietnia chce 678 tys. zł miesięcznie (teraz jest to 462 tys. zł), a stawka dla kolejarzy ma wzrosnąć do 22 zł i 90 gr. Samorządy z rejonu Wołomina miałyby pokrywać 40 proc., reszta to wpływy z biletów. Za 30-dniowy w II strefie podmiejskiej po podwyżce od nowego roku pasażerowie płacą 196 zł (w Warszawie - 100 zł), a za 90-dniowy - 474 zł (w I strefie - 250 zł).

Według Piotra Kaczorka, rzecznika starostwa w Wołominie, dopłaty samorządów do wspólnego biletu wzrosłyby aż o 47 proc. - W tym roku uszczupliłyby nasze budżety w sumie aż o blisko 7,5 mln zł - poinformował i zapowiedział, że propozycje finansowe warszawskich urzędników będą szczegółowo przeanalizowane.

Jeszcze w grudniu burmistrz Wołomina Ryszard Maziar mówił "Gazecie": - Co roku ZTM naciąga strunę naszych możliwości i ona w końcu pęknie.

W powodzenie wspólnego przedsięwzięcia biletowego przestaje już wierzyć burmistrz Ząbek Robert Perkowski. Zauważa, że po otwarciu nowej stacji Warszawa Zacisze zapowiadanej w czerwcu mieszkańcom jego miasta taniej będzie kupić osobny bilet odcinkowy na Koleje Mazowieckie (miesięczny do 5 km kosztuje 85 zł 50 gr), a osobno na I strefę w Warszawie. Skoro tak, nie znajduje ekonomicznego uzasadnienia, by samorząd coraz więcej dopłacał do biletu aglomeracyjnego. Gdyby Ząbki rzeczywiście z niego zrezygnowały, kolejne gminy położone wzdłuż linii wołomińskiej znajdą się w sytuacji bez wyjścia.

A Ząbki coraz bardziej rozwijają komunikację autobusową. Kursują tu dwie linie darmowe dla osób zameldowanych w mieście. Jeśli odprowadzają tu podatek dochodowy, dostają kartę z napisem "Jestem z Ząbek", którą pokazują kierowcy przy wejściu do autobusu. Burmistrz Perkowski szacuje, że liczba zameldowanych w Ząbkach wzrosła o 30 proc.

Oprócz tego przez to miasto (Warszawa otacza je aż z trzech stron) przejeżdżają linie ZTM: 145 (Wiatraczna - żerań FSO) i 199 (Targówek - Rembertów). Po feriach zimowych ruszyła też dotowana przez Ząbki linia 345 z nowych osiedli przy ul. Powstańców na Bródno. Bilety kosztują tyle samo co w Warszawie. Kiedy w zeszłym roku stacja kolejowa w Ząbkach znalazła się w II strefie biletowej, ZTM odnotował większą frekwencję w autobusach. Dlatego linia 199 zaczęła kursować nieco częściej w godzinach szczytu.

Własny pomysł na komunikację mają Marki. Burmistrz tego miasta Janusz Werczyński chce wprowadzić taryfę pod nazwą "Warszawa Plus". Jeśli się to uda, mieszkańcy Marek, przez które przejeżdżają autobusy 718, 732, 738, 740 i 805, płaciliby więcej niż w I strefie miejskiej, ale 32 zł mniej za bilet miesięczny niż w II strefie podmiejskiej (74 zł mniej za kwartalny). Zdaniem burmistrza Werczyńskiego posklejanie wspólnej strefy biletowej może się już nie udać i z czasem takie osobne taryfy jak marecka będą u siebie wprowadzać także inne podwarszawskie gminy.

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... busy_.html
ulica Puławska
 
Posty: 438
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 7:41 pm
Lokalizacja: ulica Puławska

Postautor: ulica Puławska » pt lut 22, 2013 3:55 pm

Zdjęcie w powyższym artykule chyba pokazuje stację PKP w Piasecznie?

Dodam jeszcze, że bardzo dobry pomysł ma burmistrz Ząbek z darmowymi autobusami dla mieszkańców, którzy płacą podatki na miejscu - może wiele osób zaczęłoby odprowadzać podatki tam gdzie mieszka (wystarczy wpisanie miejsca zamieszkania gm. Piaseczno w ZAP 3 czyli dawnym NIP3 - a taki autobus w gm. Piaseczno byłby zachętą do płacenia podatków na miejscu). W Ząbkach darmowe autobusy łączą stację kolejową z nowymi osiedlami, szkołami, bibliotekami i CH Marki.
Oczywiście w Ząbkach są też autobusy ZTM 145, 190, 345 itd.

i jeszcze link i treść artykułu o darmowych autobusach i zniżkach w sklepach za zamieszkanie w Ząbkach:

http://www.zabki24.pl/2012/09/dziesieci ... ca-wydana/
Dziesięciotycięczna „Karta Mieszkańca ” wydana!

Obrazek

Dokładnie w dniu 17 września wydaliśmy dziesięciotysięczną „Kartę Mieszkańca”, uprawniającą zameldowanych mieszkańców miasta, oraz odprowadzających podatek na gminę Ząbki, do darmowych przejazdów autobusami linii „Ząbki-1″ i „Ząbki-2″, a także do korzystania z rabatów na towary i usługi w ponad 70-ciu ząbkowskich firmach wspierających akcję „Zniżka za dowód”.

Przypomnijmy, że karta mieszkańca jest naszym podstawowym narzędziem w ramach akcji promującej meldunek w naszym mieście. Jak zapewniają władze karta będzie rozbudowana o chip elektroniczny dający nowe rozwiązania , chociażby utworzenia atrakcyjnego cennika przy korzystaniu z Centrum Rekreacyjno- Sportowego w Ząbkach, które aktualnie jest w trakcie budowy.
Zapraszamy wszystkich mieszkańców Ząbek do utożsamiania się z naszą gminą. Karty wyrabiamy bezpłatnie od poniedziałku do piątku w godzinach pracy urzędu Wystarczy przyjść z dowodem osobistym i zdjęciem – w przypadku braku fotografii wykonujemy ją na miejscu. Wypełniamy jedynie krótki formularz a wyrobienie karty trwa dosłownie kilka minut.\

Joanna Wysocka
Źródło: UM Ząbki
ulica Puławska
 
Posty: 438
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 7:41 pm
Lokalizacja: ulica Puławska

Wspólny bilet uratowany

Postautor: Redakcja » pt mar 01, 2013 12:17 am

Obrazek

Funkcjonowanie wspólnego biletu na kolej oraz autobusy zostanie przedłużone przez Gminę Piaseczno oraz Zarząd Transportu Miejskiego do końca 2013 r. http://piaseczno.eu/index.php?app=docs& ... &iid=32253
Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Wspólny bilet ocalony - przynajmniej do końca roku

Postautor: Redakcja » pt mar 01, 2013 12:22 am

Pasażerowie podmiejskich pociągów korzystający ze wspólnego biletu ZTM na razie mogą spać spokojnie. Przewoźnicy i samorządy osiągnęli porozumienie.

Od dwóch miesięcy mieszkańcy podróżujący pociągami Kolei Mazowieckich byli bombardowani niepokojącymi informacjami, że warszawski Zarząd Transportu Miejskiego wycofuje się ze współpracy z kolejarzami. ZTM tłumaczył się swoimi kłopotami finansowymi związanymi z okrojonym przez ratusz budżetem.

Zerwanie umowy pomiędzy przewoźnikami oznaczałoby dla pasażerów znacznie większe koszty dojazdu z gmin Piaseczno czy Lesznowola do Warszawy i niewygodę związaną z zakupem dwóch osobnych biletów.

Lokalne władze obawiały się również, że w związku z nową sytuacją wielu dotychczasowych pasażerów Kolei Mazowieckich przesiadłoby się do podmiejskich autobusów, w których wspólny bilet ZTM nadal byłby honorowany.

Tego – przynajmniej w najbliższych miesiącach – nie będzie. ZTM i KM osiągnęły w końcu porozumienie w kwestii przedłużenia umowy (na razie do końca czerwca), a samorządy Piaseczna i Lesznowoli zgodziły się na wyższe dopłaty, które będą musiały ponieść na rzecz ZTM, aby mieszkańcy obu gmin mogli korzystać nadal ze wspólnego biletu.

– Do końca roku możemy bez przeszkód korzystać z całej komunikacji – obwieszcza burmistrz Piaseczna Zdzisław Lis.

W związku z porozumieniem od kwietnia Piaseczno i Lesznowola będą płacić do stołecznej kasy łącznie około 167 tysięcy złotych miesięcznie (do tej pory było to 160 tys. zł), z czego 2/3 wyłoży piaseczyński samorząd, a pozostałą kwotę – lesznowolski.

– Chociaż propozycja nowych, wyższych stawek oczywiście nie jest dla nas satysfakcjonująca, to jednak uważamy, że należy zachować ciągłość obowiązywania wspólnego biletu z uwagi na komfort podróżowania naszych mieszkańców – mówi Maria Jolanta Batycka-Wąsik, wójt Lesznowoli.

JOANNA FERLIAN-TCHÓRZEWSKA
http://nadwisla.pl/index.php?pokaz=tekst&id=1511
Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

ZTM nie chce wojny

Postautor: ulica Puławska » sob mar 02, 2013 12:44 pm

ZTM nie chce wojny

Obrazek

Starostwo Powiatu Wołomińskiego poinformowało, że Zarząd Transportu Miejskiego nie miał podstaw do wypowiedzenia – za trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia – Porozumienia z 29 lutego 2012 roku dotyczącego Wspólnego Biletu na linii wołomińskiej. Zarząd Transportu Miejskiego oświadcza, że nie chce wojny urzędników kosztem pasażerów. Jest otwarty na rozmowy, aby znaleźć rozwiązanie zaakceptowane przez obie strony.

Zgodnie z Porozumieniem z 29 lutego 2012 roku, Starostwo Powiatu Wołomińskiego i Zarząd Transportu Miejskiego dopuszczają – w przypadku braku możliwości ustalenia stawki z Kolejami Mazowieckimi za jeden pociągokilometr – wzrost stawki o wskaźnik inflacji za rok poprzedni.
W sytuacji, gdy Koleje Mazowieckie podnoszą stawkę za jeden pociągokilometr o wskaźnik inflacji powiększony co najmniej o 20 proc., a powiat nie wyraża zgody na podwyższenie stawki do zaproponowanej wysokości, Zarząd Transportu Miejskiego ma prawo wypowiedzieć Porozumienie. Zatem, ponieważ zaproponowana przez Koleje Mazowieckie stawka przekroczyła ten wskaźnik, Zarząd Transportu Miejskiego miał podstawy prawne, aby wypowiedzieć Porozumienie.
Argument Starostwa Powiatu Wołomińskiego, jakoby Zarząd Transportu Miejskiego mógł wypowiedzieć Porozumienie za trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia tylko wtedy, gdyby Koleje Mazowieckie wprowadziły 20-proc. podwyżkę jest niezgodny z jego zapisami.
Dodatkowo, Starostwo Powiatu Wołomińskiego w korespondencji z ZTM, uznało wypowiedzenie przez Zarząd Transportu Miejskiego Porozumienia z 29 lutego 2012 roku i poinformowało, że podjęło kroki prawne w celu wypowiedzenia porozumień Starostwa z gminami Ząbki, Zielonka, Kobyłka i Wołomin.

Wzrost kosztów, jakie Starostwo Powiatu Wołomińskiego miałoby ponosić w ramach Wspólnego Biletu jest związany m.in. z tym, że Zarząd Transportu Miejskiego od lat dąży do ujednolicenia zasad w rozliczeniach ze wszystkimi samorządami. Zgodnie z planami, w przypadku wszystkich samorządów będzie obowiązywał 40 – proc. poziom dofinansowania kosztów funkcjonowania Wspólnego Biletu na terenie samorządów.
To na wniosek Starostwa Wołomińskiego w 2012 r. uzgodniony został jego niższy udział (32 proc.) w dofinansowaniu Wspólnego Biletu. 40-proc. udział w kosztach funkcjonowania Wspólnego Biletu na terenie gmin mają już Ożarów Mazowiecki, Lesznowola i Piaseczno. Gdyby w ubiegłym roku Starostwo podjęło się współfinansowania na odpowiednim poziomie 40 proc. (jak proponował wówczas ZTM) obecna podwyżka wynosiłaby tylko kilka procent i prawdopodobnie Wspólny Bilet na linii wołomińskiej nie byłby zagrożony.

http://www.ztm.waw.pl/informacje.php?i=689&c=98&l=1
ulica Puławska
 
Posty: 438
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 7:41 pm
Lokalizacja: ulica Puławska

Od czerwca ZTM zlikwiduje część linii autobusowych

Postautor: ulica Puławska » sob mar 23, 2013 4:38 pm

http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/wa ... omosc.html

Od czerwca ZTM likwiduje część linii autobusowych
wczoraj, 21:20

Obrazek

Od czerwca pasażerów autobusów komunikacji miejskiej w stolicy czekają niekorzystne zmiany; zlikwidowane zostaną niektóre linie np. kursująca na lotnisko linia 175; cześć tras autobusów będzie zmieniona. Powodem zmian są cięcia w budżecie ZTM.

Jak powiedział rzecznik ZTM Igor Krajnow, zmiany zaczną obowiązywać w czerwcu, jednak nie jest znana jeszcze dokładna data ich wprowadzenia.

Budżet przewidziany na wydatki bieżące komunikacji i transportu publicznego w 2013 r. zostały zmniejszony o 190 mln zł. Jak podkreśla ZTM w przesłanym PAP komunikacie, w tej sytuacji niemożliwe jest utrzymanie oferty komunikacyjnej na dotychczasowym poziomie.

ZTM zdecydował o likwidacji niektórych linii autobusowych, zmianie tras niektórych, a także o zmniejszeniu częstotliwości kursowania, ograniczeniu godzin i dni kursowania. ZTM zaznacza, że zmiany dotyczące kursów autobusów zostały zaplanowane w taki sposób, by pasażerowie odczuli je jak najmniej.

Zlikwidowana będzie m.in. linia 175 dowożąca m.in. pasażerów na lotnisko Chopina oraz studentów przemieszczających się między akademikami przy ul. żwirki i Wigury na kampus UW; trasa 175 ma być zastąpiona przez linie 128, 504 a także Szybką Kolej Miejską: S2, S3 oraz KML.

Nie będzie także kursować linia 130 dowożąca dotąd pasażerów na trasie od Wilanowa do CH Blue City. Zlikwidowana zostanie linia 195 kursująca z Natolina na pl. Piłsudskiego; zlikwidowana ma być także linia 410 kursująca ze śródmieścia na Bemowo na trasie m.in. przy sądach przy ul. Kocjana.

Zlikwidowana zostanie linia 510 dowożąca pasażerów z Tarchomina do centrum; mają ją zastąpić linie 17 i 518.

Zmiany dotyczą ponad 40 linii autobusowych:

102 – Połączenie z linią 151

115 – Korekta trasy linii. Wycofanie z Pragi Południe i skierowanie do Rembertowa (połączenie z linią 215).

117 – Skrócenie trasy linii do relacji Gocław – Dw. Centralny. Zmiana trasy na os. Gocław (zastępstwo za linię 151)

119 – Korekta trasy linii. Skierowanie ul. Dolną (w zamian za linię 130)

121 – Przekształcenie w linię okresową kursującą tylko w dni powszednie, w godz. 7.00 – 17.00.

127 – Korekta trasy linii. Skierowanie na Powiśle (w zamian za wycofaną linię 128).

128 – Korekta trasy linii. Wycofanie z Powiśla (zastąpienie przez linię 127) i skierowanie na Trakt Królewski (w zamian za wycofaną linię 175). Zwiększenie częstotliwości w godzinach szczytu.

129 – Przekształcenie w linię okresową kursującą tylko w dni powszednie

130 – Likwidacja linii. Relacje obsługiwane przez linię 130 zostaną przejęte przez linie 116, 168, 172.

138 – Korekta trasy linii. Wycofanie z Utraty (zastąpienie przez linię 238) i skierowanie do Dw. Wschodniego.

139 – Skrócenie trasy do pętli Wilanów (zastąpienie na al. Wilanowskiej przez linię 239 z Powsina)

140 – Korekta trasy linii. Wycofanie z ul. św. Wincentego.

151 – Likwidacja linii. Relacje obsługiwane przez linię 151 zostaną przejęte przez linie 102, 117, 138.

156 – Skrócenie do pętli Targówek (wycofanie z odcinka Targówek – zajezdnia Stalowa). Zmniejszenie częstotliwości kursowania w godz. szczytu.

175 – Likwidacja linii. Relacje obsługiwane przez linię 175 zostaną przejęte przez linie 128, 504, S2, S3, KML.

176 – Zmniejszenie częstotliwości kursowania w godz. szczytu

178 – Przekształcenie linii w linię okresową kursującą w dni powszednie, w godz. 6.00-20.00.

195 – Likwidacja linii. Zostanie zastąpiona przez linie 166, 179. 210 i 503.

202 – Likwidacja linii. Relacje obsługiwane przez linię 202 zostaną przejęte przez inne linie.

210 – Przekształcenie w linię okresową kursującą tylko w dni powszednie, w godz. 6.00 – 20.00.

Skrócenie trasy do pl. Unii Lubelskiej, zmiana trasy na Ursynowie (w zamian za linię 195).

214 – Przekształcenie w linię okresową kursującą tylko w godzinach szczytu

215 – Połączenie linii z linią 115

222 – Korekta trasy linii. Wycofanie z ul. Konwiktorskiej (zastąpiona przez linię 503).

225 – Przekształcenie linii w linię okresową kursującą w dni powszednie, w godz. 6.00-20.00.

228 – Likwidacja linii. Relacje obsługiwane przez linię 228 zostaną przejęte przez linię 172.

238 – Uruchomienie linii na Utracie w zastępstwie za linię 138

239 – Uruchomienie linii. Przejęcie odcinka trasy linii 519.

302 – Likwidacja linii. Relacje obsługiwane przez linię 302 zostaną przejęte przez inne linie.

306 – Korekta trasy linii. Wycofanie z Ursynowa i Włoch (zastąpienie przez linie 154, 192). Obsługę DHL przejmie linia 165.

311 – Zmniejszenie częstotliwości kursowania w godz. szczytu

317 – Korekta trasy linii. Wycofanie ze Stegien i skierowanie do Wilanowa (w zamian za wycofaną linię 117).

318 – Zmiana trasy linii – skrócenie w rejonie stacji metra POLE MOKOTOWSKIE. Zmniejszenie częstotliwości kursowania.

326 – Ograniczenie godzin kursowania

410 – Likwidacja linii. Relacje obsługiwane przez linię 410 zostaną przejęte przez inne linie.

422 – Likwidacja linii. Relacje obsługiwane przez linię 422 zostaną przejęte przez linię E-2.

503 – Podział na dwie linie: linię 503 w relacji Natolin Płn. - Konwiktorska i linię 518 w relacji Nowodwory - Emilii Plater

510 – Likwidacja linii. Relacje obsługiwane przez linię 510 zostaną przejęte przez linie 17, 518.

518 – Uruchomienie linii całotygodniowej w zastępstwie za linię 503 i linię 510.

519 – Korekta trasy linii. Wycofanie z Powsina (zastąpienie przez linię 239).

521 – Korekta trasy linii. Wycofanie ze śródmieścia i Ochoty.

740 - Skierowanie jednokierunkowo przez ulice: Tarnogórską i Tużycką w zamian za linię 202

E-2 – Skierowanie w zastępstwie za linię 422 do Miasteczka Wilanów

N32 – Wydłużenie godzin kursowania w porach dziennych, w których nie kursują pociągi SKM na Lotnisko (skrajne pory dnia).

Źródło: PAP

___

Mój komentarz: M. St. Warszawa jest w tragicznej sytuacji finansowej - jest bankrutem.
Nie dziwię się, że HGW (PO) chce odwołać ponad 60% badanych w sondażach:
http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/wa ... omosc.html

Dla całej PodWarszawy sytuacja finansowa Warszawy może mieć katastrofalne konsekwencje dla komunikacji W 2 strefie.
ulica Puławska
 
Posty: 438
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 7:41 pm
Lokalizacja: ulica Puławska

PoprzedniaNastępna

Wróć do Sprawy ogólne powiatu piaseczyńskiego

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości

cron