GDDKiA planuje dużą obwodnice Warszawy

W tej części forum umieszczajcie informacje dotyczące ogólnych spraw całego powiatu piaseczyńskiego. Jeżeli temat jest zbyt ogólny, aby opisać go na podforach poszczególnych gmin, to umieść go tutaj.

Moderator: GTW

GDDKiA planuje dużą obwodnice Warszawy

Postautor: Kacperek » sob kwie 14, 2018 1:07 pm

Nowa obwodnica odsunięta od miasta o kilkadziesiąt kilometrów staje się konieczna, bo obecne szybkie trasy otaczające Warszawę zatykają się. Na moście Grota w ciągu drogi S8 średnie dobowe natężenie ruchu już trzy lata temu przekraczało 140 tys. pojazdów, a ostatnio rejestrowano dni, gdy dochodziło do nawet 200 tys. Coraz tłoczniej robi się także na południowej części obecnie powstającego ringu (trasa A2), od Konotopy do ul. Puławskiej i w stronę Janek. – Ekspresowa obwodnica Warszawy powstanie najprawdopodobniej do 2023 roku, ale już dzisiaj trzeba myśleć, co dalej. Chcemy, aby duży ring warszawski, przejmujący zarówno ruch tranzytowy, jak i wspomagający aglomerację, powstał przed rozpoczęciem funkcjonowania Centralnego Portu Komunikacyjnego – powiedział „Rzeczpospolitej” wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz. Jak zaznaczył, „projekt jest obecnie na wstępnym etapie”.

Obrazek

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) już wystąpiła o pieniądze na pierwszy etap przedsięwzięcia – tzw. studium korytarzowe określające korytarz, którym pobiegnie trasa. Na jego wykonanie potrzeba przynajmniej kilkanaście milionów złotych, ale resort jeszcze ich nie znalazł. Wiadomo natomiast, że w grę wchodziłby przebieg po śladzie drogi krajowej nr 50 na południu i drogi 62 od północy z możliwym wykorzystaniem drogi ekspresowej S10. Pojawił się także nowy wariant opasujący miasto ciaśniejszym kręgiem, ale problematyczny z uwagi na przecięcie Puszczy Kampinoskiej i przebieg w bliskim sąsiedztwie terenów zurbanizowanych, m.in. Piaseczna i Otwocka.

GDDKiA nie podaje szczegółów tych planów. Unika także oceny, który z nich byłby realny. – Na razie sprawdzamy możliwości przebiegu dla trasy S10, aby mogła stać się częścią dużej obwodnicy Warszawy od północy – mówi Jan Krynicki, rzecznik GDDKiA.

Żadnych terminów związanych z przygotowaniem inwestycji, poza deklaracjami resortu o chęci budowy, jeszcze nie ma. Gdyby jednak podjęto decyzję i znaleziono pieniądze na obwodnicę, to prace budowlane – po niezbędnych procedurach związanych m.in. z przygotowaniem studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego oraz uzyskaniem decyzji środowiskowej – rozpoczęłyby się nie wcześniej niż w połowie przyszłej dekady. Natomiast samo otwarcie trasy nastąpiłoby w roku 2029.

Koszt całego przedsięwzięcia może sięgnąć od kilku do nawet kilkunastu miliardów złotych. Będzie zależał nie tylko od przebiegu, ale także ilości i rodzaju połączeń z istniejącymi drogami. Budowa jednego węzła to wydatek od 50 mln do ponad 100 mln zł. W wariancie bliżej miasta koszty może podnieść przecięcie Puszczy Kampinoskiej lub rejonu Zalewu Zegrzyńskiego i ewentualna budowa estakad. http://miejscovi.pl/gddkia-planuje-duza ... -warszawy/
Awatar użytkownika
Kacperek
 
Posty: 1734
Rejestracja: śr maja 13, 2009 5:48 am
Lokalizacja: Powiat Piaseczyński

Nowa obwodnica wokół Warszawy

Postautor: Kacperek » czw kwie 19, 2018 7:55 pm

Obrazek

GDDKiA nie skończyła jeszcze Południowej Obwodnicy Warszawy, a już planuje kolejną, większą. Czy przejdzie przez nasz powiat?

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła, że przygotowuje się do budowy wielkiego ringu wokół Warszawy.

– Obecna obwodnica w ciągu tras S2 i S8 już teraz w szczytach natężenia ruchu jest bardzo mocno obciążona. Generalny Pomiar Ruchu przeprowadzony w 2015 r. zanotował na moście Grota Roweckiego w ciągu S8 ponad 140 tys. pojazdów. To wartość średniego dobowego rocznego ruchu, a notowane są wzrosty ruchu nawet do 200 tys. pojazdów. Tłoczno robi się także na zachodnim wylocie z Warszawy i zachodnio-południowej obwodnicy w ciągu drogi S2 – informuje w komunikacie GDDKiA.

Duży ring za 10 lat?

GDDKiA rozpoczęła prace analityczne dotyczące budowy Dużej Obwodnicy Warszawy.

– W pierwszej kolejności przeprowadzona zostanie analiza wskazująca na optymalne oddalenie wariantów przyszłej obwodnicy od granic administracyjnych miasta oraz miejsca ich możliwych powiązań z istniejącą i planowaną siecią dróg. Uwzględnione zostanie również skomunikowanie z planowanym Centralnym Portem Komunikacyjnym – czytamy w komunikacie.

Rząd planuje, aby obwodnica powstała jeszcze przed oddaniem CPK.

– Chcielibyśmy, aby duża obwodnica Warszawy, tzw. duży ring warszawski, został ukończony przed oddaniem do użytkowania Centralnego Portu Komunikacyjnego, czyli do 2027 roku – Puls Biznesu cytuje piątkową wypowiedź ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka.

Trudno wyobrazić sobie, że jest to realny termin, jednak tak zakładają plany.

O planach GDDKiA usłyszeliśmy na początku kwietnia, kiedy wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz w rozmowie z PAP powiedział, że do budowy tzw. „ringu warszawskiego” może zostać wykorzystana droga krajowa nr 50, a od północy ma się łączyć z planowym odcinkiem drogi ekspresowej S10.

O planach budowy dużej obwodnicy Warszawy – tzw. "ringu warszawskiego" – odległej od miasta o ok. 30-50 kilometrów, na początku kwietnia powiedział w rozmowie z PAP wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz. Jak dodał, do budowy ringu od południa może zostać wykorzystana droga krajowa nr 50, a od północy włączony zostanie planowany odcinek drogi ekspresowej S10.

Jak nie DK50, to przez Tarczyn?

– GDDKiA już wystąpiła o pieniądze na pierwszy etap przedsięwzięcia – tzw. studium korytarzowe określające korytarz, którym pobiegnie trasa. Na jego wykonanie potrzeba przynajmniej kilkanaście milionów złotych, ale resort jeszcze ich nie znalazł – pisze Adam Woźniak w Rzeczpospolitej. – Wiadomo natomiast, że w grę wchodziłby przebieg po śladzie drogi krajowej nr 50 na południu i drogi 62 od północy z możliwym wykorzystaniem drogi ekspresowej S10. Pojawił się także nowy wariant, opasujący miasto ciaśniejszym kręgiem, ale problematyczny z uwagi na przecięcie Puszczy Kampinoskiej i przebieg w bliskim sąsiedztwie terenów zurbanizowanych, m.in. Piaseczna i Otwocka.

Rzeczpospolita zamieściła także mapkę, z której wynika, że nowy wariant, czyli nie ten wykorzystujący DK50, może iść pod Kołbielą, Górą Kalwarią (trudno określić przez którą miejscowość między Górą a Piasecznem), przez Tarczyn, do Nowego Dworu Mazowieckiego.

Czy jest możliwe, aby GDDKiA zrezygnowała z poprowadzenia ringu obecnym śladem DK50, a zamiast tego wybudowała w 10 lat drogę ekspresową przez Puszczę Kampinoską i przez mocno zurbanizowane tereny w naszym powiecie? Trudno w taki scenariusz uwierzyć, ale… http://www.przegladpiaseczynski.pl/aktu ... l-warszawy
Awatar użytkownika
Kacperek
 
Posty: 1734
Rejestracja: śr maja 13, 2009 5:48 am
Lokalizacja: Powiat Piaseczyński


Wróć do Sprawy ogólne powiatu piaseczyńskiego

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości

cron