Siedem firm zgłosiło się do przetargu na opracowanie koncepcji odcinka trasy ekspresowej S7 pomiędzy Grójcem a Warszawą. Jego budowa byłaby ratunkiem dla totalnie zakorkowanej Puławskiej, ułatwiłaby też warszawiakom wyjazd w kierunku Krakowa, Katowic i Wrocławia.
29-kilometrowy fragment S7 będzie zaczynać się kilka kilometrów za Tarczynem, gdzie odłączy się od istniejącej trasy krakowskiej. Będzie przebiegać przez tereny Grójca, Piaseczna i Lesznowoli, zakończy się przy węźle Lotnisko na południowej obwodnicy Warszawy. Droga będzie dwujezdniowa, będzie mieć sześć węzłów: w Zamieniach, Lesznowoli, Antoninowie, Złotokłosie oraz dwa w rejonie Tarczyna. W ramach inwestycji zaplanowano 33 obiekty inżynierskie, w tym 8 wiaduktów w ciągu trasy, 22 nad lub pod tą drogą, dwie kładki dla pieszych oraz jedno przejście dla dużych zwierząt w rejonie wsi Szczaki.
- Puławska-bis to uproszczenie, ten odcinek S7 nie zastąpi Puławskiej, choć rzeczywiście może ją trochę odciążyć z samochodów jadących tranzytem - mówi Robert Chwiałkowski ze stowarzyszenia Siskom promującego rozwój infrastruktury. - Dla mieszkańców Piaseczna czy Lesznowoli raczej nie będzie stanowić alternatywy dla Puławskiej, no, może z wyjątkiem tych, którzy będą jechać na Służewiec.
Warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zebrał właśnie oferty w przetargu na opracowanie koncepcji tej trasy. Firmy miały za zadanie m.in. opracowanie dokumentacji geologiczno-inżynierskiej i hydrologicznej, koncepcji programowej, audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ostatecznej decyzji środowiskowej - czyli kompletnej dokumentacji potrzebnej do starań o pozwolenie na budowę.
- Wykonawca projektu będzie miał 28 miesięcy od podpisania umowy na zakończenie prac - informuje Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA
Do przetargu zgłosiło się siedem firm. Najtańszą ofertę - niespełna 1,4 mln zł - złożyła spółka Jacobs Polska z Warszawy. Nieco droższa (1,7 mln zł) była oferta firmy Transprojekt Gdański, a najdroższa - firmy Sener, która za swoje prace chciała 3,6 mln zł.
Niestety, nie wiadomo, kiedy rozpocznie się budowa Puławskiej-bis. W rządowych dokumentach określana jest jako inwestycja przewidziana do realizacji "po 2013 r." Nieoficjalnie mówi się o latach 2017-2018.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... dowa_.html
Więcej o trasie S7 i jej przebiegu na stronie SISKOM
http://siskom.waw.pl/s7-warszawa-grojec.htm