Kilka dni temu uruchomiony został Elektroniczny Urząd Podawczy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS), dzięki któremu niektóre sprawy można załatwić nie ruszając się z domu.
eup.zus.pl
Na razie w formie elektronicznej można złożyć pięć wniosków:
- wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek,
- o wydanie zaświadczenia o zgłoszeniu do ubezpieczenia zdrowotnego,
- o zwrot nadpłaconych składek,
- wniosek o ustalenie przekroczenia rocznej granicy podstawy wymiaru składek
- zgłosić reklamację do informacji o stanie konta osoby ubezpieczonej
Elektroniczny Urząd Podawczy jest kolejnym, po E-inspektoracie (e-inspektorat.zus.pl) i serwisie Moja Składka w ZUS (www.mojaskladka.zus.pl), projektem skierowanym do klientów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych aktywnie korzystających z internetu.