Dzieje się coś bardzo niepokojącego z remontem linii radomskiej, a tory będą gniły i rdzewiały aż je zaorają i Piaseczno i nie tylko będzie odcięte od świata, a buspasa na Puławskiej raczej nie będzie, a po zabraniu nam trolejbusów nic nam w zamian nie dali:
Zmowy przy remoncie linii radomskiej. UOKiK ukarał firmy
Cały tekst: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... z3Q9mOmcD3
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wykrył zmowy firm przy przetargach na modernizację torów z Warszawy do Radomia. Ukarano finansowo pięć przedsiębiorstw.
Decyzje UOKiK-u dotyczą przetargu zorganizowanego przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe. Szukała ona firmy, która zaprojektuje i zbuduje system sterowania ruchem"
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły w 2011 r. przetarg na "zaprojektowanie i wybudowanie zintegrowanego systemu sterowania i kierowania ruchem kolejowym" na linii Warszawa-Okęcie - Radom. Jak ustalił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, czterech oferentów zawarło dwie niezależne zmowy cenowe.
Jak czytamy w informacji UOKiK, w jednym z przypadków przedstawiciele Zakładów Automatyki Kombud i KZA Przedsiębiorstwa Automatyki i Telekomunikacji (startowali w przetargu jako konsorcjum) porozumieli się z drugim oferentem, spółką Bombardier Transportation Polska.
Postępowania w tych sprawach zostały wszczęte w grudniu 2013 r. po analizie dokonanej przez urzędników oraz informacjach uzyskanych z prokuratury. Według ustaleń UOKiK przedsiębiorcy uzgodnili, że Bombardier Transportation złoży tzw. ofertę kurtuazyjną.
- Złożenie takiej oferty miało wywołać celowe wrażenie, że oferta złożona przez drugiego uczestnika zmowy jest względnie niska. Miało to przekonać zamawiającego do wysokości tej ceny - informuje Grzegorz Materna, dyrektor Departamentu Ochrony Konkurencji w UOKiK.
Kombud i KZA złożyli ofertę wartą 393 mln zł, oferta Bombardiera opiewała na kwotę 460,9 mln zł. Ponadto zawierała błędy, przez które została odrzucona. Zdaniem UOKiK te błędy zostały popełnione świadomie.
Urząd nałożył na przedsiębiorców kary w wysokości prawie 7 mln zł. Największą ma zapłacić Bombardier - 4,3 mln zł. Kara dla radomskiego Kombudu to 2,3 mln zł, a dla KZA - 402 tys. zł.
Przedstawiciele Kombudu nie zgadzają się z zarzutami UOKiK i zamierzają odwołać się od decyzji urzędu.
- Jesteśmy zaskoczeni decyzją UOKiK. Nie naruszyliśmy ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, dlatego odwołamy się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - mówi Kazimierz Frąk, prezes radomskiej firmy. - Kombud od ponad 20 lat rozwija systemy sterowania ruchem kolejowym, oferując rozwiązania na światowym poziomie. Dzięki temu możemy dzisiaj mierzyć się z dużymi, międzynarodowymi firmami. Chcemy konkurować jakością, niezawodnością instalowanych systemów oraz doświadczeniem w montażu i serwisowaniu urządzeń. Jesteśmy zdeterminowani, żeby bronić naszego dobrego imienia - dodaje prezes Kombudu.
Cały tekst: http://radom.gazeta.pl/radom/1,48201,17 ... z3Q9oCDbzt
A torowisko w niektórych miejscach tak wygląda i kaczki pływają obok torów: