Marcin KANIA pisze:Jak myślicie warto z takim pomysłem wystąpić do władz powiatu i innych gmin?
Myślę, że samorządowcy przygotowując inwestycje w naszym regionie powinny brać pod uwagę wytyczne podawane na stronie, do której link podałeś w swojej interpelacji:
http://www.rowery.org.pl/dlaprojektantow.htmlNa stronie jest sporo interesujących rad dla projektantów ścieżek rowerowych. Między innymi jest opisany wspomniany przez Ciebie asfalt:
nawierzchnia: wyłącznie z asfaltu lanego lub asfaltobetonu na podbudowie z kruszywa o grubości 10 cm, dogęszczanego mechanicznie i stabilizowanego chudym betonem; w wyjątkowych sytuacjach można stosować płyty betonowe, niefazowane o wymiarach 50x50 cm i grubości minimum 10 cm również na podbudowie ze stabilizowanego kruszywa. W obszarach potencjalnych konfliktów (skrzyżowania, także z ruchem pieszym) wskazane jest stosowanie asfaltu barwionego na czerwono, a na zjazdach, łukach i przed skrzyżowaniami - nawierzchni przeciwpoślizgowej. Zalecana przez rozporządzenie MTiGM kostka betonowa jest niedopuszczalna ze względu na bardzo wysokie opory toczenia, niską trwałość i nierozróżnialność przez pieszych (może być stosowana na progach spowalniających).
Jestem ciekawy z czego mają zamiar zbudować ścieżkę rowerową przy remontowanej Puławskiej?