Wyjazd na Gdańsk - droga S7

Jeżeli masz niepoukładane myśli, które nie pasują do głównych kategorii forum, to miejsce odpowiednie dla Ciebie. Zamieszczamy tu rozbiegane myśli szalonej głowy. W związku z tym, że to wolna strefa, to ta część forum jest pod ścisłym nadzorem moderatorów.

Moderator: GTW

Wyjazd na Gdańsk - droga S7

Postautor: piechocinski » śr maja 23, 2007 4:49 pm

DROGA S7 odcinek P£OńSK (S 10) – WARSZAWA (S 8) węzeł CZOSNÓW – węzeł KIE£PIN – węzeł z TRASĄ ARMII KRAJOWEJ BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S-7 ODC. węzeł „CZOSNÓW” – węzeł „KIE£PIN” – węzeł z TRASĄ ARMII KRAJOWEJ (północny wylot z WARSZAWY w kierunku GDAńSKA)

Wariant I – długość 21,44 km; jest wariantem wykorzystującym istniejącą infrastrukturę drogową i jego realizacja polegałaby na dostosowaniu parametrów istniejącego wylotu drogi krajowej nr 7 z Warszawy w kierunku Gdańska oraz odcinka Wisłostrady między projektowaną Trasą Mostu Północnego, a Trasą Armii Krajowej do parametrów drogi ekspresowej.

Wariant II – długość 22,21 km (z odcinkowymi wariantami przebiegu na terenie dzielnicy Warszawa Bielany: IIA - długości 22,84 km i IIC - długości 22,21 km) jest wariantem zapisanym od wielu lat w różnych dokumentach planistycznych, w tym w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego i studiach uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. Wariant IIB (długość 22,82 km) do wejścia w teren Lotniska Bemowo jest wariantem prowadzonym zgodnie z wariantem II, przy czym w rejonie przejścia przez teren Lotniska Bemowo odchodzi od wariantu II w kierunku zachodnim i w Lesie Bemowskim włącza się do wariantu III. Jest to wariant nowy, który nie był analizowany we wcześniejszych opracowaniach.

Ocena wariantu:
IIB – rozwiązanie jest alternatywą w stosunku do istniejącego rozwiązania wylotu drogi nr 7 z Warszawy w kierunku Gdańska; bardzo dobrze, wręcz „modelowo” wpisuje się w układ drogowy Warszawy, bezpośrednio powiązany z Trasą Mostu Północnego i ul. Nowolazurową; spełnia wszystkie warunki techniczne dla dróg ekspresowych i zapewnia najlepsze warunki ruchu; wydaje się być możliwy do zaakceptowania przez zarządzającego lotniskiem Babice (Bemowo) przy zachowaniu obecnych standardów użytkowych lotniska; zapewnia dogodne połączenia z obsługiwanym zagospodarowaniem przestrzennym; wg opinii przyrodników wariant „nie powinien być wybrany” (co jednak nie oznacza nie należy go wyeliminować). Jest to wariant, który w analizie wielokryterialnej został oceniony jako najlepszy i z tego względu we wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, złożonym do Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego, został wskazany jako wariant preferowany przez GDDKiA. Wariant ten uzyskał również pozytywną opinię Urzędu Miasta St. Warszawy.

Wariant III – długość 21,87 km, jest wariantem rozważanym we wcześniejszych opracowaniach studialnych.

Wariant IV – (z odcinkowymi wariantami IVA, IVB i IVC, o długości odpowiednio - 26,15 km, 27,04 km, 26,95 km) jest wariantem wykorzystującym koncepcję poprowadzenia projektowanej drogi ekspresowej wzdłuż wału przeciwpowodziowego rzeki Wisły na terenie miasta i gminy £omianki, natomiast na terenie Radiowa i Chomiczówki (dzielnica Warszawa Bielany) oraz dzielnicy Warszawa Bemowo warianty prowadzone są śladem wariantu II.

Wariant V – długość 28,05 km, w tym odcinek po istniejącej Wisłostradzie 3,6km - jest wariantem przeniesionym z opracowania „Samorządowa Trasa Nadwiślańska – studium przebiegu drogi S-7 na odcinku Kazuń – węzeł Trasy Mostu Północnego z Trasą NS w Warszawie” wykonanym z inicjatywy Miasta i Gminy £omianki.

Komisja Oceny Projektów Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (Protokół nr 36/2006 z dnia 13.12.2006r.) rekomendowała do przedłożenia Wojewodzie Mazowieckiemu w materiałach do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - wariant IIB, II i III, ze wskazaniem na wariant IIB, jako budzący najmniejsze kontrowersje.

G£ÓWNE PARAMETRY
Klasa drogi – S. Przekrój dwujezdniowy – przekrój - 2 jezdnie po 3 pasy ruchu + pas awaryjny. Dostępność całkowicie ograniczona (tylko poprzez węzły).

HARMONOGRAM PRAC PRZYGOTOWAWCZYCH I REALIZACJI - AKTUALNY STAN

W oparciu o złożony w dniu 18.01.2007 r. wniosek do Wojewody Mazowieckiego, toczy się postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Przewidywany termin uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - lipiec 2007 r.
Ponadto wstępnie przyjęty harmonogram prac dla tego zadania przewiduje:
- Złożenie wniosku o uzyskanie decyzji lokalizacyjnej - 08.2008r.
- Uzyskanie decyzji lokalizacyjnej - 11.2008r.
- Projekt budowlany - 08.2009r.
- Pozwolenie na budowę - 10.2009r.
- Realizacja 11. 2009r. – 05.2012r.

INFORMACJA O MOżLIWYCH ZAGROżENIACH
• nie uzyskanie decyzji administracyjnych w terminach przewidzianych w harmonogramie
(decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, decyzja lokalizacyjna, decyzje dające prawo do terenu na cele budowlane, decyzja o pozwoleniu na budowę),
• możliwe odwołania od decyzji administracyjnych na każdym etapie postępowania oraz konieczność rozpatrzenia odwołania przez organ odwoławczy,
• nie ujawnione w pełni problemy z pozyskiwaniem gruntu ( nieruchomości zabudowane, nieruchomości będące zakładami pracy, długi okres wydawania przez służby Wojewody decyzji o odszkodowania za wywłaszczone nieruchomości).


SZACUNKOWY KOSZT REALIZACJI
Szacunkowy koszt realizacji trasy – 2.250,0 mln zł łącznie z pracami przygotowawczymi (dla wariantu IIB - preferowanego na etapie ubiegania się o decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach).

WWW.piechocinski.blog.onet.pl janusz@piechocinski.pl
lubię naszą okolicę
Awatar użytkownika
piechocinski
 
Posty: 203
Rejestracja: sob mar 03, 2007 8:31 pm
Lokalizacja: iwiczna

Postautor: Jakub » śr maja 23, 2007 5:15 pm

Panie Piechociński może przyłączyłby się Pan do rozmów o sprawach mieszkańców. Za każdym razem pisze Pan tylko post, który nie jest związany z powiatem i zero rozmów z mieszkańcami. To trochę takie podejście spamera for dyskusyjnych. Rzucanie postów i zero rozmów z innymi.
Jakub
Jakub
Moderator
 
Posty: 1973
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 9:02 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: piechocinski » śr maja 23, 2007 10:03 pm

Drogi Przyjacielu jak Pan odniesie się do powyzszych info pochodzących z Audytu drogowego warszawskiego węzła komunikacyjnego -wyzwania wobec EURO ,który powstał wZDG TOR pod moim kierownictwem to chetnie podyskutuję.Jak nie ma pytań czy uwag trudno dyskutować.W wolnej strefie warto popatrzeć na wspólne problemy aglomeracji warszawskiej z kluczowym włącznie tj,systemem a raczej brakiem systemu transportowego.Zdaję sobie sprawę ,że to tematyka niełatwa ale przy odrobinie chęci i pracy nawet laik patrząc na stan dróg,proponowane inwestycje czy ich organizacje może o coś zapytać.Za chwil kilka przejdziemy do inwestycji blizej nas to moze będzie łatwiej ,pozdrawiam jp
lubię naszą okolicę
Awatar użytkownika
piechocinski
 
Posty: 203
Rejestracja: sob mar 03, 2007 8:31 pm
Lokalizacja: iwiczna

Postautor: Jankes » czw maja 24, 2007 7:03 am

Widać, że pasjonuje się Pan drogami, ale warto również przyłączyć się do rozmów z mieszkańcami powiatu piaseczyńskiego na tematy interesujące mieszkańców: kultura, sztuka, rozrywka. Jest Pan z Iwicznej, a nie widać żeby udzielał się Pan np: na podforum Lesznowola. Jedynie widać tam Radnego Gminy Marcina Kania.

Pozdrawiam serdecznie
Awatar użytkownika
Jankes
 
Posty: 1647
Rejestracja: czw mar 22, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: piechocinski » czw maja 24, 2007 10:08 pm

Niestety nie jestem twórcą kultury tylko jej odbiorcą a w sprawach inwestycji infrastrukturalnych powiedzmy wiem trochę więcej niż statystyczny mieszkaniec powiatu ,staram się więc do miejscowej debaty wnosić sprawy na których się znam chociaż inne sprawy a nie tylko budowa czy raczej plany budowy bo na razie niewiele się obok Puławskiej dzieje ,tez poruszałem ,wystarczy sprawdzić co pisałem pozdrawiam jak zaproponujesz coś mądrego aby podyskutowac albo niezbyt mądrego zeby skrytykowac masz jak w banku moją riposte pozdrowienia jp
lubię naszą okolicę
Awatar użytkownika
piechocinski
 
Posty: 203
Rejestracja: sob mar 03, 2007 8:31 pm
Lokalizacja: iwiczna


Wróć do Wolna strefa forum powiatu piaseczyńskiego

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 10 gości

cron